Şimdi Ara

C++ oyun programlama yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar c++'ı biliyorum ve onunla bir oyun yapmak istiyorum.Grafikleri nasıl oyuna aktaracağımı bilmiyorum.Yardım eder misiniz lütfen.



  • Opengl bir bak istersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • directx diye birşey de duymuştum.Hangisi daha iyi directx mi opengl mi?Ayrıca nerden elde edinilir bunlar?
  • xna
  • Hocam ne XNA , ne Unity 3D ile uğraş.

    Java'da libgdx kütüphanesi var iOS'ta Android'de Windows'ta Mac'te , Linux'ta çalışabilicek oyunlar yazabilirsin.

    C++ da ise onlarca kütüphane var mesela 3D oyun ile uğraşmak istiyorsan OGRE3D var OpenGL ile uğraşmaktan daha iyidir.(Daha basiti en azından.)
    2D'de de yine OpenGL var ama OpenGL kolay bir iş değil mesela javascript'te bir sprite oluşturmak için 5 satır kod yazılırken OpenGL'de 10-15 satır kodu buluyor diye biliyorum.

    Aynı şekilde python'da da py-game var.Allegro'yu bir incele istersen hocam.(C++ için.http://alleg.sourceforge.net/)
  • Opengl i heryerden bulabilirsin. Biz yılan oyunu yazmıştık, biraz fazla kod yazıyorsun ama alışınca güzel işler ortaya çıkarılabilir. Videoları vs var aratırsan bulursun onlarca kaynak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemâncı

    Hocam ne XNA , ne Unity 3D ile uğraş.

    Java'da libgdx kütüphanesi var iOS'ta Android'de Windows'ta Mac'te , Linux'ta çalışabilicek oyunlar yazabilirsin.

    C++ da ise onlarca kütüphane var mesela 3D oyun ile uğraşmak istiyorsan OGRE3D var OpenGL ile uğraşmaktan daha iyidir.(Daha basiti en azından.)
    2D'de de yine OpenGL var ama OpenGL kolay bir iş değil mesela javascript'te bir sprite oluşturmak için 5 satır kod yazılırken OpenGL'de 10-15 satır kodu buluyor diye biliyorum.

    Aynı şekilde python'da da py-game var.Allegro'yu bir incele istersen hocam.(C++ için.http://alleg.sourceforge.net/)

    Libgdx i nasıl kuracağımı anlamadım.
    Ben basitliğe değil güzel olmasına önem veriyorum.
    O yüzden OpenGL güzelse onu kullanıcağım.Bir de directx hakkında bilginiz var mı? @Kemâncı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    c'de yardım
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cllyldrm

    Opengl i heryerden bulabilirsin. Biz yılan oyunu yazmıştık, biraz fazla kod yazıyorsun ama alışınca güzel işler ortaya çıkarılabilir. Videoları vs var aratırsan bulursun onlarca kaynak.

    Biraz daha açıklar mısınız?opengl i programa nasıl dahil ederim?Nasıl sprite ları background ları sesleri oyuna yerleştiririm? @cllyldrm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu öyle forumlardan öğrenilecek birşey değil ki. En azından konuyla ilgili geniş kapsamlı bir tutorial okuman gerekir. Ya da daha iyisi bir kitap...

    Bir de opengl genelde direkt olarak oyunda kullanılmak yerine oyun motoru, grafik kütühanesi vs. yazarken kullanılır. Senin için anahtar kelimeler "2d game library, game engine, graphics library" gibi şeyler olmalı.

    Sfml ye bir bak istersen.
    Şu da sfml ile yazılmış meşhur connect four oyunu ve anlatımı.http://redkiing.wordpress.com/2009/08/20/your-first-sfml-game-part-i-introduction/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1_dev_1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kemâncı

    Hocam ne XNA , ne Unity 3D ile uğraş.

    Java'da libgdx kütüphanesi var iOS'ta Android'de Windows'ta Mac'te , Linux'ta çalışabilicek oyunlar yazabilirsin.

    C++ da ise onlarca kütüphane var mesela 3D oyun ile uğraşmak istiyorsan OGRE3D var OpenGL ile uğraşmaktan daha iyidir.(Daha basiti en azından.)
    2D'de de yine OpenGL var ama OpenGL kolay bir iş değil mesela javascript'te bir sprite oluşturmak için 5 satır kod yazılırken OpenGL'de 10-15 satır kodu buluyor diye biliyorum.

    Aynı şekilde python'da da py-game var.Allegro'yu bir incele istersen hocam.(C++ için.http://alleg.sourceforge.net/)

    Libgdx i nasıl kuracağımı anlamadım.
    Ben basitliğe değil güzel olmasına önem veriyorum.
    O yüzden OpenGL güzelse onu kullanıcağım.Bir de directx hakkında bilginiz var mı? @Kemâncı

    elektro_gadget hocamın dediği gibi direk olarak directx , opengl ile uğraşmak sana hiçbirşey kazandırmaz.Aksine zamanını kaybettirir.

    Bunun yerine dillere göre 2d game library diye araştırmanı öneririm.

    OpenGL ile yazdığın oyunda , libgdx ile yazdığın oyunda (android için söylüyorum) sonuçta aynı kodlara varır çünkü libgdx graphic renderer'ı da opengl'yi kullanır sende kullanırsın ama senin yazdığın class'lar uzun bir uğraş gerektirir yani basitlik değil aynı olaya varır.

    DirectX benim bildiğim Microsoft'un platformlarında çalışabiliyor yani tutupta directx'i android üzerinde çağırmaya kalkarsanız hata verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1_dev_1


    quote:

    Orijinalden alıntı: cllyldrm

    Opengl i heryerden bulabilirsin. Biz yılan oyunu yazmıştık, biraz fazla kod yazıyorsun ama alışınca güzel işler ortaya çıkarılabilir. Videoları vs var aratırsan bulursun onlarca kaynak.

    Biraz daha açıklar mısınız?opengl i programa nasıl dahil ederim?Nasıl sprite ları background ları sesleri oyuna yerleştiririm? @cllyldrm

    Opengl bir kütüphane, onu indirdikten sonra kodlarına ekleyeceksin. Her biri için özel fonksiyonları var onların yardımıyla kodlarına ekleyebilirsin. Ama biraz zor iştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemâncı

    Hocam ne XNA , ne Unity 3D ile uğraş.

    Java'da libgdx kütüphanesi var iOS'ta Android'de Windows'ta Mac'te , Linux'ta çalışabilicek oyunlar yazabilirsin.

    C++ da ise onlarca kütüphane var mesela 3D oyun ile uğraşmak istiyorsan OGRE3D var OpenGL ile uğraşmaktan daha iyidir.(Daha basiti en azından.)
    2D'de de yine OpenGL var ama OpenGL kolay bir iş değil mesela javascript'te bir sprite oluşturmak için 5 satır kod yazılırken OpenGL'de 10-15 satır kodu buluyor diye biliyorum.

    Aynı şekilde python'da da py-game var.Allegro'yu bir incele istersen hocam.(C++ için.http://alleg.sourceforge.net/)

    Şu an libgdx ile uğraşıyorum biliyorsanız lütfen yardım edin collision detection nasıl yapılıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1_dev_1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kemâncı

    Hocam ne XNA , ne Unity 3D ile uğraş.

    Java'da libgdx kütüphanesi var iOS'ta Android'de Windows'ta Mac'te , Linux'ta çalışabilicek oyunlar yazabilirsin.

    C++ da ise onlarca kütüphane var mesela 3D oyun ile uğraşmak istiyorsan OGRE3D var OpenGL ile uğraşmaktan daha iyidir.(Daha basiti en azından.)
    2D'de de yine OpenGL var ama OpenGL kolay bir iş değil mesela javascript'te bir sprite oluşturmak için 5 satır kod yazılırken OpenGL'de 10-15 satır kodu buluyor diye biliyorum.

    Aynı şekilde python'da da py-game var.Allegro'yu bir incele istersen hocam.(C++ için.http://alleg.sourceforge.net/)

    Şu an libgdx ile uğraşıyorum biliyorsanız lütfen yardım edin collision detection nasıl yapılıyor?

    Hocam bende malesef sinavlardan vakit bulup libgdx e baslayamadim

    libgdx.badlogicgames.com/documentation.html

    Ama bu site sizin icin iyi bir kaynak olacaktir.

    Libgdxi tercih etmenizi sevindim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.