Şimdi Ara

Bogaz Kelebegi Sorununa Son! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
325
Cevap
29
Favori
303.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Merhaba, BatuKır;

    Aracın arızası yüksek ihtimal termostattır.

    Çok nadir olarak da jikle müşürü çıkabiliyor.

    Hatta diğer bir düşük olasılıksa aracın radyatöründeki su seviyesi çok düşük çıkabiliyor. Bu sorunu çözmek için su eklemek yeterli oluyor.
  • ŞAhin kullanıcısına yanıt
    Merhaba, ŞAhin;

    Bu tip arızalar da eğer kelebek değiştikten sonra arıza devam ediyorsa, kelebeğin tesisatını ve beyini kontrol ettirmek gerekir. Sizin gittiğiniz ustalar bu durumu çok geç fark etmişler malesef. Keşke daha önce fark etselerdi de o kadar masraf yapmamış olsaydınız.

    Normalde bu tip sıkıntılarda beyinden çıkma ihtimali çok düşüktür. Size de o olasılık denk gelmiş. Geçmiş olsun.
  • Batuhan Kılıç kullanıcısına yanıt
    Merhaba, Batuhan Kılıç;

    Tabi ne zaman müsait olursanız uğrayabilir. Hatta arayabilirsiniz.
  • hocam termostatı değiştireyimmi yoksa ayarmı yaptırayım
    bunun ayarını kim yapar
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Merhaba, BatuKır;

    Öncelikle termostatı kontrol ettirmen gerekli arızalı mı değil mi diye.
    Ama yok ben kendim değiştireceğim dersen o zaman termostatı direkman değiştir dene derim.

    Eğer istanbul da iseniz termostat kontrolü için tavsiye edebileceğim bir kaç yer var.
  • anadolu yakasındayım
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Batu Bey;

    Anadolu Yakasında bir tanıdığım yok malesef. Ama avrupa yakasına geçerseniz. Küçükçekmece 'de Florya 'da Sefaköy 'de tavsiye edebileceğim ustalar bulunmaktadır.
  • tuncercoban kullanıcısına yanıt
    Usta kusura bakma geç oldu bayagidir bakmiyordum foruma.aracın boğaz kelebeği temizlendi fakat adaptasyon yapılmadı Acaba ondan da yapıyor olabilirmi bu birde sabit 80 ila 90 km hızda giderken araç sanki gazı kesiyor ve tekrar veriyor yanı silkeliyor Bunlar aynı sorundan olabilir mi...ayrıca ilk aldigimda aracı usta kutup başlarını çekmişti bakıma biraktigimda bunla alakasi var mıdır?şimdiden tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bykush19 B kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bykush19;

    Aracının arızası boğaz kelebeğinden ziyade oksijen sensörü olabilir. Seyir halinde giderken tutup bırakma hareketini oksijen sensörü yapar.

    Bildiği kadarıyla sizin aracınıza adaptasyon yapılmıyor.

    Kutup başı çekmek aracınızdaki adaptasyonu bozmaz.
  • merhaba, megane 1 1.4 16v için adaptasyon yapılıyor mu acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 7 Temmuz 2015; 13:53:27 >
  • Merhabalar benim aracım 2000 model seat ibiza 1.6 lpgli ben rölanti dalgalanmasından çok çektim 4-5 kere temizlettim her seferinde belli bir müddet sonra aynı durumlar baslıyordu.En son aracı çalıstırır çalıstırmaz titremeye basladığında bu konuyu gördüm ve pendikten küçükçekmeceye gidip aracı gösterdim.Daha önce boğaz kelebeği temizlettiğim hiç bir yerde göremediğim bir cihazla boğaz kelebeğini test ettiler kapağının açılmadığını bozuk olduğunu söylediler.Bunun ispatı için de sıfır boğaz kelebeği takıp tekrar cihazla test ettiler ve kapağı açıldı.Yaklasık 1 saat içerisinde tamirini yaptılar.Tamir ücreti olarak 150 lira bir de lpg ayarı yaptırdım ona da 30 lira verdim.1.5 ay kadar oldu ve rölantide dalgalanma yok.Su an sıkıntım özellikle 2. ve 3. viteslerde gazdan ayağımı çektiğim anda asırı silkeleme yapıyor araç.Bir de örneğin 2. viteste 1000 devir civarına düstüğümde kompresteyken gaza basmıyorsam egzozdan pata pata ses geliyor.Bunları hangi sebepten yapar bana yardımcı olabilirseniz sevinirim tuncer bey geldiğimde siz yoktunuz kardesinizle görüsmüstüm iyi günler.

    @Batukır
    sizin sorununuz termostatın açık kalmasından dolayı olduğunu düsünüyorum madem anadolu yakasındasınız bostancı oto sanayiye gidip vw teche uğrayın ilkan usta probleminizi çözer.Termostat+antifriz+isçilik 80-100 liralık masrafınız var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncercoban

    Merhaba, bykush19;

    Aracının arızası boğaz kelebeğinden ziyade oksijen sensörü olabilir. Seyir halinde giderken tutup bırakma hareketini oksijen sensörü yapar.

    Bildiği kadarıyla sizin aracınıza adaptasyon yapılmıyor.

    Kutup başı çekmek aracınızdaki adaptasyonu bozmaz.
    Merhaba Tuncer Bey; Ben yaklaşık 1 hafta önce 1.2 motor fiat Siena-S aldım. Yaşadığım problem şöyle; Aracı çalıştırıp yola çıkıyorum her şey normal,,,,,, gittiğim km hiç önemli değil araç normal çalıştıysa stop problemi yok. Durdunuz aracı stop ettiniz. 5 dk işinizi görüp geldiniz,, araca tekrar marş verdiğinizde çalışmıyor. Anca gaza bastığınızda çalışıyor. Çalıştıktan sonra gaz veriyorsunuz ama rolantiye düşünce tekrar stop ediyor. Bu şekilde çalıştırdıktan sonra araçla kalkış yapıp yolda gidebiliyosunuz taki ışıklara gelip rolanti düşünce gene stop. Bu gazla çalışmadada benzinle çalışmadada aynı. Düzelmesi için belli bir zaman beklemek gerek bazen yarım saat bazen 5 saat gibi. Bazı zamanlar oluyor tüm gün kaç kere stop ettiysem edeyim arızayı yapmıyor. Konuyla ilgili olarak izmirde hatırı sayılır bi lpg ustasına götürdüm. Komple lpg bakımını yaptı enjektörleri kontrol etti. ayar yaptı Würth marka LPG katkısı attı, hatta beyindeki bi kanala röle koydu hata resetlemek için fakat düzelen birşey olmadı. Toparlamak gerekirse röleyi takan elektrikçi arkadaş kontrol için boğaz kelebeğinin jakını söküp taktı ve araç normal çalıştı. Bugün aracım aynı arızayı yapınca bende acaba düzelirmi diye aynısını yaptım. Evet gene düzeldi. (Ama sadece 1 kere denedim) Sizce Boğaz kelebeğimi sorunlu yoksa ECU beyindemi problem var. Selamlar




  • CeLLaT_1905 kullanıcısına yanıt
    hocam bu kadar sıcak havada 20 km yoğun trafikte ibre oynamadı
    ne zaman egzost muayene pulu almak için arabayı 5 dakika parkedip yeniden çalıştırdığımda ibre 90 dereceye yaklaşmıştı
    hemen istasyonun yanındaki ustaya termostat olabilirmi diye sordum bana be güzel bu havada soğuk kalıyor deyince bende soğuk motor yüzünden lpg de ilk çalıştırmads sorun yaşadığımı anlattım
    bu defa bana devir daimde olabilir eğer devirdaim çalışmazsa göllenen suyun sıcaklığı ya soğuk yada sıcak olarak ibrede görünür dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    hocam bu kadar sıcak havada 20 km yoğun trafikte ibre oynamadı
    ne zaman egzost muayene pulu almak için arabayı 5 dakika parkedip yeniden çalıştırdığımda ibre 90 dereceye yaklaşmıştı
    hemen istasyonun yanındaki ustaya termostat olabilirmi diye sordum bana be güzel bu havada soğuk kalıyor deyince bende soğuk motor yüzünden lpg de ilk çalıştırmads sorun yaşadığımı anlattım
    bu defa bana devir daimde olabilir eğer devirdaim çalışmazsa göllenen suyun sıcaklığı ya soğuk yada sıcak olarak ibrede görünür dedi


    Hocam siz vw teche gidin yardimci olurlar benimki yogun trafikte 90a cikiyordu akici trafikte dusuyordu bu yuzden araciniz fazla yakar motor isinmadigi icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    hocam bu kadar sıcak havada 20 km yoğun trafikte ibre oynamadı
    ne zaman egzost muayene pulu almak için arabayı 5 dakika parkedip yeniden çalıştırdığımda ibre 90 dereceye yaklaşmıştı
    hemen istasyonun yanındaki ustaya termostat olabilirmi diye sordum bana be güzel bu havada soğuk kalıyor deyince bende soğuk motor yüzünden lpg de ilk çalıştırmads sorun yaşadığımı anlattım
    bu defa bana devir daimde olabilir eğer devirdaim çalışmazsa göllenen suyun sıcaklığı ya soğuk yada sıcak olarak ibrede görünür dedi


    Hocam siz vw teche gidin yardimci olurlar benimki yogun trafikte 90a cikiyordu akici trafikte dusuyordu bu yuzden araciniz fazla yakar motor isinmadigi icin

    80 liralık lpg ile (1,99 tl) şehiriçi tam 300 km gitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tuncercoban kullanıcısına yanıt
    O dediginiz sensor boğaz kelebeginin yanında ki sensor mu çünkü onun kabloları çekince rölanti düzene giriyor.ben olayı şöyle anlatayım benim sıkıntı vitesi boşa attığında oluyor yanı vitesi boşa atınca km saati değil de devir saati (rölanti) 2000 -3000 e kadar yükseliyor taki frene basıp durunca kendiliğinden dusuyor araç 2000 model focus ambiente.kimi adaptasyon var diyor valla şaştım kaldım can sıkıcı bi durum oldu bu bende.ışıklarda durunca araç hala gaz vermeye devam ediyor benzin yada LPG farketmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chemaster1 C kullanıcısına yanıt
    Merhaba, Chemaster1;

    Aracınıza adaptasyon yapılıyor ama cihaz ile değil. Manuel kurulum ile yapılmaktadır.
  • Tuncer çoban bey benim mesajimla ilgili düşünceleriniz nedir acaba
  • CeLLaT_1905 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, CeLLaT_1905;

    Aşırı silkelemenin sebebi aracınızın motor kulağının aşırı esnek olmasından dolayıdır. Bu arızanın çözümü olarak bir mekanikçiye giderek hangi kulakların aşırı esnek veya kopuk olduğunun tespitini yaparak değiştirilmesini sağlamaktır. Değişim yapıldıktan sonra sıkıntınız çözülecektir.

    Egzozdaki patlatmanın birçok sebebi olabilir. Görerek cevap vermek daha sağlıklı olacaktır. Ama egzozdaki o ses mekanik bir ses ise egzozu tutan parçalardan bir tanesi kopmuş olabilir. Eğer ses bir mekanik bir ses değilse yanmadan çıkan gazın egzozdan çıkarken egzoz sıcaklığı ile yanarak çıkardığı ses olabilir.
  • kmete kullanıcısına yanıt
    Merhaba, kmte;

    Arıza tanımınızdan yola çıkacak olursam, aracınızın arızası boğaz kelebeği veya beyindir. Ama bunlardan hangisinin arızalı olduğunu anlamak için 2 yol var.

    En kolay yol başka bir boğaz kelebeği takılınca aynı arıza yapmıyorsa kelebeğiniz arızalıdır. yeni kelebek ile arızanız devam ediyorsa beyin arızalıdır.

    Diğer bir yol ise aracın kelebeğine adaptasyon yapmaya çalışırsınız. Adaptasyon yapılabiliyorsa ama hala arıza devam ediyorsa beyin arızalıdır. Adaptasyon yapılamıyorsa kelebek arızalıdır.

    Böyle durumlarda ilk olarak kelebek denemek daha sağlıklı olacaktır.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.