Şimdi Ara

Acil Yardım Corolla Dizel 1.4 D-4D Düz Vites Elegant 2010 Model (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
43.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Hayır döndüremiyor maalesef, herkes evinin bahçesinde dekor olsun diye alıyor.



    beklediğim cevavapta buydu içimra hatladı



    bide arkadaşlar otomatik vitesle manuel arasında çok performans farkı varmı. 2 sinide deneyen var mı???
  • Dönmeyen tekerden ne performansı
  • Şanzımanlar aslında tamamen aynı, bu yüzden normal ilerlerken hiç fark yok. Hatta sollamalarda mmt bence daha avantajlı çünkü bir anda 1 ya da 2 vitesi bir anda düşürerek çok iyi bir ivmelenme yakalanıyor ve vites geçmeme derdi olmamakla birlikte tüm dikkatinizi yola verebiliyorsunuz.

    Asıl fark kalkışta kendini gösteriyor. MMT ile patinaj çekerek kalkma şansınız yok çünkü yumuşak bir kavrama yapıyor. Bu yüzden de kalkışta kimseye kafa tutmamak lazım, araç kalktıktan sonra korkacak birşey yok tabi

    Diğer bir fark da ayağınız gazda olsa bile vites değişim esnasında motora gaz vermiyor. Bu kavramaya zarar vermediği için iyi ancak ben dişli rakiplerle kalkış yaptığımda vites değişim esnasında ayağımı gazdan çekmeyerek avantaj yakalardım tabi bu hareketle tüm aktarma organlarına binen yük çok riskli




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Şanzımanlar aslında tamamen aynı, bu yüzden normal ilerlerken hiç fark yok. Hatta sollamalarda mmt bence daha avantajlı çünkü bir anda 1 ya da 2 vitesi bir anda düşürerek çok iyi bir ivmelenme yakalanıyor ve vites geçmeme derdi olmamakla birlikte tüm dikkatinizi yola verebiliyorsunuz.

    Asıl fark kalkışta kendini gösteriyor. MMT ile patinaj çekerek kalkma şansınız yok çünkü yumuşak bir kavrama yapıyor. Bu yüzden de kalkışta kimseye kafa tutmamak lazım, araç kalktıktan sonra korkacak birşey yok tabi

    Diğer bir fark da ayağınız gazda olsa bile vites değişim esnasında motora gaz vermiyor. Bu kavramaya zarar vermediği için iyi ancak ben dişli rakiplerle kalkış yaptığımda vites değişim esnasında ayağımı gazdan çekmeyerek avantaj yakalardım tabi bu hareketle tüm aktarma organlarına binen yük çok riskli



    eyvallah dostum hayırlısı ya alalım bakalım neler olucak en azından piyasa sıkıntısı yoktur. sonuçta corolla. bende mazda var binerken iyidi ama satarken ömrümü tüketti.




  • Dizel araçların en güzel tarafı şehirlerarası yollarda kullanma keyfi. Yokuşlarda 1.6 benzinli araçları hiç zorlamadan (ki 3000 devirde, 130 km görür ve motorun kesilmediğini hissedersin) geçersin. Ancak şehir içi trafiğinde benzinli aracın devinimlerini bekleme. Debriyaj plakasına eziyet etmeden pati çektiremez ve düz yolda benzinli araçlar kadar seri sollama yapamazsın. Yakıt tüketimi kullanımına bağlı olarak 4.3-6 lt arasıdır ve genelde pek değişmez. Benzinlide 100 km den sonraki hızlarda aşırı artan benzin tüketimi, dizellerde 110-120 den sonra başlar. (Ben öyle gözlemledim) Aynı motora sahip 2007 modeline 3 seneye yakın bindim ve otobanda 4-4500 devir ve 175-180 km hızda 6.8 Lt tüketimi gördüm. Yani arabanın iflahını kessen bile 7 litre tüketemezsin. Ekonomik, motor arızası çıkarmayan ve ikinci eli kuvvetli bir araç arıyorsan doğru seçimdir derim.

    Ama aynı fiyata daha yüksek donanım ya da daha konforlu ya da daha sportif araç istiyorum dersen diğer markalara da bakmanı öneririm.




  • Umarım sana yanıt vermek için geç kalmadım. Bu aracı 2007 kasım ayında manuel vites aldım ve 2009 Nisan ayında sattım. Performans olarak hiç bir şey bekleme özelliklede klimayı açarsan. Opell CDTI gibi hiç bir farkı yok. Yakıt tüketimi; şehir arası yolda uygun kullanım 5 Lt.civarı ama şehir içinde dur kalklarda 9 Lt bile gördüm. Kesinlikle O gövdeye göre performans üreten bir arac değil. Torkunu yükseltmeye çalışmalarıda sanırım bu yüzden.Önceki modele göre sert bir süspansiyonu ve motorun sesini daha fazla hissettiren bir yapısı var. Üstelik fiyata dikkat et. Araba normalde 60 HP ve emin ol bunu hep hissediyorsun. Bazen devir saatine bakar ve inan bu motoru buna takanın kulaklarını çınlatırdım.O kadar para bu arabaya verilmez.. Daha iyi seçeneklerin var.
  • Akadaşım
    iyi akşamlar

    Performans bekliyorsan era al

    240 nm tork 110 beygir
    3000 devirde araba 140 km/h hız yapıyor ama diğe beklentilr için bişey diyemiyeceğim
  • astra cdti i getirin corolla ile yan yana kaldirin farki görün....
  • bugün bende toyota derindereye uğradım 2010 model comfort corolla d4 6 ileri 1geri 205nm tork
    39250pare araç 17 yada 21 agıstos teslim bagajı yolcu kabini vs oldukça geniş alınacak tek araç derim[:'( -
    (o paraya) bide kazalı corolla gördüm yandan araba 100km ile çakılmış yolcu kabini hiç etkilenmemiş
    sağlam araba sağlam koşa koşa alırım corollayı ekonomi profosoru bir c segmenti sanki d segmenti
    zaten coorlla dizel alırım çok param olsa mondeo dizel alırım araba biraz arabaya benzeyecek div gibi
  • kardeşim ben 2007 model ve 2009 model corolla d4d sahibiyim...2007 model aracım 2009a 10 basar sürat konusunda rampa sollama vs 1.6 bnznli aracı aratmıor otobanda izmir() 215 km yi gördm 2009 aracın kasasaı agır kalıor bnce d4d motoru kaldrmıor 2009 modelile aynı yolda 195 ü zor bela grdm
  • 2009 model Corolla sahibiyim. Astra ile mukayese bile etmem. İç kalite ve teknik özellik olarak corolla astradan cok daha iyi. 1.3 astradan daha az yakıyor. Almadan önce 4 arabaya bakmıstım:

    Megan II = Yüzü eskidi ve fiyat olarak corolladan cok asagı degil
    Focus Sedan = Pahalı bazı yöneleri ile corolladan daha iyi daha cok yakıyor
    Astra Sedan = En ucuzu daha fazla yakıyor iç kalitesini hiç beğenmedim
    Corolla = Fiyat olarak pahalı olsada tamamen isteneni veriyor.

    Corolla D4D 1.4 motor bir arabadan 200 üstüne cıkma gibi bir istek bana anlamsız geliyor. Eger 200 üstüne cıkmak istiyorsan 1.6 motorlardan baslamanız gerekiyor.
  • Corolla güzel araç ama çok pahalı.40 milyar verip 90 beygir araç almak ne kadar mantıklı bilmiyorum.

    Yanlı yorumlar gelmiş cidden, Astra 1.3 cdti'dan nasıl çok daha hızlı olabilir bu araç? Öyle birşey yok. İsterseniz deneyin. Klimayı açın,oturun araca 5 kişi, yokuşta bi kalkış yapın bakalım.

    Ama yakıtı 1.6 dizellere göre nerden baksan 0.5-1 lt daha azdır.Kaliteli araçtır.Servisleri iyidir.Konforlu ve yakışıklıdır.Ama performans da olsun diyorsan bence Focus 1.6 TDCI,Fiat Bravo 1.6 multijet,Hyundai i30 falan bakılabilir.
  • Arkadaşın 1,4 D-4D motorlu Auris'i ile kalkış denemeleri yaptık ve hepsinde yarım boy farkla auris geride kalmıştı(yaklaşık 300mt mesafede) Performans olarak araçlar nerdeyse aynı. Ama toyota'nın motoru 5 vites olması büyük eksiklik özellikle uzun yollarda bunun eksikliği hissediliyor. Örneğin Astra 6.vites 3000devirde 170km hızla gidiyor ve motor sesi neredeyse duyulmuyor ,araç hızı hissettirmiyor.Ayrıca aynı paraya alacağın araçlar arasında Astra kesinlikle donanım olarak daha iyi olacaktır.
  • Bu sabah dizel bir Linea ile oynaştık, 120km civarı hafif yokuş yukarı kökledi ancak uzaklaşamayınca sağa kayıp köklemeye devam etti. Sonra artan ivmeyle uzaklaşmaya devam edince gaz kesip sağa geçtim.

    Aslında ben 1.6 dizeldir diye denemek istemiştim ama zorlanmadan geçebildiğime göre büyük olasılıkla Astra'larda da kullanılan 1.3 90hp versiyonu idi Benim net 1296kg+2 kişi aracımdan 100kg daha hafif, tek kişi ve torkunun 10nm daha yüksek olmasına rağmen geçememesi D-4D motorun daha performanslı olduğunun göstergesidir. Arada dağlar kadar fark yok tabi ancak fark var. D-4D'nin devri kaç olursa olsun nefesinin kesilmemesi de ekstrası.

    Kalkış derseniz bilmiyorum çünkü hiç kalkmadım, zaten araç mmt olduğu için kalkılmaz ancak denk gelirse ilk hareketi aldıktan sonra denerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata_han

    Arkadaşın 1,4 D-4D motorlu Auris'i ile kalkış denemeleri yaptık ve hepsinde yarım boy farkla auris geride kalmıştı(yaklaşık 300mt mesafede) Performans olarak araçlar nerdeyse aynı. Ama toyota'nın motoru 5 vites olması büyük eksiklik özellikle uzun yollarda bunun eksikliği hissediliyor. Örneğin Astra 6.vites 3000devirde 170km hızla gidiyor ve motor sesi neredeyse duyulmuyor ,araç hızı hissettirmiyor.Ayrıca aynı paraya alacağın araçlar arasında Astra kesinlikle donanım olarak daha iyi olacaktır.


    Nası yani? 170 km 3000 devir mi? Yapmayın ya astra cdti 2 sene bindim yeri geldike kardeşimde var(bi kaç bin km kadar). Bilmesem neyse. Direksiyonu kalkışda corolladan daha ağır. Kalkışda gazı çok vermen gerekiyor. Geniş desen corolla daha geniş. Gaza yüklendikçe corolla daha acayip kaçıyor arkadaşım gel anlaşalım. Kumaş kalitesi daha iyi koltuğun etli (oturulan kısmı) kısmı daha geniş. Kliması astrayı turlar turlar geçer. Şoför koltuğunun pozisyonu desen astraya göre daha iyi daha az yoruyor.

    Artık bir de 6 vites oldu.Gerçi 6. vites 3000 devir de anca 150 yi görüyor 1400 cc lik haliyle ama neyse.baksanıza astra 3000 devir 170 km oluyomuş

    corolla da kesinlikle hızı hissettirmiyor. Donanım konusunda haklısınız ama bi kullanın kaliteyi bi görün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 6 Ağustos 2009; 20:58:29 >




  • Teknik verilere göre Astra'nın 0-100'ü 13,7sn iken Auris'in 12sn
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Bu sabah dizel bir Linea ile oynaştık, 120km civarı hafif yokuş yukarı kökledi ancak uzaklaşamayınca sağa kayıp köklemeye devam etti. Sonra artan ivmeyle uzaklaşmaya devam edince gaz kesip sağa geçtim.

    Aslında ben 1.6 dizeldir diye denemek istemiştim ama zorlanmadan geçebildiğime göre büyük olasılıkla Astra'larda da kullanılan 1.3 90hp versiyonu idi Benim net 1296kg+2 kişi aracımdan 100kg daha hafif, tek kişi ve torkunun 10nm daha yüksek olmasına rağmen geçememesi D-4D motorun daha performanslı olduğunun göstergesidir. Arada dağlar kadar fark yok tabi ancak fark var. D-4D'nin devri kaç olursa olsun nefesinin kesilmemesi de ekstrası.

    Kalkış derseniz bilmiyorum çünkü hiç kalkmadım, zaten araç mmt olduğu için kalkılmaz ancak denk gelirse ilk hareketi aldıktan sonra denerim



    Öncelikle şu motor hakkındaki gerçeği söyliyim. Bu bahsettiğimiz CDTI motoru GM mühendislerinin çalışması sonucu ortaya çıktı ve daha sonra FIAT ve Opel bu teknolojiyi alıp kendi araçları için geliştirdiler. Yani isim olarak aynı olsalar dahi motor karakteristikleri tamamen farklı aynı üretim bandından çıkmıyorlar.

    2 aracında motorları arasında performans olarak çok büyük fark yok astrada devir aralıkları kısa tutulduğu için biraz daha seri bir motor (1.vites kalkış hariç)

    ecz_mel arkadaşımız biraz alaycı konuşuyor ama en yakın zamanda resmini çekip koyucam, arkadaş inananmıyor heralde 6.vitesin mantığını çözememiş olsa gerek. Ayrıca klima konusundaki kriterini merak ettim daha önce birçok araba kullandım ama içlerinde perfornası en az etkileyeni astra oldu. Onun dışında corollanın konforu daha iyi olabilir ve toyotolar daha sorunsuz araçlar olabilir ama sağlamlıkta ve güvenlikte opelin eline su dökemez. Birde 2 aracın vergileri arasında bariz bir fark var bunuda dikkate almak lazım.




  • arklar astra line vs bunlar acıkcası corolla ile bas edecek motora sahip değiller...2007 son ksann bi önceki) aracm motoru fecii halde acılmıs drmda 2.sahibiimde ben.... performansı mükemmel öle...bnce öle bi araç bulmak en mantklısıdr.son kasa d4d motor için braz agır yeni ksadan alıcaksan 1.6 bnznli derim....kendi önceki ksa d4d aracmla megane 1.6 ...astra fln vızzzzz yane
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata_han
    Öncelikle şu motor hakkındaki gerçeği söyliyim. Bu bahsettiğimiz CDTI motoru GM mühendislerinin çalışması sonucu ortaya çıktı ve daha sonra FIAT ve Opel bu teknolojiyi alıp kendi araçları için geliştirdiler. Yani isim olarak aynı olsalar dahi motor karakteristikleri tamamen farklı aynı üretim bandından çıkmıyorlar.

    2 aracında motorları arasında performans olarak çok büyük fark yok astrada devir aralıkları kısa tutulduğu için biraz daha seri bir motor (1.vites kalkış hariç)

    Ayrıca klima konusundaki kriterini merak ettim daha önce birçok araba kullandım ama içlerinde perfornası en az etkileyeni astra oldu.


    Aynı malzemden, aynı ölçülerle üretilen ve tüm teknik verileri aynı olan motorların karakteristiklerinin tamamen farklı olması ne derece mantıklı?
    İki aracın arasındaki farklar aktarma organlarından, sürtünme katsayısından ve ağırlığından kaynaklanabilir ancak motorları arasında kayda değer bir fark olmayacaktır.

    Aşağıdaki yazılar Astra forumlarından alıntıdır,

    GM-Fiat ortaklığı olan bu motor ülkemizde satılan Grande Punto'larda da kullanılmaktadır. Geçtiğimiz haftalarda Auto Bild (almanya) dergisi bu motora sahip bi punto'nun 100.000km testinin sonuçlarını yayınladı. sonuç olarak kağıt üstündeki HP ile yola aktarılan arasında bayağı bi fark olduğundan, kalkışlarda oldukça zayıf kaldığından şikayetçi olmuşlar

    Eger cok yokuslu bölgelerde yasıyosanız kalkış sorunu kaçınılmaz. düz bölgelerde fazla bi sorun yaşanmıyor.ben alıştım 1-2 ayda. yokusta sıkıntı cektigim zamanlar oluyor hala... uzun yolda hızlı giderken diger araçlardan farkı yok...

    Siz Megane'la yokuşlarda ivmelenemediğiniz için sorun yaşıyorsunuz diye tahmin ediyorum, Astra 1.3 Cdti 90hp ile aksine kalkarken biraz sorun yaşarsınız. Hele klima açıksa, bir kaç yüz km sonra ben klimayı kapatayım da şehir içinde dur kalk trafikte veya yokuşlarda debriyajı fazla zorlamayayım diyeceksiniz.

    Astra Sedan’da 1.3 lt CDTi dizel motor performanstan ziyade yakıt tüketimi odaklı olarak üretilmiş. 90 HP’lik motor 1750-1800 d/d ürettiği gücü yola aktarmakta zaman zaman sıkıntılar yaşıyor. Özellikle turbo boşluğu oluştuğu dönemlerde keyfiniz kaçabilir. Açıkçası performans bekleyenler için devir sayacının yükselmesi de bir işe yaramıyor. Astra Sedan’ın 6 vitesli manuel şanzımanı ile uyumlu çalışan küçük hacimli motor otomobili 0’dan 100 km’ye 13.7 saniyede ancak taşıyabiliyor. Açıkçası otomobilin hızlanmaya pek niyeti olmadığını söylememiz gerekiyor. Özellikle 5 ve 6. viteslerde performans beklemek anlamsız, o yüzden çok sık vites değiştirmeniz gerekebilir.




  • Sözüm kimseye değil...Yanlış anlaşılmasın...

    Millet olarak bir tutturmuşuz...Performans performans...Nedir bu performans?
    Grand Prix yarışlarına mı hazırlanıyoruz?Yoksa her gün 500 km yol mu yapıyoruz?Yoksa kalp veya beyin cerrahıyız da acil çağrı olursa diye hazırlık mı yapıyoruz?Veya Antalya'ya 12 saatlik yola tatile giderken yarım saat erken mi gitmeye çalışıyoruz?
    Bir türlü çözemedim bu performansı...

    Sabah iş yerine beş dakika daha evvel gitmek için akla hayale gelmedik numaralar yapılıyor yollarda...Gidince ne yapılıyor peki?Canla başla işe mi sarılıyoruz?Yoksa çayı,poğaçayı alıp akşamki maçın geyiğini mi yapıyoruz yarım saat boyunca?

    Madem bu işe bu kadar düşkünüz...Bu hız,bu sürat,bu performans niçin ülkemize,ekonomiye,sanayiye,yaptığımız işe yansımıyor?Niçin ülkemiz hala üçüncü dünya liginde...

    Yine tekrarlıyorum...Sözüm kimseye değil...Sadece kafama takıldı,buraya çiziktirdim...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.