Şimdi Ara

Betona , Köprülere Harcanan Paralar “İsraftır”!!

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
7
Cevap
0
Favori
118
Tıklama
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Ülke ve Dünya Gündemi >> Betona , Köprülere Harcanan Paralar “İsraftır”!!
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1664 Mesaj
    Ülkenin ekonomi sınıfı belli. Artık sadece alt ve üst sınıf var , orta sınıf da eridi. Ülkede ki paralar yok yere ve israf olacak bir şekilde betona harcanılıyor , sebebi hazır “trafik” , “mülkiyet”. Varsın trafik bol olsun , gideceğimiz yere 30 dakika geç gidelim. Karnımız doymadıktan sonra , üstümüzde kıyafet , elimizde bir işimiz , diplomamız olmadıktan sonra köprüler benim ne işime yarayacak ?

    Asgari maaş 1400₺ , bu harcamaları yapmasak paramız devletimizde kalsa , o paralarla asgari ücreti yükseltip daha iyi maaş verebiliriz. Fabrika açabiliriz , Yerli mallarımızı üretebiliriz. Allah aşkına! , bu köprülerin , yolların bize ne faydası var ?



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
    _____________________________
    2004 Ford Focus 1.6i / iPhone 6 16 GB / Apple iPad Air 2 128 GB Space Gray
  • Bari kopruyu kendi muhendisimiz yapsaydi ama o da yok



    Nasil olsa kendileri odemiyor vatandas oduyor zarar etsek de bir seylere vergi koyariz dusuncesi var ee vatandas da memnun zaten
    - Birileri karar veriyor ve köprü yapımı için ihale açıyor.
    - İhaleye, karar vericinin can yoldaşı firmalar katılıyor.
    - İhaleye katılan firmalar, projenin tamamlanması için gerekli parayı, kamu bankalarının garantörlüğü sayesinde alıyorlar.
    - İhaleyi kazanan firma, tüm işleri iktidarın yandaşı olan taşeron firmalara veriyor.
    - İhalenin bir diğer önemli özelliği ise, karar vericinin geçiş ücreti garantisi vermesi oluyor.

    Sonrasında;

    - İhaleyi kazanan adam, inşaat süresince cebinden tek kuruş para çıkmadan işi bitiriyor.
    - İşi bitirdikten sonra, karar verici tüm ağır vasıtalara bu köprüden geçmeyi zorunlu kılıyor, çünkü garantör olduğu parayı bir şekilde ödetmesi gerekiyor.
    - Can yoldaşı firma, yeterli araç geçmediğini görünce, eksik kalan parayı devletten talep ediyor.
    - Devlet, ihaleyi kazanan can yoldaş firmanın talebini yerine getiriyor ve köprüden geçmeyiş ücreti ödüyor.

    Sonuç olarak;

    - Durduk yere yapılan ve milyarlarca dolara mal olan köprü, benim paramla yapılıyor.
    - Benim paramla yapılan köprüden ben geçerken para ödüyorum.
    - Benim paramla yapılan köprüden geçmezsem, ben yine para ödüyorum.

    Bu işe "Hizmet" diyecek zeka seviyesine sahip birinin oyu ile benim oyumun eşit olması ne kadar acı.
  • Yarbay
    2531 Mesaj
    adamlar yol yabtı yol. Gılışdar ssk yı batırdı.
    |
    |
    _____________________________
    Zannetme ki ecdadın asırlarca uyudu, nereden bulacaktın o zaman eldeki yurdu!
  • Yarbay
    26142 Mesaj
    Bari kopruyu kendi muhendisimiz yapsaydi ama o da yok



    Nasil olsa kendileri odemiyor vatandas oduyor zarar etsek de bir seylere vergi koyariz dusuncesi var ee vatandas da memnun zaten



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
  • Yarbay
    7822 Mesaj
    Elbette bunlar yapilacak.



    Ama yanlis olan 1 liralik isi 5 liraya yandasa verip aradaki 4 liralik farki iki iki kirismak.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye Türklerindir
    Baba bana subaru al

    PSN : Jeopol
  • Binbaşı
    1642 Mesaj
    onlara göre israf değil hizmet
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4777 Mesaj
    - Birileri karar veriyor ve köprü yapımı için ihale açıyor.
    - İhaleye, karar vericinin can yoldaşı firmalar katılıyor.
    - İhaleye katılan firmalar, projenin tamamlanması için gerekli parayı, kamu bankalarının garantörlüğü sayesinde alıyorlar.
    - İhaleyi kazanan firma, tüm işleri iktidarın yandaşı olan taşeron firmalara veriyor.
    - İhalenin bir diğer önemli özelliği ise, karar vericinin geçiş ücreti garantisi vermesi oluyor.

    Sonrasında;

    - İhaleyi kazanan adam, inşaat süresince cebinden tek kuruş para çıkmadan işi bitiriyor.
    - İşi bitirdikten sonra, karar verici tüm ağır vasıtalara bu köprüden geçmeyi zorunlu kılıyor, çünkü garantör olduğu parayı bir şekilde ödetmesi gerekiyor.
    - Can yoldaşı firma, yeterli araç geçmediğini görünce, eksik kalan parayı devletten talep ediyor.
    - Devlet, ihaleyi kazanan can yoldaş firmanın talebini yerine getiriyor ve köprüden geçmeyiş ücreti ödüyor.

    Sonuç olarak;

    - Durduk yere yapılan ve milyarlarca dolara mal olan köprü, benim paramla yapılıyor.
    - Benim paramla yapılan köprüden ben geçerken para ödüyorum.
    - Benim paramla yapılan köprüden geçmezsem, ben yine para ödüyorum.

    Bu işe "Hizmet" diyecek zeka seviyesine sahip birinin oyu ile benim oyumun eşit olması ne kadar acı.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    5267 Mesaj
    Para taşa toprağa betona gitti.. taş toprak beton ekonomiye bir getiri sağlamaz..Anca uyandılar..


    Müteahhit kafası ile ülke yönetilirse olacağı buydu..
    |
    |
    _____________________________
    Yolsuzluk=Yoksulluk.
    Doğruları konuşmak için en az iki kişi gerekir biri doğru söyleyen, biri doğru anlayan,
    Allah, kimseyi yanlışı savunacak kadar cahil,doğruyu inkar edecek kadar nankör yapmasın..


    Doğayı yıpratmayınız,
    Yeteneklerinizi hobi olarak harcamayın,
    İnsanlar kazandıkca kibarlaşırmış.
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Canlı Tv izle
SEO
bankalar.org
kolayoto.com
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,289
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.