Şimdi Ara

Audi A4 2.0 TDI Quattro Sport Çalıştırmadan Önce Fren Sertleşmesi Neden Olur?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 6 ay önce 14000 KM’de 2015 model Audi A4 2.0 TDI Quattro Sport aldım. Aracı İstanbul’da Audi’nin yetkili satıcısında ekspertize soktuk. Araçta herhangi bir sorun olmadığına dair de kağıdı aldık. 1 ay öncesine kadar aracı keyifle sürüyordum fakat son zamanlarda yaşadığım bu rahatsız edici fren sertleşmesi arabadan beni soğuttu diyebilirim. Audi servisine götürdüğümde araçta herhangi bir sorunla karşılaşmadıklarını ve tüm verilerin iyi durumda bilgisini de aldım.

    Şimdi yaşadığım sorunu daha detaylıca anlatayım…

    Sürekli olmasa da bu fren sertleşmesi araç çalıştığında ortadan tamamıyla kalkıyor. Bazen 10 dk sonra bazen 2 saat sonra ve bazen de 12 saat sonra aracı çalıştırmadan yani start stopa basmadan önce frene ayağımı götürdüğümde muazzam bir sertleşmeyle karşı karşıya kalıyorum. Örnek vermek gerekirse 10 kez aracı çalıştırmak istediğimde 6-7 kez bu sorunla karşılaştım.

    Bu konuda bilgisi olan var mı arkadaşlar?

    Dipnot: Aracı 2. bakıma götürdüğümde chip tuning yapıldığını öğrendim. Oysa ki yetkili satıcı da aracı ekspertize soktuğumuzda böyle birşey söylememişlerdi. Pek zannetmiyorum ama acaba bununla bir ilgisi olabilir diye de düşünmüştüm.







  • Aynı sorun bende de oluyor. Ancak benim aracım Kia sportage. Sanırım marka ya da araç ile ilgili değil, anahtarsız çalıştırmayla ilgili. Muhtemelen anahtarın pili azalıyor. Anahtarı algılamayınca boş yere fren pedalına basıyoruz. Bir-iki pompalamadan sonra fren sertleşiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi de bu her arabada olur... ben anlayamadım sorunun ne olduğunu? hidrolik pompası vs devreye girmemiş oluyor vs.

    chip tuningi ben olsam iptal ederim o zırvalıklara pek bulaşmamak lazım.
  • Araç çalışmadığı sürede frene bastığınızda, büyük ihtimalle akümülatörlerdeki yağ basıncını sisteme iletmiş oluyorsunuz ve frenler sertleşiyor. Araç çalıştığında ise hidrolik hatlar tekrar aktif olarak fren basıncı olması gereken değerlere geri geliyor.

    Herhangi bir sorun olduğunu, anlattığınız kadarıyla ise, düşünmüyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.