Şimdi Ara

Bireysel Uzun Dönem Araç Kiralama (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
6
Favori
40.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aylık veya daha uzun dönem için araç kiralamak için tek mantıklı sebep aklıma geliyor.
    İkinci eli çok hareketli olmayan yüksek bedelli bir aracınız vardır ve çok güzel fiyat veren bir alıcı çıkmıştır.
    Kaçırmamak için satarsınız, parasını bankaya falan yatırırsınız ve yeni bir araç alana kadar da 1-2 ay araç kiralarsınız.

    Yoksa sizin senaryo benim de aklıma hiç yatmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mel75

    Şöyle bir beyin jimnastiği yapıyorum. Örneğin sıfır Jetta 1.6 TDI DSG aldığımı düşünelim. 47 bin peşin veriyorum, 30 da kredi çekiyorum. 24 ay binip sattığımı farzediyorum, buna göre aylık maliyet aşağı yukarı:

    Alış 77000
    Satış -60000 (24 ay sonra sattığım iyimser fiyat)
    Kredi faizi 7000 (30 bin kredi için 24 ayda geri ödeme sonucu ödenecek faiz)
    Faiz Kaybı 6720 (48 bin peşinatımı bankaya koysaydım alacak olduğum faiz)
    Kasko 3200
    Lastik 1000
    Bakım 2500
    vergi 1800
    24 ay toplam 39220
    Aylık maliyet 1634 TL (ufak tefek çıkabilecek başka masrafları saymıyorum)

    Aynı aracı bugün garanti filodan uzun dönem kiralama sordum, KDV falan herşey dahil toplam aylık maliyet: 1409 TL

    Kafam karıştı, buna göre bu fiyatta bireysel olarak bile kiralamak daha mantıklı değil mi? Hesabımda bir yanlış gören varsa düzeltsin...Şirket olsam zaten KDV ve %20 vergi avantajıyla çok daha hesaplı. Benim durumum gereği iki yılda bir sıfır araç almak durumundayım. İkinci el sözkonusu değil...

    Kredi çekmediğim için bankayla işim yok, arabaya birşey olsa umrumda değil. Niye alayım?

    2 yilda bir arac degistirdignizi varsaymis oluyorsunuz bu hesapta. Eger hesabi uzatip 5 yillik yaparsaniz almak cok daha karli hale gelecektir buyuk ihtimal.
    Ama ben hep yeni araca bineyim diyen icin mantikli gibi gorunuyor eger rakamlar dogruysa (mesela kaskosu 3200den ucuz olan vardir yasina vs gore)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mel75

    Şöyle bir beyin jimnastiği yapıyorum. Örneğin sıfır Jetta 1.6 TDI DSG aldığımı düşünelim. 47 bin peşin veriyorum, 30 da kredi çekiyorum. 24 ay binip sattığımı farzediyorum, buna göre aylık maliyet aşağı yukarı:

    Alış 77000
    Satış -60000 (24 ay sonra sattığım iyimser fiyat)
    Kredi faizi 7000 (30 bin kredi için 24 ayda geri ödeme sonucu ödenecek faiz)
    Faiz Kaybı 6720 (48 bin peşinatımı bankaya koysaydım alacak olduğum faiz)
    Kasko 3200
    Lastik 1000
    Bakım 2500
    vergi 1800
    24 ay toplam 39220
    Aylık maliyet 1634 TL (ufak tefek çıkabilecek başka masrafları saymıyorum)

    Aynı aracı bugün garanti filodan uzun dönem kiralama sordum, KDV falan herşey dahil toplam aylık maliyet: 1409 TL

    Kafam karıştı, buna göre bu fiyatta bireysel olarak bile kiralamak daha mantıklı değil mi? Hesabımda bir yanlış gören varsa düzeltsin...Şirket olsam zaten KDV ve %20 vergi avantajıyla çok daha hesaplı. Benim durumum gereği iki yılda bir sıfır araç almak durumundayım. İkinci el sözkonusu değil...

    Kredi çekmediğim için bankayla işim yok, arabaya birşey olsa umrumda değil. Niye alayım?

    2 yilda bir arac degistirdignizi varsaymis oluyorsunuz bu hesapta. Eger hesabi uzatip 5 yillik yaparsaniz almak cok daha karli hale gelecektir buyuk ihtimal.
    Ama ben hep yeni araca bineyim diyen icin mantikli gibi gorunuyor eger rakamlar dogruysa (mesela kaskosu 3200den ucuz olan vardir yasina vs gore)


    Rakamlarda hata var, eğer yıllık 100-150 bin km yapmıyorsan hiç bir vw aracın değeri 17000 lira düşmez 2 senede. Kiralama seneyede aynı fiyat olmaz. Ayrıca faiz kaybı aslında biraz gereksiz katılmış hesaba, çünkü tl sürekli değer kaybediyor aldığı faiz sadece kendi parasının değerini korur. Araç piyasası ise dolar/ Euro üzerine dönüyor çünkü sıfır araçlar Euro bağımlı. 2 sene önce golf alan adam muhtemelen bugün aldığı fiyatın tl cinsinden üstüne satıyordur. Çünkü Euro ve ÖTV arttı.
    Kiralamacıların fiyatı biraz daha azaltmaları lazım.
    Bunun dışında 2 senede 1 araba yenileme süresini uzatmak ve ya tdi dsg jetta yerine daha ucuz muadil alıp faiz miktarı azaltmak gibi yollarla daha uygun hesaplar yapılabilir. Ha yıllık çok çok fazla km yapılıyordur o zaman kiralama öne geçebilir çünkü bakım-lastik-aracın değer kaybı zarar hanesine gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gencler ikinciel bir civic aldim, sifir pesinat 3 yil tuketici kredisi. 3 yil sonra borc bittiginde elimde satacak bir civic olacak. Ayda 1300 filan oduyorum, kafam rahat. Ille de sifir alacam 70, 80'e dersen kiralama mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1500liraya kredili araç al çok mantıksız bi düşünce bu ne ya bu beynim yandi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yılda bir değişim yapacak olsanız bile zararlı. 2 yıla yaklaşık "iyimser" bir hesapla 30 bin veriyorsunuz ve o paranın hicbir geri donusu olmayacak. Vergiler + ikinci el zararı hicbir araba için 2 yılda 30 bin liralık bir fark oluşturmaz. Araba almak için çekeceğiniz kredi faizi bile dahil olsa mantıklı olan aracı satın almaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adam gıbı bır kıralama sırketınla calıssanız rakamalr artar kaldıkı sırkete verılen fıyatları bıreysele almak ımkansızdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdagli7

    2 yılda bir değişim yapacak olsanız bile zararlı. 2 yıla yaklaşık "iyimser" bir hesapla 30 bin veriyorsunuz ve o paranın hicbir geri donusu olmayacak. Vergiler + ikinci el zararı hicbir araba için 2 yılda 30 bin liralık bir fark oluşturmaz. Araba almak için çekeceğiniz kredi faizi bile dahil olsa mantıklı olan aracı satın almaktır.

    +Kasko + bagladiginiz paranin getirecegi gelir (eger yatirim yapilacaksa.), para baglamiyorsaniz odediginiz faiz.
  • Ben de çok düşünüyorum ama karar veremiyorum. Değer kaybı, kasko, bakım, mtv, sigorta, faiz. Aslında farkında olmadan baya bir para ödüyoruz araba için. Ayrıca kazalımı, boyalımı, değişensiz mi derdin yok elden çıkarırken.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.500 tl saeece kiralamaya ödeyecek para varsa o paraya araç taksitine girerim.

    Ama acilen kiradan kurtulmanızı temenni ediyorum. Kolay gelsn.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mel75

    Şöyle bir beyin jimnastiği yapıyorum. Örneğin sıfır Jetta 1.6 TDI DSG aldığımı düşünelim. 47 bin peşin veriyorum, 30 da kredi çekiyorum. 24 ay binip sattığımı farzediyorum, buna göre aylık maliyet aşağı yukarı:

    Alış 77000
    Satış -60000 (24 ay sonra sattığım iyimser fiyat)
    Kredi faizi 7000 (30 bin kredi için 24 ayda geri ödeme sonucu ödenecek faiz)
    Faiz Kaybı 6720 (48 bin peşinatımı bankaya koysaydım alacak olduğum faiz)
    Kasko 3200
    Lastik 1000
    Bakım 2500
    vergi 1800
    24 ay toplam 39220
    Aylık maliyet 1634 TL (ufak tefek çıkabilecek başka masrafları saymıyorum)

    Aynı aracı bugün garanti filodan uzun dönem kiralama sordum, KDV falan herşey dahil toplam aylık maliyet: 1409 TL

    Kafam karıştı, buna göre bu fiyatta bireysel olarak bile kiralamak daha mantıklı değil mi? Hesabımda bir yanlış gören varsa düzeltsin...Şirket olsam zaten KDV ve %20 vergi avantajıyla çok daha hesaplı. Benim durumum gereği iki yılda bir sıfır araç almak durumundayım. İkinci el sözkonusu değil...

    Kredi çekmediğim için bankayla işim yok, arabaya birşey olsa umrumda değil. Niye alayım?

    2 yilda bir arac degistirdignizi varsaymis oluyorsunuz bu hesapta. Eger hesabi uzatip 5 yillik yaparsaniz almak cok daha karli hale gelecektir buyuk ihtimal.
    Ama ben hep yeni araca bineyim diyen icin mantikli gibi gorunuyor eger rakamlar dogruysa (mesela kaskosu 3200den ucuz olan vardir yasina vs gore)


    Rakamlarda hata var, eğer yıllık 100-150 bin km yapmıyorsan hiç bir vw aracın değeri 17000 lira düşmez 2 senede. Kiralama seneyede aynı fiyat olmaz. Ayrıca faiz kaybı aslında biraz gereksiz katılmış hesaba, çünkü tl sürekli değer kaybediyor aldığı faiz sadece kendi parasının değerini korur. Araç piyasası ise dolar/ Euro üzerine dönüyor çünkü sıfır araçlar Euro bağımlı. 2 sene önce golf alan adam muhtemelen bugün aldığı fiyatın tl cinsinden üstüne satıyordur. Çünkü Euro ve ÖTV arttı.
    Kiralamacıların fiyatı biraz daha azaltmaları lazım.
    Bunun dışında 2 senede 1 araba yenileme süresini uzatmak ve ya tdi dsg jetta yerine daha ucuz muadil alıp faiz miktarı azaltmak gibi yollarla daha uygun hesaplar yapılabilir. Ha yıllık çok çok fazla km yapılıyordur o zaman kiralama öne geçebilir çünkü bakım-lastik-aracın değer kaybı zarar hanesine gider.

    Evet sonradan aklıma geldi. Bugün 77 ye aldığım Jetta muhtemelen 2016 da ikinci el olarak satarken 75 civarı edecek. Hesabı bu şekilde yapınca alımda Jetta nın aylık maliyeti 1000 TL oluyor. Bazıları satın al senin olsun gibi yaklaşmış , sanki hiçbir masrafı yok gibi. Sonuçtan kullanmasanız da Aracın aylık maliyeti 1000 TL.
    Kiralama fiyatı aldığım yer Garanti filo yani dandik bir firma değil.
    Ama bireysel kiralamada sonuç olarak aylık 400 TL fazlaya mal oluyor.
    Kimileri 5 yıl binersen demiş, benim durumum itibarıyla 2 yıldan fazla binmiyorum. Detayına girmeyeceğim.
    Bir yaşında temiz bir araç alınırsa zaten 400 TL lik fark 600 e falan çıkar.
    Bu durumda bu araç sınıfında aylık kiralama yapılırsa almaya göre yaklaşık 500 TL lik zarar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence pek kafa yormaya gerek yok. Firma kiralama ile para kazanıyor sonuçta. Demek ki almak daha ucuza geliyor.

    Şirketler için karlı oluyor kiralama. Ya da kısa süre için arabaya ihtiyacın vardır kiralarsın.

    İkinci el ucuz model almak en karlısı olur bence bu soruya göre.
  • Şirket adına uzun dönem kiralamayı düşündüm bir ara ama aracı sürekli kullanıp km yapamaz isem mantığı kalmıyor kiralamanın. Şuandaki işimde bunun garantisi olmadığından vazgeçtik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence hiç mantıklı değil . 1500*12 = 18 bin lira yapıyor.Bir araç parası ? 18 bine kendinize bir araç alsanız yıl sonu en kötü 16 bine bile satsanız 2 bin liraya 1 sene binmiş olursunuz.
  • Şu an uzun dönem Focus Ghia kiraladım Hertz'den. Araç 0 teslim edildi bana aylık kdv dahil 2.360 tl ödüyorum.. Bunun 360 TL si KDV ve 60.000 km yıllık sınır var. Araç KDV çıktıktan sonra 2.000 TL ye geliyor.
  • Elinizdeki parayı biryerde değerlendirecekseniz kiralamak mantıklı.Örneğin ww jetta ya vereceğiniz 80.000tl ile ticaret yapıp aylık %10 kazanacaksanız 8000-1500=6500 tl karda olursunuz parayı da kullanmış olur arabasız da kalmamış olursunuz. Ama parayı kullanmıyorsanız ve arabaya da ihtiyacınız varsa o zaman almak daha mantıklı.
  • aylık 1468 tl araç kirası ödeyecek bütçeniz var ise neden kredi ile araç almıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    aylık 1468 tl araç kirası ödeyecek bütçeniz var ise neden kredi ile araç almıyorsunuz?


    +1
  • merhabalar, konu gayet ilgilimi cekti okumayı faydalı buldum. Fakat bazı noktalarda anlayış farkı dikkatimi çekti bunları paylaşmadan geçmek istemem;

    1. Adam passat/jetta bakıyor tavsiyeler clio/corsa gibi leş arabalar. Elma ile armut niye karşılaştırılır anlamadım.
    2. 2 yılda bir sıfırlama işi garibime gitti; araçlar 2 yılda bir yeni şase çıkarmıyor bu mecburyetinizi 3 yıla çekmeye çaışın (maliyetler düşüyor)
    3. vw gurubu araçlar hep prim yaparlar 70.000TL ye aldığınız aracı 2 sene sonra 75.000TL ye satma ihtimaliniz var. (seat leon aldım 57.600TL su anda ikinci el emsalleri 63.000TL)

    bende sizin bakış açınız ile bu para ile 400-500TL kira getirisi olan eve girip 250/350€ kira bedeli olan kiralık araç düşünüyorum. birde youmları bu bakış açısına göre değerlendirseniz.

    Araç MTV 1000TL
    Araç Kasko 1800TL
    Araç Bakım/Lastik 1200TL

    toplam 4000tl/12= 335TL+500 kira = 835TL

    Aracın değer kaybı, kaza riski gibi dertleri hiç eklemedim.




  • 2 ya da 3 yılda bir araç değiştiriyor ve üst segment araçlar kullanıyorsunuz bu system mantıklıdır.

    hem onlara bağlayacağınız parayı yatırım amaçlı kullandığınızda elde edeceğiniz gelir hem de kredi çekseniz ödemek durumunda kalacağınız faiz açısından ek faydaları bile var. ayrıca kaza yapılması durumunda bu tip araçlarda değer kaybı çok fazladır.

    ben 3 serisi aracımda bile 2 yıl dolmadan toplamda 45bin lira gibi bir kayıp yaşadım sattığımda. araçta kaza da yoktu ama o zaman zarfında ödediğim faiz, sigorta, vergi, lastik, servis gibi kalemler bu kadara mal oldu. bir de kaza yaşasam değer kaybı daha da fazla olacaktı. bu tip araçlarda lastik bedeli bile sadece bir takım için 2500 lira. kişiye gore 2-5bin lira arasında kasko fiyatına sahip ve tahmininizden çok daha sık girdiğiniz periyodik bakım bedeli bile bin liranın üstünde.

    kayıp daha üst sınıflarda daha da artıyor. yazdığım sadece 3 serisi içindi.

    arkadaş çok güzel bir tablo çıkartmış. o tabloda kalemler yazıyor. çoğumuz bunları hesap etmeden daha doğrusu öderken farkında olmadan araç kullanıyoruz.

    alt otomobil sınıflarında kayıplar daha az. hem yıllara sari masraflarda hem de sıfır ve ikincieldeki satış durumları arasında. ancak zaten bu sistemler bu tip müşterileri hedeflemiyor henüz. verilen yıllık kiraya karşılık gelecek arabaya binmeyi kabul eden kişi kiralama şirketinin hedef kitlesinin çok dışındadır. en ucuz araç için bile geçerli bu.

    dolayısıyla en azından orta ya da üstü araç kullanması gerekene gidip 20-25 liralık ikinci el araç öneremezsiniz. bunu al sonar 2 ya da 3 yıl sonra şunu yaparsın planları da olmaz çünkü onu yapacak adam beğendiği ev varken 3-5 yıl daha eski evinde oturabilirdi. çoğunun amacı daha iyisine mümkün olduğunca daha once kavuşmaktır. sabredebilense (hak vaki olmazsa) istediğine daha sonra kavuşmak kaydıyla farklı bir yol izleyebilir.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.