Şimdi Ara

Ateizm -İslam Tanrının Varlığı Mevzusunda Kelimeler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
2
Favori
853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    Ha birde şunu ifade edeyim açıkçası din felsefesinde tanrinin sifatlari tanri tanimi gibi bi arastirmam okumam olmadi. Fakat günümüz düşüncesinde gördüğüm hatta yakin gecmise dair okudugum bazi felsefi metinlerde teolojik argumanlarda benim tanimladigim gibi en yetkin en mükemmel gibi gibi tanri ifade ediliyor. Sanirim aklin yolu bir ve en rasyonel olani bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Johan Elmander kullanıcısına yanıt
    Bu sorunun cevabı soruyu soranın kendisinin vasfını aşmaması ile ilgilidir.



    Xx. xy



    Xy. xx



    Diyelim.



    Alttaki xx xy ye zaman ve mekan konusunda bir bölge tanırsa yokluktan bir y gelir.



    Bir şey haramsa ona zaman ve mekan tanımaz. Anne ve eril evlat birbirine haramdır. Zaman ve ayrıksı mekan yoktur.



    Bu şey birisi neyse diğeri de odur denir.



    Kız evlat babaya haramdır. Ancak kız oluşumu için babaya zaman veya mekan tanırsa helal denen kavram gereği eril gorunum yani yaratıcının vasfa kazanabilen hali gorulur.



    Zaman ve mekan tanıma konusunda bir şey diğerine bunu tanımışsa yaratıcı gorulur denebilir.



    Siz varken ve insanken yaratıcı denen vasfaya zaman veya mekan tanırsanız ilahi kudret oluşur.



    Kainat haram yani zaman ve mekan tanımayan üzerine kurulu dersek zaman ve mekan tanıyan şey ilahi kudretin başlangıçıdır.



    Buna da helal denir. Anne eril evlata haramdır ve evlenemez. Baba kızına helaldir ve aynı sebeble mahrem yoktur evlenemez. Ancak zaman ve mekan tanıma ozgurluğu salt bundadır.



    İlahi kudreti oluşturan şey insana göre bir kız evladın zaman ve mekanına bu kudreti davetiyle meydana gelir.



    Kainattaki alfa beta gama ışınımının yaratıcısını insan oymuş gibi duşunurseniz yanılırsınız. İnsan vardır ve biziz ve ben gamma ışını da değilim. Benim anlayışıma göre helal yani zaman ve mekan tanıyan bir olgu bunu oluşturdu derim.





    Bu açıdan mevcutta bir kız çocuğu varken onun talebi ile oluşan bir yapı mevcuttur.



    Bu yapının baba denen yapıya yer açtığı gorulur.



    Yaratıcı vasfasındaki bu durumun ozelinde kız çocuğu ve yaratıcı ikileminde oluşan babanın fonksiyonu kızı koruma ve anlama yonunden muhimdir.



    Tecavuz fiillerinde baba denen kavramın helali anlamadığı duşunulur. Bu nedenle kız çocuğuna şu deniyor baba figurune yani bize göre esbab olana zaman ve mekan tanıma.



    Bu açıdan kız helal yoktu derse mekan haram yani yasak olana döner ve baba ve kız ayrıksız bir butun olur.



    Yaratıcının insani duşunuş dışındaki varlığı ikisi de haram olan çekirdek iki farklı protonun yapısı ile anlam bulur.





    Haram olan harama yani iki tane birbirine zaman ve mekan tanımayan yapı çarptırılınca aile denen kurum oluşur ki yaratıcının helal denen şeyi husule getirmesindeki ozellik gorulsun. Gerçekten de anne eril evlada baba da kıza helaldir. Bu yaratışda tecavüz fiili yoktur.



    İlahın protonik çarpıştırması ile insanın tercihsel olarak iradi cevazları yani tanri olan insan arasındaki fark bu olmalı.



    Değişik çarprazlamalar mevcut. Haram olanı helal olanla ya da helali haram olanla ya da iki haram iki helali çarpıştırıp arza sermek mumkun ancak ozu iki tane yasak ve bunların serbest bırakılmış haline benziyor.





    Kainat zaman mekan tanımayan yani dilimizin anlatabildiği kadarıyla haram şeklinde duşunulen bir oluşumun diğerine çarptırılması ile oluştu denebilir. Oluşumun sebebi oluşanın tavrı idi denir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goormurra

    Ha birde şunu ifade edeyim açıkçası din felsefesinde tanrinin sifatlari tanri tanimi gibi bi arastirmam okumam olmadi. Fakat günümüz düşüncesinde gördüğüm hatta yakin gecmise dair okudugum bazi felsefi metinlerde teolojik argumanlarda benim tanimladigim gibi en yetkin en mükemmel gibi gibi tanri ifade ediliyor. Sanirim aklin yolu bir ve en rasyonel olani bu

    Ben de acikca soyleyeyim, hic acip da felsefi tanri tanimlamalarina bakmadim. Eminim simdi acip baksam bir suru farkli sey gorurum, kimisi kafama yatar kimisi sacma gelir. Bana sacma gelmesi felsefe litaraturunun umrunda degil elbet, ama konu felsefe oldugu icin benim de bazi tanri tanimlamalarini umursamama hakkim var.



    Genel tabiriyle tanim, o objeyi tarif eder degil mi? Ne oldugunu buradan cozeriz. Bir seyin masa mi sandalye mi oldugunu buradan cozeriz. Kac ayakli oldugunun onemi yok. Tum masalari icine alan bir tanim, tum masalari icine aldigi icin dogrudur. 50 bin senelik bir obje bulsak sekline bakip masa mi cekic mi olduguna karar veririz.Tanri tanimi icin de boyle. Yalnizca En mukemmel tanri benim icin tanridir dersen bunu inanc cercevesinde elestiremem. Elbette istedigine inanirsin. Ama kavramsal olarak zeus tanri degildir dersen, inanmamaktan bagimsiz, o zaman daha temel bir noktada ayrisiyoruz demektir. Tek gercek tanri Allah tir demek ile Islam tanrisi Allah'tir demek arasindaki farktan bahsediyorum. Sen islam tanrisini her sey kumesinin disinda tanimliyorsun, e bunu zaten Antik yunan yapiyor Zeus u Olimpos un tepesinde tanimlayarak. Tartismadan inanci cikarirsak daha kolay olacak. Ama sen tanri tanimina sadece Allah i kapsayacak ozellikler ekleyip diger tanrilari disarda birakiyorsun gibi geliyor bana. Zeus da tanri, odin de tanri, Allah da tanri. ( tanimsal olarak ) Dunyaya uzaydan gelen akilli canlilar insanligi inceleseler Allah icin bu sekilde yaklasirlardi. Islami metinlerde gecen, muslumanlarin tek gercek tanri olduguna inandiklari Islam tanrisi. Sen olayin icinden baktigin icin tarafli bir sekilde ozel bir tanri tanimi yaratiyorsun, kendininkine ozel gucler verip digerlerini disarida birakan. Yaratilmamis, gucu her seye yeten vs gibi seyler tanimda yoklar, tanimlanan seyin sahip olduguna inanilan ozelliklerinde varlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay


    quote:

    Orijinalden alıntı: goormurra

    Ha birde şunu ifade edeyim açıkçası din felsefesinde tanrinin sifatlari tanri tanimi gibi bi arastirmam okumam olmadi. Fakat günümüz düşüncesinde gördüğüm hatta yakin gecmise dair okudugum bazi felsefi metinlerde teolojik argumanlarda benim tanimladigim gibi en yetkin en mükemmel gibi gibi tanri ifade ediliyor. Sanirim aklin yolu bir ve en rasyonel olani bu

    Ben de acikca soyleyeyim, hic acip da felsefi tanri tanimlamalarina bakmadim. Eminim simdi acip baksam bir suru farkli sey gorurum, kimisi kafama yatar kimisi sacma gelir. Bana sacma gelmesi felsefe litaraturunun umrunda degil elbet, ama konu felsefe oldugu icin benim de bazi tanri tanimlamalarini umursamama hakkim var.



    Genel tabiriyle tanim, o objeyi tarif eder degil mi? Ne oldugunu buradan cozeriz. Bir seyin masa mi sandalye mi oldugunu buradan cozeriz. Kac ayakli oldugunun onemi yok. Tum masalari icine alan bir tanim, tum masalari icine aldigi icin dogrudur. 50 bin senelik bir obje bulsak sekline bakip masa mi cekic mi olduguna karar veririz.Tanri tanimi icin de boyle. Yalnizca En mukemmel tanri benim icin tanridir dersen bunu inanc cercevesinde elestiremem. Elbette istedigine inanirsin. Ama kavramsal olarak zeus tanri degildir dersen, inanmamaktan bagimsiz, o zaman daha temel bir noktada ayrisiyoruz demektir. Tek gercek tanri Allah tir demek ile Islam tanrisi Allah'tir demek arasindaki farktan bahsediyorum. Sen islam tanrisini her sey kumesinin disinda tanimliyorsun, e bunu zaten Antik yunan yapiyor Zeus u Olimpos un tepesinde tanimlayarak. Tartismadan inanci cikarirsak daha kolay olacak. Ama sen tanri tanimina sadece Allah i kapsayacak ozellikler ekleyip diger tanrilari disarda birakiyorsun gibi geliyor bana. Zeus da tanri, odin de tanri, Allah da tanri. ( tanimsal olarak ) Dunyaya uzaydan gelen akilli canlilar insanligi inceleseler Allah icin bu sekilde yaklasirlardi. Islami metinlerde gecen, muslumanlarin tek gercek tanri olduguna inandiklari Islam tanrisi. Sen olayin icinden baktigin icin tarafli bir sekilde ozel bir tanri tanimi yaratiyorsun, kendininkine ozel gucler verip digerlerini disarida birakan. Yaratilmamis, gucu her seye yeten vs gibi seyler tanimda yoklar, tanimlanan seyin sahip olduguna inanilan ozelliklerinde varlar.

    quote:

    Genel tabiriyle tanim, o objeyi tarif eder degil mi? Ne oldugunu buradan cozeriz. Bir seyin masa mi sandalye mi oldugunu buradan cozeriz. Kac ayakli oldugunun onemi yok. Tum masalari icine alan bir tanim, tum masalari icine aldigi icin dogrudur. 50 bin senelik bir obje bulsak sekline bakip masa mi cekic mi olduguna karar veririz.Tanri tanimi icin de boyle.


    Bu kısma katılıyorum

    quote:

    Yalnizca En mukemmel tanri benim icin tanridir dersen bunu inanc cercevesinde elestiremem. Elbette istedigine inanirsin. Ama kavramsal olarak zeus tanri degildir dersen, inanmamaktan bagimsiz, o zaman daha temel bir noktada ayrisiyoruz demektir. Tek gercek tanri Allah tir demek ile Islam tanrisi Allah'tir demek arasindaki farktan bahsediyorum.Sen islam tanrisini her sey kumesinin disinda tanimliyorsun, e bunu zaten Antik yunan yapiyor Zeus u Olimpos un tepesinde tanimlayarak. Tartismadan inanci cikarirsak daha kolay olacak. Ama sen tanri tanimina sadece Allah i kapsayacak ozellikler ekleyip diger tanrilari disarda birakiyorsun gibi geliyor bana. Zeus da tanri, odin de tanri, Allah da tanri. ( tanimsal olarak )


    Kavramsal/tanımsal olarak zeus tanrı değildir diyorum zaten. Bak sen de yukarıda dedin bi objeye bakarak ne olduğuna karar veririz. Tanrı tanımı içinde böyle dedin. Aynı şekilde zeus'unda tanrı mı değil mi olduğuna karar veririz. Ha sen zeusa tanrı diyebilirsin veya demiş olabilirler. Ama ona tanrı dersen onun üstündeki elemana farklı bi tanım farklı bi yargıyla yaklaşmamız gerekecek. Zeus herşey kümesinin dışında değil. O sadece kategorisel olarak belli elemanlar dahilinda dışarıda. Dedim ya insanı özellikler var ozaman herşeyin dışında değil.
    Uzun lafın kısası birbirini kapsayan farklı elemanlar aynı tanıma sahip olamazlar. Dolayısıyla ben ara elemanlarla ilgilenmiyorum. Zeus varmış/yokmuş beni ilgilendirmiyor çünkü biliyorumki onun üstündede bi eleman olacak. Zeus'un karşılığı bende melek/cin kavramına denk geliyor. Sadece beklentilerim ve yargılarım aynı değil. Yani o şöyle güçlü böyle güçlü olabilir. Ama ona tapamam. Onu aracı olarak kabul edebilirim
    Şu görselle belki daha iyi anlatmış olurum:

    Ateizm -İslam  Tanrının Varlığı Mevzusunda Kelimeler


    quote:

    Dunyaya uzaydan gelen akilli canlilar insanligi inceleseler Allah icin bu sekilde yaklasirlardi. Islami metinlerde gecen, muslumanlarin tek gercek tanri olduguna inandiklari Islam tanrisi. Sen olayin icinden baktigin icin tarafli bir sekilde ozel bir tanri tanimi yaratiyorsun, kendininkine ozel gucler verip digerlerini disarida birakan.


    Ben özel bi tanrı tanımı yaratmıyorum beklentiler ve yargılar dahilinde tanımlıyorum. Yukarıdada belirttiğim gibi. Yani akıllı canlılarda dediğin gibi diyelim onlarda hiç din felan yoktu dışardan geldiler ve metinlerde geçen onun tanrısı bunun tanrısı diye inceleyeceklerdi evet. Fakat benim değindiğim nokta onlarda olması gereken tanrı tanımını yapabilecek olması. Yani bakacaklar eleman sayısı son bulmuyor ama yargılar ve beklentiler son buluyor. Çünkü eleman arttığında beklenti ve yargılarında değişip son bulmayacağını farkedebilirler. Dolayısıyla aynı kapıya çıkacaktık.
    quote:


    Yaratilmamis, gucu her seye yeten vs gibi seyler tanimda yoklar, tanimlanan seyin sahip olduguna inanilan ozelliklerinde varlar.


    Sen metnin en başında tanrının tanımı belli dedin buradada tanrının tanımında olmayan şeyleri söylüyorsun. Peki tanrının tanımında olan yani sana göre tanrının tanımı nedir söylermisin? Veya ne olmalı doğrusu nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FF1B88FA0 -- 1 Kasım 2017; 16:37:31 >




  • Sen metnin en başında tanrının tanımı belli dedin buradada tanrının tanımında olmayan şeyleri söylüyorsun. Peki tanrının tanımında olan yani sana göre tanrının tanımı nedir söylermisin? Veya ne olmalı doğrusu nedir?

    Yaptim aslinda bunu, insan ustu gucleri olan bilincli varlik = tanri. Bu tanima gore ejderha da mesela tanri. Keza Japon mitolojisinde var bu: Ryujin =>https://www.ancient.eu/Ryujin/

    Ben boyle tanim yaptigimda daha once insanlar genelde su sekilde tepki verdiler: "Japonun uydurma ejderhasiyla, Yunanin inandigi Zeus'uyla Allah bir olur mu hic?". Aslinda sen de asagi yukari boyle bir tepki veriyorsun. Buna tanri dersek, Allah icin baska tanim bulmaliyiz diyerek. Murat 131 de araba, Mercedes bilmem ne de araba; hic olur mu oyle hic demek gibi. Ya da bizim siniftaki Ayse de kiz, Monica Belluci de kiz; boyle sey olur mu demek gibi. Ornegi uzatabilirim ama sen anladin demek istedigimi sanirim. Bu sebepten oturu aslinda biz tanri kavramini tartisiyor gibi olsak da mesele, senin inandigin tanrinin sahip oldugunu dusundugun ozelliklerden dolayi "diger tanrilardan daha ustun bir varlik" oldugunu satir aralarinda iddia etmenden kaynaklaniyor. Benim buna verebilecek bir cevabim yok. Sana yazdigim ilk mesajimdaki ilk sorumu tekrar yazayim buraya:

    "Zeus'u Allah'tan daha az tanri yapan sey nedir?" . Cunku mesele burada donuyor. Uzerinden cok zaman gectigi icin ve 21.yy bakis acisiyla Zeus kavrami uydurma geliyor sana ki katiliyorum. Ama ayni seyi kendi inancin icin yapmiyor "O daha ustun" diyorsun. Bunu da anliyorum, senin gibi dusunen 3.5 milyar insan var. Ama arabalari kiyaslarken elimizde olculebilir degerler var, uzman birisi sana neden Mercedes XYZ 281 modeli Murat 131 'den daha iyi aciklayabilir. Ama tanrilar icin bunu yapamayiz. Yapamadigimiz icin de, soyut degerler uzerinden yani inanclar uzerinden yeni tanimlar olusturamayiz. Bir tanri tanimi olur, tum tanrilari tanimlar. Benim basta yazdigim tanri taniminin bu acidan dogru oldugunu dusunuyorum. Senin tanri taniminin da sadece senin tanrini tanimladigi icin aslinda tanim degil, "ozellik" gibi bir sey oldugunu dusunuyorum.

    Yine araba metaforu uzerinden gidicem. Araba tanimi bizim icin yetersiz. Saatte 360 km hizla giden arabaya neden hala "araba" diyelim? Spor araba diye bir tanim olsun. Bu mantikla mesela Allah icin "Ustun Tanri" ya da "Tek gercek Tanri" diyebilirsin. Ama spor araba tanimi icin belirledigimiz "saatte 360 km/h gitmek" gibi bir kosul var. Bunu olcebilir, gozlemleyebiliriz. Tanri icin bunu yapamayiz. Hic bir "ustun tanri" nin ustun oldugunu ispat edemezsin. Kaldi ki nasil her spor araba aslinda bir "araba" ise, Allah da Zeus gibi tanri. Sen bu meseleyi daha ileri bir boyuta tasiyorsun, Allah icin "tanri" demeye devam etmek icin, digerini kucumsuyorsun. Cunku Zeus da bir Tanri dersen kendi inandigin tanrinin o kadar ustun ozellikte oldugunu gostermemis gibi hissediyorsun kendini (bence). Zeus olsa olsa cin gibi bir sey dedin ya, bizim Osmanli'nin Avusturya kralini protokolde vezir ile esit gostermesi gibi bir "asagilama" arayisi icerisine giriyorsun. Ama buna dair gosterebilecegin somut bir kanit yok, inanc disinda. Sadece boyle olduguna inaniyorsun, o sebeple ben de Zeus'un cinlerden daha ustun oldugunu sana gosteremem; dolayisiyla tartisma bu noktada kilitleniyor : )

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Sen metnin en başında tanrının tanımı belli dedin buradada tanrının tanımında olmayan şeyleri söylüyorsun. Peki tanrının tanımında olan yani sana göre tanrının tanımı nedir söylermisin? Veya ne olmalı doğrusu nedir?

    Yaptim aslinda bunu, insan ustu gucleri olan bilincli varlik = tanri. Bu tanima gore ejderha da mesela tanri. Keza Japon mitolojisinde var bu: Ryujin =>https://www.ancient.eu/Ryujin/

    Ben boyle tanim yaptigimda daha once insanlar genelde su sekilde tepki verdiler: "Japonun uydurma ejderhasiyla, Yunanin inandigi Zeus'uyla Allah bir olur mu hic?". Aslinda sen de asagi yukari boyle bir tepki veriyorsun. Buna tanri dersek, Allah icin baska tanim bulmaliyiz diyerek. Murat 131 de araba, Mercedes bilmem ne de araba; hic olur mu oyle hic demek gibi. Ya da bizim siniftaki Ayse de kiz, Monica Belluci de kiz; boyle sey olur mu demek gibi. Ornegi uzatabilirim ama sen anladin demek istedigimi sanirim. Bu sebepten oturu aslinda biz tanri kavramini tartisiyor gibi olsak da mesele, senin inandigin tanrinin sahip oldugunu dusundugun ozelliklerden dolayi "diger tanrilardan daha ustun bir varlik" oldugunu satir aralarinda iddia etmenden kaynaklaniyor. Benim buna verebilecek bir cevabim yok. Sana yazdigim ilk mesajimdaki ilk sorumu tekrar yazayim buraya:

    "Zeus'u Allah'tan daha az tanri yapan sey nedir?" . Cunku mesele burada donuyor. Uzerinden cok zaman gectigi icin ve 21.yy bakis acisiyla Zeus kavrami uydurma geliyor sana ki katiliyorum. Ama ayni seyi kendi inancin icin yapmiyor "O daha ustun" diyorsun. Bunu da anliyorum, senin gibi dusunen 3.5 milyar insan var. Ama arabalari kiyaslarken elimizde olculebilir degerler var, uzman birisi sana neden Mercedes XYZ 281 modeli Murat 131 'den daha iyi aciklayabilir. Ama tanrilar icin bunu yapamayiz. Yapamadigimiz icin de, soyut degerler uzerinden yani inanclar uzerinden yeni tanimlar olusturamayiz. Bir tanri tanimi olur, tum tanrilari tanimlar. Benim basta yazdigim tanri taniminin bu acidan dogru oldugunu dusunuyorum. Senin tanri taniminin da sadece senin tanrini tanimladigi icin aslinda tanim degil, "ozellik" gibi bir sey oldugunu dusunuyorum.

    Yine araba metaforu uzerinden gidicem. Araba tanimi bizim icin yetersiz. Saatte 360 km hizla giden arabaya neden hala "araba" diyelim? Spor araba diye bir tanim olsun. Bu mantikla mesela Allah icin "Ustun Tanri" ya da "Tek gercek Tanri" diyebilirsin. Ama spor araba tanimi icin belirledigimiz "saatte 360 km/h gitmek" gibi bir kosul var. Bunu olcebilir, gozlemleyebiliriz. Tanri icin bunu yapamayiz. Hic bir "ustun tanri" nin ustun oldugunu ispat edemezsin. Kaldi ki nasil her spor araba aslinda bir "araba" ise, Allah da Zeus gibi tanri. Sen bu meseleyi daha ileri bir boyuta tasiyorsun, Allah icin "tanri" demeye devam etmek icin, digerini kucumsuyorsun. Cunku Zeus da bir Tanri dersen kendi inandigin tanrinin o kadar ustun ozellikte oldugunu gostermemis gibi hissediyorsun kendini (bence). Zeus olsa olsa cin gibi bir sey dedin ya, bizim Osmanli'nin Avusturya kralini protokolde vezir ile esit gostermesi gibi bir "asagilama" arayisi icerisine giriyorsun. Ama buna dair gosterebilecegin somut bir kanit yok, inanc disinda. Sadece boyle olduguna inaniyorsun, o sebeple ben de Zeus'un cinlerden daha ustun oldugunu sana gosteremem; dolayisiyla tartisma bu noktada kilitleniyor : )



    quote:


    Yaptim aslinda bunu, insan ustu gucleri olan bilincli varlik = tanri. Bu tanima gore ejderha da mesela tanri. Keza Japon mitolojisinde var bu: Ryujin =>https://www.ancient.eu/Ryujin/

    Ben boyle tanim yaptigimda daha once insanlar genelde su sekilde tepki verdiler: "Japonun uydurma ejderhasiyla, Yunanin inandigi Zeus'uyla Allah bir olur mu hic?". Aslinda sen de asagi yukari boyle bir tepki veriyorsun. Buna tanri dersek, Allah icin baska tanim bulmaliyiz diyerek. Murat 131 de araba, Mercedes bilmem ne de araba; hic olur mu oyle hic demek gibi. Ya da bizim siniftaki Ayse de kiz, Monica Belluci de kiz; boyle sey olur mu demek gibi. Ornegi uzatabilirim ama sen anladin demek istedigimi sanirim. Bu sebepten oturu aslinda biz tanri kavramini tartisiyor gibi olsak da mesele, senin inandigin tanrinin sahip oldugunu dusundugun ozelliklerden dolayi "diger tanrilardan daha ustun bir varlik" oldugunu satir aralarinda iddia etmenden kaynaklaniyor. Benim buna verebilecek bir cevabim yok.


    senin yaptığın bi tanım değil kategorilendirme. birşeyi tanımladığımızda o şeyin kendisini işaret ederiz yani tanım o şeyin kimliğidir benliğidir. yani diger bi deyisle birseyi tanimlarken mesela masayi tanimlarken tam olarak neyden hangi ozneden bahsettigini anlariz. fakat senin tanımında tam olarak neyden bahsettiğini anlamıyoruz. tanım bu kadar yüzeysel sınıfsal olmaz yani.insan ustu gucleri olan bilincli varlik = tanri. diyerek aynı şunu demiş oluyorsun: hayvan = tanrı. hangi hayvan ama? hepsi. nasıl hepsi oluyor? kaplan ile kedi aynı şey mi şimdi? aynı olsaydı ikisine kaplan veya kedi derdik. bu bağlamda senin vermiş olduğun örnek yanlıştır. çünkü sen benzerliklerden bir sınıf oluşturuyorsun sonra o sınıfta varlığın ta kendisi, kendi kimliğiymiş gibi aktarıp o sınıftaki tüm varlıkların sadece birbirlerinin farklı modelleri olduğunu söylemiş oluyorsun. hatta bi örnek daha vereyim tüm irade sahibi varlıklar = tanrıdır. Ozaman insanda tanrıdır Allahta. Aynı şeyler olmuş oluyor. Ve sen bu durumu mercedesle, şahin örneğini kullanarak anlatıyorsun. Tamamen kel alaka -argo kaçtı ama cümleyi güçlendirmem lazımdı :))-

    quote:

    "Zeus'u Allah'tan daha az tanri yapan sey nedir?" . Cunku mesele burada donuyor. Uzerinden cok zaman gectigi icin ve 21.yy bakis acisiyla Zeus kavrami uydurma geliyor sana ki katiliyorum. Ama ayni seyi kendi inancin icin yapmiyor "O daha ustun" diyorsun. Bunu da anliyorum, senin gibi dusunen 3.5 milyar insan var. Ama arabalari kiyaslarken elimizde olculebilir degerler var, uzman birisi sana neden Mercedes XYZ 281 modeli Murat 131 'den daha iyi aciklayabilir. Ama tanrilar icin bunu yapamayiz. Yapamadigimiz icin de, soyut degerler uzerinden yani inanclar uzerinden yeni tanimlar olusturamayiz. Bir tanri tanimi olur, tum tanrilari tanimlar. Benim basta yazdigim tanri taniminin bu acidan dogru oldugunu dusunuyorum. Senin tanri taniminin da sadece senin tanrini tanimladigi icin aslinda tanim degil, "ozellik" gibi bir sey oldugunu dusunuyorum.


    Bak birşeyi nasıl tanımladığın değilde o tanımladığın şeyin sende oluşturduğu imge, beklenti ona yaklaşımın önemli. Olayın püf noktası burası. Zeus uydurma gelmesi felan değil. Zeus beklentileri karşılamıyor. İstersen herşeye tanrı dersin fakat bu sefer tanrı dediğin şeyin oluşturduğu çağrışım değişmiş olur. Onun yerine başka şeyler alır. Fakat bu tanımın bizde oluşturduğu beklenti: tapınma, itaat etme, hürmet gösterme, saygı duyma bunların işaret ettiği yer değişmez. İstersen Zeus'a da Tanrı de Allah'a da de. Bu sefer tanrı tanımın sınıfsal bi manaya bürünmüş olacak lakin özne'nin oluşturduğu beklenti/bu kelimelerin karşılık bulduğu özne değişmeyecek. Yani bir karşılaştırma yapmıyorum. Direk bu kelimelerin karşılık bulduğu özneyi işaret ediyorum. O yüzden diyorum ya tanrının tanımı bellidir. O yüzden diyorum ya herkes tanımlayabilmelidir. Ve buda en yetkin olanı kaynağı gösterir yani hayal ötesi birşeydir.

    Bilmiyorum anlatabildim mi. Umarım olmuştur çünkü birine birşeyi nüfuz edebilmen için onun bakışıyla düşünmen ve öyle çözümlemen gerekir. Bu da beni cidden yordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FF1B88FA0 -- 21 Kasım 2017; 20:2:12 >




  • Tanri zeus prometeus bir mi? Tanriya tapan zeusa tapan prometuasa tapan 3 ayrı kişi için aynı çağrışım ancak bir değil.



    Peki zeusa tapmayıp da bu tanriyla bir diyen açısından sorun ne?



    Tapmadığı tanrisal anlayışı başka Bi ilahi varyasyonla kıyas boşluktur.



    Boşluk oluşturmuştur. Hem de kainat kadar.



    Şimdi tanri zeus birdir diyen her ikisine de inanmayarak bunu demişse hem zeustik hem de tanritik kişiliklerin karşısında yer alırken nasıl onların tarafıymış gibi konuşsun?





    Tanri yok zeus yok promete yok şimdi tanriya göre zeusçu zeusa göre peometeist benimle aynı düşünüyor demek doğru mu?



    Karşıya alınmış bir duşuncede birini diğerine nazaran varlığını ileri surup sonradan eksiltip diğeri yokken var olan varyantı savunuyormuş gibi gözükmek olası değil.

    Zeus ile tanri bir diyen kişi zeusa taparak demiyor tanriya taparak da demiyor ancak prometeden bahsederken zeusun ilah olmadığını ispatla diyerek zeusçu gibi gözüküyor.



    Hepsi palavradır denirse olmaz mı? Ateizm tanritanımaz olarak hepsini inkar ediyor değil ateizm butun ilahları kullanıyor bu yüzde bu arguman var.



    Yoktur dese şunu diyemez tanri ilahtır diyene ya zeussa. Bu durumda inancı irite eden anlayışı taşıma denen hali devam ettiremez.



    Ateizm bu tavrıyla inancı irite edip karşı tezi oluşturup sonra da inancın kendisine karşı tavır sergilemesini ister.



    .............................



    İnançsızlık denen argumanda bir ilahın varlığına iman bu kadar kolaydır. Ya zeusaa. İnanabilirdim ama zeussa yanılırım gibi.



    Halbuki imanda bu durum yok yanılabilirim demiyor yer ve mevkii belli ediyor cesaret gösteriyor.





    ......................



    İnsanlar ilahi kudreti ismen oluşturdu ve içini kendi metafiziği ile doldurdu diyelim. Yaradanu Teala vardı ancak mevcuttaki ilah insanların oluşturduğu idi dersek bu ilahın adı tanri yehuva zeus promete değil mesela slobodanken neden ilahi olana gönderme yapılıyor?



    Bu adamın materyal anlamda anne baba evlat denen tanımı yaptığı biliniyor. Ve alemlerin rabbi Allahu tealadır dahi diyebildiğini biliyoruz. Yani insanların oluşturduğu ilahi varyasyonun kabul ettiği ilahın reel olarak anlamı nedir?



    İslamı tanımlamalardaki arapça bilen goranlar(sırpça isim- bosna savaşında bayağı bir kuran okudular bunlar) yok mu? Adamlar zaten kendilerine guran(kuran ) diyor.



    Neden peki? Musluman olduklarından mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 3 Kasım 2017; 19:50:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    Sevdiği için insanları hayatı evreni yaratmıştır, bu hiçbirşeye ihtiyacı olmaması ile çelişmez. bende çok düşündüm bu soruyu ve cevabı buldum.
  • M3 CSL M kullanıcısına yanıt
    Bu durumda da tanrinin insan ozellikleri aldigini gormus oluruz. Tanrilar insan ozellikleri ile tanimlanamaz.



    Ayrica senin bahsettigin durumda tanri acima hissine yenilmis oluyor. Hem insanlari sevmesi icin insanlari yaratmis olmasi gerek. Yani yine bir sekilde insanlari yaratma ihtiyaci duymus, daha sonra da bazilarina daha fazla deger vermis oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Örneğin zeusa inanmazken ilahın tanrı da olabileceğini duşundurmek ve ona da inanmamak tabiren nifağa yani ilahiyattaki munafıklık tabirine denk düşer.



    İnanıp da inanmıyor olan ilaha inana değil inanmayan taifede gorulur. İman edip Salih amel işleyen gunahkar munafık olamaz.





    Nifak ateizm de olamaz. Nifak alameti denen şeyin literatur anlamı bakımından kafirlikle ilişkisi yoktur. Zira cehennem varyasyonunda 7. Kat misafiri nifağa ayrılmıştı.



    Cehennemin en altı denen futuristik bir mekandan seslenti olarak ilahiyattaki bu durumun gerçekliğini bilemeyiz. Kim bilebilir? Yaşayanı bilir.



    Siz çocuk sahibi olmadığınız surece baba gibi duşunmeniz olasıdır ancak bu sizin baba olduğunuzu değil bilakis evlat olduğunuzu bildiğiniz halde baba kavramınızın çektiği sıkıntıyı anladığınızı gösterir.



    Bu açıdan mummin denenin nifağı anlaması mumkun değildir.



    Bana göre inşa eşyanın halkidir ve eşyayla aynı zamanlıdır. Yaratılmışlığı eşyayla nispetle olup ilahi kudretle arada perde varken ona nispet edilemez. Ancak yaradanu Teala zorunludur ve fakat kendisini iddia etmediğinden tasdik gerekmez.



    Mevzuu o Teala varken sorun yok meselesidir. Yoksa ben varken ilah varsa sorunun hallini bilebilmek apayrı bir ayet yani yeti yani insana ait ayrıksı bir nitelik gerektirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ateistler esenlik kurtuluştan gerimiymiş yani bunumu anlamamız lazım aklı sıra islamı akıl dini diye yutturacak.
    Başörtüsü özgürlük falan değil farz Allahın emri.Mesela farz olmasaydı kimse zerre takacağını zannetmiyorum bu bile akla uymuyor koskoca yaratıcı kadının saçının kılıyla uğraşmayı ne kadar seviyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rainfall2535 -- 3 Kasım 2017; 19:21:50 >
  • rainfall2535 R kullanıcısına yanıt
    akıl insana bazen oyun oynar göz ise zamanı ve mekanı birleyemez.


    sırf akledişle bir meseleye yaklaşırsanız bu kere ahlak problemiyle karşılaşırsınız. meseledeki ahlak sorunu öyle bir hal alabilir ki mevzuuyu kendinizin de ötesi bir kavrama inanmasanız ya da o varlık olmasa da siz o kavramı kendi elinizle ihdas ederek çözme adına harekete geçebilirsiniz.

    bu açıdan saf akıl ve saf gözlem her ne kadar reel doğrular için gerekli ise de en doğru önermeyi sunan düşüncenin bir şekilde ahlaki olana takıldığı an dengesiz bir yanıt üretmek yerine, aklın ve gözlemin sınırına takılmak ve olay ufkunun ötesini de görebilme adına bir kısım metafizik oluşumları kabul etmek gerekli olabilir.
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    nEDEN insan özellikleri ile tanımlanmasınki, temel sıfatlarına bakın merhamet, adalet.Merhametliliği kendine zorunlu kılmıştır ayeti var.
    benim elimde bir yetenek olucak onu neden kullanmıyımki, çok iyi resim yapabiliyorum ama kullanmıyorum, mantığa ters.İhtiyaçla alakalı bir durum değil.
  • M3 CSL M kullanıcısına yanıt
    yetenegin var ama kullanmiyorsan buna ihtiyacin olmadigini gosterir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.