Şimdi Ara

Bilgim olmadan kredi kartımdan 10.000 liraya yakın alışveriş yapılmış (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
4
Favori
17.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
62 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Büyük ihtimal telden yada bilgisayardan virüs ile bir şekilde sizin bütün şifrelerinizi ele geçirip bu işlemi yapmışlar.Bu yüzden banka tarafından size mesaj gelmemiş.Aslında bence bankayıda atlatmışlar.Bundan sonra telefon bankacılığı kullanmayın.İnternet alışverişinizide kendi şahsi bilgisayarınızdan ve sanal kart ile yapın.Yabancı bilgisayar kullanmayın.Geçmiş olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chargeback süreci (yani belirttiğiniz harcama ititazı) 2 aşamalı bir süreçtir. Bankaya itirazı ilettiğinizde bankanızın operasyon bölümü/birimi işlem havuzundan görevli alır (genellikle aynı gün) ve birinci chargeback işlemini yapmak üzere belge talebinde bulunur. Bu süre yanlış hatırlamıyorsam 30'ü bulabiliyor. Bu süre sonunda talep edilen ispat belgesi (ürün/hizmet'in size teslim edildiğini gösterir belge veya belgeler) gelmez ise ödediğiniz bedel kartınıza artı bakiye olarak geri yatacaktır. Bankanız süreyi daha kısa tutabilir ancak 7günden erken geçmeyeceğine emin olabilirsiniz. 2 aşamalı dememin sebebi ise karşı taraf ısrarla aynı işlemi tekrar borç kaydı olarak ikinci defa yollama hakkına sahiptir bu durum hukukta yaşanan yerel mahkemenin kararında ısrar etmesine benzetilebilir ancak çoğu acquirer belge ile ispat edemeyeceği bir transactiona gelen chargebacki ikinci defa gönderme cüreti göstermez. Hadi gösterdi diyelim bankanız ikinci defa cb hakkına sahiptir buda ikinci aşama oluyor. Kartınız visa logogşu isehttps://chargeback.com/visa-chargeback-time-limits/ adresinden nisan 2018 de güncellenen süre limitlerini görebilirsiniz. Bu sürede ödemeyi yapmaz iseniz kredi kartı sözleşmesi gereği bankanız size faiz yansıtma hakkına sahiptir bu konuyu çağrı merkezini arayıp teyid edin kayıt altına alınmış bir yanıt edinmeye bakın derim. Çok çok geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giraygokirmak -- 14 Ocak 2019; 19:34:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • giraygokirmak G kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla bahse konu meblağ bana 7 günden erken geri dönmeyecek. 30 günü de geçme ihtimalinin pek olmadığını anladım yanlış anlamadıysam. Son ödeme tarihi geldiğinde de bankanın ekstreye yansıttığı tutarı ödemek zorundayım ve bu hususta benim mağduriyetimi giderecek bir yasa yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun çok can sıkıcı bir durum gerçekten. Yurt dışından yapılmış belli ki.. Kültür sanat etkinliklerine kullanması beni ayrıca şaşırttı
  • Arkadaşlar her bankanın sisteminde bir liste bulunur, siz ödeme yaparken banka iş yeri ile sistemde bulunan iş yerlerini karşılaştırır. Örneğin TEB bankası kartı ile 1&1'dan işlem yaparken bu iş yeri çok fazla itiraz aldığı için fraud ekibi arar ve onay alır. Size SMS gelmeme nedeni büyük ihtimalle banka nezdinde pozitif/nötr kimliğe sahip yabancı servisler kullanıldığı içindir. Tahmin ediyorum ki Netflix harcaması ilk yapılmış öyle değil mi? Eğer öyle ise, kartınızın aktif olup olmadığına bakmışlar ve kartı sömürmüşler demektir. Ayrıca size çıkan borcu (siz harcamasanız bile) kuruşu kuruşuna ödeme yükümlülüğünüz vardır, itirazınız olumlu sonuçlanırsa ödediğiniz bakiye + limit olarak yansır veya ana hesaba iade edilir (bankadan bankaya değişir). Garanti bankası ile yaşadığım bir itiraz durumunda banka ödeme yapmamı istememiş ve ilgili işlemleri bloke ederek kartıma + limit sağlamıştır. İtiraz sonuçlanması maksimum 6. Ay sürer, ve bu süre bankadan bankaya değişiklik gösterir. Eğer ekstre borcunuzu ödemezseniz (kartı kimin kullandığı fark etmeksizin) kartınızın borcu faizlenir ve mevcut borç + faiz tutarını ödersiniz. 3. Ay ödeme yapmazsanız kartınız bloke edilir ve kolay kolay ilk 5. Yıl kart alamazsınız, takibe düşersiniz. Elbette bankanın bundan önce itirazı yanıtlama imkanı vardır lakin net bir bilgi vermek mümkün değil. Son olarak işlemin yapıldığı iş yerleri ile iletişime geçip durumu iletin ve iptalini isteyin, büyük ihtimalle iptal yapıp kartınıza yansıtacaklardır.

    Geçmiş olsun.




  • Başına gelenler için çok üzüldüm. İlk 24 saat içerisindeki ihbarlarda sadece 150TL lik kısımdan sorumlu olduğunu duymuştum ancak senin için biraz geç olmuş gibi. Bu haberi görmemle 3 yıldır kullandığım kartımı bi yeniletme zamanı geldiğini düşünüyorum artık.
  • Antor kullanıcısına yanıt
    Banka mı sorumluymuş, benimde Akbank, MNG kargoda kapıda ödeme yaptım ürünler sahte Akbank ilgilenmedi kartı kapattı 2aydr ses yok bende kapatcam akbankı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam benim tavsiyemde bankayla falan konuşun kara listeye düşmemeye çalışın. İlerde bir gün araç alımı ev alımı için falan kredi kullanacak olursunuz bazı bankalar sorun çıkarabilir.
  • Benimde başıma geldi işbankası tüm parayı ödedi beni sorumlu tutmadı, savcılıkla falan uğraştırmadı, bir dilekçe yazım email yolladım bir hafta içinde çözdüler, bu arada ödeme yapmanız gerekiyorsa bankaya ödeyin, cezalar ve bu gibi durumlarda ödemeyi yapmakla yükümlüsünüz eğer banka ödemenize gerek yok derse ödeme yapmazsınız, ama öncelik sizin ödeme yapmanız, ödemeyi erteleme ya da iptal etme banka insiyatifinde bir durumdur taki olay çözülene dek.
    Ek not:10 yıldan fazla zamandır tek bankayla çalışıyorum ufak tefek insiyatifler için banka değiştirilmez, ben bu durumu iletmiştim belki faydası olmuştur, size de tavsiyemdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winuae -- 14 Ocak 2019; 22:58:59 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anonim A.Ş

    Banka mı sorumluymuş, benimde Akbank, MNG kargoda kapıda ödeme yaptım ürünler sahte Akbank ilgilenmedi kartı kapattı 2aydr ses yok bende kapatcam akbankı
    Alışverişi siz yapmışsınız. Kartın çalınması söz konusuysa son 24 saat içinde yapılan alışverişlerin 150TL si hariç banka sorumlu diye biliyorum.
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/yargitaydan-cok-onemli-kredi-karti-karari-tuketeci-sevindi-bankalar-uzuldu-40952452



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 14 Ocak 2019; 22:57:35 >




  • Antor kullanıcısına yanıt
    Valla hocam geçmiş olsun da Akbank işlem ıvır zıvır güzel ama iletişim sıkıntısı çok, ben senelerdir kullanılyorum hem maaş müşterisi hem Neo 1 senedir kart ama müşteri hakları konusunda 00000 o kadar yani itirazı değerlendiren bir konuşur, mh bir konuşur, şubeler zaten BERBAT iletişim konusunda yapı kredi ve Akbank iyi değil hocam velhasıl umarım lehinize hızlıca sonuçlanır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • geçmiş olsun eğer bankanız da varsa lütfen sanal kart kullanın kredi kartını internetten alışverişe kapatın
  • Her türlü alırsın parayı yakınımın başına 60 bin tllik olay gelmişti banka ödemişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ziraatten 300 lira alışveriş yapmışlardı iznim dışında,hemen farkettim mesaj falan gelmedi ama tesadüf işte.. Kapattım kartı öbür gün bankaya gittim itiraz ettim. O ekstre dönemi borcu dondurdular,öbür ekstre döneminde silmişler yeni kart çıkardılar. 10 günde falan halloldu. Diğer bankaları bilmiyorum. Bu mesaj atmama olayı çok saçma her zaman gelen mesaj böyle durumlarda gelmiyor,sanırım mailorder tarzı bir şekilde çekiyorlar parayı başka izahı yok. Geçmiş olsun hocam,umarım en kısa sürede hallolur.
  • m-99 M kullanıcısına yanıt
    Hocam kendilerine almıyorlar. Sitelerden ucuz bilet satılır diye konular açıyorlar, 50 lik bileti 30a 35e kaça tutturursa satıyor. Benim karttanda telefon faturası ödemişlerdi. Telefon faturası,bilet,netflix,spotify vs. gibi şeylerde kullanıyorlar kartı al-sat yapıyorlar. Çok can sıkıcı gerçekten,benimki kısa sürede hallolmuştu umarım bu da çözülür.
    Not: Olaydan sonra kartın e-ticaret kısmını kapalı tutmayı öğrendim. Sadece bir şey alacağım zaman mobil uygulamadan aç-kapa yapıyorum,artık kafam rahat. Kimsenin garantisi yok,bende kartımı hiç 3.sınıf bi sitede kullanmamıştım,bir yerlerden bulup indiriyorlar. En iyisi e-ticaret kapalı şekilde kullanmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KASAP1910 -- 15 Ocak 2019; 3:19:21 >
  • tüm e alışverişlerde ( keza kasko vb de dahil ) sanal kart kullanın kafanız rahat olsun. Kartın limitini alışveriş yapacağınız kadar ayarlayın biri eline geçirse bile bir işine yaramaz.

    Asıl kartı e ticarete kapalı tutun. Dokunarak para çekmeye kapalı tutun.

    En ufak bir şüphe bile duyarsanız normal günlük kullanımda hemen bankayı arayın kartı kaybettim diyin yenisi bedelsiz gelir. Güvenlik için numarası da değiştirilmiş oluyor yeni gelenin.

    Ay içinde ara sıra kartın harcamalarını kontrol edin. 5 dk nızı alır.

    2-3 yılda bir kaybettim diyerek kartı yeniletin.

    Yıllardır böyle yapıyorum Allaha şükür garip bir olay başıma gelmedi.

    Geçmiş olsun bu arada.
  • şu konuyu baltalamaya gelenleri bloklayın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • KASAP1910 kullanıcısına yanıt
    En mantıklısı bu sanırım benim otomatik ödeme ve bazı çekimlere baglı iki kart var onları açık bırakıp diğerlerini net alışverişine akşam kapatayım komple iyi hatırlattınız .

    e ticarette güven olmaz. Bankalara güven hiç olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m-99 -- 15 Ocak 2019; 9:46:42 >
  • Anonim A.Ş A kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle. Böyle büyük bir sorunda bile bana yardımcı olacak bir Allah'ın kulu yok. Anca papağan gibi aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adem-123

    Her türlü alırsın parayı yakınımın başına 60 bin tllik olay gelmişti banka ödemişti.
    Parayı alma konusunda ben de umutluyum fakat kartın son ödemesi yaklaşıyor. Harcamadığım parayı ödemek durumunda kalacağım ve maddi olarak beni oldukça zorlayacak bu ödeme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -epica- -- 15 Ocak 2019; 10:5:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.