< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|

2 Mobil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serinyer -- 14 Ekim 2016; 20:02:48 > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
ZORU HEMEN BAŞARIRIZ, İMKANSIZ BİRAZ ZAMAN ALIR.
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
hayat ve umut
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
hayat ve umut
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Renault Megane 4 Sedan 1.6 16v
|
|
_____________________________
Saygılar
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Saygılar
|
|
|
_____________________________
2005 laguna expressıon
|
|
|
_____________________________
2005 laguna expressıon
|
|
|
_____________________________
Saygılar
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Saygılar
|
|
|
_____________________________
Saygılar
|
|
herkese iyi günler. Opel Zafira 1.8 otomatik 2003 model ve 99000 km de aracım var. üzerinde atiker nanofast kit takılı. kit 2017 yılında 69000 km de iken takılmış. atiker yazılımdan baktığımda, araç 250 saat benzinde, 781 saat ise lpg de kullanılmış. araçta simit tank mevcut ve yamlaşık 30 litre lpg alıyor. araç tam dolum ile lpg de şehir içinde 250 km, şehir dışında ise 350 km yol gidiyor. araç üzerinde 3 ohm enjektörler mevcut ancak nozullerin boyutunu bilmiyorum. kendi ayar kablom var ve ayarlamaları kendim yapmaya çalışıyorum. ancak araştırdıkça kafama takılan bir nokta oldu, sizlere de danışmak istedim. araç sıcakken değerlerin ekran görüntüsünü aldım, ilerleyen günlerde ekleyeceğim. aracım sıcakken ve biraz yol gittikten sonraki değerleri şöyle: gaz basıncı: 1,30 benzin enjeksiyon süresi: 2,8 gaz enjeksiyon süresi: 4,0 lpg sıcaklığı: 40 regülatör sıcaklığı: 85 rölanti: sabit 780 çarpanlar: harita üzerindeki turuncu çizgi 1,6 dan başlıyor, 3 ms de 1,8 e çıkıyor, 10 ms de 1,6 ya tekrar iniyor. aracımda lpg den kaynaklı herhangi bir sorun bulunmuyor. lpg den benzine, benzinden lpg ye aldığımda herhangi bir olumsuzluk yok ve benzin enjeksiyon süreleri ayrı 2,8 olarak devam ediyor. diğer günlerdeki incelememde ise araç ile hareket etmeden rolantide çalıştırıp biraz beklediğimde değerler biraz farklı. regülatör sıcaklığı 70 derece civarındayken, lpg sıcaklığı 33, basınç 1,46 oluyor, benzin enjeksiyon süreleri gazda 2,3 iken benzinde 3,0 oluyor. bu aşamada devir saatinde bir oynama yok ve sabit 780. benzinden gaza alırken herhangi bir olumsuzluk yok, ancak gazdan benzine alırken çok hafif bir kasma var, o da benzin enjeksiyon sürelerini ayarlamasından kaynaklanıyor galiba. harita üzerinde benzin çizgisi ve lpg çizgisi üst üste, bir problem görünmüyor, sadece çok hafif zengin karışım var, 3 ile 7 ms arasını çok az aşağıya çekmem lazım. aklıma takılan nokta şunlardır; - araç biraz soğuk iken basıncın böyle yükselmesi ve benzin enjeksiyon sürelerinin düşmesi normal midir? - aracım iyice ısındığında basıncım 1,30 ve çarpanlarım 1,6 ile 1,8 arasında. nozulleri küçük mü? bu yüzden çarpanların 1,6 ile 1,8 arası çıkarken, basınç da nozul küçük olmasından kaynaklı artırılmış mıdır? - araçtan bir sıkıntım olmadığı için kalibrasyon atmadım, bu değerleri bozup tekrar uğraşmak istemediğim için. kalibrasyon atsam belki çarpanlarım 1,2 civarına inecek bilmiyorum. bu hali ile nozuller küçük gibi geldi bana. 1,30 basınç ve 1,6 ile 1,8 arası çarpanların ilerleyen dönemde araca zararı olur mu? - bu değerler ile 2,8 benzin enjeksiyon süresi ile 4,0 gaz enjeksiyon süresi almaktayım. nozulleri büyütmem halinde basıncı 1,10 veya 1,05 civarına çektiğim takdirde gaz enjeksiyon sürelerim artacak. ancak çarpanlarım 1,2 gibi olduğu takdirde de 4,0 gibi gaz enjeksiyon sürelerini tekrar yakalayabilir miyim bilmiyorum. burdan da edindiğim bilgilere göre 4,0 gibi gaz enjeksiyon süreleri iyi ve 3,5 in altına düşürmek veya benzin enjeksiyon süresinin 2 katına çıkmasını istemiyorum. bu işlemleri yaparsak bu değerleri tekrar yakalayabilir miyim? haritaları ve görselleri vaktim olmadığı için buraya yükleyemedim ancak yakın bir zamanda yükleyeceğim. dediğim gibi, yakıt tipinde değişiklik olması halinde bir sıkıntı görünmüyor. sadece bu değerlerle ilerleyen günlerde sistemimde sıkıntı olur mu merak ediyorum. aydınlatırsanız sevinirim. |
|
_____________________________
|