Şimdi Ara

ANAHTARI İLK KONUMDA BEKLETMEK ZARARLIMI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
20.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: [TaRıK]

    1. konumda sıkıtı olmaz o ozaten o iş için diye biliyorum. Paneldeki ışıkların yandığı konum 2. konum da çok bekletmemenini öneririm. Bir rivayete göre ndüksiyon bobini yanar derlerdi eskiler.. :)

    Eski araçlarda endüksiyon bobini sürekli elektrik alır distribütör sırası gelen silindiri mekanik olarak ateşlerdi.(Renault 12, toros gibi araçlarda) Bu araçlarda sürekli kontakta bırakmak sorun yaratabilir.

    Renault 9 Broadway ile bu sistem biraz daha geliştirildi şimdiki araçlarda gördüğümüz manyetik kaptörlerde kullanılmaya başlandı hem distribütör hemde elektronik modül kullanıldı.

    Şimdiki araçlarda ise her buji için ayrı bir bobin bulunur motor marş edilmeden bobinlere elektrik gitmez. Bu nedenle bir sakınca oluşturmaz. Ancak uyarı ışıklarının yandığı pozisyonda (IGN-igniton-ateşleme) bekletmek aküyü daha çabuk boşaltır.


    Bir önceki pozisyonun (radyoya vs elektriğin gittiği pozisyon) sakıncası yoktur.


    Saygılar...



    hocam sizin arabada nasıl bilmiyoruum ama albeada anahtarı takınca elektrik vermiyor bir kere cevirince ışıklar elektrik vs çalışıyor bir kere daha çevirdimi marş çalışıyo 3 konum yok yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: atla

    quote:

    Orijinalden alıntı: southname

    merhaba
    bazen arabada müzik dinlemek istiyorum fm transmitterdan veya çakmaklıkdan güç lazım oluyor arabayı çalıştırmak yerine ilk çevirmede ön paneldeki ışıklar filan yanıyorya o konumda yani marşa geçmeden bekletmenin arabaya herhangi bir zararı varmı ?


    çok uzun süre açık kalırsa müşir yanabilir

    Sadece manyeto ateşlemeli eski araçlarda, kontağı uzun süre açık bırakmak bobinleri yakabilir. Elektronik ateşleme her türlü arabada, motosiklette kontağı açık bırakmak sadece akım çeken cihazlar varsa aküyü boşaltır, onun dışında zararı yoktur. Pikniğe gidip 3-4 saat son ses müzik dinlerseniz kapılar açık, akü baya boşalır belki araba zor marş basar onun dışında zararı yoktur.

    Aynen. Geçenlerde başıma geldi, gördüm 2-3 kişi bayağı içip müzik eşliğinde kafayı dağıttılar. Sonra 2 si tam kütük gibi sarhoş olmuş, arabanın müziği kesilince bakıyolar akü bitmiş. Hiç marşı çevirmiyor bile.
    Ayık olan daha doğrusu tam sarhoş olmayan adam geldi yanıma rica etti vurdurduk arabayı. Biraz zor oldu ama çalıştı.

    Onun dışında bir zararı olacağını ben de sanmam. Fakat özellikle dizel arabalarda kontağı açıp marş basmadan beklediğimizde bujiler ısınıyor. Fazlası zarar verebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: atla

    quote:

    Orijinalden alıntı: southname

    merhaba
    bazen arabada müzik dinlemek istiyorum fm transmitterdan veya çakmaklıkdan güç lazım oluyor arabayı çalıştırmak yerine ilk çevirmede ön paneldeki ışıklar filan yanıyorya o konumda yani marşa geçmeden bekletmenin arabaya herhangi bir zararı varmı ?


    çok uzun süre açık kalırsa müşir yanabilir

    Sadece manyeto ateşlemeli eski araçlarda, kontağı uzun süre açık bırakmak bobinleri yakabilir. Elektronik ateşleme her türlü arabada, motosiklette kontağı açık bırakmak sadece akım çeken cihazlar varsa aküyü boşaltır, onun dışında zararı yoktur. Pikniğe gidip 3-4 saat son ses müzik dinlerseniz kapılar açık, akü baya boşalır belki araba zor marş basar onun dışında zararı yoktur.

    Aynen. Geçenlerde başıma geldi, gördüm 2-3 kişi bayağı içip müzik eşliğinde kafayı dağıttılar. Sonra 2 si tam kütük gibi sarhoş olmuş, arabanın müziği kesilince bakıyolar akü bitmiş. Hiç marşı çevirmiyor bile.
    Ayık olan daha doğrusu tam sarhoş olmayan adam geldi yanıma rica etti vurdurduk arabayı. Biraz zor oldu ama çalıştı.

    Onun dışında bir zararı olacağını ben de sanmam. Fakat özellikle dizel arabalarda kontağı açıp marş basmadan beklediğimizde bujiler ısınıyor. Fazlası zarar verebilir.

    Kızdırma bujileri kontağı çevirdiğinizde ilk 3 saniye çalışır. Sürekli ısı verseler ne akü ne buji nede motor bloğu dayanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: atla

    quote:

    Orijinalden alıntı: southname

    merhaba
    bazen arabada müzik dinlemek istiyorum fm transmitterdan veya çakmaklıkdan güç lazım oluyor arabayı çalıştırmak yerine ilk çevirmede ön paneldeki ışıklar filan yanıyorya o konumda yani marşa geçmeden bekletmenin arabaya herhangi bir zararı varmı ?


    çok uzun süre açık kalırsa müşir yanabilir

    Sadece manyeto ateşlemeli eski araçlarda, kontağı uzun süre açık bırakmak bobinleri yakabilir. Elektronik ateşleme her türlü arabada, motosiklette kontağı açık bırakmak sadece akım çeken cihazlar varsa aküyü boşaltır, onun dışında zararı yoktur. Pikniğe gidip 3-4 saat son ses müzik dinlerseniz kapılar açık, akü baya boşalır belki araba zor marş basar onun dışında zararı yoktur.

    Aynen. Geçenlerde başıma geldi, gördüm 2-3 kişi bayağı içip müzik eşliğinde kafayı dağıttılar. Sonra 2 si tam kütük gibi sarhoş olmuş, arabanın müziği kesilince bakıyolar akü bitmiş. Hiç marşı çevirmiyor bile.
    Ayık olan daha doğrusu tam sarhoş olmayan adam geldi yanıma rica etti vurdurduk arabayı. Biraz zor oldu ama çalıştı.

    Onun dışında bir zararı olacağını ben de sanmam. Fakat özellikle dizel arabalarda kontağı açıp marş basmadan beklediğimizde bujiler ısınıyor. Fazlası zarar verebilir.

    Kızdırma bujileri kontağı çevirdiğinizde ilk 3 saniye çalışır. Sürekli ısı verseler ne akü ne buji nede motor bloğu dayanır.

    Öyle de bir şey varsa ne güzel, bugün yeni bir şey daha öğrenmiş oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: southname

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: [TaRıK]

    1. konumda sıkıtı olmaz o ozaten o iş için diye biliyorum. Paneldeki ışıkların yandığı konum 2. konum da çok bekletmemenini öneririm. Bir rivayete göre ndüksiyon bobini yanar derlerdi eskiler.. :)

    Eski araçlarda endüksiyon bobini sürekli elektrik alır distribütör sırası gelen silindiri mekanik olarak ateşlerdi.(Renault 12, toros gibi araçlarda) Bu araçlarda sürekli kontakta bırakmak sorun yaratabilir.

    Renault 9 Broadway ile bu sistem biraz daha geliştirildi şimdiki araçlarda gördüğümüz manyetik kaptörlerde kullanılmaya başlandı hem distribütör hemde elektronik modül kullanıldı.

    Şimdiki araçlarda ise her buji için ayrı bir bobin bulunur motor marş edilmeden bobinlere elektrik gitmez. Bu nedenle bir sakınca oluşturmaz. Ancak uyarı ışıklarının yandığı pozisyonda (IGN-igniton-ateşleme) bekletmek aküyü daha çabuk boşaltır.


    Bir önceki pozisyonun (radyoya vs elektriğin gittiği pozisyon) sakıncası yoktur.


    Saygılar...



    hocam sizin arabada nasıl bilmiyoruum ama albeada anahtarı takınca elektrik vermiyor bir kere cevirince ışıklar elektrik vs çalışıyor bir kere daha çevirdimi marş çalışıyo 3 konum yok yani

    Bazı araçlarda kontak anahtarı 2+1(kilit-ateşleme-marş) bazı araçlarda 3+1(kilit-aksesuar-ateşleme-marş) şeklinde oluyor. Ancak yazdıklarım genel manada geçerli şeyler. Saygılar...




  • 1. konumdayken bir şey olmaz. Ancak 3. konumda(1 sonrası marş olan konum) kalmasını doğru bulmuyorum tüm motor tahrikiyle çalışan elektrikli aksamlar devreye girmeye hazır oluyor(klima ve kalorifer fanları, müşürler, termostatlar, su pompaları vs)
  • Benimkinde 2 konum var. Bir tık yaptığınız da bütün elektrikli aksam çalışıyor (klima hariç), 2. Tık da marş basıyor. Sürekli olarak kısa farlar açık gezdigim zamanlarda arabanın içinde saatlerce müzik dinlerdim. Bu esnada farlar açık hatta bazen geri vites farlarıda yanarken 3-4 saat müzik dinlediğim olmuştur ancak hiç bi sorun yaşamadım.

    Not: biten mutlu akü yerine fransız malı bi akü taktırdim hatta mutludan 50-60 lira fazlaydı. 4 ay oldu akü takılalı ve herangi bi sıkıntı yok. Araç 2001 model palio el 1.4

    Akü markası isteyen olursa bakabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım dobloda arbaya binip anahtarı taktıktan sonra kontağı düz değil de terse çevirince parklar açılıyor teyp falan çalışıyor.
    Resimde daire içine aldığım yerde düğme var. Ona baş parmağınla basarken kontak anahtarını ters çevirmen yeterli.

     ANAHTARI İLK KONUMDA BEKLETMEK ZARARLIMI?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evomania

    Arkadaşım dobloda arbaya binip anahtarı taktıktan sonra kontağı düz değil de terse çevirince parklar açılıyor teyp falan çalışıyor.
    Resimde daire içine aldığım yerde düğme var. Ona baş parmağınla basarken kontak anahtarını ters çevirmen yeterli.

     ANAHTARI İLK KONUMDA BEKLETMEK ZARARLIMI?


    bunu bilmiyordum hocam teşekkür ederim




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.