Şimdi Ara

2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (482. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: mustisahin
1 Kayıtlı Üye ve 8 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
9.919
Cevap
218
Favori
795.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 480481482483484
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt

    3500 civarı bir MTV çıktı bu sene için, çarpı 2.


    Yetkili servis 4 5 ay önce 2 haneli bir rakam çıkartınca pas geçtim, şimdi sanayide birini bulup yaptıracağım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt

    devirdaim vs kronik değildir, her lafa inanmayın, sadece ingilterede 2020 ve öncesi satılan, genelde ve çoğunluğu aynı motoru kullanan kaşkaylarda bir ara yaşanan bir sıkıntıydı bu, bizdeki durum her markada olabilecek birşey şuan, devirdaim sarf malzemedir ve genelde triger kayışı değişirken oda değiştirilir, bunda kayış yok zincir var, millet sanıyorki devirdaim ömürlük...

    1.0 tce daha çok tutuluyor değil, 1.33 tce sadece 2020-21 yıllarında satıldı, piyasada azdır, o yüzden 1.0 tutuluyormuş gibi görünüyor, tamamen alakasız motorlardır ayrıca, şuan 1.33 tce 7dct300 şanzımanla satılsa 1.0 ın yüzüne bakmaz kimse, tek dezavantajı mtv olayı, onada bakmam zira bu sınıftaki en iyi motor şanzıman ikilisiydi.... ilk aracınsa 2. aracında baya kuvvetli birşey ancak tatmin edecek seni, araba beğenmeyeceksin bu sebeble haberin olsun, ayrıca son derece sessiz ve titreşimsiz az yakan verimli bir motordur, helede sakin sürersen, bizde E208 GT elektriklide var, 1.3 icon clioda var, clio daha az lastik sesi alıyor geri kalan sessizlikse aynı 100 le giderken diyim sen anla, clionun yalıtımı net daha iyi...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 13 Şubat 2025; 11:8:47 >




  • eyvahfilvar kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam yarın aynı yolu dönücem ve biraz daha dikkatli olacağım bakalım ne çıkacak

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alimelle A kullanıcısına yanıt

    teşekkürler yorumun için rahatlattı. motorun gücüne ikna oldum ve 1.3 tce motora karar kıldık. yarın nasipse 2020 model 30binden bi araç almaya gidiyorum sabahtan. alırken aldıktan sonra önereceğiniz bir şey varmı?

    ben size bir soru sorayım arabanın aküsü daha 1 ay önce değişmiş ondan yana sorun yok ama en son bakım geçen sene mayısta yapılmış şuan bakımı gelmiş.

    izmir servis +10 bin civari bakım masrafı çıkartıyor bizde düşündük ki Renault'un Elf marka yağını alıp dışarıda yaptırsak olur mu diye?

    Servise değil de yağı götürüp dışarıda bakım yaptırmak sorun yaratır mı sizce 30bin km daha tertemiz arabada? Fazladan para vermeye gerek yokmu? Servisin yapacağı bakım ile dışarıda güvenilir birinin yapacağı bakım arasında sağlıksız bir fark olur mu herkese sorumdur bu bilgili arkadaşlar yazarsa çok sevinirim açıkcası ilk arabam dikkat etmeye çalışayım.

  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt

    Hocam Ben aracın garantisi bittiği gibi sanayiye gittim orada yaptırdım arkadaşıma. RN17 onaylı LM 4410 aldım filtreleride Mann aldım değiştirdim. Garantisi varkende balataları sanayide değişmiştim, servis çok yüksek fiyat veriyor ve koydukları yağda normal ucuz bir yağ.


    Bujileri, fren sıvılarını kontrol edin değişmemişse değişin. Ben 40 binde buji değiştirdim dipten çatlamıştı.

    Ben fren sıvılarını serviste değiştireyim dedim baktım adamlar üstüne ekleme yapıyor sadece 100ml. Dedim ne yapıyorsunuz sıfır parası yazıyorsunuz faturaya ama sadece ekleme yapıyorsunuz dedim iptal ettirdim biraz tartıştım orada, gidip sanayide komple sıfırdan değiştirdim. Servise çok güvenmeyin bakım için sallama iş yapıyorlar maalesef.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jadura-CA -- 13 Şubat 2025; 21:45:51 >
  • Jadura-CA kullanıcısına yanıt

    Yağ ve filtreleri nasıl temin ettiniz internetten mi? benim o konuda vaktim yok aracı sabah alacağım için internetten bişey alamam artık da yarın nasıl yaparım bilemedim şimdi.

    Bir şeyin değişeceğini nasıl anlarım mesela balataların? yani yarın nelere dikkat etmem gerekir biraz cahil kaldım bu konuda.

  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt

    Hocam sanayide parçacılarda bulunur, ben online yedek parçadan temin etmiştim filtreleri, motor yağını ise egemot üzerinden aldım. Aracı sanayide ustaya verdiğinizde o kontrol eder zaten tokatçı biri değilse. Zaten orijinal balatalar en fazla 50 bin gidiyor, ben 45 binde değiştirdim ses yapmaya başlayınca Bosch marka taktım. Şuan değişmediğim tek şey şanzıman yapı onuda servis değiştirmiyor, CVT biraz sıkıntılı olduğu için (1.0 TCE benim aracım CVT Xtronic şanzıman) sanayide de yaptırmaya korkuyorum.

  • Arkadaşlar merhabalar. Aracım 2022 model clio, 1.0 Tce, otomatik. şu an 42bin km'de ve ekranda bakıma kalan süre uyarısı çıktı. 40bin bakimlarda neye dikkat etmem gerekiyor, hangi parçalar değişmeli, kontrol edilmeli. Pek anlamadığım için soruyorum. Teşekkür ederim.

    Daha önceki 2 bakim yetkili serviste yapıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karolayn -- 14 Şubat 2025; 9:26:55 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun, servisi boşver, o km de zaten birşey olmaz, sadece yağ ve filtresi değişir gözle kontrol bitti, boşa servise para verme hemde uygun olmayan yağ kullanmamış olursun. (tabii önceki kullanan iyi kullandıysa, bakım yaparken alt takımı frenleri falan kontrol ettir)

    Yağ RN17 onaylı olacak, bu kesin, bildiğim sadede Motul ve Lique Moly de var, onun dışında yağ kullanma, reno yağı diye birşeyede yoktur, elf falan takılma, benim kaputta castrol yazıyor mesela, bırak kullanmayı yanına yaklaştırmam bile...

    dışarda yaptır geç, mesela ben kendim yapıyorum, fren falan aklına ne gelirse, servis kitapçığına göre ve alet edevatta var zaten, yapacakları sadece yağ değişmek, başında dur alt korumanın vidalarını falan kaybetmesin yanlış yere takmasınlar, boyları farklıdır.

    yağ filtresi mais olsun yada filtron mann da olur, hava filtresi filtron olur maise deli para verme, mesela Real markata yerli filtrede hem güzeldir aynı mais gibi kalın hafiften keçemsi kağıt gibi basit değil, kullanbilirsin, her sene kendin değiştir, polen filtresi filtron karbonlu öneririm, baya iyidir ve ekonomiktir, ben 4 senedir kullanıyorum, filtron mann ın yan markası zaten.


    Tavsiye olarak, sabah çalıştırdığında önce rolantiye düşmesini bekle motorun, yürüme, zaten yürürsen tepkisiz ve isteksiz olduğunu göreceksin, gaz yemez vites bile geç atar yoksa, bırak 10-15 sn. ısınsın araba rolantiye düşsün sonra devam et ve hararette ilk bakla yanana kadar sıkıştırma motoru yeter, yağın asla maksı geçmesin, özellikle dikkat et, bu motor 5.4 lt. yağ alır ama içinde biraz kalır, o yüzden 5 lt yağı koy çalıştır sonra biraz bekle kontrol et ona göre ekleme yap.

    Araçtaki sıvılara gelince, dereceleri ölçülmeden değiştirme, fren hidroliği içindeki neme bakılarak gerekirse değişir, önceki aracımda 200 binde değişmişti, oda keyfi, yoksa ölçümde normal sınırlar içindeydi, uzun ömrün sırrı sert frenden kaçınmak, hidroliği ısıtacak kadar sert fren ömrünü yer, ayrıca hidrolik kapağını ekleme dışında asla açma, açarsan nem alması hızlanır, zaten kaçak yoksa seviye düşmez, seviye sadece balata aşındıysa düşer, min e geldiğinde büyük oranda balataların aşındı demektir buda sana bir tiyo olsun.


    Antifirizin kullanım ömrü 10 yıldır, her sene ölçtürür kontrol edersin o kadar, gerekirse değişirsin yada rengi falan temiz güzelse sadece ekleme yaparsın, bu konuda sana tavsiyem şu; ASLA çeşme suyu ekleme, direk öldürürsün o antifirizi, bunu yaz kenara, kullandığın antifiriz özellikle kullanıma hazır tip olsun, su katmadan kullanılam Motul opticool g12 gibi, başka bir tiyoda vereyim, işi garantiye almak ve değişimi yapmak istemiyorsan kolay yolu var, her sene 1 lt dediğim antifirizden al, motor soğukken genleşme kabından 1 lt çek ve yenisini koy, bitti. ömür boyu değişmene gerek kalmaz ve eskimez hep yeni kalır antifirizin.

    Bu arada antifiriz önemlidir arabanın kanı gibidir aslında, arada açıp bak, renginde bozulma kararma tortu falan görürsen, antifirizini sağlam kabul et, bu durumda motorda sorun başlamış olabilir, sadece buna bakmak bile erken uyarı gibi birşey olur bilgin olsun, sık kontrol et ve seviyesine bak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 14 Şubat 2025; 12:36:3 >




  • Iyi gunler. Clio 5 veya clio 1.3 tce icin bir whatsapp telegram vs. grubu var midir aktif olan? Tesekkurler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Jadura-CA kullanıcısına yanıt

    orjinal balatalar için benim değişme sürem sanırım 200 bin ve üstü olacak, 50 binde nasıl bitiriyorsunuz, trafikte habire frende gidiyorsunuz yada hızlan dur şeklinde kullanımınız var sanırım, benim araba 37 binde, aşınma 1 mm anca, diskte aşınıp diş yapar hani, bende tırnak zor takılacak gibi, önceki aracım fiesta dizelde mesela, 220 binde sattım, üstünde hala orjinal balata disk ve baskı balata vardı, disk aşınması 1 mm kadardı, sana tavsiyem yumuşak kullan aracı, sert hızlanma yapma ve yolu oku, frenlemede hafif frenle duracak gibi gitmen lazım ve frenede az basarak mimimum sürtünmeyle durdur aracı, araba yı motor freni ile yavaşlayacak şekilde kullan, başka nasıl anlatırım bilemedim, yavaş git sert hızlanmaki frene basma şidetinde o kadar az olsun, freni kullanman değil önemli olan, habirede kullanabilirsin, önemli olan fene ne kadar basman gerektiği, az basmayla duracak gibi sür aracını. İstanbuldaysan o zaman iş biraz değişir tabii :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 14 Şubat 2025; 12:38:4 >




  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt
    Sanayide hava filtresini orijinal bulma ihtimaliniz çok düşük. Dikkatli olmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alimelle A kullanıcısına yanıt

    Selamlar verdiğin bilgiler çok kıymeti hepsinin notunu aldım şuan araç bilgim kısıtlı olduğu için hepsini tek tek araştıracağım.


    Aracımı bugün aldım Tarcanlar Oto Ekspertiz'de eksperimi yaptırdım sonuçlar şöyle. Araç bakımı için 1-2 ay daha beklersem sorun olmayacağını söylediler bende biraz bekleyeyim dedim. Eksper tarafından aciliyeti olan bir durum uyarısı yapılmadı açıkcası.

    En son bakım Mayıs 2024'te yapılmış. 23000km'de.


    Şu sonuçlardan yola çıkarsak aciliyeti olan bir şeyim varmı ne düşünürsünüz? Rot ayarı uyarısı verilmiş onunla ilgileneceğim ve lastikler çatlakmış araç çok kullanılmadığı için ama 1 sene daha idare eder dediler oturduğum yerde kar mar yok izmir'deyim ve uzun yola gitmeyeceğim onu 1 sene idare ederim. Süspansiyon Orta olması sizce ne demektir onu bilemedim?


    Genel olarak değerli düşüncelerinizi paylaşır mısınız raporum için?

    Araç 2020 Clio 1.3 Tce Touch paket. 31.000km.



    2020 Renault Clio 5 [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pw.Onur -- 14 Şubat 2025; 23:9:20 >




  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt

    Bu tür firmalar risk almamak için araç sıfır değilse alt takım ve hareket aksamlarına orta yazar. Araçta sanırım ufak terleme var ona bile yağ kaçağı yazmışlar. Ciddi bir durum olsa zaten sözlü olarak söylerler aracınız cok yeni güle güle binin çok takılmayın şu rapora.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shawna S kullanıcısına yanıt

    orjinal derken, mesela mais alacaksın, bunun orjinal mais olması sanırım, mesela ben real kullandım, hem uygun fiyatlı hemde güzel, maisten farkını göremedim, hemde 10 binde bir değişiyorum, filtre alırken düz kağıt gibi olmasın, yaprak adedi yeterli olsun, sağı solu kalıbı düzgün olsun yeter, çok takılmayın, filtre aldınız mesela, biraz kullanın ve kapağı açıp ütteki kapağın içine elinizi sürün, azıcık dahi toz varsa fitre zayıftır...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 15 Şubat 2025; 11:30:8 >
  • alimelle A kullanıcısına yanıt
    Her türlü markanın sahtesi mevcut maalesef sanayide. Ayrıca kağıttan yapılan filtreler kalitesi düşük olursa vakuma dayanamayıp yırtılma ihtimali var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Pw.Onur kullanıcısına yanıt

    bencede birşeyi yok gibi, 2020 benim araç, bende orjinal lastikleri kullanıyorum, az sertleşme çok az kılcal çatlak var, normal yani, bu sene sonu değişirim artık, terleme dediği üst kapak silikon contadan yaptığı nemdir bence, zaten normlade başka kaçak yapacak yeride yok aracın, aslında oda kaçak değil terleme, ana sebebte RN17 yağ kullanılmaması ve Maks ı geçecek şekilde fazla yağ kullanılması olabilir,o zaman contada kabarcıklanma şeklinde görürsün, hatta benzin pompasının dibinde azıcık yağda görebilirsin, yağ kaçağı gibi değil ama, aracın yağı eksilmez, yağına rn17 ve seviye olarak üstte yazdığım gibi dikkat et yeter.

    Süspansiyona takılma, arakadaşta yazmış, kendilerini garantiye almak için oyle yazmışlardır, amortisörlerde yağ kaçağı yoksa sorun yoktur, onun dışında performansını falan ölçemezlerzaten, dyno testiyle motor sağlığını ölçmek gibi, öyle olmaz o iş...


    Rot işinede kendin bak, arabayı sürerken çekme varmı ilk buna bak, fren yapmadan çekme varmı o şekilde, fren yapınca çekme varsa sorun frenlerden olur genelde bilgin olsun, sonra ön lastiklere gözle bak, aşınması eşitmi, içten dıştan yeme yoksa rotun iyidir muhtemelen, lastik basınçlarınıda kapıda yazan şekilde ayarlamayı unutma, sorun yoksa ellemene gerek yok, lastik değiştiğinde baktırırsın artık.

    Not: şanzıman yağını bir ara değiştir kafanda şanzımanında rahat etsin, nasıl kullanıldığınıda bilmiyorsun zaten, normal değişim aralığı maks (o kadar beklemek tavsiye edilmez) 120.000 km/6 yıl hangisi önce dolarsa, ideal ve maksimum koruma için 60.000km/3 yıl hangisi önce dolarsa, ben 35 bin gibi 4 yaşında değiştirdim pamuk gibi oldu, bundan sora 3 senede bir kesin değişirim... aldığı 4 lt yağ ve litresi 450 tl gibi birşey, para değil, manuel şanzımanla aynıdır değişimi bilgin olsun, boşalt tapayı tak-yandaki plastik kelebek seviye kontrol tapasını elle aç, doldur tapadan taştı tamam, kalibrasyon falan yoktur, direk bin devam et, korkacak uzmanlık gerektirecek bir yanı yok, 8mm tork lokma olsun yeter :) ben hepsini kendim yapıyorum, gayet basittir bakım işi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 15 Şubat 2025; 12:0:5 >




  • alimelle A kullanıcısına yanıt

    Hocam dedikleriniz doğrudur ama, evim iş yerime trafiksiz hali 15 dk, ama istanbul tafiğinden dolayı 1 saatte anca evime varıyorum dur kalk dur kalk. Maalesef çabuk aşınıyor.

  • Merhaba arkadaşlar, bir çok yorum okudum yalnız aklımı karıştıran şöyle bir detay gördüm, yardımcı olabilirseniz sevinirim. (Aracım 2023 1.0 SCE bu arada)


    https://www.motul.com/tr-TR/products/59633?product=MOTUL+SPECIFIC+17%C2%A0FE+0W-20 şu yağdan sipariş verdim.


    Aklımı karıştıran ise şu oldu; "RN17 FE standardı, Renault RN0700, RN0710, RN0720, RN17 ya da RN17 RSA gibi eski standartları kapsamaz, geriye dönük uyumluluğu yoktur ve bu standartları gerektiren motorlarda kullanılamaz."


    Şimdi 65 Hp'lik bu SCE araçlarımızda tam olarak hangi yağı kullanmamız gerekiyor? RN17 mi? RN17FE mi, FE'de RN17 gibi eski standartları kapsamaz denince bir kıllandım açıkçası.


    Almış olduğum MOTUL SPECIFIC 17 FE 0W-20 yağ, 2023 model 65 hp SCE aracım için uygun mudur? Yoksa yağı iade mi etsem?


    Teşekkürler :)





  • 
Sayfa: önceki 480481482483484
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.