başlık sorusunun tam karşılığı:debriyaja basılıiken daha az yakar.amma bu soruyu neden sorduğunuda otomobil konusuna epey emek vermiş biri olarak sormak hakkım sanırsam
konu gerçektende nereye geldi.lütfen tam net bir sonuç verebilicek arkadaş varsa versin.Herkes kendinden kati konuşuyor.
quote:
Orjinalden alıntı: hezerfen
başlık sorusunun tam karşılığı:debriyaja basılıiken daha az yakar.amma bu soruyu neden sorduğunuda otomobil konusuna epey emek vermiş biri olarak sormak hakkım sanırsam
Bence sorunun cevabını doğru anlayamamışsınız. Ben aşağıda yazılanlara (her ne kadar hiç bir mi/mı veya de/da ayrı yazılmamış da olsa ) katılıyorum. Güvenlikten, balatadan falan değil de sadece o zamandaki yakıt sarfiyatından bahsediyorsak ha boşa almışsın, ha debriyaja basmışsın fark etmez, rölanti kadar yakar.
quote:
Orjinalden alıntı: set
Burada boştamı yoksa debriyajdamı deniliyor. Soru böyle sorulur ise farketmez derim,çünkü neticede vitesi boşada alsanız, debriyajada bassanız iki durumdada motor tekerleklerden bağımsız kaldığı için bişey değişmez. Yakıt aynı olur.
oflazca... boşta iken ve debriyaja basılı iken yakıt yakma arasında ufak bir ayrıntı var.zannedersem başlığı açan arkadaş bunu kastetmiş.olay şu:rolantide motorun yaktığı yakıt 10gram saat.debriyaja basılınca 9.5 gram saate iner nedeni.debriyaj aktarma organlarının sürtünmesini(dolaysıyla enerji kaybının)enaza indirir.yani şanzıman devreden çıkar-dişli-yağ-vs.aslında bana göre hinlik birsoru.mantık yönü sıfır(verilen rakamlar temsilidir-ölçüm sonucu deyildir)
merhaba konu ile ilgili olarak bende bir soru sormak istiyorum cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum
dizel bir araç yokuş aşağı boşa alındığında motora veya herhangi bir yürüyen aksama zarar vermektemidir.
şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
Arkadaşlar bu konuyu tam olarak anlayabilmek için aracın ve motorun çalışma prensiplerini iyi bilmeniz lazim. Ben de bu konuyla ilgili çok tartışmalar yaşadım ve düşüncelerim şunlar:
1- Aracımızın motoru rolantide çalışırken motorun çalışabilmesi için gerekli miktardaki yakıtı harcar. Bu esnada eksantrik kayışı sayesinde motordaki dönme hareketi yağ pompasını çalıştırır ve motorun dönme hareketi hızına bağlı olarak motorumuz yağlanmaya devam eder. 2- Aracın viteste olması ve gaza basılması durumunda motorun ürettiği güç aktarma organları aracılığı ile lastiklere gider ve araç motorun yakıtla ürettiği gücü kullanarak hareket eder. 3- Aracı inişe uygun bir viteste tutup gaza hiç basmadadan gidildiğinde ise motor kompresör uyguladığı için hiç yakıt almaz. yani yakkıt tüketimi "0"dır. Devir saati sizi yanıltmasın. Motorda oluşan devir aracın yerçekimi kuvveti ile yokuş aşağı akmasından dolayı lastiklerden gelen ve aktarma organları aracılığı ile motora tersten gelen hareketttir. Zira araç viteste yokuş aşağı inerken motor rolantide çalıştığı zamanki kadar bile yakıt harcasa motor kompresörü (yani motor freni) diye birşeyden bahsedemeyiz. Bu yüzden yakıt tüketimi "0"dır. 4-Aracın vitesi boşa alınıp yokuş aşağı gidildiğinde ise motor rolantide çalışabilmek için yakıt harcamaya devam eder.
SONUÇ: Yokuş aşağı giderken vitesi boşta bırakırsanız motor yakıt harcamaya devam eder ve frenlemede size yardımcı olmaz. İnişe uygun bir viteste gaza basmadan inerseniz hiç yakıt harcamadan gidersiniz ve motor kompresörde olduğu içn frenlemeniz daha kolay olur. Alıntı...
lada Samaralarda kompresyondayken, yani 1700 devirin üstünde araç vitesdeyken gazı bıraktığınızda aracın hiç yakıt yakmamasını sağlayan cut-off sistemi mevcut. yaşıtları arasında bitek Samara da mevcut (yani şahindi,doğandı, broadway de yok )ancak lpg de bu sistem devredışı kalıyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme