Şimdi Ara

Apple ve Google Store'de Bir Oyunu Farklı Şekillerde Paylaşabiliyor muyuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, oyunumda birçok dil seçeneği olsun istiyorum. Fakat dil seçim ekranı yapmayacağım. Onun yerine Türkiye apple ve google mağazasında oyunu Türkçe paylaşacakken, İngiltere mağazasında ise İngilizce paylaşmak istiyorum. Apple ve Google Store ülke ülke aynı oyunu farklı apk veya ipa dosyalarıyla paylaşmamıza izin veriyor mu acaba? Daha önce hiç oyun çıkarmadım ve hesabım da olmadığı için malesef bu konuda hiçbir fikrim yok.



  • Uygulama yaparken calistigi isletim sistemine gore dili otomatik ayarlayabiliyorsun. Ya da uygulama icerisinde dil secenegi koyabiliyorsun. Marketlere koyarken de ( App store ve google play e ) sana farkli diller icin aciklama yazmana olanak sagliyor Apple ve Google. Uygulama ismini, screenshotlari vs buna gore ozellestirebiliyorsun.

    Ek olarak uygulamayi region spesifik yapabiliyorsun. Yani atiyorum bu uygulamayi Turkiye marketine koy yalnizca diyebiliyorsun. Ama ayni id'ye sahip uygulamayi farkli regionlarda farkli konfigurasyonlarla koymana izin vermiyor olabilirler. Bundan emin degilim.

    Oyun icin de muhtemelen oyun motorunun dil secenegini calistigi sisteme gore adapte etmenin yontemleri vardir. Bunlari kullanarak ayni uygulamayi farkli dil secenekleri ile markete koyabilirsin.

    Baska bir secenek de uygulamanin sadece dil secenegini degistirip farkli bir id ile yeniden markete koymak. Reklamsiz versiyonunu parali sekilde koyuyorlar bazen, bunun gibi. Boyle de ilerleyebilirsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Uygulama yaparken calistigi isletim sistemine gore dili otomatik ayarlayabiliyorsun. Ya da uygulama icerisinde dil secenegi koyabiliyorsun. Marketlere koyarken de ( App store ve google play e ) sana farkli diller icin aciklama yazmana olanak sagliyor Apple ve Google. Uygulama ismini, screenshotlari vs buna gore ozellestirebiliyorsun.

    Ek olarak uygulamayi region spesifik yapabiliyorsun. Yani atiyorum bu uygulamayi Turkiye marketine koy yalnizca diyebiliyorsun. Ama ayni id'ye sahip uygulamayi farkli regionlarda farkli konfigurasyonlarla koymana izin vermiyor olabilirler. Bundan emin degilim.

    Oyun icin de muhtemelen oyun motorunun dil secenegini calistigi sisteme gore adapte etmenin yontemleri vardir. Bunlari kullanarak ayni uygulamayi farkli dil secenekleri ile markete koyabilirsin.

    Baska bir secenek de uygulamanin sadece dil secenegini degistirip farkli bir id ile yeniden markete koymak. Reklamsiz versiyonunu parali sekilde koyuyorlar bazen, bunun gibi. Boyle de ilerleyebilirsin.

    Yorumunuz için teşekkürler. Örneğin Mr Jump adlı oyunda dil seçim ekranı yok. Fakat TR appstoreden indirince Türkçe olarak iniyor. ABD appstoreden indirip denemedim ama büyük ihtimal İngilizce iner. Böyle olmasını istiyorum.




  • 1ht1baron 1 kullanıcısına yanıt
    TR appstore'undan indirildigi icin degil, iphone dil ayari Turkce oldugu icin oyun Turkce calisiyor olabilir. Iphone dil ayarini Ingilizce yapip ( Region yine de Turkiye olacak sekilde ) tekrar deneyip gorebilirsin. Eger yine Turkce calisacaksa region a gore bu sekilde yuklemislerdir. Benim tahminim isletim sistemi diline gore ayarladiklari yonunda, cunku genelde oyle yapiliyor. Ayni region'da farkli dilde konusan insanlar oluyor. Ornegin Amerika'da bir suru Ispanyolca konusan insan var Meksika'dan gelen; bunu direkt regiona baglamak cok mantikli degil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    TR appstore'undan indirildigi icin degil, iphone dil ayari Turkce oldugu icin oyun Turkce calisiyor olabilir. Iphone dil ayarini Ingilizce yapip ( Region yine de Turkiye olacak sekilde ) tekrar deneyip gorebilirsin. Eger yine Turkce calisacaksa region a gore bu sekilde yuklemislerdir. Benim tahminim isletim sistemi diline gore ayarladiklari yonunda, cunku genelde oyle yapiliyor. Ayni region'da farkli dilde konusan insanlar oluyor. Ornegin Amerika'da bir suru Ispanyolca konusan insan var Meksika'dan gelen; bunu direkt regiona baglamak cok mantikli degil.

    Bence de telefonun dil ayarına göre oyunun dili ayarlanıyor ama nasıl yapılacağı hakkında bir fikir maalesef gelmedi aklıma. PlayerPrefs ile cihazın dilinin ne olduğunu nereden anlayabilirim ki? Sanırım en iyisi dil seçim ekranı yapmak gibi.




  • 1ht1baron 1 kullanıcısına yanıt
    Oyunu yaptigin oyun motoru sana uzerinde calistigi platform bilgilerini veriyordur bir sekilde. Bunun nasil yapildigini bilmiyorum oyun motoru spesifik olarak ama her platformun bunu sundugunu biliyorum cunku uygulama yazarken bunlari kullandim. Platform hakkinda isletim sistemi versiyonu, senin oyunun versiyonu, isletim sistemi dili vs gibi bilgilere erisimin var. Arastirabilirsin, Unity ile yapiyorsan meselahttps://docs.unity3d.com/ScriptReference/SystemLanguage.html adresinden bakabilirsin nasil kullanicinin dil tercihi alabilecegine. Buna gore de ilgili dilde menuleri duzenleyeceksin. Aslinda basit bir is.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Oyunu yaptigin oyun motoru sana uzerinde calistigi platform bilgilerini veriyordur bir sekilde. Bunun nasil yapildigini bilmiyorum oyun motoru spesifik olarak ama her platformun bunu sundugunu biliyorum cunku uygulama yazarken bunlari kullandim. Platform hakkinda isletim sistemi versiyonu, senin oyunun versiyonu, isletim sistemi dili vs gibi bilgilere erisimin var. Arastirabilirsin, Unity ile yapiyorsan meselahttps://docs.unity3d.com/ScriptReference/SystemLanguage.html adresinden bakabilirsin nasil kullanicinin dil tercihi alabilecegine. Buna gore de ilgili dilde menuleri duzenleyeceksin. Aslinda basit bir is.

    Evet, Unity ile yapıyorum. SystemLanguage ile yapılacak sanırım. Yardımın için çok teşekkürler.




  • Telefonun Dilini bulup ona göre ayarlayabilirsin. En kolayı böyle

    public string Languange; 

    void Start () {
    Languange = Application.systemLanguage.ToString();

    if(Languange == "Turkish") {
    Debug.Log("Sistem Dili: Türkçe");
    //Türkçe Kod
    }
    else
    {
    Debug.Log("Sistem Dili Farklı");
    }
    }
  • Evet, systemLanguage ile oyunuma birçok dili ekledim. Google translate ile çevirttim hepsini.

    Mesela sadece ingilizceyi eklersek:
     if (Application.systemLanguage == SystemLanguage.English) 
    {
    Debug.Log("This is a English Device");
    }
    else
    {
    Debug.Log("This is not a English Device");
    }


    Birden çok dili eklemek istiyorsak eğer:
    switch (Application.systemLanguage) 
    {
    case SystemLanguage.Chinese:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.Danish:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.Dutch:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.English:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.Finnish:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.French:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.German:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.Greek:
    {
    // do something
    break;
    }
    case SystemLanguage.Japanese:
    {
    // do something
    break;
    }
    default:
    {
    // do something
    break;
    }
    }




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.