Şimdi Ara

BAYMAK ocean luna 20fi arıza

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
24.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. Elimde oldukça eski bir kombi var (BAYMAK ocean luna 20fi) ve sık sık arıza yapıyor. Her arızada da masraf çıkartıyor tabi. Kombiyi değiştirmek şimdilik akıllıca gözükmüyor. Ev sahibi almanyada ve masraflar geçici de olsa benim cepten çıkıyor. En son iş için 1 haftalığına şehir dışına çıktım ve geldiğimde kombi ateşleme yapmıyordu. Şu anda kombiyi açtığımda uyarı lambası (üzerinde şimşek ve petek ikonu var, bu aynı zamanda reset butonu) yanıyor. Hava motoru çalışıyor ama ateşleme yapmıyor. Gaz vs. bütün sistemin enable olduğunu kontrol ettim. Hatta kombinin içini açtım ve açıkken çalıştırmayı denedim. Çakmakta herhangi bir ateşleme yok. Kartına baktım ancak gözle görülen bir arıza da yok. Bu durumda sanırım servis çağırmam gerekecek ancak kanımca küçük bir röle ya da valf sistemin start olmasını engelliyor. Düşük ihtimal ama aynı ya da benzeri bir arızayla karşılaşıp çözüm üreten varsa sevinirim. Teşekkürler.







  • Tekrar merhaba arkadaşlar. Biraz zahmetli oldu ama problemi kendim çözdüm. Bilinçli bir tüketici olarak bu süreçte karşılaştığım deneyimleri size aktarıyorum.

    Önce teknik servis çağırdım. Servis kartta arıza olduğunu söyledi. Yeni kart 315 tl tamiri garanti değil dedi. Bunu gelip söylemek 25 tl.

    Sonra tanıdık yoluyla kartı tamir edebilecek elektronikçi bir başka servise götürdüm. Durumu anlattım ve bana ayaküstü dedi ki reset rölesi arızalı. Rölenin piyasa değeri 65 tl olduğunu ! söyledi ama piyasada bulamayacağımı sadece kendinde bulunduğunu onun da yıllar önce tanesi 32 $ 'dan ! 150 tane ! aldığını hatta baymak fabrikasına bile kendisinin 50 adet sattığını ! söyledi. Normalde 100 ila 125 tl arasında masraf çıkaracağını ama bana tanıdık olduğum için birşeyler yapabileceğini söyledi. Ben yeni kombi almaktan bahsedince her servisin yaptığı gibi bu modeli övmeye başladı. ( Piyasadakilere hatta yoğuşmalılara bile 10 basar vs.. ) Bir onboard röle en fazla 5 tl olur. Röle çift konumlu çift kontaklı olduğu için hadi etsin 10 tl. 65 olması imkansız. Bu yüzden ben arkadaşa güvenmedim. Ardından aldım elime havyayı söktüm röleyi. Ölçtüm gayet iyi çalışıyor. Konumunu bobin ayaklarına besleme vererek değiştirdim ve kartı taktım kombiye. Kombi sorunsuz olarak çalışıyor.

    Kıssadan hisse: Teknik servisler acımaz, hak ettiklerinin fazlasını türlü yalanla sizden alırlar.

    Saygılar, arızasız tüketimler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cektrony -- 23 Şubat 2009; 9:55:40 >




  • Helal olsun. Bu tip insanlar da ellerine geçen ilk fırsatta milleti kandırarak helal para kazandıklarını zannediyorlar. Böyle tüccarlık olmaz.
  • vÖncelikle cevap için teşekkürler taşkafa bey . Önerilerinizi dikkate alacağım.

    Ancak kombimi 2-3 ay sonra sonra yenileyebileceğimden , bugün mevcut arızamın giderilmesi için teknik servis çağırmaya karar verdim ve şöyle bir durumla karşılaştım.

    Kombimin markası Baymak Luna 20 Fi . 12 yıldır kullanıyorum ve sorunum sıcak suyu açtğımda peteklerin ısınması ve sıcak suyun sürekli bir şekilde akmaması.

    Önce internette baymak kombi servisi başlığı altıda anadolu yakasında yer alan 2-3 yer buldum ve bunları aramaya karar verdim.

    Önce Arpacı teknik(http://kombitamirbakimservisi.net/) adlı firmayı aradım.Kendileri telefonda 30 ytl servis ücreti olduklarını söyledikleri anda web sitelerinde 20 ytl yazdığını hatırlattım , bunun üzerine kem küm yapıp , e öyleyse tamam 20 ytl olsun dediler. Bend de daha gelmeden bana kazık atmaya başladıklarını söyleyip telefonu suratlarına kapadım. Daha sonra kendileri beni aradı ama telefonu açmadım.

    İkinci olarak Emin Teknik adlı firmayı aradım. 20 ytl teknik servis ücreti karşılığında kendileri ile anlaştım ve bugün gelip baktılar. Gelen usta ana kartın ve 3 yollu vananın değişmesi gerektiğini belirtip , 170 ytl masraf çıkardı. Ben de başka seçeneğim olmadığından ve bu konularda pek bilgi olmadığından , ayrıca tandık bir teknik servise götürme durumum da olmadığından kabul ettim. Kendileri ana kartı tamir etmek üzere söküp götürdüler. 3 yollu vanayı ise ellerindeki yedek parça değiştircekler.

    Bu durumumla ilgili görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.




  • FİRMA SAHİPLERİ
    SERVİS ÜCRETİ (İŞÇİLİK) + MALZEME PARASI = TUTAR
    OLARAK SİZE FATURA ÇIKARMIŞ OLAMAZLAR MI.... BU DA DOĞAL HAKLARIDIR.....
  • baymak baxi eco 20 fp hakkinda bilgisi olan var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Alarko Harmony Arıza
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.