Şimdi Ara

bisiklete şarj motoru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
23.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • biraz yanlış anlatmışım galiba arkadaşlar... bende 2 adet pil var dedim ama bunlar birbirine seri yada paralel olarak bağlı değil.

    birisi ön farı, diğeri arka farı yakmak için takılı. önde 6.2 Vluk bir ampul, arkada da aynı şekilde başka bir ampul var. ikisinin çalışma süreleri farklı olduğu için ayrı bağladım. öndeki normal far, sürekli yanıyor; arkadaki ise fren lambası, frene bastıkça yanıyor... pil ömrü olarak bakacak olursak; arka fara bağlı olan daha az yandığı için daha uzun dayanıyor.

    bunun yanında, kadroya sadece ön farın (-) ucu değiyor. arka far, montaj şeklinden dolayı yalıtımlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maosxs -- 26 Ekim 2006; 19:54:16 >
  • ben, iki akü kullanıyorum diye duyunca herhalde büyük bir lambayı sürüyorsunuz diye düşündüm tamam şimdi sorun çözüldü; 6 volt ulk bir dinamo işinizi görür ayrıca ön ve arka lambaları ayrı ayrı akülere bağlamadan ikisini de aynı kaynaktan beslerseniz iyi olur tabi bu aküleri paralel bağlamanız anlamına gelir ve tavsiye ederim

    yukarıdaki bu kadar açıklamadan sonra sanırım anlaşılmayan bişey kalmıyor ama yine de olursa sorularınızı beklerim
  • Sayın arkadaşlar şu an piyasada elektrikli bisikletlerin fiyatı 800ytl. ile 1000ytl. arası değişiyor.Siz akıllıca davranarak daha ucuza yapabilirsiniz.Kullandığınız bisikletinize tekerlek motoru satın alıp takarak ucuz elektrikli bisiklete sahip olabilirsiniz.Adresi aşağıda veriyorum.Saygılarımla.

    http://www.hemalhemsat.com/main/auctiondetail/1134199/diger_hersey/elektrikli_bisiklet.php

    http://urun.gittigidiyor.com/Elektrikli-Bisiklet-Motoru_W0QQidZZ2837720

    Akü kapasitesi 16amper.Bir şarj ile 50km. yol yapar.eğer isterseniz yedek akü temin edip iki katı yol 100km. gidersiniz.

    Tekerlek çapı 26" inc.

    Hız 35-40km.

    Motor 250W. 24V. fırçalı tekerlek içi motor.

    Şarj olma süresi tam kapasite 8 saat.Hızlı şarj ile 4 saat.Fakat hızlı şarj olayında akülerin ömrü kısalır.Kaliteli bir akü normalde 5 yıl giderken hızlı şarj ile bu ömür 2 yıl olur.

    Elektrikli BisikletEtiketler: elektrikli bisiklet, ucuz, kolay, hızlı, ekonomik, 110 220

    0.10 YKr ile 100 km yol alabileceğiniz, bir motorbisiklet sahibi olmak istiyorsanız, seçmeniz gereken alternatif yakıt türü elektrik olacaktır.

    Hız : 30 - 40km/h
    Motor : 24v/250w
    Şarj ömrü : 50km
    Giriş voltaj : 110-220v
    Cıkış voltaj : 24v
    Akü : 16ah/24v/3pcs
    Şarj olma süresi : 4-8 saat
    Jant Büyüklüğü : 22,24,26 inç
    Taşıma Kapasitesi : 100kg

     bisiklete şarj motoru


     bisiklete şarj motoru




  • bilgilendirme için saol sky762005 ama konumuz motorla giden bisiklet değil, aydınlatma için kullanılan aküyü kendi şarj edebilen bisiklet...
  • Aslında konuya çok yakın bir olay bu tabii geniş düşünebilen kişiler için.Kendi enerjisini üreten bir elektrikli bisiklet yaparak uzun vadeli sınırsız bir enerjisi olan bir bisiklet yada araç elde edilebilir.Mesela pilsiz fener de kullanılan yöntem tekerleklere bağlanarak akü doldurulabilir.Saygılar.
  • ya tamam da, senin önermiş olduğun bisiklet ve motorlar kendi gidiyo... ben pedal çevirmekten hoşlanıyorum. aynı zamanda spor niyetine... bu nedenle şarjlı bisikletlere sıcak bakmıyorum. amacım sadece aydınlatma.

    bu arada geniş düşünebilen birisi olarak sınırsız enerji elde edilemeyeceğini bildiğini sanıyorum... vermiş olduğun yazıyı okursan, lambanın yanması için sallaman gerekiyo, tıpkı bazı kol saatlerinde olduğu gibi. dinamo da hemen hemen aynı işe yarıyor, dönerken elektrik üretiyor ve bunun 12 V üretenleri de var. oradaki fenerden daha yüksek voltaj elde edildiğinden (fazla elektrik benim işime daha çok yarıyor) tercihim dinamo. ayrıca üerinde led olan bir fener yol aydınlatması için yetersiz oluyor. ben trafikte farkedilmekten çok önümü görmeyi tercih ederim çünkü yollar çukur dolu. yazıdaki resimler bir el feneri için çok güzel bir aydınlatma örneği ama yola çıkınca yetersiz kalıyor. bunu daha önce denedim...

    alternatif olarak güneş enerjisini düşünebiliriz ama... ıspartada üniversitede sokak lambaları güneş enerjisiyle çalışıyo, bunun için harekete de gerek yok. gündüz enerjiyi depolayıp, gece çalışıyorlar.

    yine de oradaki arkadaşı kutlarım, güzel bir çalışma yapmış, bunu bizle paylaştığın için de teşekkür ederim. işime burada yaramasa da güzel bir bilgi.




  • ilgilenen arkadaşlara yardımcı olurum...samdir_009@hotmail.com

    aslında bu yazcağım senin isteğin dışında kalıyo ama...

    biz iki arkadaşız 2 bisiklet ve 1 benzinli scooter uzerinde oynama yaptık güzel oldu.
    21 vites biyanki düz kadro bir bisikletimiz var üzerine;

    ön farlar(led beyaz,sarı 12v 0,5 ah ampul)
    ön flaş takımı(atım hızı ayarlanabilir)
    neon mavi
    florasan beyaz
    2x5w stereo çift amfi line in girişli
    arka ön 15w hoperlör
    4 twiter(kondansatörleri alınmış)
    stop ve fren lambaları ledli
    led renk değiştiren alt arka ışıklar
    sinyaller(manuel ve otomatik uzaktan kontrollu)
    alarm
    arka römork(3 un çuvalı taşıma kapasiteli)
    fm verici(dinlenilen mp3ü anında 600 m yarıçaplı alana yayabiliyor)
    hız gçstergesi ve kilometre sayacı
    istenildiğinde atan fotoğraf makina flaşı
    2x6v 4ah=12v 4 ah kuru akü(şimdilik dışarda şarj oluyo)
    saat ve kronometre
    VE HEPSİNİ KONTROL ETMEYE YARAYAN GELİŞMİŞ Bİ PANEL!


    ve daha unuttuğugum bi kaç bişi daha...

    isteğe bağlı üzerine eklenebilenler...(elimizde mevcut olup güvenlik eksikliği söz konusu olduğu için montajı yapılmamıştır)

    2x100w stereo bagaj amfisi
    8 inç lcd tv
    vcd film izleme
    arka kamera(trafik durum kontrol sistemi)
    mondial motorsiklet akü şarj ünitesi(AKÜNÜN HİÇ BİTMEMESİ MÜMKÜN)









  • valla siz coşmuşsunuz ya
    resmi falan varsa vermen mümkün mü, merak ettim
  • sanırım koymayı başardım daha yeni üyeyimde tam olarak siteyi kullanmakta zorlanıyorum net ve tam olarak belli olmasada şimdilik bu var ama çekicem yenilerini...ayrıca bu eski fotoğraf...üzerine eklenen aksesuarlardan bazıları eksik...cep tel camerasıyla çekildi.. gocaman olanınıda sığarsa koycam.

     bisiklete şarj motoru
  • bisiklet oldukça ağır gözüküyor ama cidden tebrik ederim, güzel olmuş.
    özellikle gece sürüşü çok zevkli olmalı.
  • evt biraz ağır ama problem yok ha bide havalı tır kornası var üzerinde 2 pompalı.

    gece sürüşü etkileyici oluyo gerçekten.akü problemini de kaldırırsak tmm olcak.

    farklı tasarımların varsa özellikle bisiklet için paylaşırsan sevinirim.

    nerdensin bu tip küçük modifikasyonları seven arkadaşlar var bir araya gelemeyizde bi blog oluşturabiliriz sanırım kendimize...

    bilgim yettiğince yardımcı olabilirim elektrik ve elektronik konusunda...
  • eskişehir'denim ben

    başlığı açtığım zamanlar çok uğraşıyodum aslında, artık pek yapamıyorum.
    ama ilgim var hala. şimdi 2 bisikletim var, birisi sportif amaçlı ve mümkün olduğunca sade ve hafif. diğeri de ağır; farlar, korna, sinyal falan var.

    blog hoş olabilir aslında
  • bizde aydındayız iki arkadaşız.bilgin bizden azmıdır fazlamıdır saygısızlık etmek istemem ama sormak istediğin tasarlayıpta yapamadığın bişi olursa yaz

    evt bi süre sonra hevesi geçiyo insanın yada uğraşcak zamanı kalmıyo!

    ama boynuzların içine rezistans takıp kışın soğuktan ellerin korunması gibi orjinal fikirleri duydukça insanın içi depreşiyo...

    benim bisiklette yaz modunda kullandığım amfi...(2x100 w jameson amp-2920)
    resmini koymak için uğraştım ama bboyuttan falan olsa gerek diğer mesajıma ayarlamaya çalışayım netten bakabiliirsin amfiye..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utopiautopia -- 22 Ekim 2007; 21:13:11 >
  • bu arada 12 v 6w lık dinamolar işine yarıyomu yararda işte uzun yol yakcan bi de 1 yerine 2-3 adet monte etcen.buda 18 w eder yani 1,5 ah senin akü 7,5 ah desek 5 saat gündüz kullancan cihazları kullanmadan yani bizim kullandığımız gibi 2x5 amfi kullanırda müzik dinlersen o senin şarj süreni minimum etkilerde düz hesap gündüz sadece müzik dinler yada hiç bişi kullanmadan 5 saat yol gidersen boş 7,5 ah aküyü şarj eder.bu süre hıza durup kalkmana ve akülerin marka ve modeline göre değişir.

    bu arada dilersen msnden konuşalım samdir_009@hotmail.com önemli ve güzel resim ve bilgileri siteye geçer onuda ihmal etmeyiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utopiautopia -- 22 Ekim 2007; 21:34:44 >
  • valla anlattıklarına ve resimdekine bakarak bilgim azdır diyebilirim

    şimdilik pek zaman bulamıyorum. zaten aralığa kadar vakit var en fazla, sonrasında askerlik başlıyor. nasıl olsa gidiyorum diye şu sıralar pek hevesim de yok aslında.

    ama gelince birşeyler yapmayı düşünüyorum.

    bu arada benim bisiklet 2-3 yıl önce şu haldeydi;
     bisiklete şarj motoru


    amfiyi bi ara çok düşündüm ve ufak bi sistem kurdum ama müzikten pek zevk alamadım. trafik gürültüsünde kayboluyodu. en iyisi mp3 çalar dedim ve söktüm hepsini




  • ben 18 yaşındayım benden büyüksün...

    gördüğüm kadarıyla ışıklar yetersiz dediğin gibi aküyü kolay kolay bitiremezsin.üzeindeki sisteme 5-8 saat dayanır...

    bi çamurluk almalısın ama eğer resim beni aldatmadıysa bisiklet 24 jant...

    konsolu üzerine sabitliceen çıkıntıları oluşturmalısın...(ör farlar için ön mil vidasına le ve u lar takman lazım..sepet almalısın)

    eğer ses sistemi düşünürsen de sana yardımcı olmak isterim..neyle denedin ilk deneyimini amfi olarak sesi neyden alıyodun yani..güçlü bi sistem kurarız.taktığım 2x100w amfi 2 saat çalışıodu sorunsuz o bile buyuk yani biz 2x5 w ları kullanıoz yetiyoda artıyo..)

    askerlik kutsal hele şu sıralar...canını sıkma ... adımda samet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utopiautopia -- 23 Ekim 2007; 12:57:27 >
  • aydınlatması fena değil aslında. ama yandaki iki far pek iyi değildi, onları da söktüm zaten. haklısın, bi 6 saat falan gidiyor şarjı.

    resimdeki jantlar çift katlı, küçük gibi duruyor ama 26 jant. çamurluk var aslında ama şu kolay takılıp sökülen plastik olanlardan. üzerine far vs takmaya gelmez.

    dediğim gibi, sesten vazgeçtim. ilk taktığımda amfi yoktu, yaklaşık 5-10wlık bi radyo vardı. ayrıca amfi kullanmadım. sesi fena değildi ama yine de kulaklıktaki gibi olmuyodu. sonra 10wlık amfiyle walkman bağladım, onu da beğenmedim zaten pili de çabuk yemeye başlamıştı.

    aydınlatmada da pek sorun yok. 6 voltluk 2 akü öndeki çantada duruyor. bisikletin şimdi arkasında bir sepet takılı, onu da kullanabilirim. gidonda 4 düğmeli bi kontrol paneli var (kısa-uzun far ve arka far için). neyse... tek sıkıntı aküyü elektrikle şarj etmek. geceden geceye binince sorun olmuyo da, gece gündüz binmeye başlayınca haliyle bazen şarjda bırakmak gerekiyo. onun için yolda giderken şarj edeyim diyodum. ama bazı nedenlerden dolayı hala deneme fırsatım olmadı dinamoyla şarj meselesini.

    bir ara bu konulara yeniden yönelince değişik bişeyler yapmayı istiyorum ama. özellikle alarm sistemi, tabi becerebilirsem.
    adım serden bu arada, memnun oldum.




  • sağolasın serden alarm uygulaması zor diil.

    motor alarmları satılıyo biliyosan piyasada bulunduğun yerdeki sanayi bölgesine git oto elektronikçilerinde oluyo özel kutusunun içinde (uzaktan marşlı) olsun tamam mı!alarm kumandasıyla ışıkları çalıştırmana yardımcı olcak tabi bi basışta 10-15 sn kadar)fiyatı 35-45 ytl arasında dır fazla derlerse alma...

    bide sepet lazım olcak bize 4 lira civarındadır on kısma montajını yapıyosun kendin
    istersen onuda anlatırım senin bisiklet amortisörlüydü galiba sepet montajı biraz farklı olcak ondan dedim.

    alarmlar 12 dc akü elektriği ile çalışır

    şöle el kadar siyah bi ana kutusu vardır alarmın onu ince bi kontraplağa cır cır kelepçeyle sıkı bi şekilde montajlıyosun sonra konraplağın köşelerinden açtığın dört delikten iki cır cır kelepçe daha geçirip bisikletin direksiyon kısmının altına denk gelen sepetin arka tarafına sabitliyosun ister sola ister sağa...böylece sepetin iç kısmını kullanmamış yer kazanmış oluyoruz...
    sonra bu ana beynin üzerinde gördüğün kablolardan sigortalı olan genelde kırmızı olur akünü + kutbuna düz siyah vardır uzun ucu açık onuda akünün - kutbuna yada şasiden verdiysen şasiye güzelce takıyosun.jacklı bi led lamba çıkar içinde mavi yadakırmızı olur onuda ana makine üzerinde bulunan dişi fişe takıyosun.bu arada kutudan 2 kumanda çıkıcaktır biri yedek.bi hoperlör çıkacaktır onuda fişine takıyosun kutuda kablo renkleri ve jacklar ifade edilir zaten.sinyal kabloları olucaktır iki tane dir onlar birini sol öndeki fara diğerini de sağ öndeki fara paralel bağlıyosun.marş kablosuda tektir onuda öndeki iki lambaya paralel olacak şekilde takıyosun alarmın kullanılmaya hazır.bide anteni vardır üzerinde 20 cm lik bi kablodur o onuda sepete düz olacak sekilde geçiriver yau.

    kumandadan alarmı açtığın anda bisiklete dokunanı kısa bir uyarı bekler 3 ötüşlük
    eğer aynı saniyeler içinde bi daha dokunulursa alarm 15-20 sn hiç susmamak üzere 70dblik bi sesle çalar.

    gece koyduğun yerde açıkbırakmazsan aküyü yemez ama alarm kapalı olsa dahi senin kumandadan göndereceğin sinyali almak için minimum düzeyde elektrik kullanacaktır bilmiş ol.

    kumandadan marş düğmesine baştığında ise bisikletin bağladığın ön farları 10-15 sn kadar ışık verip sönecektir.tekrarlarsan bölece devam eder.sormak istediklerin için yardımcı oluruz iki arkadaşız biz o da gelicek aramıza yakında.sana telefon şarj cihazı yapalım... görüşmek üzere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utopiautopia -- 27 Ekim 2007; 1:37:31 >






  • sağolasın yardımlar için
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.