Şimdi Ara

Başlangıç motoru önerisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
5.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Eksiler buradan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tercih meselesi ama kardeşim Ninja benim için çok başka Kış geldi uygun fiyatlı mümkünse tanıdık bildik 4000km civarında tertemiz bir NINJA 250 2012 ve yanında sana ekipman alabilmek için kalmış yaklaşık 4000tl ile çok mutlu olacağını düşünüyorum. Ben böyle yaptım pişman değilim. Yedek parçası pahalı ama her Güzelin bir bedeli olacak.
    Yalnız KAWASAKI TÜRKİYENİN ELİNE DÜŞME AĞLARSIN :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atireis

    Açtığım konuda neden benim cevaplarım eksikeniyor anlamadım

    "Eksici" bir arkadaş kol geziyor, bir ara da bana takmıştı. Ne yazsam eksi...



    Neyse 250cc incelemesini biliyorsundur: > Altın Elbiseli Adamwww.youtube.com/watch?v=Fkrnax74lUw

    Bu videoyu izledikten sonra çok daha rahat karar verebilirsin. Ama benim tavsiyem şekilden ziyade alabileceğin en kaliteli makinayı almandır.

    Vitesli motorlarda diğer alternatiflerin şöyle:

    Bajaj Boxer 150cc 12BG 2750TL

     Başlangıç motoru önerisi
    Şekildeki motorun orjinalinden farkı deponun ve yan kapakların boyanmış olması, bir de sele deriyle kaplanmış.

    Honda CB125E Ace 125cc 8.72BG 3000-3500TL

    Bajaj Discover 125cc çift bujili 4 valfli 13BG 4200TL,

    Hero(Honda) Glamour 125 çift bujili mikroişlemcili ateşleme 9.1BG 3900-4000TL,

    Hero(Honda) Pleasure 150cc 14.4BG 5250TL

    Yamaha YBR125 balansörlü titreşimsiz 9.79BG 4900-5000TL,

    TVS Apache 150cc 13.5BG 5000-5400TL

    Haojue(Suzuki) DA135S 135cc çift balansörlü titreşimsiz 11.13BG 4000-4500TL

    Haojue(Suzuki) HJ150 150cc 11.26BG titreşimsiz 4800-4900TL...

    Bunlar 0km mağaza teslim fiyatları. Hangisini alırsan al mutlaka kaliteli bir çift lastik alman gerekecek. Bir de hangisini alırsan al mümkün oluğunca çok alternatifi dene. Üzerine binmeden, çalıştırmadan, 1-2 tur atmadan motor alma sakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda4 -- 31 Aralık 2014; 10:03:04 >




  • Bajaj boxer 150 alıp cafe racera çevirmek mantıklı geldi hem bana özel olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atireis kardeşim, bu mesaj belki seni üzecektir ancak emin ol niyetim o değil. Sadece "kendimce doğru bildiğim bazı şeyler" i açıklamak. Ben bir bilim adamıyım ve bizim en önemli özelliğimizin "her ne şart ve halde olursa olsun, doğruyu söylemek" tir. Aksi takdirde bizim güvenilirliğimiz ayaklar altına gider.
    Gençliğimde (yaşım 52) motosiklete hevesim vardı. O zaman şöyle bir şey duymuştum: "Motosiklete küçük hacimli, düşük beygirli bir motor ile başlanır, tecrübe kazandıkça motor hacmi ve beygir yükseltilir". Bu nedenle senin 250 cc bir motor ile başlamanın çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Eğer daha önce hiç motosiklet kullanmadı isen, önce scooter tipi vitessiz veya cub tipi debriyajsız vitesli bir motor ile başlamanı tavsiye ederim. Bu işi bilen herkesin ki bu sitedeki herkesin bu işi benden iyi bildiğine eminim, aynı şeyleri tavsiye edeceklerdir.
    Eğer beni sorarsan, "Peki sen nasıl başladın?" diye. 2013 yılı yaz aylarında 600 TL'ye 2011 model cub tipi Mondial UKH 100 satın aldım. 1,5 yıl kullandım ve şu anda 125 cc veya daha az bir ihtimalle 150 cc bir motora bakıyorum. Onu bir kaç yıl kullanıp, daha sonra 200 veya 250 cc bir şey düşünebilirim. Bütün bunları baştan beri niye böyle söylüyorum, çünkü 100 cc bir cub kullanmama rağmen, inan ki Çanakkale trafiğinde o kadar çok tehlike atlattım ki, anlatamam. Üstelik kullandığım motor çok hızlı bir motor da değil. Çok zorlarsan kısa süreli 80 km yapıyor, ben şehir içinde 50 km civarında bir sürat ile gitmeme rağmen, bir çok ciddi kaza atlattım (1984 yılında E sınıfı ehliyeti Tokatta rüşvetsiz ilk girişte aldım. Direksiyonumun iyi olduğunu söylerler. Bir kısmı ehliyetsiz en az 35 yıldır otomobil kullanmama rağmen, çok ciddi bir kaza atlatmadım. Ama motosiklet ile 1,5 yılda 30 yıllık otomobil sürücülüğümden daha fazla ve ciddi kaza atlattım. Motosiklet sürücülüğü bambaşka bir şey). Eğer ben baştan 100 cc bir cub değil de, 150, 200 veya 250 cc debriyajlı bir motor ile başlamış olsaydım, inan ki çok ciddi bir kaza ile karşı karşıya kalabilirdim. Belki bu yazdıklarım seni veya benden önce mesaj yollamış tecrübeli motosiklet sürücülerini üzecek veya kızdıracaktır ama inan ki bunu senin iyiliğin için söylüyorum. Eminim yaşım senden büyüktür, en azından bu söylediklerimi bir Türk örf ve ananesi içinde "Bir büyüğün, daha küçük yaşındaki birisine koruma amaçlı söyledikleri" olarak ele al.
    Selam ve saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zileliorhan -- 1 Ocak 2015; 20:45:07 >




  • CBR la başla. Ninja'da olabilir. İkisi de başlangıç için süper modeller. CC seçimi sen bilirsin. Arkadaşım cbr 'da 250 likle başladı. 125 - 250 ayrımı yapma fazla. Tabii öncesinde trafikte nerede nasıl duracağını biliyorsundur umarım. Scooter ya da ekobis kullandıysan sorun yok demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atireis A kullanıcısına yanıt
    Bu sorunun cevabı genelde ;

    125 cc.de ; Yamaha YBR 125, Honda CBR 125
    150 cc.de ; Honda CBF 150
    200 cc de ; Bajaj Pulsar 200
    250 cc de ; Honda CBR 250R olur.

    Ama ben eğer hiç tecrüben yoksa Sıfır Yamaha Ybr 125, biraz sürüş tecrüben varsa ya da eğitim almayı düşünüyorsan eğer ; Sıfırda Kawasaki Ninja 250 SL, ikinci elde Honda CBR 250R al diyorum.
  • Mobylette bionik
    Aksesuar lar : Adana egzos , yıldız pedal egzos un oraya takılcak , kartal direksiyon , memeleri büyüt , arka dişli yide küçült , nikelaj kaplama.

    olay bitmiştir.
  • Bundan 2 sene önce senin bu yazdığın Konunun bi benzerini de ben açmıştım buraya. Ardından CBR 125 R almaya karar verdim ve 2011 model Limited Edition Turuncu-Gri renk olanlardan buldum aldım. İçimdeki o canavarı o motosikletle attım. 5500 TL ye almıştım 5500 TL ye de sattım. Tabi tekere kalkmakmış lastik yakmakmış her türlü anormal duygularımı bu motorla tükettim ve daha sonra 6000 TL'ye 2013 beyazını aldım. Ama görülesi temizlikte henüz 3 aylık 2000 km bile olmamış tertemiz pürüzsüzdü.. Belkide bu yüzden nazar değdi çünkü ben ilk motorumda tabiri caizse bütün apaçilikleri yaptığım için yeni motorumda tekere kalkmayı bırak, ani kalkış bile yapmıyordum. 4 Eylül 2013 tarihinde Eyüp Devlet hastanesi önünde kaza yaptım ve hızım ortalama 40-50 civarıydı bi anda motorun üstünden savruldum ve trafik levhasının uzun demirine çarparak yere düştüm. Aslında insan 'En fazla biyerlerim kırılır, hastanede 1-2 hafta yatar çıkarım hiç bişeyim kalmaz, herşey eskisi gibi olur ' diye düşünüyor. Fakat öyle değil.
    Biraz zamanınızı çaldım fakat anlatmak istediğim başta ülkemiz sonrada bizler motosiklet sürmek için hazır değiliz. Avrupadaki gibi boş yollar ya da trafik kurallarına uyan insanlar yok ülkemizde. O yüzden bence bu fikri biraz daha düşünün derim. Heves etmek güzeldir fakat sonunun hüsran olmasını hiç istemem.

    Bu arada 40-50 km/s hız ile yaptığım kazadan aldığım hasarı merak edenler olacaktır. Motorum sağa yattı ortalama bi 350 lira civarı hasar oluştu.
    Bende ise kaburgamda çatlak ve daha önemlisi bağırsaklarımda 18-19 yerde birden patlak ve ezilme tespit edildi. Toplam 2 parça 85 cm ince bağırsak alındı. Sıyrıklar da cabası.
    Buna da şükür fakat ben aradan 1 seneden fazla geçmiş olmasına rağmen şuan dahi ağrı ve sancı çekiyorum. Başka insanların da çekmesini istemem.

    Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler..




  • bedafb B kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun öncelikle.

    Peki kaza zamanında hiç korumanız yoktu? sonuç itibari ile kaza geliyorum demez ve bu 4 tekerler içinde geçerli bir durum.Benimde bir arkadaşımın ailesi trafik kazansında vefat ettiler,otomobili kullanan amcamızda 50 yıllık tecrübeli şöfördü ,kaza ise karşı yolda lastiği patlayan bir araçın ters şeride girip kafa kafaya çarpışma olayıydı.Yani kazalar insan kaynaklı elbette ama tedbiri elden bırakmadan motorsiklet kullanılmalı.İstanbulda trafik artık cinnet getirecek seviyede,günümün 3 saati trafikde geçiyor,iş performansım düşüyor,bende yeniyim ,çevremdeki herkez karşı motor kullanmamıza,kaza yaparsın sakat kalırsın,ölürsün...oyasaki biz hergün ölümle burn burunayız istanbulda..sizin başınıza gelen olay nedir,nasıl olmuştur bilemiyorum ancak benim öngörüm bu işe benim gibi sıfır başlayanlar önce paraya kıyıp adam gibi profosyonel eğitim alacaklar,trafikdede "apaçilik" etmeyecekler...Zaten motorlara uzak durunlar motorla alakalı ilk olarak oyutube'da kaza videolarını yada bu apaçilerin dangalak hareketlerini izledikden sonra yanlış intiba ediniyor motor kullananlarla alakalı..

    Ben burada sizi tenzih ederim ancak altın elbiseli adam barkın üstadın bir sözü var eğitim almadan 300lük 600lük motorlarla apaçilik edenlere..onlar şansa yaşıyor ama en nihayetinde öyle makineler adamın kafasını koparıverir...

    Bilinçli olmak ve motor kullanmanın ne denli ciddi bir iş olduğunu anlamak lazım,gerisi elbette Allah'ın takdiridir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DARTH_BLACK -- 3 Ocak 2015; 22:34:35 >




  • Aslında yaz kış özel korumalı montumu giyerdim ama o gün sıcak diye giymedim hatta kazayı yaptığımda eve doğru gidiyordum montumu almaya. Neyse ki kasksız asla çıkmazdım yoksa çok daha kötü şeyler olabilirdi kaskın camı kırılmıştı kaza esnasında.
    Dediklerinizde çok haklısınız o yüzden diyorum ya ülkemiz motosiklet kullanılabilecek kadar gelişmiş bir zihniyete sahip değil. Ben mesela çok denk geldim üstüme araba süren mahlukatlarla. Eğitim şart :)
  • Motor kullanırken öncelikle şunu düşünecek kullanan kişi,arabalar beni görmez ona göre hareket edeyim,yolların durumu malum hız limitimi ona göre ayarlayayım,her daim kör noktaları kontrol edeyim.

    Ben eğitimleri gis akademiden aldım,ekstra bireysel eğitimlerinide tamamladım.Bazı insanlar beni enayisin diyede yargıladılar,bunlar onların görüşü zira benim hayatım 200-300 tl ölçülemez.
    Ben sırf aldığım ekipmanlara 1500 tl para verdim,aldığım motor ise 5500 tl lik bir alet.Yani olayın bilincinde olmak gerek,sürekli gündemi takip ediyorum,ilgili videoları,tecrübeli arkadaşlarla iletişim kuruyorum.Bunlar önemli şeyler zira kullanmaya başladık diyede eğitim konusunu rafa kaldırmamak lazım,eğitim her daim süren bir şey çünkü.
  • öğrenilmesi gereken şeyler çok. hani başlangıç motoru tamam ama birde motosikleti tanıma hususu var ki bence iş orda başlıyor. 250cc motosiklet almak kadar scooter aldıktan sonra -gaz var fren var- deyip üzerine binip gezmeye kalkmak da pek akıl işi değil. çünkü hayatında motosiklet kullanmamış ve gidip scooter aldıktan sonra -ne var lan burda. çocuk bile sürer- deyip binen ve sonra da asfaltla, duvarla, ağaçla kanka olanları çok gördüm. öncelikle motosikleti tanımalısın; kalkışta nele yapılmalı ?, kalktıktan sonra hal ve hareketler nasıl olmalı ?, duruş esnasında neler yapılmalı ve bir motosiklet nasıl durur ?. eğimli yollarda neler yapılmalı ?. çünkü hayatında hiç motosiklete binmemiş bir insanın sorunu ; aleti bisiklet zannediyorlar abi. bindim sürdüm diye bir olay yok. aslında hükümetin her ilde ''motosiklet ve motorculuğa giriş'' eğitimleri vermesi gerekiyor. çünkü etraf kasksız korumasız gezen, hız ve çevre kurallarına uymayan, iki motosiklete binmeyle kendini uzman zanneden kekolarla dolu (en azından benim bulunduğum yerde).




  • CEVAPLARSANIZ SORULARIMI ÇOK SEVİNİRİMM.

    BRO BEN 16 YAŞINDA A1 EHLİYET ALIP 'HONDA CBR 125 REPSOL' ALICAM (HAYALİMDEKİ MOTOR :)) SENCE UYGUN MU AMA YENİ BAŞLIYACAM HAYATIMDA HİÇ MOTOR SÜRMEDİM ŞU AN 15 YAŞINDAYIM DA YANİ BİDE BİSİKLET ALIŞKANLIĞIM VAR HAYATIMDA DA HİÇ MOTOR SÜRMEDİM SENCE NASIL BİR BAŞLANGIÇ YAPMALIYIM UZUN Bİ SÜRE BİSİKLET KULLANMAMALIYIM BENCE? YANİ O DEBRİYAJ SIKIP AYAKTAN FREN SIKMAYA LİMON GİBİ SIKMAYA FALAN ALIŞABİLİRMİYİM? ASLINDA O KADARDA ZOR OLMAZ BENCE 125 LİK ÇÜNKÜ Bİ 18 YAŞIMA DA BASIYIM KISMETSE A2 EHLİYET ALIP 250 CC LİK Bİ MOTOR ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM YAVAŞ YAVAŞ YAŞ BÜYÜDÜKÇE 500-600---1000-1100-1200---2000 DİYE GİDİCEM SÜREKLİ BÖYLE MOTOR ALICAM SATIP SATIP SENCE YAPMALIMIYIM?

    VE BRO EKİPMAN OLARAK NE ÖNERİRSİN İŞTE UZUN YOLCULUKTA BOYUN AĞRIMAMASI İÇİN İŞTE EKİPMAN TULUM VB ELDİVEN AYAKKABI KASK KASK KAMERASI KASK MASKESİ DİZLİK DİRSEKLİK BEL AĞRIMAMASI İÇİN BELLİK MOTOSİKLET MONTU MOTOR İÇİN PANTOLON V.B GİBİ ŞEYLER TAM TAKIM EKİPMAN BİDE YENİ BAŞLIYACAM YA EHLİYET EALMADAN ÖNCE ALICAM MOTORU EHLİYET ALMAYA GİDERKEN ALIŞAYIM DİYE HİÇ BİŞEY BİLMEDEN GİDİLMEZ SONUÇTA.. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NyksGG

    CEVAPLARSANIZ SORULARIMI ÇOK SEVİNİRİMM.

    BRO BEN 16 YAŞINDA A1 EHLİYET ALIP 'HONDA CBR 125 REPSOL' ALICAM (HAYALİMDEKİ MOTOR :)) SENCE UYGUN MU AMA YENİ BAŞLIYACAM HAYATIMDA HİÇ MOTOR SÜRMEDİM ŞU AN 15 YAŞINDAYIM DA YANİ BİDE BİSİKLET ALIŞKANLIĞIM VAR HAYATIMDA DA HİÇ MOTOR SÜRMEDİM SENCE NASIL BİR BAŞLANGIÇ YAPMALIYIM UZUN Bİ SÜRE BİSİKLET KULLANMAMALIYIM BENCE? YANİ O DEBRİYAJ SIKIP AYAKTAN FREN SIKMAYA LİMON GİBİ SIKMAYA FALAN ALIŞABİLİRMİYİM? ASLINDA O KADARDA ZOR OLMAZ BENCE 125 LİK ÇÜNKÜ Bİ 18 YAŞIMA DA BASIYIM KISMETSE A2 EHLİYET ALIP 250 CC LİK Bİ MOTOR ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM YAVAŞ YAVAŞ YAŞ BÜYÜDÜKÇE 500-600---1000-1100-1200---2000 DİYE GİDİCEM SÜREKLİ BÖYLE MOTOR ALICAM SATIP SATIP SENCE YAPMALIMIYIM?

    VE BRO EKİPMAN OLARAK NE ÖNERİRSİN İŞTE UZUN YOLCULUKTA BOYUN AĞRIMAMASI İÇİN İŞTE EKİPMAN TULUM VB ELDİVEN AYAKKABI KASK KASK KAMERASI KASK MASKESİ DİZLİK DİRSEKLİK BEL AĞRIMAMASI İÇİN BELLİK MOTOSİKLET MONTU MOTOR İÇİN PANTOLON V.B GİBİ ŞEYLER TAM TAKIM EKİPMAN BİDE YENİ BAŞLIYACAM YA EHLİYET EALMADAN ÖNCE ALICAM MOTORU EHLİYET ALMAYA GİDERKEN ALIŞAYIM DİYE HİÇ BİŞEY BİLMEDEN GİDİLMEZ SONUÇTA.. :)

    Şimdi ufak kardeşim önce büyük yazmayı bırak.Forum ortamında bağırmak anlamına gelir büyük harflerle yazmak.Birde bro kelimesini bırak bence.Hiç yakışmıyor yazı dilinde.

    Cbr 125 alınabilir kolay motordur ama eğer büyültmek hayalin ve imkanın varsa daha ucuz bi model alıp ekipmana ve bi sonraki motora bütçe ayırabilirsin.

    Bisikletle motor farklı şey ben ikisinide aktif olarak kullanıyorum.Birbirine bi zararı yok aksine denge yeteneğin gelişir.

    Şu an piste giremeyeceğin için tulumu boşver.Gir bi magazaya param şu de onlar sana gösterir herşeyi.

    Hiç bişey bilmeden gidilir tabiki o ne saçma düşünce öyle.Adı üstünde kurs bu.Ben hayatımda hiç motor kullanmadan gittim kimsede niye geldin demedi.Hem kendin diyorsun hiç kullanmadım diye.Eve nasıl getireceksin motoru.Hadi getirdin nasıl kullanıcak ya düşersen ya yakalanırsan polise ? Eve motordan önce ekipmanını getir.Ehliyetini al sonra bin motoruna.




  • Öncelikle merhaba...
    Bence önce hangi motoru alacağını düşünmeden hangi eğitimi alacağını düşün. Ben motor hayatına başlayalı 7 ay oldu yaklaşık olarak ve motoru yeni aldım. Bu 7 ay sürede yaptığım tek şey eğitimlere katılmaktı. Bu sebeple aşağıdaki sırayı takip etmekte fayda var. Sana motor önerisinde bulunmuyorum çünkü ben yanlış olduğu düşünülen bir motorla başladım:)
    1-Eğitim (motor alınca bitmez sonuna kadar...)
    2-Ekipman
    3-Motor
  • 1000 rr saka.1 sene 100 cc civarı scooter, 1 sene 100-250 cc arası vitesli motor.sonraki dönemde istediğin herhangi bir motor
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.