Şimdi Ara

BMW 1.18 İ bugün teslim aldım. İlk izlenimler (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
0
Favori
74.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackgod

    İtiş-çekiş muhabbetine gülüyorum bende, birde kendisi öyle inanmış ki; bizde inanacağız neredeyse :)

    sizin lafınızın nereye gittiğini anlayamadım.bana mi bir başkasına mı?daha onceki yazilarinizda sizde" ARKADAN İTİŞ "şeklinde kullanığınız için sanırım bana değil.
    eger zaten bana ise hasanmertoya verdiim cevabı buyrun okuyun.


    Yok sana değil, arkadan çekişlere lafım
  • SANIRIM YUKARIDAKİ MESAJIM İTİŞ-ÇEKİŞ PROBLEMİNE BİR AÇIKLIK GETİRMİŞTİR.
    TABİİKİDE BİRİMİZ İTİŞ,DİĞERİMİZ ÇEKİŞ DEDİĞİ İÇİN BİRBİRİMİZ GIRTLAKLAYACAK DEĞİLİZ.ANCAK HASANMERTO NICKLİ ARKADAŞ GİBİ ,BİRŞEY BİLMEDEN,LAF OLSUN TORBA DOLSUN DİYE TARTİŞMA CIKARMAK SON DERECE GEREKSİZDİR BENCE.
    I HAVE A DREAM NICKLİ ARKAŞLA KONUYU TARTİŞTİK,KONUSTUK,HATTA BİRAZ UZATTIK.SONUNDA DA GUZELCE NOKTALIK.ANCAK HASANMERTO NICKLI ARKADAŞ BENİM AÇIMDAN İŞİN TADINI KAÇIRINCA BU İLAVEYİ YAPMAK ZORUNDA KALDIM ARKADAŞLAR.
  • biçok kişinin ingilizcesi var ama bu kadar luzumsuzca kimse duvarı delmeye çalışmıyor cidden çok luzumsuz bi konu herkesin yararlanabileceği düşüncelerinizi lütfen aktarın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    biçok kişinin ingilizcesi var ama bu kadar luzumsuzca kimse duvarı delmeye çalışmıyor cidden çok luzumsuz bi konu herkesin yararlanabileceği düşüncelerinizi lütfen aktarın.

    ben cevap hakkımı kullandım.
    buda gayet normal.
    hasanmerto nickli arkadaş işi hakaret boyutuna getirince susacak değildim,cevabını verdim.
    ben forumda takip eden arkadaşlar bilir,gereksiz polemikten uzak durdurugumu.
    konu sizi ilgilendirmiyor ise cevap yazmanızada gerek yoktu.
  • neden altıntı yapamadığımı anlamadım ama

    @blackgod
    arkadaşım mesajın üzerinde bir cevap yazmak zorunluluğu hissettim.Senin neye inandığın beni enterese etmiyor sabit fikirlerinle hayata devam edebilirsin kaldıki "terim" kelimesinin ne olduğunu bilmeyen bir insanla tartışacakda değilim.İsteyen internette arar öğrenirsin terim nedir niye.Ben TDK referansınıda almış koymuşum yok o yetersiz örneği beğenmedim dersen telefon numarasıda var arar sorarsın TDK ya.

    @gyrmann

    rear wheel driving cümlesinden arkadan itiş anlamını nasıl çıkardığınıda anlamak mümkün değil zaten bir kelimenin iki yada daha fazla farklı anlamını birleştirip kafana göre yorumlayamazsın.Kaldıki birazcık Wikipedia yada mühendislik kaynaklarına baksan ingilizcede "çekiş" kelimesinin karşılığının tamda traction olduğunu görürdün.Çekiş kontrol sistemi (Traction Control), yada 4 çeker(full traction) arkadan çekişli araçlarda isim değişirip itiş kontrol sistemi olmaz mesela.

    Rear Wheel Drive güç aktarım tekerinin arka çift olduğunu gösterir ve Front Wheel Drive güç aktarım tekerinin ön çift olduğunu gösterir Front kelimesinin çekmek gibi bir anlamı var mı acaba?

    Bak hata wikipedia dan alıntı yapıyım "Rear Wheel Driving konununda disadvantages kısmında ne yazıyor"
    quote:

    On snow, ice and sand, rear-wheel drive loses its traction advantage to front or all-wheel drive vehicles which have greater weight on the driven wheels. Rear wheel drive cars with rear engine or mid engine configuration do not suffer from this, although fishtailing remains an issue.


    şimdi burada ne diyor Kar buz ve kum üzerinde rear-wheel drive(arka tekerlere güç aktaran araçlar) front-wheel(ön tekerlere güç aktaran araçlar) ve all-wheel drive(4 tekerden güç aktaran araçlar) araçlara karşı çekiş avantajını kaybediyor.
    demekki neymiş rear-wheel drive cümlesindeki rear itmek anlamına gelmiyormuş. Tabii front kelimesinin çekmek ve all kelimesinin hem itmek hem çekmek anlamına geldiğini iddaa ediyorsan o başka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 24 Mart 2008; 11:37:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: i have a dream

    neden altıntı yapamadığımı anlamadım ama

    @blackgod
    arkadaşım mesajın üzerinde bir cevap yazmak zorunluluğu hissettim.Senin neye inandığın beni enterese etmiyor sabit fikirlerinle hayata devam edebilirsin kaldıki "terim" kelimesinin ne olduğunu bilmeyen bir insanla tartışacakda değilim.İsteyen internette arar öğrenirsin terim nedir niye.Ben TDK referansınıda almış koymuşum yok o yetersiz örneği beğenmedim dersen telefon numarasıda var arar sorarsın TDK ya.

    @gyrmann

    rear wheel driving cümlesinden arkadan itiş anlamını nasıl çıkardığınıda anlamak mümkün değil zaten bir kelimenin iki yada daha fazla farklı anlamını birleştirip kafana göre yorumlayamazsın.Kaldıki birazcık Wikipedia yada mühendislik kaynaklarına baksan ingilizcede "çekiş" kelimesinin karşılığının tamda traction olduğunu görürdün.Çekiş kontrol sistemi (Traction Control), yada 4 çeker(full traction) arkadan çekişli araçlarda isim değişirip itiş kontrol sistemi olmaz mesela.

    Rear Wheel Drive güç aktarım tekerinin arka çift olduğunu gösterir ve Front Wheel Drive güç aktarım tekerinin ön çift olduğunu gösterir Front kelimesinin çekmek gibi bir anlamı var mı acaba?

    Bak hata wikipedia dan alıntı yapıyım "Rear Wheel Driving konununda disadvantages kısmında ne yazıyor"
    quote:

    On snow, ice and sand, rear-wheel drive loses its traction advantage to front or all-wheel drive vehicles which have greater weight on the driven wheels. Rear wheel drive cars with rear engine or mid engine configuration do not suffer from this, although fishtailing remains an issue.


    şimdi burada ne diyor Kar buz ve kum üzerinde rear-wheel drive(arka tekerlere güç aktaran araçlar) front-wheel(ön tekerlere güç aktaran araçlar) ve all-wheel drive(4 tekerden güç aktaran araçlar) araçlara karşı çekiş avantajını kaybediyor.
    demekki neymiş rear-wheel drive cümlesindeki rear itmek anlamına gelmiyormuş. Tabii front kelimesinin çekmek ve all kelimesinin hem itmek hem çekmek anlamına geldiğini iddaa ediyorsan o başka.


    anlaşamadıgııız su nokta var.
    ben diyorım ki evet,traction çekiş dir.ama rear traction diye birsey yoktur.
    araç sistemlerinde bu duruma traction denir.
    haklısın.
    iş çekişin on mu arka mı olduguna gelince burada bir anlam kargaşası yaşanıyor.rear-wheel arka,front -wheel ön manasında.burada da mutabıkız.
    peki biz dilimizde nasi kullanıyoruz.onden-arkadan çekiş_itiş.
    benım burada anlatmak istediim ,herhalde anlatamadıım şu konu var.
    bu anlamları biz dilimize çevirdigimizde anlam bütünluğu açısından önden çekiş-arkada itiş deriz.
    malumun,her kelimenın tam sozluk karşiligi cevirdiimizde aynı anlamlar cıkmıyor değil mi?
    oyle bir durum olsa phrasel verb kullanııımı tamamen karşiliksiz olurdu dilimizde.bizim deyimlerimizde yabancı dillerde
    yanı sonuc olarak biz rear-wheel sistemlere gucun arkadan verildiii için arkadan itiş,front-wheel olanlara da on tekerlerden verildii içinde önden çekiş olarak kullanıyoruz.
    olayı traction ile kısıtlamak yanliş olur.tam çeviri yaparken kelime kelime karşiligini değil,cumlenın anlam karşiligini çeviriyoruz.
    eger dediiğin gibi olsaydı ozman bunun karşiligi rear-traciton olurdu.yanı arkadan çekiş.ancak boyle bir kullanım yok.
    ingilizcede bu durum rear-wheel traction olarak açıklanmıyor mu.bu sende belirttin.ama rear-traciton değil deil mi?
    yani anlatmak istediim tam kelime kelime karşıtı,tam anlami cıkarmaz.rear-traction saçma birsey olur değil mi?

    dun geceki yazılarım şahsina değil,yukarıda bahsettigim nickli arkadasin boş boğazlılıgınadir.

    bu arada bir kelimeye birden fazla anlam vermıyorum.kelimenin karşiligindaki anlamları saydım arkadaşa ben orada,yanliş anlaşılmasin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyrmann -- 16 Mart 2008; 14:07:11 >




  • gyrmann,

    Bence fazla uğraşma. Mantıklı bir şekilde düşününce zaten neyin ne olduğu ortaya çıkabilir. Sen eğer bir cismin arkasındaysan ve onu öne doğru hareket ettirmek istiyorsan; buna itme denir. Eğer bir cismin önündeysen ve onu ileriye doğru hareket ettirmek istiyorsan; buna çekme denir. Küçük bir mantıkla bir çözüme ulaşabiliriz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackgod

    gyrmann,

    Bence fazla uğraşma. Mantıklı bir şekilde düşününce zaten neyin ne olduğu ortaya çıkabilir. Sen eğer bir cismin arkasındaysan ve onu öne doğru hareket ettirmek istiyorsan; buna itme denir. Eğer bir cismin önündeysen ve onu ileriye doğru hareket ettirmek istiyorsan; buna çekme denir. Küçük bir mantıkla bir çözüme ulaşabiliriz.

    haklısın blackgod.ancak arkadaşlar bunu pek kabul etmeyip,ingilizceden turkeceye direkt kelime cevrimi yapiyorlar.
    herneyse cok da sorun değil tabi.arkadaş kendi bilgilerini verdi,bende kendiminkileri.varsin o arkadan çekiş desin biz arkadan itiş.
    aslinda bu isi noktalamistik ancak ,hasanmerto sağolsun,dün gece tepemin tasini attirinca bos laflari ile,yeniden alevlendi




  • blackgod bir şey kendi kendini çekemez yada itemez o yüzden burada yırtınıp duruyoruz.Herneyse isteyen istediğini desin çokda önemli değil. gyrmann
    asılnda konuyu kapatmıştık biliyorum ve aslında sana cevap vermek içinde yazmadım. blackgod nickli arkadaş öyle gülüyorum kendileri söyleyip kendileri inanmışlar falan diyince o mesajı atmak durumunda kaldım. hasanmerto da evet gerçekten yaklışıksız bir üslupla cevap yazmış.
  • Kendisinin çekip çekmemesi ile birşey yazdığımı nereden çıkardın anlamadım? Anlamak istediğin şekilde anlamak bu olsa gerek. Mesajımı bir oku ve düşün istersen.
  • neyse arkadaşlar uzatmayalım.ben konuyu odtu lu bir makina prof.u hocama da daniştim.cevap alabilrsem buraya aktarırım.
  • Mesajım yanlışlıkla, bir yönetici tarafından silinmiş sanırım, bazı sözlerimi tekrar yazacağım çünkü haklıyken haksız duruma düşmek istemiyorum. Markaların önde olduğu bölümlerde (intel/ati, xbox/sony, panasonic/lg, mercedes/audi v.s) , kullandığı ürünü ve markasını, her ne pahasına olursa olsun öven ve rakiplerini de, her ne pahasına olursa olsun göklere çıkartan üyelere çok sık rastlanıyor malesef.

    öncelikle şu dsc muhabbetine deyineyim, beni almanya'ya göndermeden önce, ilokula geri dön de, "okuduğumuzu anladık mı" dersini tekrar al. ben ne yazmışım, sen ne cevap vermişsin. Bak biraz daha sade bir Türkçe ile anlatayım. İki elma var. birisi yeşil diğeri kırmızı. sen diyorsun ki yeşil elma daha kolay kesiliyor çünkü onun kabuğu yeşil ve adı da DSC, ben de diyorum ki kırmızıyı da kestim yeşili de, ben öyle bir fark göremedim.

    BMW1'in yol tutuşu neye göre iyi, Punto'ya göre mi, Getz'e göre mi? ben sürekli yazmaktan sıkıldım fakat bazı arkadaşlar, yazılanları okumadan yorum yapmaktan sıkılmadı. 4 kompakt sınıfı araç kullandım dedim, corsa konusunda zaten diyecek bir söz yok, diğer 3 araçtan da en kötüsü BMW1'di. arkadan çekişli olsun olmasın beni ilgilendirmiyor, iserse havadan çekişli olsun, ben yaşadığım zorlukları ve dezavantajları yazıyorum. eğer broadway, punto, bmw kullanmışsanız, BMW eşsiz bir araç olarak gelir. A3, Focus, BMW1 kullanmışsanız da, BMW1'nin yol tutuşu size vasat gelebilir. Ama böyle bir durumda, çıkıp da "BMW1'in yol tutuşu, en iyisi" denmez, denmemeli. ben araba bilgime laf atanlara şöyle bir örnek vereceğim, sanırım yeterli olacaktır : bu forumda da çok sık rastladığım bir düşünce var. "dünyanın en iyi kulaklığı" diye bir araştırma yaptığınız zaman, 70 ytl'lik kulaklıklara bile bu şeklide yaklaşan insanlar görürsünüz. bu insanlar son derece ciddidirler, kulaklığı kullanarak "evet, işte dünyanın en iyi kulaklığı" demek çok kolaydır, fakat bilmezler ki, 30.000 YTL'ye bile kulaklık vardır. sizinki de o hesap.

    ayrıca, nasıl ki her 3 kapılı araç spor değilse, her arkadan çekişli araç da iyi olacak diye bir kaide yok.




  • Verdiğin örneklerin hepsi önden çekiş. Buda senin arkadan itişli araçlarla ilgili pek bir bilginin olmadığı anlamına gelir. Arkadan itiş bir aracı sürmek daha farklıdır. Bence bilmediğiniz birşey hakkında "kötü" diye yorum yapacağına; sorunu biraz daha yakında aramalısın.

    Not: Söylediğin araçların hepsini hatta daha fazlasını sürdüm.
  • benim bir önceki kullandığım araç yeni kasa ford focus'tu, hani yol tutuşu ile övülen araba. 35bin km yol yapıp sırf sesi ve yol tutuşu yüzünden sattım 118i aldım. hergün focus'la geçtiğim yollardan ve virajlardan geçyorum. focus'la aynı hızla geçsem kendimi bariyerlerde bulacağım virajlara bmw ile çok çok rahat girip çıkıyorum. 1 serisinin yol tutuşu mükemmeldir daha iyisi yoktur gibi cahilce birşey de asla söylemedim. Tabi ki önden çekişli bile olsa daha iyi yol tutacak arabalar vardır. Ama bir corsa, civic, golf ya da megane, hatta ve hatta audi a3 ile karşılaştırmak kesinlikle mümkün değil.
  • donniedarko mezun foruma üyemisin?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kumarbazfr

    -Yakıt tüketimi çok fazla! ben şu ana kadar 10,2 lt'den daha az benzin yaktığını görmedim(o da şehirdışında).Şehiriçinde ortalama 11,5 lt yakıyor.Bazı arkadaşlar öyle bilgiler vermişler ki hayrete düştüm.Verdikleri bilgiler fabrika verilerinden bile iyi neredeyse!
    Bir diğeri klimada açık olduğu halde otomatik vitesle şehir içinde 10,5 lt yaktığını söylemiş.Bu arkadaş ya sallıyor yada arabanın yakıt göstergesinde sorun var.
    Gerçi bu arkadaşlar 1.18 kullandıklarını söylüyorlar ama genede inandırıcı değil.
    -Arabanın performansından memnun olduklarını, hızlanmasının gayet iyi olduğunu söylemişler, neyle kıyaslıyorlar 1,4 renault Clio ile mi?
    Yahu araç ilk kalkışta Opel Corsa'nın bile gerisinde kalacak neredeyse.Ancak yüksek devirlerde kullanılınca belirli bir performansı sağlıyor.


    merhaba, ithamlar agir, hemen yanit verelim.

    oncelikle 1.18iA yi agustos basindan beri kullaniyorum. 13267 km yol yapmis durumdayim. tamami sehir ici yol bilgisayari yakit tuketimi 10.3 litre. bu aracin fabrika verisi de budur. kendi araciniza ait kitapciga bakarak yenilenmis motorlari yorumlamayin. bu yolun tamami istanbulda sehir icinde ve sabah 8 aksam 6 kopru trafiginde dur kalkta yapildi. 10 bin km kadar cogunlukla 100 oktan benzin kullanildi. son zamanlarda 97 ye donuldu. ve yaz kis klima aciktir.

    makyaj oncesi 1.20i yi makyaj sonrasi benzinli 1 serisi ile kiyaslamayin.

    1- oncelikle 1.20i zaten 1.18i ye gore daha cok yakan bir araba. ikiside 2000 motor olmalarina karsin, 1.20i nin performans avantaji ve yukselen beygir gucu yakit tuketimine oldukca kotu etki yapiyor.

    2- 2. cisi turkiye de satilmis olan 1.18iA lar bmw 1 serisinin ikinci nesil mild hybrid motorlarini kullanmaktadirlar. bu motorlar ozellikle dur kalk trafikte belli durumlarda motora benzin akisini keserek tasarruf yaparlar ve fren gucunden enerji geri kazanimi saglarlar. onceki makyajsiz 1 lerde bu motor teknolojisi bulunmamaktadir. bu kullanicilar bu yakit degerlerini sallamiyorlar. bunlar gercek degerler ve sehir ici degerleri. sehirler arasi yolda gidenler icin daha da dusecektir karma degerler.

    sizin motorunuz 2004-2007 tarihleri arasinda kullanilmis olan eski seri N46B20 dir. 148 beygirlik bu motor 2004 dizaynidir ve yuksek benzin tuketimine sahiptir. cunku 3 serisi e46 kasadan mirastir. yeni 1.20i hatchlerde (turkiye de satilmiyor) ayni motorun (n46b20 gene) valvetronic mild hybrid versiyonu kullanilmaktadir ve 170 beygir guc uretmektedir. ayrica torque degeri 10 kadar daha yuksektir. kisacasi yeni 1.20i eskisine toz yutturmakla kalmayip, ayni zamanda daha az yakit tuketimine sahiptir.

    1.18iA da ise ayni motorun 143 beygirlik (turkiye de 136 ya dusurulmus durumda) 190 torque luk versiyonu kullanilmaktadir ve makyajli motor oldugu icin eski 1.18i ve 1.20 i den daha az tuketmektedir.

    eski 1.20 i nin 0-100 u manual 7.9, otomatik 9.3 tur.
    yeni 1.20 i nin 0 -100 u manual 7.7, otomatik 8.3 tur.
    yeni 1.18 in (yani elestirdiginiz ve sahiplerini yalancilikla sucladiklariniz) 0-100 u manual 8.7, otomatik 9.3 tur.

    merak eden varsa diye soyluyorum:
    eski 1.16i nin 0-100 u manual 10.9 saniyedir.
    yeni 1.16i nin 0-100 u manual 10.1, otomatiik 10.9 dur.

    butun bu veriler fabrika verileridir.

    sonuc olarak eski 1.20i performans olarak oldukca iyi bir motordu zamaninda. ama yakit tuketimi konusunda sinifta kaliyor. yeni makyajli motorlarla kiyaslamak dogru degil.

    3- 1.20i ler turkiye ye ithal edildiklerine sanziman ayarlamalari Turkiye icin yapilmamisti. bu nedenle performanslarinda disarida satilanlara gore bir dusus gerceklesmemistir fakat yakit tuketimleri oldukca yuksektir.

    Diger konulara gelirsek eger:

    aracim sert suspansiyonlu ve standart 1.16i lere gore yanyana parkedildiginde yaklasik 3-4 parmak kadar daha alcak. bu nedenle altini saga sola vurup duruyorum zaten. yol tutusu kesinlikle nefis.

    "bmw 1 serisinin yol tutusunu neye gore kiyasliyorsunuz da iyi diyorsunuz" denmis, hemen yanitlayayim. 1.5 sene audi a3 kullandim ben, 30k dan fazla yol yaptim. a3 e gore kesinlikle daha iyi. kullanim daha tok, daha saglam, daha kivrak ve ic donanim olarak degil ama surus hissi olarak daha konforlu. bu segmentte yer alan ve uzerinde hangi motor olursa olsun, salt onden cekisli olan herhangibi bir aracin bu hissi bu agirlik dengesi tatmini ile yasatmasi mumkun degil. kisisel gorusumdur. ama madem neye gore kiyasliyorsunuz demissiniz, bende yanitlamis olayim. a3 le kiyasliyorum, ayni fiyat araliginda ayni marka imaji ile sadece o var. bir onceki sahibi oldugum araba oldugu icin en cokta onu kullandim bu segmentte.

    Yagmurlu havalarda yol tutusun bozulmasi butun arkadan cekisli bmw lerin ortak sorunudur. 3 serisinde de boyledir, 5 tede. 1 serisinin hatch modellerinde dogal olarak bozuk havalarda hatchback olmasi nedeniyle arkadan savrulma daha da artacaktir. DTC zaten bu nedenle bu aracta var. butun bmw ler gibi bu araba da asil performansini kuru zeminlerde gosterir. bu 3 serisinde de boyle. 1 serisi olunca is degismiyor yani. gercek anlamda bozuk sartlarda arac kullanmak istiyorsaniz zaten performansli olarak sizi ne onden cekis paklar, ne arkadan cekis. oyle bir sey icin 4WD bir arabaya ihtiyaciniz var, quattro bir audi gibi. ama o zaman da kuru zeminde ayni motorlu arkadan cekis bir 3 serisinin ya da mercedes in tozunu yutarsiniz. 4WD arac kullanmanin da bir bedeli var.

    bugune kadar araci hic bir virajda savuramadim. tabi siz direk bariyerlere ucmaya calisiyorsaniz orasini bilemiyorum.

    ayrica, aracin performansini clio ile falan kiyaslamiyorum. DS moda alirsaniz ve kalkisi manual vites kendiniz gerceklestirirseniz gayet performansli kalkis yapiyor. ASR acikken hemde. bunun nedeni buyuk hacim motorlu olan daha buyuk beygir gucune sahip astra, golf vb araclarin asr sistemlerinin bmw kadar basarili olmamasi ve kalkislarda yuksek motor gucunu patinajin onune baska turlu gecemedikleri icin bir hayli frenlemeleri. bmw muhendisligi bu konuda daha onde. arac cok kayip yasamadan patinaja dusmeden gidiyor. otomatik olanlarda torque converter hatiri sayilir bir guc kaybi yasatiyor, sonucta bir SMG sanziman gibi degil. ama yine de otomatik viteste 1.18iA icin verilen 9.3 saniye 0-100 bence oldukca iyi bir rakam. otomatik vites olan, corsa bile geciyor dediginiz corsalar 10-13 saniyelerde geziyor 0-100 de.

    ama bu aracin olayi zaten kalkisinda degil. sonucta dizel bir araba olmadigi icin dusuk devirde torque avantaji yok tum benzinli arabalar gibi. devir yukselince tadini veriyor. turbo beslemeli motor da degil bunlar. bildiginiz atmosferik motor. tsi motorlar gibi dusuk devirde calismaya baslayan bir turbo besleme olmadigi icin dogal olarak belli bir devirin uzerinde zevkin daha artmasi normal.

    ama bu 1 serisi oldugu icin olusan bir olumsuzluk degil. e92 kasa ya da e46 kasa sedan 3.20i sizin 1.20i den cok farkli mi saniyorsunuz bu konuda?

    zaten su anda cok populer olan o turbo beslemeli benzinli motorlardan hazzetmiyorum, 5 yil sonra 2. elde ne halde olacaklar bilen yok. biraz daha gelismesini bekliyorum onlarin 1-2 sene kadar. motor omurlerini gormek istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Namessar -- 28 Mart 2008; 22:49:29 >




  • Artık bmw nin yol tutuşunu konuşmayalım bu konu ispatlanmıştır.Bmw compact olsun 1 serisi olsun.%50-%50 agırlık dagılımı hangi arabada var.BMW 1 serisiyle girilen virajlara ford focus la aynı hızlarda girilmez tamam focus ta iyi yol tutabilir ama bi kere agırlık merkezi nerde bu arabanın?bİR BMW ye bakın birde focus a bmw yere daha basık ve daha agır bir araç tum bunlardan dolayı her ne kadar bmw 1 serisine binmesemde yol tutuşunun cok iyi oldugunu anlayabilirm.
  • ya arkadaşlar çok özür dilerim ama...Adam yeni araba aldığını söylemiş,şimdi bu konuştuğunuz konularla konunun bir alakası varmı?
  • herkeze merhabalar
    mart 2007de makyajlı 118iA siparişi verdim turkıyeye gelen ılk 5 118iA dan birini 19 nısan 2007 de teslim aldım(premium+xenon+ısıtmalı spor koltuk). bu gune kadar 24bın km yol yaptım. ortalam tuketımım 10lt civarı.
    daha once 1.6 A3 ve 116 test etmıstım ve 116 performansını beğenmemiştim. A3 un ıse genel olarak begenmemiştim. 2000motor ve makyajlı 118i duydugumda cankaya borusan ile görüştük ve 320 ıle test surusune cıktık. bir 118li arkadasımında bahsettıgı gıbı satıcı arkadas bır yoltutus testı yaptı bıze ve 118de agırlık dagılımının %50-50 olmasından ve tekerleklerın koselerde olmasından dolayı cok daha ıyı yol tutusuna sahıp oldugunu ve 320 ıle arasındakı 10bg lık farkın vırajlı bır yolda kaybolacagını soyledı.
    aracı teslım aldıktan cok kısa bır sure sonra uzun yola cıktık ve ılk ızlenımlerımız ıyı ıscılık, zengın donanım, arkadan itişin ve yuksek devırlerdeki muhtesem motor sesı ve inanılmaz yol tutusu.

    gercek bır kullanıcı olarak kotu yol tutusunu kabul edemıyorum. O arkadaşların ya kotu lastık yada problemlı DTC ıle test ettıgını dusunuyorum. astra corsa focus ıle karsılastırımasına sadece guluyorum, cunku bu arkadasların opel ford VW gıbı markalar ıle mercedes BMW ve audinın aynı cızgıde olmadıklarını cok ıyı bıldıklerını sadece 1serısınde bazı acıklar yakaladıklarını ve bunlar uzerınden BMWye yuklendıklerını dusunuyorum. Ancak 1 serısının yol tutusu secmeklerı kesınlıkle cok yanlıs bır secım olmus.

    Arkası dar dıyebılırsınız, on koldukları yatırırsanız bu dogru ama duzgun bır koltuk pozısyonu ıle 4 adet 100kglık 190 boyunda arkadas gayet rahat sıgdık.
    cok tuketıyor dıyebılırsenız 140 adet alman beygırını zorlamazsanız gayet tutumludur. ama BMW ye bınıp yuksek devırlerdekı surusun hazzını aldıktan sonra bıraz fazla tuketebılır ama ama sehır ıcınde ortalama 12lıtreyı gecmez tum beygırlerı beslemenız.

    ses sistemi ve yalıtım ile ilgili BMW işciliğine bence fazla soz soylememek gerekiyor.

    guwenlık standart.

    patlasada gıdebıldıgın lastık karlı bır havada yolda kalmamanı guvenlı bır sekılde lastıkcıye kadar gıtmene yardımcı oluyor. nıye stepneye ıhtıyacımız olsunkı.

    daha surucu koltuguna oturdugun anda hıssettıgın guven duygusu 200km uzerındekı hızlardada kaybolmuyor.

    bence bır aracı bu kadar suclamadan once guzel bır test edılmesı gerekıyor yada kullanan arkadasların dınlenmesı..

    Umarım herkez gercek BMW surus keyfını bır gun yasar...

    Herkeze kazasız gunler....




  • Arkadalar selamlar.Ben sizden birsey ögrenmek istiyorum 118i alıcam ancak satıcı ile konustugumda aracın 2000 motor oldugunu söyledi.sizce böyle birsey varmı gerci alırken tabiki borusana götürücem aracı ancak sizden de bilgi almak istedim.böyle aracı olan arkadaslara şunu sormak istiyorum ruhsatta araba 2000 motor mu olarak gözüküyor yoksa 1800 motormu çünkü bu durum verdi de farklı ödemeye neden k olucaktır.Bu konu hakkında bilgisi olanlar cvplarsa sevinirim.tşkler
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.