Şimdi Ara

Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz.... (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.493
Cevap
19
Favori
217.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hofk

    Arkadaşlar ben de bir haftalık alfacıyım beyaz 1998 model 156 alfa aldım. Yani kısacası biraz aranızda acemiyim.

    Bana alfa kullanımı konusunda püf noktaları ile ilgili bilgi verebilecekmisiniz.
    Ayrıca lamdha ne demektir


    hayırlı olsun kaç bin de ve ne kadara aldığını söylersen seviniriz
  • 1. Hofk...

    Ecevit ve Mustafa önerdiyse ve sorunsuz olduklarını belirttiyse gerçekten de öyledir. Lambda sensörü bozulduysa aracın yakıt sarfiyatı artar, çekişi bozulur. Böyle bir durumda servisteki bilgisayara bağlandığında lambda arızası verecektir. Anlamanın en kolay yolu budur.

    2. Alfaonair...

    Aramıza hoşgeldin. Listeye kaydını da az önce yaptım. Birmot'tan hiç araç almadığım için yorum yapamayacağım. Yetkili servislere pek fazla güvenim de yok. Ancak eğer söylediğin garantileri veriyorlarsa elbette bir avantajdır. Ancak belirtmem gerekir ki Alfa'larda karşımıza en sık çıkan sorunlar ön takım arızaları ve varyatör sorunlarıdır. Özellikle ön takım sorunlarını garanti kapsamında tuttuklarını pek sanmıyorum.

    Araç alırken bir dostumun bana yıllar önce söylediklerini unutmuyorum:

    "Dostun eskisi, makinanın yenisi.." demişti. Bu nedenle özellikle Alfa gibi gençlerin tercihi ve yüksek devirli, performanslı bir araç alırken olabildiğince az kilometre yapmış ve yaşça genç bir araç almakta yarar var. Ayrıca kilometre saatleri ile kolayca oynanabildiğini asla unutmayın. Aracın gerçek kilometresini anlamak bazan sorun olabilir ancak en kolay yol, eğer fazla yaşlı bir araç değil ise yetkili servislerden birine giderek en son periodik bakımın ne zaman yapıldığını ve o günkü kilometresini öğrenmektir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Makif13 -- 18 Haziran 2006; 10:09:45 >




  • Arkadaşlar 1998 model 2.0 donanımlı temiz bir Alfa ne kadar eder? Ben 15 civarı eder diye düşünüyorum... Mesela Hekimoğlunun aracı gibi temiz bir araç bulusna alınır vallahi...Maşallah...
  • Ben 2001 TS 2.0 Selespeed deri koltuk sunroof kısacası tam donanımlı 78.000 km'de (kilometrenin doğruluğunu kontrol ettirmedim) bir aracı 21.000 YTL'ye gördüm. Sanayideki dostlarım fiyatın çok iyi olduğunu söylemişlerdi. Buradan yola çıkarak 15.000 YTL gibi bir fiyata da bulabileceğini sanıyorum. Ancak alfa alırken özellikle yaşlı araçta çok dikkatli olmak gerekli diye düşünüyorum. Ucuzunu ararken bir bela almak da olası....

    Daha fazla detay istersen araç bulma konusunda da sana yardımcı olabilecek Bostancı sanayi sitesindeki arkadaşlarıma yönlendirebilirim (eğer İstanbulda'ysan). Kendilerine ismimi söylersen yardımcı olacaklarına eminim. Arzu edersen bana pm atabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Makif13 -- 18 Haziran 2006; 10:47:38 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Arkadaşlar 1998 model 2.0 donanımlı temiz bir Alfa ne kadar eder? Ben 15 civarı eder diye düşünüyorum... Mesela Hekimoğlunun aracı gibi temiz bir araç bulusna alınır vallahi...Maşallah...


    alfadan kastın 156 ıysa su an 98 modellerin piyasası 16-17 civarı .. tabi 2.0 olması deri koltuk ve sunrooflu olması fiyatını etkiler. Ama bende 1 sene önce 2000 model 156 2.0 executive ( full ) donanımlı alfamı 21 mılyara satabıldıgımı söyleyebılırım ki çok temiz ve itinayla baktıgım bir aractı.

    Hofk hayırlı olsun tekrar kazasız belasız olmasını dilerim..alfanın bence en kötü yani heralde 2.el ucuza buldum derken motorun ciddi parçalarının bozulması ve parçaların yuksek fiyati yuzunden insanı cok uzmesi. ABS lambda debimetre airbag beyni gibi parçalar ne yazıkkı cok pahalı ve alfada sıklıkla sorun cıkarabılen parçalar..Hele ki Varyatör...sürekli bozulmasıyla bilinir..Tabi bunu en iyisi yeni nesil kullananlara sormak lazım..Makif belkı cevap verebılır..Demek istedigim 15 mılyarlık alfa yı aldıktan sonra 2-3 mılyarlık servis cıkarması içten bıle deildir ki 2000 model aracımda 100binkm içinde tahmini aracın değerinin yarısı kadar servis cok rahat harcamısımdır..

    şöyle bi site var alfa 156 nın butun sorunlarını teknik bilgilerini ve bol bol kullanıcı resımlerını bulabılırsınız..

    www.alfa156.net

    hatta sizde kendi alfanızın resmını upload edebılırsınız..

    Makif sana bir sorum olacak...Alfa 156 nın standart 205 55 R16 olan lastıklerını 17 jant ıcın 225 45 R17 lerle deiştiricem..bayiinin söyledigine göre eskiden 215 35 R17 takıyorlarmıs ama bu da cok ince yanak'a neden oldugu ıcın hem jant hem lastık e zarar verıyormus.. o yuzden 2 seneden itibaren 17 jantta 225 45 r17 uyguluyorlarmıs..jant agırlıgının eskı jantlara gore cok hafif oldugunu soyluyor, tamam o buyuk ıhtımalle dogrudur ancak bu kesit kalınlıgı 225 beni dusunduruyor..Bi kere surtunme artacagı ıcın yakıtı ve hızlanmayı etkıleyecek. Baska bir sorun yaratırmı ? bir fikriniz varmı?




  • Aracın düzeninde bir sorun yaratacağını düşünmüyorum. Sürtünmeyi arttıracağı için hem olumlu hem de olumsuz bazı etkileri olacaktır tabii ki. Öncelikle kalın lastik daha güzel bir görünüm oluşturuyor, asfalt zeminde (kar ve buzlanmanın olmadığı koşulda) fren ve viraj güvenliğin de artacaktır. Kötü yanları ise sürtünmenin artması yakıtı bir miktar arttıracaktır. Kötü zeminde sarsıntı ve yol sesi artacaktır diye düşünüyorum. Ben standart lastik kullanıyorum. Üzerinde Dunlop'ın lastikleri var. Ben ses hastası olduğum için yine de içeri gelen yol sesinden huzursuzum. Şu ana kadar varyatör problemi yaşamadım. Ancak tamirci dostlarım da aynı konudaki yakınmalarını sürekli olarak bana iletiyorlar. Ayrıca ön takım sorunu yaşamadıysam da aşırı derecede korkuyorum. Çünkü tıkırtılar bir kez başladı mı kesmek çok zor oluyor. Bu nedenle çukurlardan geçerken aşırı dikkatliyim. Hatta yumurta sepeti taşıyormuşçasına diyebilirim....




  • teşekkür ederim makif13 aranızda olmaktan mutluluk duyuyorum en kısa sürede bir alfamın olacağının hayalini bile kurabilmek çok heyecan verici benim için... inşallah...
    Birmot konusuna gelince birmot.com.tr den okuduğum yazıyı aktardım ne kadar güvenli onu bilemiyorum... garanti kapsamında neler var onu belirtmemişler onlar satıcı olarak bu expertiz raporuna çok güvenli diyecekleri kesin ama gerçekten öylemi almadan önce tekrar bir servise götürmek gerekir mi bilemiyorum. Diğer 2, el arayan alfa severler için birmotun sitesinde 147 ve 156 lar var bulunmakta fiyatları da yazıyor mesela 2000model 156 82,000 km de 18.500ytl yazmışlar... bilginiz olsun...
    artık aranızdayım ben de varım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Makif13

    1. Hofk...

    Ecevit ve Mustafa önerdiyse ve sorunsuz olduklarını belirttiyse gerçekten de öyledir. Lambda sensörü bozulduysa aracın yakıt sarfiyatı artar, çekişi bozulur. Böyle bir durumda servisteki bilgisayara bağlandığında lambda arızası verecektir. Anlamanın en kolay yolu budur.

    2. Alfaonair...

    Aramıza hoşgeldin. Listeye kaydını da az önce yaptım. Birmot'tan hiç araç almadığım için yorum yapamayacağım. Yetkili servislere pek fazla güvenim de yok. Ancak eğer söylediğin garantileri veriyorlarsa elbette bir avantajdır. Ancak belirtmem gerekir ki Alfa'larda karşımıza en sık çıkan sorunlar ön takım arızaları ve varyatör sorunlarıdır. Özellikle ön takım sorunlarını garanti kapsamında tuttuklarını pek sanmıyorum.

    Araç alırken bir dostumun bana yıllar önce söylediklerini unutmuyorum:

    "Dostun eskisi, makinanın yenisi.." demişti. Bu nedenle özellikle Alfa gibi gençlerin tercihi ve yüksek devirli, performanslı bir araç alırken olabildiğince az kilometre yapmış ve yaşça genç bir araç almakta yarar var. Ayrıca kilometre saatleri ile kolayca oynanabildiğini asla unutmayın. Aracın gerçek kilometresini anlamak bazan sorun olabilir ancak en kolay yol, eğer fazla yaşlı bir araç değil ise yetkili servislerden birine giderek en son periodik bakımın ne zaman yapıldığını ve o günkü kilometresini öğrenmektir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfaonair -- 18 Haziran 2006; 12:58:09 >




  • Birkaç fotoğraf koyup bizler de ısıtalım kulübümüzü....

    Yoldaki güzellik ...Brera
     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....

     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....


    Eski gözağrım..Spider
     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....

     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....

     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....




  • Bu da ilk Alfa Romeo

    Alfa Romeo 1910 24hp

     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....
  • Nuvala beyazı
    kilometresi 153 binde aldım 13,500 YTL tabi bana 15000 YTL ye mal oldu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hofk

    Nuvala beyazı
    kilometresi 153 binde aldım 13,500 YTL tabi bana 15000 YTL ye mal oldu.


    gerçekten iyimiş fiyatı .. neyse kazasız belasız ve en önemlisi sorunsuz olur .. çok keyifli bir araç gercekten

    rengide süper ve çok az rastlanan bir renk..sımdı ellerinde kalan renkleri satıyorlar fakat 1-2 sene önce 156 alırken nuvola beyazı ve mavisine 3.5 milyar fark verıyordun..nerdeyse sunroof+deri koltuk farkı kdr..
  • Alfa Romeo'nun Türkiye'de yalnızca 159 modeli dizel versiyon ile satılırken yurtdışında 147 ve 156'da dizel motorları ile satışa sunulmakta... 147 1.9 JTD'nin üç versiyonu ile satışı mevcut. 156 ise 2 adet 1.9 ve 1 adet 2.4 JTD olmak üzere toplam üç dizel motor seçeneğine sahip
    Bu bilgileri uluslararası siteden kopyaladığım hali ile veriyorum.

    147
    1.9 JTD (1910 cc, 100 BHP-EEC, 183 km/hr)
    A JTD Common Rail engine offering all the enjoyment of exciting performance combined with low fuel consumption.
    The 100 BHP 1.9 JTD can reach a top speed of 183 km/hr with a fuel consumption, in the combined cycle, that does not exceed 5.8 l/100 km.


    1.9 JTD (1910 cc, 115 BHP-EEC, 191 km/hr)
    Alfa Romeo was the first manufacturer to mount JTD "Common Rail" direct injection turbodiesel engines, creating a new generation of fast, sophisticated diesels.
    Today the 1.9 JTD is even more powerful - 85 kW (115 BHP) at 4000 rpm – and has torque values that are the envy of more powerful petrol engines - 275 Nm (28 kgm) at 2000 rpm.
    Fitted with this engine, the 147 can reach a top speed of 191 km/hr and can accelerate from 0 to 100 km/hr in 9.9 seconds. Diesel consumption is also reduced: the combined cycle value is only 5.8 l/100 km, but it also consumes little with a sportier drive.

    1.9 JTD M-Jet (1910 cc, 150 BHP-EEC, 208 Km/hr)
    Engine excellence finds confirmation in the diesels powering this model: the 100 HP and 115 HP 1.9 JTD’s, with electronically managed Common Rail direct injection, boosted by means of a Garret supercharger.
    These are flanked by the new 150 HP 1.9 JTD, the first 16-valve JTD with Multijet injection system, offering a range of advantages, from more muted running to more power (110 kW at 4000 rpm), from low fuel consumption to reduced emission levels.
    In the new 150 HP 1.9 JTD, 90% of peak torque becomes available between 1750 and 3250 rpm, for a prompt response in any situation.


    156

    1.9 JTD: Engine capacity 1910 cc. Four in-line cylinders. Engine power of 85 kW (115 bhp) at 4000 rpm; torque of 275 Nm at 2000 rpm. Fuel consumption: 5.8 l/100 km on the combined cycle, 7.8 l/100 km urban cycle, and 4.7 l/100 km extra-urban cycle.

    1.9 JTD M-Jet 16V: engine capacity 1910 cc. 16 valves. Four in-line cylinders, Engine power of 110 kW (150 bhp) at 4000 rpm, torque of 305 Nm at 2000 rpm. Fuel consumption: 5.9 l/100 km on the combined cycle, 4.7 l/100 km extra-urban cycle and 8.0 l/100 km urban cycle.

    2.4 JTD 20V M-Jet: engine capacity 2387 cc. Five in-line cylinders. 20 valves. Engine power of 129 kW (175 bhp) at 4000 rpm, torque of 385 Nm at 2000 rpm. Fuel consumption: 6.6 l/100 km on the combined cycle, 5.3 l/100 km extra-urban cycle and 8.8 l/100 km urban cycle.


    Türkiye'ye dizel seçeneklerini getirmeyen Tofaş'a da altı adet




  • yeni opel vectrada kullanılan 150 bg lik dizel motor alfa nın motoru zaten.
  • Bana 150 bhp'lik 1.9 yeter de artardı bile.... En azından yaktığımız benzinin hesabına düşmezdik....
  • Makif motorları geçtim getirilmeyen modeller bile varwww.alfaromeo.it orjinal italya sayfası..gir bak bırcok donanımın da gelmedigini gorursun..örnegin hemen girişteki 147 cam tavanlı..aynı sayfada kendi alfanı yap diye bi bölümde var herseyi ekleyip cıkarabılıyorsun ordaki donanımınların belkı yarısı bizde yok..bide bu 156 nolcak mrk ediorum bu sitede 156 model olarak gosterılmıyor sımdı alıyoruz hayırlısıyla tekrar 156 ama üretimden kaldırılması cok kotu bsy ..neden dewam ettirilmiyor anlamıyorum bu kdr basarılı bir araba..yerine 159 cıkmıs olabilir ama bence 2 si aynı segment deil 156 musterisi 159 alamayabılır ..
  • aslında bu alfa çok şanssız bir araba dogru düzgün bir satıcı mümessilin eline geçse çok satıcak ama olmuyor işte.bakalım yeni haberlere göre tofaş alfa yı fiat grubundan ayırıcakmış ayrı servisler ayrı showrumlar falan yapıcakmış ama satıcak model kalmadıki 156 tı bitti 147 son zamanlarını oynuyor 159 çok pahalı yani 147 ve 156 modelinin çok satıca zamanlar iyi atılım yapamadılar fiyatları çok yüksek tuttular falan ne bilim
  • Neyse şimdilikwww.alfaromeo.com'da 156 henüz var. 156 ne olacak diyorsan ....alfanın efsanelerinden biri olacak derim. Nasıl giulietta bir efsaneyse 156 da yıllar içinde o olur görüşündeyim. 33 ile kirlenen ismini 155 ile temizlemeye kalktığında hüsrana uğramıştı şirket. Şirketi ayağa kaldıran 156'nın satış rakamları oldu. 159 bence de 156'nın alternatifi değil bir üst segmentin aracı. 166'ya çok daha yakın. Ancak incelediğim kadarıyla 159 çok hoşuma gitti. Bir otomobil için 80 bin YTL ayırmayı göz önüne alsam 1.9 JTD'yi düşünebilirdim. .... Tabiiii o anda Audi A4 1.9 alacağım diye fikir değiştirmezsem...




  • Makif dedıgın gibi alfa yı ayaga kaldıran tamamen 98 yılında cıkan 156 modelidir..Yalnız şöyle bi sorun var...Turkıye sitesinde alfa 156 olsada daha cmtsi gunu tüm türkiye fabrika bilgilerine girdim (izmir bayiisinde) ve sadece 50 civarı 156 kaldıgını gordum..hatta renk olarak bile 2 renk kalmıstı size bahsetmıstım bunu daha oncede..işin kötüsü 147 de 2 sene sonra kalkacakmıs...Ne yapmak istediklerini bi anlasam..sonucta fiyatı segmentine gore bıras yuksek bir arac tamam ama sonucta megane kadar topluma hitap edilmesi için yapılmıs bir aracta deil..sportiflik tasarım ve gucu sevenlere hitap edılmıs sitesinde de aynen böyle yazması herseyi acıklıyor..Bence modeli kaldırmak yerıne cok daha avantajlı geliştirme ve pazarlama teknikleri kullanabılırlerdi..bi ara 157 fotoları gelmıstı spyshot dediler ama sonra 159 cıktı hıcbsy anlamadık...acaba alfa sadece 60 bin YTL ustu segmente mi hitap etmek ıstıyor artık?
  • arkadaslar resımlerı boyle buyuk boyutlu nsl koyuyorsunuz eskıden dosya yukleme varsı şimdi gene kapatmıslar o özelligi...
  • Alfa Romeo İtalya'da orta-üst grubun aracıdır. Fiat ile aynı platformları paylaşmazlar. Volkswagen / Audi gibi düşünebilirsiniz. Bu nedenle Alfa'nın 156 /166 serilerinden aldığı güvenle üst segmente daha bir oturma çabasını görüyoruz. Aksi takdirde 156'yı büyütüp 159 yapmazdı. A3'ün segmentinde de şimdilik 147'yi bıraktı. 147'yi kaldırsa da 148 ya da 149u yapar, 145-147 aksında yürümeyi sürdürür diye düşünüyorum.

    Büyük resim eklemek için içinde büyük resim barındıran siteleri tercih ediyorum Anlıyacağın resmi yüklemek değil resmin adresini iki image yazısı arasına yerleştiriyorum. Biraz ucuzculuk oldu ama pardon :)
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.