Şimdi Ara

AMD, Oyunlara, Simülasyonlara ve Popüler Uygulamalara Yeni Bir Gerçekçilik Düzeyi Getirecek Açık Fizik Girişimini Duyurdu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • birlikte yaptıkları bir açıklamada, AMD''nin açık kaynaklı Bullet Physics motorunun ürettiği grafiklerle gerçek zamanlı fizik kullanımını çok yaygınlaştırma çabasının bir parçası olan ortak geliştirme anlaşmalarını duyurdu.  OpenCL™ ve Bullet Physics üzerine kurulan fizik sistemlerini teşvik eden AMD ve Pixelux, bu şekilde oyun konsollarını, kişisel bilgisayarları ve diğer platformları kapsayan bir fizik simülasyonunun önünü açıyor.  ATI Radeon™ HD 5800 serisi gibi en yeni ekran kartları, dönüştürülmüş oyun nesnelerinin hareketlerini, deforme oluşlarını ve kırılışlarını gerçekçi bir şekilde canlandırmakta yeni bir adım atarak inanılmaz bir görsel sadakat ve yüksek performanslı fizik simülasyonu sunuyor.

             ''Şirketlere özel fizik çözümleri tüketicileri ve bağımsız yazılım sağlayıcılarını bölerken yeniliğin önüne geçiyor.  Hatta rakiplerimiz, kendilerininki dışında donanımlarda çalışmayacak kodlar yazdıklarını bizzat dile getiriyorlar," diyen AMD Grafik Teknolojisinden Sorumlu Başkan Eric Demers, şöyle devam ediyor: ''Pixelux ve diğer firmalarla OpenCL ve DirectX® 11 uyumlu cihazlarda açık fizik desteğini sağlamak üzerine çalışarak, bunun tam karşısında yer alan bir yaklaşım getiriyoruz."

    Çok çekirdekli mikroişlemciler ve grafik işlemcilerin güçlerini birleştirerek çok paralel işlevlerin uygulanmasını hızlandıran ATI Stream teknolojisinden son yararlanan yazılım geliştiricisi olan Pixelux, oyun geliştiricilerin geniş bir OpenCL özellikli bilgisayar yelpazesinde daha iyi performans ve etkileşim sunabilmelerine yardımcı olacak.  AMD ayrıca DirectX 11''deki DirectCompute API ile Bullet Physics desteğini mümkün kılmak üzerine etkin biçimde çalışıyor.

             ''Pixelux, teknolojisinin herhangi bir donanım platformunun sunduğu işlem kaynaklarını, kullanıcılarını tek bir platforma mecbur bırakmadan kullanabilmesini hedefliyor," diyen Pixelux CEO''su Mitchell Bunnell, şöyle devam etti: ''Yazılımımızı OpenCL''de çalıştırmak için AMD ile işbirliği yaparak bu hedefe bağlılığımızı sürdürüyoruz."

    Pixelux, Bitimli Element Yöntemi''ne dayalı madde fiziği simülasyonunda sektör lideridir.  Yazılımlarını yıllarca kapalı tutan Pixelux, Dijital Moleküler Madde (DMM) Sistemi''nin son sürümünün herkes tarafından lisanslanabileceğini ve diğer fizik sistemleriyle daha kolay bütünleşeceğini açıkladı.  Bu yeni DMM sürümü, ücretsiz ve açık kaynaklı Bullet Physics motoruyla da bütünleşecek.  DMM ve Bullet''ın birlikte çalışarak oyuncuların görüntü ve hareket açısından gerçekçi, nesnelerin gerçek hayatta olduğu gibi hareket ettiği bir dünya yaşamalarına yardımcı olacak.  DMM ve Bullet Physics''in bir araya gelmesi, yıkılan taş duvarlardan yamulan metale, çatlayan ahşap kirişlere ve sallanan bitkilere kadar pek çok unsurun daha önce görülmediği şekilde canlandırılmasını mümkün kılacak ve oyun geliştiriciler için muhteşem bir çözüm, oyuncular için inanılmaz bir gerçekçilik sağlayacak.

    ATI Stream teknolojisi hakkında bilgi için www.amd.com/stream adresini ziyaret edebilirsiniz.

     








  • Son günlerde okuduğum en güzel haber
    Bir kaç gündür devam eden ati 5000 serisi ve nvidia gt300 serisi haberlerinden sonra fazlasıyla anlamlı oldu.
  • Yani benim anladigim kadari ile nVidia daki PhysX fizik motorundan daha gelismis ve endustriyel bir fizik motoru kullanacaklar. Bu anlamda bir AMD/ATI 5XXX serisi ekran karti hem workstation hemde normal ekran karti olarak kullanilabilir hale geliyor. Yanlis anladiysam duzeltin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.