Şimdi Ara

99 model 2.0 motor laguna lpgli ?VAZGEÇTİK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.189
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    helal olsun çok sağlm kullanıyorusunz demekki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aNTIWIRUS -- 22 Aralık 2017; 9:9:14 >
  • Bu motorlar hakkında iyi bir bilgiye sahibim. Bunlar yağsız kalmadığı ve karter havalandırma sistemleri temiz tutulduğu sürece motoru açtıracak kadar ciddi bir sorun çıkarmazlar. Fakat alüminyum alaşımlı her motor gibi hararete karşı hassastırlar, susuz kaldığı zaman conta yakıp kapak eğriltebilirler.
    Bunların dışında yaş ve km'den ötürü neredeyse bütün seride (1.6, 1.8, 1.9 ve 2.0) er ya da geç meydana gelen bazı problemler vardır. Bunların en ciddi ve masraflı olanı VVT(değişken valf zamanlaması) kasnağının kendisinin veya keçesinin yağ kaçırmasıdır. Eğer zamanında tamir edilmezse trigeri yağa bulayıp diş atlamasına sebep olabilir. Sonuç olarak pistonlar ve valfler birbirine vurup ciddi bir hasar meydana getirir. Ki diş atlamaya sebep olacak kadar yağ kaçıran bir motoru fark etmeyip veya ihmal edip ustasına götürmemek de ayrı bir konu

    Bir diğeri de PCV sistemidir(karter havalandırma). Bu sistem genelde 150-200 bin km civarında tıkanmaya başlar. Tamamen tıkanınca silindirlerden kaçan karışım gazları ve blok içerisinde biriken yağ buharı, bloğun içindeki basıncı artırır. Sonuç olarak araba ustaların diliyle "üflemeye" başlar. İleri durumlarda bütün keçelerden yağ sızdırır. Mesela üst paragrafta anlattığım kasnakların yağ kaçırıp trigere diş atlatmasına sebep olabilir.


    Nitekim benim arabam 280 binde ve gerekli araştırmaları yaparak ömrünü dolduran parçaları değiştirmek dışında yağını-suyunu koyup biniyorum. Bugüne kadar "aha bunu daha yeni yaptırmıştık yine bozuldu" durumu olmadı. Bozulan her parçayı söküp üretim tarihini kontrol ettim. Hepsi de 2000 yılı üretimiydi.
    Yakıt konusuna gelince; 1.8 otomatik s40'ım şehir dışında 80 km ortalama hız ile 5.5 litre, 110 civarı ortalama hız ile 6.4 litre yakıyor. Akıcı şehir içinde 9 litre civarı, dur-kalk trafikte 12-13 litre yakıyor. Bunlar benzin değerleri. Varsın 2.0 motor manuel olduğu halde bir litre fazla yaksın, yine de LPG ile gayet makul bir tüketimi var.

    Ekleme: orhan1461 hocanın dediklerine tamamen katılıyorum. Volvo motorlarının başına ne geliyorsa tecrübesiz/bilgisiz ustalardan geliyor. Yabancı forumlarda bazen denk geliyorum; arabasının her bakımını, eksiğini gediğini kendisi bizzat halleden sahiplerinde 400-450 bin'i devirip saat gibi çalışan bir sürü örnek var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Aralık 2017; 3:6:31 >




  • Detaylı bilgiler için tşkler , bizlerde öğrenmiş olduk.



    Bu arada tekraretmek istiyorum ; ülkedeki km psikolojisi nedeninden ötürü 150 bin km görünümlü 500 bin km.deki araçlar piyasada cirit atmakta , sonra 150 binde sorun çıkardı oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi iyi korkuttunuz yav başımı ağrıtır herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aNTIWIRUS

    Abi iyi korkuttunuz yav başımı ağrıtır herhalde

    Dostum eski araç işi biraz şans işi, biraz da aracın ne durumda olduğuyla alakalı.

    Ben de 10 sene evvel 200.000km de 1997 model Opel Omega almıştım. Çok uygun fiyata, o dönem 2000 model sienalarla ayni fiyattı. Her gelen bir şey söyledi, her gelen bir bahane buldu. O laf söyleyenler içine binip on dakika seyahat ettikten sonra piyasada temiz omega var mı diye aramaya başladılar, o derece konforlu ve güzel giden bir araçtı. Benim şansım, araç servis bakımlı ve orijinal 200.000km de olmasıydı. LPG vardı ve 100.000km de ben kullandım. 300.000km de sattığımda %90 motor verisi vardı. Elektronik hiç bir arıza çıkarmamış, bozuk tek bir düğmesi yoktu. Sanırım alan arkadaş da iyi bakmaya devam etmişse bi 100.000km daha masrafsız binmiştir.

    200-300.000km de araç ölmez, motoru bitmez. Piyasada maalesef 100-150.000km aralığında satılan araçların koltuklarının çürüdüğünü görürsünüz. Orijinal 250.000km deki aracı almazsınız. 150.000km de araç motor yed, diye gezersiniz.

    Gelelim senin beğendiğin araca, km orijinal ise motordan korkulacak bir şey olduğunu sanmıyorum, ancak Renault gurubundan benim deneyimlerim dolu aracın alınmamasıdır. Motorları ne kadar sağlamsa, özellikleri bir o kadar çabuk sıkıntı veriyor. Bunları düşünerek kararını verirsin.

    Ben öğrenci olsam, güzel bir Daihatsu sirion alır, okulda ilgi çeken ve az yakan bir araçla gezerim.




  • earl2000 kullanıcısına yanıt
    arabaya baktım abi ama hiç beğenmedim ya ben bu kasanın hastasıyım ama bakalım fiyatla anlaşmaya çalşıyoruz 17.000 den düşürürse alacaz hayırlısıyla.
  • UP
  • up
  • nerde bu araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    kocaeli başiskele,yuvacık sapağında
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.