Şimdi Ara

c000021a ( onarılmaz sistem hatası) nasıl çözülür bilen war mi??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar yeni pc topladim harddisk haric bütün parcalar 0 dır önceki pc m dede ayni hatayi veriyordu kurdugum xp cd snden mi yoksa harddiskten mi oyun acarken cikio bu hata



  • SORUNUN GİDERİLMESİ :

    Bu sorunu gidermek için, bu işlemlerden hangisinin başarısız olduğunu ve hatanın nedenini belirlemelisiniz.

    Hangi işlemin başarısız olduğunu belirlemek için, Dr. Watson'ı varsayılan sistem hata ayıklayıcısı olarak (henüz değilse) kaydettirin. Windows NT için Dr. Watson, işlem hataları ile ilgili tanılama bilgilerini bir günlük dosyasına (Drwtsn32.log) kaydeder. Ayrıca, bu programı başarısız işlemlerin bellek döküm dosyalarını oluşturmak üzere kullanabilirsiniz, daha sonra bir işlemin neden başarısız olduğunu belirlemek için bu dosyaları bir hata ayıklayıcıda çözümleyebilirsiniz.

    Dr. Watson'ı kullanıcı modu program hatalarını yakalayacak biçimde ayarlamak için şu adımları izleyin:

    1. Komut istemine Sistem Kökü\System32\Drwtsn32.exe -I yazın ve ENTER tuşuna basın.

    Bu komut, Dr. Watson'ı varsayılan sistem hata ayıklayıcısı olarak yapılandırır.
    2. Komut istemine Sistem Kökü\System32\Drwtsn32.exe yazın ve aşağıdaki seçenekleri belirleyin:
    Varolan günlük dosyasının sonuna ekle
    Kilitlenme bilgileri döküm dosyası oluştur
    Görsel Bildirim
    3. Bilgisayar DUR 0xC000021A hatasından sonra yeniden başlatıldığında, Dr. Watson'ı (Drwtsn32.exe) çalıştırın.
    4. Dr. Watson günlüğünü görüntüleyerek hangi kullanıcı modu işleminin soruna neden olabileceğini belirleyin.
    5. Dr. Watson günlüğü sorunun nedenini belirlemek için yeterli bilgi içermiyorsa, User.dmp dosyasını çözümleyerek DUR 0xC000021A hatasının nedenini belirleyin.

    Dr. Watson, Winlogon.exe veya Csrss.exe için bir User.dmp dosyası oluşturmadıysa, başarısız olan işlem için farklı bir araç kullanarak bir bellek dökümü dosyası oluşturabilirsiniz. Ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
    241215 (http://support.microsoft.com/kb/241215/ ) Userdump.exe aracı kullanılarak bir döküm dosyası nasıl oluşturulur (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
    Not Özel durumla kapatılan bir işlemde sorun gidermek için Bilgi Bankası makalesindeki yönergeleri izleyin. Bu yönergeleri izlerken, DUR 0xC000021A hatası ile ilgili sorun gidermek için aşağıdaki işlemleri izleyin:
    * Winlogon.exe
    * Csrss.exe
    Not Çoğu DUR 0xC000021A hatası, Winlogon.exe başarısız olduğu için oluşur; bu durum, genelde hatalı bir üçüncü taraf Grafik Tanımlama ve Kimlik Doğrulama (GINA) DLL dosyası nedeniyle oluşur. GINA, Winlogon.exe'nin yüklediği değiştirilebilir bir DLL bileşenidir. GINA etkileşimli oturum açma modelinin kimlik doğrulama ilkesini uygular. GINA tanımlama ve kimlik doğrulama amaçlı tüm kullanıcı etkileşimlerini gerçekleştirir.

    Belirli uzaktan denetim yazılımı türleri, genellikle varsayılan Windows GINA DLL (Msgina.dll) dosyasını değiştirir. Bu nedenle, ilk adım olarak sistem incelenerek üçüncü taraf GINA DLL bulunup bulunmadığına bakılmalıdır. Bunu yapmak için, aşağıdaki kayıt defteri anahtarını bulun:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
    Değer = GinaDLL REG_SZ

    * Gina DLL değeri varsa ve Msgina.dll dışında bir değerse, bu büyük bir olasılıkla üçüncü taraf ürünün sözkonusu değeri değiştirdiği anlamına gelir.
    * Bu değer yoksa, sistem varsayılan GINA DLL olarak Msgina.dll dosyasını kullanır.

    Bu hata ilk olarak yeni veya güncelleştirilmiş bir aygıt sürücüsü, sistem hizmeti veya üçüncü taraf programı yüklendikten sonra oluştuysa, yeni yazılım kaldırılmalı veya devre dışı bırakılmalıdır. Yazılımın üreticisine başvurarak bir güncelleştirme sağlanıp sağlanmadığını öğrenin. Yazılım üreticisine başvurma konusunda bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki uygun makale numarasını tıklatın:
    65416 (http://support.microsoft.com/kb/65416/ ) Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri, A-K

    60781 (http://support.microsoft.com/kb/60781/ ) Üçüncü Taraf Donanım ve Yazılım Satıcıları İletişim Listesi, L-P (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)

    60782 (http://support.microsoft.com/kb/60782/ ) Üçüncü Taraf Donanım ve Yazılım Satıcıları İletişim Listesi, Q-Z (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
    Bilinen son iyi yapılandırma
    Bu makaledeki önceki adımlar sorunu gidemezse, bilinen son iyi yapılandırma özelliğini kullanarak bilgisayarı başlatın. Bilgisayarı bilinen son iyi yapılandırma özelliği kullanılarak başlatmak için şu adımları izleyin:Not Microsoft Windows'un birçok sürümü olduğundan, aşağıdaki adımlar sizin bilgisayarınızda farklı olabilir. Böyle bir durumda, bu adımları tamamlamak için ürün belgelerinize bakın.

    1. Başlat'ı ve sonra Bilgisayarı Kapat'ı tıklatın.
    2. Yeniden Başlat'ı ve sonra Tamam'ı tıklatın.
    3. Belirtilen zamanda F8 tuşuna basın:
    * x86 tabanlı bir bilgisayarda: Bir metin ekranı görüntülenip kaybolduğunda (metin ekranında bellek sınaması, BIOS satırları ve başka satırlar görüntülenebilir), F8 tuşuna basın. F8 tuşuna ne zaman basmanız gerektiğini bildiren bir istem olabilir.
    * Itanium mimarisi tabanlı bir bilgisayarda: Önyükleme menüsünden seçiminizi yaptıktan sonra F8 tuşuna basın. F8 tuşuna ne zaman basmanız gerektiğini bildiren bir istem olabilir.
    4. Ok tuşlarını kullanarak Bilinen Son İyi Yapılandırma'yı seçin ve sonra ENTER tuşuna basın.

    Sayısal tuş takımındaki ok tuşlarının çalışabilmesi için NUM LOCK kapalı olmalıdır.
    5. Ok tuşlarını kullanarak bir işletim sistemini vurgulayın ve sonra ENTER tuşuna basın.

    Notlar

    * Bilinen Son İyi Yapılandırma başlatma seçeneğini belirlemek, donanımınız için yanlış olabilecek yeni bir sürücünün eklenmesi gibi sorunlardan sistemi kurtarmak için bir yol sağlar. Bozuk veya eksik sürücüler ve dosyalar ile ilgili sorunları gidermez.
    * Bilinen Son İyi Yapılandırma'yı seçtiğinizde, yalnızca HKLM\System\CurrentControlSet kayıt defteri anahtarındaki bilgiler geri yüklenir. Diğer kayıt defteri anahtarlarında yaptığınız değişiklikler geri alınmaz.

    Yerinde yükseltme
    Bu makaledeki önceki adımlar sorunu gidermezse, bir yerinde yükseltme gerçekleştirin. Bunun nasıl yapılacağı hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleleri görüntülemek üzere aşağıdaki makale numaralarını tıklatın:
    292175 (http://support.microsoft.com/kb/292175/ ) Windows 2000'in yerinde yükseltmesi nasıl gerçekleştirilir (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
    315341 (http://support.microsoft.com/kb/315341/ ) Windows XP'nin yerinde yükseltilmesi (yeniden yüklemesi) nasıl gerçekleştirilir
    816579 (http://support.microsoft.com/kb/816579/ ) Windows Server 2003'ü yerinde yükseltme nasıl gerçekleştirilir (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
    Uyumlu olmayan yazılımları Kurtarma Konsolu aracılığıyla kaldırma
    Bu makaledeki önceki adımlar sorunu gidermezse, uyumlu olmayan yazılımı Kurtarma Konsolu aracılığıyla kaldırın. Bunun nasıl yapılacağına yönelik adımların tamamı bu makalenin kapsamı dışındadır. Ancak, bu yordamı gerçekleştirmenize yardımcı olacak yönergeleri aşağıdaki makalelerde bulabilirsiniz.
    313670 (http://support.microsoft.com/kb/313670/ ) NASIL YAPILIR: Windows 2000'de Kurtarma Konsolu'nu kullanarak bir sürücüyü değiştirme (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
    816104 (http://support.microsoft.com/kb/816104/ ) NASIL YAPILIR: Windows Server 2003'te Kurtarma Konsolu'nu kullanarak bir sürücüyü değiştirme (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
    326215 (http://support.microsoft.com/kb/326215/ ) NASIL YAPILIR: Başlayamayan Windows Server 2003 tabanlı bir bilgisayarda Kurtarma Konsolu'nu kullanma (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
    229716 (http://support.microsoft.com/kb/229716/ ) Windows 2000 Kurtarma Konsolu'nun Açıklaması
    307654 (http://support.microsoft.com/kb/307654/ ) Windows XP'de Kurtarma Konsolu nasıl yüklenir ve kullanılır
    307545 (http://support.microsoft.com/kb/307545/ ) Windows XP'nin başlamasını engelleyen bozuk bir kayıt defteri nasıl kurtarılır
    216417 (http://support.microsoft.com/kb/216417/ ) Windows Kurtarma Konsolu nasıl yüklenir

    :::ALINTIDIR :::

    http://support.microsoft.com/kb/156669/tr




  • hocam teşşekür ederim ilgin icin ama ben çözdüm sp3 yükleyince düzeldi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.