Şimdi Ara

Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
0
Favori
31.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kesin 'espri' yaptı,arkadan da kıkır kıkır kıkırdıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt çok fazla dizele göre. Kasıp 17km sürsem 3.2 yakalarım. Uzun vadeli tüketim koyun, bir faydası olsun.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Detaylı bilgim yok. Tek bilgim temmuz ayında %7 arttığı.

    Mit 58,2 Prozent waren erneut mehr als die Hälfte aller Neuwagen Benziner (-1,8 %), gefolgt von den Diesel-Pkw (+7,0 %), deren Anteil bei 33,0 Prozent lag. 21.560 Neuwagen mit Hybridantrieb bewirkten ein Plus von 59,0 Prozent und einen Anteil von 6,5 Prozent (darunter 3.270 Plug-in-Hybride (1,0/+5,8 %)).
    www.kba.de
    Kraftfahrt-Bundesamt - Fahrzeugzulassungen - Pressemitteilung Nr. 18/2019 - Fahrzeugzulassungen im Juli 2019
    https://www.kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/2019/Fahrzeugzulassungen/pm18_2019_n_07_19_pm_komplett.html?nn=2141748




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    ok, adet bazında %7'den bahsediyorsunuz siz, geçen ay satılan dizel araç sayısından bu ay satılan dizel araç sayısı %7 fazla. yaklaşık 8 bin adetlik bir artış söz konusu ancak yıl içinde böyle dalgalanmalar normal ve bunun yanında dediğim etki var. Bundan makro bir sonuç çıkartılamaz. Aylık satış rakamlarının 330 binlerde gezdiği bir pazarda 8 bin araç toplamda %2,5 demek. Daha önceki aylara hatta geçmiş yıllara bakarsanız benzer dalgalanmalar her zaman mevcut. İlk mesajınızdaki %7'yi pazarda oransal bir değişim olarak algılamıştım ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 19 Ağustos 2019; 13:51:3 >
  • Avrupa'da geniş bir doğal gazlı araç portföyü var, keşke bize de gelse sonuçta ülke genelinde doğal gaz hatlarımız mevcut.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Geçen ay değil de geçen yıl aynı aya göre %7 artış.

    Diğer dediğinizde haklısınız. Dizele olan talep çok düşüyor. Diğer ülkelerde daha fazla. İngilterede düşüş %20lerde.
  • Az yakması tercih için yeterli bir kriter değil elbette. Senede yaptığın km'ye bakarsın, kendini kısa vadede kurtarıyorsa alırsın. Bu sıfır için geçerli bir durum tabi.

    İkinci elde de fiyat farkı var elbette ama özellikle 7-10 yaşını geçmiş 200-250 bini devirmiş dizeller biraz riskli, iyi ölçüp biçmek bakmak lazım. Çünkü bizim millet dizel kullanmayı, özellikle de turbo dizel kullanmayı bilmez. Araba pompa yesin, enjektör yesin, turboyu kucağa versin diye elinden geleni yaparlar. Saatli bomba misali döner dolaşır bi' tarafında patlar onun masrafı! Her araç için bu riskler elbette var ama dizelde daha çok öne çıkıyor bu durum. 5 sene önce 2002 model pejo 307'nin 5000 tl pompa+enjektör masrafını sırtlayıp arabadan soğuyup sattıktan sonra bir daha dizele yanaşmadım. Benzinlide lpg şansın var, çok mu yakıyor taktırırsın güzel bir lpg sistemi, zamanında bakımlarını da yaparsın binersin abi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    7/24 forum ile kalkıp yatmıyoruz herhalde. Unutmuş olabilme ihtimalimiz yok mu ismi eklemeyi? Siz yakmış olabilirsiniz yukarıda da belirtim hızınız düşük demek ki.

    200 bin km de disk değiştiren, yine 200 bin km baskı balatayı kullanan birisiyim, araç kullanamadıkları gereksiz fren çoğu kullanıcı yapıyor. O yüzden yarım yeri geliyor 1 lt fazladan tüketim olarak buraya yazıyorum.

    Ama burada tüketen de yazan da aynı kişi, ben bu araç ile 6 lt tüketirsem benzinde 10 lt tüketirim demek emin olmadan,direksiyona oturmadan konuşmak oluyor. Benzinli aracın % 40 daha fazla tüketime sahip olduğunu nereden çıkarttınız peki? Siz 6 lt yakıyorsanız benzinli de yaksın yaksın 8 lt o ağırlıktaki araçta. Kendi aracım az yakar benim aracım harici hepsi aşırı yakar anlayışı benim karşı olduğum.

    Bir tutturmuşsunuz dizel çok az yakıyor hayır çok az yakmıyor artık,teknolojiyi biraz yakından takip etmek gerekli. Ayrıca otomatik şanzıman teknolojisinde de eski de kalmışsınız. Güncel otomatikler tam tersi daha az yaktırıyorlar araca. Aynı aracın 9 otomatik değil manuel versiyonunu kullan ki 6 vites olacak bu verileri yakalaman imkansızdı.

    Siz en baba demediniz "Kendi surusumle ankarada akici sikisik trafikte 4lt yi gecmiyordu" arkadaşta diyor ki ben daha fazla yakıyorum. Demek ki sizden daha zorlu bir trafik ortamında kullanıyor bu aracı yani akıcı olmayan sıkışık trafikte kullanıyor ki İstanbul için normal bir durum zaten. Israr ile neyini kabul etmiyorsunuz ki? Garip olan bu.
    Yuksek suratle gittim demedim en basinda zaten, arac zorlansa da dizel yakit tuketiminde ucup kacmiyor benzin/lpg gibi dedim. ha ayni aracla ankara/karabuk arasi gidis gelis ortalamam da 6lt benim, ki hicbir bayirda vs. hiz kesmeden sabit 132km ile geciyorum otobani. devlet yollarinda da hizim genelde 115-120 oluyor tam ceza siniri yani. daha merak ederseniz ankara/bodrum gidis donusu 6.3l o da bahsettigim sekilde 120 sabit mumkun oldugu surece. 1 saat kadar mola dahil 8 saat 15 dk civari surmustu o yol.

    Ben size bilmiyorsunuz demedim zaten, cogunluk vites ve fren kullanmayi bilmedigi icin otomatik az yakiyor dedim.

    ayni aracin biraz eski kasa da olsa benzin/lpg lisi de var elimin altinda neyseki, daha once karsilastirdigim ayni yollarda oran olarak ne kadar fazla yaktigini iyi biliyorum yani dizele gore. eminim siz de benzin/lpg motorlarinin sartlar zorlastiginda yakiti dizelden daha kolay icmeye basladigini biliyorsunuzdur.

    isim ve hobim geregi guncel teknolojileri takip ediyorum merak etmeyin. hatta bir cogunun calisma prensibini de biliyor, ogretmek amacli modellemelerini yapiyorum. vites sayisindaki artis belli bir noktaya kadar uzun yolda kar saglasa da araclari surekli uzun yolda ve yuksek suratte kullanmiyoruz malum.

    parca parca cevap verdim bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bunların hiçbirisine itirazımız yok ta peki anlamamız gereken ne bu yazılanlardan

    Ben hiçbirşey anlamadım. Eksi kasa benzinli aracı bilirim, şimdi kullandığım aracı biliyorum. Kullanıyoruz işte tüketimim bu, kesin benim araç bu tüketirse benzinli araçlarda bunu tüketir çünkü eski aracım bunu tüketiyor. Hayatın içinden bir anıdan öteye gitmiyor yazılanlar.

    CR-V dizel otomatik özel bir araç,en başta şanzımanı tam bir yakıt ekonomisi canavarı. Karşılaştıracaksanız ben de diyorum ki az mantıklı araçları karşılaştırın o zaman benzinli araçların çok yakmadığını göreceksiniz. Örneğin benzinli 9 ileri otomatik şanzımanlı CRV olsa idi o zaman benzinli ile dizel arasındaki farkı görürdünüz. Madem böyle bir araç üretim de yok Renault Kadjar 1.3lt TCE EDC, Nissan QQ 1.3 DIG-T, VW Tiguan 1.5lt TSI DSG gibi araçlar ile karşılaştırmak lazım. Bu araçlar hiçte öyle 10 lt yakmazlar sizin dizelin 6 lt yaktığı yolda.

    Yine başka örneklerden gidersek;

    Clio 1.5 dizel vs İbiza 1.2 TSİ veya Polo TSİ

    Megane dizel otomatik vs Jetta benzinli otomatik vs vs işte.

    Sonra kızıyorsunuz eleştirince, yok işte bu kadar kullanım tecrübesi çoğu kullanıcı da. Biraz eski kasa ile olmuyor bu işler şanzıman teknolojisi çok gelişti ve benzinli motor teknolojisi de yerinde durmuyor. Eski kasa Corolla ile yeni kasa Corolla görünüşte aynı motor, 1.6 lt atmosferik ünite beygir bile aynı ama güncel kasada motoru çok ciddi anlamda ele alıp geliştirmişler aynı şart ve kullanımda 2 lt kadar önceki nesil motora göre ekonomik. Çok ciddi farklar bunlar. Az biraz eski bu kadar fark edebiliyor işte günümüzde. Bilmeyen amaaaan atmosferik önceki kasa da kullanılan aynı motor ben de var 8 lt yakar diyor. Ama bir test yapıyoruz sonra yapma ya oluyor. Ben defalarca farklı marka ve modeller de bu diyologları yaşadığım için birebir artık alıştım.




  • Benzin + LPG tamam da benim ilk tercihim bu olurdu benzinli arabanın neyini savunuyorsunuz ya.

    Arabam yok ikinci el bakiyorum arkadaşlar benzinli arabalarını ya kenarda yatırıyor ya da LPG taktırdiklari için benzinli arabalara bakmıyorum bile.

    Dizelin benzinliye göre muazzam torku bassan bile benzinli kadar yakmayacagin gerçeği insanı cezbediyor.
    Benzinli arabayı at arabası gibi kullanicanki cep yakmasin. Ama bakım maliyeti yüksekliği bir de riski adamı korkutuyor.

    Sıfırda dizel ikinci el de benzin+ lpg candır.
    İkinci elde bile senede bilmem kaç km yapacağına bakmam sadeve tanıdığım birisinden dizel alirim. Senede su kadar km yaparsan dizel al yoksa alma diyolar ne alaka? Pahalı alınca yine pahalı satıyorsun bişey değişmiyor piyasa belli. Senede 500 km mi yapicaz sanki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jaguar19 -- 19 Ağustos 2019; 14:40:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben dizel aracı seviyorum yanlış anlaşılmasın En iyi müşterilerim dizel sahipleri. Sanayi de en iyi parayı onlar bırakıyor çünkü. Hele bu bakımı üç kuruşa yaptıranları daha çok seviyorum,150 bin km gelmeden enjektör dahil 10 -15 bin TL fatura iyi işcilik bırakıyor.

    Benim ustam var Amerikan araçlarına o da çok sever, 2.7 dizel araca belli km'lerde enjektör ayarı yapar alır 2-3 bin TL hatta daha fazlasını %100 kar sonuçta değişen birşey yok. Dizel sanayici için candır. Hibrit araçlar ise can düşmanı özellikle Toyota'nınkiler de bozulacak birşey yok
  • Bu dizel arizalari bakimi vs iki kati kar etti firmalar. Heleki bizde benzin pahali oldugundan satarkende fiyat farkini iyice actilar birde ordan kar ettiler. Ama simdi ab de dizel latlamasi gibi elektrikli arac patlamasi oluyor hatta daha da buyuk olay olacak. Su anda sifir araba almak bike mantik disi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    anladik c-rv yi begenmediniz ozaman 2018 1.4tsi dsg golf vs 2015 1.6tdi rapid manuel yapalim. Pes pese ankara/bodrum yaptik geri donusleri saymiyorum ayri ayriydi. ozellikle karsilastirmak icin sifirlandi araclar, hiz yasal siniri asmadan 120 civari ortalamasi 90-95 dir sanirim gecmis zaman. gelelim tuketimlere, golf 5.6 rapid 4.3 yani lt bazinda yaklasik %30 daha fazla yakmis golf. birde 1.4 olani bu, 1.0 ya da 1.2 olsa daha da yakacak mecbur uzun yolda. ama siz takmissiniz bilmiyorsun, yok sahsi deneyim vs. ya arkadas piyasadaki hemen her araci kullandim, eskisi yenisini de biliyorum hala teknoloji soyle oldu boyle oldu demeyin. daha ne yapayim konsept arac mi deneyeyim size begendirmek icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizeli çok sevmesem de dizel aldım... Bazı arkadaşların dediği gibi her araçta dizel benzinli fakı 20-30 binlerde olmuyor. Jeep sayfasında fiyat listesine bakın; jeep renegade'in longitude donanımında 1.3 benzinli ile 1.6 dizel arasındaki fark sadece 5 bin tl. Ben şimdi neden gidip benzinlisini alayım...Üstelik boş ağırlığı 1500kg olana aracımın 5bin km ortalaması(yaklaşık %80'i uzun yol) 6.1 lt ve 10bin km den sonra daha da azalacağını düşünüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr. Decent

    Avrupa'da geniş bir doğal gazlı araç portföyü var, keşke bize de gelse sonuçta ülke genelinde doğal gaz hatlarımız mevcut.
    VW Polo'nun CNG versiyonu geçenlerde satışa sunuldu Avrupa'da. Şu an Türkiye'deki doğalgaz fiyatlarına göre (ki yasa gereği istasyonda dolum yapıldığında belli bir vergisi va ve bu da dahil) kilometrede 13 kuruş gibi bir maliyeti var.

    Bir de Renault, Megane ve Clio'nun hibrit ve plug-in hibrit versiyonlarını sunacak yakında. Ayrıca Avrupa'da ZOE'nin de başarısı iyi. Diğer Avrupa otomobil üreticileri bu konularda hızlı ataklar yapar gibi geliyor bana.

    Ülkelerin/birliklerin emisyon direktifleri giderek katılaşıyor ve bunun etkilerini hiç bilmiyorsak bile otomobil üreticilerinin yaptıkları hamlelerle görebiliyoruz. Yani yakın zamanda, benzinli-dizel değil de, daha ziyade doğalgazlı-hibrit(plug-in hibrit)-elektrikli şeklinde konular gündeme gelir. Tabi, Türkiye bu konulara ne zaman ayak uydurabilir onu bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Motor verimliliği ve Termal verimlilik farklı kavramlar Detaylı inceleyiniz.

    1.6 dizel teki fiili tüketim 6.2 lt iken 1.6 turbo benzinli 225hp de 8.3 litre.

    Yarı yarıya olmadı galiba

    Ek bilgi, 1.6 225 hp olan aracın 2.0 dizel versiyonu benzinli ile hemen hemen aynı tüketime sahip.
    Ülkemizdeki vergi farkı olmasa dahi, pek bir anlamı yok bu durumda.
    Motor hacimleri küçülüyor ve küçülmeye devam edecek çünkü ağırlıkların azalması otomotivde birinci hedef. Üç silindirli motorların artması gibi..
    O nedenle 2.0 olsun ama aynı gücü üretsin rahat olsun mantığı tarih oldu.
    Ford eco boost, PSA Puretech motorları bu noktada iyi örnekler.

    Eskiden 1.6 çekmez 2 olsun, 1.4 gitmez 1.6 olsun vardı ki hala bu fikirde olan kullanıcılar var ülkemizde..

    Motor hacmi önemlidir ama tek etken değildir

    Fakat şöyle bir gerçek var, avruoada dizel satışı yasaklandığında üretim hatları ve argesi, yatırımın ekonomik ömrü ona göre hesaplanan miktardaki dizel motorlu araçlar ülkemize pompala ancak. Ve diğer üçüncü dünya ülkelerine.
    TR olarak dizel devam edeceğiz ta ki birileri uyanıp, çevreyi düşünmeye başladığı zaman. (öyle bir gün olur mu pek emin olamadım tabi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 19 Ağustos 2019; 16:22:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    evet ama fazladan verdiginiz 20.0000 liranin 70 80.000 km yapana kadar getirisini de koyarsaniz o rakamin 150.0000 km lere dayandigini goreceksiniz. benzinli alsaydiniz cebinizde fazladan bi 20 olacakti ve size bir sekilde getirisi olacakti. olmasa bile varsaymaniz lazim. veya krediyi 20 eksik cekmis olacaktiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rapid ve Golf tüketim değerleri normal. Ona itiraz yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Benim aracım 2013 Clio Touch 1.5 dci 90bg idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.