Şimdi Ara

ASR ne zaman çalışır! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
10.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: tephas

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    anladım ben ikisinin de ayrı ayrı olduğunu sanıyordum.

    hocam herikiside ayrı sistemlerdir.biryanlışlık olmasın.biryeri düzeltirken biryeri bozmayalım.
    ASR ptinajı önleyen sistemdir.(eski diferansiyel kilidinin elektronik versiyonu)
    ESP kaymayı yolda salvoyu önleyici sistemdir(aracın savrulmasını önler).ikisinin ortak yanı ABS yi ortak kullanmalarıdır.
    ikiside ayrı sistemlerdir.benim araçta asr vardır.kolay gelsin.


    Diferansiyel kilidinin karşılığı ASR değildir. Elektronikte olsa, mekanikte olsa diferansiyel kilidi devreye alındığında öndeki veya arkadaki (arkadan itişli araçlarda) tekerlerin ikisi birden çalışır.
    ASR de bir tanesi. Yani diferansiyel devrededir.



    ÖNCE DH YÖNETİMİNE teşekkür ederim.
    hocam ben size şöyle birşey sorsam.ASR nedir araçlarda ne için vardır?
    diferansiyel kilidi nedir araçlarda niçin vardır.sanırım bu soruların cevabı herşeyi daha netleştirecektir.kolay gelsin.


    Diferansiyel kilidi mekanik birşey gördüğüm ve bildiğim kadarıyla (traktörden) ve diferansiyel kilidi devredeyken direksiyon çevrilmez düz tutulur derler. Nedeni de dişlilere, aksa veya direksiyon sistemine zarar vermemek için denir. Arabalardaki durumu bilmiyorum tabi... Ayrıca diferansiyel kilidinde tork, iki tekere eşit paylaştırılır. İki teker de aynı tur sayısını yapar diferansiyel kilitliyken.

    ASR ise, önce patinaj çeken tekere fren basıncı uygular ki boşa giden güç diğer tekere aksın... ASR'de tork, tek bir tekere bile verilebilir aracın durumuna göre... Daha sonra patinaj çekmeye devam ediyorsa araç; sistem benzini azaltarak, motor devrini rolantiye çekmeye çalışır...




  • peki arkadaşlar bnmde bir sorum olacak. Karlı zeminde tek teker yere tutunup pati çekerken diğer teker sabit duruyor. Bu neden kaynaklanıyor?
  • Ahm şimdi Asr ve difransiyel kilidi sanki aşşağı yukarı aynı gibi kelimelerle nasıl anlatabilirim bilmiyorum..

    ASR, anti pantinaj yani yağmurlu,çamurlu,karlı havalarda tekerleri en iyi şekilde yola tahrik vermesini sağlayan abs üzerinden çalışan sistem kısacası patinaj çekerek tahriğin boşa verilmesini engelleyen sistemler bütünü..

    Difransiyel kilidi,difransiyelin eksi yanından doğan bir teker boşa çıktığında tüm tahriğin ordan boşa kaçıp hareket edememe sorunsalını o tekeri kilitleyerek tahriğin diğer tekerden yola aktarılmasını sağlayan sistemdir :>

    @kürsad

    Difransiyelin eksi yanı işte sendeki olay

    Difransiyel ne diye sorucak olursanız. Difransiyel,manevra anındaki aksların farklı hızda dönmelerini sağlayan sistem..(İç teker fazla dışda kalan teker az dönmelidir ki yoksa araçlar dönemezdi) Bknz: Oyuncak arabalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KRHTH -- 30 Mart 2010; 1:38:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    peki arkadaşlar bnmde bir sorum olacak. Karlı zeminde tek teker yere tutunup pati çekerken diğer teker sabit duruyor. Bu neden kaynaklanıyor?

    Güç., otomatik olarak kolay yolu seçer... Uzaktan kumandalı arabanız varsa tahrik tekerlerini çevirin isterseniz, sol tekeri çevirin mesela, sağ teker çevirdiğiniz yönün tersine döner... Eğer tersine dönüyorsa tekerin birini tutup kumandanın düğmesine basın, boşta kalan teker iki katı hızla döner. 1. fotoğrafta sebebi açık. Diferansiyel kilidi olsa iki teker de aynı turda döner...

    Diferansiyel kilidi de; aşağıdaki fotoğrafta 3 numaralı dişlileri sabit tutmaya yarayan mekanizmadır. 3 numaralı dişliler dönmezse, üzerlerindeki gücü eşit olarak sağa ve sola dağıtacaktır.

    1 numara, güç şaftıdır.
    4 numara, tahrik tekerleğinin dişlisidir; aynısından diğer tarafta da vardır
    2 numara, 1. numaranın gücünü tekerleklere aktarmak üzere üzerine alan dişliyle bütünleşiktir.
    3 numara, Torku iki tarafa dağıtan dişlilerdir; tekerlerin boştayken elle çevirdiğimizde diğerinin ters istikamette dönmesinin sebebi bu dişliden dolayıdır.
     ASR ne zaman çalışır!


    Diferansiyel kilidi:
     ASR ne zaman çalışır!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 30 Mart 2010; 1:44:04 >




  • bilgi için teşekkürler arkadaşlar
  • asr geri geri giderkende çalışıyor deneyerek gördüm ama her markanın esp asr yazılımı farklı oluyor diye biliyorum. markadan markaya değişiyorsa cihazın işlevi bilmiyorum.
  • Konuyla pek alakalı olmasa da diferansiyelin nasıl çalıştığını anlatan güzel bir video..

    Sıkılanlar 4. dakikadan sonrasını seyredebilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc

    Kilitli diferansiyelin nasıl çalıştığınıda anlatıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tephas


    Konuyla pek alakalı olmasa da diferansiyelin nasıl çalıştığını anlatan güzel bir video..

    Sıkılanlar 4. dakikadan sonrasını seyredebilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc

    Kilitli diferansiyelin nasıl çalıştığınıda anlatıyor.



    Video gerçekten çok güzel anlatmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    peki arkadaşlar bnmde bir sorum olacak. Karlı zeminde tek teker yere tutunup pati çekerken diğer teker sabit duruyor. Bu neden kaynaklanıyor?

    Güç., otomatik olarak kolay yolu seçer... Uzaktan kumandalı arabanız varsa tahrik tekerlerini çevirin isterseniz, sol tekeri çevirin mesela, sağ teker çevirdiğiniz yönün tersine döner... Eğer tersine dönüyorsa tekerin birini tutup kumandanın düğmesine basın, boşta kalan teker iki katı hızla döner. 1. fotoğrafta sebebi açık. Diferansiyel kilidi olsa iki teker de aynı turda döner...

    Diferansiyel kilidi de; aşağıdaki fotoğrafta 3 numaralı dişlileri sabit tutmaya yarayan mekanizmadır. 3 numaralı dişliler dönmezse, üzerlerindeki gücü eşit olarak sağa ve sola dağıtacaktır.

    1 numara, güç şaftıdır.
    4 numara, tahrik tekerleğinin dişlisidir; aynısından diğer tarafta da vardır
    2 numara, 1. numaranın gücünü tekerleklere aktarmak üzere üzerine alan dişliyle bütünleşiktir.
    3 numara, Torku iki tarafa dağıtan dişlilerdir; tekerlerin boştayken elle çevirdiğimizde diğerinin ters istikamette dönmesinin sebebi bu dişliden dolayıdır.
     ASR ne zaman çalışır!


    Diferansiyel kilidi:
     ASR ne zaman çalışır!

    resim ve bilgi için teşekkür.
    resmin nerden alındığını bilmiyorum.resimdeki harflere göre isimlendirirsek:1=mahruti dişlisi.3=istavroz dişlisi.4=akis dişlisi.2=güveç(diferansiyelin parçalarını üzerinde taşıyan kısım.
    şimdi burada bir eksiklik var.ve o dişli gözden kaçmış.yayıncı veya sunucu tarafından.AYNA dişlisi belirtilmemiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    asr geri geri giderkende çalışıyor deneyerek gördüm ama her markanın esp asr yazılımı farklı oluyor diye biliyorum. markadan markaya değişiyorsa cihazın işlevi bilmiyorum.

    sorumun cevabıda galiba bu yanıtta gizli.
  • diferansiyelin parçaları:

     ASR ne zaman çalışır!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    diferansiyelin parçaları:

     ASR ne zaman çalışır!



    Düzeltmeler ve eklemeler için teşekkürler

    Resim; Wikipedia'dan (ç)alıntıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    diferansiyelin parçaları:

     ASR ne zaman çalışır!



    Düzeltmeler ve eklemeler için teşekkürler

    Resim; Wikipedia'dan (ç)alıntıdır

    siz bizi bilgilendirmek için yürekli davranıp,bilgiler sundunuz sağolun.bende ömrünün büyük bolümünü onarma ve sürüşle geçirmiş biri olarak bazı küçük ilaveler yaptım hepsi bu.sağlıklı kalın.




  • Bizim Transporterda vardı, düğmeliydi onunki, devreye girmesi için düğmeye basman gerekiyordu,
    birgün arabayı 10-15cm lik bir kaldırımdan geri geri çıkartamadım, patinaj çekiyordu sürekli, aklıma asr geldi, bastım düğmeye, gazı verdim patinajı önledi gerçekten, ama baskı balatadan dumanlar çıktı, yinede araba o ufacık kaldırımdan çıkamadı, kısacası pek hayırlı bir donanım değil gibi...
  • apia @
    düğmeye basınca devreye girmez transporter da her zaman devrededir.basınca devre dışı kalmış oluyo ışık sürekli yanık kalıyo ama her iki durumda da bi işe yaramıyo o yüzden karla kaplı bahçemizden çıkamamıştık bence işe yarar bi sistem değil asr devredeyken ışık fasılalı olarak yanıp sönüyo fakat araç aynı yerde sayıyo bizde de önceden 2.5 tdi 130 hp vardı bizzat denedim bence kuru zeminde işe yarıyo bu arçta gerisi boş
    saygılar...
  • konu hortlar umarım önemli bi konu çünkü.
    ASR si olan bi araç savrulmaya etkisi olmazmı.sonuçta esp ile aynı tarzda çalışıyor.herhangi bi kayma olayında lastiği kitleyip bırakıyor. acaba asr 4 lastkde olmadığı için mi espden farklı.WV golf V de caddy'de ASR tuşu vardır mesela ben onu oldum olası ESP diye bilirim.
    asr aynı anlamda TC (TRACTİON CONTROL ) anlamına gelir mi.yenı kasa 320d de ora konsolda düğmesi var mesela oda esp görevi görmezmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOHCVTEC

    konu hortlar umarım önemli bi konu çünkü.
    ASR si olan bi araç savrulmaya etkisi olmazmı.sonuçta esp ile aynı tarzda çalışıyor.herhangi bi kayma olayında lastiği kitleyip bırakıyor. acaba asr 4 lastkde olmadığı için mi espden farklı.WV golf V de caddy'de ASR tuşu vardır mesela ben onu oldum olası ESP diye bilirim.
    asr aynı anlamda TC (TRACTİON CONTROL ) anlamına gelir mi.yenı kasa 320d de ora konsolda düğmesi var mesela oda esp görevi görmezmi.


    tabi ki de ESP görevi görmez, ESP farklı bir olaydır, direksiyondaki açı sensörüne bağlı olarak aracın savrulma durumunda sizin istediğiniz yöne gitmesini sağlayan sistemdir.

    BMW'de
    TC=ASR
    DTC=ESP

    Volvo'da;
    STC=ASR
    DSTC=ESP

    Buradaki "D" harfi de dinamik anlamına gelir, DSTC: Dynamic Stability and Traction Control, DTC: Dynamic Traction Control

    Buradan da anlaşılacağı gibiğ ESP, ASR'nin gelişmiş versiyonudur, araç hareket halindeyken de istediğiniz yönde gitmesini sağlar, sadece kalkıştaki stabiliteyi değil, dolayısıyla ESP olan araçta ASR zaten mevcut olur.

    ASR çekiş kontrol sistemidir (traction kontrol) kaygan zeminde araç kalkarken önü arkası farklı oynamasın diye fren uygular ya da torku düşürür, ESP ise savrulma durumunda her tekere farklı miktarda fren uygulayarak aracın tekrar düz gitmesini sağlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 11 Haziran 2011; 21:35:24 >




  • ASR


    3. dakikadan başlanabilir
    Bu video biraz uzun ama çok şey anlatıyor, tavsiye ederim, ABS, ASR, ESP anlatılıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 11 Haziran 2011; 9:05:21 >




  • Elektronik sistemlerin önemini gösteren güzel bir video gerçekten de..
  • Türkiyede araç donanımlarını takıp ediyorumda ESP+HİLL HOLDER seçenekleri bir arada opsiyonel şeklnde sunuluyor.heybetli oturaklı gözüken megane 3 lerde bile premum paket alındığında ya da edc şanzımanla beraber satılması can sıkıcı.gönül standart olmasını ister
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.