Şimdi Ara

ASTRA 1,3 CDTİ Kullanıcı yorumları (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
9.673
Cevap
64
Favori
1.125.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 30 Aralık 2007 de astra cdti 1.3 aldım. Şimdi 4000 km de işte yorumlarım;
    1- şehir içi arabası değil çok yakıyor ( bir depo ile 580km civarı yapabiliyorum)
    2-Kalkışları çok sıkıntılı ve hantal gaza basınca 2-3 saniye düşünüyor sanki ve alt devirlerde ivmelenmen zaman alıyor.
    3-Yağ eksiltiyor ancak 15000 den sonra geçer diyorlar??
    4-Klima açıkken şehir içi hele birde yokuşdaysan allah yardımcın olsun.
    5-Elinde ev-iş anahtarı cep telefonu vs varsa koyacak hiçbiryerin yok sadece torpido veya yan kapının içi var.
    6-düz vites ise benim öğle , çok sık vites değiştirmen gerek 1.3 için 6 ileri şanzuman çok gereksiz olmuş.
    7-Ağır bir araba motor yetersiz oduğu için debriyaja çok yük biniyor, Bence 40000 de değiştirmek gerekebilir.
    8- Bu da iyi bir yorum arabanın tipi , iç malzeme kalitesi ve yol tutuşu iyi.

    Bu değerlendirmeler doğrultusunda alıp almama yorumu size ait ama ben en kısa zamanda satmayı planlıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gandalft

    Arkadaşlar 30 Aralık 2007 de astra cdti 1.3 aldım. Şimdi 4000 km de işte yorumlarım;
    1- şehir içi arabası değil çok yakıyor ( bir depo ile 580km civarı yapabiliyorum)
    2-Kalkışları çok sıkıntılı ve hantal gaza basınca 2-3 saniye düşünüyor sanki ve alt devirlerde ivmelenmen zaman alıyor.
    3-Yağ eksiltiyor ancak 15000 den sonra geçer diyorlar??
    4-Klima açıkken şehir içi hele birde yokuşdaysan allah yardımcın olsun.
    5-Elinde ev-iş anahtarı cep telefonu vs varsa koyacak hiçbiryerin yok sadece torpido veya yan kapının içi var.
    6-düz vites ise benim öğle , çok sık vites değiştirmen gerek 1.3 için 6 ileri şanzuman çok gereksiz olmuş.
    7-Ağır bir araba motor yetersiz oduğu için debriyaja çok yük biniyor, Bence 40000 de değiştirmek gerekebilir.
    8- Bu da iyi bir yorum arabanın tipi , iç malzeme kalitesi ve yol tutuşu iyi.

    Bu değerlendirmeler doğrultusunda alıp almama yorumu size ait ama ben en kısa zamanda satmayı planlıyorum.




    Abi yemin ederim gülmekten öldüm ne bu böyle yaaa abi eger bunlar dogruysa gerçekten köü bir araç Klima açıkken şehir içi hele birde yokuşdaysan allah yardımcın olsun Alemsin abi yaaa
    Ayurıca en kısa zamanda satmayımı Düşünüyon




  • Bazı ilave bilgiler:

    Dizel otomobiller ilk 5000-10000 km süresince fabrika değerinden fazla yakıt tüketirler.
    Sebebi parçaların aşınarak birbirine alışması tamamlanmadığı için sürtünmenin çok fazla olmasıdır.
    Sürtünme kayıpları nedeniyle yakıt tüketimi de artar. Geçici bir durumdur bu.

    Yokuşta kalkarken düz viteslerde: motoru 2000-2500 devire kadar çıkarıp kalkış yapmak gerekir.
    Otomatik viteste ise gaza iyice basmak yeterli olur.
    Benzinli gibi kalkmaya kalkarsanız sorun yaşarsınız...

    Dizel otomobillerde kullanılabilen motor devri daha düşük olduğu için vites değişimleri benzinliye göre
    daha sık yapılmak zorundadır. 6 vites nispeten daha da sık yapılır. Lakin 6. vites uzun yolda özellikle de yüksek
    süratlarda gürültüyü azaltmak ve yakıt tüketimini düşürmek açısından çok faydalıdır. Yalnız şunu belirtmeden geçmeyeyim:
    5 vitesli (örneğin toyota) şehir içinde daha rahat kullanılıyor.
    Uzun yolda test etmedim ancak yukarı yazdığım gürültü sorunun çok fazla olacağından eminim, özellikle de son süratte.

    *** Elinde ev-iş anahtarı cep telefonu vs varsa koyacak hiç bir yer yok sadece torpido veya yan kapının içi var *** KATILIYORUM, ÇOK DOĞRU.

    Daha önce de belirttiğim üzere yaklaşık 40 km/saat hıza ulaşana kadar araba çok cansız.
    Ancak bu hızdan sonra daha doğrusu 3. vitese ulaştıktan sonra çok ama çok atak.

    Yakında şehir içi kullanımı ile ilgili detaylı bilgiler vereceğim.
    Arabaya biraz alışmak gerek. Başlangıçta yorucu ve konfırsuz geliyor.
    Ancak biraz alışıp da vitesin nerede değişeceğini, ne zaman gaza basacağını kavrayınca, sorun kalmayacağını düşünüyorum.
    Biraz kullanayım emin olunca yazacağım. Yoğun tırafikte manuel kullanmak daha rahat olacak diye düşünüyorum..

    arz ederim




  • Focus kullanan arkadaşlar hiç böyle konuşmasın motoru iyi olabilir fakat malzeme kalitesi berbat, mondeoda ancak astra daki malzeme kalitesi var. Bu göz olayı benimde baya canımı sıkıyor. Uzun yolda kesinlikle harika(maliyet/performans olarak) Kadıköy den maçtan çıktım Zonguldak' 3 saatte geldim, 3 kişiydik, ortalama 85 kg. 0,15 ytl yaktı km.de bu hızda benzinli bi arabayla ne yakardı düşünmek bile istemiyorum. Ne mercedesler geçtim otobanda adamlarda var 2.0 motor ama benzin malum.Benim araç şuan ortalama km.de 0.14 ytl yakıyor. Son hız olarak 210 gördüm otobanda Kızılcahamam yokuşunda birde Ankara da havaalanı yolunda. uzun bi düzlükte deneyemedim. Kapışma falan demiş bazı arkadaşlarda 3. vites 125 4.vites 160 görüyo 4000 devir/dk nın üzerine çıkmanın bi mantığı olmadığını gördüm. Bu arada arabam 15000 de. (Bakımı 230 ytl tuttu, yaptıran arkadaşlar bakım maliyetini söylerse sevinirim.) Şu ana kadar bi sorunum olmadı Allah a şükür. Sonuç olarak almak isteyen kişi önce ne aradğına ve bütçesine baksın. Ona göre karar versin. Yok 1.3 ufakmış falan deyipte gidip 1.6 109 bg lik araba almanında ne anlamı var çözemedim. Bu arada şunuda belirteyim param olsa 2.0 tdi passat veya mondeo alırdım. Ne astra ne focus.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nitro

    Focus kullanan arkadaşlar hiç böyle konuşmasın motoru iyi olabilir fakat malzeme kalitesi berbat, mondeoda ancak astra daki malzeme kalitesi var. Bu göz olayı benimde baya canımı sıkıyor. Uzun yolda kesinlikle harika(maliyet/performans olarak) Kadıköy den maçtan çıktım Zonguldak' 3 saatte geldim, 3 kişiydik, ortalama 85 kg. 0,15 ytl yaktı km.de bu hızda benzinli bi arabayla ne yakardı düşünmek bile istemiyorum. Ne mercedesler geçtim otobanda adamlarda var 2.0 motor ama benzin malum.Benim araç şuan ortalama km.de 0.14 ytl yakıyor. Son hız olarak 210 gördüm otobanda Kızılcahamam yokuşunda birde Ankara da havaalanı yolunda. uzun bi düzlükte deneyemedim. Kapışma falan demiş bazı arkadaşlarda 3. vites 125 4.vites 160 görüyo 4000 devir/dk nın üzerine çıkmanın bi mantığı olmadığını gördüm. Bu arada arabam 15000 de. (Bakımı 230 ytl tuttu, yaptıran arkadaşlar bakım maliyetini söylerse sevinirim.) Şu ana kadar bi sorunum olmadı Allah a şükür. Sonuç olarak almak isteyen kişi önce ne aradğına ve bütçesine baksın. Ona göre karar versin. Yok 1.3 ufakmış falan deyipte gidip 1.6 109 bg lik araba almanında ne anlamı var çözemedim. Bu arada şunuda belirteyim param olsa 2.0 tdi passat veya mondeo alırdım. Ne astra ne focus.


    haklısın arkadaşım senin aracın nedir???




  • Arkadaşlar Astralarda hararet göstergesi yok mu?
  • tabiki vardır.onların belli şartları vardır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: frk96

    tabiki vardır.onların belli şartları vardır



    yol bilgisayarının oldugu yerdedir bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVi. -- 21 Nisan 2007; 21:34:45 >
  • Hararet göstergesi yok.
    Ancak gösterge panelinde bir ikaz lambası var.
    Hararet tehlikeli bir seviyeye ulaşınca lamba yanarak sizi uyarıyor(muş).

    KULLANICI YORUMLARINA DEVAM EDEYİRUM:

    Ivır zıvır koymak için yer sıkıntısı had safhada. Eski arabamda bozuk para vs. şeyleri kül tablasına koyardım.
    Astrada bunu dahi yapamıyorum. Kül tablası dar ve çok derin.

    Allahtan kol dayama var cosmoda, kol dayamanın içine birşeyler koyabiliyorsunuz (kolonyağlı mendil, benzin kartı, vb.).
    Buraya fazla hareketli birşey koyamoyorsunuz, çünkü el frenini çekmek için kol dayamayı kaldırmak gerekiyor. Şart değil ama gerekli...

    Sigara paketinden az daha büyük bir çanta koydum sol ön kapı üzerindeki cebe.
    Sakız, bozuk para, yıkama kuponları vs. yi burada saklıyorum.
    Otoban fişlerini koyacak yer bile bulamamıştım en başta.

    Cosmoda bulunan iklim kontollü klima gayet iyi. Kendiliğinden her şeyi ayarlıyor. Sesiz, sizi üşütmeden serinletiyor.
    Kullanma kılavuzundan okuduğuma göre ısıtma da yapıyor. Havalar çok soğuk olmadığı için test edemedim.
    Motor soğukken kaç dakika sonra sıcak üflüyor denemek ve bilgi vermek istiyordum ama olmadı...

    En başta karmaşık gelse de kullanma kılavuzunu bir keç kez okuyunca kumandaların, müzik düzeneğinin ve klimanın
    kullanımını tam olarak öğrenebiliyorsunuz. Kullanışlı oldukları söylenebilir.

    xenon fara gerek yok. Hatta bence halojen far daha iyi. xenonun farda, yükseklik ayarı otomatik siz müdahele edemiyorsunuz.
    ilk seyahatimde sorun yaşadım. Çok kısa ayarlanmış 10 metre kadar aydınlatıyordu. Bugün serviste ayar yaptırdım.
    Karanlıkta kullanmadığım için birşey yazamıyorum. Boşu boşuna para vermeye değmez. Ben mecbur kaldığım için aldım çünkü başka araba
    yoktu. Biraz da heves etmiştim...

    Kendiliğinden çalışan çam silecekleri çok iyi çalışıyor. Gerçekten tam gerektiği anda çamları siliyor. Ben çok beğendim.
    Eski arabamda farlar hep açık gezerdim. O nedenle kendiliğinden yanan farlar ne kadar gerekli tartışılır. Ama hoş...

    İnsanın hoşuna giden küçük ayrıntılar var. Örneğin motor kaputunu tutan kol. Havalı pistonu olan kol kaputa bağlı.
    Kaldırınca kaput yerinde kalıyor. Uzaktan kumandayla camları sonradan kapatabiliyorsunuz. Kontağı çıkartmadan 5 dakika
    boyunca cam kumandaları kullnılabiliyor. Aydınlatmalar 10 dakika sonra kendiliğinden sönüyor.
    Kendiliğinden kararan dikiz aynası iyi birşeymiş, ben çok beğendim.
    Silecekler, camları çok güzel temizliyor. Arıca temizleme alanı çok iyi ayarlanmış.
    Dilenirse torpido gözünde soğutma yapılabiliyor.
    Trafik seti çantasının altına cırt bant dikmişler. Bagaj zeminine yapışıyor.
    Yangın södürücüyü de çantaya bağlamak için cırt bant dikmişler çantaya.
    Dikiz aynaları küçük değil ama biraz daha büyük olmasını tercih ederim.
    Koltuk ayar mekanizması sorunsuz ve kullanışlı. Koltuklar sert ve rahat. Yan destekler yertli diyemeyeceğim.

    Müzik düzeneği gayet güzel. Ses kalitesi yeterli. Kapı kollarında ve cam kumandalarında aydınlatma var.
    Keşke emniyet kemeri bağlantı yerine de aydınlatma koysalarmış... Kemerler rahat şekilde takılıp sökülüyor.

    Arka görüş alanı kısıtlı. Arka koltuk kafalıkları görüşü daha da kısıtlıyor. Park sensörü pek bir işe yaramasa da,
    arkanızda insan, araç vs. olması durumunda sizi uyararak "geri manevra için ilave bir güvenlik tertibatı" vazifesi görüyor.

    Çok uzun oldu.
    Daha sonra devam ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 21 Nisan 2007; 23:02:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Hararet göstergesi yok.
    Ancak gösterge panelinde bir ikaz lambası var.
    Hararet tehlikeli bir seviyeye ulaşınca lamba yanarak sizi uyarıyor(muş).

    KULLANICI YORUMLARINA DEVAM EDEYİRUM:

    Ivır zıvır koymak için yer sıkıntısı had safhada. Eski arabamda bozuk para vs. şeyleri kül tablasına koyardım.
    Astrada bunu dahi yapamıyorum. Kül tablası dar ve çok derin.

    Allahtan kol dayama var cosmoda, kol dayamanın içine birşeyler koyabiliyorsunuz (kolonyağlı mendil, benzin kartı, vb.).
    Buraya fazla hareketli birşey koyamoyorsunuz, çünkü el frenini çekmek için kol dayamayı kaldırmak gerekiyor. Şart değil ama gerekli...

    Sigara paketinden az daha büyük bir çanta koydum sol ön kapı üzerindeki cebe.
    Sakız, bozuk para, yıkama kuponları vs. yi burada saklıyorum.
    Otoban fişlerini koyacak yer bile bulamamıştım en başta.

    Cosmoda bulunan iklim kontollü klima gayet iyi. Kendiliğinden her şeyi ayarlıyor. Sesiz, sizi üşütmeden serinletiyor.
    Kullanma kılavuzundan okuduğuma göre ısıtma da yapıyor. Havalar çok soğuk olmadığı için test edemedim.
    Motor soğukken kaç dakika sonra sıcak üflüyor denemek ve bilgi vermek istiyordum ama olmadı...

    En başta karmaşık gelse de kullanma kılavuzunu bir keç kez okuyunca kumandaların, müzik düzeneğinin ve klimanın
    kullanımını tam olarak öğrenebiliyorsunuz. Kullanışlı oldukları söylenebilir.

    xenon fara gerek yok. Hatta bence halojen far daha iyi. xenonun farda, yükseklik ayarı otomatik siz müdahele edemiyorsunuz.
    ilk seyahatimde sorun yaşadım. Çok kısa ayarlanmış 10 metre kadar aydınlatıyordu. Bugün serviste ayar yaptırdım.
    Karanlıkta kullanmadığım için birşey yazamıyorum. Boşu boşuna para vermeye değmez. Ben mecbur kaldığım için aldım çünkü başka araba
    yoktu. Biraz da heves etmiştim...

    Kendiliğinden çalışan çam silecekleri çok iyi çalışıyor. Gerçekten tam gerektiği anda çamları siliyor. Ben çok beğendim.
    Eski arabamda farlar hep açık gezerdim. O nedenle kendiliğinden yanan farlar ne kadar gerekli tartışılır. Ama hoş...

    İnsanın hoşuna giden küçük ayrıntılar var. Örneğin motor kaputunu tutan kol. Havalı pistonu olan kol kaputa bağlı.
    Kaldırınca kaput yerinde kalıyor. Uzaktan kumandayla camları sonradan kapatabiliyorsunuz. Kontağı çıkartmadan 5 dakika
    boyunca cam kumandaları kullnılabiliyor. Aydınlatmalar 10 dakika sonra kendiliğinden sönüyor.
    Kendiliğinden kararan dikiz aynası iyi birşeymiş, ben çok beğendim.
    Silecekler, camları çok güzel temizliyor. Arıca temizleme alanı çok iyi ayarlanmış.
    Dilenirse torpido gözünde soğutma yapılabiliyor.
    Trafik seti çantasının altına cırt bant dikmişler. Bagaj zeminine yapışıyor.
    Yangın södürücüyü de çantaya bağlamak için cırt bant dikmişler çantaya.
    Dikiz aynaları küçük değil ama biraz daha büyük olmasını tercih ederim.
    Koltuk ayar mekanizması sorunsuz ve kullanışlı. Koltuklar sert ve rahat. Yan destekler yertli diyemeyeceğim.

    Müzik düzeneği gayet güzel. Ses kalitesi yeterli. Kapı kollarında ve cam kumandalarında aydınlatma var.
    Keşke emniyet kemeri bağlantı yerine de aydınlatma koysalarmış... Kemerler rahat şekilde takılıp sökülüyor.

    Arka görüş alanı kısıtlı. Arka koltuk kafalıkları görüşü daha da kısıtlıyor. Park sensörü pek bir işe yaramasa da,
    arkanızda insan, araç vs. olması durumunda sizi uyararak "geri manevra için ilave bir güvenlik tertibatı" vazifesi görüyor.

    Çok uzun oldu.
    Daha sonra devam ederim...


    yani şimdi hocam özetle sana şunu sorayım . arabandan tek kelimeyle memnunmusun yoksa eh işte felan mı diyosun ben de aynı arabanın dizel enjoy sp lisini alacağım 1 ay sonra. ne yapayım alayım mı yoksa başka bir tavsiyen olur mu? araba almamış olsaydın şuan yine gidip yine aynısını alırmıydın. samimi yorumunu bekliyorum.
    saygılar.




  • ya bende araba alacağım...Confor olarak tamam Astra ama merformans olarak Focus a gidior aklım?

    biri 90ps- diğeri 109ps

    yakıt konusunda ne söyleyebilirsiniz? (şehir içi özellikle)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aibu -- 22 Nisan 2007; 3:59:45 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Hararet göstergesi yok.
    Ancak gösterge panelinde bir ikaz lambası var.
    Hararet tehlikeli bir seviyeye ulaşınca lamba yanarak sizi uyarıyor(muş).

    KULLANICI YORUMLARINA DEVAM EDEYİRUM:

    Ivır zıvır koymak için yer sıkıntısı had safhada. Eski arabamda bozuk para vs. şeyleri kül tablasına koyardım.
    Astrada bunu dahi yapamıyorum. Kül tablası dar ve çok derin.

    Allahtan kol dayama var cosmoda, kol dayamanın içine birşeyler koyabiliyorsunuz (kolonyağlı mendil, benzin kartı, vb.).
    Buraya fazla hareketli birşey koyamoyorsunuz, çünkü el frenini çekmek için kol dayamayı kaldırmak gerekiyor. Şart değil ama gerekli...

    Sigara paketinden az daha büyük bir çanta koydum sol ön kapı üzerindeki cebe.
    Sakız, bozuk para, yıkama kuponları vs. yi burada saklıyorum.
    Otoban fişlerini koyacak yer bile bulamamıştım en başta.

    Cosmoda bulunan iklim kontollü klima gayet iyi. Kendiliğinden her şeyi ayarlıyor. Sesiz, sizi üşütmeden serinletiyor.
    Kullanma kılavuzundan okuduğuma göre ısıtma da yapıyor. Havalar çok soğuk olmadığı için test edemedim.
    Motor soğukken kaç dakika sonra sıcak üflüyor denemek ve bilgi vermek istiyordum ama olmadı...

    En başta karmaşık gelse de kullanma kılavuzunu bir keç kez okuyunca kumandaların, müzik düzeneğinin ve klimanın
    kullanımını tam olarak öğrenebiliyorsunuz. Kullanışlı oldukları söylenebilir.

    xenon fara gerek yok. Hatta bence halojen far daha iyi. xenonun farda, yükseklik ayarı otomatik siz müdahele edemiyorsunuz.
    ilk seyahatimde sorun yaşadım. Çok kısa ayarlanmış 10 metre kadar aydınlatıyordu. Bugün serviste ayar yaptırdım.
    Karanlıkta kullanmadığım için birşey yazamıyorum. Boşu boşuna para vermeye değmez. Ben mecbur kaldığım için aldım çünkü başka araba
    yoktu. Biraz da heves etmiştim...

    Kendiliğinden çalışan çam silecekleri çok iyi çalışıyor. Gerçekten tam gerektiği anda çamları siliyor. Ben çok beğendim.
    Eski arabamda farlar hep açık gezerdim. O nedenle kendiliğinden yanan farlar ne kadar gerekli tartışılır. Ama hoş...

    İnsanın hoşuna giden küçük ayrıntılar var. Örneğin motor kaputunu tutan kol. Havalı pistonu olan kol kaputa bağlı.
    Kaldırınca kaput yerinde kalıyor. Uzaktan kumandayla camları sonradan kapatabiliyorsunuz. Kontağı çıkartmadan 5 dakika
    boyunca cam kumandaları kullnılabiliyor. Aydınlatmalar 10 dakika sonra kendiliğinden sönüyor.
    Kendiliğinden kararan dikiz aynası iyi birşeymiş, ben çok beğendim.
    Silecekler, camları çok güzel temizliyor. Arıca temizleme alanı çok iyi ayarlanmış.
    Dilenirse torpido gözünde soğutma yapılabiliyor.
    Trafik seti çantasının altına cırt bant dikmişler. Bagaj zeminine yapışıyor.
    Yangın södürücüyü de çantaya bağlamak için cırt bant dikmişler çantaya.
    Dikiz aynaları küçük değil ama biraz daha büyük olmasını tercih ederim.
    Koltuk ayar mekanizması sorunsuz ve kullanışlı. Koltuklar sert ve rahat. Yan destekler yertli diyemeyeceğim.

    Müzik düzeneği gayet güzel. Ses kalitesi yeterli. Kapı kollarında ve cam kumandalarında aydınlatma var.
    Keşke emniyet kemeri bağlantı yerine de aydınlatma koysalarmış... Kemerler rahat şekilde takılıp sökülüyor.

    Arka görüş alanı kısıtlı. Arka koltuk kafalıkları görüşü daha da kısıtlıyor. Park sensörü pek bir işe yaramasa da,
    arkanızda insan, araç vs. olması durumunda sizi uyararak "geri manevra için ilave bir güvenlik tertibatı" vazifesi görüyor.

    Çok uzun oldu.
    Daha sonra devam ederim...




    peki kardeş senin araban cosmomu?? ayrıca bana önerirmisin ne yapalım alalım mı??




  • Selam arkadaşlar, yaklaşık 15 gün önce 2001 Golf Comfortline benzinli arabamı sattım. Şu an dizel bir araç alma niyetindeyim (yakıt sarfiyatı ve düşük vergisi sebebi ile Astra 1.3 Cdti cosmo düşünüyorum)

    1. Yaklaşık 1.80 m boyunda ve 135 Kg ağırlığındayım. Bu araçta rahat edebilirmiyim. (Arka koltuğu daraltmayacak şekilde)
    2. 42.000 YTL vererek sıfırmı almamı tavsiye edersiniz (cosmo standart donanım). Yoksa 2006 model 2.el (Xenon far, elektrikli koltuk, Elektrikli Panoramik Sunroof gibi full+full paketli bir) araca 32.000 - 34.000 YTL vermek mi daha mantıklı.
    3. Bugüne kadar hep manuel vites kullandım, easytronik şanzımanı tavsiye edermisiniz.
    4. Aracın bagaj hacmi nasıl (Golfü bilen birisi Astra ile bagaj hacmini mukayese edebilirmi)
    5. performanstan ziyade isteğim düşük yakıt ve vergi. Bu sebeple Golfü bilen bir arkadaş Astra ile konfor açısından mukayese edebilirse çok sevinirim. şimdiden çok teşekkürler.




  • Bende de Astra var genel anlamda iyi bu sınıf bi otomobil için ama dediğim gibi param olsa 2.0 passat veya mondeo dahada olursa 2.4 dizel volvo s 60 alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nitro -- 22 Nisan 2007; 23:10:16 >
  • Öncelikle:
    AhMeTKaYa ve gdemir11 ve bundan sonrası için herkes, alıntılarınızda tasarrufu sağlayacak önlemler alsanız, mesela alıntı sırasında bir ksımını silseniz...

    Gelelim cevaplara:
    Benim araba: cosmo 1,3 cdti, easytronic, ilave olarak xenon paketi.

    Cosmo enjoya göre bambaşka. Daha öncede söylediğim üzere başka bir arabaya binmiş gibi hissediyorsunuz.
    Bu konunun en başından beri bakarsanız benim en büyük endişem opelle ilgili tüketici sikayetleri. Bu konuda muzdarip olmazsam benim açımdan her şey mükemmel olcak. arabayı çok beğenerek aldım çünkü. Çok uzun zamandan beridir benim fikrimce satılan araçların içerisinde en iyisi astra.

    Hep aynı şeyleri yazıyorum gerçi ama olsun. Karar verirken ne kadar zorlandığımı bildiğim için araba almayı
    düşünenlere bir yardımım olur diye yazıyorum...

    Kesinlikle menunum. Yine olsa alırım. Zaten en beğendiğim astra idi ama malum tüketici şikayetleri meselesinden dolayı almaktan hep çekindim.

    Şimdi, eğerki dizel almayı düşünüyorsanız aklınızdaki seçenekleri tahmin edebiliyorum.
    Tüketici/servis şikayetleri meselesine bakarsak astra ile focus aynı (benim okuduklarıma göre...).
    Fokus çok gürültülü. Astra sizi temin edirim ki benzinli kadar sessiz. Özellikle uzun yolda yada şehir içerisinde sabit hızda.
    Focusu az kullandım, astranın yol tutuşu çok iyi. Motorun çekişine gelince. Focus canavar gibi. Astra canavar olmasada gayet iyi. Kesinlikle sizi üzmeyecektir. İstisna şu; ilk kalkışlarda birisiyle kapışmaya kalkarsanız nal toplarsınız. Yapmanız gereken rakibinizi rampada yakalamak :))
    Yok efendim o kasaya o motor gitmezmiş gibi laflar tamamen yanlış. Motor yeterli. Özellikle uzunyolda benzinliden daha iyi çekişi var. Ankara- İstanbul otobandaki en dik yokuşları 140 ile çıktım, motor 0 olduğu için fazla basmadım. 150 ile çıkacağından eminim, 160 ile de çıkacağını düşünüyorum.
    Ara hızlanmalar benim gördüğüm kadarıyla benzinliden daha iyi. Araştırısanız test verilerinin beni doğrulayacağını görürsünüz...

    Toyotanın (auris) içini beğenmedim, 5 vites olması uzun yolda yüksek süratte gürültü ve yakıt tüketimini arttırır diye düşünüyorum.
    Corollanın içi fena değil ama ben HB istiyordum.
    Zaten toyota bence çok pahalı (en az 4000 YTL), ki bildiğim kadarıyla en üst versyonu (elegant olsa gerek) isteseniz de yok.
    Citroen C4'ün direksiyonunu sevmedim, ama esas mesele arka koltukta dik oturunca kafam tavana çarpıyordu ki boyum 175.
    isteyen deneyebilir. Benzer durum focus HB'de de az da olsa var. citroen dizlede en üst versiyonu satımıyor.

    Megana gelince, içi güzel değil. Deri döeşmeli üst versiyonu bile hoş değil bence. Uydurukmuş hissi uyandı bende. Direksiyonu kötü deiye okudum her yerde. Hissiz diyorlardı. Honda civicten biliyorum hissiz direksiyonun ne olduğunu, çok kötü bir durum. En önemlisi de ESP yok. Bir de en sinir olduğum şey, yok tekno paket, yok konfor paket, yok o paket bu paket derken 50000 YTL!...

    Golfün bagaj hacmini bilmiyorum ama astranın ki yeterli bence. Ki dilerseniz gidip bakablirsiniz. Golfe sığan asrtaya da sığar.
    Zaten koltukları çok rahat astranın. Esaytronik tavsiye ederim. Ben otomatik vites taraftarıyım. 8 senedir hep otomatik kullandım.
    İnanılmaz rahat. Kesinlikle ve şiddetle tavsiye ederim otomatik vitesi. Daha önce otomatik kullanmadıysanız easytronik size kötü gelmeyecektir.
    Ama şunu belirteyim ki yarıotomatik vitesler (easytornic, toyotada mutltimode, grande puntoda dualgic, citroende de var) gerçek otomatiklere göre konforsuz. eğerki astrada gerçek otomatik vites seçeneği olsaydı aradaki fiyat farkına bakmadan onu alırdım. Ama tam olarak bilmediğim nedenlerden dolayı üst sınıflar hariç tüm markalar otomatikleştirilmiş vites kullanıyorlar.

    Düz vites astra almayı düşüneneler varsa ve daha önce benzinli kullandılarsa mutlaka şehir içinde yoğun trafikte uzun bir test sürüşü yapsınlar.
    6 vitesin dez avantajı sık vites değiştirmeniz gerekecektir ki bu sizi bezdirebilir. sonra bana küfür edersiniz. Öyle benzinli gibi değil dizel astra.
    Gaza bas vitesi 2 ye at, durmadığın sürece 2 de git olmuyor. kabaca 20 derece meğilli bir yerde yavaşlarsanız ve 1500 devire falan düşerseniz vitesi 1'ye atmanız gerekir. Çünkü otomatik 1'e atıyor ve manuel olarak 2'ye çıkmayı reddediyor düşür devirlerde. Bu arada sorun 1 ve 2. viteste. 3 te topluyor (uyun hız devir vs. ye göre 3'e çıkmış olduğunuz durumdan söz ediyorum). (Ayrıca kış modu var. Kış modunda, kalkış sırasında vitesi doğrudan 2'ye atyıor. Bende deneme yaptım, kış modunda kalkayım dedim düz yolda, 2'de kalkmadı 1'e attı öyle kalktı.)

    Bir de şöyle anlatayım. Şehir içi tefikten bahsediyorum, benzinlide yokuşu çıkarken hani gaza basarsınızda 4000 devire falan gelirsiniz ve vitesi değiştirisiniz, bu esnada devir 2500 bilemedin 2000'e düşer en fazla. Dizelde 3000 devirde motor artık hafiften bağırmaya başlıyor. Vitesi değiştireyim derseniz siz vitesi atana kadar devir 1500'e falan düşüyor ki bu durumda turbo devre dışı, yani 2 de gitmiyor. Anlatabildim umarım. Bu anlatığım durum her zaman geçerli değil, (yanlış anlama olmasın yani) yokuş dikse bu durum var. Ya yokuşun uzunluğuna göre 1. vieste devam edeceksiniz (gürültü sorunu) yada gazı topuklayıp 4000 devre kadar çıkıp öyle vites atacaksınız. Lakin 2500-4000 arsında gazı topuklayınca da koltuğa yapışıyorsunuz araba resmen şaha kalkıyor (gaza basarken abartmayacaksınız yani). Tabii biraz da alışmak gerek. Ben abartmış olabilirim ya da siz öyle anlayabilirsiniz. Test ederek kendiniz örün derim ben...

    Test verilerine göre en kısa durma mesafesi Astrada diye biliyorum. 37 küsür metre...
    Silecekler camı çok iyi temizliyor. 4 litre yıkama suyu kapasitesi var.

    Düşük motorlu taşıt vergisi hikaye bence. 5 senede 1000 YTL karınız oluyor. Sırf bu yüzden astra cazip gelmesin size.
    Sadece ilave bir avantaj o kadar.

    Gelelim cosmo meselesine. Eğerki enjoy ile arasındaki 4000 YTL civarı fark sizin için ölüm kalım meselesi olacak bir para değilse
    Mutlaka ama mutlaka cosmo alın. Eğer bulabiliyorsanız xenon olmayan, opak renkli comos alın. Bu sayede fiyat biraz daha azalır.
    Metalik boyanın size sağladığı hiçbir avantaj yok (Güzellik dışında...).

    Yine bayağı uzadı ve karıştı:

    ÖZET:
    * Motor yeterli çekişi sağlıyor sizi kesinlikle üzmez. Sessiz, ara hızlanmalar gayet iyi.
    * Tüketim için 5-10 bin km geçmden konuşmamak gerek, o nedenle ölçmedim (ayrıca ölçemedim...). Lakin 1-2 hafta içerisinde bilgi verebilirim. Fabrika test verilerine güvenebilirsiniz. Tüm fabrika verileri eşit şarlar altında yapılıyor.
    Daha önce kullanıdığım yada sahip olduğum araçlarda bunu net olarak gördüm. Ben astranın şehir içinde 6,5-7 lt/100 km yakacağından eminim.
    Uzun yolda az yaksın diye çaba sarfetmezseniz 5-5,5 litre/km yakar diye bekliyorum (100-110km hızda).
    * Şiddetle cosmo tavsiye ederim. Koltuklar yarı deri kaplı çok şık. İlave perde hava yastıkları, iklim kontrolli klima (klima çok güzel), kol dayama ki şart, eşya koyma gözü gerekli, yağmurda kendiliğinden çalışan silecekler (benim çok hoşuma gitti, iyi bir şey), lastik basınç sensörü (enjoyda da standart olabilir ki yanlış anlama olmasın basınç kontrol sistemi değil, basınç ölçmüyor, lastikte basıç kaybı olursa dolaylı yoldan anlıyor), lastikler 205.
    * Ben 44000 YTL'ye aldım. Metalik, xenon paket (hız sabitleme ve park sensörü de geliyor), 1,3 cdti easytronic. xenon gereksiz bence...
    * takır tukutur ses gelmiyor hiç bir yerden, rüzgar sesi falan da yok. Sağ emniyet kemeri tokası bazzen tıkırdıyor. Direğe çarpıyor. Çözüm basit...
    * Direksiyonu gayet güzel, yol tutuşu çok iyi. Kasis tümsek çukur vs den geçerken gürültü almıyor lakin tepkileri hissidiyorsunuz. Süspansiyonlar sert.
    Nasıl anlatayım... Şöyle: mesela düzgün yapılmış atlatmalardan geçerken araba sallanmıyor... Ön teker geçiyor tak, arka teker geçiyor tak, hani yolcu otobüsleri salına salına gider ya, o salınımlar yok yani. bilemem anlatabildim mi?
    * Tavsiye eder miyim? Tüketici memnuyite açısından bir sorun yaşamazsam çok memunum iyi aldım diyeceğim. Bu şartla kesinlikle tavsiye ederim.
    Umarım bir sorun yaşamam...
    * Opel güvenmediğim için çok beğenmeme rağmen auris almayı düşünüyordum o nedenle bekledim uzun süre. Pahalı, içi astrayla kıyaslanamaz dercede kalitesiz, haddinden pahalı, camları tam otomaik değil, 5 vites uzun yolda yüksek süratte gürültülü olur ve çok yakar diye vaz geçtim. Bunda çevremdeki astra sahibi yakın dostlarımın "beğnediysen al, ben, ağabeyim, babam vs biç bir sorun yaşamadı" demesi ve forumda crvap yazanların da "sorun yaşamadık, forumlarda nedense opel hakkında bir önyargı var. Kesinlike sorun falan yaşamadık çok memnunuz" demesi üzerine gönlümden geçen astrayı aldım.
    * Aklımda kaldığınca tüm sorulara cevap verdim sanırım.
    * Eksik olan şeyler varsa yada başka sormak istedikleriniz sorabilirsiniz...

    arz ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 24 Nisan 2007; 0:17:26 >




  • Bizlere hak verdiğine sevindim racai, tekrar hayırlı olsun...
    Yalnız yeni cosmolarda ön panel gümüş şerit, bendeki 2006 elegance da ise maun şerit mevcut...
    Yani demek istediğim koltukları değerlendirme dışı bırakırsan ilk bakışta grafik bilgi ekranını çözünürlüğü hariç fark yok enjoy ve cosmo arasında.

    Ayrıntılı bakılırsa...cosmo&elegance ile enjoy arasında.......
    ekran çok daha iyi
    kararn ayna farkı
    aynadan aşağı yanan sarı ışığa dikkat, vites kolunu ve klima göstergelerini aydınlatıyo, çok ince bir düşünce...
    enjoy ve cosmoda klima tuşaları da aynı fark ekranda belli oluyor ama çok belli oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 24 Nisan 2007; 2:07:29 >
  • Vallaha hafta sonu Ankara- Antalya gidip geldim. Uzun yolu şehir içinden daha iyi. Yakıt , km de 130ykr yaktım, Bence dizel araba ve şehirlerarası için çok. Recai arladaşım 5000 den sonra düşer demiş doğrudur Çünkü ben daha 4600km deyim.
    Ancak benim arabam essentia yani kol dayamam yok ve eşya koyacak yerim hiç yok. Şehir içi 2000 devirde ayağımızı yarım debriyaj yaparsak debriyaj balatasını çok kısa sürede bitirmez miyiz? Ve bence manual vitesli bu arabayı şehir içinde kullanmak can sıkıcı. Uzun yolda 115 km de & vitesde 2000devir oluyor. Yani 100km ile gitmek istersek 5. vitesi kullanmak zorundayız Eğer 100km ile giderken 6. vitese alırsak 1700 devirlere düşüyor. O zaman gene ben bişi anlamadım çünkü 115 km de radardan ceza yeriz(oto yol Hariç). Yani trafik kurallarına uyalım derseniz 6. vitesi hiç kullanmazsınız!!!!
    Görüşlerim hala aynı, en kısa zamanda satmalıyım.
    Teşekkürler




  • arkadaşlar bende 2005 model opel combo almayı düşünüyorum 1.3 CDTI önerirmisiniz. kafam çok karışık..

    1.7 DTI mı 1.3 CDTI mı siz olsanız hangisini alırdınız.

    DTI ve CDTI bunlar neyin kısaltması.
  • aklıma gelen doblo 1.3 cdti sahiplerine de sorark bir fikir almanız. Sonuçta motorlar aynı...
    Combo yük taşımak için üretilmiş, otomobile göre yorum yapmak ne derece sağlıklı olur bilemem...

    AYRICA: 5000-10000 kmden sonra tüketimin düşmesi ile ilgili ek bilgi. Hareketli aksamlar hafifçe aşınarak birbirlerine alışana kadar
    sürtünme kayıpları yüksek oluyor bu nedenle de tüketim değerleri yüksek çıkıyor(muş).

    6. vites meselesine gelince, ben katılmıyorum. 90 km/h hızla 6. viteste gayet güzel gidiyorsunuz.
    1700 devirde gidilmemesi için ben bir sebep göremiyorum. Şehir içinde yaım debriyaj neden yapmak zorundasınız onu da anlayamadım.
    Gerçi ben otomatik kullanıyorum. Kalkışta el freni çekili iken deviri 2000'e gerip öyle kalmak yeter diye düşünüyorum. Biraz maharet gerketirse de,
    el freni olmadan da aynı şey yapılır bence. Ayak alışınca hızla gaza basıp devrin yüksek kalmasını sağlamak çok zor sa bir şey diyemem...
    Ve bu durum tüm dizel otomobiller için aynı olsa gerek. Sonuçta ekonomisi hariç benzinli motorlar dizelden çok daha iyi (birkaç özle durum hariç)...

    Cosmonun en büyük farkı koltukları, perde hava yastığı ve kliması. Enyojdaki klima otomatik mi bilmiyorum.
    Eğer otomatikse ve ısıtma yapıyorsa klimalar aşağı yukarı aynıdır denebilir. Koldayama da önemli.
    Kararan dikiz aynası hoş bir ayrıntı sadece ama gerçekten çok iyi bir şey, kendilğinden çalışan silecekler de güzel şeyler.
    Soğutmalı torpido gözü hikaye.
    Ama cosmonun içi enyoja göre bambaşka görünüyor. Benim cosmoda karar vermemin en önemli sebebi perde hava yastıkları.
    Allah korusun olurda yandan bir kaza yaparız sonu kötü olursa ölene kadar pişmanlık çekerim diye düşündüğüm için...

    Tahminim
    DTI = Diesel Turbo Injection
    CDTI = Common rail diesel turbo injection (bu tahminden öte, emin sayılırım)

    arz ederim


    quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    arkadaşlar bende 2005 model opel combo almayı düşünüyorum 1.3 CDTI önerirmisiniz. kafam çok karışık..

    1.7 DTI mı 1.3 CDTI mı siz olsanız hangisini alırdınız.

    DTI ve CDTI bunlar neyin kısaltması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 24 Nisan 2007; 22:38:07 >




  • benim bildiğm diesel diil direct i temsil edio cdti daki d mesela vw nin tdi yıda turbo direct injection dır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Tahminim
    DTI = Diesel Turbo Injection
    CDTI = Common rail diesel turbo injection (bu tahminden öte, emin sayılırım)

    arz ederim


    quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    arkadaşlar bende 2005 model opel combo almayı düşünüyorum 1.3 CDTI önerirmisiniz. kafam çok karışık..

    1.7 DTI mı 1.3 CDTI mı siz olsanız hangisini alırdınız.

    DTI ve CDTI bunlar neyin kısaltması.






  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.