Şimdi Ara

BiM'de satılacak olan akü takviye cihazı hakkında (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
2
Favori
50.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    Kusur yok dostum, rica ederim.. anlattigim sey, tamamen basimdam gecen seydir. Birsey daha var, bu cihazi alan arkadaslar dikkat etsinler, cihazin altinda bir miktar silikon var, sanirim ambalaja sabitlemek amaciyla oraya damlatmislar. Cihazi sarj esnasinda koltugun uzerine koymustum, cektigim fotograftada gorebilirsiniz. Sarj esnasinda cihaz isindigi icin silikon yumusayip koltuga yapismis, temizlemek icin saatlerce ugrastim. Arkadaslarin bilgisine..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar,
    Nihayet bugün BİM'den satın aldığım Akü Takviye Cihazı adlı ürünü test etme imkanı buldum.
    Önce aracın aküsünü boşaltmak için dörtlüleri ve farları yakıp bir süre bekledim. Akünün boşalması için çok beklemem gerekmedi, zira farlar da açık olunca 5 dakikaya kalmadan (bir kaç dakika içinde diyelim) akünün boşaldığını gördüm. Marşın çalışıp çalışmayacağını denemek için kontağı çevirdim, marş bir tık sesi bile veremedi. Sanırım bizim akünün ömrü dolmak üzere bu nedenle çok çabuk boşaldı. Bir kaç kez marşa bastım, farları yaktım ki iyice boşalsın diye. Biraz bekleyip akü kendini toparlar mı diye (Hiç umudum yoktu ve haklı çıktım) tekrar kontağı çevirip denedim. Kesinlikle en ufak bir hareket bile olmuyordu maşta. Daha sonra kontağı çeyrek çevirdim, aracıın ön panel ışıkları yandı, şarj-deşarj aygıtının adaptör ucu gibi olan bölümünü akü takviye cihazına taktım, aygıtın alt tarafındaki düğmeyi ileri (çakmaklığıa doğru) ittim, cihazın ucunu çakmaklığıa taktım (cihazın üzerindeki 5 led araç içinden çakmaklık tarafına doğru enarji akışı olduğunu gösterir şekilde çakmaklık yönüne doğru yanmaya başladı) ve 20 dakika kadar akünün aracı çalıştıracak kadar dolmasını bekledim. Süre dolduğunda akü takviye cihazına dokunduğumda neredeyse elle zor tutulacak kadar ısındığını farkettim. Çakmaklığa takılan adaptörü çıkardım ve kontağı önce kapattım ve çalıştırmak üzere tekrar çevirdim. Marştan sadece bir tık sesi geldi, sonraki denemelerimde o sesi de alamadım. Ve deneme başarısızlıkla sonuçlandı. Yani benim akü takviye cihazı FOS çıktı arkadaşlar.
    Belki akümün ömrünü doldurmak üzere olması nedeniyle işe yaramamış olabilir, ama zaten aküm sağlam olsa böyle bir cihaza ihtiyacım olmayacağı için yarın götürüp iade etmeyi düşünüyorum. (İade ettim, kurtuldum)

    Ayrıca paylaşmak istediğim bir husus daha var, kullanma kılavuzunda akü takviye cihazının yaklaşık 45 dakikada araç çakmaklığından şarj olacağı yazmakta, anca aküyü şarj etme işlemi başarısız olduktan sonra aracı iterek çalıştırdım ve şarj cihazı üzerindeki düğmeyi geriye iterek takviye cihazını şarj olmak üzere çakmaklığa taktım. Yaklaşık 45 dakika araç kullandıktan sonra eve geldim, evde ölçü aletiye ölçtüm, daha önce (aküye takviye şarj uygulama girişiminden önce) akü takviye cihazının voltajı 31'i göstermekteyken, aküyü şarj etme girişiminin ardından araç çakmaklığından 45 dakika şarj olduktan sonra 28 volt ölçtüm, şarja takmadan öhce kaç volt olduğunu bilmediğim için kesin konuşamamlakla birlikte, bu aygıtı evde çakmak girişi bulunan 12 volt 500 mA dönüştürücü adaptörle ile dün akşamdan bu sabaha kadar yaklaşık 16 saat şarj etmeme rağmen akünün şarj olmak bir yana 21 volta kadar düştüğünü gördüm.
    Yani yeniden şarj meselesi de FOS çıktı anlayacağınız arkadaşlar.

    Fikirlerini ve deneyimlerin paylaşan herkese teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gidivar -- 21 Ocak 2014; 1:00:26 >




  • bende bikaç şey söylemek istiyorum.

    bu cihazı almadım fakat elektronikçi olarak şunları demek istiyorum.

    aküsü bitik aracı bu cihaz ile aküyü şarj etmek için ;

    eğer çakmaklığınız kontak kapalı ikende enerji alabiliyorsanız bu cihazı aküyü şarj etmek için taktığınızda kontağı açmanıza gerek yoktur.

    eğer çakmaklıgınız kotak kapalı iken enerji ALAMIYORSANIZ bu cihazı aküyü şarj etmek için taktığınızda KONTAĞIDA AÇMANIZ GEREKİYOR.


    işe yararmı diye sorarsanız görüşüm söyledir

    akü tamamiyle bitmemişse farlar yanıyor ama marş basmıyorsa bence yarar.
    ama akü tamamen bitmiş ise lambalar dahi yanmıyor veya çok az yanıyorsa yaramaz.

    birde şöyle birşey var.

    kontak açık iken bu cihazı aküyü şarj etmek maksadıyla kullanırsanız , siz tüm aydınlatmaları teybi vs kapatsanız bile maalesef diğer aksamlar (beyin,teyp (kapalı olsa bile) alarm sistemi, gaz beyni vs) enerji çekeceği yüzden bu cihazında mA gücü az olduğu yüzden hiçbir işe yaramayacaktır.

    hatta ve hatta kontak kapalı halde olsa bile aküyü şarj etme ihtimali var ama çok düşüktür.


    EĞER bu cihazın ebadı dolayısıyla içindeki pilleri büyük olsa idi daha çok işe yarayacaktır.




  • gidivar G kullanıcısına yanıt
    Faydalı yorumunuz için teşekkürler.
  • herkeze selam olsun

    Bir elektronikçi olarak cihazı merak ettim ve aldım . Satıcıya iade hakkım olup olmadığını sordum fişiyle birlikte olur dediler sağolsun , Cihazı almamın bir sebebi de kapının önünde 4 gün yatan arabamın 4 . günde aküsünün bitmesiydi . Tabi bunun benim müzmin sorunum olduğundan arabayı evde paralel bağladığım 4 adet 12v18a akü grubu ile çalıştırıyorum . Neyse cihazı aldım eve geldim . cihazın üzerinde 30v yazmasına bir mana veremedim . Çünkü akünün şarj olması için akü üzerinde 13.8 v oluşturabilecek bir güç kaynağı yeterli idi . Aslında bir yandan da sarı silindirik cismin içinde ne olduğunu merak ediyordum ve kanımca 1 farat kondansator olabileceğini düşündüm ve çin malı da olsa elimde 1 farad kondansatorle neler yapabileceğimin fantazisini yapıyordum , ama üzerinde yazan 30 v bu fantaziyi siliyordu .
    önce silindirik cihazdaki voltajı ölçtüm 30v enerji var . sonra çakmaklığa takılacak aparatın içini actım . Basit manada silindirik cihazdan gelen 30 voltluk enerjiyi direkt uca aktardığını gördüm yani arabanın elektrik aksamına direk olarak 30 volt veriyor ( bu switch nin silindirik aletten-araç aküsüne kademesi ) . DİKKAT ! ÇAKMAKLIK VE DİĞER ELEKTRONİK AKSANINIZ kontak çevirerek çalışıyorsa ve siz kontak çevirmemişseniz aracınızın elektronik aksanını bozabilirsiniz . Diğer kademede ise sözüm ona araç aküsünden silindirik bataryaya şarj durumu için , ama devreye bakıyorum 12 voltu 30 volta
    çıkaracak bir inverteri yok , sadece ledlerin kontrollü yanmasını sağlayan bir entegre var . kutunun üzerinde 45 dakikada şarj olur gibi birşey yazıyordu . ayrıca aparatın içindeki kabloların 3 hakkı var üçünçü bükmede kopuyor . Ucuz da olsa doğrudürüst bir kablo koymamışlar .
    Teste devam . - cihazı toplayıp evdeki 12 v 18 a akü üzerinde test ettim akünün üzerine voltmetre bağladım ölcülen değer 12.5 volt , cihazı devreye verdim akü üzerindeki voltaj artmaya başladı 13.2 volta çıktı . Yani araç çakmaklığınız kontak kapalı iken de çalışıyorsa , cihazı taksanız da akünüz 30 volt enerjiyi emiyor . Bu cihaz 9 - 10 volta düşmüş aküye 10 dakika boyunca uygulanınca aküyü canlandırabilir .
    sonra ters ölçüm yaptım , yani silindirik cihaz kaç volt ile şarj oluyor diye ama Öyle birşey yok .

    ters öçüm yaparken 30 v luk kaynak kısa devre oldu ve 30v enerji göstermesine rağmen hiç akım veremiyordu . Birara kendimi dayak yemiş gibi hissettim , sonra silindirin içini açıp içindekilerle teselli bulmak istedim . Kıl testeresi tornavida vs çok zor açtım , bir de ne göreyim . içinde 20 ADET 1.5 v SİZE AA ALKALİN PİL var . - bu da mı gol değil be ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaRKeRs

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkanarch

    bi marş basacak kadar verse yeter :D

    Bir marş basacak kadar veriyorsa ve kaputu bile açmıyorsak ben de alıcam.Biri onaylasın lütfen

    Kablo dayanmaz iş yapaz kesinlikle.12v3 A çeker ancak kablonun çapına bakılıcak olrsa 1mm olarak gözüküyr çöp yani,
  • mağfiret M kullanıcısına yanıt
    aracım honda city. yukarda bi arkadaşınki de cazz idi. her iki aracın aküsü de aynı. 45 amper. minik bi akü. dolayısıyla bu boşalma olayları bizde çok oluyor ki yolda kalanlardan biri olma tecrübesine sahibim. bu maksatla bim de gördüğüm cihazı almak isteyip de önce netten bi bakayım sonra alayım demiştim. ama hala tatmin olamadım. sizden bir cevap istiyorum. şayet aracın donanımına bi zararı yoksa ve de arabamı 1-2 veya 3 kere (farklı zamanlarda) çalıştırmayı becerebilecek bir alet midir bu? (2-3 kullanımdan sonra çöpe atılacaksa atılsın, nitekim bi tamirci çağırsam vereceğim para zaten 25-30 tl. ben bunu üçte bire indirmiş olacağım:) işin şakası bi tarafa olmadık bi yerlerde yolda kalmaktansa arabada bulunması bi kere bile işe yarasa bana kardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay

    aracım honda city. yukarda bi arkadaşınki de cazz idi. her iki aracın aküsü de aynı. 45 amper. minik bi akü. dolayısıyla bu boşalma olayları bizde çok oluyor ki yolda kalanlardan biri olma tecrübesine sahibim. bu maksatla bim de gördüğüm cihazı almak isteyip de önce netten bi bakayım sonra alayım demiştim. ama hala tatmin olamadım. sizden bir cevap istiyorum. şayet aracın donanımına bi zararı yoksa ve de arabamı 1-2 veya 3 kere (farklı zamanlarda) çalıştırmayı becerebilecek bir alet midir bu? (2-3 kullanımdan sonra çöpe atılacaksa atılsın, nitekim bi tamirci çağırsam vereceğim para zaten 25-30 tl. ben bunu üçte bire indirmiş olacağım:) işin şakası bi tarafa olmadık bi yerlerde yolda kalmaktansa arabada bulunması bi kere bile işe yarasa bana kardır

    Böyle uyduruk çözümler yerine DELPHI akü kullanmanızı öneririm..

    Boyutları emsallerine göre küçüktür.. Bu sayede Orijinal yuvasına 45 Ah sığabilen Renault aracıma, 60 Ah DELPHI akü sığdı.. 6-7 yıldır da sorunsuz kullanıyorum.. Aracı ayda bir çalıştırdığım halde marşı çok iyi çeviriyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 27 Ocak 2014; 20:08:17 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • djoz kullanıcısına yanıt
    çözüm öneriniz oldukça mantıklı fakat benim arabama uygun 60 amper akü bulamadım henüz. aracımdaki akü dikine uzun bir akü. delphi ise sanırım (küçük ebatlarda bile olsa) diğer aküler gibi bir yapıya ( enine ) sahip bu sebeple benim için bir çözüm teşkil etmiyor. ama varsa bildiğiniz dikine uzun 60 amper küçük akü memnuniyetle kabulümdür :) bu arada delphi ile ilgili bir bilgim yok sadece fotoğraflarına bakarak ebat tarifinde bulunuyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uraltay -- 27 Ocak 2014; 20:27:27 >
  • Bu cihazdan haberim olmadan bime gittim(arabamın aküsü marş motorunu milim oynatıyordu akü bitmişti,farlar yanıyor ama marş motorunu çevirecek volt yokdu) ve bu muhteşem cihazı gördüm hiç tereddüt etmeden üzerinde yazılanlara aldanıp aldım denize düşen yılana sarılır misali,neyse büyük bir heycanla arabama bindim ve cihazı bağladım ışıklar yandı akü şarz olmaya başlamıştı yarım saat kadar bekledim cihaz aşırı ısındı sonra bismillah deyip marşa bastım sonuç hüsran,çok çok az derecede marş motorunun dönüşünü hızlandırdı ama marş alacak kadar değil oda 2 sn sonra durdu
    neyse eve gelip cihazın vidalarını açtım oda ne 20 adet kalem pil hiç vakit kaybetmeden bime gitim cihazın çalışmadığını söyledim sorunsuz iade aldılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay

    çözüm öneriniz oldukça mantıklı fakat benim arabama uygun 60 amper akü bulamadım henüz. aracımdaki akü dikine uzun bir akü. delphi ise sanırım (küçük ebatlarda bile olsa) diğer aküler gibi bir yapıya ( enine ) sahip bu sebeple benim için bir çözüm teşkil etmiyor. ama varsa bildiğiniz dikine uzun 60 amper küçük akü memnuniyetle kabulümdür :) bu arada delphi ile ilgili bir bilgim yok sadece fotoğraflarına bakarak ebat tarifinde bulunuyorum...

    Dar tip diye tabir edilen japon araçlarına özgü çıkarılan 45-55-60 ah kapasitelerdeki akülerin bir çoğu aracınıza uyar. Belki 60Ah olanlar için tablasında küçük bir işlem gerekebilir.
    Arkadaşın dediğine ek olarak Varta Blue serisinin dar tip 45 Ah aküsünü tavsiye edebilirim. Avrupa'da 4 yıl garanti verilerek satılan, güvenilen bir mal. Ülkemizde garantisi 2 yıl olarak satılıyor.




  • Arkadaşlar nihayet aküyü yenilemeye karar verdim.
    Malumunuz olduğu üzere beni yolda bırakma alışkanlığı edindi son zamanlarda. Araç 1999 Model Renault Twingo, şu an üzerindeki akü 31.12.2008 tarihinde Renault Yetkili Servisinden alınan 50 amper Motrio aküdür. Akünün kısa süreli beklemelerde (3-5 gün) deşarj olması sorunu nedeniyle 09.01.2010 tarihinde garanti kapsamında değişimi yapılmıştır. Daha sonra yine akü şarjının erken boşalması ile ilgili problemler yaşanmakla birlikte sorunun oto teybinin bağlantılarının yanlış yapılmış olmasından kaynaklandığı anlaşıldığından, yine serviste oto teybinin bağlantıları değiştirilerek kontak kapanınca tamamen kapanması sağlanmıştır. O gün bu gündür kullandığım akü nihayet son günlerde yine sorun yaratmaya başlamığştır. Bu nedenle aküyü değiştimeyli planlamaktayım. Akü 50 amperliktir ve en 175 mm, boy 205 mm, yükseklik 190 mm dir (175x205x190) Boyu 205 mm den fazla ve eni 175 mm den fazla olan akülerin akü yuvasına sığma ihtimali yoktur.
    Internette yaptığım araştırma sonucunda aşağıda Marka, model, ebat ve fiyatı olan ürünlerin benim araca uygun olduğu kanaatine vardım. Bu ürünlerden hangisini almamın faydalı olacağı konusunda önerilerini bekliyorum.

    VARTA AKÜ BLUE DYNAMİC
    VOLT AMPER FİYAT EBATLAR ÖZELLİK ÜRÜN KODU

    12 V 42 A 124 TL 175*175*190 B35
    12 V 44 A 132 TL 207*175*175 KARE TİP B18


    VARTA BLACK DYNAMİC
    VOLT AMPER FİYAT EBATLAR ÖZELLİK ÜRÜN KODU

    12 volt 45 A 132 TL 207*175*190 B19

    MUTLU AKÜ FİYATLARI VE AKÜ FİYAT LİSTESİ 2012
    SILVER SERİSİ
    VOLT AMPER FİYAT EBATLAR ÖZELLİK ÜRÜN KODU

    12 VOLT 44 A 122 TL 207*175*175 LBS1-44A
    12 VOLT 55 A 135 TL 207*175*190 KARE DÜZ LTS1-55A
    12 VOLT 55 A 135 TL 207*175*190 KARE TERS LTS1-55B


    İNCİ AKÜ FORMUL A
    VOLT AMPER FİYAT EBATLAR ÖZELLİK ÜRÜN KODU
    12 Volt 50 A 99 TL 207*175*190 Formul A L1 050 046 013

    İNCİ AKÜ NANO GOLD
    VOLT AMPER FİYAT EBATLAR ÖZELLİK ÜRÜN KODU
    12 Volt 50 A 127 TL 207*175*190 510 A L1 050 051 013

    İNCİ AKÜ SUPR A
    VOLT AMPER FİYAT EBATLAR ÖZELLİK ÜRÜN KODU
    12 Volt 50 A 95 TL 207* 175* 175 Supr A LB1 050 042 013




  • İnşallah kullanmam gerekmez temennisiyle aldığım bir üründü...

    Ancak bu gün bir yere gittim ve dikkatsizlik sonucu aracımın farlarını acık unutmuşum.... tabi aradan 1,5-2 saat gibi bir süre geçti ve araç marş almadı
    burada bulunan yorumları okuduktan sonra büyük ümütsilik içinde yinede başka çarem olmadığı için aleti kullanmaya karar verdim
    ve aleti aracın çakmaklık soketinten 10-12 dakika şarj olmasını bekledim ve mutlu olsun...
    dedim ki iyi ki almışım.....bu deneyimi mutlaka paylaşmalıyım çünkü buradaki yorumların hepsi olumsuz gibi.. olaki benim gibi birinin ihtiyacını giderir...

    eğer yol yardım çağırsam en az 50-100 lira gibi bir ücret ödemem gerekecekti
    aracı vurdursan olmazmıydı gibi soruya gelince olmaz çünkü araç otomatik
    uzun lafın kısası araçta (bence) mutlaka bulunması gereken bir cihaz...


    Selametle......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamitsivas

    İnşallah kullanmam gerekmez temennisiyle aldığım bir üründü...

    Ancak bu gün bir yere gittim ve dikkatsizlik sonucu aracımın farlarını acık unutmuşum.... tabi aradan 1,5-2 saat gibi bir süre geçti ve araç marş almadı
    burada bulunan yorumları okuduktan sonra büyük ümütsilik içinde yinede başka çarem olmadığı için aleti kullanmaya karar verdim
    ve aleti aracın çakmaklık soketinten 10-12 dakika şarj olmasını bekledim ve mutlu olsun...
    dedim ki iyi ki almışım.....bu deneyimi mutlaka paylaşmalıyım çünkü buradaki yorumların hepsi olumsuz gibi.. olaki benim gibi birinin ihtiyacını giderir...

    eğer yol yardım çağırsam en az 50-100 lira gibi bir ücret ödemem gerekecekti
    aracı vurdursan olmazmıydı gibi soruya gelince olmaz çünkü araç otomatik
    uzun lafın kısası araçta (bence) mutlaka bulunması gereken bir cihaz...


    Selametle......


    Sizin akünüz bekleyince kendine gelmiş, başka bir açıklaması olamaz..

    Bende 14,5 volt 6,5 amper şarj aleti var.. O bile 10-12 dakikada marş basacak kadar şarj edemiyor..
    Ki içinde gülle gibi trafosu olan, uçları biribirine değince kablosunu ısıtıp plastiğini eritecek kadar güçlü olan bir cihazdan bahsediyorum.. BİM'in kalem pilli aletiyle kıyas dahi edilemez..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamitsivas

    İnşallah kullanmam gerekmez temennisiyle aldığım bir üründü...

    Ancak bu gün bir yere gittim ve dikkatsizlik sonucu aracımın farlarını acık unutmuşum.... tabi aradan 1,5-2 saat gibi bir süre geçti ve araç marş almadı
    burada bulunan yorumları okuduktan sonra büyük ümütsilik içinde yinede başka çarem olmadığı için aleti kullanmaya karar verdim
    ve aleti aracın çakmaklık soketinten 10-12 dakika şarj olmasını bekledim ve mutlu olsun...
    dedim ki iyi ki almışım.....bu deneyimi mutlaka paylaşmalıyım çünkü buradaki yorumların hepsi olumsuz gibi.. olaki benim gibi birinin ihtiyacını giderir...

    eğer yol yardım çağırsam en az 50-100 lira gibi bir ücret ödemem gerekecekti
    aracı vurdursan olmazmıydı gibi soruya gelince olmaz çünkü araç otomatik
    uzun lafın kısası araçta (bence) mutlaka bulunması gereken bir cihaz...


    Selametle......


    Bunu yazmak için mi üye oldunuz? Reklam kokuyor mesajınız..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamitsivas

    İnşallah kullanmam gerekmez temennisiyle aldığım bir üründü...

    Ancak bu gün bir yere gittim ve dikkatsizlik sonucu aracımın farlarını acık unutmuşum.... tabi aradan 1,5-2 saat gibi bir süre geçti ve araç marş almadı
    burada bulunan yorumları okuduktan sonra büyük ümütsilik içinde yinede başka çarem olmadığı için aleti kullanmaya karar verdim
    ve aleti aracın çakmaklık soketinten 10-12 dakika şarj olmasını bekledim ve mutlu olsun...
    dedim ki iyi ki almışım.....bu deneyimi mutlaka paylaşmalıyım çünkü buradaki yorumların hepsi olumsuz gibi.. olaki benim gibi birinin ihtiyacını giderir...

    eğer yol yardım çağırsam en az 50-100 lira gibi bir ücret ödemem gerekecekti
    aracı vurdursan olmazmıydı gibi soruya gelince olmaz çünkü araç otomatik
    uzun lafın kısası araçta (bence) mutlaka bulunması gereken bir cihaz...


    Selametle......


    Bunu yazmak için mi üye oldunuz? Reklam kokuyor mesajınız..

    kardeşim söylediklerime inanıp inanmamak sana kalıyor.
    ben böyle bir şeyi paylaşmam gerektiğini düşündüğüm için paylaştım..
    benim işimi gördü ve bigimin zekatını böylece vermiş oldum...
    selametle...




  • denemeden karar vermeyin ben aldım denicem emin olmadan yorum yapmam
  • desperado4040 D kullanıcısına yanıt
    bende 2005 accent var deneme diyorsun yani o halde 3 kuruşluk cihaz pahalıya maal olabilir deymez diyorsun aksini düşünen yoktur inşaallah
  • mustafa candaş kullanıcısına yanıt
    haklısın kardeş biz fikir alış verişi yapıyoruz. bazıları aptallık yarışı yapıyor
  • Arkadaşlar dönüp dönüp net cevap yok kesin cevap yok yazıp duruyorsunuz, yukarıda 50 tane net cevap var BU ÜRÜN HİÇBİR HALTA YA-RA-MAZ.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.