Şimdi Ara

Araç Hararet Yaparsa Ne Yapmalı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
107.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    Bir ustaya göstermeni tavsiye ederim ya da fotoğrafı çek burada paylaş bilgili bir arkadaş gelip sana cevap verebilir hocam..

    Kardeş ustaya telefon açtım getir bakalım dedi de o koku ve çıtırtı sesi birşeyin yandığına işaret değil mi şuan çalıştırsam bi problem olabilir diye düşünmüştüm..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    Bir ustaya göstermeni tavsiye ederim ya da fotoğrafı çek burada paylaş bilgili bir arkadaş gelip sana cevap verebilir hocam..

    Kardeş ustaya telefon açtım getir bakalım dedi de o koku ve çıtırtı sesi birşeyin yandığına işaret değil mi şuan çalıştırsam bi problem olabilir diye düşünmüştüm..

    radyatördeki suya baktınız mı ve o hararetten sonra bir daha çalıştırmadınız mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    Bir ustaya göstermeni tavsiye ederim ya da fotoğrafı çek burada paylaş bilgili bir arkadaş gelip sana cevap verebilir hocam..

    Kardeş ustaya telefon açtım getir bakalım dedi de o koku ve çıtırtı sesi birşeyin yandığına işaret değil mi şuan çalıştırsam bi problem olabilir diye düşünmüştüm..

    radyatördeki suya baktınız mı ve o hararetten sonra bir daha çalıştırmadınız mı?

    Radyatöre sıcak olduğundan dolayı bakmadım fakat 2 gün önce kontrol etmiştim. Yok bıraktım çıktım hiç çalıştırmadım sonrasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    Bir ustaya göstermeni tavsiye ederim ya da fotoğrafı çek burada paylaş bilgili bir arkadaş gelip sana cevap verebilir hocam..

    Kardeş ustaya telefon açtım getir bakalım dedi de o koku ve çıtırtı sesi birşeyin yandığına işaret değil mi şuan çalıştırsam bi problem olabilir diye düşünmüştüm..

    radyatördeki suya baktınız mı ve o hararetten sonra bir daha çalıştırmadınız mı?

    Radyatöre sıcak olduğundan dolayı bakmadım fakat 2 gün önce kontrol etmiştim. Yok bıraktım çıktım hiç çalıştırmadım sonrasında.

    bence bir kez daha çalıştırın baktınız 90 dereceyi biraz geçti hemen kapatın ve ustanıza götürün..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.


    Ezbere bildiğim bir motor değil ama röle yanmış olabilir. Yan taraflarda, kuru yerlerde genellikle röleler olur.

    Fan motoru 30-40 Amper akım çeker. Bu arabalarda kullanılan 30 amperlik ELO ve bazı yerli markalar pek de kaliteli değiller. Uzun süre kullanımdan sonra kontakt noktaları bozuluyor ve yüksek amperi karşılamıyor. Fan müşürünün direnci sıcaklık artışıyla yavaş yavaş düşerken kararsız kalıp tıkırtı yapıyorlar. 40 Amperlik Bosch veya Hella'da aynı sokete sahip röleler var onları tercih edin. Eskiden bu kadar parça yokken paralel iki röle bağlanırdı, böylece akımı paylaşırlar.

    Tabii ana sebep bu olmayabilir. Başka bir sebeple (mesela zayıf devri-daim pompası) uzun süredir hararet yaptı ve fark edilmediyse, bir dereceden sonra fan müşürünün direnci tekrar yükselip fanı kapatabilir. Bundan sonra daha hızlı şekilde farkedilir bir hararet yapar ve farkedilen bu olur.

    Özetle. Kaliteli müşür (sensör), kaliteli termostat, kaliteli röle, kaliteli antifiriz.




  • Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Götürdüm ustaya ordaki bahsettiğim hortumu değiştirmemiz gerektiğini söyledi su kaçırıyormuş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Götürdüm ustaya ordaki bahsettiğim hortumu değiştirmemiz gerektiğini söyledi su kaçırıyormuş..

    geçmiş olsun hocam ne kadar tuttu fiyat..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Götürdüm ustaya ordaki bahsettiğim hortumu değiştirmemiz gerektiğini söyledi su kaçırıyormuş..

    geçmiş olsun hocam ne kadar tuttu fiyat..

    Valla bi boru sonuçta kardeş pek birşey tutacağını zannetmiyorum usta da tanıdık zaten. Pazartesi halledeceğiz inşallah. Yazarım buradan neler yaptığımızı ve maliyetini..
  • Ben opel frontera da fan devreye girmezse fan musurunu sokup , soketine kablo ile jumper atiyordum, yani kopruleme yapiyordum. fan suyun sicakligina gore degil, HEp calisiyordu oylece. (bunu yaparken motoru kapamiyordum). Ayrica tek damar bakir kablo kullaniyordum. Evlerde ahizelerimizin bali olduu tip. Oto elektrikcisinden ogrenmistim bana kablo da vermisti.
    Sonra devir daim termostat degisti, musuru de daha az derecede acan bir aracin tahminen tempranin musurunu kullanmistik. Erken fan aciyordu. Yakit artmisti ama motorum hararet problemi yasamiyordu.
  • kaputu acmamakta fayda var kaynar su üzerinize fıskırabilir baska bi amacı oldugunu sanmıyorum (yangın varsa motor kısmında ozaman kaput açılmaz)

    motor stop edilmez yoksa motor blok çatlatır.
  • öncelikle kaloriferi sıcak konumda sonuna kadar açarsın araç rolantide çalişsin fan çalişmasada devirdaim motoru suyun motorda dolaşmasini sağlar eğer fan çalişiyor ve yinede hararet yüksekse soğutma sisteminde hava vardir yada motor üst kapağin çatlamiştir.Su hortumlarini elinle kontrol et eğer hortumlar şişikse radyator su kabininin kapağinin üstüne bir bez yada üstüpü vs gibi bişey kapatip kapağin havasini ala ala yavaşca kapaği açabilirsin ama çok dikkat et eğer elinin ayarini biraz kaçirip kapaği komple açarsan haşlanirsin.
    he bide fanin çalişmiyosa fan müşürüne kisa devre yaptirip fani çaliştirabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arizatespiti -- 31 Aralık 2011; 21:23:09 >
  • Devir daim bozulursa ne yapmak gerekir? Su dönmeyeceği için rölantide beklemek de fayda etmez gibi görünüyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.