Şimdi Ara

C sınıfının lideri (karşılaştırmalı testler) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
6
Favori
11.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Haluk hocam sen boşa anlatıyosun.
    bu alıntısını yaptığım vatandaş gibi dosbagenciler bindikleri arabayı bentley falan zannediyorlar.
    Sabaha kadar kanıtlasan yine bunlar golfü kral ilan ederler.
    Sabaha kadar kanıt göstersen maaşlı araba dergilerini tanır bunlar objektiflik yanlarından geçmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve
    Haluk hocam,

    siz dermeister01 arkadaşın yorumlarını dergi yorumlarından daha tarafsız buluyorsanız artık benim size bu konuda söyleyecek bir sözüm kalmamıştır.

    Sağlıcakla kalın..

    O kadar yazdığım arasından bu kısma takıldıysan diyecek birşey yok zaten dostum. :)

    Kendisinin Vw karşısında Hyundai modellerini tercih ediyor-öne çıkarıyor diye böyle düşünmene şaşırdım.

    Bildiğim kadarıyla fiyat performans olarak bazı modelleri daha popüler olan bazı marka modellerden öne koyabiliyor.

    Ayrıca kendisinin çok güzel incelemeleri de mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_61124171/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Herkes aynı düşünecek diye birşey yok tabii.

    Sen de sağlıcakla kal. :)

    Haluk hocam, bu arkadaşımızın hyundaiye ve vw'ye bakış açısı sizin bu yumuşak ifadelerle geçiştiremeyeceğiniz kadar bir sertliğe sahip.
    Sizin otomobil dergilerinden daha tarafsız ve saygın bulduğunuz dermeister01 arkadaşımızın bazı objektif yorumlarından size bir demet sunayım.
    - şimdi bu segmentte ben golften iğrendiğim için.....
    - 2.el ve marka algısı dışında her anlamda i30 üstün.(golfe göre)
    - lan golfün her yeri kaliteli olsa ne olur bildiğin at arabası. ix35'in yedek lastiği bile golften değerlidir ve kalitelidir, göğsünde biraz yumuşak plastik var diye kapıları kapanırken tok diye ses çıkarıyor diye arabayı kaliteli sanıyorsunuz. 2 yıl sonra garanti bitince sanayiden çıkamıyorsunuz.
    - bence i30 ve ix35 resmen bedavaya satılıyor hele ix35 gibi bir aracı nasıl 58 bine veriyorlar bir türlü anlamıyorum neresinden kar ediyorlar.
    vs .vs....
    herhalde bu yorumlardan sonra size bu noktada söyleyecek sözümün neden kalmadığını anlatabilmişimdir.

    Şimdi arkadaşların gıyabında tecessüslük yapmak istemediğim için listenizdeki diğer isimlere ait yorumları örneklendirmedim. Ancak diğer arkadaşların da bu derece olmasa bile tarafsızlıkla asla izah edilemeyecek bir çok yorumlarına rastlamışlığım vardır. Keza siz bu isimlere saygın dersiniz bir başkası için bu isimlerle taban tabana zıt yorum yapan isimler daha saygın olur. Hemen herkesin farklı bir listesi çıkabilir. Benim baştan beri forumlarla ilgili söylediğim şey de bu zaten.

    - Biri performanslı araç kullanır ortalama güce sahip araç için yürümüyor der, bir diğeri düşük güce sahip araca alışıktır aynı araç için bu sefer uçuyor, kaçıyor muhabbeti yapar.
    - Biri test ettiği aracın yol tutuşunu yerden yere vurur diğeri kullanıcısı olduğu aynı araç için yol tutuşu süper der.
    - Biri araçları sorunsuzluk kıstası üserinden değerlendirir iyi der biri verimlilik kıstasından bakar iyi der.
    - Biri konfor odaklı düşünür biri performans odaklı vs

    Tüm bu farklı bakış açıları dolayısıyla yorumlar da farklılaşabilmekte, birbiri ile bağdaşmayan görüşler ortaya çıkabilmektedir. Üstelik marka sempatisi veya antipatisi de devreye girince tartışmalar yersiz polemiklerle iyice işin içinden çıkılmaz bir hal alabiliyor.

    Aşırı subjektifliğin egemen olduğu, tartışmaların neticesiz kaldığı, bilen bilmeyen herkesin yorum yaptığı bir forum yukarıda adlarını verdiğim dergiler kadar bir etkiye ve sektör nazarında bir itibara sahip olamaz dememin nedenlerinden bazıları bunlar.

    Tabi forumlar manipüle edilmeye karşı da oldukça korumasız onu da belirtmek isterim. Zannediyorum 20 kişi ile dahi forum manipüle edilebilir.

    Esen kalın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve



    objektiflik konusunda sana katılıyorum.
    Forumda çok fanatik var.
    Fakat şu bir gerçek ki araba dergilerinin kokuşmuş reklam ilişkileri,yaptıkları karşılaştırmalarda yaptıkları rezil puanlamalar kabak gibi ortadayken,1 serisi a serisi giuletta ve golf gibi araçların arasındaki bariz sınıf farkı görülmekteyken hala golfü sınıfının kralı ilan etmek de fanatizmdir.
    Ben ne kadar fanatizm görülürse görülsün bizim forumdaki anketleri araba dergilerinin yorumlarından 10 kere daha faydalı ve objektif buluyorum.
  • sevgili nilve,

    Takip edebildiğim kadarıyla güzel paylaşımları vardı kendisinin.

    Demek ki o kadar iyi takip edememisim :)

    Şimdi mobildeyim.

    Görüşmek üzere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m


    quote:

    Orijinalden alıntı: happynessmud

    yeni i30 u aradı gözlerim

    golf de o demode ve iç karartıcı tasarımıyla ve yenilikten uzak dış tasarımla nasıl oluyor da liderlik koltuğunu bi türlü bırakamıyor anlamıyorum.

    Malzeme kalitesi desen üç aşağı beş yukarı artık benzer markalar arasında. Yol tutuşu da keza öyle. Golf ü tartışmasız rakipsiz ve değiştirilemez

    lider yapan nedir anlamıyorum.

    Siz hala olayın tasarımda olduğunu sanıyorsunuz.Yani göreceli bir kavram üzerinden yola çıkıyorsunuz.Golf 6 tasarımı ile degil diger ozellikleriyle basarılı olan bir model.Malzeme kalitesi ve işçilik, sürüş kalitesi, genişlik, ergonomi, konfor, yol tutuş, başarılı motor seçenekleri vs. gibi kriterlerin hepsinde en iyi olmasada çok iyi puanlar alması Golf' ü sınıf lideri yapıyor.

    BMW 1 serisi zaten iç tasarımında sert kütük kullanıyor bu yüzden tartışmasız rezalet araba Golf bu fiyata sahipken BMW 1 serisinin 20 milyar olması lazımki bu SÜPER! arabadan daha kötü olmasına karşın daha çok sayılsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve



    objektiflik konusunda sana katılıyorum.
    Forumda çok fanatik var.
    Fakat şu bir gerçek ki araba dergilerinin kokuşmuş reklam ilişkileri,yaptıkları karşılaştırmalarda yaptıkları rezil puanlamalar kabak gibi ortadayken,1 serisi a serisi giuletta ve golf gibi araçların arasındaki bariz sınıf farkı görülmekteyken hala golfü sınıfının kralı ilan etmek de fanatizmdir.
    Ben ne kadar fanatizm görülürse görülsün bizim forumdaki anketleri araba dergilerinin yorumlarından 10 kere daha faydalı ve objektif buluyorum.

    sn shadowgeist,
    anketler bir fikir verir ama takdir edersiniz ki toplamda 200-300 kişinin katıldığı bir anket onbinlerce satınalma kararının alındığı piyasa söz konusu olduğunda pek bir şey ifade etmez. Farklı forumlarda veya aynı forum içerisinde dahi sonuçlar farklı şekilde olabilir. Hatta bu forumda dahi yanlış hatırlamıyorsam katılımın daha fazla sayıda gerçekleştiği "forumun c sınıfı tercihi" diye başka bir ankette golf en çok oy alan araç olmuştu. Size bu anket çalışmalarınızla ilgili daha önce de bir mesaj yazmıştım. Anket çalışmalarının sağlıklı olabilmesi için önce hedef kitle iyi seçilmelidir. Yani ürünü satın alabilecek konumda bulunanlar arasında anket çalışması yapılmalıdır. Tıpkı seçmen tercihleri için anket çalışması yapılırken oy kullanma yaşının üzerindekilerle yapıldığı gibi.

    Şimdi sizin açmış olduğunuz anketin gerçekten bir veri değeri taşıyabilmesi için ilk başta aklıma gelen aşağıdaki soruların bir yanıt bulması lazım.
    - Anketinizde oy kullananların kaçı araçları satın alabilecek imkana sahiptir?
    - Kaç kişi mesela bu araçların benzer güç, motor ve şanzıman seçeneklerine ait araçları limitlerinde kullanabilme olanağı bulmuştur?
    - Kaçı sadece sırf bir markaya sempati veya antipati duygusu ile oy vermiştir?
    - Söz konusu araçlar için oy kullananların kaçı tasarımına göre, kaçı sürüş dinamiklerine göre, kaçı marka imajına vs göre oyunu vermiştir. Çünkü bu araçlar, sadece bir kıstas esas alınarak değerlendirilirse yine sağlıklı bir sonuç çıkmaz.
    - Oy kullananların yaş aralığı, evli ve çocuklu olmaları ile ilgili ayrı bir çalışma yapılmış mı?

    Bu sınıf compackt hb, small family car dediğimiz sınıftır. Buradaki compact kavramı bir çok beklentiyi, ihtiyacı olabilecek en iyi ölçüde temin edebilmeyi tanımlar. 1 serisi için bu sınıfın en iyi sürüş dinamiklerine sahip aracı olduğunu söylesek bile arkadaki yaşam alanı onu bu sınıfın en iyi küçük aile aracı yapmaya yetmeyecektir. Çünkü bu sınıfta boy gösteren bir araç bu beklentiyi karşılamadığı sürece en iyisi olamaz.
    Benim düşüncelerim bu istikamette.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve


    ben size anketlerin araba dergilerinden farkını söyleyeyim.
    -anketler insanların otomobil algısını gösterir(300 kişi olsa bile)
    -ankete katılanlar firmalara reklam vermek için yalakalık peşinde koşmazlar.
    -ankete katılan insanlar bol keseden puanlama yapmak yerine araçların tasarım,özellik,fonksiyonellik,güvenlik,sportiflik,fiyat/donanım/performans oranı,yol tutuş,kalite gibi özelliklerinin tümünü,veya herhangi birini beğenmiş insanlardır,bu da homojen bir oylama yaratır.
    -Örneğin giuletta motor özellikleri,direkt şanzımanı,tasarımı,yol tutuşu,geniş iç hacmi,ödül almış güvenliği,yüksek seviyede donanımı ile golfün üstünde bir araçtır.
    -116i(118 pahalı) arkadan itiş özellikleri,keyif veren motoru,marka algısı nedeniyle sınıfının en iyi araçlarından biridir,ve arkası dar olsa da golften üstün bir araçtır.
    -ve gerçek şu ki bu iki aracı da gözüne kestirebilenler,golfe selam dahi vermez.
    Dikkatinizi çekerim,alfa romeo da BMW de araba dergilerinde VW kadar çok görmediğimiz markalardır.
    Ve Golften üstün nitelikli araçların testlerde mağlup ilan edilmesini en iyi şekilde bu açıklamaktadır.
    Dergi parayı yer,VW bir eşşeği oraya koysa onu birinci seçer.
    O açıdan da otomobil dergilerinin yaptığı karşılaştırmalar kocaman bir HİÇtir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Haluk hocam sen boşa anlatıyosun.
    bu alıntısını yaptığım vatandaş gibi dosbagenciler bindikleri arabayı bentley falan zannediyorlar.
    Sabaha kadar kanıtlasan yine bunlar golfü kral ilan ederler.
    Sabaha kadar kanıt göstersen maaşlı araba dergilerini tanır bunlar objektiflik yanlarından geçmez.

    Yavv he he !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RAN99

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: RAN99

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: RAN99

    golf bu sınıftaki en iyi araba ama bu gereğinden fazla pahalı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.(benzinli modelleri ve bomboşline modelleri örnek göstermeyin)

    Dizel araba olupta ucuz olani varmi ?

    bu sınıfta ve hatta tüm sınıflarda ucuz dizel araba kalmadı maalsef ama golf'un rakiplerine göre daha azını daha yüksek ücretle sattığı gerçeğini değiştirmiyor.

    örnek vermek gerekirse ilk aklıma gelen

    opel astra cdti edition: 47.700
    vw golf comforline tdi 53.500

    ikiside emsal donanimlara sahip araçlar astranın motorunun güçsüzlüğü çok büyük bir dezavantaj olsada 6bin tl günümüz şartlarında büyük para. bu karşılaştırmayı diğer rakipleriyle aynı şekilde yapabilirsiniz. hepsinde golf'un daha az donanımı daha pahalı sattığı ortaya çıkıyor. Golf bu sınıftaki en iyi araba bunu hiç bir zaman tartışmam ama golf highline dsg tdi 66.600 tl iken alt orta sınıf araç almam direk orta sınıf diğer markaları alırım.

    1.3 motora 48.000 veriyorsun


    1.6 motora gelincemi cok oluyor yapma gozunu sevim

    Sadece 1.3 astra olarak bakma gözünü seviyim. diğer markalarla da karşılaştır onlarda da aynısını görüceksin. o anda ilk olarak aklıma o geldiği için astrayı örnek verdim tek markaya takılıp kalma.

    golf alt orta sınıf'ın en iyisi onda ikimizde hem fikiriz ama sunduklarına göre fiyatı pahalı. donanımlara bakıyoruz diğerlerinden eksik, highline'da bile 17 jant ekstra para, dizel motoru hem beygir olarak hemde tork olarak rakiplerinin gerisinde renault 130, hyundai 126, fiat 120 vs beygir üretirken vw çok düşük kalıyor dizel motor'un cc hacmi/güç oranında buda ülkemizde çok önemli. dış görünüşe baktığında ne leon ne de guilietta gibi aşık olunacak bir dizayn'ıda yok. sonuç olarak diğerlerinden her ne kadar daha iyi olsada istediği fiyat farkını haketmiyor gözümde.

    Aracımı satıyorum.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-tertemiz-hem-dizel-hem-otomatik-full-donanimli-astra-94354627/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m


    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Anro


    quote:

    Orijinalden alıntı: mulligun



    quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt




    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    1. Ben de onu diyorum ya işte arkadaşım.

    Almanya sadece otomotiv sanayisi ile değil medyasıyla dahi bu sektörün başında gelen ülkelerinden birisiyken kendi medyalarında kendi sanayiilerini öne çıkartacak (ve olabildiğince yanlı ve taraflı) bir yayın politikası güdeceklerdir.

    Belki de onlar haklıdır ama bana ters geliyor işte.

    Anlaştığımıza sevindim. :)


    Ancak burada "hele premium söz konusu olduğunda başı çeken bir ülke" sözüne katılmakla birlikte Vw firmasını premium olarak görmediğimi de hatırlatayım.

    Sen de bundan sonraki yazışmalarımızda Volkswagen firmasını "Almandır-premiumdur" yaklaşımıyla Mercedes ve BMW ile aynı kefede kullanmazsan sevinirim.


    2. Golf'ün birinciliği konusunda önceki mesajdaki sevgili Ufuk'un (Wolfien) yazdıklarına bir göz atmanı dilerim.

    Ayrıca muhtemelen takip edememişsin ancak İngiliz Autocar yeni Ford Focusu birinci seçti.
    http://www.autocar.co.uk/car-categories/family-hatches

    Gerçi Ford İngilterede ciddi olarak çok sevilir ve muhtemelen bu markaya torpil geçilmiştir.

    O yüzden yine de Golf'ü birinci sayabiliriz.

    Zaten seneye Golf 7 gelir ve sonra sınıfında tekrardan en iyi seçilir. :)



    Yeri gelmişken bu birinci seçmelerle ilgili bir tespitimi de hemen belirteyim:

    Medya sektörü ilk maddede belirttiğim gibi otomotiv sektörüyle gayet içli dışlıdır.

    Her ikisi de doğal olarak gelir elde etmek (veya gelirini arttırmak) ister ve otomotiv sektörü bu amaçla satışlarını sıcak tutmak ve arttırmak için reklam verirken medya da reklam kabul eder.

    Yani medya yayınları ve otomotiv sektörünün reklam bütçesi arasında yakın bir ilişki vardır.

    2011 yılında açıklanan (2010 yılı) reklam harcamaları rakamlarına göre VW firması İngilterede sektör ortalamasının iki katından daha fazla bir bütçeyi reklama ayırarak zirveyi almıştır.

    En yakın rakibinin 2 katına yakın bir para dökmüştür reklama:

    quote:

    Volkswagen’s £73.5m budget was more than double the industry average in 2010...

    http://www.bradtop100.co.uk/04-Automotive/01-volkswagen-group-uk-ltd

    Durum böyleyken otomotiv sektörünün reklam bütçesinden nemalanan medyada yer alan "en iyi araç" gibi çıkar ilişkilerinin meyvesi bir kriteri dikkate almaktansa bizzat kullanıcıların araçlarından uzun dönemdeki memnuniyetlerini duymak daha sağlıklı ve gerçekçi olacaktır.


    Bunlar Amerikada araç sahiplerinin araçlarından memnuniyetlerini gösteren istatistikler:

    http://www.clarkhoward.com/news/clarkhoward/cars/reliability-ratings-2012-cars/nFNfM/


    Bunlar da İngiltere araç memnuniyet istatistikleri (2004-2012 yılları arası):

    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2004/league-table--1-to-40/207800
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2005/and-the-winners-are/214562
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-satisfaction-survey-2006/winners/220291
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2007/winners/225557
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-customer-satisfaction-poll-08/the-winners/232612
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-owner-satisfaction-2009/the-winners/240819
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2010/the-league-tables/250115
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2011/the-results/257096
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2012/the-results/263078

    Piyasaya çıktığında ya da daha sonraki dönemlerde yukarıda otomotiv firmalarıyla ilişkilerinden bahsettiğim otomobil dergilerince test edilip sınıf birincisi ilan edilen Golf'ü bu listelerde birinci olmayı bırak, üst sıralarda bile göremiyoruz.

    Ne dersin? :))


    3. Ben dergilerin sektör üzerinde etkisi olduğunu inkar etmediğim gibi bilakis hep bunu savunmuşumdur.

    Sektör üzerinde bu kadar etkili olan bu dergilerin 1. maddede de belirttiğim gibi kendilerinin en büyük reklamvereni olan VW firmasını (haliyle) yanlı ve taraflı olarak her fırsatta birinci-en iyi-sınıf lideri-amiral gemisi-liderin ünvan maçı vb. iddialı ve bilinçaltına çalışıcı ifadelerle tanıtmaları-savunmaları-sunmaları-lanse etmeleri de direkt olarak bunun bir göstergesi zaten.

    4. Verilen bu ödüller kesinlikle çok prestijlidir ancak uzun dönemde sorunsuzluk ve kullanıcı memnuniyeti sonuçlarını yansıtmadığı için benim nezdimde 1. ve 3. maddelerdeki normal ve belaltı çalışmaların bir meyvesi olmaktan öteye geçemezler. :)

    Hem bu ödülleri almış, hem de kullanıcılarını memnun bırakmış markalar var ise (bir tane var ama reklama girer şimdi, yazmayayım ) onlar kabulumdur mesela.


    Bu arada dergilerin test yapmasına birşey demediğim gibi aynı dergileri yıllardan beri alıyor olmamın gerekçesi de bu testler zaten.

    Ancak bu testlerde tek katılmadığım nokta da puanlama ve sıralama yapılması.

    Keşke sadece teknik veriler ve sürüş verileri eklense.

    Ve fakat bu puanlama kısmı çoğu kişinin ilk ve belki de tek baktığı yer ve bu açıdan bu dergiler benim gözümde araçlar hakkında sadece fikir verme aşamasında muteberler.


    Kendi adıma konuşmam gerekirse bizim testlerde herhangi bir araç en iyi ya da en kötü diye bir ifadem olmadı.

    Hatta test yazımın sonuna "bu aracı almayı düşünenlerin bir ya da mümkünse birkaç kez bu aracı test edip alım kararını ona göre vermelerini" salık vermeye çalıştım zira beklentiler ciddi anlamda değişebiliyor ve herkesin bütçesine göre alabileceği en iyi araba diğerleriyle örtüşmeyebiliyor.


    Burası sonuçta herkese açık bir forum ve misafirler bile forumun çok büyük bir kısmını üye olmadan takip edebiliyorlar sanırım.

    Bu açıdan bilgisi sınırlı olup da ahkam kesmek isteyenler de olacaktır haliyle.

    Prim vermezsek yazdıklarıyla kalırlar.


    Alttaki kısım cidden önemli:

    quote:

    Daha önce de yazmıştım. Benim için bu dergiler forumdaki otomobil bilgisi, ne kadar objektif olduğu, hangi duygularla yorum yaptığı (birinin her fırsatta bir markaya bela okuduğu, bir diğerinin tiksindiğini deklare ettiği bir markanın aracını testi ne kadar dikkate alınır) meçhul forum testlerinden daha saygındır.


    Anıl-Görkem-Arda-Utku ve kendim adına konuşuyorum.

    VW düşmanı yakıştırmasının yapıldığı bu ekipte VW firmasına en kinli () kişi muthemelen benim zira hep yazdığım gibi 2000 li yılların başlarına kadar ciddi derecede bir VW sempatizanı idim.

    Gözüm Golf 4 ve Passat'tan başka araç görmezdi ve kendi paramla bu araçları, özellikle de Golf'ü alacağım günün hayalini kurardım.

    Honda platonik bir aşkken Vw ateşli bir dilberdi benim için.


    Ancak VW için bu hissettiklerimde bu dergilerin yönlendirmesinin çok büyük bir payı varmış meğer.

    Bunu farkettiğimde aldatılmış hissettim kendimi.

    Cidden gözümden düştü buna ortak ve alet olanlar.

    Birkaç sayıda bir, bir VW modeli lider çıkar, her karşılaştırmada diğer markalar nal toplardı.

    Bazen aynı sayıda iki ayrı karşılaştırmalı test verilir ve Vw modelleri iki testte de açık ara ile lider çıkarlardı.

    Gerçi bunu hala daha yapıyorlar.

    Bu haftaki Otohaber dergisinde lisansör Alman dergisinden aldığı "Tiguan'ın ünvan maçı" ve "En küçüklerin büyük kapışması" adları altında 2 ayrı karşılaştırmalı test var mesela.

    Bunlar da puanlamanın olduğu sayfalar:






    Hatta 7-8 ayda bir Japon-İtalyan-Fransız araçlarını kendi aralarında çarpıştırıp önde bitireni Alman araçlarıyla karşılaştırırlardı.

    Henüz üstün Alman araçları seviyesinde değiller ya!!!

    Meğer bunlar bile öyleymiş.

    O günlerimde Salı sabah 06:30'da daha balyaları açılmamış dergileri dükkana birlikte alırdık bayii ile.

    Ve o güzel günlerimde aldatılmış olmanın vermiş olduğu bir kin beslerim hala.

    Golf bu kadar iyiyse madem böyle oyunlara ihtiyaç duymadan da bunu başarabilmeliydi.

    Benim testlerimde bu duygularımı aracın dışında bırakır, teste öyle çıkarım ama, orası da ayrı. :)


    Peki bunları niye yazdım şimdi?

    Söyleyeyim hemen: Şüphesiz yukarıdaki alıntıdaki yazılanların doğrulu değeri vardır ve yazacağım itham için peşinen de özür dilerim ancak asıl olay VW markalı araçlar bu testlerde bir şekilde her zaman ipi önde göğüslediği için bu dergiler sana göre saygındır zira sen de bir süreden beridir bu dergilerin yönlendirmesinden etkilenmiş ve markaya olan sevgin gittikçe büyümüş (bu uğurda gidip 320D alabilecekken) VW Golf bile satın almış ve nihayetinde benim karşımda kendini bu satırları okur halde bulmuşsundur.

    Bunu benim de algılayıp kabul etmem yıllarımı aldı ama bundan sonraki yaşantında bu yazmış olduğum cümlede % 1'lik bile olsa bir haklılık payı olabileceğine ihtimal verip bu dergileri bu mentaliteyle takip etmeye çalışır ve bunu yapmaya bir süre devam edersen kısa (veya belki de uzun) bir süre sonra bu oran büyüyecek ve dediklerimde haksız olmadığımı farkedip benim kadar olmasa bile olayı bu şekilde görmeye başlayacaksın.

    Uyanın bu rüyadan derken demeye getirdiğim şey buydu.

    Denemekten bir zarar gelmeyecek, gör bak. :)


    Selamlar, sevgiler.



    Hoca ağzına sağlık.Alıntısını yaptığım vw müritleri bu yazıyı güzelce okusunlar,rezilliklerin değil de objektifliğin sözcüsü olsunlar.
    Özellikle de 207m arkadaşım,hani para almıyordu bunlar?
    Hani objektifti?Bana mı inanacaksınız bunlara mı?Çıkarın pembe gözlüklerinizi.
    Giuletta 1 serisi gibi arabaların yanında adı geçmez golfün.
    Kaç para veriyor senin firma oto dergilerine gözlerinle gördün mü?
    Anket yayınladım,1 serisi yerlerde süründürdü golfü,giuletta 10 farkın altına inmedi.
    Neymiş çok kral araçmış süper araçmış.
    Golf kendi sınıfında çok kral araç süper araç,premium kompakt sınıfta değil.
    Sabaha kadar bağırsanız bu böyle kusura kalmayın bırakın artık fanatizmi.
    Tekrar aynı şeyi iddia ediyorum,Araba dergisi Allah 1 dese sözüne güvenilmez.

    Alıntıları Göster
    Hoca ağzına sağlık.Alıntısını yaptığım vw müritleri bu yazıyı güzelce okusunlar,rezilliklerin değil de objektifliğin sözcüsü olsunlar.
    Özellikle de 207m arkadaşım,hani para almıyordu bunlar?
    Hani objektifti?Bana mı inanacaksınız bunlara mı?Çıkarın pembe gözlüklerinizi.
    Giuletta 1 serisi gibi arabaların yanında adı geçmez golfün.
    Kaç para veriyor senin firma oto dergilerine gözlerinle gördün mü?
    Anket yayınladım,1 serisi yerlerde süründürdü golfü,giuletta 10 farkın altına inmedi.
    Neymiş çok kral araçmış süper araçmış.
    Golf kendi sınıfında çok kral araç süper araç,premium kompakt sınıfta değil.
    Sabaha kadar bağırsanız bu böyle kusura kalmayın bırakın artık fanatizmi.
    Tekrar aynı şeyi iddia ediyorum,Araba dergisi Allah 1 dese sözüne güvenilmez.






  • Golfe en iyi diyen derginin de o dergilere inanlarında akıl sağlığından şüphe ederim.

    ARABA DERGİLERİNE GÜVENİLMEZ!PARAYI KİM VERİRSE O EN İYİSİDİR bunu anlamak bu kadar zor mu?

    ha gidersin tüm arabaları kendin alıp denersin eyvallah ama böyle saçma karşılaştırmalara inanmak akıllı işi değil.
  • Golf güzel bir araba ama abartılmamalı (fiyat olarak) yani attığın taş ürküttüğün kurbaya değmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/bmw-118i-2012-und-vw-golf-1-4-tsi-im-test/gesamtbewertung
    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/neuer-honda-civic-2012-vw-golf-ford-focus-citroen-c4-test/gesamtbewertung
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-116d-und-vw-golf-1-6-tdi-unikum-gegen-universaltalent-4418500.html?show=2
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-118i-und-vw-golf-1-4-tsi-fahrdynamik-gegen-ausgewogenheit-4052135.html?show=2
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/master-test-2011-welches-kompaktmodell-ist-das-beste-3893258.html?show=2
    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/277177/honda_civic_vs_focus_and_golf.html
    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/253891/alfa_romeo_giulietta_vs_rivals.html
    vs,vs..
    hepsinde çıkan sonuç golfün bütün olarak bakıldığında en iyisi olduğu.
    Burada yapılan testler elbette mutlak manada doğrudur veya tartışılmazdır vs gibi bir anlam çıkarılmaz. Fakat forumda aşırı subjektif veya sadece tasarım kıstas alınarak yapılan yorumlardan herahalde daha muteberdir diye düşünüyorum..

    Golf ile S40 karşılaştırmasına rastlıyamadım.
    Yanılmıyorsam S40 C sınıfı bir araç ve son fiyat indiriminden sonra 54 bin TL ile de en donanımlı ve uygun fiyatlı otomobillerden biri haline geldi.
    54 bine anca orta sınıf Golf alınabilir ki donanım olarak Volvo biraz daha iyi durumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/bmw-118i-2012-und-vw-golf-1-4-tsi-im-test/gesamtbewertung
    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/neuer-honda-civic-2012-vw-golf-ford-focus-citroen-c4-test/gesamtbewertung
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-116d-und-vw-golf-1-6-tdi-unikum-gegen-universaltalent-4418500.html?show=2
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-118i-und-vw-golf-1-4-tsi-fahrdynamik-gegen-ausgewogenheit-4052135.html?show=2
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/master-test-2011-welches-kompaktmodell-ist-das-beste-3893258.html?show=2
    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/277177/honda_civic_vs_focus_and_golf.html
    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/253891/alfa_romeo_giulietta_vs_rivals.html
    vs,vs..
    hepsinde çıkan sonuç golfün bütün olarak bakıldığında en iyisi olduğu.
    Burada yapılan testler elbette mutlak manada doğrudur veya tartışılmazdır vs gibi bir anlam çıkarılmaz. Fakat forumda aşırı subjektif veya sadece tasarım kıstas alınarak yapılan yorumlardan herahalde daha muteberdir diye düşünüyorum..

    Golf ile S40 karşılaştırmasına rastlıyamadım.
    Yanılmıyorsam S40 C sınıfı bir araç ve son fiyat indiriminden sonra 54 bin TL ile de en donanımlı ve uygun fiyatlı otomobillerden biri haline geldi.
    54 bine anca orta sınıf Golf alınabilir ki donanım olarak Volvo biraz daha iyi durumda.

    S40, muhtemelen sedan kasa olması nedeniyle bu karşılaştırmalara dahil edilmemiştir. s40'ın şuan ki fiyat seviyesinde alınabilecek en iyi araçlardan biri olduğu konusundaki görüşünüze katılıyorum. En önemli eksikliği 1.6 motor versiyonlarında otomatik vites seçeneğinin sunulamıyor olması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve


    s40 ve Lancia delta tarzı araçları bu tarz karşılaştırmalara dahil etmezler.
    Çünkü ikisi de dergilere rüşvet yedirmez,reklam adı altında her karşılaştırmada aracının üstün çıkması gibi bir dertleri de yoktur.
    s40 ı maxicano jettanın karşısına dikip 0 kalite jettayı açık ara önde ilan eden kaç tane otomobil dergisi gördüm ben.
    Dergilere güvenilmez nilve,arpayı kimden alıyorlarsa onu ferrari ilan ederler.
    Belki golfü geçecek araçlar var sınıfında diye canın sıkılıyor ama gerçek bu maalesef.
    Al sana karşılaştırma:
    Golf ne motoruyla ne donanımıyla ne özellikleriyle,ne de patlayan dsg'siyle deltaya rakip olamaz örneğin.
    Golfün dizeli full 70k küsür,deltanın dizeli full 55k(eski fiyatı 68k)(1-0)
    delta 120hp,golf 105hp:hatta 90hp(fiyat açısından)(2-0)
    Deltanın donanımını sunabilen eşdeğer golf parasına a3e binersiniz(tabi belli donanımlar hala yok)(3-0)
    Golfün otomatiği forumun maymunu,deltada sadece yokuşta kararsız vites geçişleri problem edildi,manuel konumda sıkıntı yok(4-0)
    Delta golften daha geniş(5-0)
    Golfün işçiliği iyi(5-1)
    VW bizim ülkemizde reşat altını muamelesi görüyor satımı kolay(5-2)
    Her köşe başında göremeyeceğiniz için deltanın imajı golften üstün(6-2)
    Deltaya fiat servisleri bakıyor,golfte doğuş efsanesi var(7-2)
    Nereyi kazanıyor golf ben göremedim?
    Hesap numaramı vereyim istersen
    benim için alınacak golf 40 45k'ya kadardır.
    Ötesi yok yani.
    Golfü sınıfının lideri falan seçen adam ya akşamdan kafayı çekmiştir,ya da banka hesabına yüklü bir para yatmıştır.
    Sizin otorite kabul ettiğiniz o paçavraların durumu bu alışsanız iyi edersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 27 Temmuz 2012; 10:30:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve


    s40 ve Lancia delta tarzı araçları bu tarz karşılaştırmalara dahil etmezler.
    Çünkü ikisi de dergilere rüşvet yedirmez,reklam adı altında her karşılaştırmada aracının üstün çıkması gibi bir dertleri de yoktur.
    s40 ı maxicano jettanın karşısına dikip 0 kalite jettayı açık ara önde ilan eden kaç tane otomobil dergisi gördüm ben.
    Dergilere güvenilmez nilve,arpayı kimden alıyorlarsa onu ferrari ilan ederler.
    Belki golfü geçecek araçlar var sınıfında diye canın sıkılıyor ama gerçek bu maalesef.
    Al sana karşılaştırma:
    Golf ne motoruyla ne donanımıyla ne özellikleriyle,ne de patlayan dsg'siyle deltaya rakip olamaz örneğin.
    Golfün dizeli full 70k küsür,deltanın dizeli full 55k(eski fiyatı 68k)(1-0)
    delta 120hp,golf 105hp:hatta 90hp(fiyat açısından)(2-0)
    Deltanın donanımını sunabilen eşdeğer golf parasına a3e binersiniz(tabi belli donanımlar hala yok)(3-0)
    Golfün otomatiği forumun maymunu,deltada sadece yokuşta kararsız vites geçişleri problem edildi,manuel konumda sıkıntı yok(4-0)
    Delta golften daha geniş(5-0)
    Golfün işçiliği iyi(5-1)
    VW bizim ülkemizde reşat altını muamelesi görüyor satımı kolay(5-2)
    Her köşe başında göremeyeceğiniz için deltanın imajı golften üstün(6-2)
    Deltaya fiat servisleri bakıyor,golfte doğuş efsanesi var(7-2)
    Nereyi kazanıyor golf ben göremedim?
    Hesap numaramı vereyim istersen
    benim için alınacak golf 40 45k'ya kadardır.
    Ötesi yok yani.
    Golfü sınıfının lideri falan seçen adam ya akşamdan kafayı çekmiştir,ya da banka hesabına yüklü bir para yatmıştır.
    Sizin otorite kabul ettiğiniz o paçavraların durumu bu alışsanız iyi edersiniz.


    Shadowgeist bunlar senin tamamen kendi kişisel görüşlerin. Hemen hiçbirisine katılmıyorum. Eğer biraz muhakeme kırıntısı görmüş olsaydım bunlara tek tek cevap verirdim ancak o kadar içi boş ve sana özgü ki cevap vermem sadece uzun ve yersiz bir tartışmaya daha neden olur.




  • Golf ya da VW aslında kötü bir araba değil,
    Efsanevi olmasa da sınıfındaki diğer otomobillere oranla ayırt edici özellikleri de mevcut.
    Her aracın hemen hemen kullanıcı için iyi bir insiyatifi bulunur.
    Fakat VW fiyatlandırmasındaki astronomik rakamlar ile donanımsız modelleri
    ve bu otomobillere sahip olanların etrafındaki insanlara ego taslaması nedeniyle
    Biraz şaşırdı.
    Yoksa reklam stratejileri güzel ve etkili, halen daha insanlar sıraya girip dizel Jetta bekliyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Golf ya da VW aslında kötü bir araba değil,
    Efsanevi olmasa da sınıfındaki diğer otomobillere oranla ayırt edici özellikleri de mevcut.
    Her aracın hemen hemen kullanıcı için iyi bir insiyatifi bulunur.
    Fakat VW fiyatlandırmasındaki astronomik rakamlar ile donanımsız modelleri
    ve bu otomobillere sahip olanların etrafındaki insanlara ego taslaması nedeniyle
    Biraz şaşırdı.
    Yoksa reklam stratejileri güzel ve etkili, halen daha insanlar sıraya girip dizel Jetta bekliyorlar.

    Nadir de olsa forumda objektif ve gerçekci yorumları görmek güzel. Aynen katılıyorum.
  • Yurdumun alman hayranlığı....
    Golf ruhsuzluk abidesi üretimi baştan sona üretim fiyaskosu bir araç..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve



    Neye katılmıyosun?
    Veya neyi tartışabilirsin?
    Doğuş sana 55k dan 130hp tdi mi satıyor?
    yoksa dsg nin sorunsuzunu çıkardılar senin galeride mi duruyor?
    Golfün arkada bağımsız koltukları var mı?
    Yoksa doğuş sana serviste yüzde 45 indirim mi yapıyor?
    Yüksek muhakeme kabiliyetinle bu sorulardan hangisine cevap verebiliyorsun?
    Nilve bunlar benim görüşlerim değil,gerçekler.
    Golfün kompakt sınıfın birincisi olduğunu iddia edenler açık söylüyorum alamancı takımı ve rüşvet yiyen dergi paçavralarıdır.
    Golf iyi araçtır,eyvallah.Benim de en sevdiğim VW modellerindendir.
    Ama kantara çıkardığın zaman sınıfında golfü fiyat donanım performans bazında yiyecek araçlar var.
    Alışsan iyi edersin.
    Hala en iyi falan geyiğine düştüysen orada Deltayla karşılaştırmasını yayınladım,tek kelimesine itiraz et görelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 27 Temmuz 2012; 13:48:13 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.