Şimdi Ara

ATV Mevzusu Hakkında Yararlı Bilgiler(Ehliyet,Vergilendirme,Off/On Road..) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
580
Cevap
26
Favori
387.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Umut arkadaşım, namıdeğer Byte101 :)

    Bu güzel paylaşımın için çok teşekkür ederim, ben ve benim gibi atv ye merak sarıp başlamayı düşünen arkadaşlar için çok iyi bir bilgilendirme.

    Ben ve arkadaşlarım hali hazırda şile ve benzeri yerlerde jeeplerle offroad-kamplar yapmaktayız. Fakat ben ATV ye heves ettim ve almaya karar verdim.
    Atv tecrübeme gelince, birkaç atv turları na katıldım ve akrabalarımda olan 350cc lik markasını hatırlamadığım makinellere bindim. özellikle riva-polenezköyde oldukça kullandım.

    Benim almayı planladıgım model :

    Can-Am OUTLANDER 400 MAX XT EFI

    eminim bu makine hakkıdada bilgiye sahipsindir. ilk atv alımı için biraz yüksek model olarak görünebilir ama en az sorun çıkartacak ve beni tatmin edecek olan model olarak bunu görüyorum. Daha önce binme fırsatım olmaddı etrafımda can-am marka atvsi olan yok. bu konu hakkında yardımcı olursan sevinirim. sence bu modelle başlamamda bir sakında olurmu? Başlamam derken, :) sıfırdan değil tabiki az önce yazdığuım atv tecrübelerim oldu.

    Ayrıca ben plaka takmayı düşünmüyorum tamamen mud - çamur yollarda arazi koşullarında kullanma amacı ile alacagım atvyi.

    Bu arada facebook grubuna üye olmak için istek gönderdim, eğer turlarınız vs. oluyor ise katılmayı çok isterim.

    Saygılarımla

    Caner




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MonsterKill88

    öncelikle verilen bilgiler için teşekkür ederim ilerleyen zamanlarda bir atv almayı düşünüyorum genelde köyde kullanıcam ama dağ bayır yok düz yol asfalt gerektiğindede köy-edirne arası yol yapıcam yani on road olmasını tercih ediyorum acaba önerebileceğiniz bir model var mı ?
  • Merhaba arkadaşlar, ATV konusunda yardımınıza ihtiyacım var. Tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum.

    Bayanım işyerimin evimden uzak bir mesafeye taşınması nedeniyle ne yazıkki İstanbulda minibüs gibi bir eziyete katlanmak zorunda kalıyorum 2 aydır balık pestili şeklinde ite kaka minibüse biniyorum, Her an taciz vakkası yaşamak sıkıntı ise yaşamak beni strese soktu, eşime söylesem direk işten çıkarıcak. ehliyetim var ancak araba yı ehliyet kullanmıyor, tecrübem yok pek arabaya pek yanaşmıyorum. Bu sabah yaşadığım stres sonrası ATV alsam diye araştırmaya başladım. Biraz motor deneyimim var , eşimin motorundan ancak tamamen trafiğe çıkacak şekilde değil. Gidiceğim mesafe çok değil İstanbulu bilenler için Haznedardan-Çobançeşmeye ana yola çıkmadan ara sokaklardan gidebilirm. Ancak teredütlerim var yorumları okuyunca. virajda devrilme tehlikesi fren zayıflığı gibi sorunlar. Birincisi çok hız yapmıyacağam kaskım var güvenli bir şekilde aynen bisiklet sürer gibi tin tin gidicem , minibüslerden kurtulayım yeter dersem , atv almamı önerirmisiniz? Alırsam da marka model tavsiyelerinizi bekliyorum. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim şimdiden.




  • ahter1 kardeşim bende bir atva almayı dusuniyom benim alacam atv kuba 300 4 x 4 ben arazide kulanacamdan dolayı ancak onca arastırmadan sonra karar verdim karar vermemek kolay degldi

    benim tavsiyem benin dusuncem 150 yeteli diye dusuniyom marka soracak olursan karar sizin madi durumunuza bakar fiyatlar cooook farklı
    cok para cok kalite az para az kalite onemli olan servisi olan markalar
  • Yokmu bana fikir vercek abiler ya :(
  • Arkadaşlar on road bir atv nin düz asfalt bir yolda ulaşabiliceği maksimum hız kaç km/h dir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EYrmz -- 8 Nisan 2011; 17:08:19 >
  • Merhabalar

    2 yıldır Kymco MXU 500 kullanıyorum . 250 km aldım. 3500 km ye geldim. Genellikle Alemdağ, Şile arası ve ornam köyleri, yollarında kullanıyorum.
    5 yıılık motor tecrüben var. İkisi tamamanen farklı . Asfalt yolda 2 tekeri aramıyor değilim. Motorumda epey aksesuar var. İki kişi rahat binebiliyoruz.
    Asfaltta arazı lastıgı ile gidemediğimden duro marka lastıkleri taktım. Arazı lastıklerindede cant oldugundan 10 dakıkada değiştirip arada sırada ormanda dolaşıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EYrmz

    Arkadaşlar on road bir atv nin düz asfalt bir yolda ulaşabiliceği maksimum hız kaç km/h dir ?


    Benim ATV 500 cc. 110 yapıyor. Ama en ufak bir yanlış harekette topac gibi yuvarlanacağımın farkındayım. 50-60 km nin üzeri sertvirajlarda yine ters düz ne kadar takla varsa atacagımdan vırajlara yavaş giriyorum. Gİdonunu motosiklet gibi toparlayanassınız. Motor gibi ağırlıgınızı viraja verip daha cabuk dönmesini sağlayamassınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahter1

    Merhaba arkadaşlar, ATV konusunda yardımınıza ihtiyacım var. Tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum.

    Bayanım işyerimin evimden uzak bir mesafeye taşınması nedeniyle ne yazıkki İstanbulda minibüs gibi bir eziyete katlanmak zorunda kalıyorum 2 aydır balık pestili şeklinde ite kaka minibüse biniyorum, Her an taciz vakkası yaşamak sıkıntı ise yaşamak beni strese soktu, eşime söylesem direk işten çıkarıcak. ehliyetim var ancak araba yı ehliyet kullanmıyor, tecrübem yok pek arabaya pek yanaşmıyorum. Bu sabah yaşadığım stres sonrası ATV alsam diye araştırmaya başladım. Biraz motor deneyimim var , eşimin motorundan ancak tamamen trafiğe çıkacak şekilde değil. Gidiceğim mesafe çok değil İstanbulu bilenler için Haznedardan-Çobançeşmeye ana yola çıkmadan ara sokaklardan gidebilirm. Ancak teredütlerim var yorumları okuyunca. virajda devrilme tehlikesi fren zayıflığı gibi sorunlar. Birincisi çok hız yapmıyacağam kaskım var güvenli bir şekilde aynen bisiklet sürer gibi tin tin gidicem , minibüslerden kurtulayım yeter dersem , atv almamı önerirmisiniz? Alırsam da marka model tavsiyelerinizi bekliyorum. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim şimdiden.


    Yavaş gittikten sonra devrilme diye birşey sözkonusu değil. Atv ile gideceğim derken yollarda tamirle ugraşmamak için kymconun 150 veya 300 cc modellerini tercıh edebilirsiniz. Diğerlerini pek bilmiyorum. Parca konusunda Polariste iyi diye biliyorum. Fren zayıflıgı diye bir konu bilmiyorum. Motor gibi ön ve arka fren var.
    Yanlız hız konusunda yollarda magdur olmamak için akan trafiğe ayak uydurmak zorundasınız. Cok ufak atv ile zorlanırsınız. Git gel trafiği için sankı motor daha iyi gibi.
    Piagonun önde cıft tekerlek li modelinide alternatifleriniz arasında düşünebilirsiniz. Yağmurda ayagınızı yere koymak zorunda değilsiniz. Mp3 diye bir modeldi galiba.
    Yağmuru var karı var. İyice tecrübelenmeden yola cıkmayın. Münübüsün içinde bahsettiğiniz ayılardan trafiktede cok var.
    2 tekerdense 4 teker tıngır mıngır gitmek için daha güvenli olur diye düşünüyorum. Ama arkadan araba gelirken sizinde gaza basmanız şart. Onun için mxu 300 kymco yu tavsiye ederim. Hatta Kymco ustası 300 cc leri daha cok övmüştü. Sahibinden comda ki ilanşlara bakabilirsiniz. Büyük lazım olsa idi bazen motor kaşıntım tutuyor. benimkini verirdim. Kendi capımda yardımcı olabileceğim bir konu olur ise mennuniyetle cevaplamaya calışırım. Motorcu eşinize selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic


    quote:

    Orijinalden alıntı: EYrmz

    Arkadaşlar on road bir atv nin düz asfalt bir yolda ulaşabiliceği maksimum hız kaç km/h dir ?


    Benim ATV 500 cc. 110 yapıyor. Ama en ufak bir yanlış harekette topac gibi yuvarlanacağımın farkındayım. 50-60 km nin üzeri sertvirajlarda yine ters düz ne kadar takla varsa atacagımdan vırajlara yavaş giriyorum. Gİdonunu motosiklet gibi toparlayanassınız. Motor gibi ağırlıgınızı viraja verip daha cabuk dönmesini sağlayamassınız.
    333

    peki şehir içi kullanım için sizce atv doğru bir tercih mi ? sadece on road amaçlı olarak
  • Şehir için kullanımı pek düşünmem. Çünki trafikle birlikte hareket etmek zorundasınız. Motorunuzda trafikle birlikte aynı serilikte hareket etmek zorunda.
    Asfalt kullanımı bana göre sadece Sofular, sahilköy, yeşilvadi gibi şile, polenezköy, ömerli v.s arka orman asfalt yolları. Yol, yeşillikler ve boş trafik.
    Motor servisine sabiha gökcen yolundan pendık sahil yoluna trafıgın yoğun olmadıgı yolları tercıh ediyorum. Şehir içi için 250 cc. lık bir tane scoter bence en ideali.
    Motor gürültüsüde işin cabası...)) Şu an dizlerimde problem oldugundan ATV benim için iyi. Bane gör ATV yukarda saydıgım güzergalhlara ek olarak orman yolları, şile kumsallarında keyfini cıkarabilirsiniz. Belkı 2 tekerin yol keyfini aldıgım virajlarda motorla birlikte yatmanın keyfini aldıgımdan böyle düşünüyorumdur.
  • Yardımlarınız için gerçekten çok teşekkürler. Atv almak benim her zaman en büyük hayalimdi ancak biraz daha düşünmem lazım
  • Kymco 300 cc kullandım 150 cc servis yedek parca arıza vb bir sorunu varmı bilgisi olan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaymaksiz -- 12 Nisan 2011; 15:37:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    bu arada konu ile ilgili resim ve belgeleride buraya ekleyebilirim merak eden varsa.




    Kymco 300 cc kullandım 150 cc olanıda kullandım cok kaliteli ama servis yedek parca konusunda bilgim yok canavar gibi sende bir sorun oldumu hic arıza vesayre bir sey
  • Kymco son zamanlarda servis ağını geliştirdi gibime geliyor. Sahibinden comda Kymco satan bayiler fazlalaşmış. Biildigim kadari ile Silkarın deposunda parca varsa bayiye hemen geliyor. Yok ise 20-25 günlük bekleme süresi olur. Ancak bu her marka motosiklet firması için böyledir. Kymcoda xciting 500 motorunuda kullanmıştım.
    Anadolu yakasında İstanbul motor ve Aydın motor da servis alabilirsiniz. Başımdan gecen komik bir olayıda anlatayım. Arkadaş motorunu satacaktı. Pendikte bir kymco srvisine götürdük. Adam motora baktı. Vay be demek xcıtıng 500 büymüş dedi. Onun için sadece bayiyi bulmak ve parcatı bulmak önemli değil. Ustasınıda bulmak önemli. Mesela Suzuki motosiklete Kartalda Altan motordan başka bakacak bayi yok. Hondanın Anadolu yakasında 5 bayisi var. Ama hondanın Atv si yok.
    Ancak sağlamlık yönünden kymconun malı iyidir. Artıcal caT diye dünya pahalısı atv var. 25000*30000 tl Korlas getirdi satti. Şimdi parcasını bulabilene aşkolsun.




  • Arkadaşlar tekrar merhaba,
    1 senelik araştırmalarım sonucu geçen hafta Kuba ( Linhai) 200 cc şaftlı ve hava-yağ soğutmalı atvmi on-road olarak aldım, bu model ile ilgilenen araştıran arkadaşlar bana sorularınız için ulaşabilirsiniz. Ayrıca motor rodaj dönemi için verebileceğiniz tavsiyeler varmı? her kafadan ayrı bir ses çıkıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pizman

    Arkadaşlar tekrar merhaba,
    1 senelik araştırmalarım sonucu geçen hafta Kuba ( Linhai) 200 cc şaftlı ve hava-yağ soğutmalı atvmi on-road olarak aldım, bu model ile ilgilenen araştıran arkadaşlar bana sorularınız için ulaşabilirsiniz. Ayrıca motor rodaj dönemi için verebileceğiniz tavsiyeler varmı? her kafadan ayrı bir ses çıkıyor...


    bende 2 aydır bu ATV yi kullanıyorum yaklaşık 400 km yol yaptım.Sana öncelikle rodaj için ilk önerim sabit gazla uzun süre yol almaman olacaktır.max taşıma kapasitesini geçirmemelisin,bu değeri tam olarak bilmiyorum.Ben tek kişi kullandığım için buna bakmadım ama yokuşlarda iki kişi bu motoru zorlar.Ayrıca aşırı dik yokuş,yoğun ve derin çamur geçişlerinde ATV yi patinaja düşürmemeni öneririm.Böyle bu durumda gaza yüklenip debriyajı ve motoru zorlama ileri geri manevralarla kurtarmaya bak derim.Giriş seviyesi bir ATV olduğu için beklentilerini aşırı yüksek tutmamalısın :) Biz bu motordan arkadaşımla birlikte 2 tane aldık.Onun ATV 150 km de debriyaj yaktı :) bahsettiğim konulardan ve yüklü çalışmasından dolayı.yani tamamen kullanıcı hatalarından kaynaklı.Bende yoğun bir çamur geçişinde çamur ortasında hareketsiz kaldım.sol ayak tarafta bulunan debriyaj varyatör kayışı havalandırma hortumlarından su girdi kayış ıslandığı için motor çalışıyor ama tekerlekler hareket etmiyordu.rolantide çalıştırarak kurumasını bekledim hiç zorlanmadan çıktı. Bunlara dikkat edersen gayet keyifli bir araç.




  • Ungovernable,
    Tavsiyelerin için teşekkür ederim. Motoru almadan önce kafamı çok karıştırdılar yok çin malı alma , her araziden sonra somun sıkarsın. tamirciden çıkmazsın gibi bilende bilmeyende konuştu. Benim motorum henüz 50 km de araziye çıkarma sansım olmadı ancak senin mesajını okuduktan sonra sabırsızlanmaya başladım demekki her arazi sonrası somun falan sıkmana gerek yok. Dediğin gibi motorun kapasitesini bilmek çok önemli, Bir Polaris, Can am performansını zaten beklemiyorum ancak beni üzmemesini sıkıntı çıkarmamasını istiyorum, görünüşü ve sürüşü ile ( daha çok erken olsa bile)şu ana kadar beni hayal kırıklığına uğratmadı, umarım böyle devam eder, Bu arada sizlerinde motorlarınız hayırlı olsun, kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
  • Pizman,
    Aldığımdan beri sürekli arazide kullandım ve gevşeyen bir somunla karşılaşmadım.Bende almadan önce baya araştırmıştım.Okuduklarımdan dolayı alır almaz tek bir somun vardı zayıf diye tabir edilen,onu değiştirdim.Vites kolunun şafta bağlandığı somun.Düz bir somun ve rondelayla bağlanmıştı.Hareketli bir parçanın bağlantısı olduğundan ilerleyen zamanlarda sorun çıkartmasın düşüncesiyle Fiberli ( kilitli de deniyor ) somun ve tırtıklı rondela koydum oraya.Kafan rahat olsun istiyorsan bunu yapabilirsin.
  • Tavsiye için teşekkür ederim, Değiştireceğimiz tek somun o olsun Bu arada Ankara için Atv parkuru veya Atv ile dolaşılabilecek mekan tavsiyesi olan varmı? Benim Bildiğim kadarı ile Mühye köyü ve gölbaşı tarafları müsait...
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.