Şimdi Ara

-35 veya -40 derecede dizel araç çalıştırma yöntemleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
2
Favori
17.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocknet

    ARKADAŞLAR!
    İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde oturup ordan konuşmak kolay ve size hikaye geliyor.(bana da öyle geliyodu) Ama Türkiye m buralardan ibaret değil.
    Şu an ki görev yerim Ağrı'nın bir ilçesi, burda kışın en sıcak -15,-20c oluyor, ve sıkı durun Abarmıyorum -48i birden fazla gördüm. Bazı arkadaşlar -50 olduğunu sölüyor.
    Araç konusuna gelince; Eğer dizel bir aracınız varsa burada kaloriferli bir garaj bulmak zorundasınız.(ya da yapmak zorundasın) Kaç arkadaşın arabası çekici ile servise gitti..
    Saygılar..

    Alıntıları Göster
    sanırım benim gittiğim yer de bundan aşagı değildir.Burada şahsi araçlar için değil 24 saat görev yapacak araçlardan bahsediyorum.Dağda problem olunca, araç donarsa insanlar da donar. Çözmem gereken problem budur.
    Veya arıza yapmış araca araç çıkarmak isterseniz ,ve çalışmazsa millet dağda donar.Şehir merkezinden falan bahsetmiyorum kars a 150km uzaklıkta sınırda bulunan istasyondan bahsediyorum.Şehir merkezine ulaşılsa zaten problem kalmaz ,yardım eden biri bulunur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ROCKNET©

    ARKADAŞLAR!
    İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde oturup ordan konuşmak kolay ve size hikaye geliyor.(bana da öyle geliyodu) Ama Türkiye m buralardan ibaret değil.
    Şu an ki görev yerim Ağrı'nın bir ilçesi, burda kışın en sıcak -15,-20c oluyor, ve sıkı durun Abarmıyorum -48i birden fazla gördüm. Bazı arkadaşlar -50 olduğunu sölüyor.
    Araç konusuna gelince; Eğer dizel bir aracınız varsa burada kaloriferli bir garaj bulmak zorundasınız.(ya da yapmak zorundasın) Kaç arkadaşın arabası çekici ile servise gitti..
    Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Haziran 2006; 11:25:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Awacs

    Turbo yağı dediğiniz motorun yağlamasıdır.
    Dolayısı ile bu yağ donmaz,rahat olun.
    Zaten eğer Navara yada Pathfinder'dan bahsediyorsanız eksiye geçtiği zaman gerekli ısıtma sistemleri mevcut araçlardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sadece mazot donması ile sormuyorum , tüm sistemleri düşünelim.Çünkü akla hayale gelmeyecek parçalar donduğu için motor çalışmayabiliyor.Mesela turbo yağı gibi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    mazota anti-freeze gibi bişey var mı donmayı önleyici?





    Alıntıları Göster
    zaten motor yağının katılaşması ve donmasından bahsediyorum.Motorun üst tarafında bulunan tüm sistemler donacağı için


    quote:

    Orjinalden alıntı: Awacs

    Turbo yağı dediğiniz motorun yağlamasıdır.
    Dolayısı ile bu yağ donmaz,rahat olun.
    Zaten eğer Navara yada Pathfinder'dan bahsediyorsanız eksiye geçtiği zaman gerekli ısıtma sistemleri mevcut araçlardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sadece mazot donması ile sormuyorum , tüm sistemleri düşünelim.Çünkü akla hayale gelmeyecek parçalar donduğu için motor çalışmayabiliyor.Mesela turbo yağı gibi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    mazota anti-freeze gibi bişey var mı donmayı önleyici?









  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zaten motor yağının katılaşması ve donmasından bahsediyorum.Motorun üst tarafında bulunan tüm sistemler donacağı için


    quote:

    Orjinalden alıntı: Awacs

    Turbo yağı dediğiniz motorun yağlamasıdır.
    Dolayısı ile bu yağ donmaz,rahat olun.
    Zaten eğer Navara yada Pathfinder'dan bahsediyorsanız eksiye geçtiği zaman gerekli ısıtma sistemleri mevcut araçlardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sadece mazot donması ile sormuyorum , tüm sistemleri düşünelim.Çünkü akla hayale gelmeyecek parçalar donduğu için motor çalışmayabiliyor.Mesela turbo yağı gibi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    mazota anti-freeze gibi bişey var mı donmayı önleyici?







    Alıntıları Göster
    O prize takma zava zingosu motor blok ısıtıcısı. Ancak o bile siz o ısılarda kurtarmaz. Sizin esas ihtiyaç duyacağınız olay yakıt tankını ve yakıt hattını donmaktan korumak. Buna yönelik bir sistem varmı bilmiyorum. Kapalı ısıtmalı garajda bile muhafaza etseniz araçları araziye çıktıklarında belli bir süre sonra aracın belirli yerlerindeki ısı çok düşecektir. Benim tahminime göre -40 -50 gibi ısılarda araç çalışırken bile eğer yakıt tankı ve hattını ıstımaya yönelik bir tertibat yoksa yakıt zamanla jelleşektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    O prize takma zava zingosu motor blok ısıtıcısı. Ancak o bile siz o ısılarda kurtarmaz. Sizin esas ihtiyaç duyacağınız olay yakıt tankını ve yakıt hattını donmaktan korumak. Buna yönelik bir sistem varmı bilmiyorum. Kapalı ısıtmalı garajda bile muhafaza etseniz araçları araziye çıktıklarında belli bir süre sonra aracın belirli yerlerindeki ısı çok düşecektir. Benim tahminime göre -40 -50 gibi ısılarda araç çalışırken bile eğer yakıt tankı ve hattını ıstımaya yönelik bir tertibat yoksa yakıt zamanla jelleşektir.

    Alıntıları Göster
    çok haklısın yılmaz101 zaten esas problem de bu ,aracı ilk çalıştırma değil de , çalıştırdıktan sonraki yaşanacak problemler ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    O prize takma zava zingosu motor blok ısıtıcısı. Ancak o bile siz o ısılarda kurtarmaz. Sizin esas ihtiyaç duyacağınız olay yakıt tankını ve yakıt hattını donmaktan korumak. Buna yönelik bir sistem varmı bilmiyorum. Kapalı ısıtmalı garajda bile muhafaza etseniz araçları araziye çıktıklarında belli bir süre sonra aracın belirli yerlerindeki ısı çok düşecektir. Benim tahminime göre -40 -50 gibi ısılarda araç çalışırken bile eğer yakıt tankı ve hattını ıstımaya yönelik bir tertibat yoksa yakıt zamanla jelleşektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    çok haklısın yılmaz101 zaten esas problem de bu ,aracı ilk çalıştırma değil de , çalıştırdıktan sonraki yaşanacak problemler ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    O prize takma zava zingosu motor blok ısıtıcısı. Ancak o bile siz o ısılarda kurtarmaz. Sizin esas ihtiyaç duyacağınız olay yakıt tankını ve yakıt hattını donmaktan korumak. Buna yönelik bir sistem varmı bilmiyorum. Kapalı ısıtmalı garajda bile muhafaza etseniz araçları araziye çıktıklarında belli bir süre sonra aracın belirli yerlerindeki ısı çok düşecektir. Benim tahminime göre -40 -50 gibi ısılarda araç çalışırken bile eğer yakıt tankı ve hattını ıstımaya yönelik bir tertibat yoksa yakıt zamanla jelleşektir.


    Alıntıları Göster
    Yanlıs hatırlıyor olabilirim ama Bosch Car Sevice'de bir brosur gormustum.
    Elektrikli ısıtıcı gibi birseydi yağ ve mazot için.
    Belki arayıp sorabilirsiniz. Ben Ankara'da Uraz'da gormustum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Eskişehir inönü'ye gittim bu kış ilkdefa kışın iç anadoluda kaldım. akşam arabaya bindim dereceye bakacam hani ağzımızdan buhar çıkar ya o buhar montun fermuarına gelmiş sonra da orada donmuş fermuar açılmıyo arabaya bindim baktım dereceye - 33 gösteriyo.

    Burnundaki sümük donuyo ya düşün

    Hadi orası köy.

    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.

    Ama insan o soğukta bile üşümüor yani ben üşümedim havası kuru ya ondan herhalde.

    Babam da askerliğini karsta yapmış , -45 derece gördüğümüz oldu diyordu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Eskişehir inönü'ye gittim bu kış ilkdefa kışın iç anadoluda kaldım. akşam arabaya bindim dereceye bakacam hani ağzımızdan buhar çıkar ya o buhar montun fermuarına gelmiş sonra da orada donmuş fermuar açılmıyo arabaya bindim baktım dereceye - 33 gösteriyo.

    Burnundaki sümük donuyo ya düşün

    Hadi orası köy.

    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.

    Ama insan o soğukta bile üşümüor yani ben üşümedim havası kuru ya ondan herhalde.

    Babam da askerliğini karsta yapmış , -45 derece gördüğümüz oldu diyordu.


    Eskişehir'de de -30'a kadar düşmüştü,ben hayatımda öyle soğuk görmedim.Zaten babamla annem de Eskişehir'de böylesini görmemişler.Normalde Eskişehir'de geceleri -15'lerde olurdu hava ama ayaz olduğu için üşürdün,bu yıl 20-30'lara düştüğünde ayaz yoktu ama soğuğun kendisi olunca da çok kötü oluyor,insanın burnunun içindeki sümüğün 2 dakika içinde donması da kötü birşey.Zaten Eskişehir çok uzun yıllardan beri 40 cm kar görmediği için sağlam yol kalmadı Eskişehir'de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Eskişehir inönü'ye gittim bu kış ilkdefa kışın iç anadoluda kaldım. akşam arabaya bindim dereceye bakacam hani ağzımızdan buhar çıkar ya o buhar montun fermuarına gelmiş sonra da orada donmuş fermuar açılmıyo arabaya bindim baktım dereceye - 33 gösteriyo.

    Burnundaki sümük donuyo ya düşün

    Hadi orası köy.

    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.

    Ama insan o soğukta bile üşümüor yani ben üşümedim havası kuru ya ondan herhalde.

    Babam da askerliğini karsta yapmış , -45 derece gördüğümüz oldu diyordu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım rusya için -40 derece gayet normal bir derece ve lada niva ları bilirsin çok konforsuzdur ama eşşeğin bile gidemiyceği yollarda gider tuz pistinde range rover a açık ara fark attı dağa vur taşa vur banamısın demez ve parçası çok ucuz. tek aklıma takılan türkiyeye gelen modellerde farklılık varmı bilmiyorum, eğer varsada rusyada ithal edin nivayı gümrük işlemleri biraz uzun ve yorucu oluyo ama insan canından bahsediyoruz heralde uğrşırsınız lada nivada öyle bir kalorifer varki - 40 da içindekiler tişörtle oturabilir. umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.


    evet ozamanalrdı sanırım, eskieşhirde okadar soğuk olmadı yaw kış boyunca (zaten ilk senem burda gerçi) ama o gece manyaktı yaa ede kombi yanıyo ama ısınamıyoruz atkı şapka ile oturmuştuk

    Sonra ertesi gün bi baktık sular akmıyo meğer donmuş apartmanın tesisatı.

    adi apartmanın su tesisatı donar da, kimi evlerde kalorifer petekleri patlamış yaa, bazı oadaları söndürmüşler gece don olunca evin içinde cam önündeki petekler patlamış.

    Eskişehir için anormal bi sıcaklıktı -30 -20 falan ama İnönüde normal eskieşhirde kar atıştırıyo hafif hafta sonu diyoruz bişi olmaz gidelim inönüye ana yola bi çıkıyoruz Oklubalı dan sonra hava değişiyor tipi başlıyo inönüye geliyoruz yerde karlar var çocuklar kar topu oynuyo

    İnönüde o soğuklarda 1 hafta kaldım 1 hafta boyunca derece ölçtüm ortlama olarak gündüzleri -15 -16 geceleri ise -27 -30 derece civarlarında seyretti sıcaklık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.


    evet ozamanalrdı sanırım, eskieşhirde okadar soğuk olmadı yaw kış boyunca (zaten ilk senem burda gerçi) ama o gece manyaktı yaa ede kombi yanıyo ama ısınamıyoruz atkı şapka ile oturmuştuk

    Sonra ertesi gün bi baktık sular akmıyo meğer donmuş apartmanın tesisatı.

    adi apartmanın su tesisatı donar da, kimi evlerde kalorifer petekleri patlamış yaa, bazı oadaları söndürmüşler gece don olunca evin içinde cam önündeki petekler patlamış.

    Eskişehir için anormal bi sıcaklıktı -30 -20 falan ama İnönüde normal eskieşhirde kar atıştırıyo hafif hafta sonu diyoruz bişi olmaz gidelim inönüye ana yola bi çıkıyoruz Oklubalı dan sonra hava değişiyor tipi başlıyo inönüye geliyoruz yerde karlar var çocuklar kar topu oynuyo

    İnönüde o soğuklarda 1 hafta kaldım 1 hafta boyunca derece ölçtüm ortlama olarak gündüzleri -15 -16 geceleri ise -27 -30 derece civarlarında seyretti sıcaklık

    Alıntıları Göster
    Eskişehir'de de bir kaç gün gündüzleri -15'e kadar düştüğü oldu.Normalde kışın ne eldiven ne bere takardım,bu sene eldivenle gezdiğim halde ellerim üşüyordu.Zaten kar bir ay yerden kalkmadı.Geçen senelerde kar toplamda anca bir hafta yağardı,o da anca Aralık'ta Ocak'ta yağar bir kaç günde erirdi.İlk ve son yağan karın fotoğraflarını çekmiştim,ilk 23 Kasım'da,son da 8 Mart'ta yağmış.Ama tabi sadece Eskişehir'de değil,tüm yurtta da böyleydi,yoksa biz burda 40 cm karla boğuşurken İstanbul'da insanlar denize girmiyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    Eskişehir'de de bir kaç gün gündüzleri -15'e kadar düştüğü oldu.Normalde kışın ne eldiven ne bere takardım,bu sene eldivenle gezdiğim halde ellerim üşüyordu.Zaten kar bir ay yerden kalkmadı.Geçen senelerde kar toplamda anca bir hafta yağardı,o da anca Aralık'ta Ocak'ta yağar bir kaç günde erirdi.İlk ve son yağan karın fotoğraflarını çekmiştim,ilk 23 Kasım'da,son da 8 Mart'ta yağmış.Ama tabi sadece Eskişehir'de değil,tüm yurtta da böyleydi,yoksa biz burda 40 cm karla boğuşurken İstanbul'da insanlar denize girmiyordu.

    Alıntıları Göster
    Eskiden depoya bir miktar benzin konularak donması engellenmeye çalışılır ve çalıştırma anında da eter sıkılırdı. Ancak bir süre sonra motor etere alışır sıcak havada bile isterdi.
    Mazot pompasının altına ateş yakma sistemi ise yangın çıkartmaya birebir. Yaklaşık 20 yıl önce bir kere araba tutuşmuştu, Allahtan çabuk söndü, yoksa rahmetli babam canıma okurdu herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    kamyoncular çok yapar o işi
    kışın araç hareket halinde iken bile donma olabilir.
    bunun en ana sebebi deponun aşırı soğukla teması ve mazot içindeki sudur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    kamyoncular çok yapar o işi
    kışın araç hareket halinde iken bile donma olabilir.
    bunun en ana sebebi deponun aşırı soğukla teması ve mazot içindeki sudur.



    Bunun için çoğu egsoz a bi vana yapıp depoya yönlendiriyo ya.bunun dışında araç normal çalışma sıcaklığına geldiğinde geri dönüşten mazot ısınarak gider ve donma olayı zor olur

    tavsiyelerime gelince mazottaki su denen o malzemeyi boşaltmak için genelde bi vana olur orayı açın bu suyu boşaltın akşamdan.. mazotun içine benzin katın ısıtma bujileri ve akü sağlam olsun ve özellikle erzurum gibi yerlerdeyseniz araçlarınızı kaloriferli otoparklara bırakın.....

    bunun dışında deponun altında arabalarda ateş yakamazsınız yaksanız bile örneğin multijet fiatların deposu genelde plastik gibi bir malzeme eritir deposuz kalırsınız buna dikkat edin... bi donma olusa diye yeni bir mazot filtresi ve bunu değişebilecek takımları araçta tutun ve çok çok zorda kalınırsa bir bidon ve besleme pompasına uygun uzunca iki hortum tutun ve depodaki mazot donarsa bunu aracın içine koyun mazot koyun ve hortumları buna bağlayın........


    aklıma gelen bunlar gelirse daha yazarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.

    Alıntıları Göster
    BİZ ARAÇTA -39 GÖRDÜK... POYRADA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shorin

    BİZ ARAÇTA -39 GÖRDÜK... POYRADA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Eskişehirde de vişelikte bizim arapartmanın komple su tesisatı dondu kışın bi gecesi çok soğuk oldu.



    O dediğin gece de yanlış hatırlamıyorsam 30 Ocak gecesiydi.Meteoroloji Çifteler'de -33,merkezde vilayet meydanında -27 ölçmüştü.


    Alıntıları Göster
    Geçen yılbaşından 1 hafta önce erzurum- çat - karlıova - üzerinden bingol sonrada direk istanbul yapacaktım seyehat planım böyleydi ,Erzurumda saat 17 gibi dışarıdaki reklam panosundaki derece -18 i gösteriyordu , saat 19 gibi hayatın durduğunu sanki terk edilmiş bir şehir haline geldiğini gördüm , otelin parkında dizel çok araba vardı hep istanbul izmir ankara plaka , yerli araçlar ekseriye benzinliydi. Sabah Ducato tarzı bir aracın altında ateş yakıp çalıştırmaya uğraştılar ama çalışmadı , bende o zaman caddy vardı zorlanmadan çalıştı kendimce keyiflendim bu durumdan dolayı , karlıova yolundayken havanın güneşli olmasına rağmen araba mazot donmasından dolayı teklemeye başladı daha doğrusu karlıova tırmanışında gaz yememeye başladı 2700 devirde gaz kesip yığılıyordu önüm sürekli tırmanış yer buz kar , araba belli devri geçmiyor biliyorum ki dursam kalkamayacam son 20 dk hiç bir canlı görmemişim bırak araç bile görmemişim, öyle böyle derken 40 la 50 le tırmanış bitti bende bittim yol programını aksatsam yılbaşında evde olamayacam derdim o. neyse inişe geçtiğim metrelerdeydi dumanı henüz tüten ama etrafında ateş kalmamış bir kapalı kasa mastervan lardan karşıma çıktı markası belli değil , belli ki donmuş vatandaşta altında bişey yakayım derken cozurdatmış aracı. bingöl e vardım uğramam gereken yerde bir tır cı ile konuşuyoruz adam mazot flitresinin donmasından dolayı daha çok sorun yaşandığını söylüyor depo dolu ise kolay donmaz ama flitrenin içinde mazot az olduğu için çabuk donar diyor flitreyi söküp direk hortumları bağlayıp donma olayını geçiyorlarmış. Erzurum girişinde adamın dizel bineği çözeyim derken cayır cayır yaktığını söndürme namına birşey yapamadıklarını sahibinin sinirden ne yapacağını şaşırıp söndüremiyoruz bari ısınalım dediğini anlattı, sigortada sanırım vermez parayı bile bile arabanın altına ateş koyarsan.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADAC

    Geçen yılbaşından 1 hafta önce erzurum- çat - karlıova - üzerinden bingol sonrada direk istanbul yapacaktım seyehat planım böyleydi ,Erzurumda saat 17 gibi dışarıdaki reklam panosundaki derece -18 i gösteriyordu , saat 19 gibi hayatın durduğunu sanki terk edilmiş bir şehir haline geldiğini gördüm , otelin parkında dizel çok araba vardı hep istanbul izmir ankara plaka , yerli araçlar ekseriye benzinliydi. Sabah Ducato tarzı bir aracın altında ateş yakıp çalıştırmaya uğraştılar ama çalışmadı , bende o zaman caddy vardı zorlanmadan çalıştı kendimce keyiflendim bu durumdan dolayı , karlıova yolundayken havanın güneşli olmasına rağmen araba mazot donmasından dolayı teklemeye başladı daha doğrusu karlıova tırmanışında gaz yememeye başladı 2700 devirde gaz kesip yığılıyordu önüm sürekli tırmanış yer buz kar , araba belli devri geçmiyor biliyorum ki dursam kalkamayacam son 20 dk hiç bir canlı görmemişim bırak araç bile görmemişim, öyle böyle derken 40 la 50 le tırmanış bitti bende bittim yol programını aksatsam yılbaşında evde olamayacam derdim o. neyse inişe geçtiğim metrelerdeydi dumanı henüz tüten ama etrafında ateş kalmamış bir kapalı kasa mastervan lardan karşıma çıktı markası belli değil , belli ki donmuş vatandaşta altında bişey yakayım derken cozurdatmış aracı. bingöl e vardım uğramam gereken yerde bir tır cı ile konuşuyoruz adam mazot flitresinin donmasından dolayı daha çok sorun yaşandığını söylüyor depo dolu ise kolay donmaz ama flitrenin içinde mazot az olduğu için çabuk donar diyor flitreyi söküp direk hortumları bağlayıp donma olayını geçiyorlarmış. Erzurum girişinde adamın dizel bineği çözeyim derken cayır cayır yaktığını söndürme namına birşey yapamadıklarını sahibinin sinirden ne yapacağını şaşırıp söndüremiyoruz bari ısınalım dediğini anlattı, sigortada sanırım vermez parayı bile bile arabanın altına ateş koyarsan.....

    Alıntıları Göster
    acaba şöyle alevli bir ateş yakmadan depoyu falan dışarıdan ısıtabilecek japon buluşu gibi şeyler mevcut değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    acaba şöyle alevli bir ateş yakmadan depoyu falan dışarıdan ısıtabilecek japon buluşu gibi şeyler mevcut değil mi?

    Alıntıları Göster
    Elektrikli battaniye sarılabilir...

    Şaka bir tarafa rezistanslı vs. li ısıtma sistemi yapılsa yakıt tankına ve hattına burada oluşabilecek bir kısa devrenin dizeli tutuşturma olasılığı nedir? yani dizel benzin gibi öyle kolay alev alan bişeymidir? Bunun yanı sıra fiatçının dediği gibi egzoz gazıyla ısıtma olabilir tankı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    acaba şöyle alevli bir ateş yakmadan depoyu falan dışarıdan ısıtabilecek japon buluşu gibi şeyler mevcut değil mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    acaba şöyle alevli bir ateş yakmadan depoyu falan dışarıdan ısıtabilecek japon buluşu gibi şeyler mevcut değil mi?



    Malesef..yurt dışında yakıt sistemini elektrik gücüyle sürekli sıcak tutyan sistemler var hatta bi yabancının arabasında gördüm hayret ettim ama türkiyede yok bildiğim kadarıyla...bunuda öyle bir yapmışlarki araç commonrail kütüğün giriş ve çıkışında bu parça duruyor ve belli sıcaklıklara düşünce depodaki mazot veya motor bölümü devreye girip mazotu ısıstıp depoya sirkülasyon yapıyor ama fiyatı nedir ne değildir bilmiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    acaba şöyle alevli bir ateş yakmadan depoyu falan dışarıdan ısıtabilecek japon buluşu gibi şeyler mevcut değil mi?



    Malesef..yurt dışında yakıt sistemini elektrik gücüyle sürekli sıcak tutyan sistemler var hatta bi yabancının arabasında gördüm hayret ettim ama türkiyede yok bildiğim kadarıyla...bunuda öyle bir yapmışlarki araç commonrail kütüğün giriş ve çıkışında bu parça duruyor ve belli sıcaklıklara düşünce depodaki mazot veya motor bölümü devreye girip mazotu ısıstıp depoya sirkülasyon yapıyor ama fiyatı nedir ne değildir bilmiyorum...

    Alıntıları Göster
    BENDE DUYDUM BU BAHSETTİĞİNİ FİATCI...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    acaba şöyle alevli bir ateş yakmadan depoyu falan dışarıdan ısıtabilecek japon buluşu gibi şeyler mevcut değil mi?



    Malesef..yurt dışında yakıt sistemini elektrik gücüyle sürekli sıcak tutyan sistemler var hatta bi yabancının arabasında gördüm hayret ettim ama türkiyede yok bildiğim kadarıyla...bunuda öyle bir yapmışlarki araç commonrail kütüğün giriş ve çıkışında bu parça duruyor ve belli sıcaklıklara düşünce depodaki mazot veya motor bölümü devreye girip mazotu ısıstıp depoya sirkülasyon yapıyor ama fiyatı nedir ne değildir bilmiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shorin

    BENDE DUYDUM BU BAHSETTİĞİNİ FİATCI...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    acaba şöyle alevli bir ateş yakmadan depoyu falan dışarıdan ısıtabilecek japon buluşu gibi şeyler mevcut değil mi?



    Malesef..yurt dışında yakıt sistemini elektrik gücüyle sürekli sıcak tutyan sistemler var hatta bi yabancının arabasında gördüm hayret ettim ama türkiyede yok bildiğim kadarıyla...bunuda öyle bir yapmışlarki araç commonrail kütüğün giriş ve çıkışında bu parça duruyor ve belli sıcaklıklara düşünce depodaki mazot veya motor bölümü devreye girip mazotu ısıstıp depoya sirkülasyon yapıyor ama fiyatı nedir ne değildir bilmiyorum...


    Alıntıları Göster
    yazdığımı nedense kimse iplememiş vezir diyorumki al bir niva bak keyfine ne donar ne yolda kalır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord of chaos

    yazdığımı nedense kimse iplememiş vezir diyorumki al bir niva bak keyfine ne donar ne yolda kalır...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    yazdığımı nedense kimse iplememiş vezir diyorumki al bir niva bak keyfine ne donar ne yolda kalır...



    yok abi estafurullah neden iplemeyelim ya? zaten şu forumda kaç kişiyiz........


    bu arad shorin inceledim gerçekten çok güzel bir sistem resimlerini bulabilirsem koyuyum...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.