Şimdi Ara

3D Max Araba Modelleme Audi R8

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
2
Favori
14.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 3D max e yeni başladım yaklaşık 1 hafta oldu, ilk arabamı modelliyorum eksik vs. varmı bir görüşünüzü alayım dedim. R8 modelliyorum ama detayları çok uğraştıcak gibi, sadece arabanın kaba çizimini bitirmeye çalışıyorum detaylara daha sonra başlamayı planlıyorum. Yorumları ve önerileri bekliyorum...

    Teşekkür ederim...

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8







  • Selam!

    Araç modellemek göründüğü gibi kolay değilmiş. Ben de çok uğraştım hiçbirini sonuna kadar bitiremedim. Tabi çok yakın modeller var. Şimdi ilk olarak bize şöyle bir SS koy. Yumuşatmayı kapat ve vieportun sol tarafta üstte sağ tıkla ve Edged Faces seçeneğini aç ki kenarları görelim. Onun üzerinde konuşalım. Keskin hatları yapamamışsın, onları çok küçük bir Chamfer ile yapabilirsin. Ayrıca yaptığın studyoyu da gösterirsen iyi olur. Çizimleri ne şekilde yerleştirdin?

     3D Max Araba Modelleme Audi R8


     3D Max Araba Modelleme Audi R8




  • Hocam şuan sadece arabanın kasasını çıkarıyorum detaylara sonradan geçicem o keskin hatları kasa bittikten sonra yapıcam yani, ayrıca kapının ordaki göüçklüğü hallettim bi vertex kaymış onu hallettim, o keskin hatları yapıcam bu akşam daha sonra tekrar eklicem resimleri yorum için teşekkürler takip edersen sevinirim akşam yada yarın yeni resimler eklicem blueprint lerde bir hata olduğunu sanmıyorum ama onlarıda kontrol etmeniz için eklerim.

    Teşekkürler..
  • O keskin hatları hemen düşünmen lazım bence, yoksa sonra sorun yaşayabilirsin. Hatta tümünden yola çıkmak yerine parça parça yapsan daha iyi olur. Son durumunu paylaş, üzerinde konuşuruz.
  • Hemen Paylaşıyorum son durum aşşağıda. Değerlendirirseniz sevinirim...

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8




  • Ön ve arka iyi gibi görünüyor, yalnız far deliklerinde kenarları chamfer yapman lazım. Ön çamurluk keskin katları için chamfer fazla yapmışsın. Chamferi daha düşük yaparsan hat daha keskin görünür. Undo yapamıyorsan vertexleri kaynat (Weld) ya da çarpıştır (Collapse) ve tekrar chamfer yap.

    Kaportada ve yanlarda vertexleri tek hizada tutmaya çalış. Geometri çok bozuk görünüyor.

    Cam ve far köşeleri çok yuvarlak. En köşedeki vertexleri seçip kuçuk bir chamfer yap.

    Yumuşatmada ileteration 2 yap.
  • Hocam yumuşatma ayarım 2 de zaten resimlerde birde chamfer ayarlarını evet tutturamıyorum nasıl olmalı o ayarlar yani benim kullanabiliceğim min. ve max. değerler kaç olmalı bu otomobili modellerken?
  • Çizimi nasıl ayarladığını bilmiyorum, yani ölçek olarak. O yüzden ne kadar chamfer yapman gerektiğni söyleyemem. Ben ufak deneme yaptım, blueprintleri 1:1 araç ölçeğine göre ayarladım, keskin hatlar - 0,5mm, az daha yumuşak olanlar - 1mm.

     3D Max Araba Modelleme Audi R8


     3D Max Araba Modelleme Audi R8




  • ÜStad ben blue printlerde herhangi bir oynama yapmadım ps kesip direk plane attım kendi ölçüleriyle onda bir sıkıntı olmaz herhalde ?
  • Çizimleri photoshopta hazırlıyorum. Tam en kenar noktalardan çizimden 4 görünüş yapıyorum (hazır değilse blueprint tabi). Sonra layerlere çizimleri atarak kontrol ediyorum, birebir örtüşmesi lazım tüm görünüşlerde (Yanlış kesilirse ve görünüşlerde kaymalar oluşursa ileride çalışılamaz hale gelinebilir. Bu kadar dikkat etmeme rağmen 1-2mm kayma var şu anda). Bunu yaptıktan sonra bir tane BOX yapılır. Ölçüleri aracın ölçüleri ile aynı oluyor. Editable Poly'ye çevrip üst ve yan yüzeyler silinir. Normal uygulanıp tekrar editable poly'ye çevrilir. Object Properties'ten Backface cull seçilir. Multi/Subobject malzeme oluşturulur. Box'un yüzey ID'lerinde göre malzemeler oluşturulur. Resimler aşağıda:

     3D Max Araba Modelleme Audi R8


     3D Max Araba Modelleme Audi R8


     3D Max Araba Modelleme Audi R8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 10 Haziran 2010; 16:17:36 >




  • Tamam üstad dediklerinin hepsini zaten yapmıştım ben sorun yok yanlız çizdiğin blue print hatalı söyleyeyim bende onunla çizmiştim kaymalar çok fazla olucak hiç uğraşma başka blue print bulmanı tavsiye ederim gelişmeleri burada paylaşırsan sevinirim bende ss eklicem c.tesi tam olarak bitiricem bu seferde materyal ve render konusunda yardım isticem sizden umarım çok sorun olmuyorumdur
  • Bildiğimiz kadar yardımcı oluruz. Kaymayı hallettim bu arada, BOX'tan yüzeyi ayırdım ve gerektiği gibi ayarlaıdım. Zamanım olursa ben de devam ederim.

    Kolay gelsin.
  • Sağol hocam Yardımların için bu konu altından sorularıma devam edicem size...
  • Bugünlük benden bu kadar :). Eskiden kaportayı bile 2-3 günde ancak yapabiliyordum...

     3D Max Araba Modelleme Audi R8
  • Ben o mdelin tamamını 5 saatte yaptım üstadım peki sürem iyimi modellemede?

    Extra: hocam bu kaputtaki o geçişi nasıl yaptınız chamfer ile yapıca çok sert oluyor farkettiyseniz benim kaputta o esneklik yok uğraştım ama chamferla yapamadım değerlerimi büyültüyorsunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Runoart -- 10 Haziran 2010; 19:27:48 >
  • Kaputtaki geçiş şöyle oluyor. Modellerken oradan bir kenar geçirdim. Sonra o kenarı chamfer yaptım. Oluşan bir kenarı kaput boyunca seçip aşağı indirdim ve bir az lastiğe doğru. Sonra üstteki kenarı seçip tekrar chamfer yaptım. Yani böylece ilk uzaklaştırdığım ve aşağı indirdiğim kenar yumuşak bir çıkışı oluşturdu, sonradan üstte yaptığım chamfer ise keskin hat oluşturdu.

    Senin çizimine gelelim, unutma, tüm vertexleri tek tek şekle göre tek hizada yerleştirmen lazım. Seninkiler çok dağınık. Daha düzgün ve karesel yapmaya çalış. Ayrıca unutma, devamı olmayan çizgi oluşturma, geomitriyi çok bozuyor. Bir çizgi atıyorsan devamı gelmelidir. (Far üstündeki X'ler). Alttaki resimde düzeltilmesi gerekenleri gösterdim:

     3D Max Araba Modelleme Audi R8


     3D Max Araba Modelleme Audi R8


    Modelleme zamanı pek önemli değil, sonuç daha önemlidir . Tanıdığım insanlar var, modellemeyi 1-2 ay yaparlar ve gerçekten eser çıkarıyorlar. Ama tabi bazı tecrübeler işi zamanla hızlandırır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 10 Haziran 2010; 22:25:32 >




  • Anladım tamamdır, tekrardan başlıcam bu akşam, vertexleri çok düzgün ve hizalı yerleştidicem ve hepsi kare olucak sanırım sorun çıkmıcak c.tesi akşamı yeni resimleri yüklediğimde tekrardan değerlendirme yaparsak sevinirim...

    Teşekkürler kolay gelsin...


    Extra: Benim için önemli bir soru mesela bir nokta boşlukta kaldı yani onu herhangi bir noktayla kaynatamadım o yüzden connect atıp birleştiriyorum resimde gördüğünüz hatalar o şeklide yaptığım için oluşmuşlar, sorumsa şu eğer bir noktayı birleştiremiyorsam connect atarken otomobil boyunca seçip o şekildemi connect atmalıyım yoksa bir pratik yolu varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Runoart -- 11 Haziran 2010; 10:00:42 >
  • Herhangi bir nokta boşlukta kaldıysa onu sil. Kenarın ortasında vertex bırakmamak lazım. Ortada kalan vertexleri silip, CUT comutu ile istediğin gibi yüzeyi kesebilirsin. Aşağıda bir örnek gösterdim:

     3D Max Araba Modelleme Audi R8


    Benim yaptığım poligon ağını da göstereyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 11 Haziran 2010; 10:15:04 >
  • Benim poligonlarım şöyledir:

     3D Max Araba Modelleme Audi R8

     3D Max Araba Modelleme Audi R8




  • Anladım tamam bunları dikkate alıcam arabanın hatları hariç hiçbirşekilde tam kare olmayan poligonlar çizmemeye özen göstericem teşekkürler ilginize. Gelişme kaydettikçe konu altından yazmaya devam edicem, yeni başlamak isteyen arkadaşlarada yararlı olucağını düşünüyorum bu konunun.

    Kolay Gelsin...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.