bende 17 yaşındayım. ben LFS oyununu debriyajlı direksiyonla oynuyorum bütün herşeye aynı gerçekteki gibi tepki veriyor. İlk araba sürüşümümü de bu oyunda oynadığım gibi yaptım gerçekten işe yaradı. Çok başarılı bir şekilde kaldırdım. öneririm
tenha yerlerde kullanın pikniklerde boş yerlerde falan. bir süre sonra nasıl kaldırdığınızı düşünmeyeceksiniz bile.
quote:
Orijinalden alıntı: cagin08
En kolay kaldırma yolu şu bence ; çalıştırdıktan sonra frene bas el frenini indir. Vitesi 1 e tak ama ayağını frenden kaldırma. Ayağın frendeyken hafifçe ayağını debriyajdan çek ama bu sırada sol ayağına sakın bakma sadece yavaş yavaş çek. Ardından devir kadranı 1 ile 0 ın arasına geldimi ayağını frenden çek zaten araba sen gaza basmadan yavaş yavaş gidecek aynı incelikle gaza basarak mükemmel bir kalkış gerçekleştir. Bu kalkışın diğer bir avantajı dik eğimli yollarda araban asla kaymaz. Dene ve alış .. Ve sakın yanında ehliyetli biri yokken çalışma !
Burayı biraz daha açsana.. Aşağıdaki arkadaşlar gibi benimde vites büyütüp küçültürken araba tekliyor. Bu debriyajdan erken çektiğimden oluyordu daha sonra debriyajdan hafif çekerken gazada basmaya başladım şimdilik o konuda sorun yok gibi yani arabayı nasıl kaldırıyorsam vitesi 3 e attığımda da aynı metodu kullanıyorum araba teklemiyor. Ama yavaşça debriyajdan çekip sonra mı gaza basmam gerekiyor ? 2. can alıcı sorun rampalarda kaldırana kadar araba baya geriye gidiyor haliyle arkadaki araca vurabiliyorsun bu yüzden o heyecanla rampada stop:) Senin anlattığın gibi 1-0 arası yapınca bu geriye gitme olayı olmıyacak mı? Biraz daha bilgi alsam şu rampa konusunda sevinirim.
ne günlerdi aynı durumdaydık senle şimdi m.sumayer bir ben ikiyim
bende birşey sorayım. duruşları nasıl yapıcaz ? mesela trafikte yada kırmızı ışıklarda durcaz debriyaja basıp frene mi bascaz sadece fren mi. Sadece frene basınca stop ediyordu galiba. İkisinin arasındaki farkı açıklarmısınız :)
quote:
Orijinalden alıntı: Germ
bende birşey sorayım. duruşları nasıl yapıcaz ? mesela trafikte yada kırmızı ışıklarda durcaz debriyaja basıp frene mi bascaz sadece fren mi. Sadece frene basınca stop ediyordu galiba. İkisinin arasındaki farkı açıklarmısınız :)
araba vitesteyse debriyaj + frenle durursun , boştaysa sadece frenle durursun. Fark arabanın viteste olup olmaması ile ilgili.
ayağını hiç çekme debriyajdan ya hep üstünde olsun. yoksa aniden çekiyosun istop ediyo araba. alışana kadar dursun ayağın üzerinde problem olmaz
quote:
Orijinalden alıntı: Germ
bende birşey sorayım. duruşları nasıl yapıcaz ? mesela trafikte yada kırmızı ışıklarda durcaz debriyaja basıp frene mi bascaz sadece fren mi. Sadece frene basınca stop ediyordu galiba. İkisinin arasındaki farkı açıklarmısınız :)
Eğer hızın 80 50 Km de ise önce frenle belli bir yere kadar yavaşlarsın araba durmaya yakın debriyaj +fren yaparsın
quote:
Orijinalden alıntı: MusabAslan
quote:
Orijinalden alıntı: Germ
bende birşey sorayım. duruşları nasıl yapıcaz ? mesela trafikte yada kırmızı ışıklarda durcaz debriyaja basıp frene mi bascaz sadece fren mi. Sadece frene basınca stop ediyordu galiba. İkisinin arasındaki farkı açıklarmısınız :)
Eğer hızın 80 50 Km de ise önce frenle belli bir yere kadar yavaşlarsın araba durmaya yakın debriyaj +fren yaparsın
arabayı böylece devirsiz kullanmış olup istop bile ettirebilirsin vites düşmezsen, ya vites düşerek duracaksın ya da boşa atıp frene basa basa yavaşlayıp duracaksın.
quote:
Orijinalden alıntı: Çekilin Ben Tercümanım
quote:
Orijinalden alıntı: MusabAslan
quote:
Orijinalden alıntı: Germ
bende birşey sorayım. duruşları nasıl yapıcaz ? mesela trafikte yada kırmızı ışıklarda durcaz debriyaja basıp frene mi bascaz sadece fren mi. Sadece frene basınca stop ediyordu galiba. İkisinin arasındaki farkı açıklarmısınız :)
Eğer hızın 80 50 Km de ise önce frenle belli bir yere kadar yavaşlarsın araba durmaya yakın debriyaj +fren yaparsın
arabayı böylece devirsiz kullanmış olup istop bile ettirebilirsin vites düşmezsen, ya vites düşerek duracaksın ya da boşa atıp frene basa basa yavaşlayıp duracaksın.
Devirsiz bu şekil kullanınca arabaya zararı var mı?Vites düşürürken mesela 3 den 2 ye düşünce araba bi atma yapıyor onu bir türlü ayarlayamıyorum
Madem yenisin şöyle yap. Hafif gaz verirken debriyajdan ayağını yavaşça çek. Kavrama noktasında araba hareket etmeye başlayacaktır. O sırada debriyajdaki ayağını sabit tut araba yavaşça hareket etsin. araba 4-5 metre gittikten sonra debriyajdaki ayağını kaldır. Biraz öğrendikten sonra baban evde yokken arabayı kaçır tek başına gez mahallede yoksa yanında birisi varken iyi öğrenemezsin mümkünatı yok yani her zaman birisini nerden bulacaksın
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
quote:
Orijinalden alıntı: Tango-1
Ya bizim 2009 E320 tiptronic old. için sorun olmuyo da eski kasa 2005 Audi A3 var düz vites onda kalkış yapamıyorum ben de
Audi A3 ile kalkış yapamıyorsan gözüme gözükme
a3 ün diğer arabalardan farkı ne??
soruyu soran arkdaş, ilk başta hafif gaz ver mesela 2000dd ye getir sonra yavaş yavaş debriyajdan çek ayağını böylece arabayı stop ettirmeden kaldırırsın başta zor gelebilir ama sonra otomatikman hızlıca kaldırabileceksin.
quote:
Orijinalden alıntı: yunus88
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
quote:
Orijinalden alıntı: Tango-1
Ya bizim 2009 E320 tiptronic old. için sorun olmuyo da eski kasa 2005 Audi A3 var düz vites onda kalkış yapamıyorum ben de
Audi A3 ile kalkış yapamıyorsan gözüme gözükme
a3 ün diğer arabalardan farkı ne??
soruyu soran arkdaş, ilk başta hafif gaz ver mesela 2000dd ye getir sonra yavaş yavaş debriyajdan çek ayağını böylece arabayı stop ettirmeden kaldırırsın başta zor gelebilir ama sonra otomatikman hızlıca kaldırabileceksin.
Hayır debriyajdan çekme ayağını hemen. Araba hareket etmeye başlayınca debriyajdaki ayağını sabit tut araba biraz gidince çek ayağını yavaşça yenisin ya yoksa söndürürsün arabayı
quote:
Orijinalden alıntı: T N T
quote:
Orijinalden alıntı: yunus88
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
quote:
Orijinalden alıntı: Tango-1
Ya bizim 2009 E320 tiptronic old. için sorun olmuyo da eski kasa 2005 Audi A3 var düz vites onda kalkış yapamıyorum ben de
Audi A3 ile kalkış yapamıyorsan gözüme gözükme
a3 ün diğer arabalardan farkı ne??
soruyu soran arkdaş, ilk başta hafif gaz ver mesela 2000dd ye getir sonra yavaş yavaş debriyajdan çek ayağını böylece arabayı stop ettirmeden kaldırırsın başta zor gelebilir ama sonra otomatikman hızlıca kaldırabileceksin.
Hayır debriyajdan çekme ayağını hemen. Araba hareket etmeye başlayınca debriyajdaki ayağını sabit tut araba biraz gidince çek ayağını yavaşça yenisin ya yoksa söndürürsün arabayı
yavaş yavaş dedim ya zaten
quote:
Orijinalden alıntı: yunus88
quote:
Orijinalden alıntı: T N T
quote:
Orijinalden alıntı: yunus88
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
quote:
Orijinalden alıntı: Tango-1
Ya bizim 2009 E320 tiptronic old. için sorun olmuyo da eski kasa 2005 Audi A3 var düz vites onda kalkış yapamıyorum ben de
Audi A3 ile kalkış yapamıyorsan gözüme gözükme
a3 ün diğer arabalardan farkı ne??
soruyu soran arkdaş, ilk başta hafif gaz ver mesela 2000dd ye getir sonra yavaş yavaş debriyajdan çek ayağını böylece arabayı stop ettirmeden kaldırırsın başta zor gelebilir ama sonra otomatikman hızlıca kaldırabileceksin.
Hayır debriyajdan çekme ayağını hemen. Araba hareket etmeye başlayınca debriyajdaki ayağını sabit tut araba biraz gidince çek ayağını yavaşça yenisin ya yoksa söndürürsün arabayı
yavaş yavaş dedim ya zaten
İlk denediğinde sana da yavaş yavaş demişlerdi değil mi? Ben kime öğretmeye çalıştıysam yavaş yavaş çek dediğimde hep araba hareket ettikten sonra ayaklarını debriyajdan çektiler ve araba ya söndü ya tekledi. Ama araba hareket edince ayağını debriyajda sabit tut deyince hepsi olayı kavrıyor ve bir daha söndürmüyolar arabayı test ettim kendim
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
quote:
Orijinalden alıntı: L.J
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
Bende de aynı sorun var, araba doğan slx, debraj yukarda bırakıyor, geçen sene gaz pedalınında ayarı değişmiş sanırım, az basıyorum kalmıyo çok basıyorum devir 20lere çıkıyo fırlıyo altımdan araba. Önümüz boşken neysede petrol tarzı yerlere girerken ya da önde araba falan varken sıkıntı oluyo.
BU ARADA GERİ GERİ GİDERKEN ARABAYI KALDIRMA GİBİ SORUNUM HİÇ OLMUYO ANLAYAMIYORUM
Anarya dişli oranları çok kısadır park için olduğundan. Gaza basmana gerek olmaz kaldırmak için Birde araba zor kavrıyorsa kavrama noktasının altındayken biraz gaz ver ara gaz vere vere kaldırırsın, kesik kesik gaz ver yani Balatası sıyrık arabada başka türlü kalkmaz
Hocam allahaşükür arabanın baskı-balatada sorun yok, babam o konuda hassastır. Araba 2001 falan ama kız gibi, 60bin civarı daha
Geri vites mevzunun birisinde hele, araba titriyor ama hiç stop etmiyordu, babam anladı biraz daha gaz ver dedi. Aynı ayarı 1. viteste yaptım, araba zıpladı ve sonuç STOP
Sürücü kursuna başladığımda sürdüğüm araba Hyundai Getz idi ve onda hiç Stop ettirme problemi olmuyordu canavar gibiydi, azcık gazla hafiften oynuyordu yerinden. Debraj falan yumuşacıktı, bizim arabanınki kas yaptırdı sol ayağıma
baskıda sorun yoksa ayarını yaptırın aşağıda kavrasın pedal çok sertse debriyaj telini değiştir getz gibi olur
quote:
Orijinalden alıntı: T N T
quote:
Orijinalden alıntı: yunus88
quote:
Orijinalden alıntı: T N T
quote:
Orijinalden alıntı: yunus88
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
quote:
Orijinalden alıntı: Tango-1
Ya bizim 2009 E320 tiptronic old. için sorun olmuyo da eski kasa 2005 Audi A3 var düz vites onda kalkış yapamıyorum ben de
Audi A3 ile kalkış yapamıyorsan gözüme gözükme
a3 ün diğer arabalardan farkı ne??
soruyu soran arkdaş, ilk başta hafif gaz ver mesela 2000dd ye getir sonra yavaş yavaş debriyajdan çek ayağını böylece arabayı stop ettirmeden kaldırırsın başta zor gelebilir ama sonra otomatikman hızlıca kaldırabileceksin.
Hayır debriyajdan çekme ayağını hemen. Araba hareket etmeye başlayınca debriyajdaki ayağını sabit tut araba biraz gidince çek ayağını yavaşça yenisin ya yoksa söndürürsün arabayı
yavaş yavaş dedim ya zaten
İlk denediğinde sana da yavaş yavaş demişlerdi değil mi? Ben kime öğretmeye çalıştıysam yavaş yavaş çek dediğimde hep araba hareket ettikten sonra ayaklarını debriyajdan çektiler ve araba ya söndü ya tekledi. Ama araba hareket edince ayağını debriyajda sabit tut deyince hepsi olayı kavrıyor ve bir daha söndürmüyolar arabayı test ettim kendim
kişiden kişiye degisiyor demekki :) ben öğrenirken arabayı öyle hiç yormadım.düz vitesden önce annemin otomatik arabasını sürdüğümden pedal dozlamasında falan hiç sorun yaşamadım
17 yaşındayım.Babam yeni yeni araba öğretiyor ama bir türlü kalkışı yapamıyorum.Ya çok gaz veriyorum ya debriyajdan ayağımı hemen çekiyorum.Biliyorum ancak kullanarak öğrenebilirim.Ama sizlerinde yardımına ihtiyacım var.Nasıl yapıcam kalkışı
uzun iş ama aracı kaldıramıyorsan öğrenene kadar iilk boş biyerde dur kalk yapmanı tavsiye ederim ama olmadık birşey olur arkanda bir araba olur durum sakata gelmesin el frenini çek sonra arabayı normal kaldır ama acele etme arabanın arkası çöker zaten o sırada el frenini indir biraz daha gaz vererek devam et yalnz bu olayı çabuk öğrenmeye çalış yoksa arabanın baskı balatasına her seferinde tecavüz ediyosun
quote:
Orijinalden alıntı: SoNSaMuR4Y
quote:
Orijinalden alıntı: cagin08
En kolay kaldırma yolu şu bence ; çalıştırdıktan sonra frene bas el frenini indir. Vitesi 1 e tak ama ayağını frenden kaldırma. Ayağın frendeyken hafifçe ayağını debriyajdan çek ama bu sırada sol ayağına sakın bakma sadece yavaş yavaş çek. Ardından devir kadranı 1 ile 0 ın arasına geldimi ayağını frenden çek zaten araba sen gaza basmadan yavaş yavaş gidecek aynı incelikle gaza basarak mükemmel bir kalkış gerçekleştir. Bu kalkışın diğer bir avantajı dik eğimli yollarda araban asla kaymaz. Dene ve alış .. Ve sakın yanında ehliyetli biri yokken çalışma !
Burayı biraz daha açsana.. Aşağıdaki arkadaşlar gibi benimde vites büyütüp küçültürken araba tekliyor. Bu debriyajdan erken çektiğimden oluyordu daha sonra debriyajdan hafif çekerken gazada basmaya başladım şimdilik o konuda sorun yok gibi yani arabayı nasıl kaldırıyorsam vitesi 3 e attığımda da aynı metodu kullanıyorum araba teklemiyor. Ama yavaşça debriyajdan çekip sonra mı gaza basmam gerekiyor ? 2. can alıcı sorun rampalarda kaldırana kadar araba baya geriye gidiyor haliyle arkadaki araca vurabiliyorsun bu yüzden o heyecanla rampada stop:) Senin anlattığın gibi 1-0 arası yapınca bu geriye gitme olayı olmıyacak mı? Biraz daha bilgi alsam şu rampa konusunda sevinirim.
Hocam 1i ile0 ın arası mantığı otomatik vites mantığıdır . Nasıl otomatik viteste bayırda bile olsan D ye taktınmı araba geri değil hafif hafif ileri gider bu da onun gibi işte. Tekrar daha detaylı anlatayım :Farzedelim arabanın burnu yukarda biçimde bir yokuştasın , Arabayı boş viteste çalıştır(Araba çalıştımı devir kadranı 1 de olur. ) . Debriyajsız olarak ( veya debriyajlı bu sana kalmış ama gerek yok ) frene bas ve el freneni indir. Ayak frende olduğu için araban kaymaycak. Ayağın frende iken debriyaja bas vitesi 1 e at . Ayağını frenden çekmeden Çoook yavaş bir hareketle ayağını debriyajdan çek devir kadranı oynamaya başlar ve yavaş yavaş 1 in altına inmeye başlar (0 da da stop ediyor burada çok dikkatli olacaksın. ) Bu sırada ayaklarına asla bakma. Kadran 1 le 0 ın arasına geldimi ayağını frenden çek araba çok yavaş bir biçimde ileri gider bu senin manevra yapmana, parktan çıkmana bile yeter bir hız. Ama istersen sol ayağını oynatmadan hafif hafif gaz ver bayırdan kurtul, tam gaz ver ayağını debriyajdan çek.
Birde vitesi 2 ye ve daha büyüğe geçirmede arabayı hoplatanlar için ; Kalkıştan itibaren size ve yol duruma bağlı 4000-5000 arası devirde debriyaja tam basın , vitesi 2 ye alın , hiç gaz vermeden ayağınızı nazik bir hareketle debriyajdan çekin ve gaz verin. Bakın araba hoplamadı :) Bunu tüm vites büyütme ve küçültmelerde kullanabilirisiniz...