Şimdi Ara

BMW 3 SERİSİ E90 (444. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15.713
Cevap
103
Favori
1.318.754
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 442443444445446
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci


    quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    arkadaşlar bizim araçlarda klima sistemini çalıştırdığımızda ısıtma için .............

    havanın kalitesi değişiyor. nemi dengeliyor... 28 derecede kar düğmesine bas....................

    çok boğucu havalarda ben klimayı açarım mesela. 24 derece de olsa klima modu açık olur.

    Klima tuşuna basmadığınız sürece sa........................

    klima tuşu olarak sağdaki kar işaretini demek istediniz sa.................

    Şöyle bir kullanım da mümkün. Motor ısındıktan sonra auto değil de yön tuşları ile en üst ve en alt tuşlara basarak havayı yönlendiriyorum.
    Üst buğu için, alt da ayaklarım için. Gövdem genelde üşümüyor, kalın oluyor sonuçta dışarı çıkarken. Fan da 2 veya 3 çizgi yetiyor da artıyor bana.
    Ama önce motorun ısınması lazım, o da dizelde biraz bekletiyor. Ama trafik sıkıştığı anda mecburen klima ve dolaşım tuşuna müdahale ediyorum,
    yoksa egsozu yiyiyoruz.

    Kullanım tarzınız bana benziyor. Dizelde bilakis daha çabuk ısınıyor. Fakat kışın hiç klima kullandığımı hatırlamıyorum. Üzerinde araba simgesi ve A harfi olan dolaşım tuşunda iki led vardır. Bunlardan A harfi (bende sol) taraf led yanacak konuma getirirseniz, dış hava kalitesini sürekli ölçer ve içeri egzoz girişini engeller. Arada bir dış havayı içeri verdiğinde buğu da yapmaz. Bir deneyin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samclient

    ben ekim ayında yaptırttım ikinci kaskomu. Anadolu Sigorta olması için ısrar ettim 2 nedenden dolayı. aracım 2012 E90 LCI Lemans Mavi SP 320d


    Normal "full" dedikleri kaskonun üzerine İMM dedikleri 3 uncül şahıslara verilen zararı 1 milyon TL ye kadar karşılıyor. (bildiğim hiç bir kasko firması bunu 130 - 140 bin lerin üstünde karşılamıyor.) iikincisi de araç pert e çıkmadan büyük bir kaza yaparsa (yani mini onarım tarzı birşeyi aşarsa) kasko hasarsızlığını bozmadan 1 kere onarıyor. Kaskoda aracımın pertotel değeri 134 bin TL.

    2560 TL ye yaptırdım. ilk sene hasarsızlığım var sadece. 327 TL ye de Trafik Sigorta mı yaptırdım.



    benim kasko firması groupama da şöyle özel bir şey var, kasko acentemiz yıllardır aynı olduğu ve tanıdık olduğumuz için önerdi, bmw mercedes gibi araçlarda çok oluyormuş mesela bir yere park ettiniz anahtarı bıraktınız döndüğünüzde adamlar ne anahtarı sen bir şey bırakmadın derse veya otobanda giderken arkadan biri çarptı siz noldu diye inip bakınca hemen biri gelip sizin araca atlayıp giderse bunlar çalınmaya girmiyor ve hiçbir ücret alamıyorsunuz. çünki anahtar gitmiş oluyor. fakat benim kaskoda anahtarlı bile aracı kaybetsen %5 kesinti ile pert değerini ödüyor. ama primleri biraz pahalı geçen sene 2500 vermiştim.




  • e90-f30 karşılaştırması: çoğuna katıldım ben şahsen..

    merhaba arkadaşlar, oto-park.com sitesinde e90 ve f30 değerlendirmesi yapılmış.

    Bazı arabaları yollarda çok sık görüyoruz. Genel anlamda otomobil kültürü gelişmiş bir millet değiliz ve bu arabaların diğerlerinden daha fazla satılması çoğunlukla ya az yakmalarından, ya ucuz olmalarından ya da imajlarının kuvvetli olmasınan kaynaklanıyor; ya da bunların bileşiminden. Ama daha iyi olmalarından değil.

    Ancak bazıları var ki iç mekanlarından motorlarına, performanslarından ekonomilerine kadar her yönüyle takdiri hak ediyorlar. Dizel motorlarıyla tüketimi kabul edilebilir sınırlarda tutarken bir hot hatch gibi gidip nefis iç mekanlarında dört kişiyi konfor içinde ağırlayabiliyorlar. Bunları da albenisi yüksek bir logoyla birleştirip kullanıcılarına yüksek bir tatmin sunabiliyorlar.

    Pek tabii BMW 320d, bu saydıklarımızı yapabilen tek otomobil değil. Günümüzde üç büyüklerin çoğu modeli kesenin ağzını yeterince açtığınızda bunları becerebiliyor. Ancak onu özel kılan kilit bir nokta var.

    Önce geçmişe bir göz atalım. 3 serisi 1975'ten bu yana altı nesil değiştirdi ve yola çıkan tüm BMW'lerin yüzde 30'unu oluşturarak en çok satan modeli oldu. Çok haklı bir istatistik, zira her neslinde sınıfının çıtasını belirledi ve genellikle rakiplerinin onu yakalaması ancak bir nesil sonra gerçekleşti.

    Bu karşılaştırmanın ilk konuğu E90, 2005'ten 2011'e kadar üretildi ve E36 temelli selefi E46'dan tamamen bağımsız olarak, baştan aşağı sıfırdan tasarlandı. 2009'da makyaj gören E90, başta çok eleştiri alan stop lambaları olmak üzere birkaç ufak kozmetik değişiklikle resimlerde gördüğünüz araç halini aldı.

    Halefi F30 ise 2012'de piyasaya sürüldü ve E90'dan 10 cm daha uzun, dingil mesafesi de 5 cm daha fazla. Daha iri bir otomobil olmasına rağmen öncüsünden ortalama 40 kg daha hafif. Ne kadar iyi bir sürüş makinesi de olsa E90'ın eksileri belliydi ve BMW yeni nesilde özellikle bu noktalar üstünde yoğunlaştı.

    Serinin en çok satan modeli 320d'nin motoru iki kez güncellendi. 2005–2007 arasında 163 hp ve 2007-2010 arasında 177 hp üreten ünite 2010'dan itibaren 184 hp/380 Nm oldu, 0-100 km/s'si de 7,5 sn'ye kadar geriledi.

    Motor

    Bu motorla 320d şaşırtıcı biçimde yürüyor. Şaşırıyorsunuz çünkü dizel motorlu bir premium orta sınıfın, yaygın bir şirket aracının böyle gitmesini hiç beklemiyorsunuz. Yalnız son derece yüksek torkun turboyla beraber devreye girmesi, özellikle E90'ın sürüşünde bir düzensizliğe yol açıyor. Bu noktada iki neslin otomatik şanzımanları arasındaki fark ilk kez devreye giriyor.

    Şanzıman

    E90'ın altı ileri otomatik şanzımanı pürüzsüz çalışsa da, tork konvertörü biraz üst devirlerde kitleniyor. Yani gaza yüklendiğinizde önce devir yükseliyor, ardından güç 2500 d/d gibi bütünüyle krank miline aktarılıyor ve bu da ivmelenmenin aniden, bir patlama şeklinde yaşanmasına neden oluyor.

    F30'un ZF imzalı sekiz ileri otomatiğiyse motorla mili daha alt devirlerde buluşturarak daha doğrusal bir güç aktarımına olanak sağlıyor. Bu, aynı zamanda gaza basmanızla aracın ivmelenmesi arasındaki gecikmeyi azaltıyor ve daha çabuk gaz tepkileri sağlıyor.

    Yol tutuş

    DTC düğmesini, ESP'yi tamamen devreden çıkarma arzunuza eşdeğer sabırla basılı tutarsanız işler ilginç bir hal alıyor. Söz konusu tork E90'da çok kolay biçimde arka tekerleklerin tutuş limitlerini aşıyor ve patinaja düşürüyor. Bu hadise mekanik kilit olmadığı için çoğunlukla tek tekerlekte vuku buluyor ve yanlama gerçekleşmiyor. Ancak kullandıkça ne tür açı ve koşullarda iki tekerleğin birden boşa dönmeye başlayacağını kestirebiliyor ve eğlenceye bir nebze hükmedebiliyorsunuz. Lakin bu da ciddi konsantrasyon ve hızlı reaksiyonlar gerektiriyor zira 380 Nm, devamlı kavrama durumundaki otomatik şanzımanla birleşince kompakt sayılabilecek E90'ın ekseni etrafında dönmesi an meselesi.

    F30'daysa işler daha kontrollü ve keyifli cereyan ediyor. Şanzımanın daha alt devirlerde kitlenmesi, daha uzun aks mesafesi ve daha geniş arka iz açıklığı, F30'un E90'a göre arkasını daha yavaş ve kademeli bırakması anlamına geliyor. Poposunu E90 gibi şiddetle savurmak yerine diferansiyelinde yarı-mekanik bir kilit varmış gibi davranıyor ve olan bitenin tadını çıkarmanıza imkan tanıyor.

    Asıl önemli olan, tüm bu uğraşlar içinde arabanın size hissettirdikleri. Evet; bir M3 kadar kontrollü, uzun ve yan gidemiyorsunuz ama denerken çok eğleniyorsunuz. 320d'nin sırrı da burada: Aile otomobili kostümünü çıkardığında gerçek bir BMW'nin olması gerektiği gibi bir virajdan ötekine saldırıyor ve sizi de bu yönde teşvik ediyor. Tecrübeli avuçlar içinde tam bir oyuncak halini alıyor. Dizel motor dar güç bandıyla buna biraz köstek olsa da, şanzıman spor modunda bu aralıktan sonuna kadar faydalanmanızı sağlıyor. Ayrıca motorun sesi de hiç rahatsız etmiyor.

    Direksiyon

    Elbette bu ekstrem kullanım tarzı çoğunluğun izleyeceği yol değil ve önemli olan, şehiriçinde, sıkışık trafikte dur-kalk yaparken arabanın ne yaktığı ve kullanım rahatlığı. E90'ın en büyük sıkıntısı burada ortaya çıkıyor: Sportif kullanımda keyfe keyif katan direksiyon, aşırı sertliğiyle şehiriçi manevralarını bilek güreşine çeviriyor. Kullandığım otomobil otomatikti ancak daha evvel sürdüğüm düz 318d'de de tecrübe ettiğim üzere, E90 tam bir erkek arabası. Her kası katı, her hücresi maço: Direksiyonundan vites ve debriyajına kadar her kontrolü güç istiyor. Ancak çoğu E90 için bunlardan yalnızca direksiyon kısmı geçerli ve gerçekten günlük kullanımda aşırı ağır kalıyor.

    BMW de bu abartının farkına varmış olmalı ki, E90'da opsiyonel olan değişken ağırlıklı Servotronic direksiyonu F30'da standart hale getirmiş. Sistem his bakımından aynı nitelikleri taşırken düşük hızlarda çok daha kararında bir sertliğe sahip; doğal çalışıyor. Burada F30'un yeniliklerinden "Driving Experience Control"ün de payı mevcut: ECO PRO, COMFORT, SPORT ve SPORT+ modları yalnızca direksiyon sertliği, gaz tepkisi ve otomatik şanzımanın çalışma karakterini değiştiriyor olsa da, E90 gibi sürekli adrenalin pompalamak yerine F30'da kontrolü size bırakıyor. Ayrıca ECO PRO birazdan değineceğimiz üzere kayda değer tasarruf sağlıyor.

    Sürüş

    E90'ın direksiyonunu çevirmeyi başarabilirseniz, ne mutlu ki egzersiz programınız bitmiş oluyor zira arabanın geri kalanı son derece zahmetsiz. Bu noktada özellikle süspansiyonlar ön plana çıkıyor: Audi (S line) ve Mercedes (Spor paket) yol tutabilmek için sert, ham ve kaba süspansiyonlara sırtını dayarken BMW, dinamik sürüş esnasında yola oturup, sakin kullanımda çoğu darbeyi emebilen fevkalade bir yay-amortisör kombinasyonuna sahip. Gerçekten de virajlarda bu kadar az esneyen ve yatan bir arabanın şehiriçinde bu kadar medeni davranması takdiri hak ediyor...

    ...derken F30'a geçiyoruz ve şaşkına dönüyoruz. E90'ı bir spor sedana göre değerlendirdik - ki arabanın olduğu bu - fakat gene de kimilerine sert gelebilir. Ancak eminiz kimse F30'dan şikayetçi olmayacaktır zira daha da rafine ve kontrollü bir otomobille karşı karşıyayız. Bu yumuşak hissiyat üstünde süspansiyon sistemi kadar yeni Pirelli P7 Cinturato lastiklerin de payı var. Eski Continental Sport Contact 2 SSR'lar gibi bunlar da run-flat olsa da hamuru çok daha yumuşak. F30'un genel olarak dinlendiren bir yapısı var ki E90 için bunu söylemek zor. Fakat halen elinize geleni Sport'a alıp aynı keyfi sürebiliyorsunuz, ki bu büyük bir aşama.

    Frenler

    İki neslin de frenleri yeterince güçlü ancak E90'ın pedal hissi gayet doğal ve progresifken, F30'un Mercedes'lerinkine benzer, yukarıda fazla sert ve dozajlaması alışkanlık gerektiren bir fren pedalı var.

    İç mekan

    Bir parantez açalım: Bangle sonrası BMW'ler dış tasarımları kadar iç mekanlarıyla da eleştirilerin hedefi oldular. Bu noktada modern BMW kokpitlerinin fotoğraflarda bıraktığı etkiyle gerçek hislerinin birbirinden çok farklı olduğunu vurgulamak gerekiyor. Özellikle 1 serisi üstünde yoğunlaşan kalite tartışmaları bilin ki, asılsız. Zira halen en yumuşak dokunuşa ve en duygusal algıya sahip malzemeler BMW'lere ait. Parça birleşim aralıkları ve düğme yoğunluğuyla Audi'ler biraz daha kaliteli bir intiba bırakıyorlar fakat çok daha soğuklar.

    Buradan E90'a geçersek; diğer BMW'ler gibi şık, minimalist, elit bir iç mekan söz konusu. Düğmelerin, kaplamaların ve derinin verdiği yumuşak his kalite yüklü. İçinde bulunmaktan keyif duyduğunuz kokpit özellikle arkada biraz dar. 1.83 boyundaki benim için herhangi bir sıkıntı yaratmasa da, günümüzde çoğu hatchback artık bu genişliği sunar oldu. 460 litrelik bagaj da çok daha ucuza satılan benzer otomobillerin yaklaşık 100 litre gerisinde.

    F30'un iç mekan kalitesi konusunda E90'a fark attığını söyleyemeyiz ama bilhassa Luxury donanımlı test aracımızın krom detayları, daha pahalı görünmesini sağlıyor. Ayrıca gene fotoğraflarda fark edemeyeceğiniz detaylar mevcut, misal müzik sistemin normal gözüken düğmeleri aslında dokunmatik. Arkada genişlik olarak artık hiç problem yok, özellikle diz mesafesi sınıf atlamış durumda. 480 litrelik bagajsa hala çok büyük olmasa da yükleme ağzı daha geniş ve duvarlarında daha az girinti-çıkıntı var.

    Tüketim

    Hiçbir otomobil fabrika verisi tüketim değerlerini gerçek hayatta tutturamıyor ve 320d de bir istisna değil. E90'ın trafik durumuna göre 7,5 ila 8,5 litre arasında değişen 100 km'deki tüketim değeri, bu performansa sahip bir araba için düşük, dizel bir araba içinse yüksek.

    Ne mutlu ki F30'da bunun da üstesinden gelinmiş. Yeni şanzıman ve ECO PRO gibi yardımcı bir sistem sayesinde yeni 320d'nin tüketim değerleri 5,5 ila 6,5 arasında geziniyor - ciddi bir gelişim.


    E90 öncelikle bir sürücü otomobili ve tüm veriler buna işaret ediyor. Başta kendiniz için satın alacağınız ve gerektiğinde eşinizi ve çocuklarınızı taşıyacağınız bir sürüş makinesi. F30 ise onun tüm eksikleri giderilmiş ve basitçe kusursuzluğa ulaşmış hali.

    Otomobile ayağınızı yerden kesmeye yarayan bir ulaşım aracı olarak bakıyorsanız, çok daha ucuz ve size aynı tatmini verecek alternatifler mevcut. Fakat gecenin köründe yollar boşken çıkıp içinizdeki çocuğu besleyecek, hatta sırf bunun için eve ikinci bir spor araba alacak kadar hevesliyseniz, BMW 320d o ikinciye gerek bırakmayacak kadar fazla bir otomobil.

    buda linki:
    OTOPARK.COM
    Joker: BMW 320d - E90 | F30 - OTOPARK.COM
    http://oto-park.com/haberler/joker-bmw-320d-e90-f30/760




  • Yeni 320d (F30)'da konfor cok artti ise artik 520d'den bir eksigi yok mudur?
    Benim gordugum Dinamik suspansiyon sadece 5 serisinde var (yaniliyor olabilirim). Birde genis ic hacim. Baska neler kacirdigimi soyler misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vlknz

    Arkadaslar selamlar. 2012 model e90 3.20d M paket alarak bmw ailesine katildim. Cok fazla arastirma vaktim olmadi ve sizden yardim rica ediyorum.
    -navigasyon var aracta fakat tv secenegi goremedim.
    -aracta cruise control goremedim , bulamamis olabilirim , yoksa yaptirma maliyeti nedir?
    -aracta bluetooth yok fakat direksiyonda ve kontrol panelinde secenek var. bluetooth yaptirma maliyeti ne olur?
    -on park sensoru yaptirirsak orjinal ekranda gorunur mu? Maliyeti ne olur?
    -birde aracta muzik sesini tek tusla kisma ozelligi yok mu?

    Hayirli olsun araciniz. Sorularinizin tamamini borusan'i arayip aracinizin sasi no'sunu soylerseniz fiyatini ve yapilabilirlik durumunu ogrenebilirsiniz tam olarak ki her istediginiz uygulanabilir muhtemelen.
    Muzigi tek tusla kesmenin yolu da klima kontrol panelinin altindaki cevirmeli ses tusuna basmak

    Tesekkur ederim oncelikle.
    -bugun kosifler ile gorustum ve tv-navigasyon ozelliginin birlikte olmayabildigini ve aracima uyarlanamayacagini soylediler.
    -on park sensoru icin tamponunda degisecegini ve 2700 euro fiyat soylediler, M tampon olunca 3000 euro olabilecegini soylediler
    -cruise control icin 900 euro soylediler
    -bluetooth icin 850 euro fiyat verdiler

    Bu rakamlara gore mantikli mi uygulamak ve daha uygun cozme yontemi var midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vlknz


    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vlknz

    Arkadaslar selamlar. 2012 model e90 3.20d M paket alarak bmw ailesine katildim. Cok fazla arastirma vaktim olmadi ve sizden yardim rica ediyorum.
    -navigasyon var aracta fakat tv secenegi goremedim.
    -aracta cruise control goremedim , bulamamis olabilirim , yoksa yaptirma maliyeti nedir?
    -aracta bluetooth yok fakat direksiyonda ve kontrol panelinde secenek var. bluetooth yaptirma maliyeti ne olur?
    -on park sensoru yaptirirsak orjinal ekranda gorunur mu? Maliyeti ne olur?
    -birde aracta muzik sesini tek tusla kisma ozelligi yok mu?

    Hayirli olsun araciniz. Sorularinizin tamamini borusan'i arayip aracinizin sasi no'sunu soylerseniz fiyatini ve yapilabilirlik durumunu ogrenebilirsiniz tam olarak ki her istediginiz uygulanabilir muhtemelen.
    Muzigi tek tusla kesmenin yolu da klima kontrol panelinin altindaki cevirmeli ses tusuna basmak

    Tesekkur ederim oncelikle.
    -bugun kosifler ile gorustum ve tv-navigasyon ozelliginin birlikte olmayabildigini ve aracima uyarlanamayacagini soylediler.
    -on park sensoru icin tamponunda degisecegini ve 2700 euro fiyat soylediler, M tampon olunca 3000 euro olabilecegini soylediler
    -cruise control icin 900 euro soylediler
    -bluetooth icin 850 euro fiyat verdiler

    Bu rakamlara gore mantikli mi uygulamak ve daha uygun cozme yontemi var midir?

    yapacağınız her müdahele garantiyi devre dışı bırakacağından garantinin bitmesini beklemek lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vlknz


    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vlknz

    Arkadaslar selamlar. 2012 model e90 3.20d M paket alarak bmw ailesine katildim. Cok fazla arastirma vaktim olmadi ve sizden yardim rica ediyorum.
    -navigasyon var aracta fakat tv secenegi goremedim.
    -aracta cruise control goremedim , bulamamis olabilirim , yoksa yaptirma maliyeti nedir?
    -aracta bluetooth yok fakat direksiyonda ve kontrol panelinde secenek var. bluetooth yaptirma maliyeti ne olur?
    -on park sensoru yaptirirsak orjinal ekranda gorunur mu? Maliyeti ne olur?
    -birde aracta muzik sesini tek tusla kisma ozelligi yok mu?

    Hayirli olsun araciniz. Sorularinizin tamamini borusan'i arayip aracinizin sasi no'sunu soylerseniz fiyatini ve yapilabilirlik durumunu ogrenebilirsiniz tam olarak ki her istediginiz uygulanabilir muhtemelen.
    Muzigi tek tusla kesmenin yolu da klima kontrol panelinin altindaki cevirmeli ses tusuna basmak

    Tesekkur ederim oncelikle.
    -bugun kosifler ile gorustum ve tv-navigasyon ozelliginin birlikte olmayabildigini ve aracima uyarlanamayacagini soylediler.
    -on park sensoru icin tamponunda degisecegini ve 2700 euro fiyat soylediler, M tampon olunca 3000 euro olabilecegini soylediler
    -cruise control icin 900 euro soylediler
    -bluetooth icin 850 euro fiyat verdiler

    Bu rakamlara gore mantikli mi uygulamak ve daha uygun cozme yontemi var midir?

    yapacağınız her müdahele garantiyi devre dışı bırakacağından garantinin bitmesini beklemek lazım

    yetkili serviste yapılan müdaheleler, özellikle o parçayı VIN sistemden veriyorsa size, garantiyi bozmaz. VIN vermez ise ve yine de taktırırsanız bozar... şeklinde biliyorum ben ama, yanlış da olabilir.




  • şimdi f30 icin sınıf lideri diyenlere sormak isterim:
    1 bmwnin bir suru öncu teknolojisi var premium araç ya bu f30 en cok satan modeliya hani.. ayagını tampona yaklaştirinca arka bagaj aciliyormuş..
    almaya kalk paket halınde 5 mılyar.. öte yandan kumandasi kapılari kapatmakdan başka bi işe yaramıyor? ne aynalari kapatir ne camlari? katlanır ayna ıle kararan ayna paket halınde 2 mılyar 800 eurdu sanırım
    gelelim adaptif farlara bugun GOlfte bile direksiyonu saga sola cevirince sag sis sol sis yanıyor bmwde bu yok ha ne var? saga sola donen mercek alabilirmisiniz? 2 bin eur civari tam hatirlamıyorum ya alti ustu sola donunce sisleri yakacaksın.. ne 2bin euru
    gelelim servotronic olayına bilmem kaç eur citroen c5 de var bu ozellik satici hiç bahsetmedi bile servotronic direksiyon dıye işte gelişmiş hidrolik direksiyon yıl olmus 2012 gelişsin hidrolik direksiyonda yani nedir? servo mervo yok paket eurlar havada.. ucusuyor
    BMW saticisina gidip arac konfurge edemıyosun satici korkuyor 3.16 bile extralarla baz versiyonun 2 katina cikiyor ya o ozellige gerek yok bu ozellige gerek yok istesekde 3 ayda gelir vs..
    alabileceginiz donanım 3 tane oda geliyor 46 bin eura zaten bu hali ile bile tam dolu bir megane ozelliklerinde bile olmuyor..
    navigasyon bile yok 46 binlık aracda alirsan 4000 eur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aykutasil

    şimdi f30 icin sınıf lideri diyenlere sormak isterim:
    1 bmwnin bir suru öncu teknolojisi var premium araç ya bu f30 en cok satan modeliya hani.. ayagını tampona yaklaştirinca arka bagaj aciliyormuş..
    almaya kalk paket halınde 5 mılyar.. öte yandan kumandasi kapılari kapatmakdan başka bi işe yaramıyor? ne aynalari kapatir ne camlari? katlanır ayna ıle kararan ayna paket halınde 2 mılyar 800 eurdu sanırım
    gelelim adaptif farlara bugun GOlfte bile direksiyonu saga sola cevirince sag sis sol sis yanıyor bmwde bu yok ha ne var? saga sola donen mercek alabilirmisiniz? 2 bin eur civari tam hatirlamıyorum ya alti ustu sola donunce sisleri yakacaksın.. ne 2bin euru
    gelelim servotronic olayına bilmem kaç eur citroen c5 de var bu ozellik satici hiç bahsetmedi bile servotronic direksiyon dıye işte gelişmiş hidrolik direksiyon yıl olmus 2012 gelişsin hidrolik direksiyonda yani nedir? servo mervo yok paket eurlar havada.. ucusuyor
    BMW saticisina gidip arac konfurge edemıyosun satici korkuyor 3.16 bile extralarla baz versiyonun 2 katina cikiyor ya o ozellige gerek yok bu ozellige gerek yok istesekde 3 ayda gelir vs..
    alabileceginiz donanım 3 tane oda geliyor 46 bin eura zaten bu hali ile bile tam dolu bir megane ozelliklerinde bile olmuyor..
    navigasyon bile yok 46 binlık aracda alirsan 4000 eur



    ;)) bu söylediklerinin bir kısmında haklısın. ama fanatizm yapmaya gerek yok (ne sen, ne ben, ne başkası)

    1) sınıfının en güvenli aracı (www.euroncap.com) girip kontrol edebilirsin. volvodan da saabdan da C kasa mercedes den de yüksek puan almıştır.
    2) premium marka olan araçları ederinin biraz daha fazlasını ödemek zorundasın. marka değeri bunu gerektirir. sadece otomotiv sektöründe değil, giyim kuşam dan tut yemek yediğin yere kadar. Benzer özelliklerdeki patates kızartmasına hepimiz üsküdar da 3 lira, bagdat caddesi, etilerde 13 lira vermiyor muyuz.. tercih...
    3) premium markalarda istersen aracı camları çevirmeli olarak dahi alırsın (sipariş ederek) bunlar paket mantığını açıklıyor olmalı sana. hatta audi sadece A4 modelinde 18.000 (evet onsekiz bin) farklı kombinasyon yapabilmesi ile gurur duyar. sana saçma gelir, başkasına ihtiyacı karşılaması manasına gelir. ha bu istekleri 3 ayda yerine getirmeleri seni beni üzer belki ama sipariş etme işinin anlamı da budur... beklersin.
    4) adaptif far, ya da sislerin yanması olayına yarı yarıya katılıyorum. ama türkiye deki vergi düzenlemesinden dolayı sadece araçlara değil uygulanan ötv kdv, paketlere de uygulanır. 3 buyuklerde (bmw, mercedes, audi) 1.6 motorlu araç gamı çok düşük olduğu için kazığın büyüğü paketlerden giriyor bize. 200 euro luk sigara tertibatını alacağım dediğinde %80 otv, %18 kdv deyip 400 euro fiyat isterler. devletin vergi angajmanı bunu gerektiriyor. olsun.. vatan sağolsun..
    5) bmw markası için konuşuyorum (bu noktada sana hak veriyorum, mercedes ve audi de durum böyle değil) bir servo için 2012 yılına kadar süründürdüler milleti. 2009 model X6 da istemedik (söylemeyi unuttuk, vardır herhalde diyerek) diye servo yok. 130 bin euroluk araç; şahin direksiyonu. ama bu da 3 nolu maddeye göre doğrudur. ne yaptık? tühh.. başka bişi yok. hele şükür servo yu koydular bu sene standard donanıma, o da audi ve mercedesin yanına bile yaklaşamaz (sürenler bilir)
    6) son olarak da bunu aranızın iyi olduğu bir satış danışmanı varsa teyid edebilirsiniz. 3 büyüklerin tamamı:

    evet satış yapmak isterler, yalnız hiç biri golf ün, focus un, hele hele renault ve citroen in müşteri kitlesini çekmek istemez. itiraf da ederler, ediyorlar.

    sonuç: hangi aracı istiyorsan onu al kardeşim, parana geçer sözün, fanatizm yapıp bu formu 2-3 sayfa boyunca kavgalar ile domine etme.


    not: emniyet kemerini bağlamayı sakın unutma, ben bakkala bile giderken takarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samclient

    quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vlknz


    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vlknz

    Arkadaslar selamlar. 2012 model e90 3.20d M paket alarak bmw ailesine katildim. Cok fazla arastirma vaktim olmadi ve sizden yardim rica ediyorum.
    -navigasyon var aracta fakat tv secenegi goremedim.
    -aracta cruise control goremedim , bulamamis olabilirim , yoksa yaptirma maliyeti nedir?
    -aracta bluetooth yok fakat direksiyonda ve kontrol panelinde secenek var. bluetooth yaptirma maliyeti ne olur?
    -on park sensoru yaptirirsak orjinal ekranda gorunur mu? Maliyeti ne olur?
    -birde aracta muzik sesini tek tusla kisma ozelligi yok mu?

    Hayirli olsun araciniz. Sorularinizin tamamini borusan'i arayip aracinizin sasi no'sunu soylerseniz fiyatini ve yapilabilirlik durumunu ogrenebilirsiniz tam olarak ki her istediginiz uygulanabilir muhtemelen.
    Muzigi tek tusla kesmenin yolu da klima kontrol panelinin altindaki cevirmeli ses tusuna basmak

    Tesekkur ederim oncelikle.
    -bugun kosifler ile gorustum ve tv-navigasyon ozelliginin birlikte olmayabildigini ve aracima uyarlanamayacagini soylediler.
    -on park sensoru icin tamponunda degisecegini ve 2700 euro fiyat soylediler, M tampon olunca 3000 euro olabilecegini soylediler
    -cruise control icin 900 euro soylediler
    -bluetooth icin 850 euro fiyat verdiler

    Bu rakamlara gore mantikli mi uygulamak ve daha uygun cozme yontemi var midir?

    yapacağınız her müdahele garantiyi devre dışı bırakacağından garantinin bitmesini beklemek lazım

    yetkili serviste yapılan müdaheleler, özellikle o parçayı VIN sistemden veriyorsa size, garantiyi bozmaz. VIN vermez ise ve yine de taktırırsanız bozar... şeklinde biliyorum ben ama, yanlış da olabilir.

    demek istediğim bu astronomik fiyatlar ile yetkili serviste işlem yaptırılmayacağından servis dışı müdahale (dışarıdan) ile garanti bozulur demiştim onun dışında tabii ki serviste yapılırsa garanti bozulmaz kimse ön park sensörüne 3000 euro vermez sonuçta ama sanayiden 200 milyona takabilirsiniz ama garanti devre dışı olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aykutasil

    şimdi f30 icin sınıf lideri diyenlere sormak isterim:
    1 bmwnin bir suru öncu teknolojisi var premium araç ya bu f30 en cok satan modeliya hani.. ayagını tampona yaklaştirinca arka bagaj aciliyormuş..
    almaya kalk paket halınde 5 mılyar.. öte yandan kumandasi kapılari kapatmakdan başka bi işe yaramıyor? ne aynalari kapatir ne camlari? katlanır ayna ıle kararan ayna paket halınde 2 mılyar 800 eurdu sanırım
    gelelim adaptif farlara bugun GOlfte bile direksiyonu saga sola cevirince sag sis sol sis yanıyor bmwde bu yok ha ne var? saga sola donen mercek alabilirmisiniz? 2 bin eur civari tam hatirlamıyorum ya alti ustu sola donunce sisleri yakacaksın.. ne 2bin euru
    gelelim servotronic olayına bilmem kaç eur citroen c5 de var bu ozellik satici hiç bahsetmedi bile servotronic direksiyon dıye işte gelişmiş hidrolik direksiyon yıl olmus 2012 gelişsin hidrolik direksiyonda yani nedir? servo mervo yok paket eurlar havada.. ucusuyor
    BMW saticisina gidip arac konfurge edemıyosun satici korkuyor 3.16 bile extralarla baz versiyonun 2 katina cikiyor ya o ozellige gerek yok bu ozellige gerek yok istesekde 3 ayda gelir vs..
    alabileceginiz donanım 3 tane oda geliyor 46 bin eura zaten bu hali ile bile tam dolu bir megane ozelliklerinde bile olmuyor..
    navigasyon bile yok 46 binlık aracda alirsan 4000 eur



    Keyfe keder .............
    Diğer premiumlara da bak gene BMW geri geleceksin
    Paranın karşılığını alıyorsun .
    A4 e git bak hava kalite sensörü bile yok :)))))

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • bmw ve özellikle 3 serisi size motor performans sade bir dizayn sunar yani sert bir spor araba. eğer konfor aksesusar otomatik ayna elektronik zımbırtı vs istiyorsak ve bütçemiz 40-50bin euro ise başka marka ve modellere başvurmamız gerek. sonuçta araç kaliteli motoru mekaniği zaten maliyet tutuyor bir de aksesuar eklesen olacak sana 70bin euro başlagıç fiyat o zaman da alamayacak kimse veya gider 5 serisi alır e alır a6 alır jaguar alır. yani bir parayı motoruna teknolojisine veriyoruz 40 bin euroyu. evet golfte meganda citroende daha fazla aksesuar olabilir ama onlar ile 200 ile viraja giremezsiniz 7.4 sn de 0-100 göremezsiniz veya acil bir durumda zınk diye duramazsınınz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qwerty0909 -- 13 Aralık 2012; 12:03:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    bmw ve özellikle 3 serisi size motor performans sade bir dizayn sunar yani sert bir spor araba. eğer konfor aksesusar yok otomatik ayna elektronik zımbırtı vs istiyorsak başka marka ve modellere başvurmamız gerek. sonuçta araç kaliteli motoru mekaniği zaten maliyet tutuyor bir de aksesuar eklesen olacak sana 70bin euro başnagıç fiyat o zaman da alamayacak kimse veya gider 5 serisi alır e alır a6 alır jaguar alır. yani bir parayı motoruna teknolojisine veriyoruz 40 bin euroyu. evet golfte meganda citroende daha fazla aksesuar olabilir ama onlar ile 200 ile viraja giremezsiniz 7.4 sn de 0-100 göremezsiniz veya acil bir durumda zınk diye duramazsınınz.

    Zınk
    :))))

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    bmw ve özellikle 3 serisi size motor performans sade bir dizayn sunar yani sert bir spor araba. eğer konfor aksesusar otomatik ayna elektronik zımbırtı vs istiyorsak ve bütçemiz 40-50bin euro ise başka marka ve modellere başvurmamız gerek. sonuçta araç kaliteli motoru mekaniği zaten maliyet tutuyor bir de aksesuar eklesen olacak sana 70bin euro başlagıç fiyat o zaman da alamayacak kimse veya gider 5 serisi alır e alır a6 alır jaguar alır. yani bir parayı motoruna teknolojisine veriyoruz 40 bin euroyu. evet golfte meganda citroende daha fazla aksesuar olabilir ama onlar ile 200 ile viraja giremezsiniz 7.4 sn de 0-100 göremezsiniz veya acil bir durumda zınk diye duramazsınınz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    bmw ve özellikle 3 serisi size motor performans sade bir dizayn sunar yani sert bir spor araba. eğer konfor aksesusar otomatik ayna elektronik zımbırtı vs istiyorsak ve bütçemiz 40-50bin euro ise başka marka ve modellere başvurmamız gerek. sonuçta araç kaliteli motoru mekaniği zaten maliyet tutuyor bir de aksesuar eklesen olacak sana 70bin euro başlagıç fiyat o zaman da alamayacak kimse veya gider 5 serisi alır e alır a6 alır jaguar alır. yani bir parayı motoruna teknolojisine veriyoruz 40 bin euroyu. evet golfte meganda citroende daha fazla aksesuar olabilir ama onlar ile 200 ile viraja giremezsiniz 7.4 sn de 0-100 göremezsiniz veya acil bir durumda zınk diye duramazsınınz.

    ben bmw neden pahalı demedim.. megane citroen ornegini verirken.. servotronik direksiyon nasil opsiyon olur 2012de diger markalardada var servo ama bi opsiyon degil standart yani.. bi katlanir ayna cokmu zor bişey
    yada şöyle soyleyim mercedesde saga sola donerken sis lambası yaktırmak var bmwde yok yani bmwde herşey opsiyon
    30 bin eurluk arac geliyor 60 bin eur a kimse almiyor.. bu kadar argeyi boşa yapmıs bmw ozaman.. satici bile line ekliyor teknoloji paketi comfor paketi ekliyor o kadar başka donanımdan bahsetmiyor bile.. astarı yuzunden pahalıya gelir muşteri kaçar?
    konfor paketine katlanir ayna saga sola donus aydınlatma eklenmeli
    teknoloji paketine adam gibi navigasyon eklenmeli
    aracın kumandasinida adam gibi yap kapısını aynasını penceresini kapatsin
    sunrof konusunda sanki panaromik cam tavan alıyomuşuz gibi fiyat cekiyor.. mercedesteki sanrof daha guzel ve daha ucuz
    c180 de opsiyonlar daha mantıklı ve daha hesapli
    bi navigasyon 10 bintl olur?
    premium aracda boyle diyen arkadaşlara mercedes ve volvo yu ornek gosterebilirim? bu bahsettigim ufak tefek teknolojileri aman aman bişeymiş gibi gosterilmesine veryansın ettim sadece:) son olarak OTW yok bilmem 1600 cc ustu vergi diyecek arkadaslarada.. bmw 3..16i nin salt satiş fiyatı 24bin eur 3.20i 20 bin eur bunun sebebi opsiyonlarda OTV diliminden nasibini aldigi icin 3.20 de opsiyonlarda %80 den hesap gordugu icin olabilirmi:)




  • 115 bin tl 1.6 benzinli araca vericeksin.. konfor teknolojik ekipmanlar bakımından clio ile denk hatta meganeden daha az konfora sahip olacaksin..
    ben suanda citroen c5 kullanıyorum. sifiri 68 bin tl lik araç. nerdeyse uste 50 bin tl vericem bi sıfır arac parası ama citroendeki konforumu arayacagım..
    2 bin tl daha verirsenız sunrof ve 18 jant ekletebiliyosunuz bmwde 4-5 bin eur.. 10 bin tl..
    BMw nın satiş politikasi ilk parti araclarda biraz pahalı gibi geldi bana araclarda donanım fakiri..
    115 binlik arabaya tomtom navigasyonmu takılır:)
  • Değerli arkadaşlar 3 serisi opsiyonları ile ilgili bir kaç sorum olacak

    1- 507 Park mesafe kontrol/arka ekstra olarak geçiyor. (hatta bazı teklifler de exclusive olarak gözüküyor). Bu standart donanımda yok mudur 3.16 ve 3.20 de?
    2- Ön park sensör de opsiyon mu? yaklaşık maliyeti ve olur ekletmek istersek?
    3-21601 Servotroni comfort paket (vb paketlerle) beraber standart mıdır? yani comfort paket versa servotronik var anlamına mı gelir?
    4- 53401 Otomatik klima ekletmezsek 2 bölgeli klima kullanamıyor muyuz? + ekranlı diye bir ifade eklenmiş, bu özellik olmazsa ekranda klima ile ilgili bilgi göremez miyiz?
    5- 00909 Technology paket ne içerir?
    6- 6NH01 Hands-free ve USB bağlantısı telefon ile senkronizasyon ve USB flash kullanmak için midir? Msliyeti ne kadardır?
    7- 6WA09 Gelişmiş Gösterge panelinin farkı nedir standart panelden?

    Özetle;

    Donanım olarak 3.16 ve 3.20'de aşağıdaki donanımlar standart mıdır? Değilse ekletmenin maliyeti ne kadardır?

    USB Flash (mp3 ve müzik çalabilmek için) ?
    Telefonun BMW tarafından tanınması ?
    Ön park sensörü?
    Arka park sensörü?
    Çift taraflı klima?

    Cevap verenlere şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur3000

    Değerli arkadaşlar 3 serisi opsiyonları ile ilgili bir kaç sorum olacak

    1- 507 Park mesafe kontrol/arka ekstra olarak geçiyor. (hatta bazı teklifler de exclusive olarak gözüküyor). Bu standart donanımda yok mudur 3.16 ve 3.20 de?
    2- Ön park sensör de opsiyon mu? yaklaşık maliyeti ve olur ekletmek istersek?
    3-21601 Servotroni comfort paket (vb paketlerle) beraber standart mıdır? yani comfort paket versa servotronik var anlamına mı gelir?
    4- 53401 Otomatik klima ekletmezsek 2 bölgeli klima kullanamıyor muyuz? + ekranlı diye bir ifade eklenmiş, bu özellik olmazsa ekranda klima ile ilgili bilgi göremez miyiz?
    5- 00909 Technology paket ne içerir?
    6- 6NH01 Hands-free ve USB bağlantısı telefon ile senkronizasyon ve USB flash kullanmak için midir? Msliyeti ne kadardır?
    7- 6WA09 Gelişmiş Gösterge panelinin farkı nedir standart panelden?

    Özetle;

    Donanım olarak 3.16 ve 3.20'de aşağıdaki donanımlar standart mıdır? Değilse ekletmenin maliyeti ne kadardır?

    USB Flash (mp3 ve müzik çalabilmek için) ?
    Telefonun BMW tarafından tanınması ?
    Ön park sensörü?
    Arka park sensörü?
    Çift taraflı klima?

    Cevap verenlere şimdiden teşekkürler.





    araca comfort+ tech. paket ekletirseniz ön park sensörü ve bluetooth haricinde geri kalan donanımları almış olursunuz. Tek tek ekleme yaparsanız daha pahalıya gelir fiyatı. Kısaca com.+tech. paket şart ( dijital klima, arka park sens.,gelişmiş gösterge paneli , usb port, bixeon far ve hatırlayamadığım birkaç donanım daha)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur3000

    Değerli arkadaşlar 3 serisi opsiyonları ile ilgili bir kaç sorum olacak

    1- 507 Park mesafe kontrol/arka ekstra olarak geçiyor. (hatta bazı teklifler de exclusive olarak gözüküyor). Bu standart donanımda yok mudur 3.16 ve 3.20 de?
    2- Ön park sensör de opsiyon mu? yaklaşık maliyeti ve olur ekletmek istersek?
    3-21601 Servotroni comfort paket (vb paketlerle) beraber standart mıdır? yani comfort paket versa servotronik var anlamına mı gelir?
    4- 53401 Otomatik klima ekletmezsek 2 bölgeli klima kullanamıyor muyuz? + ekranlı diye bir ifade eklenmiş, bu özellik olmazsa ekranda klima ile ilgili bilgi göremez miyiz?
    5- 00909 Technology paket ne içerir?
    6- 6NH01 Hands-free ve USB bağlantısı telefon ile senkronizasyon ve USB flash kullanmak için midir? Msliyeti ne kadardır?
    7- 6WA09 Gelişmiş Gösterge panelinin farkı nedir standart panelden?

    Özetle;

    Donanım olarak 3.16 ve 3.20'de aşağıdaki donanımlar standart mıdır? Değilse ekletmenin maliyeti ne kadardır?

    USB Flash (mp3 ve müzik çalabilmek için) ?
    Telefonun BMW tarafından tanınması ?
    Ön park sensörü?
    Arka park sensörü?
    Çift taraflı klima?

    Cevap verenlere şimdiden teşekkürler.





    araca comfort+ tech. paket ekletirseniz ön park sensörü ve bluetooth haricinde geri kalan donanımları almış olursunuz. Tek tek ekleme yaparsanız daha pahalıya gelir fiyatı. Kısaca com.+tech. paket şart ( dijital klima, arka park sens.,gelişmiş gösterge paneli , usb port, bixeon far ve hatırlayamadığım birkaç donanım daha)


    Teşekkürler bilgi için.

    Bu durum 3.20 için de aynı mıdır?




  • Aynıdır ama fiyatı aynı değildir. ötv farkından dolayı daha pahalıdır 320 deki paket fiyatları
  • 
Sayfa: önceki 442443444445446
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.