Şimdi Ara

BMW 2003 E39 vs 2013 F20 (Güvenlik - Viraj Performansı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.454
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Biliyorum tirollüğe ciddi açık bi mevzu fakat bir arkadaşla aramızda geçen ciddi bir tartışmadan sonra bu konuyu açmaya karar verdim.

    Tartışma şuradan çıktı, F20 1.16i ile 170 km/h ile alınan bir virajı 2003 E39 alabilir mi?

    Yeni süspansiyon teknolojisi, DSC, ve bilimum her şeyi dikkate alındığında yeni bir 1 serisinin döneceği bir virajı 2003 E39'un dönemeyeceğini düşünüyor. Bense 2003 yılındaki teknolojinin ve arabanın performansı düşünüldüğünde 5 serisi olduğu da hesaba katıldığında en azından dönebilceğini düşündüm.

    F20 yi süren ve test sürüşündeki kişi 170 ile dönerken virajı F30 ile 185 ile F10 ile 195 ile dönebildiğini anlattı.

    Tartışma bu hususta çıktıktan sonra iki aracı;
    (iki aracında standart jant ve paket olduğunu göze alalım)

    1.Kaza güvenliği
    2. Viraj dönme performansı

    Açısından değerlendirmenizi bekliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cianni -- 5 Temmuz 2014; 1:08:18 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >







  • bu soruya en iyi Techzone cevap verir diye düşünüyorum çünkü her iki aracı da uzun süre faal olarak kullandı..



    onun haricinde tek söyleyebileceğim aynı aracın farklı paketlerinde bile bu sorunun cevabının değişebileceği.. aynı aracın 205/65/16 ve 195/55/15 versiyonlarını kullandım.. 205/65/16 yola yapışırken, 195/55/15 ile virajlara aynı tavırda girince "bu sefer sonum geldi" deyip kelime-i şehadet getirerek çıkmak zorunda kaldım..
  • cianni kullanıcısına yanıt
    Ne f20yi yahu.Kafayı yemesinler.F20nin artısı güncel motor olması ve 8 ileri zf.
    F10dan 3-5km/h daha yavaş döner aynı virajı.F10un avantajı ise fabrikasyon kule gergilerine sahip olması ve güncel olması.İnsanların atladıkları bir yer var.Ne olursa olsun 1 serisi 3 serisi olamaz.3 serisi 5 serisi olamaz.5seriside 7 serisi olamazlar.O zaman bu bmw mühendisleri aptal.Kadldık ki 39 üretilmiş en iyi 5 serisi idi.Yani arkadaşınız işkembeden kübraya sallamış.
    Kaza güvenliğine gelince elbette f10 daha iyi iş çıkaracağı tartışılmaz.Ama buda e39un tukaka olduğu anlamına gelmez.Çok iyi darbe emer.
    Viraj dönmesi ise f10a göre daha zayıf kalır.Yukardada bahsettim.Sonuç olarak 39u f20-30la kıyaslamak otomobil dünyasından ne kadar uzak olduğunu gösteriyor arkadaşınızın.Bazı 39larda kilit difransiyel olduğunu hatırlatırım(Kendi aracım örnek buna).Şuan f30larda ne durumda acaba? Yani f20 veya f30 un +sı yeni ve güncel olmaları.Yoksa bu teknolojiyi 39a aynen aktardıklarında ortaya çıkan manzara dudak uçuklatır.Sebebi ise aracın zaten gelmiş geçmiş en iyi 5 serisi olması.Arkadaşınız çok yanlış yaklaşmış.İyi araba güçlü araba anlamınada gelmez.Lincoln Town Car hantal bir otomobildir ama daha sağlam ve daha konforlu bir otomobil üretilmemiştir.Bozamazsınız arabayı!
    Tabi 39unda zayıf olduğu noktalar var.Ama bu zayıflıklar f20 veya f30la kıyaslanacak seviyeye getirmez getiremez!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GrandLotus -- 5 Temmuz 2014; 1:32:55 >




  • Özetin özeti yapıcam iki saat anlatmaya gerek yok..

    E39 LCI'larda yani 2000 - 2003 arası 5'lerde DSC sistemine geçildi.. 99 ve öncesinde ASC+T diye geçer.. DSC ile aynı şeydir, DSC daha etkin çalışır.. Ha birde 170km ile giderken DSC'nin devreye girmesşni pek tavsiye etmem, götü düzelticem derken önden kayar, patlarsınız alim allah

    Bugün F20'nin 170km ile alacağı E39 aynı şekilde 170km ile alır.. F30'da alır, F10'da alır, F01'de alır.. Kasa büyüdükçe, ağırlık arttıkça daha hızlı girerler viraja gibi bir durum söz konusu değil..

    Ha arkadaşın F20'nin 170km ile gireceği viraja E53, E70 X5 giremez dese onunda cevabı girer olurdu ama sedana, hothatch'e göre biraz tedirgin eder derdim..

    Kısacası kafada hayal ettiğinizle gerçekte şöyle olur dediğiniz şeyler pek aynı olmuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 5 Temmuz 2014; 1:36:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Özetin özeti yapıcam iki saat anlatmaya gerek yok..

    E39 LCI'larda yani 2000 - 2003 arası 5'lerde DSC sistemine geçildi.. 99 ve öncesinde ASC+T diye geçer.. DSC ile aynı şeydir, DSC daha etkin çalışır.. Ha birde 170km ile giderken DSC'nin devreye girmesşni pek tavsiye etmem, götü düzelticem derken önden kayar, patlarsınız alim allah

    Bugün F20'nin 170km ile alacağı E39 aynı şekilde 170km ile alır.. F30'da alır, F10'da alır, F01'de alır.. Kasa büyüdükçe, ağırlık arttıkça daha hızlı girerler viraja gibi bir durum söz konusu değil..

    Ha arkadaşın F20'nin 170km ile gireceği viraja E53, E70 X5 giremez dese onunda cevabı girer olurdu ama sedana, hothatch'e göre biraz tedirgin eder derdim..

    Kısacası kafada hayal ettiğinizle gerçekte şöyle olur dediğiniz şeyler pek aynı olmuyor

    F20-30 ile arasındaki fark fazla.Elmadağı yolu yapılmadan önce E90 E60 ile çok çok rahat kafa kafaya viraja giriyordum.Bana mısında demezdi.Daha çabuk toplayamıyordu 39 ama buda normal zaten.Aktarma, teknoloji farkı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    bu soruya en iyi Techzone cevap verir diye düşünüyorum çünkü her iki aracı da uzun süre faal olarak kullandı..



    onun haricinde tek söyleyebileceğim aynı aracın farklı paketlerinde bile bu sorunun cevabının değişebileceği.. aynı aracın 205/65/16 ve 195/55/15 versiyonlarını kullandım.. 205/65/16 yola yapışırken, 195/55/15 ile virajlara aynı tavırda girince "bu sefer sonum geldi" deyip kelime-i şehadet getirerek çıkmak zorunda kaldım..

    Aynen abi katılıyorum, bu dediğin paketler F20 için mi senin E39 için mi?

    Ben E39 da 225 55 16, F20'de standart paket ile gelen jant büyüklüğündeki olan için sorumu sordum aslında.

    Diğer cevaplar için de teşekkürler

    Özellikle sormak istediğim soru; bu iki araçta biri 10 yıl öncesinin diğeri güncel bir araç olmasına rağmen güvenlik önlemleri açısından ne gibi büyük farklar mevcut acaba kısaca bu hususta bir kaç şey söyleyebilir misiniz acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cianni -- 5 Temmuz 2014; 3:12:34 >




  • BMW'nin ürettiği tüm şasiler küçükte olsa büyükte olsa aynı dinamiklerle üretiliyor.. Yani her şasi aynı değil elbette ama segmentine göre en iyi şekilde ayarlanıyor..

    Bahsettiğin durumlarda lastik ebatı, kullanılan lastiğin türü ve durumuda çok önemli.. 170km ile giderken biri viraja girer öbürü o hızda giremez denilmesi için virajın ciddi sertlikte olduğu konuşuluyor sanırım..

    Maksimum yol tutuş için F20'nin ideal jant ebatı 16", E39'un ideal jant ebatı 17" diyebiliriz.. TR'de ve yurtdışındaki "bimmer"ların ortak kararı bu yönde.. Normal ve performanslı kullanım açısından..

    Bu her iki ebat için en iyi yol tutuşu yazlık ve ultra high performance lastikleri ile alırsınız.. Mesela her iki aracada Pirelli Cinturato P7 takacağız diyelim.. F20'ye 205 55 16, E39'a 235 45 17 P7 takarsak hemen hemen aynı sonucu alırız..

    Yok F20'ye 205 55 16 Michelin Energy Saver+ takıp, E39'a önler 235 40 18 arkalar 265 35 18 Pirelli P-Zero Rosso takarım dersen F20 ile Energy Saver+ lastiklerle 170km hızla ben viraja girmem..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 5 Temmuz 2014; 2:27:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cianni

    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    bu soruya en iyi Techzone cevap verir diye düşünüyorum çünkü her iki aracı da uzun süre faal olarak kullandı..



    onun haricinde tek söyleyebileceğim aynı aracın farklı paketlerinde bile bu sorunun cevabının değişebileceği.. aynı aracın 205/65/16 ve 195/55/15 versiyonlarını kullandım.. 205/65/16 yola yapışırken, 195/55/15 ile virajlara aynı tavırda girince "bu sefer sonum geldi" deyip kelime-i şehadet getirerek çıkmak zorunda kaldım..

    Aynen abi katılıyorum, bu dediğin paketler F20 için mi senin E39 için mi?

    Ben E39 da 205 55 16, F20'de standart paket ile gelen jant büyüklüğündeki olan için sorumu sordum aslında.

    Diğer cevaplar için de teşekkürler

    Özellikle sormak istediğim soru; bu iki araçta biri 10 yıl öncesinin diğeri güncel bir araç olmasına rağmen güvenlik önlemleri açısından ne gibi büyük farklar mevcut acaba kısaca bu hususta bir kaç şey söyleyebilir misiniz acaba?

    Gelişen teknoloji ile daha hafiflemiş ama dayanıklılığı arttırılmış malzeme kullanılıyor artık.. Motorlar keza öyle eskisine göre daha hafif, daha etkin, daha performanslı ve daha ekonomik.. Güvenlik açısından DSC bir kriter ve E39'dan miras kalan bir teknoloji ve ani durumlarda en iyi cevabı veren bir teknoloji.. Her iki araçta da çoklu airbag gibi klasik güvenlik kriterleri mevcut.. Artık güvenlik kıstasları detaylarda bitiyor..

    Mesela F10 5 serisinde standart olarak gelen ve kimsenin bilmediği bir özellik vardır.. Siz yolda giderken ön amortisörlerin pozisyonlarını ya da aldığı darbeleri (bizim hissettiğimiz ya da hissetmedğimiz farketmez) saniyede 400 kere kontrol eden sensörler var.. Bu sensör önden aldığı bir darbeyi anında arka amortisörlere iletiyor ve arka amortisörler kendini ona göre hazırlayıp (anlık kasılarak ya da gevşeyerek) darbeyi daha iyi sönümlemek için bekliyor. Göz açıp kapamaktan bile daha kısa sürede. Bu maksimum konforu sağlarken, lastiklerin aşınmasını bir miktar azaltırken aynı zamanda maksimum yol tutuşu ile de güvenliği daha da ön plana çıkartıyor.. Elbette bu ve bunun gibi detaylarda F10, E39'a göre çok daha ileri seviyede teknoloji olarak.. Ama E39'unda 2000'li yıllarda en iyisi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.. Önemli olan otomobilin hala sahiplerine en iyi şekilde hizmet ettiğini söyleyebiliriz..

    Tabii 80 yerinden oynanmış, 20" jant replika jant, en amelesinden takılan spor yay, xenon ampül, apaçi ses sistemi ve LPG takıp dip gaz gezerek E39'u resmen bitiren sığırlardan bahsetmiyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 5 Temmuz 2014; 2:47:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkür ederiz cevaplar için ;)

    Benim konuyu açma sebebim farklı segmentlerin hele ki C ve E gibi ciddi fark bulunan iki segmentin pek kıyas götürmeyeceği fikriydi, yorumlarınız da o paralelde geldi genel olarak.

    Yoksa jant lastik ve yay bile çoğu şeyi değiştirir Cem abinin dediği gibi, sizin dediğiniz gibi.

    Bu arada hiç bir arabayı kıyaslamak için aynı virajı o yüksek hızda girmek gibi bir delilik yapılmamalı diye düşünmekteyim :) Bu işi yapan da İzmit Öztorun Oto'daki satış elemanıydı, aracın performansını o göstermiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    quote:

    Orijinalden alıntı: cianni

    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    bu soruya en iyi Techzone cevap verir diye düşünüyorum çünkü her iki aracı da uzun süre faal olarak kullandı..



    onun haricinde tek söyleyebileceğim aynı aracın farklı paketlerinde bile bu sorunun cevabının değişebileceği.. aynı aracın 205/65/16 ve 195/55/15 versiyonlarını kullandım.. 205/65/16 yola yapışırken, 195/55/15 ile virajlara aynı tavırda girince "bu sefer sonum geldi" deyip kelime-i şehadet getirerek çıkmak zorunda kaldım..

    Aynen abi katılıyorum, bu dediğin paketler F20 için mi senin E39 için mi?

    Ben E39 da 205 55 16, F20'de standart paket ile gelen jant büyüklüğündeki olan için sorumu sordum aslında.

    Diğer cevaplar için de teşekkürler

    Özellikle sormak istediğim soru; bu iki araçta biri 10 yıl öncesinin diğeri güncel bir araç olmasına rağmen güvenlik önlemleri açısından ne gibi büyük farklar mevcut acaba kısaca bu hususta bir kaç şey söyleyebilir misiniz acaba?

    Gelişen teknoloji ile daha hafiflemiş ama dayanıklılığı arttırılmış malzeme kullanılıyor artık.. Motorlar keza öyle eskisine göre daha hafif, daha etkin, daha performanslı ve daha ekonomik.. Güvenlik açısından DSC bir kriter ve E39'dan miras kalan bir teknoloji ve ani durumlarda en iyi cevabı veren bir teknoloji.. Her iki araçta da çoklu airbag gibi klasik güvenlik kriterleri mevcut.. Artık güvenlik kıstasları detaylarda bitiyor..

    Mesela F10 5 serisinde standart olarak gelen ve kimsenin bilmediği bir özellik vardır.. Siz yolda giderken ön amortisörlerin pozisyonlarını ya da aldığı darbeleri (bizim hissettiğimiz ya da hissetmedğimiz farketmez) saniyede 400 kere kontrol eden sensörler var.. Bu sensör önden aldığı bir darbeyi anında arka amortisörlere iletiyor ve arka amortisörler kendini ona göre hazırlayıp (anlık kasılarak ya da gevşeyerek) darbeyi daha iyi sönümlemek için bekliyor. Göz açıp kapamaktan bile daha kısa sürede. Bu maksimum konforu sağlarken, lastiklerin aşınmasını bir miktar azaltırken aynı zamanda maksimum yol tutuşu ile de güvenliği daha da ön plana çıkartıyor.. Elbette bu ve bunun gibi detaylarda F10, E39'a göre çok daha ileri seviyede teknoloji olarak.. Ama E39'unda 2000'li yıllarda en iyisi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.. Önemli olan otomobilin hala sahiplerine en iyi şekilde hizmet ettiğini söyleyebiliriz..

    Tabii 80 yerinden oynanmış, 20" jant replika jant, en amelesinden takılan spor yay, xenon ampül, apaçi ses sistemi ve LPG takıp dip gaz gezerek E39'u resmen bitiren sığırlardan bahsetmiyorum..

    O sığırlar hep fazla oluyorlar zaten.Keşke bilinçli kullancı daha ağır bassaydı.Ama nefile...Okumuyor ve araştırmıyoruz milletcek.




  • Türkiye'de BMW Yetkili Satıcısı olup satış ve serviste çalışan istisnasız herkes İstanbul'da ve Münih'te her model yenilendiğinde, gövde değiştirdiğinde çeşitli sürüş eğitimleri alıyorlar.. Buna M departmanı da dahil.

    Türkiye'de bu işi yapan kişi Hakan Değerli.. Almanya Münih doğumlu, Fachhochschule Ingolstadt Üniversitesi Makina Mühendisliği mezunu.. BMW AG'nin Fabrika Test Pilotu, Türk olduğu için Borusan Otomotiv Distribütör Test Pilotu ve Eğitmeni.. Kendisinden 2006 yılında Borusan Otomotiv'in Ankara'da yaptığı Eğitim Sürüşü Organizasyonu'nda eğitim aldım.. Eğitim aldığım araçlar E87 1.16i, E90 3.20d ve E60 5.20d idi.. Danışmanlar, hatrı sayılır diyelim 30 kişilik BMW müşterisini seçip bu eğitimi yaptılar.. Eğitim organizasyonunu yapanda dönemim BMW Satış Müdürü Göknur İlhan Akın (şu anda Borusan Oto Çankaya - MINI Satış Müdürü).. İnanılmaz geçen iki gün oldu ve sağolsun Hakan Abi sayesinde birkaç kazayı atlattım..

    Dolayısıyla onlar bu tip gösterileri demeyeyim, otomobilin yapabileceklerini, otomobilleri tanıdıkları için test sürüşlerinde müşterilere de göstermek zorundalar.. O yüzden arkadaşının söylemleri sadece görerek ve tahmin yaparak belirttiği şeyler.. Yine forumda görerek ve tahmin yaparak konuşanların sayısı %90 olduğu için sorun soruşturun..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben güncel 1 serisinin virajlarda e39 dan daha kıvrak olduğunu düşünüyorum. 10 yıllık teknoloji farkı , her yeni çıkan kasanın burulma direncinin yükselmesi , ağırlık merkezi vs gibi şeyler aklıma geliyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle bir fiziki gerçek var ki, kısa şasili arabalar her zaman daha iyi viraj döner, virajdan da daha iyi çıkarlar. Bu çok basit bir fizik kuralıdır. Uzun araç, şasi dinamikleri gereği daha çok salınıp, daha çok savrulacaktır. Ayrıca, küçük araçlar, güvenlik standartları gereği, kanunen daha sert süspansiyona sahip olmak zorundadırlar. Yani bu hususta 1 serisi daha avantajlı.

    Bunun haricinde o kadar fazla parametre var ki; lastik, jant, lastiğin ROF olması, yürüyen aksamın durumu ve performansı, şasinin esnemesi, amortisörler, yaylar, elektronik destek sistemleri vs. vs.

    Lakin bir de şöyle bir gerçek var ki, aracın kapasitesi, sahibi ile doğru orantılıdır. Amiyane tabirle, at sahibine göre kişner

    Bu biraz da gözünün ne kadar kara olduğu ile ilgili. Nitekim hiç bir elektronik sisteme sahip olmayan muscle carlar ile adam bir viraj alır, sen elektronik sistemlerle dolu altın kafesinde armut gibi kalırsın vesselam Yani senin m3 ile korkarak aldığın virajı, adam gelir daha basit bir araçla rahatlıkla alır (Bkz. youtube; s2000 vs. Transit videoları)

    Tabii ki işin şakası bir yana, e39 (özellikle facelifted olanları) temel güvenlik sistemlerinin hemen hepsine sahip bir araç olarak, kendisini kullanmayı bilen sahibini asla utandırmayacak bir araçtır. Şasisinin sertliği o kadar iyi ayarlanmıştır ki, e60'ta da bu sertlik aynen kullanılmaya devam ettirilmiştir. Düşünün ki BMW 2009'da bile 5 serisinde bu şasi rijitliğini kullanıyordu.

    F20 -yani güncel 1 serisi- yeni teknoloji bir hot hatch olsa da, e39'un yalıtımı, yol tutuşu ve zamanının ilerisinde olan teknolojisi ile verdiği güvenlik ve stabilite hissi, bu konuda sıkıntı yaşatmayacaktır.

    Not: Bence E39 5 serisi, tecrübe ettiğim adarı ile, f10 5 serisinden daha iyi yol tutuşuna sahiptir. F10 tam bir over-rated modeldir, 5 serisinin içinin boşaltılmış halidir. Neresine baksanız kaliteden çalma, malzeme hırsızlığı vardır. E39'da ise bu husus tam tersidir. Günümüzdeki maliyet hesaplamalarının aracın üretiminden önce yapıldığı durumun tersine; Araçların önce üretilip, daha sonra fiyatının belirlendiği dönemlerin en parlak yıldızıdır.

    Söylemek istediğimi anlamayana, ya da kızanlara şöyle açıklayayım: Bundan 20 sene sonra E39 hala efsane olacaktır ama F10?

    Kocaman bir CIK!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 5 Temmuz 2014; 4:44:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    Şöyle bir fiziki gerçek var ki, kısa şasili arabalar her zaman daha iyi viraj döner, virajdan da daha iyi çıkarlar. Bu çok basit bir fizik kuralıdır. Uzun araç, şasi dinamikleri gereği daha çok salınıp, daha çok savrulacaktır. Ayrıca, küçük araçlar, güvenlik standartları gereği, kanunen daha sert süspansiyona sahip olmak zorundadırlar. Yani bu hususta 1 serisi daha avantajlı.

    Bunun haricinde o kadar fazla parametre var ki; lastik, jant, lastiğin ROF olması, yürüyen aksamın durumu ve performansı, şasinin esnemesi, amortisörler, yaylar, elektronik destek sistemleri vs. vs.

    Lakin bir de şöyle bir gerçek var ki, aracın kapasitesi, sahibi ile doğru orantılıdır. Amiyane tabirle, at sahibine göre kişner

    Bu biraz da gözünün ne kadar kara olduğu ile ilgili. Nitekim hiç bir elektronik sisteme sahip olmayan muscle carlar ile adam bir viraj alır, sen elektronik sistemlerle dolu altın kafesinde armut gibi kalırsın vesselam Yani senin m3 ile korkarak aldığın virajı, adam gelir daha basit bir araçla rahatlıkla alır (Bkz. youtube; s2000 vs. Transit videoları)

    Tabii ki işin şakası bir yana, e39 (özellikle facelifted olanları) temel güvenlik sistemlerinin hemen hepsine sahip bir araç olarak, kendisini kullanmayı bilen sahibini asla utandırmayacak bir araçtır. Şasisinin sertliği o kadar iyi ayarlanmıştır ki, e60'ta da bu sertlik aynen kullanılmaya devam ettirilmiştir. Düşünün ki BMW 2009'da bile 5 serisinde bu şasi rijitliğini kullanıyordu.

    F20 -yani güncel 1 serisi- yeni teknoloji bir hot hatch olsa da, e39'un yalıtımı, yol tutuşu ve zamanının ilerisinde olan teknolojisi ile verdiği güvenlik ve stabilite hissi, bu konuda sıkıntı yaşatmayacaktır.

    Not: Bence E39 5 serisi, tecrübe ettiğim adarı ile, f10 5 serisinden daha iyi yol tutuşuna sahiptir. F10 tam bir over-rated modeldir, 5 serisinin içinin boşaltılmış halidir. Neresine baksanız kaliteden çalma, malzeme hırsızlığı vardır. E39'da ise bu husus tam tersidir. Günümüzdeki maliyet hesaplamalarının aracın üretiminden önce yapıldığı durumun tersine; Araçların önce üretilip, daha sonra fiyatının belirlendiği dönemlerin en parlak yıldızıdır.

    Söylemek istediğimi anlamayana, ya da kızanlara şöyle açıklayayım: Bundan 20 sene sonra E39 hala efsane olacaktır ama F10?

    Kocaman bir CIK!

    Ben buna pek katılmıyorum.. Sebebini hemen açıklayayım..

    E39 1995 - 2003 yılları arasında satışa sunuldu, 1999 yılının 3. çeyreğinde makyaj gördü, motorlarında ufak yazılımsal değişiklikler hatta hacimsel değişiklikler oldu..

    O dönem faceliftten sonra yani kabaca 2000 - 2003 modellerde sadece ilave olarak Business ve Executive paketler alınabiliyordu. 2002 ve 2003 modellerinde ise Individual ekipmanlarla Türkiye'ye geldi ve o zamanın şartlarına göre gerçekten çok sattı..

    Bu paketlerin içerisinde gelen ekipmanlar zaten peak noktadaki ekipmanlardı.. Kabaca bahsetmem gerekirse;

    Koltuk derileri, bugün standart gelen sentetik değildi ve ötv farkı yüzünden tercih edilmeyen Dakota ya da Nappa deriye eşdeğer derilerdi..

    Direksiyon BMW Individual'di..

    Neredeyse 2000 sonrası tüm E39'larda tamamı elektrikli, hafızalı koltuklar standarttı..

    Trimlerde individualdi..

    BMW Professional ses sistemi bugün sunulandan çok daha iyiydi çünkü o dönem Harman Kardon, Bang & Olufsen gibi ses sistemleri anlaşmaları yoktu.. Sadece Limited Edition E39'lar da gelirdi onlarında alıcısı dünya çapındaydı ve kimlerin alacağı belliydi.. Türkiye'de alan çıkmadı.. O dönem paket mantığı bu kadar çok önde değildi, yine oturup danışmanla kafa patlatıp istediğimiz gibi otomobili oluşturup özel siparişle getirebiliyorduk..

    Eh aradan 10 - 12 sene geçti.. Bu süre zarfında dünya 2 kere büyük, 1 kere ufak çaplı ekonomik kriz atlattı.. Markalar maliyet indirimine gittiler ama bir noktaya kadar.. Ülkemizdeki ÖTV oranlarının yükselişinden, Euro'nun fırlamalarından dolayı bugün Türkiye'ye gelen F10'larda;

    Line'ları da sayarsak Executive, Premium, Comfort vs gibi 7 - 8 paket seçeneği sunuluyor.. Borusan Oto, BMW AG ile 3000 - 5000 adet üzerinden anlaşıp ucuza araba getirtmek istediğinden paket olayına bu kadar çok düştü.. Çünkü oraya gidip masaya oturduklarında sürpriz özel sipariş yerine, gir üretime 3000 adet F10 bilmem ne paket olsun demek daha kolay ve ucuza anlaşılıyor.. Onlar ucuza anlaştıkça kar elde etmek için özel sipariş yerine elindeki hazır arabaları kakalamaya çalışıyorlar ilk başta..

    Gelen otomobillerin stokta olanlarının tamamı sentetik deri koltukla, en basit trimle, en özelliksiz ve ucuz seçeneklerle geldiğinden göze yavan geliyor.. Ancak bugün Türkiye'deki şartlar 2000 - 2003 yıllarındaki gibi olsa F10'lar Individual renk, individual deri döşeme, individual trim, individual antrasit tavan, bang & olufsen ses sitemi, navigation professional vs vs gibi dolu dolu gelen ve çok daha kaliteli ekipmanlarla donatılmış bir şekilde gelirdi.. Hiç böyle bir F10'a denk geldiniz mi?

    Ben F20'den önce satın aldım.. O kadar dolusunu ve E39 zamanındaki gibi kaliteli opsiyonların seçilerek özel siparişle gelmesiyle ucuzluk hissiyatının kenarından bile geçmiyor F10... İnanılmaz zevkli ve inanılmaz tatmin edici bir hal alıyor.. Konumda mevcut zaten isteyen açıp bakabilir..

    Özetle demem o ki, 2000'li yılların başındaki Borusan Oto ile şu andaki Borusan Oto zihniyeti aynı değil.. Bundan dolayı kaliteli opsiyon görmediğimiz için yavan geliyor.. Bugün almayı düşündüğüm 5.20i Luxury Line araç (evet 1.6lt 170bg olan N20 motorlu) 300.000TL seviyelerinde... 2011 yılında aldığım 520d ise her şey dahil 110.000€, kur 2.20TL ve ÖTV %60 idi.. Siz hesaplayın gerisini..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 5 Temmuz 2014; 5:43:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mrb

    Bahsettigim olay Borusan'in zihniyeti veya araclarin donanim duzeyi degildi. Ince ayrintilardaki kalite, işçilik ve malzemeden bahsediyoruz.

    En basidinden aracin kül tablasini acip kapayin, veya vites topuzunun oldugu konsolun malzemesine bakin, hatta en onemlisi aracin bir yerlerini söküp görünmeyen yerlerine bakın, ne demek istedigimi anlarsiniz. 2. Senesinde soyulmaya başlayan f10 trimleri, e39 söz konusu oldugunda 10 sene sonra bile sapasağlam.

    Özellikle aracın sagini solunu sokmeye basladiginizda, yani ilk kullanicinin ulasamayacagi yerleri gordugunuzde bunu daha iyi anliyor insan.

    Borusan sadece arada satici firma, anlatmaya calistigim konu bundan cok farkli idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraj donmek 0-100 gibi kaale alinabilecek bir deger degildir.Sofor faktoru cok onemlidir cunku.Simdi e39'u ralli soforu, f10'u ise arkadasin surse hangisi daha hizli doner sence?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.