Şimdi Ara

Bombayı Koyuyorum Turbo mu Atmosferik mi?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
68
Cevap
0
Favori
3.594
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Bombayı Koyuyorum Turbo mu Atmosferik mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1600 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    2 farklı araçta toplam 7 sene 132 hp atmosferik motor kullandım, 2 aydırda 110hp turbo dizel kullanıyorum. İkisininde birbirine karşı üstünlükleri var ama ben atmosferik motordan daha memnundum. Belki turbo dizel motorum 130hp olsa durumlar değişirdi. Fakat şimdiki duruma gelince,

    Turboda rampada vites düşürme derdi yok, aşırı dik olmadıkça rampaları son vites çıkıyorsun.

    Anlıkta olsa turbonun max gücünü verdiği devirde koltuğa yapışma hissi güzel.

    Ani hızlanma istediğinde vites küçültmeye gerek duymadan hızlanmak rahatlık.

    Fakat bununla sınırlı....

    Son hız atmosferikte çok daha iyi.

    Yüksek hızlarda turbonun korkusu yok.

    Benim kullandığım araç 1700 devir civarı kendine geliyor, bu devir altı atmosferik iyi kötü gitsede turbo can çekişiyor.

    Aman motor ısınsın, biraz bekleyip stop edeyim, çok sıkıştırmayım gibi dertleri var.

    Rampaları son vites çıksada önce kullandığım, atmosferiğe göre rampada son hızı düşük.

    Bunarada Turbo dizel lpgli atmosferikten çok yakıyor ;)
    Yüksek hızlarda turbonun ne gibi dezavantajları var hocam? Fazla sıkıştırmaya gelmezler mi yani?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ZORU HEMEN BAŞARIRIZ, İMKANSIZ BİRAZ ZAMAN ALIR.




  • Yarbay
    3704 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Yüksek hızlarda turbonun ne gibi dezavantajları var hocam? Fazla sıkıştırmaya gelmezler mi yani?

    Alıntıları Göster
    Evet turbo motorlar yüksek hızı sevmiyor, tabi bu yüksek devirden dolayı...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

    Türküm Türkçe imza atarım....
  • Yarbay
    4922 Mesaj
    Noktayı koyuyorum

    Edelbrock supercharger .



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • Yarbay
    4141 Mesaj
    2018 yılındayız ne atmosferiği, 1990'larda olsa amenna

    3000cc altında atmosferik araç almam
    |
    |
    _____________________________
    2020 Peugeot 3008 Prime edition 1.6 Turbo 180 HP
  • Yarbay
    10953 Mesaj
    Su bilmem kac yilindayiz ne atmosferigi yazip, neredeyse 80 yillik turbo denen seyi yeni icat sanan arkadaslar, turbo teknolojikse tuplu televizyon uzaydan gelme, zira turbodan sonra icat oldu.



    Hayirli gunler



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    11754 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yanılıyorsunuz. Devir arttıkça tork düşmez atmosferikte. Turbo gibi değil.



    4300devirde 105hp üretiyorsa 6200civarı devirde 125hp üretir. Tork aynı. Yani devir arttıkça daha iyi gider.
    tork aynı kalmaz, atmosferiklerin çoğu maksimum tork devrinden itibaren istikrarlı bir şekilde hafif hafif torku düşmeye başlar.
    çoğu belli bir devir aralığında korumuyor, aklımda kalanlardan e90 325i belli bir aralıkta sanırım koruyordu.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1398 Mesaj
    Tabiki turbo.O hazzı atmosferikte alamıyorsun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    804 Mesaj
    Turbo boşluğu olmayan turbo tercihim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Media Sözlük
kolayoto.com
SEO
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,391
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.