Şimdi Ara

Carisma Sahipleri Buraya... (52. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.453
Cevap
10
Favori
184.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam motor soğukken çok yakar zaten. Konuyu bi de bu şekilde değerlendirmenizi tavsiye ederim.
  • Ali bey haklısınız soğuk motor çok yakar ama bu şekilde değerlendirmememizin nedeni:
    termostat bozulduğunda açık kalma gibi bir ihtimal söz konusu değil.
    Termostat bozulunca açılmaz. Termostat sürekli açık kalırsa su yeterince ısınmayacağından(82 derece)çok yakar.
    @simrug hocam!
    Termostat kontrolü çok zor bir olay değil. Bulunduğu yeri işaretleyerek ekliyorum resmini 2 vida açıp kontrol edebilirsiniz(Don't open when hot)
    Termostatı elinize aldığınızda(ihtimal yok ama)açık olur ise direk yenisini takacaksınız.Kapalı ise bir kaba koyarak suyu kaynatana kadar ocağa koyup açılıp açılmadığına bakacaksınız.Dereceniz varsa testiniz daha sağlam olur 82 derecede açılması gerekir.
     Carisma Sahipleri Buraya...
     Carisma Sahipleri Buraya...
     Carisma Sahipleri Buraya...
     Carisma Sahipleri Buraya...
    Ali bey resmi gözünüz bir yerden ısırıyor mu:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 2 Mart 2010; 11:46:18 >




  • Fen ve Teknoloji dersinde kullandığım laboratuvar termometrelerinden(civalı) biriyle denesem olur sanırım.
    Hem görsel hem de teknik olarak verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler @Umera Bey.
  • Rica ederim hocam. Hayırlı birey olmaya çalışıyoruz.
    Değiştirmeniz gerekirse muhakkak orjinali ile değiştirin. Motorumuzun hayatı ona bağlı.
    Yüksek ısıya dayanıklı herhangi bir derece işinizi görür.
    Şimdi aklıma geldi eğer termostatı sökme konusunda zorluk yaşayacak olursanız
    Motor soğukken çalıştırdınız. Radyatörün altına giren kalın hortumu elinizle tutarak bekleyip ısınıp ısınmadığını da kontrol edebilirsiniz.
    Isınmaz ise (ilk çalıştırdığınızda) termostat kapalı.Hemen ısınmaya başlarsa termostat açık kalmış(veya termostat yok)demektir.
    Yerli arabalarda harareti önlemek için bazı akıllı(!)ustalar yapıyorlar bu işi.
    Motor ısındıktan sonra (82C)hortum ısınmaya başlarsa her şey yolunda demektir.
     Carisma Sahipleri Buraya...




  • Isırmaz olur mu
  • kulağım neden çınlıyor demiştim ben de . epey bir uğraştırdım yıldızlar otomotivi parça lazım olduğunda. hatta caramurat sağolsun motor nodan eski servislere arızalar dahi bakmıştı sağolsun.

    birebir tanışınca kimbilir ne diyecekler. kaçacak yer ararlar artık 78 plaka carisma görünce eyvah diyerekten.

    ali hocam gerçekten kararsızım. amfi değiştirmek - mono amfi - hiçbir değişiklik yapmadan dsk yı sürmek arasında. bir dönelim de hayırlısıyla bakarız. absolute bu akşam alacağım sanırım. haberleşiriz.
  • Ben de aynısını düşünüyorum. Bal rengi Carisma 1, 78 plakalı Carisma 2, gördün mü kaç

    Bence hiç masrafa girme. Bir takım daha DSK alıp aynı kanaldan sürelim gitsin. Aradaki farkı hissedebileceğini pek sanmıyorum. Gain ayarı da titizlikle yapıldıktan sonra cıllop gibi olur

    Zaten, arkaya konan mid, bagajdaki basın sesini çok fazla bastırıyor. Bu kez şöför, eskisi gibi bas sesini duyamadığı için rahatsız oluyor. İlla ki midlerin gainini kısıyor. Ben bunu kendimde birkaç kez tecrübe ettim. Zaten hatırlarsan bundan önceki konfigürasyonumda arkada ovallerim vardı. Onları söktüm rahatladım. Artık bas sesi derinden geliyor ve huzurluyum

    Dolayısıyla, sen de aynı durumu yaşayacaksın. Arkaya mid koyduğun zaman bası duyamadığın için çözüm arayacak ve amfiden mid kanalının gainini kıstıracaksın. Böylelikle 70w RMS ile beslenen midler belki 20w RMS' ye kadar düşecek. Sen şimdi 6 kanal amfi alsan, örneğin 75.6 (sanırım 4x75 + sub kanalı veriyordu o amfi) midleri sadece 5w RMS fazla ile beslemek için hem üste para vereceksin, hem de bilmediğin 2. el elektronik bir cihaz almış olacaksın. Sence değer mi?




  • en mantıklısı o zaten. öle yapayım ben. fazla açılmanın gereği yok. zaten yıldızlar otomotivi bezdireceğim günlerde epey bi açacam kesenin ağzını

    sensör arızası kendini sadece arıza ışığı ile belli ediyor. arabayı mut II cihazına bağlayınca görünüyor. ek bilgi : bizim arabaları sadece servisteki cihazlar okumuyor. sanayide sorduğum ilk yerde vardı bosch marka araba imalatçısını modelini seçerek ilerliyo ve alet ona göre hata kodunu söylüyor. işlevsel bir cihaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nightmare115 -- 3 Mart 2010; 0:16:15 >
  • Absolute' lar klasik olsun
  • Bu sensörün fişini çeksek ne olur?
  • Hiçbirşey. Sadece çalışmaz. Yani araba çalışır gider.

    Gözlerinle gördün hocam, bende sensör yok, sorun yok
  • @Night benim aracı lpg taktırdığım yerde(boschcar) cihaza bağlayamadılar.Üreticiyi modeli seçtik sonuç hüsran.
    Bizimkiler Obd desteklemiyormuş diye duyum aldım. Yani sadece MutII ile okunabiliyor diye duymuştum. Verdiğin bilgi işime yarayacak kendimi servise mahkum hissediyordum:)
    Ben oksijen sensörünün soketini çıkartayım bakalım arıza lambası yakacak mı dedim ve çıkarttım sonuç: ışık yanmadı.
    Belki hemen yakmıyor da olabilir. 10 dk çalıştırdım.


    Simrug hocam çıkarırsanız şu olur:
    Aracınız katalitik konvertör ile sınırlı kalmak kaydıyla zarar görür.
    Ecu yanma olayından sonra oksijen ve yakıt oranlarını vs okuyamayacağından muhtemelen konvertör aşırı ısınıp işlevini kaybedecektir.
    Birde yakıt konusuna etki eder.Ecu Çıkan gazı lambda vasıtasıyla degerlendirerek karışım oranını ayarlar. zengin karışım ise yakıtı azaltır, fakir karışım ise yakıtı artırır aynı durumu oksijen için de değerlendirir. Hangisi gerekli ise onu devreye sokar.
    Özetle Eculu araçlarda lambda çok önemlidir.
    Düzensiz oldu yazım mazur görün:)

    quote:

    Orijinalden alıntı: nightmare115

    en mantıklısı o zaten. öle yapayım ben. fazla açılmanın gereği yok. zaten yıldızlar otomotivi bezdireceğim günlerde epey bi açacam kesenin ağzını

    sensör arızası kendini sadece arıza ışığı ile belli ediyor. arabayı mut II cihazına bağlayınca görünüyor. ek bilgi : bizim arabaları sadece servisteki cihazlar okumuyor. sanayide sorduğum ilk yerde vardı bosch marka araba imalatçısını modelini seçerek ilerliyo ve alet ona göre hata kodunu söylüyor. işlevsel bir cihaz.




  • benim gittiğim bildiğimiz oto elektrikçiydi. hatta ilk defa bağlıyor ki soket yerini aradı falan. renkli ekranlı PSP tarzı iki tarafında tuşları bulunan bir BOSCH marka bişeydi. otomotik olarak tanımadı ilk denemede. fakat manuel olarak seçerek aracı okuttu. hatta motoru MPI olarak gördü alet. çok iyi hatırlıyorum 11 adet arıza kaydı vardı elektrik kesintisi - oksijen sensörü şeklinde - daha önce de değişmiş sanırım. tüm arızaları silince ışık söndü. çalıştırdım yanmadı. elektrikçi hemen yanmaz fakat bir süre sonra yanarsa tekrar arıza oksijen sensörü dedi. 3-5 km gittim park ettim bir sonraki çalıştırmamda 3-5 saniye sonra tekrar yandı ve hala yanıyor binlerce kmdir.
  • Ben Bosch sensörü takalı 15 günü geçti.Makineye bağlasam acaba sensör hatası verir mi merak ediyorum.
    Eğer hata vermezse işlem tamam demektir.Yakıt farketti gibime geliyor ama net bir ölçüm yapamadım.
  • Nİght: Biz bosch carda denemedik yol bırakmadık gerçi onlarda makina da arıza oldugundan süpheleniyorlardı.Forumun bu tarafını seviyorum işte. Tecrübeler ön kabullerin doğru olmadığını ortaya çıkarıyor.Tşk.

    Simrug: ışık yanmıyorsa hata çıkmaz pc de. Demek ki sorun kalmadı. Lambda Emme ve egzost sisteminin en önemli parçalarındandır. Etkisi mutlaka olmuştur.Lpg ayarını falan sensör arızalıyken yaptırdıysanız tekrar yaptırmanızda yarar olabilir.
    Edit: Hocam ayrıca enjeksiyon ve ateşleme zamanlamasını yeniden programlamanız, yakıt açısından fayda sağlayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 3 Mart 2010; 22:57:00 >
  • Arkadaşlar öncelikle iyigeceler.Benim başımda 1 haftadır egsozdan beyaz duman gelmesi ile ilgili bi sorun var.Ustaya götürdüğümde yağ yakabileceğini nekadar yağ eksilttiğini sordu 5000 km de 750 ml diyince yok dedi contalardan olabilir contaları değiştirmeliyiz .Ama arabanın suyuna yağ karışmamış hararetinde bir problem yok yani kısacası beyaz duman harici hiç biryerinde problem yok.Şimdi benim size sorum eksoz manifolt contasındaki problemden dolayı bu beyaz dumanı atarmı çünkü gaza yüklenildiğinde eksozun motora birleştiği yerden çok az su ve duman geldiğini fark ettim yoksa üst kapak falan hepsini açtırıp contalarını değiştirteyimmi.Korkum şuki buralarda bu arabalardan anlayanda fazla yok sorsan ustaya ferrariyide sökerde güvenemiyorum.
  • aracınız nedir? GDI mı DI-D mı yoksa normal 1.6 benzinli mi? dizelse çok yol yaptıysa yağ yakmaya başlayabilir diyeceğim ama forumda olsun hiçbir yerde yağ yaktığını duymadım. umarım kısa sürede çözersiniz sorunu.

    Alpay usta yolu görünüyor size.
  • @egeli:
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Detaya girmeden, daha ciddi sorunlar çıkmadan sana acizane tavsiyem silindir contasını yenilemen.
    (Egzostun ordan suyun çıkması contada sorun oldugunu gösteriyor)
    Egzost contası sadece dumanı egzost sistemine sevk eder,kaçağı önler. Ondada sorun var belli ki ama silindir contasında da problem olduğu beli.
    Bende yakın zamanda motor yaptırdım aracımda hiçbir sorun olmamasına rağmen contada az bir şey yanık çıktı.
    Silindir contasını değiştirmen sana fazla maliyeti olmaz.
    40 lira conta(4g92sohc) işçilik te nekadara anlaşırsan.
    Yapacağın işleme karar verdikten sonra dikkat etmen gereken noktaları paylaşırım.
    Hangi ildesin?Motor nedir?gdi,sohc? kaç km de?
    Tekrar geçmiş olsun.
  • 1.6 avance 2001 135000 yağ yakmaz dedi ama usta inşallah alpay usta bana 1200 km uzakta yoksa beklermiyim 1 dakika
  • Değiştiricem contayı baya kafaya koydum ama 4g92sohc bu contayı nereden bulabilirim parça tirenindeki 99 modele uygun diyor bizimkilere uyarmı acaba.
  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.