Şimdi Ara

Araç Kamerası G90-7S incelemesi - Ambarella A7 + Gps =67 $ (107. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.587
Cevap
65
Favori
86.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 105106107108109
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OlguErhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    son bir seçenek aklımı karıştırdı: dome gs98c. buna ne dersiniz mini 0806 mı bu mu? ikisi de aynı fiyat aralığında o yüzden fiyat kıstas değil

    0806 çünkü işlemci üzerinde extra soğutucusu ve sıcaklara dayanıklı olması açısından havalandırmalı bir kasa yapısına sahip.

    hocam öncelikle teşekkür ederim, gearbest'te şu an 84.99 USD. alıyorum öyleyse?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    quote:

    Orijinalden alıntı: OlguErhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    son bir seçenek aklımı karıştırdı: dome gs98c. buna ne dersiniz mini 0806 mı bu mu? ikisi de aynı fiyat aralığında o yüzden fiyat kıstas değil

    0806 çünkü işlemci üzerinde extra soğutucusu ve sıcaklara dayanıklı olması açısından havalandırmalı bir kasa yapısına sahip.

    hocam öncelikle teşekkür ederim, gearbest'te şu an 84.99 USD. alıyorum öyleyse?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    Selam arkadaşlar

    Yol kamerası arıyorum
    Marka model tavsiyesi yapar misiniz lütfen
    Fiyat performans lideri kamera hangisi???

    Aradigim özellikler
    GPS ile hiz göstergesi videoda gösterilsin
    Serit takip sistemi olsun ldvs mi neydi adı
    170 derece olmasi iyiyse olsun
    Pill Kapasitör lu farkı nedir artisi eksisi nedir

    Cevaplarsaniz sevinirim

    Güncel fp lideri hangisi

    imzamda ki gs98c tavsiye ederim linke tıklayıp konuyu inceleyin lütfen
  • @OlguErhan, @engin_er_26

    Olgu Bey ve Engin Bey merhabalar.

    Araç içi kamera almak istiyorum ve şu an "Dome G90 - 7S GS90C" ile "DOME GS98C" arasında kararsız kaldım.

    İlgili kameralarla ilişkin açtığınız konulardan anladığım kadarıyla iki kamera da kapasitörlü değil. İki kamera arasında, 100mAhlık batarya farkı, 98C'nin 170 değil de 178 derecelik bir açıya sahip olmasıyla gps aparatının vantuza bütünleşik olması dışında ciddi bir fark yok. Yanılıyorsam düzeltin.

    Bunun yanı sıra, 98C'nin, Engin Beyin açtığı konudan öğrendiğim kadarıyla, gps problemi söz konusu.

    Sorularımı sıralı sormak daha iyi olur düşüncesindeyim.

    1. Öncelikle Ankara'da yaşıyorum. Her ne kadar bu yaz hayli sıcak geçse de bir İstanbul, İzmir değil Ankara. Buna karşın aracım siyah renkte. Bu bağlamda kapasitörlü bir kamera almam gerekir mi? Akşam eve girerken ve sabah iş yerine geldiğimde araçta bu tarz şeyeri pek tutmam, en kötü torpido gözüne koyarım. Ancak arabamın siyah olması nedeniyle 1 saatlik hatta daha az sürelerde dahi çok ciddi araç içi ısınma oluyor.

    Kapasitörlü kameranın sıcağa dayanıklılık dışında (pil ömrü gibi) bir artısı var mıdır?

    2. Kapasitörlü olması (özellikle arabamın siyah olması nedeniyle) gerekir diyorsanız G1WC ile A118C arasında tavsiyeniz hangisi olur.

    3. Kapasitörlü olması ciddi bir fark oluşturmuyorsa, tercihte zorlandığım iki kameradan hangisini tavsiye edersiniz. Elektronik aygıtlara merakım olmakla birlikte kablo uzatma, lehimleme gibi işlemlere çok uzağım. Bu durumu göz önünde bulundurarak hangisini tavsiye edersiniz.

    4. Yüksek rakamlara çıkmam mümkün değil. İlk defa kullanacağım için daha uygun fiyatlı olanlardan başlamak daha iyi diye düşünüyürum. Bununla birlikte, bütçemi biraz zorlayarak Panorama X2'nin klonu olduğunu belirttiğiniz 180 dolarlık kamerayı almak daha mı iyi olur?

    Not:

    Bu arada faydalı olur düşüncesiyle beni araç içi kamera alma düşüncesine sevk eden ve bana bunun artık bir zorunluluk olduğunu düşündüren, biri kendi başımdan geçen iki olayı da anlatmak istiyorum.

    İlk olay abimin bana anlattığı ve tanıdığı birinin başına gelmiş bir olay. Olayı duyunca kamera almaya karar vermiştim. Olayda, söz konusu tanıdığın, önüne intihar etmek amacıyla atlayan birine çarpması sonucu ölüm gerçekleşiyor ve hakkında kamu davası açılıyor tanıdığın. Hakkında ceza istenen söz konusu kişinin davadan beraat etmesinin tek sebebi aracında araç içi kamera olması. Kendi ifadesiyle, aracımın içinde kamera olmasaydı, önüme atlayan kişinin intihar etme niyetiyle atladığını kimseye anlatamazdım. ( Bu noktada yayaya çarpma hususunda Yargıtay Ceza Genel Kurulu'nun evlere şenlik kararı da göz önünde tutulursa imkansız.)

    Bu olayı duyduktan sonra kamera almaya karar verdim. Zira ihtilaf çözümü vs. bir yana (bunlar benim için ikincil şeyler), en çok korktuğum şey yayaya çarpmak.

    Ancak sakınılan göze çöp batıyor işte. Geçtiğimiz hafta araç içi kamera araştırırken, almanın planlarını yaparken yayaya çarptım. Artık büyük şehirlerde trafik terönünün önemli parçası haline gelen yaya terörü ciddi önlemler alınması gereken bir konu. Çünkü özellikle araba kullanmayan dolayısıyla arabayı, kullanımını bilmeyen yayalar çok bilinçsiz hareket edebiliyorlar.

    Şehir içinde 40 -50 km hızla ilerlerken, orta şeritteki otobüsün önünden önüme fırlayan yayaya, özellikle kendisinin panikle kaçmaya çalıştığım tarafa koşması nedeniyle aynadan çarptım. Çarpmanın etkisiyle çarptığım kişi yere düştü ve başını yere çarptığını söyledi. Çok şükür ki kolundaki doku ezilmesi dışında bir problem çıkmadı. Aynanın kırılması, kapıda hafif göçük oluşması umrumda olmadı, zira yayaya çarpmayı bu kadar ucuz atlatmaktan daha önemli hiçbir şey yok.

    Çarpma sonrası motosikletli asayiş ekipleriyle, olaya tanık olan bir çift yanımıza geldi. Çarptığım hanımefendi dalgın olduğunu bununla birlikte yeşilde geçtiğini düşündüğünü söyledi. Halbuki yeşil ışık araçlara yanalı 4 saniye falan olmuştu. Yayaya kırmızı yanması ile arada geçen süre düşünüldüğünde 6-7 saniyelik bir fark söz konusu. Olaya tanıklık eden çiftteki hanımefendi sağolsun, çarptığım kişiye döndü ve "Yanlışınız var. Bizle siz karşı karşıyaydık. Işık yaya için kırmızı olunca biz durduk siz geçmeye başladınız" dedi. Asayiş ekipleri de durumu görmüşlerdi ve çarptığım bayana şikayetçi olacaksanız trafik polislerini çağıralım ama kusur tamamen sizde deyince çarptığım hanımefendi şikayetçi olmadı. Kendisini hastaneye götürdüm ve çok şükür ciddi bir sağlık sorunu çıkmadı.

    O akşam düşündüm. Ankara Kızılay'da olmasaydı bu kaza; mobese falan olmayan, görgü tanığının olmadığı ve yayanın kusurunu kabul etmediği daha ağır bir kaza olsaydı neyle karşı karşıya kalacaktım. Yayaya çarpmak başlı başına çok zor. Hastanede kontroller yapılırken ya bir şey olursa; akşam yatağa girdiğinizde ya ölseydi, ya daha ciddi bir şey olsaydı gibi sorular başlı başına çok yorucu, yıpratıcı. "Ben suçsuzsam, umrumda olmaz" diyenler olabilir ama öyle basit değil. Ama eğer dediğim senaryoda gerçekleşseydi bu kaza, Yargıtayın yukarda bahsettiğim kararı sonrası kurtuluşumuz pek yoktu. Böyle bir durum çok vahim sonuçlar doğurabilirdi.

    Çok uzattım farkındayım. Kusura bakmayın.

    Herkese iyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yds -- 29 Ağustos 2015; 16:08:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yds

    @OlguErhan, @engin_er_26

    Olgu Bey ve Engin Bey merhabalar.

    Araç içi kamera almak istiyorum ve şu an "Dome G90 - 7S GS90C" ile "DOME GS98C" arasında kararsız kaldım.

    İlgili kameralarla ilişkin açtığınız konulardan anladığım kadarıyla iki kamera da kapasitörlü değil. İki kamera arasında, 100mAhlık batarya farkı, 98C'nin 170 değil de 178 derecelik bir açıya sahip olmasıyla gps aparatının vantuza bütünleşik olması dışında ciddi bir fark yok. Yanılıyorsam düzeltin.

    Bunun yanı sıra, 98C'nin, Engin Beyin açtığı konudan öğrendiğim kadarıyla, gps problemi söz konusu.

    Sorularımı sıralı sormak daha iyi olur düşüncesindeyim.

    1. Öncelikle Ankara'da yaşıyorum. Her ne kadar bu yaz hayli sıcak geçse de bir İstanbul, İzmir değil Ankara. Buna karşın aracım siyah renkte. Bu bağlamda kapasitörlü bir kamera almam gerekir mi? Akşam eve girerken ve sabah iş yerine geldiğimde araçta bu tarz şeyeri pek tutmam, en kötü torpido gözüne koyarım. Ancak arabamın siyah olması nedeniyle 1 saatlik hatta daha az sürelerde dahi çok ciddi araç içi ısınma oluyor.

    Kapasitörlü kameranın sıcağa dayanıklılık dışında (pil ömrü gibi) bir artısı var mıdır?

    2. Kapasitörlü olması (özellikle arabamın siyah olması nedeniyle) gerekir diyorsanız G1WC ile A118C arasında tavsiyeniz hangisi olur.

    3. Kapasitörlü olması ciddi bir fark oluşturmuyorsa, tercihte zorlandığım iki kameradan hangisini tavsiye edersiniz. Elektronik aygıtlara merakım olmakla birlikte kablo uzatma, lehimleme gibi işlemlere çok uzağım. Bu durumu göz önünde bulundurarak hangisini tavsiye edersiniz.

    4. Yüksek rakamlara çıkmam mümkün değil. İlk defa kullanacağım için daha uygun fiyatlı olanlardan başlamak daha iyi diye düşünüyürum. Bununla birlikte, bütçemi biraz zorlayarak Panorama X2'nin klonu olduğunu belirttiğiniz 180 dolarlık kamerayı almak daha mı iyi olur?

    Not:

    Bu arada faydalı olur düşüncesiyle beni araç içi kamera alma düşüncesine sevk eden ve bana bunun artık bir zorunluluk olduğunu düşündüren, biri kendi başımdan geçen iki olayı da anlatmak istiyorum.

    İlk olay abimin bana anlattığı ve tanıdığı birinin başına gelmiş bir olay. Olayı duyunca kamera almaya karar vermiştim. Olayda, söz konusu tanıdığın, önüne intihar etmek amacıyla atlayan birine çarpması sonucu ölüm gerçekleşiyor ve hakkında kamu davası açılıyor tanıdığın. Hakkında ceza istenen söz konusu kişinin davadan beraat etmesinin tek sebebi aracında araç içi kamera olması. Kendi ifadesiyle, aracımın içinde kamera olmasaydı, önüme atlayan kişinin intihar etme niyetiyle atladığını kimseye anlatamazdım. ( Bu noktada yayaya çarpma hususunda Yargıtay Ceza Genel Kurulu'nun evlere şenlik kararı da göz önünde tutulursa imkansız.)

    Bu olayı duyduktan sonra kamera almaya karar verdim. Zira ihtilaf çözümü vs. bir yana (bunlar benim için ikincil şeyler), en çok korktuğum şey yayaya çarpmak.

    Ancak sakınılan göze çöp batıyor işte. Geçtiğimiz hafta araç içi kamera araştırırken, almanın planlarını yaparken yayaya çarptım. Artık büyük şehirlerde trafik terönünün önemli parçası haline gelen yaya terörü ciddi önlemler alınması gereken bir konu. Çünkü özellikle araba kullanmayan dolayısıyla arabayı, kullanımını bilmeyen yayalar çok bilinçsiz hareket edebiliyorlar.

    Şehir içinde 40 -50 km hızla ilerlerken, orta şeritteki otobüsün önünden önüme fırlayan yayaya, özellikle kendisinin panikle kaçmaya çalıştığım tarafa koşması nedeniyle aynadan çarptım. Çok şükür ki kolundaki doku ezilmesi dışında bir problem çıkmadı. Aynanın kırılması, kapıda hafif göçük oluşması umrumda olmadı, zira yayaya çarpmayı bu kadar ucuz atlatmaktan daha önemli hiçbir şey yok.

    Çarpma sonrası motosikletli asayiş ekipleriyle, olaya tanık olan bir çift yanımıza geldi. Çarptığım hanımefendi dalgın olduğunu bununla birlikte yeşilde geçtiğini düşündüğünü söyledi. Halbuki yeşil ışık araçlara yanalı 4 saniye falan olmuştu. Yayaya kırmızı yanması ile arada geçen süre düşünüldüğünde 6-7 saniyelik bir fark söz konusu. Olaya tanıklık eden çiftteki hanımefendi sağolsun, çarptığım kişiye döndü ve "Yanlışınız var. Bizle siz karşı karşıyaydık. Işık yaya için kırmızı olunca biz durduk siz geçmeye başladınız" dedi. Asayiş ekipleri de durumu görmüşlerdi ve çarptığım bayana şikayetçi olacaksanız trafik polislerini çağıralım ama kusur tamamen sizde deyince çarptığım hanımefendi şikayetçi olmadı. Kendisin hastaneye götürdüm ve çok şükür ciddi bir sağlık sorunu çıkmadı.

    O akşam düşündüm. Ankara Kızılay'da olmasaydı bu kaza, mobese falan olmayan, görgü tanığının olmadığı ve yayanın kusurunu kabul etmediği ve daha ağır bir kaza olsaydı neyle karşı karşıya kalacaktım. Yayaya çarpmak başlı başına çok zor. Hastanede kontroller yapılırken ya bir şey olursa, akşam yatağa girdiğinizde ya ölseydi, ya daha ciddi bir şey olsaydı soruları başlı başına çok yorucu, yıpratıcı. Ben suçsuzsam umrumda olmaz diyenler olabilir ama öyle basit değil. Ama eğr dediğim senaryoda gerçekleşseydi bu kaza, Yargıtayın yukarda bahsettiğim efsane kararı sonrası kurtuluşumuz pek yoktu. Böyle bir durum çok vahim sonuçlar doğurabilirdi.

    Çok uzattım farkındayım. Kusura bakmayın.

    Herkese iyi günler.






    Merhaba

    Ben de araştırıyorum bu kameralardan
    Biran once de almak istiyorum inşaallah
    Kaza ve sonrasinda yasanan psikolojik etkileri 3-5 ten daha fazla yoruyor insanı. zihni yoruyor.

    Yol kameram sayesinde aracima carpan minibusu buldum uc bes biseler aldım.polis çağırıp kaydi izlettim tutanak tutturdum kaçtığına dair
    Baska kazada kavsaga yavas girdigim kamerada net sekilde görünmesine rağmen carpan polis raporu tutan da polis olunca kavsaga girerken hiz azaltmamak maddesine dayanarak bana kusur yazmış. yav kardeşim kanunda duracaksın kavsakta diye bir madde var mi yok ee niye durayim.durduğunu gorsem sen %100 haklisin derdim diyor. Videoda hiz gösterilmiyor bendeki kamerada hizi azalttim diye ispat edemiyorum.zaten kafaya takmis kusurun birazini bana yazacak ya isine geldiğini görüyor.
    Ayrıntı ozellik sanilan gps de haksiz durumdan hakli duruma geçmeye yardımcı diyebiliriz.karsidaki şahıs yol ver levhasına uymuyor bana carpan da o .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    Selam arkadaşlar

    Yol kamerası arıyorum
    Marka model tavsiyesi yapar misiniz lütfen
    Fiyat performans lideri kamera hangisi???

    Aradigim özellikler
    GPS ile hiz göstergesi videoda gösterilsin
    Serit takip sistemi olsun ldvs mi neydi adı
    170 derece olmasi iyiyse olsun
    Pill Kapasitör lu farkı nedir artisi eksisi nedir

    Cevaplarsaniz sevinirim

    Güncel fp lideri hangisi

    imzamda ki gs98c tavsiye ederim linke tıklayıp konuyu inceleyin lütfen

    Konuyu inceledim

    Ldws
    Fcws

    Ozelliklerinin anlami nedir?
    Cihazdaki Gps sorunu ozetle nedir cozumu var mi yoksa firmanin insafına mi kalırız

    Fiyat olarak en ucuza nerden bulabiliriz?
    Arka cama da düşünüyorum 2 tane alinca fiyatta indirim yapan yer var mi

    2560x1080 30 fps mi çekiyor
    1080 60 fps cekim modu var mi

    Kusur olarak neyi sayabilirsiniz bu makine ile ilgili




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    Selam arkadaşlar

    Yol kamerası arıyorum
    Marka model tavsiyesi yapar misiniz lütfen
    Fiyat performans lideri kamera hangisi???

    Aradigim özellikler
    GPS ile hiz göstergesi videoda gösterilsin
    Serit takip sistemi olsun ldvs mi neydi adı
    170 derece olmasi iyiyse olsun
    Pill Kapasitör lu farkı nedir artisi eksisi nedir

    Cevaplarsaniz sevinirim

    Güncel fp lideri hangisi

    imzamda ki gs98c tavsiye ederim linke tıklayıp konuyu inceleyin lütfen

    Konuyu inceledim

    Ldws
    Fcws

    Ozelliklerinin anlami nedir?
    Cihazdaki Gps sorunu ozetle nedir cozumu var mi yoksa firmanin insafına mi kalırız

    Fiyat olarak en ucuza nerden bulabiliriz?
    Arka cama da düşünüyorum 2 tane alinca fiyatta indirim yapan yer var mi

    2560x1080 30 fps mi çekiyor
    1080 60 fps cekim modu var mi

    Kusur olarak neyi sayabilirsiniz bu makine ile ilgili

    konuyu iyi incelememişsiniz, inceleseydiniz tüm sorularınızın cevabını konu içerisinde bulabilirdiniz. en ucuz gearbest.com dan alırsınız ve indirim kodu da verildi D.H.özel indirimli satın alma linki de verildi.




  • Arkadaşlar merhabalar. Daha önce GS98C forumuna yazdığım ama cevap alamadığım bir soruyu buraya da yazıyorum, yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkür ederim.

    Geçenlerde park halindeki aracımıza gündüz vakti bir kamyonet vurup kaçmış. Aracın sol tarafındaki kapıyı komple içeri göçertmiş. Etrafta kamera olmadığı için yapan kişiyi tespit edemedik ve bu şerefsiz kişi yüzünden çok ters bir zamanımızda 1000 TL küsür masraf çıktı. Neyse sonuç olarak bunun üzerine zaten aklımda olan araç kamerasını almayı kafaya koydum.

    Gördüğüm kadarıyla ürün trafik çekimlerinde oldukça başarılı ancak benim soracağım soru parking mode hakkında. Yukarıdaki olay yüzünden park halindeki kayıt da benim için çok önemli. Şimdi bu kamerayı park halindeyken 1 fps ile kayıt gibi bir ayar belirlesem veya sadece hareket olunca kayıt yapacak şekilde "motion detection" modunu açsam ne kadar güç çeker? Aküyü hemen bitirir mi? Hiç bu modda deneyen var mı acaba? Görüşlerinizi bildirirseniz çok memnun olurum.




  • babigo kullanıcısına yanıt
    aynen biraz zor,....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitewalker

    Arkadaşlar merhabalar. Daha önce GS98C forumuna yazdığım ama cevap alamadığım bir soruyu buraya da yazıyorum, yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkür ederim.

    Geçenlerde park halindeki aracımıza gündüz vakti bir kamyonet vurup kaçmış. Aracın sol tarafındaki kapıyı komple içeri göçertmiş. Etrafta kamera olmadığı için yapan kişiyi tespit edemedik ve bu şerefsiz kişi yüzünden çok ters bir zamanımızda 1000 TL küsür masraf çıktı. Neyse sonuç olarak bunun üzerine zaten aklımda olan araç kamerasını almayı kafaya koydum.

    Gördüğüm kadarıyla ürün trafik çekimlerinde oldukça başarılı ancak benim soracağım soru parking mode hakkında. Yukarıdaki olay yüzünden park halindeki kayıt da benim için çok önemli. Şimdi bu kamerayı park halindeyken 1 fps ile kayıt gibi bir ayar belirlesem veya sadece hareket olunca kayıt yapacak şekilde "motion detection" modunu açsam ne kadar güç çeker? Aküyü hemen bitirir mi? Hiç bu modda deneyen var mı acaba? Görüşlerinizi bildirirseniz çok memnun olurum.



    En temizi arada bi powerbank kullanmak. Cihazı powerbanke bağlayıp çakmaklıktan powerbanke enerji vermek. Böylece araç kapalıyken cihaz kaydediyorsa enerjiyi powerbankten alır. Şöyle 10400 lük bi power bank bayağı iş görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teachers71 -- 31 Ağustos 2015; 0:15:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teachers71
    En temizi arada bi powerbank kullanmak. Cihazı powerbanke bağlayıp çakmaklıktan powerbanke enerji vermek. Böylece araç kapalıyken cihaz kaydediyorsa enerjiyi powerbankten alır. Şöyle 10400 lük bi power bank bayağı iş görür.

    Öneriniz çok mantıklı. O zaman önce 12V ile şarj olup 5V çıkış veren iyi bir powerbank bulmalıyım. Bir de powerbank'in çıkış akımı (amperi) kameranınki ile aynı veya daha fazla olmalı.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yds

    @OlguErhan, @engin_er_26

    Olgu Bey ve Engin Bey merhabalar.

    Araç içi kamera almak istiyorum ve şu an "Dome G90 - 7S GS90C" ile "DOME GS98C" arasında kararsız kaldım.

    İlgili kameralarla ilişkin açtığınız konulardan anladığım kadarıyla iki kamera da kapasitörlü değil. İki kamera arasında, 100mAhlık batarya farkı, 98C'nin 170 değil de 178 derecelik bir açıya sahip olmasıyla gps aparatının vantuza bütünleşik olması dışında ciddi bir fark yok. Yanılıyorsam düzeltin.

    Bunun yanı sıra, 98C'nin, Engin Beyin açtığı konudan öğrendiğim kadarıyla, gps problemi söz konusu.

    Sorularımı sıralı sormak daha iyi olur düşüncesindeyim.

    1. Öncelikle Ankara'da yaşıyorum. Her ne kadar bu yaz hayli sıcak geçse de bir İstanbul, İzmir değil Ankara. Buna karşın aracım siyah renkte. Bu bağlamda kapasitörlü bir kamera almam gerekir mi? Akşam eve girerken ve sabah iş yerine geldiğimde araçta bu tarz şeyeri pek tutmam, en kötü torpido gözüne koyarım. Ancak arabamın siyah olması nedeniyle 1 saatlik hatta daha az sürelerde dahi çok ciddi araç içi ısınma oluyor.

    Kapasitörlü kameranın sıcağa dayanıklılık dışında (pil ömrü gibi) bir artısı var mıdır?

    2. Kapasitörlü olması (özellikle arabamın siyah olması nedeniyle) gerekir diyorsanız G1WC ile A118C arasında tavsiyeniz hangisi olur.

    3. Kapasitörlü olması ciddi bir fark oluşturmuyorsa, tercihte zorlandığım iki kameradan hangisini tavsiye edersiniz. Elektronik aygıtlara merakım olmakla birlikte kablo uzatma, lehimleme gibi işlemlere çok uzağım. Bu durumu göz önünde bulundurarak hangisini tavsiye edersiniz.

    4. Yüksek rakamlara çıkmam mümkün değil. İlk defa kullanacağım için daha uygun fiyatlı olanlardan başlamak daha iyi diye düşünüyürum. Bununla birlikte, bütçemi biraz zorlayarak Panorama X2'nin klonu olduğunu belirttiğiniz 180 dolarlık kamerayı almak daha mı iyi olur?

    Not:

    Bu arada faydalı olur düşüncesiyle beni araç içi kamera alma düşüncesine sevk eden ve bana bunun artık bir zorunluluk olduğunu düşündüren, biri kendi başımdan geçen iki olayı da anlatmak istiyorum.

    İlk olay abimin bana anlattığı ve tanıdığı birinin başına gelmiş bir olay. Olayı duyunca kamera almaya karar vermiştim. Olayda, söz konusu tanıdığın, önüne intihar etmek amacıyla atlayan birine çarpması sonucu ölüm gerçekleşiyor ve hakkında kamu davası açılıyor tanıdığın. Hakkında ceza istenen söz konusu kişinin davadan beraat etmesinin tek sebebi aracında araç içi kamera olması. Kendi ifadesiyle, aracımın içinde kamera olmasaydı, önüme atlayan kişinin intihar etme niyetiyle atladığını kimseye anlatamazdım. ( Bu noktada yayaya çarpma hususunda Yargıtay Ceza Genel Kurulu'nun evlere şenlik kararı da göz önünde tutulursa imkansız.)

    Bu olayı duyduktan sonra kamera almaya karar verdim. Zira ihtilaf çözümü vs. bir yana (bunlar benim için ikincil şeyler), en çok korktuğum şey yayaya çarpmak.

    Ancak sakınılan göze çöp batıyor işte. Geçtiğimiz hafta araç içi kamera araştırırken, almanın planlarını yaparken yayaya çarptım. Artık büyük şehirlerde trafik terönünün önemli parçası haline gelen yaya terörü ciddi önlemler alınması gereken bir konu. Çünkü özellikle araba kullanmayan dolayısıyla arabayı, kullanımını bilmeyen yayalar çok bilinçsiz hareket edebiliyorlar.

    Şehir içinde 40 -50 km hızla ilerlerken, orta şeritteki otobüsün önünden önüme fırlayan yayaya, özellikle kendisinin panikle kaçmaya çalıştığım tarafa koşması nedeniyle aynadan çarptım. Çarpmanın etkisiyle çarptığım kişi yere düştü ve başını yere çarptığını söyledi. Çok şükür ki kolundaki doku ezilmesi dışında bir problem çıkmadı. Aynanın kırılması, kapıda hafif göçük oluşması umrumda olmadı, zira yayaya çarpmayı bu kadar ucuz atlatmaktan daha önemli hiçbir şey yok.

    Çarpma sonrası motosikletli asayiş ekipleriyle, olaya tanık olan bir çift yanımıza geldi. Çarptığım hanımefendi dalgın olduğunu bununla birlikte yeşilde geçtiğini düşündüğünü söyledi. Halbuki yeşil ışık araçlara yanalı 4 saniye falan olmuştu. Yayaya kırmızı yanması ile arada geçen süre düşünüldüğünde 6-7 saniyelik bir fark söz konusu. Olaya tanıklık eden çiftteki hanımefendi sağolsun, çarptığım kişiye döndü ve "Yanlışınız var. Bizle siz karşı karşıyaydık. Işık yaya için kırmızı olunca biz durduk siz geçmeye başladınız" dedi. Asayiş ekipleri de durumu görmüşlerdi ve çarptığım bayana şikayetçi olacaksanız trafik polislerini çağıralım ama kusur tamamen sizde deyince çarptığım hanımefendi şikayetçi olmadı. Kendisini hastaneye götürdüm ve çok şükür ciddi bir sağlık sorunu çıkmadı.

    O akşam düşündüm. Ankara Kızılay'da olmasaydı bu kaza; mobese falan olmayan, görgü tanığının olmadığı ve yayanın kusurunu kabul etmediği daha ağır bir kaza olsaydı neyle karşı karşıya kalacaktım. Yayaya çarpmak başlı başına çok zor. Hastanede kontroller yapılırken ya bir şey olursa; akşam yatağa girdiğinizde ya ölseydi, ya daha ciddi bir şey olsaydı gibi sorular başlı başına çok yorucu, yıpratıcı. "Ben suçsuzsam, umrumda olmaz" diyenler olabilir ama öyle basit değil. Ama eğer dediğim senaryoda gerçekleşseydi bu kaza, Yargıtayın yukarda bahsettiğim kararı sonrası kurtuluşumuz pek yoktu. Böyle bir durum çok vahim sonuçlar doğurabilirdi.

    Çok uzattım farkındayım. Kusura bakmayın.

    Herkese iyi günler.






    Aynen benimde en korktuğum şey ölümlü - yaralanmalı kazalar. Özellikle yaralanma durumlarında bizim insanımız malesef nasıl para koparırım nasıl tazminat alırım ona bakıyor

    Benimde arkadaşımın başına gelen şurada yazdığım olay :http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=74988670 mahkemesi hala devam ediyor.

    GS90C yi ben kullandım memnun kaldım GS98C hakkında bilgiler @engin_er_26 ( hüseyin abi ) de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitewalker

    quote:

    Orijinalden alıntı: teachers71
    En temizi arada bi powerbank kullanmak. Cihazı powerbanke bağlayıp çakmaklıktan powerbanke enerji vermek. Böylece araç kapalıyken cihaz kaydediyorsa enerjiyi powerbankten alır. Şöyle 10400 lük bi power bank bayağı iş görür.

    Öneriniz çok mantıklı. O zaman önce 12V ile şarj olup 5V çıkış veren iyi bir powerbank bulmalıyım. Bir de powerbank'in çıkış akımı (amperi) kameranınki ile aynı veya daha fazla olmalı.

    Teşekkürler.

    2 yol var. Çakmaklıktan enerji alırsanız herhangi bir çakmak şarjı (biraz kaliteli olmasını tavsiye ederim) zaten powerbankı şarj edecektir. Poerbank ile kamera arasındada sıradan bi usb den mini usb kablosuyla enerji verirsiniz çakmaklığım meşgul olmasın diyorsanız içerden mesela torpidodan 12 v alırsınız ve 12volttan 5v çevirici adaptör takarsınız (ebayde yada aliexpresste var) powerbankı ordan beslersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teachers71 -- 1 Eylül 2015; 17:30:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • teachers71 T kullanıcısına yanıt
    Ben şöyle düşünmüştüm; bir adet XIAOMI 10400mAh Power Bank alacağım. G90 ile birlikte gelen 12v çakmak çıkışını 5 volta çeviren adaptör ile power bank'ı şarj edeceğim. Power bank'ın 5V çıkışını da direk kameraya bağlayacağım. XIAOMI şarj olurken de güç sağlayabiliyormuş. Böylelikle bu sistemi araca kurunca bir daha bir şey takıp çıkarmak gerekmeyecek diye düşünüyorum. Sanırım sistem böyle çalışır. sizce de olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitewalker

    Ben şöyle düşünmüştüm; bir adet XIAOMI 10400mAh Power Bank alacağım. G90 ile birlikte gelen 12v çakmak çıkışını 5 volta çeviren adaptör ile power bank'ı şarj edeceğim. Power bank'ın 5V çıkışını da direk kameraya bağlayacağım. XIAOMI şarj olurken de güç sağlayabiliyormuş. Böylelikle bu sistemi araca kurunca bir daha bir şey takıp çıkarmak gerekmeyecek diye düşünüyorum. Sanırım sistem böyle çalışır. sizce de olur mu?

    Aynı şeyden bahsediyoruz. Yalnız şöyle bir sıkıntı olabilir. Kameranın çektiği güç powerbankın şarjından fazla olursa powerbank boşaldığı kadar hızlı dolmayabilir. Ozamanda ara sıra powerbankı söküp evde harici şekilde şarj etmek gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teachers71 -- 1 Eylül 2015; 23:05:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • g90c kamera sahibiyim bu aletin sürekli kayıt özelliği varmıdır? Yani kapasite doldu demeden en baştaki kayıtları silerek döngü şeklinde kayıt edebiliyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    g90c kamera sahibiyim bu aletin sürekli kayıt özelliği varmıdır? Yani kapasite doldu demeden en baştaki kayıtları silerek döngü şeklinde kayıt edebiliyormu?

    Aynen loop record ayarı
  • Emniyetin whatsupp numaraları işe yarıyor.
    İşte G90 kameram ile ilk şikayetim ve 35 dakika sonra gelen cevap.
    Araç iki defa üst üste kırmızıda geçti.


    Araç Kamerası G90-7S incelemesi - Ambarella A7 + Gps =67 $



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nokmen -- 2 Eylül 2015; 12:21:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nokmen

    Emniyetin whatsupp numaraları işe yarıyor.
    İşte G90 kameram ile ilk şikayetim ve 35 dakika sonra gelen cevap.
    Araç iki defa üst üste kırmızıda geçti.


    Araç Kamerası G90-7S incelemesi - Ambarella A7 + Gps =67 $

    Wayy süper haber




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nokmen

    Emniyetin whatsupp numaraları işe yarıyor.
    İşte G90 kameram ile ilk şikayetim ve 35 dakika sonra gelen cevap.
    Araç iki defa üst üste kırmızıda geçti.


    Araç Kamerası G90-7S incelemesi - Ambarella A7 + Gps =67 $

    onlar size mi yazdı "Araç iki defa üst üste kırmızıda geçti. " bu şekilde. bakalım ceza yazacaklar mı yada tekrar bilgilendirecekler mi, sanırım sadece İstanbulda işe yarıyor.




  • 
Sayfa: önceki 105106107108109
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.