Şimdi Ara

amortisör sorusu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
4.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • gazlı olmaz diye birşey söylememiştim. Bu konuda yanlışi bir noktaya konunun gitmesini istemem.Gazlı amortisörler kötü anlamını da sakın çıkarmayınız.Aksine gazlı olanlar darbelere karşı daha dayanıklıdır.

    Bu konuda her aracın amortisörü konsunda benim de bilgim yok.Zaten tek tek marka ve detayı en iyi servisleri ustaları ve kullanıcıların bilmesi de doğaldır.Bu konudaki piyasada genel olarakaraç hangi ülnin markası ise o ülkenin amörtisör firmasının yan sanyi olarak seçilmesi bir şans değildir.Bu bir piyasa yazılı olmayan kuralıdır.Bir tek türkler her konuda olduğu gibi her kuralı bozarlar.yan sanayi fşirmalarını destelemek için fabrikason olarak belirli firmalar seçilir.

    sizin sorunuza gelirsek peki ben kalite anlamında en iyisi nedir diye sorarsanız , biraz cebiniz ve bu konuda ısrarınızla alakalıdır diyebilirim.Prensip olarak bütük amortisörler aşağı yukarıbirbirne yakındırlar.ama ayrıntılar ve testler işin içine girence maryı marka yapan farklar ortaya çıkacaktır.bu konuda mercedes otomobili kalitesinde amortisör yapan KONI markası gelir.bu kaliteye diğer markaların uşalması oldukça zor görünüyor.Buun armasından MONREO amartösorler olukça kaliteli ve sapğlamdır.Üklemizdeki hemdek ve çukarlarıdüşümndüşümüzde ağır tip denilen larin seçilmesi hiç de yanlış bir seçim olmayacağı kanaatindeyim.
    Ancak aracı çok uzun süreler kullanmayacağım diyenler için OEM yaniüstünde takılanı aynısı ile değiştirmek de bakım olarak iş görecektir.

    Bütün bu kadar lafrtan sonra iyi ve doğru seçilmiş bir amortisörlü aracı kullandığınızda sanki aracınız performansının artmış olduğu gibi bir hisse kapılacaksınız.Beygir gücü artması veya azalması şeklinde hissedilen bu his tamamman hatalı bir duygudur. bunun ismi stabilizasyondur.daha dengeli olan araç hızlanıken olumsuzlukları ortadan kaldırdığı için konfır sağlayacaktır.Bu da hızınızı daha az hisstmenize veya virajlara daha hızlı girmenizi sağlar ama yeni duruma aldanmak da hayai olarak büyük riskler taşır. bu yüzden bir middet yeni sağlam amartisörlü aracınzıza alışmanızı öneri,rim.Aracın denge adına performsının artması illa ki bir psikolojik mutluluk yanında hızınıda artırır.Hiçbir hız artışı hiç bir araç için güvenli değildir.Bunu hep aklımızn bir kenarında tutalım

    kaza yapıldıktan sonra iş işten geçmiş olur


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    Vezir kardeşim imzamdaki aracımın amortisörlerinin değişmesi gerek (95.000 km de artı artık sarsıntılar baya arttı) ama benim sorunum arabamın amortisör tipini bilmiyorum yani gazlımı yağlımı bilemiyorum. Ustalar Gazlı diyor ama senin gibi çoğu arkadaşta gazlı amortisörlü araba nerdeyse hiç yoktur hepsi yağlıdır diyorsunuz. Kafam çok karıştı bu yüzden. Birde marka olarak piyasada "gabriel" diye bi marka var bol bol benimde bildiğim en iyi marka "monreo" ama pek bulunmuyor, siz ne dersiniz bu marka konusunda...




  • Koni sitesinden aracınızla ilgil ibir arattırma yapmak istedim ama deaty gerekiyor sanıım.Bu yüzden linki veriyorum herkez kendi aracına ne uyar bakarsa daha doğru bir seçim olacaktır.

    http://www.koni.com/index.php?id=254


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    Vezir kardeşim imzamdaki aracımın amortisörlerinin değişmesi gerek (95.000 km de artı artık sarsıntılar baya arttı) ama benim sorunum arabamın amortisör tipini bilmiyorum yani gazlımı yağlımı bilemiyorum. Ustalar Gazlı diyor ama senin gibi çoğu arkadaşta gazlı amortisörlü araba nerdeyse hiç yoktur hepsi yağlıdır diyorsunuz. Kafam çok karıştı bu yüzden. Birde marka olarak piyasada "gabriel" diye bi marka var bol bol benimde bildiğim en iyi marka "monreo" ama pek bulunmuyor, siz ne dersiniz bu marka konusunda...




  • Koni sitesinden aracınızla ilgil ibir arattırma yapmak istedim ama deaty gerekiyor sanıım.Bu yüzden linki veriyorum herkez kendi aracına ne uyar bakarsa daha doğru bir seçim olacaktır.

    http://www.koni.com/index.php?id=254
    Not: ''G'' gazlı tip dmektir.Minicik bir sembole belirmişler.Dikkat edin sanırım sizinki bu şekilde olmalı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    Vezir kardeşim imzamdaki aracımın amortisörlerinin değişmesi gerek (95.000 km de artı artık sarsıntılar baya arttı) ama benim sorunum arabamın amortisör tipini bilmiyorum yani gazlımı yağlımı bilemiyorum. Ustalar Gazlı diyor ama senin gibi çoğu arkadaşta gazlı amortisörlü araba nerdeyse hiç yoktur hepsi yağlıdır diyorsunuz. Kafam çok karıştı bu yüzden. Birde marka olarak piyasada "gabriel" diye bi marka var bol bol benimde bildiğim en iyi marka "monreo" ama pek bulunmuyor, siz ne dersiniz bu marka konusunda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Mayıs 2008; 16:03:36 >




  • Sadece gazlı değil hem gaz balonu var hem yağ var. benim siena da paliolarda R 19 larda da gazlı denen aslında dip kısımda gaz balonu olan yağlı var. monreo nun sitesine bakarsanız orda bi yerde gördüm iç yapısını vermiş. Benim arkaya yeni taktıklarım gazlı dye aldım kutusunda da gazlı dyodu ama önler gibi tıs tıs etmiyo. önleride aynı anda aldım onlar tamam da arkalar yağlı. hiç bi fark da yok ama.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.