Apple kullanıcıları firmanın sunduğu yetersiz garanti hizmeti nedeniyle tazminat davası açtı.
Apple, bir önceki nesil iPod Touch ve iPhone modellerinin bozulması üzerine garanti kapsamında tamire gönderilip, düzeltilmeden geri teslim edilen ürünler yüzünden kızgın kullanıcıların hışmına uğradı.
Apple topu 3M’e attı
Apple tarafından gelen savunma 3M sıvı temas bandı ile bozuk ürünlere sıvı teması teşhisi koyulduğu yönünde olmuştu. 3M yetkilileri konuyla ilgili olarak bahsi geçen sıvı temas bantlarının nemli havalarda yanlış teşhis koyabileceğini ifade etmiş. 3M’den gelen bu cevap üzerine Apple, kullanıcılardan gelen bozuk cihazları değiştirdi. iPhone, iPhone 3G/3GS ile ilk üç nesil iPod Touch’ı kapsayan anlaşma dahilinde ürün garanti politikasını da değiştiren Apple, tamir talebini geri çevirirken sıvı temas gösterge bandını tek kriter olarak kullanmayı süreçlerinden çıkardı. Anlaşma çerçevesinde Apple, USA Today ve Macworld’e kullanıcıların arızalı ürünlerle ilgili iletişim kurulabilecekleri bir telefon numarasını da ilan olarak çıkacak.
Anlaşma henüz onaylanmadı ve Apple, suçlamaları reddediyor. Yine de anlaşmada yer alan ”Apple bu uzlaşma anlaşmasına uzun vadeli zarar, rahatsızlık ve kendisine külfet olabilecek davalardan kaçınmak için dahil olmuştur.” ifadesi şirketin gururundan taviz vermediğini de apaçık ortaya koyuyor.