Şimdi Ara

Başlangıç icin Yamaha MT-09 düşünüyorum. Fikirleriniz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
21.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herşeyden önce eğitim sonra ne alacağına karar verirsin
  • Eğitim aldıktan sonra kararını kendin veririsin zaten.
  • Uzun bir süre (süreden kasıt burada KM yapmak) profesyonel eğitim almadan atlarsanız bu motora, kısa zaman sonra helva faslına geçilir...
  • Kardeşi Bende 600RR İstiyorum Ama Herşey Sırasıyla git Super Sport veya Tourıng 250 cc motor

    Suziki Inazuma GW 250 VEYA HONDA CBR 250 R sonra biraz zorlana zorlana mt 9 alışırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Hiçbirşey olmaz al kullan. Ama eğitimini al önce ve trafiğe kapalı alanda iyice alış motoruna.
    Bende 32 yaşındayım ilk Honda CBR 600 RR ile başladım. Sakin sakin gidiyorum trafikte. Geçen gün Mobilet geçti beni, oralı bile olmadım, gaza gelmemen, olgun olman da önemli. Şu anda 600 RR ile maksiumum 85-90 KM hızla gittim. Bana yetiyorda artıyor bile zaten.
    3. vitese hiç geçirmedim bile. 1-2 arasında gidip geliyorum. Hararet yapar diyenlerede inanma, öyle kolay kolay hararet yapmıyor motor, benim hararet 80-85'lerde geziyor.
    Hiç önde kaldırmadım, arkada kaldırmadım. Motoru kaldırırken ve vites değişikliklerinde gazı fazla açmazsan ön kaldırmaz.
    O yüzden helvanı yeriz, şu bu diyenlere inanma. Eğitimini al, kendinden eminsen ve yeterli olgunlukta olduğunu düşünüyorsan korkma al.


    Gaza gelmiyorum diyorsunuz herkes sizin gibi mi?Ülkede ota moka gaza gelen tipten bol ne var.Adam ışıklarda kendi kendine gaza geliyor.(ortada sebep yokken)
    Eğer kendini kontrol edecekse kullansın.
    Ayrıca hararet denen birşey var.Çok hararet yapar o hızlarda gitmek.2 silindir motor bile şehir içinde direk fan açıyor bunlar direk açar.
    Ek olarak.
    Al başlanır tarzı kesin kelimler kurmak mantıksız.Adam aldı gaza geldi biryerde patladı diyelim vicdan azabı duyarmısın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xBlitzkriegx -- 7 Aralık 2013; 12:43:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xBlitzkriegx

    quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Hiçbirşey olmaz al kullan. Ama eğitimini al önce ve trafiğe kapalı alanda iyice alış motoruna.
    Bende 32 yaşındayım ilk Honda CBR 600 RR ile başladım. Sakin sakin gidiyorum trafikte. Geçen gün Mobilet geçti beni, oralı bile olmadım, gaza gelmemen, olgun olman da önemli. Şu anda 600 RR ile maksiumum 85-90 KM hızla gittim. Bana yetiyorda artıyor bile zaten.
    3. vitese hiç geçirmedim bile. 1-2 arasında gidip geliyorum. Hararet yapar diyenlerede inanma, öyle kolay kolay hararet yapmıyor motor, benim hararet 80-85'lerde geziyor.
    Hiç önde kaldırmadım, arkada kaldırmadım. Motoru kaldırırken ve vites değişikliklerinde gazı fazla açmazsan ön kaldırmaz.
    O yüzden helvanı yeriz, şu bu diyenlere inanma. Eğitimini al, kendinden eminsen ve yeterli olgunlukta olduğunu düşünüyorsan korkma al.


    Gaza gelmiyorum diyorsunuz herkes sizin gibi mi?Ülkede ota moka gaza gelen tipten bol ne var.Adam ışıklarda kendi kendine gaza geliyor.(ortada sebep yokken)
    Eğer kendini kontrol edecekse kullansın.
    Ayrıca hararet denen birşey var.Çok hararet yapar o hızlarda gitmek.2 silindir motor bile şehir içinde direk fan açıyor bunlar direk açar.
    Ek olarak.
    Al başlanır tarzı kesin kelimler kurmak mantıksız.Adam aldı gaza geldi biryerde patladı diyelim vicdan azabı duyarmısın?

    Bak işte ama ne yazmışım ben yazımda, yol gösterdim ve örnek verdim kendimden. zaten gaza gelen bir tipse hiç alıp kullanmasın.
    Eğitimini alacaksa,
    trafiğe kapalı alanda motoruna alışacaksa acele etmeden yavaş yavaş,
    yeterli olgunluğa geldiğine inanıp gaza gelmeyecekse,
    alsın.

    Örnek veriyorum. Dün yine kenardan tın tın giderken ataköy'de, önüme kavşaktan bir araba çıktı. inadına onun geçmesini bekledim, o da bana bakıyor, sigara yaktı fln, belli barzonun teki, en sonunda yanlayarak yola çıktı. Misal böyle adamlarıda önceden kestiriceksin ama arabadan ama tipinden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tjodalv -- 7 Aralık 2013; 13:27:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    quote:

    Orijinalden alıntı: xBlitzkriegx

    quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Hiçbirşey olmaz al kullan. Ama eğitimini al önce ve trafiğe kapalı alanda iyice alış motoruna.
    Bende 32 yaşındayım ilk Honda CBR 600 RR ile başladım. Sakin sakin gidiyorum trafikte. Geçen gün Mobilet geçti beni, oralı bile olmadım, gaza gelmemen, olgun olman da önemli. Şu anda 600 RR ile maksiumum 85-90 KM hızla gittim. Bana yetiyorda artıyor bile zaten.
    3. vitese hiç geçirmedim bile. 1-2 arasında gidip geliyorum. Hararet yapar diyenlerede inanma, öyle kolay kolay hararet yapmıyor motor, benim hararet 80-85'lerde geziyor.
    Hiç önde kaldırmadım, arkada kaldırmadım. Motoru kaldırırken ve vites değişikliklerinde gazı fazla açmazsan ön kaldırmaz.
    O yüzden helvanı yeriz, şu bu diyenlere inanma. Eğitimini al, kendinden eminsen ve yeterli olgunlukta olduğunu düşünüyorsan korkma al.


    Gaza gelmiyorum diyorsunuz herkes sizin gibi mi?Ülkede ota moka gaza gelen tipten bol ne var.Adam ışıklarda kendi kendine gaza geliyor.(ortada sebep yokken)
    Eğer kendini kontrol edecekse kullansın.
    Ayrıca hararet denen birşey var.Çok hararet yapar o hızlarda gitmek.2 silindir motor bile şehir içinde direk fan açıyor bunlar direk açar.
    Ek olarak.
    Al başlanır tarzı kesin kelimler kurmak mantıksız.Adam aldı gaza geldi biryerde patladı diyelim vicdan azabı duyarmısın?

    Bak işte ama ne yazmışım ben yazımda, yol gösterdim ve örnek verdim kendimden. zaten gaza gelen bir tipse hiç alıp kullanmasın.
    Eğitimini alacaksa,
    trafiğe kapalı alanda motoruna alışacaksa acele etmeden yavaş yavaş,
    yeterli olgunluğa geldiğine inanıp gaza gelmeyecekse,
    alsın.

    Örnek veriyorum. Dün yine kenardan tın tın giderken ataköy'de, önüme kavşaktan bir araba çıktı. inadına onun geçmesini bekledim, o da bana bakıyor, sigara yaktı fln, belli barzonun teki, en sonunda yanlayarak yola çıktı. Misal böyle adamlarıda önceden kestiriceksin ama arabadan ama tipinden.


    En iyisini yapıyorsunuz.
    Önemli olan gaza gelmemek.
    Zaten kendinden emin adam kolay kolay gaza gelmez.Dikkat ettiğim kadarıyla ezik ve birşeyler kanıtlama peşinde olan tipler çabuk gaza geliyor.




  • Kurban olayım bunla baslanır mı yaa
  • Şakaysa hiç komik değil, ciddiyse çok komik

    Arka tekerdeki 100 küsür beygiri nasıl koşturacağını bilmezsen kafana geçer o motor ilk gaza dokunuşta. Atarlı, giderli bir motor mt-09. Hadi diyelim ki modlarını kullandın ve B moduna aldın motoru. Yine de gerekli gaz hassasiyetine elin alışkın olmadığı için sürekli yusufla artçılı sürersin ki aslında hiç süremezsin. Bilmem kaç km'lik motosiklet ve yüksek cc tecrübesi olan arkadaşlarım dahi test sürüşünde "yok, bu benim hamurum değil" yorumunu yaptı, ilk motor için fazla.

    Önce güvenli sürüş eğitimi şart. 125 ya da 150 cc'lik motorlarla alınacak eğitim zaten fikir verecektir. Sonrasında ideal mt-09 olabilir ama mantıklı olmak lazım. Motosiklet bilinç işidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: linkin_park20

    Kardes sen burdaki cevaplara bakma git al motoru hatta benim tavsiyem baslangic icin hayabusa ideal

    Neden bilmiyorum ama çok güldüm. eline sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu bir hortlatayım

    Bende ilk motor olarak MT9 istiyorum GSR 750 alacaktım fakat incelemelerde MT9 üzerine binen motorcu arkadaşların şaşkınlıkları ve motoru beyenmeleri beni baya cezbetti Fakat bu yazıları okumadan öncesindede Motoru alır bir kanara koyar sonra küçük cc li bir makine kiralayıp alışırdım diyordum Şimdi Bir eytim alsam daha iyi diye düşünüyorum ki ben Daha çocukken İje ve Balkança denilen motorları sürmüşlüğüm var Fakat Burada yazılanların tümüne katılıyorum
    Biraz eyitim ve alışmak şart Şunuda biliyrumki 125 cc yada 250 cc lik bir motorun ömrü en fazla 6 ay 1 sene sonrası mutlaka 6oo yada üstünü ister insan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusty

    Şakaysa hiç komik değil, ciddiyse çok komik

    Arka tekerdeki 100 küsür beygiri nasıl koşturacağını bilmezsen kafana geçer o motor ilk gaza dokunuşta. Atarlı, giderli bir motor mt-09. Hadi diyelim ki modlarını kullandın ve B moduna aldın motoru. Yine de gerekli gaz hassasiyetine elin alışkın olmadığı için sürekli yusufla artçılı sürersin ki aslında hiç süremezsin. Bilmem kaç km'lik motosiklet ve yüksek cc tecrübesi olan arkadaşlarım dahi test sürüşünde "yok, bu benim hamurum değil" yorumunu yaptı, ilk motor için fazla.

    Önce güvenli sürüş eğitimi şart. 125 ya da 150 cc'lik motorlarla alınacak eğitim zaten fikir verecektir. Sonrasında ideal mt-09 olabilir ama mantıklı olmak lazım. Motosiklet bilinç işidir.

    Bende test sürüşü yaptım bu motorla şehiriçinde rahat edilmez çok ani tepkileri var zaten yüksek cc motora anca test sürüşünde binebiliyorum

    Az birşey gaz açmayla tekere geliyor benim devamlı kullandığım motor 9bg arkaya ağırlık verip yüksek devirde debriyajı bırakıp gidonu çekmeyince tekere gelmiyor.

    80+ bg motor alacak param olsa kenara şehiriçi rahat sürmek için 100-150 cc arası motor kesinlikle alırım hem boşa şehiriçinde motoru yormam.






    AYRICA EĞİTİM BİR YERE KADAR EĞİTİMDİR İSTEDİĞİN YERDEN İSTEDİĞİN KALİTEDE EĞİTİM AL EĞİTİM KAZASIZ BELASIZ TECRUBE EDİNMENİ SAĞLAR VE BÜYÜK CC MOTORLAR TECRUBESİZ KULLANILMAZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 13 Ocak 2014; 21:41:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmportant

    quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Ama eğer illa alıcam diyosan da aldıktan sonra yeni konu açıp başlangıç motoru olarak mt-09 hikayeni anlat :D Hayır merak ettiğim şu dünyanın en tipsiz motoru o. Fiyatı desen emsallerine göre yüksek. Niye o ? Sınıfının en bıçkını mt-09. Ss lerdeki kontrollemeyi yağış modunda alıyosun adını unuttum. Ki ben ehliyet sınavına geçen hafta girdim ve hayatında ilk defa motora binenlerin 250 mct ile yaptıklarını görsen altına edersin yani bu motora binmek için :D Ha diyeceksin niye 600rr al diyosun bunu demiyosun gibi düşünebilirsin. Bu motor 3 silindirli olduğundan 4 silindir gibi kontrollü birşey değil. Yani istemeden ön kaldırıyo :D Ki şöle düşün en kaldırmaya başladı ve elin havalandığı için sende fren yerine gittin bilmediğin gaz kolunu daha da açtin ne olucak ? motor pert sna birşey olmaz :D

    Ön kalkmasının nedeni ağırlık dengesidir silindir değil. Örn: Gsxr1300 kolay kolay tekere gelmez ağırlık öndedir, mt09,fazer,r1 vs.. tam tersi.

    teker işinde iki teker arası mesafe en önemli unsurdur ;) efsane 954 vardır top gibi motordur iki teker arası mesafesi kısa olduğu için güzel tekere gelir ama virajda yılan gibidir bunun yanında busanın iki teker arası mesafesi uzundur bu onu düzde dengeli kılar kolay tekere gelmemesini sağlar ama virajda tam bir odundur virajda 600 lükler yanında el sallayarak geçer :) motosikletlerde ağırlık merkezi önde yada arkada olmaz iki tekerede dengeli şekilde dağıtılmıştır neden çünkü bir tekerde ağırlık fazla olursa ya önden kayar yada ağırlık dağılımına göre arkadan kayar oysaki doğru yol tutuşu için iki tekerleğinde yere sağlam basması gerekir,millet genelde hep önden kaymaktan korkar ama vatandaş sıkı bir kullanıcı ise arkadan kayarak high side yaşamanın ne kadar sakat bir durum olduğunu bilir....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 17 Ocak 2014; 0:52:59 >




  • Biri AEA nın başlangıç motoru videosunu koysun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam derdiniziçok iyi anlıyorum, ben de yeni bir adayım, 31 yaşındayım, 3-4 aydır başlamak istiyorum, öncelikle ehliyetimi aldım, her ne kadar mt-09'u ilk gördüğümden beri içim içimi yese ve hemen sahip olmak istesem de bence daha düşük bir cc ile başlamak çok daha mantıklı. Zaten altınelbiseli adamın videosundan da nasıl bir makine olduğu daha iyi anlaşılıyor. Ben öncelikle 250 cc scooterla başlamaya karar verdim, önce trafikte gitmeyi, yolu okumayı öğrenelim, daha sonra vitesli yüksek cc'ye geçeriz diyorum, he illa almak istiyorsanız, birebir aynı olmasa da mt-07 en azından daha mantıklı, kolay gelsin..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mt-03 bak dilersen ben bayagi niyetlenmistim ona tek silindir olmasi biraz sogutmustu
    Simdi cbr 650f siparis ettik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle yazılanlar için çok teşekkür ederim.
    Bu başlık eminim benim gibi birçok kişiye ışık tutacaktır. Bende ehliyeti yeni aldım. Motor tecrübem fazla yok. Aynen sizin olduğunuz konumdayım.
    MT-09 insanın ağzını o kadar sulandırıyor ki f/p değerlendirmesi yaptığım zaman kesinlikle seçilebilecek bir alet.
    Ancak kaldı ki ehliyet sınavına girerken Honda CBF 150 ile girdim. Bu makina bile kullanırken insanı o kadar gaza getiriyor ki (düz vites olduğu için) (yada bana öyle geldi) 850cc bir makinada tecrübe noksanlığından ötürü kontrolden çıkmamak elde değildir diye düşünüyorum...
    Bu yüzden bende başlangıç için Xmax-250 ile direksiyon kontrolü ve tecrübemi geliştirip, ondan sonra bir Naked'a geçmek istiyorum. Motor üzerinde gerçekten ölçülü ve sabırlı olmak gerekiyor. Başlangıçta gaza gelmeye hiç gerek yok, keyfini sürmek en iyisi




  • Merhaba Arkadaslar ,Yeni Honda Today'lerin Türkiye'ye ithalatı yapılacakmı veya ne zaman gelecek bilen varmı ?
  • Arkadaşlar bende mt09 düşünüyorum fakat konuyu başlatan arkadaştan faklı olarak 2 senedir aktif olarak sadece şehir içi ( sokak arası desek daha iyi olur toplamda 9 bin km yaptım ve bunun nerdeyse tamamını Üsküdar merkezde sokak aralarında yaptım ) motorum honda
    cb125e bunu satmayı düşünmüyorum bu da duracak aynı görevi görecek. yine sokak aralarında gezeceğim. yeni alacağım motor daha çok İstanbul içinde bir ilçeden bir ilçeye toplu taşıma yerine tercih etmek için alacağım. tabi arada da üsküdardan çatalca ve çerkezköye de gitmek için kullanacağım
    haliyle otobana da gireceğim. yani şuanda arabayla çocuklar ve hanım yokken tek olduğumda gittiğim yerler için araba değil de motorla gitmek için alacağım. yaş 32. Makul kullanan biriyimdir hız yapma gibi bir derdim yok tek amacım beni yolda üzmeyecek fiyatı da çok abartı olmayan uzun süre kullanacağım kaliteli bir motor.

    sizce mt09 bana uyar mı? konu ile alakası yok ama diğer tercihlerim arasında

    Honda nc700x
    Kawasaki KLE 650 versys
    Suzuki v-storm 650 abs
    yamaha xt660z tenere
    triumph tiger 800xc

    konu ile alakası yok çünkü bunlar biraz enduroya kaçan çift kullanım araçlar genelde.

    son yazdığım triumph tiger fiyatı bana biraz çok geliyor ama millet derse ki o fiyata kesinlikle değer, o da düşünülebilir diye yazdım. Tabi bunları fuarda gidip göreceğeimde ama bile arkadaşların yardımına da muhtacım.

    Şimdiden teşekkürler.




  • çok fazla yorum yapılabilecek bir durum yok sorunun kısa ve net 0 bilgi ve tecrübeile o motosikleti alırsan büyük olasıkla ölürsün iyi ihtimallede sakat kalırsın 1 milyonda 1 ihtimalde birkaç kırık ile tövbe edersin.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.