Şimdi Ara

Başarının Sırrı Ne?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
3
Favori
806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ilkokul ve ortaokulda aynı sınıfta okuduğumuz bir arkadaşın notları benden düşüktü, benden gerideydi öğrenci olarak. Fakat YGS ve LYS'de öyle bir sıçrayış yapmış ki İTÜ matematik mühendisliğini kazandı kendisi, bense çok daha düşük sıralamalayla yakın doğu psikolojiyi kazandım. Yahu ben fazla ders çalışmayı seven birisi değilim, orta okul ve ilkokulda çalışır ve düzgün puan alırdım ama YGS ve LYS'ye adam akıllı çalışmamıştım, matematikten özel hoca geldi fakat sadece hoca geldiğinde matematiği çalıştım ve hoca gidince hiç kendim problem çözmedim, hep hoca problemleri çözdü, haftada bi kaç saatlik özel ders de kurtarmıyormuş, ingilizceden de özel ders aldım ve ingilizcede normal bi başarı sıram var ama edebiyatla matematik battı, özellikle matematik. Benden geride olan arkadaş İTü matematik mühendisliğini kazandı ve ilk 27 bine girdi, ama ben tıp yapamadım. Çalışmamaktan mı nedir? Benden geride olan arkadaş beni geçiyorsa demekki benim de potansiyel vardı ama çalışmadığımdan mı düzgün yapamadım acaba?







  • başarının en büyük sırrı çalışmak bana göre . sözde herkes çalışıyor bu sınavlar ama gerçekten disiplinli bir şekilde , iradesini koruyarak çalışan başarılı oluyor .

    çalışmak , disiplin ve irade sahibi olmak , öz güven ve biraz da şans diyorum ben
  • azim tabiki. ygs mattaki ilk iki üç sorudan başka soru yapamazdım 7 8 ay önce şimdi 30+

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok basit formülü var aslında.



    • Stratejik olmak

    • Çalışmak

    • Değerlendirme yapmak



    Çalışmak güzeldir diye strateji olmadan çalışırsanız verimden kaybedersiniz. Önce plan yapın. 30 dakika ders çalışacaksanız bile 5 dakika planlama yapın. Sonra bol bol çalışın. Çalıştıktan sonra sonuçlara göre değerlendirme yapın. Neyi yanlış yapıyorum, nasıl düzeltebilirim gibi soruları hep sorun kendinize. Bundan sonra başarı gelir.

    Öncelikle ders çalışma mekanı yarat. Olabildiğince sade olsun ki dikkatin dağılmasın. Ders çalışırken telefonu kapat. Sessize de alma. Direkt kapat. Telefon en büyük düşmanınız. Kendini halsiz ve pis hissediyorsan duş al. Kendini temizlenmiş ve taze hissedersin. Ders çalışmadan önce plan yap. Bugün ne yapacağım, nereye kadar çalışacağım, nasıl çalışacağım gibi sorular sorup, beş dakikanı dengeli plan kurmaya ayır. Gerçekçi ol. "Bugün YGS Fiziğin yarısını bitireceğim" gibi saçmasapan plan geliştirme. Planını bir postit'e yazıp, kenara koy. Planın hazırsa çalışmaya başla ve ders süresini mesai gibi düşün. X vakit kadar o kitaba ve o sorulara bakmak ve ilgilenmek zorundasın. Kalkamazsın, kaçamazsın. Bir soruya 20 dakika ayırsan bile sırayla çöz. Sıkılmana rağmen ne kadar vakit gittiğini önemsemeden çöz. Plandaki hedeflerini tamamladıysan postit'e tick koy. Bir süre çalışıp, dersi bıraktıysan ya da planına göre ders çalışmayı bitirdiysen hemen beş dakika bir değerlendirme yap. Bugün ne yaptın, başka nasıl bir yol izleyebilirdin, bir sonraki ders çalışma nasıl olmalı, çözemediğin ve anlayamadığım kısımları nasıl halledeceğini beş dakika düşün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AI Engineer -- 14 Ağustos 2017; 16:10:16 >




  • azim ve çalışmak.diğer etkenler de var tabi ama büyük oran bu ikisi örneğin 1 sene mezuna kalıp sıralamasını çok öne çeken bir sürü insan var hepsi çalışarak oluyor
  • Başarı az da olsa devamlı yapılan işte gizlidir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalışmak.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sana yemin ediyorum çalışmak çalışmak çalışmak birazda inanç bunlar adamakilli varsa başarı kaçınılmaz emin olabilirsin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar çalışmak diyorsunuz ama zekanın rolü ne burda? Zeki olmayıp ortalama zekaya sahip olan sade bir vatandaş yani sıradan bir öğrenci doğru çalışarak tıpı kazanabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulpi -- 14 Ağustos 2017; 20:31:6 >
  • Prof. Dr. Aziz Sancar, "Çoğu insan zekaya inanır, ben inanmıyorum, bizi birbirimizden ayıran emektir, ben çalışmaya inanıyorum"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pediatrician

    Çok basit formülü var aslında.



    • Stratejik olmak

    • Çalışmak

    • Değerlendirme yapmak



    Çalışmak güzeldir diye strateji olmadan çalışırsanız verimden kaybedersiniz. Önce plan yapın. 30 dakika ders çalışacaksanız bile 5 dakika planlama yapın. Sonra bol bol çalışın. Çalıştıktan sonra sonuçlara göre değerlendirme yapın. Neyi yanlış yapıyorum, nasıl düzeltebilirim gibi soruları hep sorun kendinize. Bundan sonra başarı gelir.

    Öncelikle ders çalışma mekanı yarat. Olabildiğince sade olsun ki dikkatin dağılmasın. Ders çalışırken telefonu kapat. Sessize de alma. Direkt kapat. Telefon en büyük düşmanınız. Kendini halsiz ve pis hissediyorsan duş al. Kendini temizlenmiş ve taze hissedersin. Ders çalışmadan önce plan yap. Bugün ne yapacağım, nereye kadar çalışacağım, nasıl çalışacağım gibi sorular sorup, beş dakikanı dengeli plan kurmaya ayır. Gerçekçi ol. "Bugün YGS Fiziğin yarısını bitireceğim" gibi saçmasapan plan geliştirme. Planını bir postit'e yazıp, kenara koy. Planın hazırsa çalışmaya başla ve ders süresini mesai gibi düşün. X vakit kadar o kitaba ve o sorulara bakmak ve ilgilenmek zorundasın. Kalkamazsın, kaçamazsın. Bir soruya 20 dakika ayırsan bile sırayla çöz. Sıkılmana rağmen ne kadar vakit gittiğini önemsemeden çöz. Plandaki hedeflerini tamamladıysan postit'e tick koy. Bir süre çalışıp, dersi bıraktıysan ya da planına göre ders çalışmayı bitirdiysen hemen beş dakika bir değerlendirme yap. Bugün ne yaptın, başka nasıl bir yol izleyebilirdin, bir sonraki ders çalışma nasıl olmalı, çözemediğin ve anlayamadığım kısımları nasıl halledeceğini beş dakika düşün.


    Güzel anlatmışsınız. Aslında ben plan yapmadım, hatta vaktimin çoğunu oyun oynayarak geçirdim, oyun oynama vaktini ve ders vaktini kıyaslarsak ders vakti çok çok az kalıyor. Plan yapmadım fakat özel ders aldım matematik ve ingilizceden, ingilizcedeki başarım standart ama matematiği batırdım, yani özel dersler boşa gitti. Özel ders de bir plan sayılmaz mı? Hoca belli bir günde geliyor ve belirli bir sürede belli bir konuyu anlatıyor, diğer derste yine kaldığı yerden devam ediyor. İlk başlarda ders günleri çok sık değildi ve ders saati 1 saat falandı ama sınav yaklaşınca ders aldığım günler sıklaştı, arttı ve dersler 2 saat oldu. Ama hoca dışında kitabın kapağını bile açmadım, kendi başıma hiç derse bakmadım, hiç kitabı açmadım, hiç soru çözmedim. Sanırım sorun burdaydı, hoca olmadan da kendi başımayken plan yapıp belli konuyu belli sürede anlamaya çalışıp soru çözmeliydim, o konuyu kavrayana kadar okuyup soru çözmeliydim sanırım. Derste hoca soruları çözüyordu ve ben hiç çözmedim ve konuyu kavramadım, sınavda da apışıp kaldım. Günde 7-8 saat çalışmak ve bunu plana oturtmak gerekiyordu sanırım. Yani hergün belli süre ve belli mola sürelerini belirleyip konuları anlamaya çalışıp sonra da sorulara geçmem lazımdı, zaten testten anlaşılır konuyu ne kadar kavradım, ne kadar soruyu doğru cevaplandırdım diye. Aslında belli süre ders ve mola diyorum ama hergün aynı sürede derse zaman ayırmak gerekmez, bi gün 8 saat çalışılıyorsa öteki gün 5 saat olabilir çünkü bazı konular daha fazla zaman isteyebilir, yani 1 günü ele aldığımızda o gün içerisinde o konuyu kavrayana kadar çaba harcamak lazım, tabi arada bir 5-10 dk mola verilecek kafa dağılması için ama ardından hemen yine o konu anlaşılıp kavranmaya çalışılacak ve test çözülecek, günün tamamı buna ayrılacak veya çok büyük bir kısmı. Sonra konu değerlendirmesi yapılabilir ne kadarını anlamışım diye, ama dediğiniz gibi abartılı olarak değil, 1 günde bi konunun ne kadarı anlaşılabilirse ve mümkünse una uygun olarak hergün kalındığı yerden devam edilerek konular anlaşılıp test çözülmeli ve diğer konuya geçilmeli sanırsam. Doğru ders çalışma yöntemi bu di mi? Bir de düşünmeden edemiyorum, tamam önceden başarılı olabilirim ama belki zamanla aptallaştım ve zekam düştü, o yüzden kafam almadı diye de düşünüyorum. Özel ders yetmez miydi sizce? Kendim de zamanımı ayırarak çalışmam gerekir miydi? Yoksa doğru çalışma yöntemi izlense bile herkesin kafası almaz mı? Sadece bazı kişiler mi yapabilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pediatrician

    Çok basit formülü var aslında.



    • Stratejik olmak

    • Çalışmak

    • Değerlendirme yapmak



    Çalışmak güzeldir diye strateji olmadan çalışırsanız verimden kaybedersiniz. Önce plan yapın. 30 dakika ders çalışacaksanız bile 5 dakika planlama yapın. Sonra bol bol çalışın. Çalıştıktan sonra sonuçlara göre değerlendirme yapın. Neyi yanlış yapıyorum, nasıl düzeltebilirim gibi soruları hep sorun kendinize. Bundan sonra başarı gelir.

    Öncelikle ders çalışma mekanı yarat. Olabildiğince sade olsun ki dikkatin dağılmasın. Ders çalışırken telefonu kapat. Sessize de alma. Direkt kapat. Telefon en büyük düşmanınız. Kendini halsiz ve pis hissediyorsan duş al. Kendini temizlenmiş ve taze hissedersin. Ders çalışmadan önce plan yap. Bugün ne yapacağım, nereye kadar çalışacağım, nasıl çalışacağım gibi sorular sorup, beş dakikanı dengeli plan kurmaya ayır. Gerçekçi ol. "Bugün YGS Fiziğin yarısını bitireceğim" gibi saçmasapan plan geliştirme. Planını bir postit'e yazıp, kenara koy. Planın hazırsa çalışmaya başla ve ders süresini mesai gibi düşün. X vakit kadar o kitaba ve o sorulara bakmak ve ilgilenmek zorundasın. Kalkamazsın, kaçamazsın. Bir soruya 20 dakika ayırsan bile sırayla çöz. Sıkılmana rağmen ne kadar vakit gittiğini önemsemeden çöz. Plandaki hedeflerini tamamladıysan postit'e tick koy. Bir süre çalışıp, dersi bıraktıysan ya da planına göre ders çalışmayı bitirdiysen hemen beş dakika bir değerlendirme yap. Bugün ne yaptın, başka nasıl bir yol izleyebilirdin, bir sonraki ders çalışma nasıl olmalı, çözemediğin ve anlayamadığım kısımları nasıl halledeceğini beş dakika düşün.


    Güzel anlatmışsınız. Aslında ben plan yapmadım, hatta vaktimin çoğunu oyun oynayarak geçirdim, oyun oynama vaktini ve ders vaktini kıyaslarsak ders vakti çok çok az kalıyor. Plan yapmadım fakat özel ders aldım matematik ve ingilizceden, ingilizcedeki başarım standart ama matematiği batırdım, yani özel dersler boşa gitti. Özel ders de bir plan sayılmaz mı? Hoca belli bir günde geliyor ve belirli bir sürede belli bir konuyu anlatıyor, diğer derste yine kaldığı yerden devam ediyor. İlk başlarda ders günleri çok sık değildi ve ders saati 1 saat falandı ama sınav yaklaşınca ders aldığım günler sıklaştı, arttı ve dersler 2 saat oldu. Ama hoca dışında kitabın kapağını bile açmadım, kendi başıma hiç derse bakmadım, hiç kitabı açmadım, hiç soru çözmedim. Sanırım sorun burdaydı, hoca olmadan da kendi başımayken plan yapıp belli konuyu belli sürede anlamaya çalışıp soru çözmeliydim, o konuyu kavrayana kadar okuyup soru çözmeliydim sanırım. Derste hoca soruları çözüyordu ve ben hiç çözmedim ve konuyu kavramadım, sınavda da apışıp kaldım. Günde 7-8 saat çalışmak ve bunu plana oturtmak gerekiyordu sanırım. Yani hergün belli süre ve belli mola sürelerini belirleyip konuları anlamaya çalışıp sonra da sorulara geçmem lazımdı, zaten testten anlaşılır konuyu ne kadar kavradım, ne kadar soruyu doğru cevaplandırdım diye. Aslında belli süre ders ve mola diyorum ama hergün aynı sürede derse zaman ayırmak gerekmez, bi gün 8 saat çalışılıyorsa öteki gün 5 saat olabilir çünkü bazı konular daha fazla zaman isteyebilir, yani 1 günü ele aldığımızda o gün içerisinde o konuyu kavrayana kadar çaba harcamak lazım, tabi arada bir 5-10 dk mola verilecek kafa dağılması için ama ardından hemen yine o konu anlaşılıp kavranmaya çalışılacak ve test çözülecek, günün tamamı buna ayrılacak veya çok büyük bir kısmı. Sonra konu değerlendirmesi yapılabilir ne kadarını anlamışım diye, ama dediğiniz gibi abartılı olarak değil, 1 günde bi konunun ne kadarı anlaşılabilirse ve mümkünse una uygun olarak hergün kalındığı yerden devam edilerek konular anlaşılıp test çözülmeli ve diğer konuya geçilmeli sanırsam. Doğru ders çalışma yöntemi bu di mi? Bir de düşünmeden edemiyorum, tamam önceden başarılı olabilirim ama belki zamanla aptallaştım ve zekam düştü, o yüzden kafam almadı diye de düşünüyorum. Özel ders yetmez miydi sizce? Kendim de zamanımı ayırarak çalışmam gerekir miydi? Yoksa doğru çalışma yöntemi izlense bile herkesin kafası almaz mı? Sadece bazı kişiler mi yapabilir?

    Özel ders tek başına yetseydi, en büyük satın alma yapan derece yapardı. Özel dersin şöyle dezavantajı var. Dinleme üzerine kurulu. Yani pasif bir davranış. O an senden çok çabalayan başka biri var. Onun yarattığı katma değerin anca yarısı sana geçer ki o da öğrenmeye hazırsan. Hazır değilsen aynı okulda derslere girip, hiçbir şey öğrenmemeye benziyor. Zaten hafıza ve öğrenme üzerine olan psikoloji yazılarına bakarsan dinlemenin öğrenme metodu olmadığını bile görürsün. Dinlemek sadece araç. Dinledikten sonra beyninde görselleştirme, alaka kurma, kavrama, yeniden yorumlama gibi işlemler yapmalısın. Anca böyle beynin uzun vadeli olarak kayıt eder o bilgileri. Aksi halde kısa hafızada kalır ve kısa sürede de unutursun. Öğrenmenin en büyük araçlarından biri de pratiktir. LYS sürecinde de pratik demek soru demek. Bir soruyu çözerken beynin o alandaki tüm bilgilerin üzerinden tekrar ve tekrar üzerinden geçiyor ta ki cevabı bulana dek. Bu da nörönların kalınlaşmasına neden oluyor ve kalıcı hale geliyor.

    Kısacası sen her şeyi satın almışsın ama efor gösterme konusunda zayıf kalmışsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pediatrician


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pediatrician

    Çok basit formülü var aslında.



    • Stratejik olmak

    • Çalışmak

    • Değerlendirme yapmak



    Çalışmak güzeldir diye strateji olmadan çalışırsanız verimden kaybedersiniz. Önce plan yapın. 30 dakika ders çalışacaksanız bile 5 dakika planlama yapın. Sonra bol bol çalışın. Çalıştıktan sonra sonuçlara göre değerlendirme yapın. Neyi yanlış yapıyorum, nasıl düzeltebilirim gibi soruları hep sorun kendinize. Bundan sonra başarı gelir.

    Öncelikle ders çalışma mekanı yarat. Olabildiğince sade olsun ki dikkatin dağılmasın. Ders çalışırken telefonu kapat. Sessize de alma. Direkt kapat. Telefon en büyük düşmanınız. Kendini halsiz ve pis hissediyorsan duş al. Kendini temizlenmiş ve taze hissedersin. Ders çalışmadan önce plan yap. Bugün ne yapacağım, nereye kadar çalışacağım, nasıl çalışacağım gibi sorular sorup, beş dakikanı dengeli plan kurmaya ayır. Gerçekçi ol. "Bugün YGS Fiziğin yarısını bitireceğim" gibi saçmasapan plan geliştirme. Planını bir postit'e yazıp, kenara koy. Planın hazırsa çalışmaya başla ve ders süresini mesai gibi düşün. X vakit kadar o kitaba ve o sorulara bakmak ve ilgilenmek zorundasın. Kalkamazsın, kaçamazsın. Bir soruya 20 dakika ayırsan bile sırayla çöz. Sıkılmana rağmen ne kadar vakit gittiğini önemsemeden çöz. Plandaki hedeflerini tamamladıysan postit'e tick koy. Bir süre çalışıp, dersi bıraktıysan ya da planına göre ders çalışmayı bitirdiysen hemen beş dakika bir değerlendirme yap. Bugün ne yaptın, başka nasıl bir yol izleyebilirdin, bir sonraki ders çalışma nasıl olmalı, çözemediğin ve anlayamadığım kısımları nasıl halledeceğini beş dakika düşün.


    Güzel anlatmışsınız. Aslında ben plan yapmadım, hatta vaktimin çoğunu oyun oynayarak geçirdim, oyun oynama vaktini ve ders vaktini kıyaslarsak ders vakti çok çok az kalıyor. Plan yapmadım fakat özel ders aldım matematik ve ingilizceden, ingilizcedeki başarım standart ama matematiği batırdım, yani özel dersler boşa gitti. Özel ders de bir plan sayılmaz mı? Hoca belli bir günde geliyor ve belirli bir sürede belli bir konuyu anlatıyor, diğer derste yine kaldığı yerden devam ediyor. İlk başlarda ders günleri çok sık değildi ve ders saati 1 saat falandı ama sınav yaklaşınca ders aldığım günler sıklaştı, arttı ve dersler 2 saat oldu. Ama hoca dışında kitabın kapağını bile açmadım, kendi başıma hiç derse bakmadım, hiç kitabı açmadım, hiç soru çözmedim. Sanırım sorun burdaydı, hoca olmadan da kendi başımayken plan yapıp belli konuyu belli sürede anlamaya çalışıp soru çözmeliydim, o konuyu kavrayana kadar okuyup soru çözmeliydim sanırım. Derste hoca soruları çözüyordu ve ben hiç çözmedim ve konuyu kavramadım, sınavda da apışıp kaldım. Günde 7-8 saat çalışmak ve bunu plana oturtmak gerekiyordu sanırım. Yani hergün belli süre ve belli mola sürelerini belirleyip konuları anlamaya çalışıp sonra da sorulara geçmem lazımdı, zaten testten anlaşılır konuyu ne kadar kavradım, ne kadar soruyu doğru cevaplandırdım diye. Aslında belli süre ders ve mola diyorum ama hergün aynı sürede derse zaman ayırmak gerekmez, bi gün 8 saat çalışılıyorsa öteki gün 5 saat olabilir çünkü bazı konular daha fazla zaman isteyebilir, yani 1 günü ele aldığımızda o gün içerisinde o konuyu kavrayana kadar çaba harcamak lazım, tabi arada bir 5-10 dk mola verilecek kafa dağılması için ama ardından hemen yine o konu anlaşılıp kavranmaya çalışılacak ve test çözülecek, günün tamamı buna ayrılacak veya çok büyük bir kısmı. Sonra konu değerlendirmesi yapılabilir ne kadarını anlamışım diye, ama dediğiniz gibi abartılı olarak değil, 1 günde bi konunun ne kadarı anlaşılabilirse ve mümkünse una uygun olarak hergün kalındığı yerden devam edilerek konular anlaşılıp test çözülmeli ve diğer konuya geçilmeli sanırsam. Doğru ders çalışma yöntemi bu di mi? Bir de düşünmeden edemiyorum, tamam önceden başarılı olabilirim ama belki zamanla aptallaştım ve zekam düştü, o yüzden kafam almadı diye de düşünüyorum. Özel ders yetmez miydi sizce? Kendim de zamanımı ayırarak çalışmam gerekir miydi? Yoksa doğru çalışma yöntemi izlense bile herkesin kafası almaz mı? Sadece bazı kişiler mi yapabilir?

    Özel ders tek başına yetseydi, en büyük satın alma yapan derece yapardı. Özel dersin şöyle dezavantajı var. Dinleme üzerine kurulu. Yani pasif bir davranış. O an senden çok çabalayan başka biri var. Onun yarattığı katma değerin anca yarısı sana geçer ki o da öğrenmeye hazırsan. Hazır değilsen aynı okulda derslere girip, hiçbir şey öğrenmemeye benziyor. Zaten hafıza ve öğrenme üzerine olan psikoloji yazılarına bakarsan dinlemenin öğrenme metodu olmadığını bile görürsün. Dinlemek sadece araç. Dinledikten sonra beyninde görselleştirme, alaka kurma, kavrama, yeniden yorumlama gibi işlemler yapmalısın. Anca böyle beynin uzun vadeli olarak kayıt eder o bilgileri. Aksi halde kısa hafızada kalır ve kısa sürede de unutursun. Öğrenmenin en büyük araçlarından biri de pratiktir. LYS sürecinde de pratik demek soru demek. Bir soruyu çözerken beynin o alandaki tüm bilgilerin üzerinden tekrar ve tekrar üzerinden geçiyor ta ki cevabı bulana dek. Bu da nörönların kalınlaşmasına neden oluyor ve kalıcı hale geliyor.

    Kısacası sen her şeyi satın almışsın ama efor gösterme konusunda zayıf kalmışsın.

    Katılıyorum, benim de çaba göstermem gerekirdi, hoca duvara anlatıyor gibi bir durum oluyor özel derslerde bir nevi. Bazı eklemek istediğim detaylar var, ben liseyi açıktan okudum yani örgün olarak hergün 8 saat boyunca ders görmedim, bunun da olumsuz etkisi olmuş olabilir. Yaşıtlarım hergün saatlerce ders görürken ben derslere pek bakmıyordum ve rahatıma bakıyordum, yani özellikle fen ve matematikten çok geride kaldım. Okulda anlatılması da kendi başına yine yeterli sayılmaz ama bir aşinalık olur, yani okulda hergün o dersler görülecek ve sınavda o dersler geçilecek, yine kafada belli bir yer eder, hadi unutulsa bile tekrar bakıldığında direk hatırlanır ve ilk defa çalışacak olandan daha önde olunur diye düşünüyorum. Yanlış hatırlamıyorsam ilk 2 sene açık lisede mat ve fen zorunluydu, ben de bunları başarıyla geçtim ama diğer seneler zorunlu olmayınca almadım o dersleri. Arada boşluk oldu, örgün eğitimde olanlar her gün o dersleri görürken ben 2 sene görmemiş ve geride kalmış oldum. Yani şimdi 1 sene içerisinde istesem de feni ve matematiği kurtaramam diye düşünüyorum, zaten feni yapamam diye fene girmedim lys'de ama mata girdim ve mat çok kötü oldu. Yani 1 senede bu dediklerinizi uygulasam bile yetişebileceğimi ve düzgün bir yeri kazanabileceğimi sanmıyorum.

    İlkokulda ve ortaokulda benden geride olan arkadaş iyi bir lisede okumuş ve çok yoğun çalışmış, dersaneye falan da gitmiş. Yani konuyu kavrayabilmek için elinden geleni yapmış kendisi. Sanırım yatırım meselesi gibi, geleceğimize eğitimde yatırımı yapıyoruz, taa ilkokuldan beri konulardan geri kalmamak ve düzenli ve doğru bir şekilde çalışmak gerekiyor, özellikle lise bunun kırılma noktası gibi bir şey. Lisede dersleri boşlayıp da zar zor liseyi bitirip ve sonra 1 sene içerisinde ygs ve lys'ye hazırlanmak imkansız gibi bir şey. Taa ortaokuldan beri sizin dediğiniz çalışma yöntemini uygulamak gerekiyor, yoksa son senede insanın aklı başına gelse bile 1 senede o kadar konu yetişmez diye düşünüyorum, bunun temeli önemli, o kadar sene boşuna lise okunmuyor. Temel olmadan 1 senede hepsi kafaya girmiyor, lisede düzgün temel atılacak ki bu temel üzerine 1 sene düzgün çalışıp ygs ve lys'de iyi bir derece yapılacak yanlış mıyım? Yani ben ipin ucunu kaçırmışım, tekrar hazırlanmaya kalksam bile 1 senede hiçbir şey yetişmez ve temelim çok eksik kalır diye düşünüyorum, o yüzden tekrar hazırlanmak yerine kazandığım bölüme(yakın doğu üniversitesi ücretli psikoloji) gitmem lazım diye düşünüyorum, siz ne düşünüyorsunuz?

    Bir de zeka meselesi var, insanlar hep çalışmak ve doğru çalışmak üzerine odaklanmış durumda. Zekanın bu konudaki rolüne pek değinilmiyor. İnsanların parmak izleri nasıl ki farklıysa beyinleri de farklı ve haliyle zekaları ve konuyu kavrama yetileri, bilişsel faaliyetleri de farklıdır, yanlışım varsa düzeltin. Bir kişi doğru düzgün ve yeterli olarak ders çalışsa ve temelini zamanında lisede atsa bile tıpı kazanamayabilir mi? Ortalama zekaya sahip olan sıradan bir öğrenci, sizin bahsettiğiniz doğru çalışma yöntemini uygularsa ve temeli de liseden iyiyse tıpı kazanır mı? Yoksa tıp için ekstra zeka ve bilişsel kapasite mi lazım, standart insanlardan daha farklı bir beyin yapısı mı lazım? Zeka ve çalışmanın ilişkisi nedir bu konuda? Ve başka faktörler de var mı iyi bir yeri kazanma hususunda?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.