Şimdi Ara

Afrikalı çocuklar aç argümanı hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu argümanı çeşitli yerlerde ateistler bile aşşağılıyorlar, hiç anti tez görmedim bu konu hakkında.

    Bence güzel bir argüman
    Adaletten bahsediyorsak, herkes eşit derecede sınava tabi olmalıdır. Adalet yok ise o zaman bu işte yanlışlık var demektir. Dünyaya baktığımızda ne geçmişte ne de gelecekte hiç kimse adaletli bir yaşam sürmüyor/sürmemiş. Bu da tamamen yalanlıyor merhametli ve adaletli tanrı fikrini.



  • Örnek komik kaçıyor biraz. Plantinga'nın savunusu gereği bir miktar özgür iradeli kötülüklerin olması normal Ama bence de kötülük problemi gayet başarılı bir argüman. Çoğu ateist filozof gibi benim ateizmi benimsememin başlıca nedeni kötülük problemiydi. Plantinga'nın savunusu liberteryen özgür iradeyi kabul ettiğimizde mantıksal kötülük problemini çözdüğü konusunda ortak bir görüş var ateist ve teistlerden. Fakat bağdaşırcılıkta sorun devam ediyor bence. Plantinga'nın savunusunu bağdaşırcılığa uygulamayanlar da yok değil.

    Aslında mantıksal kötülük probleminden çok delilci kötülük problemi başarılı gözüküyor. Kötülükler iyiliğe baskın duruyor ve gereksiz birçok kötülük var. Rowe'un yıldırım çakması sonucu 5-6 gün boyunca yaralı bir şekilde acı çeken ceylan örneği sıkça verilir. Teistlerin teodise girişimleri oluyor fakat genel anlamda felsefe tarihinde getirilmiş teodiseler çöp bence. Leibniz'in mümkün dünyaların en iyisi olduğunu söylemesi aralarından en kötüsü özellikle. Daha çok çağdaş din felsefesinde günümüz filozoflarının teodiseleri tartışmaya değer duruyor. Ama ben onları da başarılı bulmuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F54F98451 -- 26 Nisan 2019; 18:14:58 >




  • bakış açına göre değişir bu söylediklerin, örnek veriyorum benim ruhumda çok yüksek bir adalet var oturduğum yeri bile adalet duygusuyla seçiyorum bu duygu çok baskın geliyor, başkasının ruhunda çok az adalet var yada hiç yok, haliyle benim sınavımda farklı oluyor ve büyük olaylarla karşılaşıyorum, yani kalıbına göre adam geliyor karşına, zayıfsan zayıf güçlüysen güçlü,bu yönde bakarsan her şeyin adalet üzerinde olduğunu anlarsın, tabi yine inanıp inanmamak sana kalıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozo123

    bakış açına göre değişir bu söylediklerin, örnek veriyorum benim ruhumda çok yüksek bir adalet var oturduğum yeri bile adalet duygusuyla seçiyorum bu duygu çok baskın geliyor, başkasının ruhunda çok az adalet var yada hiç yok, haliyle benim sınavımda farklı oluyor ve büyük olaylarla karşılaşıyorum, yani kalıbına göre adam geliyor karşına, zayıfsan zayıf güçlüysen güçlü,bu yönde bakarsan her şeyin adalet üzerinde olduğunu anlarsın, tabi yine inanıp inanmamak sana kalıyor
    Ruh diye bir şey yoktur. Bakma kısmı zaten bir inanç.
  • Ama adalet kavramının var olması için önce bir adaletsizlik kavramının var olması gerekir değil mi? İkisi de olmazsa bu sefer farkındalık alanı daralır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu argümanın merhametli ve adaletli tanrı fikrini nasıl yalanladığını biraz daha açabilir misiniz?

    Afrikaya tanrının eli uzanmalı ve yemek mi dağıtmalıydı merhametli ve adaletli bir tanrı olması için?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    Bu argümanın merhametli ve adaletli tanrı fikrini nasıl yalanladığını biraz daha açabilir misiniz?

    Afrikaya tanrının eli uzanmalı ve yemek mi dağıtmalıydı merhametli ve adaletli bir tanrı olması için?
    Herkesi aynı şekilde yaratmalıydı adaletli olması için ve aynı fırsatları vermeliydi vesaire.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • HIGHER kullanıcısına yanıt
    Fırsat vermezler hocam. Bu ülkeleri kalkındırmak emperyalist sermayenin en fazla 10 yılını alır.

    Ancak afrika bakir bir kıta. Sömürmeleri gereken çok fazla doğal kaynakları var.

    Yatırım yapmadan madenlerini doğasını sömürmek varken neden çocukların açlığını düşünsünlerki?

    Emperyalizm ve kapitalizm böylesine vahşi bir sistem
  • Adaletten anlaşılması gereken şey ne olabilir?

    yaratılışı ters çevirmek denen bir olgu olsun. ilahiyatta buna biz kime ömür veriyorsak yaratılışını da baş aşağı çeviriyoruz şeklinde bi yaklaşım var.

    yaratılışın spin attığını ve a nın e olduğu bir anı düşünün. şimdi bu iki halin çarpışması esnasında bir kainat modeli oluşsun.

    teorik olarak yaşamsallığın yaratıcı argumanla süreçsel olarak çarpışmaları adalet denen argumanı betimlese idi totalde e a ya yönelmez derdik diyelim.

    yani yaşamsallığımız bakımından adaletimiz denen baş aşağı çevrilme hali yaratıcı zihne yol almaz.

    ......................................

    bizim yaşamsallığımız yaratıcıya yönelemez veya bizim adaletimiz yaratıcıya yönelemez. yani yaratana adil ol diyemeyiz. dersek protonik bir çarpışma oluşur ve kainatımız bireysel manada modellenir.

    .......................................

    bana göre bir argumanın tersi de mevcut ise bu husus insani adaleti çağrıştırdığı ölçüde yaratıcıya yönelemez. afrikadaki aç çocuk avrupadaki tok çocuk kavramı oluşur ve her ikisi de esasen yaratıcının değil insanın adaleti olduğundan ilahi kavramı açıklamaktan uzaktır.

    .......................................

    şöyle düşünün esasen idamlık bir mahkumuz diyelim. bu halde iken şöyle mi diyoruz? beni idam etme bana süre tanı ve göreceksin ki bu süre içerisinde ben ıslah olacağım, hem yaptığımı düzelteceğim hem de kemal bulmuş salih bir kişi olacağım.

    veya beni idam etme. eee. bana faraza 20 yıl ceza da verme. eee. 8 yıl da verme. eee. 2 yıl da verme. eeeee. yani. ben buranın ağayısıyım arkadaş o kadar!!! mı? diyoruz.


    ........................................

    insan olarak ikincisini dediğimiz için o adaleti bir zor buluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Herkesi aynı şekilde yaratmalıydı adaletli olması için ve aynı fırsatları vermeliydi vesaire.

    Alıntıları Göster
    Bu konuyla ilgili insan oğlu bile demiş ki eşitlik adalet değildir. Siz tanrı eşit olmalıydı diyorsunuz. Tanrı herkesi kendi sınırları içerisinde değerlendirecek, adalet burada. İki öğrenciye farklı şeyler öğretip sınavda ikisine de aynı şeyi sorarsak birisine haksızlık etmiş oluruz ancak kime ne öğrettiysek onu sorduğumuzda adil davranmış oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    Bu konuyla ilgili insan oğlu bile demiş ki eşitlik adalet değildir. Siz tanrı eşit olmalıydı diyorsunuz. Tanrı herkesi kendi sınırları içerisinde değerlendirecek, adalet burada. İki öğrenciye farklı şeyler öğretip sınavda ikisine de aynı şeyi sorarsak birisine haksızlık etmiş oluruz ancak kime ne öğrettiysek onu sorduğumuzda adil davranmış oluruz.

    Alıntıları Göster
    Saçmalık.
    Bill gates'in oğlu olarak doğmak ile afrikadaki aç bir ailenin oğlu olarak doğmak asıl haksızlıktır. Bu dediğiniz sözler fakirleri avutmak için uydurulmuş sözlerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HIGHER -- 27 Nisan 2019; 11:41:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Adaletten anlaşılması gereken şey ne olabilir?

    yaratılışı ters çevirmek denen bir olgu olsun. ilahiyatta buna biz kime ömür veriyorsak yaratılışını da baş aşağı çeviriyoruz şeklinde bi yaklaşım var.

    yaratılışın spin attığını ve a nın e olduğu bir anı düşünün. şimdi bu iki halin çarpışması esnasında bir kainat modeli oluşsun.

    teorik olarak yaşamsallığın yaratıcı argumanla süreçsel olarak çarpışmaları adalet denen argumanı betimlese idi totalde e a ya yönelmez derdik diyelim.

    yani yaşamsallığımız bakımından adaletimiz denen baş aşağı çevrilme hali yaratıcı zihne yol almaz.

    ......................................

    bizim yaşamsallığımız yaratıcıya yönelemez veya bizim adaletimiz yaratıcıya yönelemez. yani yaratana adil ol diyemeyiz. dersek protonik bir çarpışma oluşur ve kainatımız bireysel manada modellenir.

    .......................................

    bana göre bir argumanın tersi de mevcut ise bu husus insani adaleti çağrıştırdığı ölçüde yaratıcıya yönelemez. afrikadaki aç çocuk avrupadaki tok çocuk kavramı oluşur ve her ikisi de esasen yaratıcının değil insanın adaleti olduğundan ilahi kavramı açıklamaktan uzaktır.

    .......................................

    şöyle düşünün esasen idamlık bir mahkumuz diyelim. bu halde iken şöyle mi diyoruz? beni idam etme bana süre tanı ve göreceksin ki bu süre içerisinde ben ıslah olacağım, hem yaptığımı düzelteceğim hem de kemal bulmuş salih bir kişi olacağım.

    veya beni idam etme. eee. bana faraza 20 yıl ceza da verme. eee. 8 yıl da verme. eee. 2 yıl da verme. eeeee. yani. ben buranın ağayısıyım arkadaş o kadar!!! mı? diyoruz.


    ........................................

    insan olarak ikincisini dediğimiz için o adaleti bir zor buluruz.
    Yaratıcıya adil ol demiyoruz ki, yaratıcı bize adil olduğunu söylüyor. Biz de madem adilsin afrikada çocuklar neden aç diyoruz. Ancak bu yaratıcının değil insanın adaletidir orada haklısınız. Ki her insan da aynı şekilde düşünmez, ben bir insan olarak afrikada çocukların aç olmasını haksızlık olarak görmüyorum. Bana göre böyle görülmesi olaya yüzeysel bakmanın bir sonucu.

    Biz insanlar olarak adaleti sağlamak konusunda inanılmaz ölçüde yetersiziz. Dolayısıyla cezaları standart biçimlere sokmuşuz. Ve bir ceza verileceği zaman bunu cezai durumun daha da karmaşıklaşmasına olabildiğince mahal vermeden tamamlamaya çalışıyoruz. Çünkü zaten yetersiz olduğumuz konuda bir de durum karmaşıklaştığında ne yağacağımızı hepten şaşırırız.
    Tanrı ise adaleti sağlamak konusunda net. Kesin bir şekilde adaleti sağlayabilme gücü var. Bu yüzden bize vermiş olduğu ömür içerisinde her türlü karmaşık duruma izin verebiliyor. Durum ne olursa olsun adaleti sağlayabileceği için süre sona erene kadar müdahale etmeye gerek görmüyor.

    Biz insanlar olarak mahkumun bana süre tanı değişeceğim sözüne güvenip ona müsade edemiyorken tanrı ise bu söze gerek bile duymadan ona müsade edebilmekte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Saçmalık.
    Bill gates'in oğlu olarak doğmak ile afrikadaki aç bir ailenin oğlu olarak doğmak asıl haksızlıktır. Bu dediğiniz sözler fakirleri avutmak için uydurulmuş sözlerdir.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle "Saçmalık" kelimesi bir karşı argüman değildir.
    Ayrıca eğer ilahi adaletin varlığına inanmıyorsanız dünyadaki adaletin varlığını tartışmak da anlamsız. İlahi adaleti var kabul ettiğinizde bill gates in oğlunun hayat şartları sayesinde kesinlikle cennete gidebileceğini iddia ediyorsanız bir adaletsizlikten bahsedebiliriz. Aynı şekilde afrikadaki çocuğun yaşam şartları yüzünden mecburen cehenneme gideceğini iddia ediyorsanız, haklısınız tanrı adaletsiz davranıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    Öncelikle "Saçmalık" kelimesi bir karşı argüman değildir.
    Ayrıca eğer ilahi adaletin varlığına inanmıyorsanız dünyadaki adaletin varlığını tartışmak da anlamsız. İlahi adaleti var kabul ettiğinizde bill gates in oğlunun hayat şartları sayesinde kesinlikle cennete gidebileceğini iddia ediyorsanız bir adaletsizlikten bahsedebiliriz. Aynı şekilde afrikadaki çocuğun yaşam şartları yüzünden mecburen cehenneme gideceğini iddia ediyorsanız, haklısınız tanrı adaletsiz davranıyor.

    Alıntıları Göster
    Neden öyle dediğimi açıkladım dikkat edersen.
    Öyle bir iddiam yok, dediklerim gayet açık, daha ne yazayım.




  • bunları bir futbolcuya 150 milyon euro ödeyenlere soracaksın,
    afrikayı aç bırakıp sömüren devlet başkanlarına soracaksın.

    biraz geniş düşünmeye çalış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.jk

    bunları bir futbolcuya 150 milyon euro ödeyenlere soracaksın,
    afrikayı aç bırakıp sömüren devlet başkanlarına soracaksın.

    biraz geniş düşünmeye çalış
    quote:

    biraz geniş düşünmeye çalış

  • geniş düşünemiyorsun
    afrika'ya bakıp tanrı'nın adaletini sorguluyorsun ama bir futbolcuya 150 milyon verenleri sorgulamıyorsun, afrikayı sömürüp afrikalıları aç bırakan ülkeleri ve kişileri sorgulamıyorsun,
    zekatı sorgulamıyorsun, bugün tüm dünya zekat verse afrika'da aç kalmaz.

    ama işte olaylara sığ baktığın için bunları göremiyorsun, boşuna bu bölümün ateist deist üyeleri bu kadar vasat demiyormuşuz işte bir başka ispatı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Neden öyle dediğimi açıkladım dikkat edersen.
    Öyle bir iddiam yok, dediklerim gayet açık, daha ne yazayım.

    Alıntıları Göster
    Benim dediklerim de gayet açık ve iki seferdir cevap vermediniz. İlkinde başta söylediğiniz şeyi tekrarlamakla yetindiniz ikincisinde öyle bir iddiam yok deyip geçiyorsunuz. Ben net bir şekilde savunduğunuz argümanı yanlışlıyorum, örnek vererek ifade ediyorum. Siz ise hayır yanlış değil diyorsunuz sadece. Son yazdığımda böyle bir iddianız varsa haklısınız dedim, siz böyle bir iddiam yok diyerek haksızlığınızı mı kabul ettiniz? Çünkü söylediklerimi yanlışlamadınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.