Şimdi Ara

BROADWAY İLGİNÇ BİR ARIZA ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
1
Favori
64.420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylife84

    quote:

    Orjinalden alıntı: asityanığı

    bende de 93 reno 9 spring var bu arabamım değişik huyları vardır
    1)kışın bu benim külüstür araba LPGde çat diye çalışır ama benzinde kesinlikle çalışmaz yada çok uğraştırı diyeyim
    2)LPGde çat diye çalışan bu araba eğer biraz ısıtmadan sürmeye kalkarsan biraz sonra istop eder bu seferde de lpg de çalışmaz arabayı benzien alırım 3,5 marş dan sonra çalışır
    3) Yazın çok sıcak havalarda LPG nin beyni kafayı yer arabanın harareti şehir trafiğinde 90 falan çıkınca arabayı kısa süreli stop edersem eğer bu seferde kesinlikle LPG çalışmaz arabayı benzine alırım çalıştırp daha sonra LPG geçerim
    bu güne kadar kaç kere marş motoru tamir ettirdiğimi hatırlamıyorum
    Bu sorunlar reno 9 larda kronik diye biliyorum
    Ama bıktımda usandımda uğraşmaktan

    Marş motoru hakkında biraz bilgi verebilir misinz?

    Alıntıları Göster
    Marş motoru hakkında ne gibi bir bilgi istedin anlamadım ama benim anlatmak istediğim şu idi benim araba canı isterse çalışır istemez ise çalışmıyor yaa benim en az 8,10 kere marşa basmak şartı ile çalıştığı için eee araç eski marş motoruda normaldan çok daha fazla çalışma göstemesi sonucu ya kömürleri yer ya bobinde bozoukluk olar ya bilemem nesi bozolur yada bir şeyler çok daha hızlı bozulur anlatabildimmi zaten eski model araç inşallah yenisini ALLAH bizede nasip eder




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asityanığı

    Marş motoru hakkında ne gibi bir bilgi istedin anlamadım ama benim anlatmak istediğim şu idi benim araba canı isterse çalışır istemez ise çalışmıyor yaa benim en az 8,10 kere marşa basmak şartı ile çalıştığı için eee araç eski marş motoruda normaldan çok daha fazla çalışma göstemesi sonucu ya kömürleri yer ya bobinde bozoukluk olar ya bilemem nesi bozolur yada bir şeyler çok daha hızlı bozulur anlatabildimmi zaten eski model araç inşallah yenisini ALLAH bizede nasip eder

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: asityanığı

    Marş motoru hakkında ne gibi bir bilgi istedin anlamadım ama benim anlatmak istediğim şu idi benim araba canı isterse çalışır istemez ise çalışmıyor yaa benim en az 8,10 kere marşa basmak şartı ile çalıştığı için eee araç eski marş motoruda normaldan çok daha fazla çalışma göstemesi sonucu ya kömürleri yer ya bobinde bozoukluk olar ya bilemem nesi bozolur yada bir şeyler çok daha hızlı bozulur anlatabildimmi zaten eski model araç inşallah yenisini ALLAH bizede nasip eder


    Hocam sadece ne işe yaradıpğı bilgi amaçlı sormuştum. Anladım demek istediğini ...
    Teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylife84

    quote:

    Orjinalden alıntı: asityanığı

    Marş motoru hakkında ne gibi bir bilgi istedin anlamadım ama benim anlatmak istediğim şu idi benim araba canı isterse çalışır istemez ise çalışmıyor yaa benim en az 8,10 kere marşa basmak şartı ile çalıştığı için eee araç eski marş motoruda normaldan çok daha fazla çalışma göstemesi sonucu ya kömürleri yer ya bobinde bozoukluk olar ya bilemem nesi bozolur yada bir şeyler çok daha hızlı bozulur anlatabildimmi zaten eski model araç inşallah yenisini ALLAH bizede nasip eder


    Hocam sadece ne işe yaradıpğı bilgi amaçlı sormuştum. Anladım demek istediğini ...
    Teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    bende de spring var. bu dediğiniz sorunların hiç biri bende olmuyor. bakımlarını muntazam yaptırırım. yaz - kış tek marşta çalışır. tabi jigleyi çekince.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    bende de spring var. bu dediğiniz sorunların hiç biri bende olmuyor. bakımlarını muntazam yaptırırım. yaz - kış tek marşta çalışır. tabi jigleyi çekince.

    Alıntıları Göster
    Sorun ilginç falan değil, gayet normal.

    Broadwayler jikle çekmeden kolay kolay çalışmazlar.

    Çalışsalar bile hemen jikleyi itmemek lazım. Motor ısındıkça kademeli olarak geri itmek lazım.

    Bakımla falan ilgisi yok.

    Bütün parçalarını yenileyin, yine aynı şeyi yapacaktır.

    Bu konuda en sağlıklı yorumu ROVERCİ yapmış.

    Kendisi oldukça inatçı biridir. Ancak motor konusunda oldukça tecrübe sahibi olduğu belli.

    Kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    Sorun ilginç falan değil, gayet normal.

    Broadwayler jikle çekmeden kolay kolay çalışmazlar.

    Çalışsalar bile hemen jikleyi itmemek lazım. Motor ısındıkça kademeli olarak geri itmek lazım.

    Bakımla falan ilgisi yok.

    Bütün parçalarını yenileyin, yine aynı şeyi yapacaktır.

    Bu konuda en sağlıklı yorumu ROVERCİ yapmış.

    Kendisi oldukça inatçı biridir. Ancak motor konusunda oldukça tecrübe sahibi olduğu belli.

    Kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    Jikleyi cekmeden 3-4 kere gaz pompalasak sonra çalısır çalısmaz jikleyi ceksek nasıl olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylife84

    Jikleyi cekmeden 3-4 kere gaz pompalasak sonra çalısır çalısmaz jikleyi ceksek nasıl olur?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mylife84

    Jikleyi cekmeden 3-4 kere gaz pompalasak sonra çalısır çalısmaz jikleyi ceksek nasıl olur?


    Çalışıyorsa olur.

    Bazen işe yaramaz.

    En iyisi baştan jikleyi çekmektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orjinalden alıntı: mylife84

    Jikleyi cekmeden 3-4 kere gaz pompalasak sonra çalısır çalısmaz jikleyi ceksek nasıl olur?


    Çalışıyorsa olur.

    Bazen işe yaramaz.

    En iyisi baştan jikleyi çekmektir.

    Alıntıları Göster
    hocam madem ankaradasın. bize yıllarca ustalığını göstermiş. her gittiğimde kapısında sıra olan beycan ustayı tavsiye ederim.. bizzat şahit olduğum 10 tane usta gezmiş broadway sahipleriyle görüştüm ve orda usta saat gibi yaptı aracı adamlar dua ettiler

    ivedikte 88 oto diye sanayi bölgesi var. orda karbüratörcü beycan usta de gösterirler zaten. uzun zamandır uğramıyorum arabayı değiştirdiğimiz için.

    kendisi karbüratör teknisyeni tabelasında da yazar. bu tarz sorunları istisnasız çözer. yani karbüratörün bağlantı noktaları konusunda haliyle bilgi sahibidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    hocam madem ankaradasın. bize yıllarca ustalığını göstermiş. her gittiğimde kapısında sıra olan beycan ustayı tavsiye ederim.. bizzat şahit olduğum 10 tane usta gezmiş broadway sahipleriyle görüştüm ve orda usta saat gibi yaptı aracı adamlar dua ettiler

    ivedikte 88 oto diye sanayi bölgesi var. orda karbüratörcü beycan usta de gösterirler zaten. uzun zamandır uğramıyorum arabayı değiştirdiğimiz için.

    kendisi karbüratör teknisyeni tabelasında da yazar. bu tarz sorunları istisnasız çözer. yani karbüratörün bağlantı noktaları konusunda haliyle bilgi sahibidir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hocam madem ankaradasın. bize yıllarca ustalığını göstermiş. her gittiğimde kapısında sıra olan beycan ustayı tavsiye ederim.. bizzat şahit olduğum 10 tane usta gezmiş broadway sahipleriyle görüştüm ve orda usta saat gibi yaptı aracı adamlar dua ettiler

    ivedikte 88 oto diye sanayi bölgesi var. orda karbüratörcü beycan usta de gösterirler zaten. uzun zamandır uğramıyorum arabayı değiştirdiğimiz için.

    kendisi karbüratör teknisyeni tabelasında da yazar. bu tarz sorunları istisnasız çözer. yani karbüratörün bağlantı noktaları konusunda haliyle bilgi sahibidir.



    Saat gibi mi?

    İyi saatte olsunlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hocam madem ankaradasın. bize yıllarca ustalığını göstermiş. her gittiğimde kapısında sıra olan beycan ustayı tavsiye ederim.. bizzat şahit olduğum 10 tane usta gezmiş broadway sahipleriyle görüştüm ve orda usta saat gibi yaptı aracı adamlar dua ettiler

    ivedikte 88 oto diye sanayi bölgesi var. orda karbüratörcü beycan usta de gösterirler zaten. uzun zamandır uğramıyorum arabayı değiştirdiğimiz için.

    kendisi karbüratör teknisyeni tabelasında da yazar. bu tarz sorunları istisnasız çözer. yani karbüratörün bağlantı noktaları konusunda haliyle bilgi sahibidir.



    Saat gibi mi?

    İyi saatte olsunlar...

    Alıntıları Göster
    valla bizim şahini götürürdük adam bi rölanti sonradan lpg taktık bi lpg bi de neydi ha avans ayarı yapardı işte sanki motor değil çark düzeneği var zannedersin kaputun altında.

    titreşim azalır, motor sessizleşir hızlanması güzelleşirdi. yakıtı da dolayısıyla düşerdi. akrabalarımıda götürdüm yani alavere dalavere de olmaz efendi adamdır. yoksa herkes tavsiye edilmez.




  • yine resim eklenmiyor harita üzerinden göstermek istemiştim. neyse.. pm e bak hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 17 Ekim 2008; 17:39:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    yine resim eklenmiyor harita üzerinden göstermek istemiştim. neyse.. pm e bak hocam
    ilginc bir durum.skoda da olmuştu böyle bir durum.sonunda marş dinamosu olması lazım.onu değiştirip olayı halletmiştik.

    dediğim zımbırtı silindirik bir yapıda elektrik kabloları geliyor bir uçtan diğer uçtan yine elektrik kabloları çıkıyor.




    edit:hatırladım.broadwayla aynı sorunu yaşadık.çözümü marş motoru içindeki kömürleri değiştirerek bulduk.maliyetli bir işlem değil ancak biraz ustalık ister.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 3 Aralık 2008; 12:51:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    ilginc bir durum.skoda da olmuştu böyle bir durum.sonunda marş dinamosu olması lazım.onu değiştirip olayı halletmiştik.

    dediğim zımbırtı silindirik bir yapıda elektrik kabloları geliyor bir uçtan diğer uçtan yine elektrik kabloları çıkıyor.




    edit:hatırladım.broadwayla aynı sorunu yaşadık.çözümü marş motoru içindeki kömürleri değiştirerek bulduk.maliyetli bir işlem değil ancak biraz ustalık ister.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben de 98 model broadway var RN... Sabahları gazda cok iyi calısıyor ama benzinde zor calısıyor...Benzer sorunu olan var mı?

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylife84

    Arkadaşlar ben de 98 model broadway var RN... Sabahları gazda cok iyi calısıyor ama benzinde zor calısıyor...Benzer sorunu olan var mı?

    _____________________________

    Alıntıları Göster
    LPG ve Benzinde aracın sorunsuz olarak çalışabilmsi için öncelikle LPG sisteminin doğru kurulmuş olması gerekmektedir.

    Ateşleme ve besleme sistemini kontrol etmek gerekir böyle durumlarda. Bobin, buji,buji kabloları, distribütör-platin-meksefe(spring için). Bu parçalar hayatidir.

    Besleme sisteminde ise; benzin pompası basıncını kontrol ettiriniz. Karbüratörün sağlam ve sorunsuz olduğundan emin olunuz. İyibir karbüratör temizliği bulunduğunuz ile göre30-50 YTL arası , karbüratör revizyonu ise karbüratörün durumuna göre 50-100 YTL arası değişir.

    Renault 9 da kullanılan C serisi (broadwayde C2J, springde C1J ve fairwayde C2L) motorların ilk çalıştırılması JİKLE ile olmalıdır. Eğer jiklesiz deniyorsanız bu aracın değil sizin kabahatinizdir :)

    Jikle yarım çekilir, gaz dedalı 2-3 kez pompalanır, debriyaja basarak marş çevrilir. Bu şekilde çalışması lazım. Çalışmıyorsa biryerlerde sorun var demektir. Ben 16 yıldır sıkıntı yaşamadım.

    Not: Springlerde platin kontrollü transistörlü ateşleme devresi olması gerekir, bu sayede konvensiyonel platinli sisteme göre araç dha az sorun çıakrtır, daha az bakım gerektirir ve daha rahat çalışır. Spring sahiplerine duyurulur ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    LPG ve Benzinde aracın sorunsuz olarak çalışabilmsi için öncelikle LPG sisteminin doğru kurulmuş olması gerekmektedir.

    Ateşleme ve besleme sistemini kontrol etmek gerekir böyle durumlarda. Bobin, buji,buji kabloları, distribütör-platin-meksefe(spring için). Bu parçalar hayatidir.

    Besleme sisteminde ise; benzin pompası basıncını kontrol ettiriniz. Karbüratörün sağlam ve sorunsuz olduğundan emin olunuz. İyibir karbüratör temizliği bulunduğunuz ile göre30-50 YTL arası , karbüratör revizyonu ise karbüratörün durumuna göre 50-100 YTL arası değişir.

    Renault 9 da kullanılan C serisi (broadwayde C2J, springde C1J ve fairwayde C2L) motorların ilk çalıştırılması JİKLE ile olmalıdır. Eğer jiklesiz deniyorsanız bu aracın değil sizin kabahatinizdir :)

    Jikle yarım çekilir, gaz dedalı 2-3 kez pompalanır, debriyaja basarak marş çevrilir. Bu şekilde çalışması lazım. Çalışmıyorsa biryerlerde sorun var demektir. Ben 16 yıldır sıkıntı yaşamadım.

    Not: Springlerde platin kontrollü transistörlü ateşleme devresi olması gerekir, bu sayede konvensiyonel platinli sisteme göre araç dha az sorun çıakrtır, daha az bakım gerektirir ve daha rahat çalışır. Spring sahiplerine duyurulur ;)

    Alıntıları Göster
    Türkiye'deki birçok sürücünün olduğu gibi benim de Broadway'la epey maceram oldu zamanında. İlginç böyle çalışan arabanın arada bir küsüp çalışmadığı olurdu. Hava yağışlı diye işe binerdim -işyerim yakın olmasına rağmen- yarısını yürüyerek giderdim. Yağmuru gördü mü dengesizliği tutardı. Kısa yolda kalırdı, ama hiç unutmam aşırı sağanakta İstanbul'dan Denizli'ye giderken çok korkmama rağmen bana mısın dememiş, beni utandırmıştı. Yine de severdim onu, en çok da rengini; çünkü kırmızıydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: veyseller

    Türkiye'deki birçok sürücünün olduğu gibi benim de Broadway'la epey maceram oldu zamanında. İlginç böyle çalışan arabanın arada bir küsüp çalışmadığı olurdu. Hava yağışlı diye işe binerdim -işyerim yakın olmasına rağmen- yarısını yürüyerek giderdim. Yağmuru gördü mü dengesizliği tutardı. Kısa yolda kalırdı, ama hiç unutmam aşırı sağanakta İstanbul'dan Denizli'ye giderken çok korkmama rağmen bana mısın dememiş, beni utandırmıştı. Yine de severdim onu, en çok da rengini; çünkü kırmızıydı.

    Alıntıları Göster
    bazıları kış ın arabası değil demiş. kardeşim broadway taş gibi araba. o arıza %90 marş kömürleri veya dinamo içindeki rotor(dönen kısım) veya statörün (sabit manyetikleme yapan yer) koorozyana uğramışından olabilir. o marş dinamosuna kontorl ettir tekrar olmassa gözünlede gör.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik

    bazıları kış ın arabası değil demiş. kardeşim broadway taş gibi araba. o arıza %90 marş kömürleri veya dinamo içindeki rotor(dönen kısım) veya statörün (sabit manyetikleme yapan yer) koorozyana uğramışından olabilir. o marş dinamosuna kontorl ettir tekrar olmassa gözünlede gör.

    Alıntıları Göster
    Bizde de spring vardı.Acayip bir arabaydı.Ortadaki far düğmesine basmayınca çalışmazdı.Şimdi aklıma geldi de belki de lpg'yi kontrol ediyodu.Ama lpg soldaydıAcayip bir arabaydı.Bazen eğlenmek için bindiğimde basardım düğmeye,feriştahı gelse çalıştıramazdı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    Bizde de spring vardı.Acayip bir arabaydı.Ortadaki far düğmesine basmayınca çalışmazdı.Şimdi aklıma geldi de belki de lpg'yi kontrol ediyodu.Ama lpg soldaydıAcayip bir arabaydı.Bazen eğlenmek için bindiğimde basardım düğmeye,feriştahı gelse çalıştıramazdı

    Alıntıları Göster
    kontagı açıp jikleyi çekip 1 dk kadar kontakl açık kalsın sonra marşı vur bakalım




  • Bu sene marş dinamosu bakımını da yaptırdım. Jikle işe yarıyor gerçekten. Havalar tam soğursa göreceğiz. Yine aynı olayı yaşarsam karbüratore baktıracağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abavf

    Bu sene marş dinamosu bakımını da yaptırdım. Jikle işe yarıyor gerçekten. Havalar tam soğursa göreceğiz. Yine aynı olayı yaşarsam karbüratore baktıracağım.
    Arkadaşlar bu arada konuyla pek alakası yok ama -10 dereceyi soğugu gördüğümüz Malatya'da (Nadiren'de olsa;) gaz donar mı? Yani soğuk havalarda arabayı benzine atmamız mı gerekiyor akşamdan? Millet donmaz diyor ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik

    bazıları kış ın arabası değil demiş. kardeşim broadway taş gibi araba. o arıza %90 marş kömürleri veya dinamo içindeki rotor(dönen kısım) veya statörün (sabit manyetikleme yapan yer) koorozyana uğramışından olabilir. o marş dinamosuna kontorl ettir tekrar olmassa gözünlede gör.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    bazıları kış ın arabası değil demiş. kardeşim broadway taş gibi araba. o arıza %90 marş kömürleri veya dinamo içindeki rotor(dönen kısım) veya statörün (sabit manyetikleme yapan yer) koorozyana uğramışından olabilir. o marş dinamosuna kontorl ettir tekrar olmassa gözünlede gör.

    Hocam sorunun marş dinamosuyla olduğunu sanmıyorum. Araç uzun süredir benzinle kullannılmıyor sanırım. Sanırım diyorum aracı yeni aldım çünkü...
    lpg de jikleyi cektigimde tık diye alıyor. Ama aksamdan benzinde bıraktıgımda nedense olmuyor...olmuyor...olmuyor...3-4 kere marşa basınca ancak alıyor. Benzin gazdan daha yanıcı daha cabuk calısması lazım. Karbüratörden sanrım sorun? Buradaki usta benzinle kullanmamı söyledi bir süre yada karbüratörü değiştirelim dedi...
    Cevap yazan arkadaşların ellerine sağlık...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.