Şimdi Ara

ASTRA 1,3 CDTİ Kullanıcı yorumları (179. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
9.674
Cevap
64
Favori
1.148.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taxable

    Ben bu arabayı almaya karar verdiğimde forumu baştan sona okumuştum da karar vermiştim. Daha önceden 1.6 larını kullanmıştım ama hiç dizellere bulaşmamıştım. Hiçbir aracım dizel değildi bu aracıma kadar... Forumu okurken yine böyle ikili atışmalar, karşılıklı tartışmlara şahit olmuştum. İnsanın kafasında bir acaba oluşmuyor da değil? Diyorsunuz ki " Ya o kadar para saydım, sonuçta bu aracı belli bir sene kullanmam gerek, parayı sokağa mı attık acaba" diye düşünmedim desem yalan olur... Bu acabalar ta ki araç gelene kadar kafamdaydı. Araç geldiğinde ise acabalar tamamen silindi kafamdam. Ben hayatta dizel araba kullanmam diyen bir insandım, şimdi hayatta benzinliye binmem diyorum. Bir depo mazotla hangi benzinli kardeşim 1000 km civarı ya da üzeri yol alabiliyor? Arkadaşlarım arabaya bindiğinde yahu bu benzinli gibi sessiz diyorlar. Tamam birinci viteste cok ağır ve hemen 2 ye atmak zorunda kalıyoruz ama 2, 3, ve 4 te turbo devreye girmesiyle neler oluyor neler. Otobanda 6 ya attığımda hem ses azalıyor hem de yakıt tüketimi. Daha ne istiyim ki ben.

    Pilotaj olaylarına hiç girmeyelim çünkü burası en nihayetinde bir forum ve kimin ne olduğunu, kaç yaşında olduğunu, tecrübesinin ne kadar olduğunu bilemeyiz. Ama bana bu saydığım özelliklerle bu araca muhalefet olan arkadaşlar her daim yazabilirler. Bundan önceki araclarımdan biri 98 model volvo s40 2.0 idi. İnanın benzin yetiştiremiyordum, şimdi 1000 km lerden söz ediyorum. Varsın olsun gideceğim yere 10 dk 15 dk geç gideyim. Ne farkeder...

    Herkese sevgiler, saygılar, iyi forumlar.


    ha bu arada sevgili taxable, bu araçlara daha ekonomik olarak 10-15 erken bile gidebilirsin, deneme ama bil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Garfiii

    ha bu arada sevgili taxable, bu araçlara daha ekonomik olarak 10-15 erken bile gidebilirsin, deneme ama bil

    Denemişliğim var yine de bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
  • Afyon Eskişehir Arası 120 km'yi (Afyon Çıkışı-Eskişehir girişi) GPS kaydıyla 1 Saat 26 Dk da gittik Yol bilgisayarı ortalamayı 4.9 lt/km gösteriyordu ..
  • arkadaşlar araç daha 500 km de ..bugün izmir aydın otoyolunda 120-130 gibi gittim...devir konusunda ise bazen 3000 devrin üstüne çıktım vites değiştirmelerde...ne dersiniz,yanlış mı kullanıyorum...sizin yeni aracı kullanma tavsiyeleriniz nelerdir...şimdiden teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAVİ

    arkadaşlar araç daha 500 km de ..bugün izmir aydın otoyolunda 120-130 gibi gittim...devir konusunda ise bazen 3000 devrin üstüne çıktım vites değiştirmelerde...ne dersiniz,yanlış mı kullanıyorum...sizin yeni aracı kullanma tavsiyeleriniz nelerdir...şimdiden teşekkürler...


    Pek 3bini geçirmemenizi tavsiye ederim.

    Hem Yakıt hemde rodaj süresi açısından

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taxable

    Ben bu arabayı almaya karar verdiğimde forumu baştan sona okumuştum da karar vermiştim. Daha önceden 1.6 larını kullanmıştım ama hiç dizellere bulaşmamıştım. Hiçbir aracım dizel değildi bu aracıma kadar... Forumu okurken yine böyle ikili atışmalar, karşılıklı tartışmlara şahit olmuştum. İnsanın kafasında bir acaba oluşmuyor da değil? Diyorsunuz ki " Ya o kadar para saydım, sonuçta bu aracı belli bir sene kullanmam gerek, parayı sokağa mı attık acaba" diye düşünmedim desem yalan olur... Bu acabalar ta ki araç gelene kadar kafamdaydı. Araç geldiğinde ise acabalar tamamen silindi kafamdam. Ben hayatta dizel araba kullanmam diyen bir insandım, şimdi hayatta benzinliye binmem diyorum. Bir depo mazotla hangi benzinli kardeşim 1000 km civarı ya da üzeri yol alabiliyor? Arkadaşlarım arabaya bindiğinde yahu bu benzinli gibi sessiz diyorlar. Tamam birinci viteste cok ağır ve hemen 2 ye atmak zorunda kalıyoruz ama 2, 3, ve 4 te turbo devreye girmesiyle neler oluyor neler. Otobanda 6 ya attığımda hem ses azalıyor hem de yakıt tüketimi. Daha ne istiyim ki ben.

    Pilotaj olaylarına hiç girmeyelim çünkü burası en nihayetinde bir forum ve kimin ne olduğunu, kaç yaşında olduğunu, tecrübesinin ne kadar olduğunu bilemeyiz. Ama bana bu saydığım özelliklerle bu araca muhalefet olan arkadaşlar her daim yazabilirler. Bundan önceki araclarımdan biri 98 model volvo s40 2.0 idi. İnanın benzin yetiştiremiyordum, şimdi 1000 km lerden söz ediyorum. Varsın olsun gideceğim yere 10 dk 15 dk geç gideyim. Ne farkeder...

    Herkese sevgiler, saygılar, iyi forumlar.


    Ellerinize sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crab77

    merhaba arkadaşlar

    astra sedan enjoy-elegance pakaet dizel aracımın çalıştırdığımda direksiyonda birses geliyor. takırt diye sizinde araçlarda oluyormu eskiden yoktu



    Servisine gösterin, 30 dk.da hallediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhan3535 -- 14 Ekim 2009; 15:50:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAVİ

    arkadaşlar araç daha 500 km de ..bugün izmir aydın otoyolunda 120-130 gibi gittim...devir konusunda ise bazen 3000 devrin üstüne çıktım vites değiştirmelerde...ne dersiniz,yanlış mı kullanıyorum...sizin yeni aracı kullanma tavsiyeleriniz nelerdir...şimdiden teşekkürler...



    Bugüne kadar hiç dizel motolu araç kullanmadığım için devir konusu kafama çok takılıyordu. Çoğu yerde okuduğum yazılarda Opel Astra CDTİ'ın turbosu 1700 - 1800 devirde devreye girdiği yazmaktaydı. Astraya ait teknik özellikler broşüründe;

    ""Maksimum torku 1750-2500"" devirleri arasında sağladığı yazmakta.

    Ben sabit hızlarda 2000-2200 devirde
    hızlanmalarda max 2500-3500 devirde kullanıyorum.


    Opel Astra Sedan teknik özelliklerine buradan bakabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhan3535 -- 14 Ekim 2009; 14:02:29 >




  • teşekkür ederim ilhaneren:..Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAVİ

    arkadaşlar araç daha 500 km de ..bugün izmir aydın otoyolunda 120-130 gibi gittim...devir konusunda ise bazen 3000 devrin üstüne çıktım vites değiştirmelerde...ne dersiniz,yanlış mı kullanıyorum...sizin yeni aracı kullanma tavsiyeleriniz nelerdir...şimdiden teşekkürler...



    Bugüne kadar hiç dizel motolu araç kullanmadığım için devir konusu kafama çok takılıyordu. Çoğu yerde okuduğum yazılarda Opel Astra CDTİ'ın turbosu 1700 - 1800 devirde devreye girdiği yazmaktaydı. Astraya ait teknik özellikler broşüründe;

    ""Maksimum torku 1750-2500"" devirleri arasında sağladığı yazmakta.

    Ben sabit hızlarda 2000-2200 devirde
    hızlanmalarda max 2500-3500 devirde kullanıyorum.


    Opel Astra Sedan teknik özelliklerine buradan bakabilirsiniz.


    Elinize sağlık; Yararlı bir bilgi olmuş..




  • Hazır konusu açılmışken şöyle bir gözlemimi paylaşmak isterim, bu benim ilk dizel aracım ve yine ilk defa bu kadar küçük motorlu bir araç kullandım. Şehir içinde benzinliden kalma alışkanlıktan dolayı devrini bulmadan vites değiştiriyordum. Vitesi büyüttüğümde, yol bilgisayarının anlık yakıt tüketiminin, normal devrini bulana kadar 15 lt lere kadar çıktığını gördüm. Sonra arabayı devirli kullanmaya başladım. Araç içinde ses arttı ama anlık tüketim 4 lere 5 lt lere düştü.

    Şöyle bir örnek daha vereyim. Düz yolda 4. viteste 90 la giderken anlık tüketim 3lt civarındayken, sırf sesi azaltayım diye 5.vitese attığımda arabayı 90 km de tutabilmek için gaza bastığımda anlık tüketimin 5-6lt lere çıktığını farkdedince sesli olsun ama fazla km olsun diyerek devirli kullanmaya devam ettim. Ses diyorum yanlış anlaşılmasın, benzinliye nazaran sesli. Yoksa abartı bir ses değil.

    Şuan 100 tl mazotla ortalama 850 km gidiyorum (otoban %40, şehir içi %30, şehir içi çevre yolu %30 ) ortalamam 5.1 lt

    Yani dizel arabayı devirli kullanmak daha mantıklı ve ekonomik. Ben 3000 - 3500 e geldiğinde vites değiştiriyorum. İyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren
    Ellerinize sağlık.

    Teşekkür ederim.
  • taxable,
    yüksek devir konusunda haklısın, sonuçda 3000 devir civarı vites değişdiğinde sonraki vitesde devir ancak 2000 lerde oluyor ve araç verimli çekişe devam ediyor. ancak 2200 devirde vites değiştirildiğinde sonraki vites 1500 civarına düşüyor ve sonuçda gaza aşırı basmak gerekiyor.

    birde bizim cdti lerin motor programı sanırım üst devirlerde daha canlı çünkü 3000 den sonra bile çekiş devam ediyor. geçen bir linea multijet kullandım alt devirleri daha canlı ancak 3000 den sonra çekiş düşüyor.

    ancak benim kullanım tarzıma göre yan genelde şehir içi. alt devir canlılığını tercih ederim.
    ama uzun yolda astra 2 adım önce hem tüketim hem performans olarak
  • yaklaşık 1 ay önce astra cdti, easytronic, cosmo + xenon paket arabamı kafamda bir sürü soru işareti ile aldım.
    bir önceki arabam 2000 16 V vectra b idi. En başta, bu arabayı hiç kullanmamış, 1.3 cdti motorun performansı hakkında hiç bilgisi olmayanların söylediği bu motorun çekmediği ve özellikle benim gibi 136 beygir bir araba kullananların bu arabayı kullanamayacağıydı.
    1 aylık deneyimlerimle söyleyebilirim ki, aldıklarım beklentilerimi fazlasıyla karşıladı.
    1. ve 2. vitesdeki isteksizlik sport tuşu ile azaltılabiliyor ama sport sürüş ise yakıt tüketimini artırıyor, yani birinden vazgeçmek zorundasınız, benzin fiyatlarının bu kadar yüksek olduğu bir ülkede herhalde sürekli sport modda sürüş çok anlamlı değil. Maliyeti düşünen bazı şeylerden fedakarlık etmek zorunda.
    idsplus ve diğer güvenlik donanımları arabanın yol tutuşuna etkisi çok olumlu ve keyif verici.
    Konfor ve görünüm herhangi bir megane yada C4 ile karşılaştırılamaz bile.
    Devir konusunda en iyi çözüm easytronic şanzıman, canın sıkıldığında bir iki manuel kullan ve bildiğim kadarıyla idsplus sadece easytroniz şanzıman ile sunuluyor.
    Umarım herhangi bir sorunla karşılaşmam.
    2008 astra hb / 1.3 cdti / cosmo/ xenon / easytronic / siyah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    taxable,
    yüksek devir konusunda haklısın, sonuçda 3000 devir civarı vites değişdiğinde sonraki vitesde devir ancak 2000 lerde oluyor ve araç verimli çekişe devam ediyor. ancak 2200 devirde vites değiştirildiğinde sonraki vites 1500 civarına düşüyor ve sonuçda gaza aşırı basmak gerekiyor.

    birde bizim cdti lerin motor programı sanırım üst devirlerde daha canlı çünkü 3000 den sonra bile çekiş devam ediyor. geçen bir linea multijet kullandım alt devirleri daha canlı ancak 3000 den sonra çekiş düşüyor.

    ancak benim kullanım tarzıma göre yan genelde şehir içi. alt devir canlılığını tercih ederim.
    ama uzun yolda astra 2 adım önce hem tüketim hem performans olarak


    Bazen şehir içi trafiğinde yavaş hızlandığımı düşünen şöförcükler tamponuma kadar girip bir de sellektör ya da korna çalma gafletinde bulunuyorlar. Ben de öyle şöförcüklere denk geldiğimde gaza 3/4 oranda ani bir yüklenmem ile birden dikiz aynamda küçülmesini izliyorum. Hoş oluyor gerçekten. Bir defasında özür diledi şöförcük, birden gözümde şöföre bürünü verdi kendisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taxable -- 15 Ekim 2009; 21:37:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taxable
    Bazen şehir içi trafiğinde yavaş hızlandığımı düşünen şöförcükler tamponuma kadar girip bir de sellektör ya da korna çalma gafletinde bulunuyorlar. Ben de öyle şöförcüklere denk geldiğimde gaza 3/4 oranda ani bir yüklenmem ile birden dikiz aynamda küçülmesini izliyorum. Hoş oluyor gerçekten. Bir defasında özür diledi şöförcük, birden gözümde şöföre bürünü verdi kendisi.


    Aynen

    Geçenlerde 1.6 benzinli Seat Leon'un içine doluşmuş lise öğrencileri, direksiyondaki de ehliyetini yeni almış heralde. Arkamda çeşitli atraksiyonlarla artistik yaptı. Normalde sevmem trafikte milletle afedersiniz sidik yarıştırmayı ama baktım etraf tenha, biraz ben de yaramazlık yapayım dedim. Çocuğu pişman ettim de hadi acemi adamdır hırs yapıp bi yere vurmasın diye bıraktım sonra. En zevklisi de düz yolda solundan geçip giden benzinli adamları ilerde rampada şaşırtmak

    Özellikle 2. viteste 2200 devirden sonraki performansı genelde şaşırtıyor milleti. Ama malesef yakıt tüketiminin de canına okunuyor seri hızlanarak kullanınca.




  • bendede 1.3 combo var daha 2 aylık 1.vites ve 2 vitesde devri alana kadar sevmiyorum arabamı ama ondan sonra hızlanışı baya zevkli oluyor yokuş filan dinlemiyor tabi sizin astralarınz kadar zevkli olmaz ama yinede güzel: )sonuçta aynı motor:D
  • cosmo2008, aracınızı ne kadara aldınız? aracın motorunun sağlamlığı konusunda şüphe yok. ancak kalitesiz yakıta karşı düşük hacminden dolayı bence hassas.
    malum ülkemizde kaliteli yakıt veya kaliteli istasyon bulmakda oldukça zor. ve dolayısıyla araçdan aldığımız zevkin içene ediyorlar. easytronicden bende memnunum manuel kullanmak gibi bir rahatlığı var ve manulde vitesleri çok hızlı değiştiriyor. bence insan kendisi o kadar hızlı değiştiremez.

    aracınızda esp standart, ids ise opsiyonel alınıyor. sizin araçda var sanırım.
    hayırlı olsun...
  • saol, herkese kazasız belasız sürüşler.

    20000 km de 34.000 tl ye aldım, arkadaşlar fiyat hakkında yorumlarınızı bekliyorum
    almadan önce internette satılık ilanlara baktım, fiyat cosmo donanım için uygun geldi.

    opet istasyonları görünüş itibariyle güven veriyor bu yüzden mazotu opetten alıyorum ama shell'i de deneyip karşılaştıracağım.

    2008 astra hb / 1.3 cdti / cosmo/ xenon / easytronic / siyah
  • fiyat çok iyi yanıdıkdan mı aldınız
  • 
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.