Şimdi Ara

Bilgi Teknolojileri İletişim Kurulları Kararlarınca Yapılacak Ücret İadeleri (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
3.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Bu konuda gelişme var mı? Son bir hafta içinde başvurup parası alabilen oldu mu?



    ben bir hafta önce başvurdum ama daha alamadım.
    sanırım veda edeceğiz bu paralara. zamanında almak gerekiyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinbestil


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Bu konuda gelişme var mı? Son bir hafta içinde başvurup parası alabilen oldu mu?



    ben bir hafta önce başvurdum ama daha alamadım.
    sanırım veda edeceğiz bu paralara. zamanında almak gerekiyormuş.


    Hemen pes etmemek lazım. BTK kararı gereği durdurduk diyorlar. Bakalım doğru mu? BTK'ya yazıp soracağım. Gelişmeleri bildiririm. Ayrıca bu paralara neden veda edeceğiz ki? En azından konuşarak harcarız.
  • BTK'ya aşağıdaki şikayet formunu gönderim. Benzer bir durumda olanlar BTK'ya şikayet formu gönderirlerse belki sorunumuz daha çabuk çözülür. Belki de çözülmez ama en azından elimizden geleni yapmış oluruz.

    https://www.btk.gov.tr/Tuketici/tuketici_sikayet/bireyseltuketicisikayet.asp

    quote:


    Merhaba,

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 29.09.2010 tarih ve 2010/DK-10/565 sayılı Kararı gereği ön ödemeli hatlara yapılacak iadeler Turkcell tarafından yapılmamaya başlanmıştır. Daha öncehttp://www.turkcell.com.tr/yardim/duyurular/faturasizhatucretiadeleri internet adresi ile talep yapılabilirken, gönder butonu kaldırılmıştır. Ayrıca Turkcell'in internet sitesi üzerinden Şikayetim var düğmesine basarak yapmış olduğum bilgi talebine telefon ederek cevap verilmiş ve telefonda bana BTK'nın daha sonra çıkan bir kararı üzerine bu ödemelerin durdurulduğu bildirilmiştir. Bu karar hakkında detay sorduğumda ise tam bir yanıt verilememiştir.

    Bu ödemelerin BTK tarafından durdurulduğu doğru mudur?
    Eğer doğru ise ilgili karar ile ilgili detaylı bilgi alabilir miyim?
    Eğer doğru değilse Turkcell BTK kararlarını uygulamayarak abonelerini zor duruma düşürmektedir ve gereğinin yapılmasını rica ederim.





  • BTK'dan cevap geldi. şu an copy paste yapamıyorum. Ama özetle uygulama hakkında bilgi vermişler ve durdurmaya ilişkin hiç bir şeyden bahsetmemişler. Turkcell ipe un seriyor sanırım. Tüketici hakları hakem heyetine başvurarak bu parayı alabilir miyiz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    BTK'dan cevap geldi. şu an copy paste yapamıyorum. Ama özetle uygulama hakkında bilgi vermişler ve durdurmaya ilişkin hiç bir şeyden bahsetmemişler. Turkcell ipe un seriyor sanırım. Tüketici hakları hakem heyetine başvurarak bu parayı alabilir miyiz acaba?



    ben de az önce neden hala iade gerçekleşmedi diye sordum. hernüz çözüm aşamasında beklemeniz lazım dediler. iade ler durduruldu deseydi BTK nın hangi kararıyla diye soracaktım. Ama bana bir şey demediler.
  • beyler bugun hatdimi vadofondan avea tasidim hatdimda 134 lira var bunu ben simdi alamicammi bu parayi alamicaksam liralari atayim oteki hatda
  • BTK'nın cevabını aynen iletiyorum. Benim sorduğum soru: Turkcell ödemeleri durdurdum diyor BTK'nın aldığı karar sebebiyle, böyle bir karar var mı? Adamların cevabı ilk alınan karar.

    quote:


    Sayın ......,
    Şikayetiniz incelenmiştir.
    5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu ve ilgili mevzuat kapsamında, tüketici hak ve menfaatlerinin korunmasını teminen, regülasyon yetkisi çerçevesinde kendisine verilen görev alanında, gerekli düzenlemeleri yapmak Kurumumuz görevleri arasında sayılmış bulunmaktadır.

    Kurumumuz tarafından ön ödemeli hatlarda kalan TL'nin iadesine ilişkin düzenleme yapılmadan önce, GSM işletmecileri tarafından ön ödemeli hatlarda aboneliğini bir şekilde sonlandıran abonelerin hatlarında kalan TL tutarlarmın iadesine ilişkin herhangi bir uygulama ya da iadeye ilişkin herhangi bir yükümlülükleri bulunmamakta iken, Kurumumuzca yukarıda da ifade edilen tüketici hak ve menfaatlerini korumak amacıyla konu hakkında düzenleme yapılma ihtiyacı duyulmuş ve 2010/DK-10/565 sayılı Kararı alınmıştır. Söz konusu Kurul Kararı ile ön ödemeli hatlarda Kalan TL'nin iadesi ve aktif kullanım sürelerine ilişkin düzenleme yapılmış olup, talep etmeleri halinde tüketicilere hatlarında kalan TL miktarlarını geri alabilme imkanı tanınmıştır.

    Bu kapsamda, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu tarafından alınan 29.09.2010 tarih ve 2010/DK-10/565 sayılı Kurul Kararı ile abonelerin hesaplarında kalan bakiyeleri için geri alma hakları 01.10.2010 tarihinden itibaren doğmuş olup, GSM işletmecilerince de 01.10.2010 itibariyle, fesih tarihinden itibaren 3 ay içerisinde başvuran abonelerine 15 gün içerisinde geri ödeme yükümlülüğü getirilmiştir. Tüketiciler 01.10.2010 tarihinde kazanmış oldukları geri alma haklarını, 01.01.2011 tarihinden itibaren talep edebileceklerdir.
    Bilgilerinizi rica ederiz.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    Basın ve Tüketiciler ile İlişkiler Müşavirliği




  • Şimdi de Turkcell'e aşağıdaki şikayet mesajını gönderdim. tcell genelde yazılı bildiirim yapmaktan kaçıp sözlü bildirim yapıyor. Sanırım kendini bağlayıcı bir durum oluşmasından korkuyor. Bakalım yazılı cevap verecekler mi?

    quote:


    Merhaba,
    Birkaç gün önce Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 29.09.2010 tarih ve 2010/DK-10/565 sayılı Kararı gereği ön ödemeli hatlara yapılacak iadelerin devam edip etmediğine ilişkin duruu sormuştum. Beni telefonla arayan bir müşteri temsilcisi BTK'nın aldığı bir karar sebebiyle ödemelerin durdurulduğunu söylemişti. Ben de durumu BTK'ya yazı ile iletip durum hakkında bilgi istedim. BTK'dan böyle bir durdurma olmadığı ve ödemenin yapılması gerektiği şeklinde yazılı olarak bilgi aldım. Eğer ödemelerin hala durdurulduğunu iddia ediyorsanız BTK'nın konuyla ilgili kararıyla ilgili detaylı olarak yazılı bir bilgi istiyorum. Zira bu yazılı bilgiyi BTK'ya ileterek kontrol edeceğim verdiğiniz bilginin doğruluğunu.
    Teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Şimdi de Turkcell'e aşağıdaki şikayet mesajını gönderdim. tcell genelde yazılı bildiirim yapmaktan kaçıp sözlü bildirim yapıyor. Sanırım kendini bağlayıcı bir durum oluşmasından korkuyor. Bakalım yazılı cevap verecekler mi?

    quote:


    Merhaba,
    Birkaç gün önce Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 29.09.2010 tarih ve 2010/DK-10/565 sayılı Kararı gereği ön ödemeli hatlara yapılacak iadelerin devam edip etmediğine ilişkin duruu sormuştum. Beni telefonla arayan bir müşteri temsilcisi BTK'nın aldığı bir karar sebebiyle ödemelerin durdurulduğunu söylemişti. Ben de durumu BTK'ya yazı ile iletip durum hakkında bilgi istedim. BTK'dan böyle bir durdurma olmadığı ve ödemenin yapılması gerektiği şeklinde yazılı olarak bilgi aldım. Eğer ödemelerin hala durdurulduğunu iddia ediyorsanız BTK'nın konuyla ilgili kararıyla ilgili detaylı olarak yazılı bir bilgi istiyorum. Zira bu yazılı bilgiyi BTK'ya ileterek kontrol edeceğim verdiğiniz bilginin doğruluğunu.
    Teşekkür ederim



    Güzel olmuş. Demekki ayak sürüyorlar. bu arada vazgecen falan olur diye.

    Edit: Benim iade başvurum da iptal olmuş. normalde yeniden başvuru yapmak iştediğimde bu numarayladaha önce başvurulmuş henüz sonuçlanmamış diyordu. şimdi ise yeni başvurumu kabul etti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinbestil -- 12 Nisan 2011; 11:53:18 >




  • 535 ******* ve 538 ******* nolu hatlarım için yapmış olduğum bakiye iade talebi sanırım red olmuş. BTK ile görüştüm. bu tutarın 15 gün içinde tarafıma ödenmesi gerekiyor denildi. ben de tekrar başvuru yaptım. ilgilenirseniz sevinirim.


    böyle yazıp gönderdim turkcell e
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinbestil

    quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Şimdi de Turkcell'e aşağıdaki şikayet mesajını gönderdim. tcell genelde yazılı bildiirim yapmaktan kaçıp sözlü bildirim yapıyor. Sanırım kendini bağlayıcı bir durum oluşmasından korkuyor. Bakalım yazılı cevap verecekler mi?

    quote:


    Merhaba,
    Birkaç gün önce Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu�nun 29.09.2010 tarih ve 2010/DK-10/565 sayılı Kararı gereği ön ödemeli hatlara yapılacak iadelerin devam edip etmediğine ilişkin duruu sormuştum. Beni telefonla arayan bir müşteri temsilcisi BTK'nın aldığı bir karar sebebiyle ödemelerin durdurulduğunu söylemişti. Ben de durumu BTK'ya yazı ile iletip durum hakkında bilgi istedim. BTK'dan böyle bir durdurma olmadığı ve ödemenin yapılması gerektiği şeklinde yazılı olarak bilgi aldım. Eğer ödemelerin hala durdurulduğunu iddia ediyorsanız BTK'nın konuyla ilgili kararıyla ilgili detaylı olarak yazılı bir bilgi istiyorum. Zira bu yazılı bilgiyi BTK'ya ileterek kontrol edeceğim verdiğiniz bilginin doğruluğunu.
    Teşekkür ederim



    Güzel olmuş. Demekki ayak sürüyorlar. bu arada vazgecen falan olur diye.

    Edit: Benim iade başvurum da iptal olmuş. normalde yeniden başvuru yapmak iştediğimde bu numarayladaha önce başvurulmuş henüz sonuçlanmamış diyordu. şimdi ise yeni başvurumu kabul etti.


    Muhtemelen amaçları yıldırmak, oyalamak ve zaman kazanmak. Sonuçta onca paranın faizi bile ciddi bir miktar yapar.




  • Bugün Turkcell'den bir kez daha aradılar. Daha önce yanlış bilgi vermişler, ücret iadeleriyle ilgili durdurma yokmuş. Daha önce bahsettikleri durdurma kararı kamu tarifeleriyle ilgili iadelerle ilgiliymiş. Birkaç güne kadar hattımı taşıyıp iade talebi yapıcam. Sonraki gelişmeleri de yazarım.
  • BANA DA cevap yazmışlar:

    quote:

    Sayın Bestil,
    İncelemenin hızlandırılması adına talebinizi tekrar ilettim.
    En kısa süre içinde size bilgi verilmesini sağlayacağım.

    Ürün ve servislerimizle ilgili tüm konularda size yardımcı olmaktan mutluluk duyacağız.

    Saygılarımızla,TURKCELL İletişim Hizmetleri A.Ş.Manolya GÜLADA
  • Dün M.H aradı. sitemizde iyileştirme çalışması yapıyoruz. o yüzden anlık sorunlar olabilir. başvurunuzdan 15 gün sonra paranız iade olacaktır dedi. Ben de bazı arkadaşlara iadeler durduruldu falan demişsiniz dedim. öyle bir bilgi verilmedi bize dedi. nasıl öğrenebilirz bunu dedim. finans departmanına soruyum bekleyin dedi. sordu iadeler devam ediyor, 15 gün dolduğunda iadeniz gerçekleşmezse bizi bilgilendirin dedi.
  • En sonunda tekrar eklemişler linkleri. kontor fiyatları bölümlerine eklemişler nedense.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinbestil

    En sonunda tekrar eklemişler linkleri. kontor fiyatları bölümlerine eklemişler nedense.


    Bulunamasın diye oraya eklemişlerdir. BTK sorduğunda link var mı var diyecekler.

    Bu arada hattımın taşınma işlemi tamamlandı. Bugün formu doldurdum iade işlemi için en son onay ekranında ONAYLA düğmesine bastığımda Talebiniz alınamamıştır şeklinde bir hata mesajı veriyor. Talebi almamak için ellerinden geleni yapıyorlar.
  • Geçen perşembe numaramı Vodafone'a taşımak için dilekçe verdim. Pazartesi sabahı numara taşınma işlemi tamamlandı. Salı sabahı ücret iadesi talebinde bulundum. Bugün iade işlemi hesabıma yapılan EFT ile tamamlandı. Başvuru ile iade arasında sadece 2 gün geçti. Taşıma talebi ile paranın hesabıma yatırılması süreci ise 8 günde tamamlandı.
  • Turkcell e aşağıdaki maili attım

    quote:

    22.04.2011 tarihinde beni arayan ismini hatırlamadığım bayan müşteri hizmetleri temsilcisi benimle dalga mı geçiyor acaba. iadelerimin ertesi sabah gerçekleşeceğini söylemişti. Ama hesabıma baktım iade falan gelmemiş. Neyse Cumartesi olduğu için EFT ler ulaşmamış. M.H temsilcisi de bunu unutmuş olabilir. Ama iade sayfasına baktığımda başvurumun henüz sonuçlanmadığı yazıyor. Nasıl bir işlemse 19 günde sonuçlanamadı. BTK neden 15 gün içinde iade olunacak dedi anlamadım. Gerçi bazı arkadaşlara 2 gün içinde iade yaptınız. Ama sanırım benim tutarlar biraz yüksek olduğu için başınızdan savmaya çalışıyorsunuz. Hiç yakıştıramadım Türkiye'nin en büyük operatörü TURKCELL 2900 TLyi ödememek için kırk takla atıyor. Gerçi bunu yapanlar bence bir kaç kişiden ibaret. Ama bu birkaç kişi yüzünden TURKCELL 2in insanların gözünden düşmesi yazık çok yazık. Ama bir üst yetkililere ulaşmaya çalışacağım. ve bana yapılanları söyleyeceğim. Bana söylenen yalanlarla dolu aramaların saatlerini de söyleyeceğim. Çünkü Perşembe günü aradığımda da Cuma günü paramın hesabımda olacağını söylemişlerdi. Cuma tatil falan değildi Cuma günü arayan hanımefendiye dedim. Ben dün görüştüm bugun para hesabımda olacakmış dedim. Bize verilen bilgiye göre Yarın sabah hesabınızda olacak dedi. Ama gene yok gene yok. Neyse belki bu maili umaraım biraz daha duyarlı birisi okur. (diğer numaram da 53.....)


    mahkemeye gitmem için elimde yazılı bir belge mi olması lazım. Ama sonuç da belge de vermiyorlar. konyadaki en yetkili merkezine gitsem dilekçe versem bana yazılı cevap verirler mi. iade başvurum 4 ünde yaptım ama elimde kanıttım yok. dilekçe ile başvursam elimde kanıt olur. sonra 15 gün beklerim ve mahkemeye giderim.




  • Genel Müdürlüğü aradım onlar da form oluşturdular. Bakalım bize biraz daha beklemek düştü.
  • quote:

    Tam bir ay önce yapmış olduğum kalan bakiye iade talebimin neden gerçekleşmediğini bugun arayarak bildirdiğiniz için teşekkür ederim. Turkiyenin en büyük gsm operatöründe işlerin ne kadar hızlı yürütüldüğünü görmek beni çok şaşırttı. İkinci bir konu da arayan yetkili bana problemin vermiş olduğum banka iban numarasından kaynaklandığını söyledi. Ancak benim verdiğim iban numarası kendi adıma kayıtlı maaş hesabımın numarasıdır. Bugun de kendi adıma kayıtlı Garanti Bankası iban numarası ile tekrar başvurdum. Arayan yetkili bana yine 15 gün beklememi söyledi. Ümit ediyorum ki bunlar oyalama taktiği falan değildir. Ama ümitlerim de tükenmek üzere. Bunu da bilmenizi isterim...


    Bunu yazıp gönderdim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.