Şimdi Ara

38 kilo esrarla yakalanan imam, 'Kullanıcıyım' dedi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • O dillere dolanan meşhur "haşhaşiler" den olmasın bu imam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    O dillere dolanan meşhur "haşhaşiler" den olmasın bu imam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z


    quote:

    Orijinalden alıntı: asau


    quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Doğu doğu doğu yazıp durmuşsunuz. Batıdan olsa ne fark eder?

    Din ve ahlak ayrıdır deseniz kurtulurdunuz.
    Din ahlaklı olmayı emretse de din ahlaklı olmayı sağlayamayabiliyor deseniz yine yeterli.
    Ya da her dindar ahlaklı olmayabilir dinli dinsiz kimsenin ahlakına kefil olamam deseniz en makbulü.
    Yani. Bu dünyada kimse kimsenin ahlakına kefil olamaz. Ahirette imanına da kefil olamayacağı gibi.
    Her insan kendi ahlakından ve inancından sorumludır. Bir başkasına kefil olan çok büyük yanılgıda olabilir.

    Sen ne yazdın güya. Ne diyorsun, anlamış değilim.
    Ben bir tespit yaptım, kendi görüşümü belirtmedim. Bir görüş belirtmişim gibi cevap vermeye kalkıyorsun. Hangi kişisel görüşü belirtmişim ki ona cevap veriyorsun.

    Anlatamadım galiba, ben bir tespit yapıyorum...
    1. Doğulularda esrar ticareti çok yoğun hatta zirvelerde
    2. Doğu'da esrar ticaretine sigara ticareti muamelesi yapılır.
    3. Doğu'da genelde esrar ticaretinin dini açıdan sigara ticareti kadar günah olduğu inancı yaygın
    tespitini yapıyorum.

    Şimdi sen bu tespitlerimin yanlış olduğunu iddia ediyorsan doğrusunu söyle de bilelim. sen bu 3 maddenin yanlış olduğunu iddia ediyorsan doğruları yazarsın. Yazmadığım şeyleri, düşünmediğim şeyleri söylemişim gibi yorum yazman çok saçma. İnançtan, ahlaktan bahseden olmadı, kimsenin inancı veya ahlakı beni ilgilendirme. Ben bir tespit yaptım, onu da yazdım. Konuyu bağlamından saptırmanın bir anlamı yok.

    Esrarı normal gösteriyor muşum gibi alanen suç olan bir eylemi yaptığımı yani "esrarı normalleştirmek" eylemini yaptığım iddia ediliyor, bu da çok komik bir iddia. Hukuğu o kadar iyi bilen birisinin esrarı normal göstermeye çalıştığını hatta ona sigara kadar masum muamelesi çektiğini iddia etmeniz de çok komik bir durum.




    Doğu batı

    Ya da şu mezhep şu din yapıyor derseniz

    Kendi inancınızla temel ahlakınızla birilerini savunmuş birilerini suçlamış olursunuz.

    Gelelim konuya. Esrar bulunduran imam (38 kiloyu bir kişinin tüketemeyeceğini çocuklar bile bilir) bunun savunulacak tarafı yok. Bu kişiyi ne dini ne mezhebi savunabilir. Bu imam mesela hanefi olsa batılı olsa ne derdiniz?

    Bakınız diyorum ki ahlak temel şeydir. Kim ki ahlaksızlık yapar ister bana yakın olsun ister uzak ne ona kefil olurum ne de savunmak zorunda kalırım. Kaldı ki zaten şuralıymış ya da şu mezheptenmiş diyerek de dini savunmak zaten yersizdir.

    Yani bir insan ya ahlaklı olur ya da tersi. Bu insanın alt kimliklerinden birşeyler çıkarmak oldukça gereksizdir.

    Tamam, sen de doğru söylüyorsun, senin yazdıklarına bir itirazım yok. Esrar ticareti yapan kim olursa olsun hem dinen hem ahlaken hem de kanunen suç teşkil ediyor. Esrar ticareti yapanın Doğulu veya Batılı olması da önemli değil. Kim bu eylemi yapmışsa suç işlemiş olur.

    Esrar tüketenin veya esrar ticareti yapanı savunduğum anlaşılmış sanırım. Belki derdimi ben anlatamamış olabilirim. Ben esrar tüketen veya esrar ticareti yapanı asla savunmadım. Suç olan eylemleri nasıl savunabilirim. Haberi okuyunca aklıma 3 şey geldi ve ve araştırdım ve sonuç düşündüğüm gibi çıktı. Çünkü bir din görevlisinin esrar ticareti yapması çok ekstrem bi durum gibi geldi bana. Bir din görevlisinin bu eylemi yapması için çok farklı gerekçeleri olması lazım. Belirttiğim 3 şeyin bu eylemi kolaylaştırdığını düşündüm. Yoksa olaya bizim sizin gibi bakan, çevresi ve yetiştiği ortamın esrara bakışı çok keskin olsa bu kadar büyük risk içine neden girsin? Çünkü çevreniz ve düşünce biçiminiz suç işlemede önemli rol oynar. Eğer bu din görevlisinin yaşadığı çevresinden ve geldiği gelenekten veya dini düşünceden kaynaklanan bir etki varsa daha kolay bu eylemi yapmıştır. Belirtmek istediğim buydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • asau kullanıcısına yanıt
    Boşver zaten insanların kimliklerini.

    Bir insan aklına göre hareket eder ya ahlaklı olur ya da tersi.

    Bir müslüman hatta imam neden yapar bunu düşünme.

    Ahlak ayrı din ayrı.

    Sapkınlığın ahlaksızlığın dini mezhebi olmaz.

    Son söz

    Her sakallıya dede demeyiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Casim diye bir ismi ilk defa duydum
  • Konuyu okudum, birde mesajları okudum, insanları yaşadığı bölgeye göre değerlendiren kişilerin ırk ve mehzepçi bakış açılarına malesef gördüm ve cevap vermiyeceğim. İslamiyet dini tarafından yasak olarak ilan edilmiş maddeleri savunabilecek yapıda insanlar yaşıyor ve bunlar Müslümanız diyor.



    Biat bizim kültürümüzde ve dinimizde yoktur. Bu tür insanlardan mümkün olduğunca uzak durun. ZİRA yanlışa yanlış, doğruya doğru diyememek cehennemin anahtarıdır, bu tür, yanlışı doğru gibi savunanlarla aynı dinden değilim!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melladin

    Casim diye bir ismi ilk defa duydum

    Yemende bir arap kabilesi casim.

    Yani altında yine ibrahimin torunları var.

    Oysa asıl sapkınlar bizleriz onlar kutsal ırk.

    Onların kutsal ırkı ibrahimin asıl karısı seradan olma ishakın torunları israiloğulları(yahudiler) ile yine aynı ibrahimin hizmetçileri hacerden olma oğlu ismailin torunları araplar.

    Hadi bakalım yaratan bir tarafta bunlar bir tarafta.

    Nezhepçi misiniz? Yoksa inançlı mı?

    Onlar nezhebi inançtalar hatta her inanç altında fırkaları mezhepleri tarikatları var.

    Bu insanlara ne anlatabilirsiniz? Ahlakın aslında daha önemli olduğunu mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 15 Mayıs 2017; 1:5:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    İnsanları ırklarına, aidiyetlerine, memleketlerine ve yaşam tarzlarına göre asla değerlendirmem. Ama bu haberi duyunca 3 şey aklıma geldi ve araştırdım ve malesef aklıma gelenin aynısıyla karşılaştım. Bu adam (1) Doğulu ve (2) Şafiidir. Doğuda esrara (3) sigara muamelesi yapılır.

    Doğu'da özellikle Şafii olanlara göre esrar sigara hükmündedir. O yüzden Doğu'da esrara bizim gibi kokain, eroin muamelesi yapılmaz. Doğu'da esrar ticareti sigara ticareti gibi masum görülür. Dediğim gibi Doğu'da yaşam tarzı veya mesleği ne olursa olsun esrara bakış açısı ve esrar ticareti konusunda düşündüklerini hayal bile edemezsiniz. Tabi başka yerlere göç etmeleri veya oralarda görev yapmaları bu saplantıyı değiştirecek değildir.

    Son olarak yine tekrarlayayım. Asla Doğuluları veya bir ırkı veya bir bir yaşam biçimini hedef almıyorum. Yaşanan mutlak bir gerçekten bahsediyorum. O yüzden birileri hemen konuyu saptırıp şöyle dedin, böyle dedin. Yok bir bölgeyi veya bir ırkı hedef gösterdin, aşağıladın gibi saçma sapan eleştiriler yapmasın. OK

    Beni yine şaşırtmadın Minecim

    Sizin österayhda havalar nasıl bu aralar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ottur günahı yoktur .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne gelirse imamdan, hacıdan, hocadan geliyor. Çocuğunuzu kuran kurslarına göndermeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasil bir kullanimdir bu ? 3 öğün ekmek arasi mi yiyormuş ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.