Şimdi Ara

Apple uygulama şeffaflığı oranları Türkiye’de biraz düşük

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Apple uygulama şeffaflığı oranları Türkiye’de biraz düşük



    Apple’ın uygulamalarda kişisel verilerin izlenmesini onaya tabi hale getirdiği Uygulama İzleme Şeffaflığı – ATT çerçevesi bir yılı geride bıraktı. Global benimsenme oranları ve ülkemizdeki benimsenme oranları bir rapor halinde yayınlandı. 



    Apple ATT raporları



    AppsFlyer tarafından yapılan araştırmaya göre ATT protokolü bugüne kadar uygulamaların yüzde 80’ine ulaşmış durumda. Yeni uygulamalarda ve güncellemelerde şart koşulduğu için mevcut uygulamaların geçişi biraz zaman alıyor. 



    Ayrıca Bkz.Apple en iyi ilk çeyrek rakamlarına imza attı



    Kullanıcılara veri kullanımı öncesinde onay penceresi gösteren ATT protokolünün global çapta benimsenme oranı yüzde 46 seviyesinde çıktı. Türk tüketicilerin katılım oranı (onay verme) ise uygulamalarda yüzde 40, oyunlarda yüzde 41 oldu. 



    Gelişmiş piyasalarda kullanıcılar veri gizliliği konusunda daha hassas olduğu için, gelişmekte olan ülkelerdeki onay seviyesi %30 daha yüksek fakat, Fransa bunun bir istisnasını teşkil ediyor.  Fransa'da hem oyun uygulamaları hem de oyun dışı uygulamalardaki onay oranı, diğer Batı Avrupa ülkelerindekinden %35 daha yüksek.



    ATT'nin ilk başlatmada ve iki saat sonrasındaki gösterimleri arasında IDFA (Reklamverenler İçin Tanımlayıcı) oranında ortalama %30 düşüş gözlemlendi. ATT isteminin ne zaman gösterileceğini uygulamalar kontrol. Rapor açıkça gösteriyor ki kullanıcıların uygulamayı ilk başlattığında gösterilen bildirime onay verme olasılığı, ilk başlatma sonrasında gösterilen diğer uygulama içi bildirimlere göre çok daha yüksek.



    Mobil reklamcılar hatırlanacağı üzere gizlilik protokollerinden etkilenmiş ve sosyal medya platformlarının gelirlerinde önemli düşüşler olmuştu. Bununla birlikte mobil pazarlamacıların veriye dayalı iş birliği ve gizliliğe uygun stratejiler geliştirdiği belirtiliyor. 2021'in 3. çeyreğindeki ilk düşüşün ardından, iOS bütçeleri medya maliyetindeki yükseliş nedeniyle geçtiğimiz altı ayda %65 arttı. Bununla birlikte, bütçe geçen yılın aynı dönemine kıyasla %9 daha düşük kaldı.

     









  • Şu oyun ve uygulamalarda kullanırken zart diye reklam girmesini engelleseler cok iyi olcak

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 4S14N_HUNT3R kullanıcısına yanıt
    Bedava oyun ve uygulamalar reklamdan para kazanıyor. Onu engellerlerse o oyun ve uygulamalar da var olmaz. Çözüm olarak zaten yoklarmış gibi kullanmayabilirsiniz. Beklentiniz çözüm olursa, zaten yok olacaklar.

  • myhotyro M kullanıcısına yanıt
    Kullanıcının isteğine bağlı bırakabilirler atıyorum oyunda enerjin tükendi almak icin reklam izle gibi bazı oyunlar bunu yapıyor zaten oyunu oynarken zart diye reklam çıkarmıyor karşına yapabilenler var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.