Şimdi Ara

AEG L75280FL mi yoksa Electrolux EWF1486GDW mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
6
Favori
23.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cronos10

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkbilir

    quote:

    Orijinalden alıntı: cronos10

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkbilir

    Acikcasi urunden pek memnun degilim. Makina vuruntu seklimde ses yapiyor. Servsi cagirdik, "normal" dediler. Ama tak tak diye ses yapiyor cogu zaman. Daha once kullandigimiz 6 kiloluk bosch da hi. Ses olmuyordu.

    çok rahatsız eden bir ses mi hocam? servis neye göre normal dedi merak ettim şimdi?
    yani makina ne napıyor da normal bir ses diyebiliyor. sonuçta katalogda ses seviyesi desibeli yazıyor.
    cep telefonunuza yükleyeceğimiz ufak bir uygulama ile tam olmasa bile bir ses seviyesini ölçün derim.

    Normal çalışma sesi değil. Resmen kazan kenarlara çarpıyor. Çamaşırlar makinaya dengesiz konuyormuş falan. Eski makinada aynı çamaşır yıkanıyordu. 6 kiloluk makinada

    makinelerde üretimden kaynaklı hatalar istemesek bile olabilir ve servis sorunu çözdüğü sürece bu can sıkıcı durum anlayışla karşılanabilir...
    fakat yaşadığınız durum bende güvensizlik hissi yarattı, neye göre normal olduğunu size açıklamak zorundalar. gerekirse ellerinde bir ses seviyesi ölçüm aleti ile gelip "bakın katalog verilerindeki değerlerin altında kalıyor bu ses" demeleri gerekirdi... ilkbaharda düğün yapıcam ve araştırma içerisindeyim bu aralar..
    candoğan beyin incelemeleri neticesinde AEG L75280FL veya daha fazla bütçe ayırabilirsem AEG L88489FL modelini almayı düşünüyordum...
    sorununuzla ilgili gelişmeleri bizimle paylaşırmısınız?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, birkaç sene beyaz eşya (bulaşık makinası) ve otomativ sektöründe, kalite(final audit), üretim ve proses destek mühendisi olarak çalışmış birisi olarak yazıyorum bu yazıyı. Malesef ama malesef candoğan beyin burada ve forumun çeşitli konularında yazdığı yazılara katılıyorum. Yazdıklarım bulaşık makinası ile ilgilidir ama firmaların parça temin ettikleri yan sanayiler hemen hemen tüm ürün gruplarında aynıdır. Dolayısıyla çamaşır makinası için de baz alabilirsiniz.

    Firma ismine zarar vermemek ve halan çeşitli pozisyonlarda çalışan arkadaşlarımı incitmemek için adına marka ismi vermeyeceğim ama tahmin edebileceğiniz iki büyük Türk firmasının ürettiği makinalar, miele ve bosch ile kıyaslanmaya değmeyecek kadar kötü makinalardır. Malesef Türk firmaları, benim de yılarca içinde yeraldığım üzere sürekli olarak patent haklarını ihlal etmeden nasıl kopyalama yaparım ın peşinde.

    Bir zamanlar sorumlu olduğum Audit labaratuarında, hemen hemen tüm markaların çeşitli modelleri test ediliyor. Müşteriden gelen her türlü kronik şikayette, hemen ilk olarak benchmark olarak kabul edilen Miele'yi ve paralelinde Bosch'un bazı modellerini inceleyip, onların problemlere nasıl çözüm bulduğunu anlamaya çalışırdık. Ve hemen her seferinde, adamların bizim karşılaştığımız sorunları, yıllar önce çıkarttıkları modellerde, çok basit ve maliyetsiz çözümlerle, "Patentini Alarak" çözdüklerine şahit oldum.

    Ayrıca bizim yerli markalarımız maliyetleri azaltıp, karı artırmak adına, resmen yan sanayiden aldığı parçaların fiyatlarını öldürmektedirler. Bosch'un 2,5 TL ye aldığı basit bir plastik parçayı, bizim firmalar baskı ve mal alımını kesmekle tehdit ederek 1 TL'ye alıyor örneğin. Yan sanayi 1-2 parti iyi mal gönderdikten sonra kırma plastik kullanmaya başlar. Plastik enjeksiyon çevrim sürelerini düşürür. Siz yüzde 1-2 parça alarak kontrol yaparsınız ve şansınız varsa hatayı bulup partiyi geri gönderirsiniz ama, o hatalı mallar bir sonraki partide araya karıştırılıp mutlaka size geri gelir.

    Mühendislikte meşhur bir söz vardır. "Ölçemezsen bilemezsin"diye. Malesef bizde ömür testi anlamında hiçbir yatırım yapılmıyor. Testini yapabildiğimiz birkaç noktada ise Almanların çok gerisindeyiz.

    Örnek olarak; Bulaşık makinasının kapı menteşesi ömrünü ölçmek amacıyla yapılan pnömatik açma kapama cihazında, bizim mallar 50.000 yapmadan kırılıyor.

    Veya bulaşık makinası dispenseri (parlatıcı veren parça), bazen parlatıcı vermiyor. Ama garibim Ayşe teyze nereden bilecek makinanın parlatıcı vermediğini. Makinamda damla izleri kalıyor diye şikayet edecek, servis bu normal diyecek. Konu kapanacak.

    Veya fıskiyenin bir deliği enjeksiyon çapağından dolayı tıkalı olacak. Ayşe Teyze bu sefer makinam iyi yıkamıyor diyecek. Ama yine konu bir şekilde kapanacak.

    Bir kalıpta hata keşfedersiniz ama kalıbın maliyeti çok pahalı olduğu için kalıp ömrünü tamamlasın, 100 bin parça yapsın, yeni kalıpta düzeltiriz derler. Kimse 50bin TL verip kalıbı yenilemeyi düşünmez. Bu tamamen kaliteye nekadar önem verdiğinizle ve hangi pazarlara mal sattığınızla ilgilidir.

    Test ve normların kontrol amacıyla Almanya'da akrodite bir kuruluşa göndereceğimiz makinaları, herhangibir kazaya kurban gitmemesi için özenle şeçilen parçalarla, kendi elimizle monte edip, kontrollerini yapardık. Testlerde herşey güllük gülistanlık. Ama seriden 3 makina alıp gönderseniz, kimbilir ne hatalar çıkacaktır.

    Makinanın parçaları kalitesiz olabilir, bu firmanın politikası da olabilir, bunun için firmaları suçlamıyorum ama ürünün speklerinin dışında değerlere sahip bir makinanın son müşteriye gitmeden, gerekli kontrol noktalarında tespit edilip, ek iş yapılması gerekir. Ama her kontrol noktası bir maliyettir. Bir elemandır. Eğer kaliteye önem vermiyorsanız ordaki 1 kontrol operatörü yöneticilerin gözüne batar.

    Bir diğer önemli nokta ise zaman zaman video telekonferans ile, zaman zaman ise yüz yüze eğitim verdiğimiz teknik servislerin rezalet ötesi durumu. Malesef montaj talimatlarına uymazlar, arızalarda standartların dışında çözümler üretirler(ürettiklerini sanarlar), makinanın çalışma prensibini kavrayamadığı için, olmadık parçaları değiştirir. Bu konuda BSH gibi markalar diğerlerine göre daha iyi olmakla beraber, işin içinde yine biz olduğumuz için saçma sapan şeylerle karşılaşma şansınız en iyi markalarda dahi vardır.

    Şunu da eklemek istiyorum. Gelen kullanıcı hatalarının %50'den fazlası yanlış kullanımdan kaynaklı hatalardır. Burada dürüst olmak gerekirse Türk halkı olarak kitapçığı okumak gibi bir alışkanlığımız yok. Ayrıca makinalarla ve teknolojiyle barışık bir toplum değiliz(cep telefonları haricinde). Dolayısyla sadece Türkiye'de görülebilecek bazı şikayetler de yok değil. Benim ailem dahil olmak üzere kadınların çoğu sadece makinaya koyup düğmesine basar. Programı yanlış seçer, bardakları yanlış yerleştirir, makina bakım ve temizliğine özen göstermez, çamaşır suyu en iyi deterjandır onlar için. Eğer layıkiyle kullanırsanız bir çok kötü makina bile uzun süre arızasız çalışır.

    BSH gibi firmalar yeni bir ürün çıkartmadan önce, makinayı aylar boyunca saha testinde 20-30 makina ile deniyor. Testlerde sadece Almanya değil, pazarın extrem iklimine ve elektrik koşullarına sahip ülkeler de yeralıyor(Türkiye gibi sıcak ülkeler, Kafkas ülkeleri gibi voltaj dalgalanmalarının yaşandığı ülkeler vs gibi. Ve garanti süresi boyunca cihazın çalışmasının nasıl olacağı hızlandırılmış programlarla test edilir. Makina arka arkaya çalışır soğutulur, kapağı açılıp kapatılır ve bunu haftalar boyunca test eden makinalara bağlanır.

    Vatansever bir Türk olarak, çok üzülerek yazıyorum bu yazıyı ama malesef gerçekler bunlar. Müşterilerin bilinci arttıkça, Ayşe Teyzeler bilinçlendikçe, kalitesiz firmalar rekabet edemeyecek ve kaliteye önem vermek zorunda kalacaklardır. Ama Türkiye gibi pazarlarda firmaları zorlayan müşteriler yok. Herkez benim gibi, sizin gibi forumda yazılanları okuyup araştırmıyor. Bana sadece bu iyi midir diye sorup, iyi dediğimde alan yüzlerce insan var.
    _____________________________
    www.pilliadam.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efiksis

    Arkadaşlar, birkaç sene beyaz eşya (bulaşık makinası) ve otomativ sektöründe, kalite(final audit), üretim ve proses destek mühendisi olarak çalışmış birisi olarak yazıyorum bu yazıyı. Malesef ama malesef candoğan beyin burada ve forumun çeşitli konularında yazdığı yazılara katılıyorum. Yazdıklarım bulaşık makinası ile ilgilidir ama firmaların parça temin ettikleri yan sanayiler hemen hemen tüm ürün gruplarında aynıdır. Dolayısıyla çamaşır makinası için de baz alabilirsiniz.

    Firma ismine zarar vermemek ve halan çeşitli pozisyonlarda çalışan arkadaşlarımı incitmemek için adına marka ismi vermeyeceğim ama tahmin edebileceğiniz iki büyük Türk firmasının ürettiği makinalar, miele ve bosch ile kıyaslanmaya değmeyecek kadar kötü makinalardır. Malesef Türk firmaları, benim de yılarca içinde yeraldığım üzere sürekli olarak patent haklarını ihlal etmeden nasıl kopyalama yaparım ın peşinde.

    Bir zamanlar sorumlu olduğum Audit labaratuarında, hemen hemen tüm markaların çeşitli modelleri test ediliyor. Müşteriden gelen her türlü kronik şikayette, hemen ilk olarak benchmark olarak kabul edilen Miele'yi ve paralelinde Bosch'un bazı modellerini inceleyip, onların problemlere nasıl çözüm bulduğunu anlamaya çalışırdık. Ve hemen her seferinde, adamların bizim karşılaştığımız sorunları, yıllar önce çıkarttıkları modellerde, çok basit ve maliyetsiz çözümlerle, "Patentini Alarak" çözdüklerine şahit oldum.

    Ayrıca bizim yerli markalarımız maliyetleri azaltıp, karı artırmak adına, resmen yan sanayiden aldığı parçaların fiyatlarını öldürmektedirler. Bosch'un 2,5 TL ye aldığı basit bir plastik parçayı, bizim firmalar baskı ve mal alımını kesmekle tehdit ederek 1 TL'ye alıyor örneğin. Yan sanayi 1-2 parti iyi mal gönderdikten sonra kırma plastik kullanmaya başlar. Plastik enjeksiyon çevrim sürelerini düşürür. Siz yüzde 1-2 parça alarak kontrol yaparsınız ve şansınız varsa hatayı bulup partiyi geri gönderirsiniz ama, o hatalı mallar bir sonraki partide araya karıştırılıp mutlaka size geri gelir.

    Mühendislikte meşhur bir söz vardır. "Ölçemezsen bilemezsin"diye. Malesef bizde ömür testi anlamında hiçbir yatırım yapılmıyor. Testini yapabildiğimiz birkaç noktada ise Almanların çok gerisindeyiz.

    Örnek olarak; Bulaşık makinasının kapı menteşesi ömrünü ölçmek amacıyla yapılan pnömatik açma kapama cihazında, bizim mallar 50.000 yapmadan kırılıyor.

    Veya bulaşık makinası dispenseri (parlatıcı veren parça), bazen parlatıcı vermiyor. Ama garibim Ayşe teyze nereden bilecek makinanın parlatıcı vermediğini. Makinamda damla izleri kalıyor diye şikayet edecek, servis bu normal diyecek. Konu kapanacak.

    Veya fıskiyenin bir deliği enjeksiyon çapağından dolayı tıkalı olacak. Ayşe Teyze bu sefer makinam iyi yıkamıyor diyecek. Ama yine konu bir şekilde kapanacak.

    Bir kalıpta hata keşfedersiniz ama kalıbın maliyeti çok pahalı olduğu için kalıp ömrünü tamamlasın, 100 bin parça yapsın, yeni kalıpta düzeltiriz derler. Kimse 50bin TL verip kalıbı yenilemeyi düşünmez. Bu tamamen kaliteye nekadar önem verdiğinizle ve hangi pazarlara mal sattığınızla ilgilidir.

    Test ve normların kontrol amacıyla Almanya'da akrodite bir kuruluşa göndereceğimiz makinaları, herhangibir kazaya kurban gitmemesi için özenle şeçilen parçalarla, kendi elimizle monte edip, kontrollerini yapardık. Testlerde herşey güllük gülistanlık. Ama seriden 3 makina alıp gönderseniz, kimbilir ne hatalar çıkacaktır.

    Makinanın parçaları kalitesiz olabilir, bu firmanın politikası da olabilir, bunun için firmaları suçlamıyorum ama ürünün speklerinin dışında değerlere sahip bir makinanın son müşteriye gitmeden, gerekli kontrol noktalarında tespit edilip, ek iş yapılması gerekir. Ama her kontrol noktası bir maliyettir. Bir elemandır. Eğer kaliteye önem vermiyorsanız ordaki 1 kontrol operatörü yöneticilerin gözüne batar.

    Bir diğer önemli nokta ise zaman zaman video telekonferans ile, zaman zaman ise yüz yüze eğitim verdiğimiz teknik servislerin rezalet ötesi durumu. Malesef montaj talimatlarına uymazlar, arızalarda standartların dışında çözümler üretirler(ürettiklerini sanarlar), makinanın çalışma prensibini kavrayamadığı için, olmadık parçaları değiştirir. Bu konuda BSH gibi markalar diğerlerine göre daha iyi olmakla beraber, işin içinde yine biz olduğumuz için saçma sapan şeylerle karşılaşma şansınız en iyi markalarda dahi vardır.

    Şunu da eklemek istiyorum. Gelen kullanıcı hatalarının %50'den fazlası yanlış kullanımdan kaynaklı hatalardır. Burada dürüst olmak gerekirse Türk halkı olarak kitapçığı okumak gibi bir alışkanlığımız yok. Ayrıca makinalarla ve teknolojiyle barışık bir toplum değiliz(cep telefonları haricinde). Dolayısyla sadece Türkiye'de görülebilecek bazı şikayetler de yok değil. Benim ailem dahil olmak üzere kadınların çoğu sadece makinaya koyup düğmesine basar. Programı yanlış seçer, bardakları yanlış yerleştirir, makina bakım ve temizliğine özen göstermez, çamaşır suyu en iyi deterjandır onlar için. Eğer layıkiyle kullanırsanız bir çok kötü makina bile uzun süre arızasız çalışır.

    BSH gibi firmalar yeni bir ürün çıkartmadan önce, makinayı aylar boyunca saha testinde 20-30 makina ile deniyor. Testlerde sadece Almanya değil, pazarın extrem iklimine ve elektrik koşullarına sahip ülkeler de yeralıyor(Türkiye gibi sıcak ülkeler, Kafkas ülkeleri gibi voltaj dalgalanmalarının yaşandığı ülkeler vs gibi. Ve garanti süresi boyunca cihazın çalışmasının nasıl olacağı hızlandırılmış programlarla test edilir. Makina arka arkaya çalışır soğutulur, kapağı açılıp kapatılır ve bunu haftalar boyunca test eden makinalara bağlanır.

    Vatansever bir Türk olarak, çok üzülerek yazıyorum bu yazıyı ama malesef gerçekler bunlar. Müşterilerin bilinci arttıkça, Ayşe Teyzeler bilinçlendikçe, kalitesiz firmalar rekabet edemeyecek ve kaliteye önem vermek zorunda kalacaklardır. Ama Türkiye gibi pazarlarda firmaları zorlayan müşteriler yok. Herkez benim gibi, sizin gibi forumda yazılanları okuyup araştırmıyor. Bana sadece bu iyi midir diye sorup, iyi dediğimde alan yüzlerce insan var.

    Alıntıları Göster
    Konu hakında uzman olanların düşüncelerini paylaşması isabetli kararlar için çok faydalı oluyor, bu sebeple zaman ve emek harcayanlara teşekkür ediyorum. Bazen istenmeyen gerilimler olabiliyor onlarında hoşgörü içinde eritilmesi taraftarıyım. Çünkü herkesin kendine göre haklı bir tarafı,tecrübesi var. Şimdi benimde sizin yardımınıza ihtiyacım var, annem için bir çamaşır makinası alacagım inş. ve tabii ki f/p olarak iyi ve yüzümüzü egdirmeyecek bir makina olmasını istiyorum. Max 1500 tl ve mümkünde 1200 devir ve üstü olacak şekilde bosh simens aeg markalarından önerebileceğiniz kriterlerimize uygun en iyi 3 makinayı yazabilir misiniz? şimdiden teşekkür ederim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yucelle

    Konu hakında uzman olanların düşüncelerini paylaşması isabetli kararlar için çok faydalı oluyor, bu sebeple zaman ve emek harcayanlara teşekkür ediyorum. Bazen istenmeyen gerilimler olabiliyor onlarında hoşgörü içinde eritilmesi taraftarıyım. Çünkü herkesin kendine göre haklı bir tarafı,tecrübesi var. Şimdi benimde sizin yardımınıza ihtiyacım var, annem için bir çamaşır makinası alacagım inş. ve tabii ki f/p olarak iyi ve yüzümüzü egdirmeyecek bir makina olmasını istiyorum. Max 1500 tl ve mümkünde 1200 devir ve üstü olacak şekilde bosh simens aeg markalarından önerebileceğiniz kriterlerimize uygun en iyi 3 makinayı yazabilir misiniz? şimdiden teşekkür ederim.

    Bu cevap benimde isime cok yarayacak. 2 gundur forum okumaktan kafam karisti. Ama markada electrolux ve aeg diye 2 secenege kadar geldim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbuli


    quote:

    Orijinalden alıntı: yucelle

    Konu hakında uzman olanların düşüncelerini paylaşması isabetli kararlar için çok faydalı oluyor, bu sebeple zaman ve emek harcayanlara teşekkür ediyorum. Bazen istenmeyen gerilimler olabiliyor onlarında hoşgörü içinde eritilmesi taraftarıyım. Çünkü herkesin kendine göre haklı bir tarafı,tecrübesi var. Şimdi benimde sizin yardımınıza ihtiyacım var, annem için bir çamaşır makinası alacagım inş. ve tabii ki f/p olarak iyi ve yüzümüzü egdirmeyecek bir makina olmasını istiyorum. Max 1500 tl ve mümkünde 1200 devir ve üstü olacak şekilde bosh simens aeg markalarından önerebileceğiniz kriterlerimize uygun en iyi 3 makinayı yazabilir misiniz? şimdiden teşekkür ederim.

    Bu cevap benimde isime cok yarayacak. 2 gundur forum okumaktan kafam karisti. Ama markada electrolux ve aeg diye 2 secenege kadar geldim.


    Arkadaslar yok mu bir ilgilenecek acill cevap bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efiksis

    Arkadaşlar, birkaç sene beyaz eşya (bulaşık makinası) ve otomativ sektöründe, kalite(final audit), üretim ve proses destek mühendisi olarak çalışmış birisi olarak yazıyorum bu yazıyı. Malesef ama malesef candoğan beyin burada ve forumun çeşitli konularında yazdığı yazılara katılıyorum. Yazdıklarım bulaşık makinası ile ilgilidir ama firmaların parça temin ettikleri yan sanayiler hemen hemen tüm ürün gruplarında aynıdır. Dolayısıyla çamaşır makinası için de baz alabilirsiniz.

    Firma ismine zarar vermemek ve halan çeşitli pozisyonlarda çalışan arkadaşlarımı incitmemek için adına marka ismi vermeyeceğim ama tahmin edebileceğiniz iki büyük Türk firmasının ürettiği makinalar, miele ve bosch ile kıyaslanmaya değmeyecek kadar kötü makinalardır. Malesef Türk firmaları, benim de yılarca içinde yeraldığım üzere sürekli olarak patent haklarını ihlal etmeden nasıl kopyalama yaparım ın peşinde.

    Bir zamanlar sorumlu olduğum Audit labaratuarında, hemen hemen tüm markaların çeşitli modelleri test ediliyor. Müşteriden gelen her türlü kronik şikayette, hemen ilk olarak benchmark olarak kabul edilen Miele'yi ve paralelinde Bosch'un bazı modellerini inceleyip, onların problemlere nasıl çözüm bulduğunu anlamaya çalışırdık. Ve hemen her seferinde, adamların bizim karşılaştığımız sorunları, yıllar önce çıkarttıkları modellerde, çok basit ve maliyetsiz çözümlerle, "Patentini Alarak" çözdüklerine şahit oldum.

    Ayrıca bizim yerli markalarımız maliyetleri azaltıp, karı artırmak adına, resmen yan sanayiden aldığı parçaların fiyatlarını öldürmektedirler. Bosch'un 2,5 TL ye aldığı basit bir plastik parçayı, bizim firmalar baskı ve mal alımını kesmekle tehdit ederek 1 TL'ye alıyor örneğin. Yan sanayi 1-2 parti iyi mal gönderdikten sonra kırma plastik kullanmaya başlar. Plastik enjeksiyon çevrim sürelerini düşürür. Siz yüzde 1-2 parça alarak kontrol yaparsınız ve şansınız varsa hatayı bulup partiyi geri gönderirsiniz ama, o hatalı mallar bir sonraki partide araya karıştırılıp mutlaka size geri gelir.

    Mühendislikte meşhur bir söz vardır. "Ölçemezsen bilemezsin"diye. Malesef bizde ömür testi anlamında hiçbir yatırım yapılmıyor. Testini yapabildiğimiz birkaç noktada ise Almanların çok gerisindeyiz.

    Örnek olarak; Bulaşık makinasının kapı menteşesi ömrünü ölçmek amacıyla yapılan pnömatik açma kapama cihazında, bizim mallar 50.000 yapmadan kırılıyor.

    Veya bulaşık makinası dispenseri (parlatıcı veren parça), bazen parlatıcı vermiyor. Ama garibim Ayşe teyze nereden bilecek makinanın parlatıcı vermediğini. Makinamda damla izleri kalıyor diye şikayet edecek, servis bu normal diyecek. Konu kapanacak.

    Veya fıskiyenin bir deliği enjeksiyon çapağından dolayı tıkalı olacak. Ayşe Teyze bu sefer makinam iyi yıkamıyor diyecek. Ama yine konu bir şekilde kapanacak.

    Bir kalıpta hata keşfedersiniz ama kalıbın maliyeti çok pahalı olduğu için kalıp ömrünü tamamlasın, 100 bin parça yapsın, yeni kalıpta düzeltiriz derler. Kimse 50bin TL verip kalıbı yenilemeyi düşünmez. Bu tamamen kaliteye nekadar önem verdiğinizle ve hangi pazarlara mal sattığınızla ilgilidir.

    Test ve normların kontrol amacıyla Almanya'da akrodite bir kuruluşa göndereceğimiz makinaları, herhangibir kazaya kurban gitmemesi için özenle şeçilen parçalarla, kendi elimizle monte edip, kontrollerini yapardık. Testlerde herşey güllük gülistanlık. Ama seriden 3 makina alıp gönderseniz, kimbilir ne hatalar çıkacaktır.

    Makinanın parçaları kalitesiz olabilir, bu firmanın politikası da olabilir, bunun için firmaları suçlamıyorum ama ürünün speklerinin dışında değerlere sahip bir makinanın son müşteriye gitmeden, gerekli kontrol noktalarında tespit edilip, ek iş yapılması gerekir. Ama her kontrol noktası bir maliyettir. Bir elemandır. Eğer kaliteye önem vermiyorsanız ordaki 1 kontrol operatörü yöneticilerin gözüne batar.

    Bir diğer önemli nokta ise zaman zaman video telekonferans ile, zaman zaman ise yüz yüze eğitim verdiğimiz teknik servislerin rezalet ötesi durumu. Malesef montaj talimatlarına uymazlar, arızalarda standartların dışında çözümler üretirler(ürettiklerini sanarlar), makinanın çalışma prensibini kavrayamadığı için, olmadık parçaları değiştirir. Bu konuda BSH gibi markalar diğerlerine göre daha iyi olmakla beraber, işin içinde yine biz olduğumuz için saçma sapan şeylerle karşılaşma şansınız en iyi markalarda dahi vardır.

    Şunu da eklemek istiyorum. Gelen kullanıcı hatalarının %50'den fazlası yanlış kullanımdan kaynaklı hatalardır. Burada dürüst olmak gerekirse Türk halkı olarak kitapçığı okumak gibi bir alışkanlığımız yok. Ayrıca makinalarla ve teknolojiyle barışık bir toplum değiliz(cep telefonları haricinde). Dolayısyla sadece Türkiye'de görülebilecek bazı şikayetler de yok değil. Benim ailem dahil olmak üzere kadınların çoğu sadece makinaya koyup düğmesine basar. Programı yanlış seçer, bardakları yanlış yerleştirir, makina bakım ve temizliğine özen göstermez, çamaşır suyu en iyi deterjandır onlar için. Eğer layıkiyle kullanırsanız bir çok kötü makina bile uzun süre arızasız çalışır.

    BSH gibi firmalar yeni bir ürün çıkartmadan önce, makinayı aylar boyunca saha testinde 20-30 makina ile deniyor. Testlerde sadece Almanya değil, pazarın extrem iklimine ve elektrik koşullarına sahip ülkeler de yeralıyor(Türkiye gibi sıcak ülkeler, Kafkas ülkeleri gibi voltaj dalgalanmalarının yaşandığı ülkeler vs gibi. Ve garanti süresi boyunca cihazın çalışmasının nasıl olacağı hızlandırılmış programlarla test edilir. Makina arka arkaya çalışır soğutulur, kapağı açılıp kapatılır ve bunu haftalar boyunca test eden makinalara bağlanır.

    Vatansever bir Türk olarak, çok üzülerek yazıyorum bu yazıyı ama malesef gerçekler bunlar. Müşterilerin bilinci arttıkça, Ayşe Teyzeler bilinçlendikçe, kalitesiz firmalar rekabet edemeyecek ve kaliteye önem vermek zorunda kalacaklardır. Ama Türkiye gibi pazarlarda firmaları zorlayan müşteriler yok. Herkez benim gibi, sizin gibi forumda yazılanları okuyup araştırmıyor. Bana sadece bu iyi midir diye sorup, iyi dediğimde alan yüzlerce insan var.


    Parmaklarınıza sağlık valla gayet güzel bir şekilde açıklamışsınız ama bunu Türk halkı pek anlamıyor maalesef.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SaNaLFaci@

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkbilir

    Forumdaki yazıları inceledikten sonra bende bugün AEG L75280FL adlı ürünü,1480TL 12 taksit 5 ay ertelemeli şeklinde, hem de bulunduğum yerdeki bayiden aldım.

    Merhaba hocam üründen memnun musunuz?? bir kaç ay içinde evleneceğim araştırma aşamasındayım. görüşlerinizi almak isterim. şimdiden tşkler

    Alıntıları Göster
    ...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rajeesh

    ...

    Alıntıları Göster
    efiksis çok güzel özetlemişsiniz tşk bende sizden ve bu konuda bilgi sahibi olan katılımcılardan banada önereceğiniz çamaşır makinası modeli yazarsanız sevinirim bütçe 1300 veya 1400 olacak yanlız bosch olmasın sağlam çamaşırlara zarar vermeyen bol suyla yıkayan elektirik dalgalanmalarına karşı iyi olan ben bulunduğum yerde aeg ve elktrolux arştırması yaparken bana dedikleri elektiriğiniz kaçak değilse alın ama çabuk kartarı bozuluyor bunuda garantiye bırkmıyorlar bizim elektirik kaçak değil fakat çok elektirik kesintisi oluyor ben yinede bu iki markayı düşünüyorum veya varsa düzgün modeli arçelik veya beko olabilir bana model önerseniz sevinirim birde yük sensörü olursa iyi olur tşk
    _____________________________




  • Merhaba arkadaşlar. 2 gün süren yoğun araştırmalarım sonucunda bugün darty'den 1399 TL'ye Electrolux EWF1486GDW satın aldım. Yarın kurulum yapılacak, gözlemlerimi aktarmaya çalışacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inspiron6000

    Merhaba arkadaşlar. 2 gün süren yoğun araştırmalarım sonucunda bugün darty'den 1399 TL'ye Electrolux EWF1486GDW satın aldım. Yarın kurulum yapılacak, gözlemlerimi aktarmaya çalışacağım.

    Hocam aynı modeli bende düşünüyorum memnunmusunuz makinenizden.
    _____________________________
    IMAGINATION IS EVIDENCE OF THE DIVINE
  • Makine canavar gibi maşallah. 8 kg'luk oluşu çok geniş bir alan veriyor. Çift kişilik polar battaniyeleri yıkadık mis gibi oldu. Aşırı sessiz olduğunu söyleyemem ama işini yapıyor. Buharlı programları olsun inverter motoru olsun, süre sıcaklık ayarlarının kullanıcıya bağlı oluşu olsun bunlar güzel şeyler. Sonuçta memnuniyet uzun süreli bir durum. Arıza yapmadan uzun yıllar çalışırsa çok memnun oluruz ve electrolux'u de bu yüzden tercih ettik.
    Tek eksisi göstergelerin ingilizce oluşu. Annem biraz zorlandı alışana kadar. Sonuç olarak tavsiye ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inspiron6000

    Makine canavar gibi maşallah. 8 kg'luk oluşu çok geniş bir alan veriyor. Çift kişilik polar battaniyeleri yıkadık mis gibi oldu. Aşırı sessiz olduğunu söyleyemem ama işini yapıyor. Buharlı programları olsun inverter motoru olsun, süre sıcaklık ayarlarının kullanıcıya bağlı oluşu olsun bunlar güzel şeyler. Sonuçta memnuniyet uzun süreli bir durum. Arıza yapmadan uzun yıllar çalışırsa çok memnun oluruz ve electrolux'u de bu yüzden tercih ettik.
    Tek eksisi göstergelerin ingilizce oluşu. Annem biraz zorlandı alışana kadar. Sonuç olarak tavsiye ederim :)


    Teşekkürler kısmetse bende bu modeli alıcam inş. makineyi sorduğumda görevli size türkçe panelli gelicek demişti belki türkçe gelir bakalım hayırlısı. İngilizce gelirse artık izah ederiz yazılara değil resimlere bakarak yıkar :).
    _____________________________
    IMAGINATION IS EVIDENCE OF THE DIVINE




  • O zaman şimdiden hayırlı olsun diyelim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inspiron6000

    O zaman şimdiden hayırlı olsun diyelim :)
    Teşekkürler.
    _____________________________
    IMAGINATION IS EVIDENCE OF THE DIVINE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dekuki

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Makineyi aldım kurulumu yapıldı türkçe değil ingilizce olarak geldi paneli güzel makine kullanışlı zamanla görürüz artık.
    _____________________________
    IMAGINATION IS EVIDENCE OF THE DIVINE
  • Servis konusunda kısa bir şey eklemek isterim..

    1992 Yılında İtalyan Hi-tec firması üretimi Simtel marka çamaşır makinası aldık.Şu ana kadar servis ihtiyacı hiç olmadı.Sadece boşaltma pompasını değiştirdim.oda 20-30 TL.Haftada en az 2 kere çalışır makine.

    Şimdi makineyi patlamadan değiştirelim diyoruz.ama başımıza dert alırmıyız diye korkuyoruz..Servisi olmayan,parçası pahalı olan,bozulmayan bir makina lazım.Marka varda para yetmiyor..Miela....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Servis konusunda kısa bir şey eklemek isterim..

    1992 Yılında İtalyan Hi-tec firması üretimi Simtel marka çamaşır makinası aldık.Şu ana kadar servis ihtiyacı hiç olmadı.Sadece boşaltma pompasını değiştirdim.oda 20-30 TL.Haftada en az 2 kere çalışır makine.

    Şimdi makineyi patlamadan değiştirelim diyoruz.ama başımıza dert alırmıyız diye korkuyoruz..Servisi olmayan,parçası pahalı olan,bozulmayan bir makina lazım.Marka varda para yetmiyor..Miela....
    Merhabalar,

    AEG L75280FL TEKNOSADA 1399 lira, önerir misiniz buradan bu fiyata almayı ?

    Teşekkürler.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HardAware

    Merhabalar,

    AEG L75280FL TEKNOSADA 1399 lira, önerir misiniz buradan bu fiyata almayı ?

    Teşekkürler.

    Ayni soruyu bende sorsam

    1400 TL Tekonosada. Fiyat performans nasil? Bu iki makinadan illa olacaksa hangisi? Yazilanlari okudum AEG biraz daha cazip gibi.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efiksis

    Arkadaşlar, birkaç sene beyaz eşya (bulaşık makinası) ve otomativ sektöründe, kalite(final audit), üretim ve proses destek mühendisi olarak çalışmış birisi olarak yazıyorum bu yazıyı. Malesef ama malesef candoğan beyin burada ve forumun çeşitli konularında yazdığı yazılara katılıyorum. Yazdıklarım bulaşık makinası ile ilgilidir ama firmaların parça temin ettikleri yan sanayiler hemen hemen tüm ürün gruplarında aynıdır. Dolayısıyla çamaşır makinası için de baz alabilirsiniz.

    Firma ismine zarar vermemek ve halan çeşitli pozisyonlarda çalışan arkadaşlarımı incitmemek için adına marka ismi vermeyeceğim ama tahmin edebileceğiniz iki büyük Türk firmasının ürettiği makinalar, miele ve bosch ile kıyaslanmaya değmeyecek kadar kötü makinalardır. Malesef Türk firmaları, benim de yılarca içinde yeraldığım üzere sürekli olarak patent haklarını ihlal etmeden nasıl kopyalama yaparım ın peşinde.

    Bir zamanlar sorumlu olduğum Audit labaratuarında, hemen hemen tüm markaların çeşitli modelleri test ediliyor. Müşteriden gelen her türlü kronik şikayette, hemen ilk olarak benchmark olarak kabul edilen Miele'yi ve paralelinde Bosch'un bazı modellerini inceleyip, onların problemlere nasıl çözüm bulduğunu anlamaya çalışırdık. Ve hemen her seferinde, adamların bizim karşılaştığımız sorunları, yıllar önce çıkarttıkları modellerde, çok basit ve maliyetsiz çözümlerle, "Patentini Alarak" çözdüklerine şahit oldum.

    Ayrıca bizim yerli markalarımız maliyetleri azaltıp, karı artırmak adına, resmen yan sanayiden aldığı parçaların fiyatlarını öldürmektedirler. Bosch'un 2,5 TL ye aldığı basit bir plastik parçayı, bizim firmalar baskı ve mal alımını kesmekle tehdit ederek 1 TL'ye alıyor örneğin. Yan sanayi 1-2 parti iyi mal gönderdikten sonra kırma plastik kullanmaya başlar. Plastik enjeksiyon çevrim sürelerini düşürür. Siz yüzde 1-2 parça alarak kontrol yaparsınız ve şansınız varsa hatayı bulup partiyi geri gönderirsiniz ama, o hatalı mallar bir sonraki partide araya karıştırılıp mutlaka size geri gelir.

    Mühendislikte meşhur bir söz vardır. "Ölçemezsen bilemezsin"diye. Malesef bizde ömür testi anlamında hiçbir yatırım yapılmıyor. Testini yapabildiğimiz birkaç noktada ise Almanların çok gerisindeyiz.

    Örnek olarak; Bulaşık makinasının kapı menteşesi ömrünü ölçmek amacıyla yapılan pnömatik açma kapama cihazında, bizim mallar 50.000 yapmadan kırılıyor.

    Veya bulaşık makinası dispenseri (parlatıcı veren parça), bazen parlatıcı vermiyor. Ama garibim Ayşe teyze nereden bilecek makinanın parlatıcı vermediğini. Makinamda damla izleri kalıyor diye şikayet edecek, servis bu normal diyecek. Konu kapanacak.

    Veya fıskiyenin bir deliği enjeksiyon çapağından dolayı tıkalı olacak. Ayşe Teyze bu sefer makinam iyi yıkamıyor diyecek. Ama yine konu bir şekilde kapanacak.

    Bir kalıpta hata keşfedersiniz ama kalıbın maliyeti çok pahalı olduğu için kalıp ömrünü tamamlasın, 100 bin parça yapsın, yeni kalıpta düzeltiriz derler. Kimse 50bin TL verip kalıbı yenilemeyi düşünmez. Bu tamamen kaliteye nekadar önem verdiğinizle ve hangi pazarlara mal sattığınızla ilgilidir.

    Test ve normların kontrol amacıyla Almanya'da akrodite bir kuruluşa göndereceğimiz makinaları, herhangibir kazaya kurban gitmemesi için özenle şeçilen parçalarla, kendi elimizle monte edip, kontrollerini yapardık. Testlerde herşey güllük gülistanlık. Ama seriden 3 makina alıp gönderseniz, kimbilir ne hatalar çıkacaktır.

    Makinanın parçaları kalitesiz olabilir, bu firmanın politikası da olabilir, bunun için firmaları suçlamıyorum ama ürünün speklerinin dışında değerlere sahip bir makinanın son müşteriye gitmeden, gerekli kontrol noktalarında tespit edilip, ek iş yapılması gerekir. Ama her kontrol noktası bir maliyettir. Bir elemandır. Eğer kaliteye önem vermiyorsanız ordaki 1 kontrol operatörü yöneticilerin gözüne batar.

    Bir diğer önemli nokta ise zaman zaman video telekonferans ile, zaman zaman ise yüz yüze eğitim verdiğimiz teknik servislerin rezalet ötesi durumu. Malesef montaj talimatlarına uymazlar, arızalarda standartların dışında çözümler üretirler(ürettiklerini sanarlar), makinanın çalışma prensibini kavrayamadığı için, olmadık parçaları değiştirir. Bu konuda BSH gibi markalar diğerlerine göre daha iyi olmakla beraber, işin içinde yine biz olduğumuz için saçma sapan şeylerle karşılaşma şansınız en iyi markalarda dahi vardır.

    Şunu da eklemek istiyorum. Gelen kullanıcı hatalarının %50'den fazlası yanlış kullanımdan kaynaklı hatalardır. Burada dürüst olmak gerekirse Türk halkı olarak kitapçığı okumak gibi bir alışkanlığımız yok. Ayrıca makinalarla ve teknolojiyle barışık bir toplum değiliz(cep telefonları haricinde). Dolayısyla sadece Türkiye'de görülebilecek bazı şikayetler de yok değil. Benim ailem dahil olmak üzere kadınların çoğu sadece makinaya koyup düğmesine basar. Programı yanlış seçer, bardakları yanlış yerleştirir, makina bakım ve temizliğine özen göstermez, çamaşır suyu en iyi deterjandır onlar için. Eğer layıkiyle kullanırsanız bir çok kötü makina bile uzun süre arızasız çalışır.

    BSH gibi firmalar yeni bir ürün çıkartmadan önce, makinayı aylar boyunca saha testinde 20-30 makina ile deniyor. Testlerde sadece Almanya değil, pazarın extrem iklimine ve elektrik koşullarına sahip ülkeler de yeralıyor(Türkiye gibi sıcak ülkeler, Kafkas ülkeleri gibi voltaj dalgalanmalarının yaşandığı ülkeler vs gibi. Ve garanti süresi boyunca cihazın çalışmasının nasıl olacağı hızlandırılmış programlarla test edilir. Makina arka arkaya çalışır soğutulur, kapağı açılıp kapatılır ve bunu haftalar boyunca test eden makinalara bağlanır.

    Vatansever bir Türk olarak, çok üzülerek yazıyorum bu yazıyı ama malesef gerçekler bunlar. Müşterilerin bilinci arttıkça, Ayşe Teyzeler bilinçlendikçe, kalitesiz firmalar rekabet edemeyecek ve kaliteye önem vermek zorunda kalacaklardır. Ama Türkiye gibi pazarlarda firmaları zorlayan müşteriler yok. Herkez benim gibi, sizin gibi forumda yazılanları okuyup araştırmıyor. Bana sadece bu iyi midir diye sorup, iyi dediğimde alan yüzlerce insan var.


    Tamda karar aşamasındayken.

    Bu işte tecrübeli birisinin böyle samimi, bilgilendirici bir açıklamada bulunması takdire şayan doğrusu çok teşekkürler.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SaNaLFaci@

    quote:

    Orijinalden alıntı: efiksis

    Arkadaşlar, birkaç sene beyaz eşya (bulaşık makinası) ve otomativ sektöründe, kalite(final audit), üretim ve proses destek mühendisi olarak çalışmış birisi olarak yazıyorum bu yazıyı. Malesef ama malesef candoğan beyin burada ve forumun çeşitli konularında yazdığı yazılara katılıyorum. Yazdıklarım bulaşık makinası ile ilgilidir ama firmaların parça temin ettikleri yan sanayiler hemen hemen tüm ürün gruplarında aynıdır. Dolayısıyla çamaşır makinası için de baz alabilirsiniz.

    Firma ismine zarar vermemek ve halan çeşitli pozisyonlarda çalışan arkadaşlarımı incitmemek için adına marka ismi vermeyeceğim ama tahmin edebileceğiniz iki büyük Türk firmasının ürettiği makinalar, miele ve bosch ile kıyaslanmaya değmeyecek kadar kötü makinalardır. Malesef Türk firmaları, benim de yılarca içinde yeraldığım üzere sürekli olarak patent haklarını ihlal etmeden nasıl kopyalama yaparım ın peşinde.

    Bir zamanlar sorumlu olduğum Audit labaratuarında, hemen hemen tüm markaların çeşitli modelleri test ediliyor. Müşteriden gelen her türlü kronik şikayette, hemen ilk olarak benchmark olarak kabul edilen Miele'yi ve paralelinde Bosch'un bazı modellerini inceleyip, onların problemlere nasıl çözüm bulduğunu anlamaya çalışırdık. Ve hemen her seferinde, adamların bizim karşılaştığımız sorunları, yıllar önce çıkarttıkları modellerde, çok basit ve maliyetsiz çözümlerle, "Patentini Alarak" çözdüklerine şahit oldum.

    Ayrıca bizim yerli markalarımız maliyetleri azaltıp, karı artırmak adına, resmen yan sanayiden aldığı parçaların fiyatlarını öldürmektedirler. Bosch'un 2,5 TL ye aldığı basit bir plastik parçayı, bizim firmalar baskı ve mal alımını kesmekle tehdit ederek 1 TL'ye alıyor örneğin. Yan sanayi 1-2 parti iyi mal gönderdikten sonra kırma plastik kullanmaya başlar. Plastik enjeksiyon çevrim sürelerini düşürür. Siz yüzde 1-2 parça alarak kontrol yaparsınız ve şansınız varsa hatayı bulup partiyi geri gönderirsiniz ama, o hatalı mallar bir sonraki partide araya karıştırılıp mutlaka size geri gelir.

    Mühendislikte meşhur bir söz vardır. "Ölçemezsen bilemezsin"diye. Malesef bizde ömür testi anlamında hiçbir yatırım yapılmıyor. Testini yapabildiğimiz birkaç noktada ise Almanların çok gerisindeyiz.

    Örnek olarak; Bulaşık makinasının kapı menteşesi ömrünü ölçmek amacıyla yapılan pnömatik açma kapama cihazında, bizim mallar 50.000 yapmadan kırılıyor.

    Veya bulaşık makinası dispenseri (parlatıcı veren parça), bazen parlatıcı vermiyor. Ama garibim Ayşe teyze nereden bilecek makinanın parlatıcı vermediğini. Makinamda damla izleri kalıyor diye şikayet edecek, servis bu normal diyecek. Konu kapanacak.

    Veya fıskiyenin bir deliği enjeksiyon çapağından dolayı tıkalı olacak. Ayşe Teyze bu sefer makinam iyi yıkamıyor diyecek. Ama yine konu bir şekilde kapanacak.

    Bir kalıpta hata keşfedersiniz ama kalıbın maliyeti çok pahalı olduğu için kalıp ömrünü tamamlasın, 100 bin parça yapsın, yeni kalıpta düzeltiriz derler. Kimse 50bin TL verip kalıbı yenilemeyi düşünmez. Bu tamamen kaliteye nekadar önem verdiğinizle ve hangi pazarlara mal sattığınızla ilgilidir.

    Test ve normların kontrol amacıyla Almanya'da akrodite bir kuruluşa göndereceğimiz makinaları, herhangibir kazaya kurban gitmemesi için özenle şeçilen parçalarla, kendi elimizle monte edip, kontrollerini yapardık. Testlerde herşey güllük gülistanlık. Ama seriden 3 makina alıp gönderseniz, kimbilir ne hatalar çıkacaktır.

    Makinanın parçaları kalitesiz olabilir, bu firmanın politikası da olabilir, bunun için firmaları suçlamıyorum ama ürünün speklerinin dışında değerlere sahip bir makinanın son müşteriye gitmeden, gerekli kontrol noktalarında tespit edilip, ek iş yapılması gerekir. Ama her kontrol noktası bir maliyettir. Bir elemandır. Eğer kaliteye önem vermiyorsanız ordaki 1 kontrol operatörü yöneticilerin gözüne batar.

    Bir diğer önemli nokta ise zaman zaman video telekonferans ile, zaman zaman ise yüz yüze eğitim verdiğimiz teknik servislerin rezalet ötesi durumu. Malesef montaj talimatlarına uymazlar, arızalarda standartların dışında çözümler üretirler(ürettiklerini sanarlar), makinanın çalışma prensibini kavrayamadığı için, olmadık parçaları değiştirir. Bu konuda BSH gibi markalar diğerlerine göre daha iyi olmakla beraber, işin içinde yine biz olduğumuz için saçma sapan şeylerle karşılaşma şansınız en iyi markalarda dahi vardır.

    Şunu da eklemek istiyorum. Gelen kullanıcı hatalarının %50'den fazlası yanlış kullanımdan kaynaklı hatalardır. Burada dürüst olmak gerekirse Türk halkı olarak kitapçığı okumak gibi bir alışkanlığımız yok. Ayrıca makinalarla ve teknolojiyle barışık bir toplum değiliz(cep telefonları haricinde). Dolayısyla sadece Türkiye'de görülebilecek bazı şikayetler de yok değil. Benim ailem dahil olmak üzere kadınların çoğu sadece makinaya koyup düğmesine basar. Programı yanlış seçer, bardakları yanlış yerleştirir, makina bakım ve temizliğine özen göstermez, çamaşır suyu en iyi deterjandır onlar için. Eğer layıkiyle kullanırsanız bir çok kötü makina bile uzun süre arızasız çalışır.

    BSH gibi firmalar yeni bir ürün çıkartmadan önce, makinayı aylar boyunca saha testinde 20-30 makina ile deniyor. Testlerde sadece Almanya değil, pazarın extrem iklimine ve elektrik koşullarına sahip ülkeler de yeralıyor(Türkiye gibi sıcak ülkeler, Kafkas ülkeleri gibi voltaj dalgalanmalarının yaşandığı ülkeler vs gibi. Ve garanti süresi boyunca cihazın çalışmasının nasıl olacağı hızlandırılmış programlarla test edilir. Makina arka arkaya çalışır soğutulur, kapağı açılıp kapatılır ve bunu haftalar boyunca test eden makinalara bağlanır.

    Vatansever bir Türk olarak, çok üzülerek yazıyorum bu yazıyı ama malesef gerçekler bunlar. Müşterilerin bilinci arttıkça, Ayşe Teyzeler bilinçlendikçe, kalitesiz firmalar rekabet edemeyecek ve kaliteye önem vermek zorunda kalacaklardır. Ama Türkiye gibi pazarlarda firmaları zorlayan müşteriler yok. Herkez benim gibi, sizin gibi forumda yazılanları okuyup araştırmıyor. Bana sadece bu iyi midir diye sorup, iyi dediğimde alan yüzlerce insan var.


    Tamda karar aşamasındayken.

    Bu işte tecrübeli birisinin böyle samimi, bilgilendirici bir açıklamada bulunması takdire şayan doğrusu çok teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Merhaba bende Elekrolux ve aeg arasinda gittim geldim servisleri bile aradim degisik saticilarla gorustum

    Pirensipte ikiside ayni makine yanliz Aeg Elekrolux'un lux segmenti yani bir tik onde birde arastirmalarim sonucu Elektrolux'de bazi parcalar Maliyeti dusurmek acisindan Romanya'da uretiliyor ve Aeg ayni markanin lux segmenti oldugu icin tamammiyle italya'da uretimi yapiliyor bilginize insaallah ben Aeg alacagim bugun yarin. Rusyada yasiyorum burda fiyatlar biraz daha dusuk arada cok fark yok yanliz Aeg nin fiyati yaklasik 500$ daha pahali en ust seviyedeki urunlerden bahsediyorum kurutmali size sunu belirtiyim burda en cok satan urun Bosh markasi saticilar aeg nin performans ve saglamlik, Malzeme kalitesi biraz daha onde preminyum segmente oldugunu Bosh, Simens, LG, Samsung birazdaha alt seviyede oldugunu defalarca duydum ( bu soylediklerim en ust seviyedeki urunler icin) Aeg eskisi gibi Alman markasi degildir bilginize vs vs. genede karar sizin yanliz alacaksaniz bu iki markadan sasmayin derim tercubeyle sabittir vesselam. Miel, V-ZUG, SCHULTHESS, Kuppersbusch. MARKALARI ISIN ICINE KATMIYORUM ONLAR ALMIS BASINI GITMIS TARTISMASIZLAR.
    _____________________________
    Mercedes GLK 2013 - Volvo S60 2011 - Iphone8s -
    Galaxy s8 - Macbook 2.4 4gb - Canon 550D




  • candogan62 C kullanıcısına yanıt
    Genel olarak beyazeşya ve çamaşır makinesi hakkındaki yorumlarınız herkes tarafından takdir görüyor. Bende bir çok yorumunuzu okuyarak baya faydalandım.
    LG F14A8RDS5 veya AEGL87695WD Hangisi ve niye kurutmasız çamaşır makinesi üzerine uzunca bir yazım var detaylı bir yorum yazarsanız
    çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler...
    http://forum.donanimhaber.com/m_88801934/tm.htm

    candogan62 hocam haricindeki bilgi sahibi olanlarında yorumlarını bekliyorum. @candogan62
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.