Şimdi Ara

...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::... (1037. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.112
Cevap
50
Favori
1.653.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10351036103710381039
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kardeş sen o zaman bu parçayı kim söküp takıyor bilmiyorum ama söktür veya sök bu parçanın yanında 5 tane pin var araçtaki fişlerin girdiği üstte 3 tane yan yana altta 2 tane yan yana ; alttakiler motora cereyan veriyor buraya bir kaplo uydur ikisine de ama orjinalını bozmayın sökülüp takılan bişey olsun sonra kapak motorunu yerine tak kendi fişlerini takma zaten takamazsın kaplo ekledik ya bu kabloları açık biryere getir son olarak bu kabloları bir kamulatöre bağlamak lazım ki onu da şöyle yap en ucuzundan kablolu bir kumandalı araç al (5tl'lik bile olur bize kumandası lazım arabasının önemi yok )bize bunun kumanda kısmı lazım bu kumanda aracı ileri geri yaptırıyor ya biz arabasını iptal edip senin yan kapak motoruna bağlayacağız ve ileri yapınca kapak motoru sıcağa gidecek geriye basınca soğuğa gidecek ceteyan olarak içindeki pilleri kullanıyoruz 3 volt bu volt bize yeter dişlileri çok sıkıştırmaz ve sen motor sona gelince gene bassan bile motora zarar vermez sen duruma göre sıcak gelinceye kadar ileri soğuk gelinceye kadar geri düğmesine bas yeter benim yapma düşüncesinde olduğum manuel sistem buydu ama kalolifer motoru devreye girmez mi diye hiç denemedim ama sen zaten fişlerini çıkartıp kullandığın için bir sorun olmamış anlaşılan ilk takarken motorun dişlileri sıkışık olmasın dostum bir süre idare et benim çalışmalar devam ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein(ayştayn)

    kardeş sen o zaman bu parçayı kim söküp takıyor bilmiyorum ama söktür veya sök bu parçanın yanında 5 tane pin var araçtaki fişlerin girdiği üstte 3 tane yan yana altta 2 tane yan yana ; alttakiler motora cereyan veriyor buraya bir kaplo uydur ikisine de ama orjinalını bozmayın sökülüp takılan bişey olsun sonra kapak motorunu yerine tak kendi fişlerini takma zaten takamazsın kaplo ekledik ya bu kabloları açık biryere getir son olarak bu kabloları bir kamulatöre bağlamak lazım ki onu da şöyle yap en ucuzundan kablolu bir kumandalı araç al (5tl'lik bile olur bize kumandası lazım arabasının önemi yok )bize bunun kumanda kısmı lazım bu kumanda aracı ileri geri yaptırıyor ya biz arabasını iptal edip senin yan kapak motoruna bağlayacağız ve ileri yapınca kapak motoru sıcağa gidecek geriye basınca soğuğa gidecek ceteyan olarak içindeki pilleri kullanıyoruz 3 volt bu volt bize yeter dişlileri çok sıkıştırmaz ve sen motor sona gelince gene bassan bile motora zarar vermez sen duruma göre sıcak gelinceye kadar ileri soğuk gelinceye kadar geri düğmesine bas yeter benim yapma düşüncesinde olduğum manuel sistem buydu ama kalolifer motoru devreye girmez mi diye hiç denemedim ama sen zaten fişlerini çıkartıp kullandığın için bir sorun olmamış anlaşılan ilk takarken motorun dişlileri sıkışık olmasın dostum bir süre idare et benim çalışmalar devam ediyor

    tesskkurler hakketen ayşytayn sın kardesım hafta tailinde kendim denicem işallah bakıcaz duruma cozmeye calıscaz bunu
  • Arkadaşlar, benim bravanın şarj dinamosu bozuldu. Aküyü bitirdi. Şarj dinamosu tamiri=180 TL. Bilgilerinize sunulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein(ayştayn)

    kardeş sen o zaman bu parçayı kim söküp takıyor bilmiyorum ama söktür veya sök bu parçanın yanında 5 tane pin var araçtaki fişlerin girdiği üstte 3 tane yan yana altta 2 tane yan yana ; alttakiler motora cereyan veriyor buraya bir kaplo uydur ikisine de ama orjinalını bozmayın sökülüp takılan bişey olsun sonra kapak motorunu yerine tak kendi fişlerini takma zaten takamazsın kaplo ekledik ya bu kabloları açık biryere getir son olarak bu kabloları bir kamulatöre bağlamak lazım ki onu da şöyle yap en ucuzundan kablolu bir kumandalı araç al (5tl'lik bile olur bize kumandası lazım arabasının önemi yok )bize bunun kumanda kısmı lazım bu kumanda aracı ileri geri yaptırıyor ya biz arabasını iptal edip senin yan kapak motoruna bağlayacağız ve ileri yapınca kapak motoru sıcağa gidecek geriye basınca soğuğa gidecek ceteyan olarak içindeki pilleri kullanıyoruz 3 volt bu volt bize yeter dişlileri çok sıkıştırmaz ve sen motor sona gelince gene bassan bile motora zarar vermez sen duruma göre sıcak gelinceye kadar ileri soğuk gelinceye kadar geri düğmesine bas yeter benim yapma düşüncesinde olduğum manuel sistem buydu ama kalolifer motoru devreye girmez mi diye hiç denemedim ama sen zaten fişlerini çıkartıp kullandığın için bir sorun olmamış anlaşılan ilk takarken motorun dişlileri sıkışık olmasın dostum bir süre idare et benim çalışmalar devam ediyor

    Einstein kardeş valla güzel bir yol bulmuşun umarım deeneyen ve çalıştığını söyleyen bir Brava kullanıcısı çıkar.Eğer denemeler başarılı olursa bende birisine yaptırırım inşallah..Calcuta ustacım sende ben ne desem hemen bana büyük ve kalın harflerle yazıyorsun :)))))
    Sadece o bahsettiğinin bende işe yaramadığını belirttim o kadar..
  • arkadaşlar bravanın ön cam fiyatını bilen varmı
  • merhaba ben 2002 model brava elx aldım buna uygun cam rüzgarlığı bulamıyorum yardımcı olumusunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dede 60

    Arkadaşlar, benim bravanın şarj dinamosu bozuldu. Aküyü bitirdi. Şarj dinamosu tamiri=180 TL. Bilgilerinize sunulur.

    dede belirtisi nasıldı sarj dınamosu bozulurrken tebdir alalım..
  • RUHUMUNRUHUMUN NERELERDESİN GENE KAYBOLDUN
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baro-43

    RUHUMUNRUHUMUN NERELERDESİN GENE KAYBOLDUN

    Biri bana mı seslendi teşekkürler Baro duydum geldim hemen.Neler olmuş forumda.Klima kapak motorları,şarj dinamosu aaah ah......

    -Şarj dinamosunun görevi aküyü şarj etmek şayet arızalıysa yeni aldığın bir aküyü sabaha bitmiş bulabilirsin.Üretim olmadığından hazıra da dağ dayanmaz bitiveriyor elektrik

    -Şarj dinamolarınında bakımı var tabii.Arabaların ateşleme sistemi,marş sistemi,şarj sistemi vb. birçok bakımı bulunmakta fakat bu ne bizim ne de tamircilerimizin aklına gelir Baro yalnızca arıza yapınca dikkatimizi çeker yani en azından benim hep öyle olmuştur

    -Bir periyodik olarak bakım vardır fakat bu bakımı nemin yüksek olduğu illerdekilerin daha sık yapmaları gerekirken biz denizden ve lodostan uzak illerde ikamet edenlerin onlara oranla daha az yaptıkları bakım.Periyodik bakımda bağlantılara ,kablolara vs bakılmalıdır.Biride sökerek bakım.Fakat kendi bildiklerimden ziyade daha sağlıklı bilgi paylaşmak adına alıntı yaparak şarj dinamosunu aktarıyorum.

    CALCUTTA iftihar edecek araştırmacı kişiliğimle biliyorum

    1. Periyodik bakım: Şarj dinamoları arıza yapsın veya yapmasın, her 5000 mil (8000 km) de yapılan bakım ve kontroldür. Aracın tozlu ve rutubetli yerlerde, çok düşük veya çok yüksek yükle çalışması halinde bakım işlemleri daha sık yapılabilir. Birçok araçta, bakım zamanını ve özelliklerini, araç kataloglarından da öğrenmek mümkündür.

    Periyodik bakıma, bağlama cıvatalarının durumunu kontrol etmekle başlanır. Bu arada vantilatör kayısının gerginliğine de bakılmalıdır. Fazla gergin kayışlar çabuk aşınacağı gibi, yatakların da deforme olmasına sebep olabilir. Kayış gerginliğinin çok az olması halinde ise, dinamo yüklendikçe kaymalar olacak ve şarj sisteminden istenilen akım elde edilemeyecektir. Kayış gerginliğinin kontrolü, en uzun kenardaki esneme miktarının ölçülmesi suretiyle yapılır. Normal kayış esnemesi 1 – 1,5 cm ( 1/2" ) civarındadır. Uygun olmayan kayış gerginlikleri, gergi çubuğundan veya bazı dinamolarda tesbit cıvatalarından ayarlanır.

    Periyodik bakımda, kablo izolasyonları ve bağlantıların durumları da kontrol edilmelidir. Fazla yıpranmış kablolar, uygun kesitteki yenileri ile değiştirilmeli, direnç meydana getirmemeleri için bağlantı yerleri iyice sıkılmalıdır.

    Yine ihmal edilmemesi gereken önemli işlemlerden biri de, toz kelepçesinin açılarak dinamo içinin incelenmesidir. Bu kontrolde başta kolektör olmak üzere dinamo içindeki izolasyon ve fırçaların durumu gözden geçirilmelidir. Kolektörde aşıntı, cilalanma, yanma, lehimlerin açılması ve dilimler arasındaki yalıtkanların seviyesi gibi hususlar kontrol edilir. Kontrollerde herhangi bir anormallik görülmesi halinde, dinamonun normal söküm zamanı gelmese dahi araçtan sökülerek bakımının yapılması gerekir. Kolektördeki lehim yerlerinin açılması, dinamonun çok fazla yüklendiğine işarettir. Bu durumda, gerekli onarım yapıldıktan sonra, aynı arızanın tekerrür etmemesi için regülatör ayarlarının da kontrolü gerekir.

    Fırça kontrollerinde fırçanın aşıntı durumu, fırçanın tutucu içindeki hareket serbestliği ve baskı yayının gerilimi kontrol edilmelidir. Fırçalar çok aşınmış ve bir dahaki bakım zamanına kadar idare edemeyecek durumda iseler değiştirilmelidir.

    Periyodik bakımın son işlemi olarak, kapaklardaki yağdanlıklara 3 – 5 damla S.A.E. 20 numara motor yağı damlatılmalı ve bu işlem her 1000 milde bir tekrarlanmalıdır.

    2. : Periyodik sökme zamanını aracın kullanılma şartları tayin ederse de, genel olarak her 25000 mil (40000 km) de bir yapılabilir. Periyodik sökmede dinamo araçtan alınmalı, söküldükten sonra, sargılar hariç diğer parçalar temizleme sıvısı ile yıkanmalıdır. Temizlenerek kurutulan parçalarda, yine marş motorlarında olduğu gibi iki çeşit kontrol işlemi uygulanır:

    a. Fiziki kontroller

    b. Elektriki kontroller

    a. Fiziki kontroller: Bu kontrolde bütün parçaların sırası ile fiziki durumları incelenerek gereken tamiratlar yapılır ve parçalar normal hile getirilir. Dinamo servisinde de, aradaki benzerlik sebebiyle, marş motoru onarım ve kontrol avadanlıkları kullanılır ve aynı işlemler uygulanır. Yalnız, kolektör torna edilecek olursa, dilim araları, marş motorlarından daha fazla derinleştirilmelidir ( 1/32" veya 0,8 mm ).
    b. Elektriki kontroller: Dinamo parçalarının fiziki kontrollerini tamamladıktan sonra, elektriki devrelerin durumunun anlaşılması için yapılır. Dinamolarda da elektriki bakımdan incelenecek 3 devre vardır. Kontroller marş motorlarında olduğu gibi ve yine aynı avadanlıklardan yararlanılarak yapılır. Yalnız, marş motorlarındaki seri ikaz sargılarında yapılması tehlikeli görülen kısa devre kontrolü, dinamolarda unutulmaması gereken bir işlemdir. Bu kontrolde, ikaz sargılarının çekeceği akım miktarı dinamo kataloglarında belirtilmiştir ve normal değeri 1,5 – 2,5 amper arasındadır.
    Fiziki ve elektriki kontrolleri tamamlanarak arızaları giderilen dinamo parçaları, gerekli kısımları yağlandıktan sonra montaj edilir. Dinamoyu montajdan sonra hemen araca bağlamak uygun değildir. Çünkü montaj esnasında yapılacak bir hata, dinamonun akım vermemesine sebep olabilir. Sonradan ortaya çıkacak mecburi zaman kaybını önlemek için, tamir görmüş dinamoların araca bağlanmadan önce denenmeleri faydalı olur. Dinamo denemeleri, zaman zaman araç üzerindeki dinamolara veya elektriki durumu öğrenilmek istenen herhangi bir dinamoya da uygulanabilir, Bazı hallerde çalıştırarak denemeden önce, değişik maksatları hedef tutan bazı pratik işlemlerin de dinamoya uygulanması gerekebilir. Aşağıda, şarj sistemi çalışmalarında istifade edilecek pratik işlemler hakkında bilgi verilmiştir. Fakat, şurası unutulmamalıdır ki, bu işlemlerin tamamını her dinamoya uygulamak lüzumsuzdur, icabında faydalanmak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ruhumun -- 16 Aralık 2011; 1:58:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruhumun
    CALCUTTA iftihar edecek araştırmacı kişiliğimle biliyorum

    HerZaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efraim1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein(ayştayn)

    kardeş sen o zaman bu parçayı kim söküp takıyor bilmiyorum ama söktür veya sök bu parçanın yanında 5 tane pin var araçtaki fişlerin girdiği üstte 3 tane yan yana altta 2 tane yan yana ; alttakiler motora cereyan veriyor buraya bir kaplo uydur ikisine de ama orjinalını bozmayın sökülüp takılan bişey olsun sonra kapak motorunu yerine tak kendi fişlerini takma zaten takamazsın kaplo ekledik ya bu kabloları açık biryere getir son olarak bu kabloları bir kamulatöre bağlamak lazım ki onu da şöyle yap en ucuzundan kablolu bir kumandalı araç al (5tl'lik bile olur bize kumandası lazım arabasının önemi yok )bize bunun kumanda kısmı lazım bu kumanda aracı ileri geri yaptırıyor ya biz arabasını iptal edip senin yan kapak motoruna bağlayacağız ve ileri yapınca kapak motoru sıcağa gidecek geriye basınca soğuğa gidecek ceteyan olarak içindeki pilleri kullanıyoruz 3 volt bu volt bize yeter dişlileri çok sıkıştırmaz ve sen motor sona gelince gene bassan bile motora zarar vermez sen duruma göre sıcak gelinceye kadar ileri soğuk gelinceye kadar geri düğmesine bas yeter benim yapma düşüncesinde olduğum manuel sistem buydu ama kalolifer motoru devreye girmez mi diye hiç denemedim ama sen zaten fişlerini çıkartıp kullandığın için bir sorun olmamış anlaşılan ilk takarken motorun dişlileri sıkışık olmasın dostum bir süre idare et benim çalışmalar devam ediyor

    Einstein kardeş valla güzel bir yol bulmuşun umarım deeneyen ve çalıştığını söyleyen bir Brava kullanıcısı çıkar.Eğer denemeler başarılı olursa bende birisine yaptırırım inşallah..Calcuta ustacım sende ben ne desem hemen bana büyük ve kalın harflerle yazıyorsun :)))))
    Sadece o bahsettiğinin bende işe yaramadığını belirttim o kadar..

    arkadaşlar dediğim sistem dişlilerde ve motorta bir sıkıntı yoksa mutlaka çalışır eklediğim resimde mavi renkli işaret yaptığım parça arızalınıyor büyük bir ihtimalle ki hatta ben kesin o parça arızaya sebep diyorum bu parça kapağın gangi konumda olduğunu görüyor yani konum sensörü tabiri caizse arızalı olunca klima beynine konumunu yanlış iletiyor klimada ya sıcakta ya soğukta takılı kalıyor hatta en sona kadar kapanıyor hala motora cereyan gönderiyor ve dişliler sıkışıp kalıyor bazen dişli sıyırıyor ve arıza çıkartıyor ama benim bahsettiğim şekilde motorun cereyanının kaplosu ( ipin ucu ) bizde olunca canımız nereye isterse oraya çeviriyoruz benim tek tedirgin olduğum nokta kalolifer motoru da klima beyninden emir alıyor ya duraklama yaparmı sıcaklık düğmesini en sıcağa hı konumune alınca bizm çok sıcak istediğimizi anlar sürekli üfler heralde sonrada sıcaklık düğmesini geri çevirir yavaşlatırız sanırım herkes bu parçanın yerini biliyor direksiyon tarafa kafamızı sokup sağ tarafa bakınca fren pedalının üstünde üçtane vidası var bu vidaları sökün fişinide çıkartıp üst tarafta bahsettiğim kumanda sistemini uygulayın takmadan önce deneyin çaışıtığını görün bir sonra bu motoru yerine takarken ucundaki vanayı açıp kapatan çıkıntı en sol tarafta olsun soğuk tarafında yani çünkü siz bu parçayı sökünce arabadaki kapak otomatik olarak en soğuğa geliyor.Bol şanslar resimdeki parçanın resmini yabancı bir siteden aldım bizimkiler biraz daha farklı bu mavi parçanın yerine beyaz daha büyük bir parça var dişli sitemine tamamen farklı
  • Parça bu

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet???

    arkadaşlar bravanın ön cam fiyatını bilen varmı

    selamlar kardeş daha 10 gün önce camdaki büyük çatlak yüzünden değiştirmek zorunda kaldım.Çok araştırdım Malatyada ikamet ediyorum.Malatyada en ucuz ve orginal Tezcam Fiatın 175 Tl ye montaj dahil taktırdım.3 saatlik bir işlem havaların soğuk olmasından dolayı.180 ile 250 Tl arasında değişiyor bilgin olsun.
  • Konu dağılmadan gerekli ayrıntıları yazalım yukarıda bahsettiğim kalolifer kapak motorunun çıkıntılı kısmı resimde işaretli yer bu çıkıntı en sağda yani soğuk tarafa gelecek geriye takarken öyle takacaksınız,zaten her iki tarfta engel var o engelllere kadar çevireceksiniz en sağda olacak unutmayın arkadaşlar bahsettiğim sensör çok hassas bişey kurcalıdıkça daha kötü sonuçlar alıyoruz yani sıcak soğuk geçişini yapanlar error cli hatasını silmek için sensörü çok kurcalamasın dediğim gibi hassas parça kurcalıdıkça b...çıkıyor bunu uyarı amaçlı yazdım takdir sizin tabi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Einstein(ayştayn) -- 16 Aralık 2011; 10:53:07 >
  • ustalar ruhumun kardeş galıba ben bu aralar frenlerden sıkıntı yaşıcam dün arabayla gidiyorum 60-70 hız ortlama bi araba cıktı caddeden frene bi kökledim araba sola doğru kaydı acaba dısklerde bi sorun mu yoksa biiri sağlam diğeri bozulmus olabılırmi... napmam gerekir abs yok bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruhumun

    quote:

    Orijinalden alıntı: baro-43

    RUHUMUNRUHUMUN NERELERDESİN GENE KAYBOLDUN

    Biri bana mı seslendi teşekkürler Baro duydum geldim hemen.Neler olmuş forumda.Klima kapak motorları,şarj dinamosu aaah ah......

    -Şarj dinamosunun görevi aküyü şarj etmek şayet arızalıysa yeni aldığın bir aküyü sabaha bitmiş bulabilirsin.Üretim olmadığından hazıra da dağ dayanmaz bitiveriyor elektrik

    -Şarj dinamolarınında bakımı var tabii.Arabaların ateşleme sistemi,marş sistemi,şarj sistemi vb. birçok bakımı bulunmakta fakat bu ne bizim ne de tamircilerimizin aklına gelir Baro yalnızca arıza yapınca dikkatimizi çeker yani en azından benim hep öyle olmuştur

    -Bir periyodik olarak bakım vardır fakat bu bakımı nemin yüksek olduğu illerdekilerin daha sık yapmaları gerekirken biz denizden ve lodostan uzak illerde ikamet edenlerin onlara oranla daha az yaptıkları bakım.Periyodik bakımda bağlantılara ,kablolara vs bakılmalıdır.Biride sökerek bakım.Fakat kendi bildiklerimden ziyade daha sağlıklı bilgi paylaşmak adına alıntı yaparak şarj dinamosunu aktarıyorum.

    CALCUTTA iftihar edecek araştırmacı kişiliğimle biliyorum

    1. Periyodik bakım: Şarj dinamoları arıza yapsın veya yapmasın, her 5000 mil (8000 km) de yapılan bakım ve kontroldür. Aracın tozlu ve rutubetli yerlerde, çok düşük veya çok yüksek yükle çalışması halinde bakım işlemleri daha sık yapılabilir. Birçok araçta, bakım zamanını ve özelliklerini, araç kataloglarından da öğrenmek mümkündür.

    Periyodik bakıma, bağlama cıvatalarının durumunu kontrol etmekle başlanır. Bu arada vantilatör kayısının gerginliğine de bakılmalıdır. Fazla gergin kayışlar çabuk aşınacağı gibi, yatakların da deforme olmasına sebep olabilir. Kayış gerginliğinin çok az olması halinde ise, dinamo yüklendikçe kaymalar olacak ve şarj sisteminden istenilen akım elde edilemeyecektir. Kayış gerginliğinin kontrolü, en uzun kenardaki esneme miktarının ölçülmesi suretiyle yapılır. Normal kayış esnemesi 1 – 1,5 cm ( 1/2" ) civarındadır. Uygun olmayan kayış gerginlikleri, gergi çubuğundan veya bazı dinamolarda tesbit cıvatalarından ayarlanır.

    Periyodik bakımda, kablo izolasyonları ve bağlantıların durumları da kontrol edilmelidir. Fazla yıpranmış kablolar, uygun kesitteki yenileri ile değiştirilmeli, direnç meydana getirmemeleri için bağlantı yerleri iyice sıkılmalıdır.

    Yine ihmal edilmemesi gereken önemli işlemlerden biri de, toz kelepçesinin açılarak dinamo içinin incelenmesidir. Bu kontrolde başta kolektör olmak üzere dinamo içindeki izolasyon ve fırçaların durumu gözden geçirilmelidir. Kolektörde aşıntı, cilalanma, yanma, lehimlerin açılması ve dilimler arasındaki yalıtkanların seviyesi gibi hususlar kontrol edilir. Kontrollerde herhangi bir anormallik görülmesi halinde, dinamonun normal söküm zamanı gelmese dahi araçtan sökülerek bakımının yapılması gerekir. Kolektördeki lehim yerlerinin açılması, dinamonun çok fazla yüklendiğine işarettir. Bu durumda, gerekli onarım yapıldıktan sonra, aynı arızanın tekerrür etmemesi için regülatör ayarlarının da kontrolü gerekir.

    Fırça kontrollerinde fırçanın aşıntı durumu, fırçanın tutucu içindeki hareket serbestliği ve baskı yayının gerilimi kontrol edilmelidir. Fırçalar çok aşınmış ve bir dahaki bakım zamanına kadar idare edemeyecek durumda iseler değiştirilmelidir.

    Periyodik bakımın son işlemi olarak, kapaklardaki yağdanlıklara 3 – 5 damla S.A.E. 20 numara motor yağı damlatılmalı ve bu işlem her 1000 milde bir tekrarlanmalıdır.

    2. : Periyodik sökme zamanını aracın kullanılma şartları tayin ederse de, genel olarak her 25000 mil (40000 km) de bir yapılabilir. Periyodik sökmede dinamo araçtan alınmalı, söküldükten sonra, sargılar hariç diğer parçalar temizleme sıvısı ile yıkanmalıdır. Temizlenerek kurutulan parçalarda, yine marş motorlarında olduğu gibi iki çeşit kontrol işlemi uygulanır:

    a. Fiziki kontroller

    b. Elektriki kontroller

    a. Fiziki kontroller: Bu kontrolde bütün parçaların sırası ile fiziki durumları incelenerek gereken tamiratlar yapılır ve parçalar normal hile getirilir. Dinamo servisinde de, aradaki benzerlik sebebiyle, marş motoru onarım ve kontrol avadanlıkları kullanılır ve aynı işlemler uygulanır. Yalnız, kolektör torna edilecek olursa, dilim araları, marş motorlarından daha fazla derinleştirilmelidir ( 1/32" veya 0,8 mm ).
    b. Elektriki kontroller: Dinamo parçalarının fiziki kontrollerini tamamladıktan sonra, elektriki devrelerin durumunun anlaşılması için yapılır. Dinamolarda da elektriki bakımdan incelenecek 3 devre vardır. Kontroller marş motorlarında olduğu gibi ve yine aynı avadanlıklardan yararlanılarak yapılır. Yalnız, marş motorlarındaki seri ikaz sargılarında yapılması tehlikeli görülen kısa devre kontrolü, dinamolarda unutulmaması gereken bir işlemdir. Bu kontrolde, ikaz sargılarının çekeceği akım miktarı dinamo kataloglarında belirtilmiştir ve normal değeri 1,5 – 2,5 amper arasındadır.
    Fiziki ve elektriki kontrolleri tamamlanarak arızaları giderilen dinamo parçaları, gerekli kısımları yağlandıktan sonra montaj edilir. Dinamoyu montajdan sonra hemen araca bağlamak uygun değildir. Çünkü montaj esnasında yapılacak bir hata, dinamonun akım vermemesine sebep olabilir. Sonradan ortaya çıkacak mecburi zaman kaybını önlemek için, tamir görmüş dinamoların araca bağlanmadan önce denenmeleri faydalı olur. Dinamo denemeleri, zaman zaman araç üzerindeki dinamolara veya elektriki durumu öğrenilmek istenen herhangi bir dinamoya da uygulanabilir, Bazı hallerde çalıştırarak denemeden önce, değişik maksatları hedef tutan bazı pratik işlemlerin de dinamoya uygulanması gerekebilir. Aşağıda, şarj sistemi çalışmalarında istifade edilecek pratik işlemler hakkında bilgi verilmiştir. Fakat, şurası unutulmamalıdır ki, bu işlemlerin tamamını her dinamoya uygulamak lüzumsuzdur, icabında faydalanmak gerekir.


    evet RUHUMUN kardesım ses benden geldi baktım yoksun bi yoklayayım dedim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baro-43

    quote:

    Orijinalden alıntı: dede 60

    Arkadaşlar, benim bravanın şarj dinamosu bozuldu. Aküyü bitirdi. Şarj dinamosu tamiri=180 TL. Bilgilerinize sunulur.

    dede belirtisi nasıldı sarj dınamosu bozulurrken tebdir alalım..

    Yolda giderken aküyle birbirimize uzunca bakıştık. Bir türlü akü resmi kaybolmadı. Başıma gelecek şeyin ne olduğunu anladım. Ancak evime dönmekte olduğum ve de 1.5 km yolum kalgığı için yola devam edeyim derken zınkkkkkkk diye yol ortasında stop etti.
    Eğer akü resmi ekrandan marşa basıldıktan sonra gitmiyorsa hemen şarj dinamosuna baktırınız. Yola devam etmeyiniz.
  • merhaba. brava aracımın ön farlarının değişmesi gerekiyor. muğladayım internet yoluyla en uygun nerden temin edebilirim acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barbaros_48

    merhaba. brava aracımın ön farlarının değişmesi gerekiyor. muğladayım internet yoluyla en uygun nerden temin edebilirim acaba.

    kirazcıoğlu.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efraim1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet???

    arkadaşlar bravanın ön cam fiyatını bilen varmı

    selamlar kardeş daha 10 gün önce camdaki büyük çatlak yüzünden değiştirmek zorunda kaldım.Çok araştırdım Malatyada ikamet ediyorum.Malatyada en ucuz ve orginal Tezcam Fiatın 175 Tl ye montaj dahil taktırdım.3 saatlik bir işlem havaların soğuk olmasından dolayı.180 ile 250 Tl arasında değişiyor bilgin olsun.

    teşekkürler kardeş
    diğer yerli otomobillere göre pek pahalı sayılmazmış
  • 
Sayfa: önceki 10351036103710381039
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.