Şimdi Ara

bmw f30 klima duraklaması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
10.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2014 model moderline BMW 3.20i ed aracım var. Geçen gün çok sıcak bir havada arabam yüklü bir şekilde (2 çocuğum, eşim ve bagaj) İzmir den Eskişehir'e seyahat ettim. Bursa çevre yolunda bir ara yaklaşık 25-30 dakika 150-160 km hızla seyrettim. Klimam çalışmasına rağmen bir ara soğutmamaya başladı. İnegölde 30 dakika mola verdikten sonra aracı dinlendirip tekrar çalıştırdım. Klima soğutmaya başladı. Servise danıştım, "Uzun süre klima kullanıldıysa klima kompresörü otomatik olarak kendini korumaya almıştır" diye bir cevap aldım. Açıkçası pek tatmin olmadım. Benzer bir sorunla karşılaşan veya bu konuda bilgisi olan kullanıcı var mı? Bana yardımcı olursanız sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW F30 Klima Duraklaması: Nedenleri ve Çözümleri

    BMW F30'unuzun klimasıyla ilgili sorunlar mı yaşıyorsunuz? Klima üflemiyor, sıcak üflemiyor veya soğutmuyor olabilir. Bu tür sorunlar, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Arızalı fan motoru
    • Tıkanmış veya hasarlı klima filtresi
    • Bozuk kompresör
    • Elektriksel sorunlar
    • Yazılım aksaklıkları

    BMW Klima Resetleme

    Bazı durumlarda, BMW F30 klimanızın sıfırlanması sorunu çözebilir. Bunu yapmak için şu adımları izleyin:

    • Motoru çalıştırın ve klimayı açın.
    • Sıcaklığı en düşük ayara getirin.
    • Fan hızını en yüksek ayara getirin.
    • Arabanın kaputunu açın ve 15 dakika bekleyin.
    • Kaputu kapatın ve klimayı kapatın.
    • Motoru 15 dakika boyunca çalıştırın.
    • Klimayı açın ve çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

    BMW F30 Klima Sorun Giderme

    Yukarıdaki adımlar sorunu çözmezse, daha ayrıntılı sorun giderme adımları uygulamanız gerekebilir. Birkaç olası çözüm şunlardır:

    • Klima filtresini değiştirin: Tıkalı veya hasarlı bir klima filtresi, klima performansını olumsuz etkileyebilir.
    • Fan motorunu kontrol edin: Arızalı bir fan motoru, klimanın hava sirkülasyonunu engelleyebilir.
    • Kompresörü kontrol edin: Bozuk bir kompresör, klimanın soğutma yeteneğini etkileyebilir.
    • Elektriksel sorunları giderin: Gevşek kablolar veya arızalı bileşenler, klimanın çalışmasını engelleyebilir.
    • Yazılım güncellemelerini kontrol edin: Bazı durumlarda, yazılım aksaklıkları klima sorunlarına neden olabilir. Arabanızın en son yazılım sürümüne sahip olduğundan emin olun.

    Profesyonel Yardım

    Yukarıdaki çözümleri denedikten sonra hala klima sorunları yaşıyorsanız, profesyonel yardım almanızı öneririz. Sertifikalı bir BMW teknisyeni, sorunu doğru bir şekilde teşhis edebilir ve uygun onarımları gerçekleştirebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben de n13 motorlu aracimda ayni sorunu yasadim. Dediginiz gibi tamamen ayni bir sure 150 160 gittigimde, bos bos uflemeye basliyor sogukluk yok. Ayni anda yag ve su sicakligina baktim, eskisi ile hicbir degisiklik yoktu. Yazilim ile ilgili bi reset guncelleme tarzinda birsey yapildi ancak degisen hicbir sey yok, problem ayni devam ediyor. Temmuz ayi icerisinde 3 kere uzak mesafe git gel yaptim. Her birinde yasadim bu problemi malesef. Daha 2 gun once geldim Bursaya simdi cozum arayacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanımlarınız eco pro muydu acaba o sırada.Motor çok ısındıysa otomatik bisüre kapatmış olabilir.Malum eco pro motoru yorup aşırı ısınmaya neden olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JN008

    kullanımlarınız eco pro muydu acaba o sırada.Motor çok ısındıysa otomatik bisüre kapatmış olabilir.Malum eco pro motoru yorup aşırı ısınmaya neden olabiliyor.

    Benim comfort idi hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batbek B kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz şey Ford Focus araçta başıma gelmişti geçmişte. Evden çıktıktan kısa süre sonra şehirlerarası bir tırmanışta klima bir ara devreden çıkıyordu aniden. Dışarısı 35-40 derece içerisi 10 saniyede hamama dönüyordu. 3-5 dk sonra tekrar devreye giriyordu. Her zaman yapmıyordu bunu. Servise bizzat götürdüğümde "tam güç verdiğinizde klimayı devreden çıkarır" gibi komik bir açıklama yapmaya kalktılar. "Bu araçta öyle birşey yok, o dediğiniz bazı zayıf motorlu araçlarda kullanılıyor sadece, bu arabanın aynısından 2 tane eskittim, bu arabayı neredeyse 2 yıldır kullanıyorum, aynısından şirkette bir düzine var, Ford, bana özel olsun diye sadece bu araca mı koymaya karar vermiş bu sistemi, geçin o işi siz" diye üste çıkınca arızayı bulup sorunu giderdiler ve bir daha da yapmadı. Araç uzun dönem kiralıktı tam olarak sorun neydi ve nasıl tamir edildi bilmiyorum o nedenle. Ama bu bir arızadan kaynaklanıyor.
    Gaza yüklenince klimayı devreden çıkaran sistem 1.2 normal motorlu Corsa'da vardı onu hatırlıyorum. Motor o kadar zayıftı ki, böyle bir önlem düşünmüşlerdi. Ama BMW'de bence olmasına imkan yok.
    218 AT (218i) ile uzun süre yüksek hızda gittim hiç böyle birşeyle karşılaşmadım ben.




  • Bugün 116i aracımda aynı sorunu yaşadım. Aracı durdurup klima ayarlarıyla oynayınca düzeldi. Aksi taktirde polen filtresini sökecektim yada klima gazı bitmiş olabilir diye düşünmüştüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fbmw

    Bugün 116i aracımda aynı sorunu yaşadım. Aracı durdurup klima ayarlarıyla oynayınca düzeldi. Aksi taktirde polen filtresini sökecektim yada klima gazı bitmiş olabilir diye düşünmüştüm.

    Benim tahminim ayarlar ile oynadiginiz icin degil de durdugunuz icin duzelmistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence de durduğum için düzeldi. Elektronik kontrollü sistemlerde olabilir bu tip şeyler diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımı servise götürüp kontrol ettirdim. Aracı bilgisayara bağladıklarında " Araç fazla ısındığı için kendini korumaya almıştır." diye bir yazı çıktı. Servis danışmanından "Bu araçlarda aşırı sıcak havalarda, uzun süre klima açık kullanımda bu normaldir, araç klima kompresörünü geçici bir süre korumaya alarak kendini koruyor" diye bir cevap geldi. Klima gazını kontrol ettiler. Bir sıkıntı yok deyip, birde teselli konuşması yapıp yolladılar beni. Şu an aracımda sorun yok.Ama artık aracı tedirgin kullanır oldum. Umarım tekrar aynı problem olmaz.
  • Yukarıda da yazdığım gibi, elektronik sistemlerde bu tür şeyler olabilir diye düşünüyorum. Çünkü devrede bazı alıcılar fazla akım çektiği durumlarda diğer alıcılar yeterli manyetik alan oluşturamazlar. Böylece kararsız çalışan donanımlar olur. Çözüm çoğunlukla sistemi yeniden açıp kapatmaktır. Endişe etmeye gerek yok bence. Tabi bu olay kronik hale gelmediği müddetçe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JN008

    kullanımlarınız eco pro muydu acaba o sırada.Motor çok ısındıysa otomatik bisüre kapatmış olabilir.Malum eco pro motoru yorup aşırı ısınmaya neden olabiliyor.

    Benm teşhisim doğru çıktı demek ki.
  • Aynı sorun Antalya-Kayseri yapaken başıma geldi. Araç 2013 3.20i ed. Giderken hiç bir sorun yoktu ancak dönüşte torosları tırmanırken yarım saat sonra klima soğutmamaya başladı ama rampa yukarı devirli gidiyordum ve bilen bilir bayağı uzun sürüyor tırmanış, mecburen pencere açmak zorunda kaldım. Dinlenme molasından sonra herhangi bir sorun olmadan soğutma devam etti ve bir daha yaşamadım. Araç comfort modda idi ve 4 kişi bagaj dolu, dış sıcaklık 34 civarı.

    Araç sıcak bir motora sahip anladığım kadarı ile uzun süre yüksek devirde gittiğinde ve motor limitlerde dolaşmaya başlayınca kompresörü motordan ayırıyor ve bu işlemi yapıyor. Hızla bir ilişkisini tepit etmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 15 Eylül 2017; 19:25:33 >
  • Benim f20 aracımda da uzun yolculuklarda klima giderek güç kesiyordu. Yakınımdaki başka BMW araçlarda olmuyordu. Kompresörü ve klima gazını baktırdım hiç bir sorun yoktu. Ama sorun arada yine devam ediyordu. Ben çözümü şöyle buldum. Klima kapatıyorum. 30 sn sonra tekrar açtığımda hiç bişey olmamış gibi çalışıyordu.



    Tahminen bu sorunun olma sebebi, yukarıdaki mesajlara göre de sorun olan araçlar efficient dynamics oluşu. Yüksek devir veya hızdan ziyade uzun sıcak yolculuklarda kompresörün motora ekstra yük binmemesi için ayrıyetten ekonomik bir sürüş sağlamak için böyle bir şey yaptığını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,


    2014 F30 3.20 ied aracım var. Klima 28 derecede ısıtıyor sorun yok. Ama 27.5 dereceye aldığımda 16 dereceye kadar ayını soğukluğu veriyor ve 16 derecede olması gereken soğuk hava geliyor. Ara sıcaklıkları alamıyorum. Servise götürdüm sorun olmadığını söyledi ama araçtan iyice soğudum. Fikri veya bilgisi olan var mı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 F30 3.20 ied aracım var. Klima 28 derecede ısıtıyor sorun yok. Ama 27.5 dereceye aldığımda 16 dereceye kadar ayını soğukluğu veriyor ve 16 derecede olması gereken soğuk hava geliyor. Ara sıcaklıkları alamıyorum. Servise götürdüm sorun olmadığını söyledi ama araçtan iyice soğudum. Fikri veya bilgisi olan var mı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.