Şimdi Ara

2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: taysal
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü2 Mobil1 Android
5 sn
8.529
Cevap
205
Favori
644.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.0 Xtronic Icon almayı düşünüyordum. Bu kadar çok sıkıntı olması şaşırttı. Kalite kontrolü yerlerde gibi duruyor.
  • Ata kullanıcısına yanıt
    1.3 kullanıyorum. Aracımda hiç bir sıkıntı çıkmadı şimdiye kadar. Start-Stop sistemi, emniyet kemeri takmamakla ilgiliymiş. Bir arkadaşımızın başına gelen, gösterge panelinin gidip sonra sıfırlanıp tekrar gelme sorununun ise neden olduğu henüz bilinmiyor. Ben memnun kaldım araçtan.
  • Arabanın tek beğenmediğim yönü tiptronic vitesi. Uzun süreli manuel kullanmak mümkün değil. Kısa süreli kulakçıktan vites değiştirilebiliyor lakin, 8-10 saniye sonra otomatiğe geçiyor, manuelde kalmıyor. Rampa yukarı çıkarken vitesi büyütüp torku düşürürken, rampa aşağıya sürüşte vitesi yine büyüterek motor freni olarak kullanmayı imkansız hale getiriyor. Aynı şekilde kış şartlarında bazen manuele almak gerekebilir ama bunda yapamayacağız. Megane gibi vitesi sola çekip manuel olarak kullanıma uygun olsa çok daha iyi olurdu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Ekran donması tekrar olmadı. İnşallah bir daha başıma gelmez. Youtube dan müzik dinleme olayını başka bir telefondan denedim, çalışıyor. Sanırım sorun benim telefonun uyumsuzluğu ile ilgili. 1.0 ile 1.3 arasında çok ciddi bir performans farkı var. 240nm nin hakkını veriyor. 45 yaşındayım ama arada bende gaza geliyorum. Kalkışta kafa tutan gençleri dikiz aynasından izlemek keyifli :)) sonuç olarak beklentilerimin üzerinde bir araba. Oldukça memnunum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Sıkı emisyon kurallarından dolayı böyle yapılıyor. Sport modda bile gaz tepkileriniz yavaş kalırsa, hemen üst vitese geçiveriyor. Ama kış şartlarında eco moda alıp bu iş çözülebilir. Kulakçıkların olması ise motor frenine katkı sağlıyor. Sık müdahale yapınca bu iş çözülüyor. ileride her araç elektrikli olacak. Clio 5'in ülkemizde satılmayan elektrikli modeli de var. Her marka artık yeni modellerinde, elektrikli motor versiyonunu da üretmek zorunda. Doğa için, tüm canlıların sağlığı için mantıklı ama eski alışkanlıklarımız gereği, bize mantıklı gelmiyor sadece.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Hocam gerçekten acaba diyorum bu araç sandığımızdan daha mı güçlü? Çünkü bende 1.4 150 HP 250NM Tork Leon vardı, o da tabii ki güçlüydü ama ilk kalkış hızı olsun sürekli hızlanma isteği olsun, gaza verdiği tepkiler olsun, ondan bir tık daha üstün Clio. Leon ilk gaz tepkisinde kısa süreli duraksıyordu. Özellikle 0-70 hızlanması, çok tuhaf ama bu motor gücü için biraz fazla atakmış gibi geldi bana.
  • 1.0 Xtronic kullanan/test eden var mı? 1.3 çok güzel duruyor ama fiyat olarak pahalı.
  • Ata kullanıcısına yanıt
    1.0 otomatik arabayı test edip kullandım. Hemde öyle 3-5 dk değil, bayaa bi km yaptım. Hızlanma, ara hızlanma, vites geçişleri gibi testleri yaptım. Daha öncede toyota 1.6 132bg cvt şanzuman kullanan birisi olarak cvt yi bilen biriyim. 1.0 otomatik kötü mü derseniz asla kötü değil. Sakin kullanan biriyseniz fazlasıyla tatmin edecektir. Araba sizin için bir keyifse, benim gibi arada bir gaza basarak gücü hissetmek istiyorsanız, bi anda atağa geçsin diyorsanız kesinlikle 1.3 öneririm. Hem motor hem de icon model olması nedeniyle donanım olarakta oldukça dolu bir araç. Çoğu üst model C segment araçlarla benzer donanıma sahip. 1.0 otomatik cvt ye 150bin verme niyetiniz varsa 10bin lira daha verip 1.3 olmak daha mantıklı. Pişman olmazsınız. Touch otomatikler 140bin civarı. Bütçenizle ilgili bir konu. Varsa bütçeniz 1.3 derim kesinlikle.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Bende hem meraklı olmam, hem de işim gereği çok fazla sayıda farklı araba tecrübem oldu uzun yıllar boyunca. Dediğiniz gibi 130bg lik araçtan beklenmeyecek bir performans var. 0-100 yada 0-150, hatta 0-200 ivmelenmesi gerçekten güzel. Mesela eşimin arabası 2018 megane dizel otomatik. 180-190 lara çıkması çok ama uzun sürüyor. Hesaplamadım ama 200 demesi 1,5-2 dk civarında. Oysaki bizim 1.3 araba 45-46 saniyede 200km diyor. Muhteşem bir fark.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilozturk38

    1.0 otomatik arabayı test edip kullandım. Hemde öyle 3-5 dk değil, bayaa bi km yaptım. Hızlanma, ara hızlanma, vites geçişleri gibi testleri yaptım. Daha öncede toyota 1.6 132bg cvt şanzuman kullanan birisi olarak cvt yi bilen biriyim. 1.0 otomatik kötü mü derseniz asla kötü değil. Sakin kullanan biriyseniz fazlasıyla tatmin edecektir. Araba sizin için bir keyifse, benim gibi arada bir gaza basarak gücü hissetmek istiyorsanız, bi anda atağa geçsin diyorsanız kesinlikle 1.3 öneririm. Hem motor hem de icon model olması nedeniyle donanım olarakta oldukça dolu bir araç. Çoğu üst model C segment araçlarla benzer donanıma sahip. 1.0 otomatik cvt ye 150bin verme niyetiniz varsa 10bin lira daha verip 1.3 olmak daha mantıklı. Pişman olmazsınız. Touch otomatikler 140bin civarı. Bütçenizle ilgili bir konu. Varsa bütçeniz 1.3 derim kesinlikle.
    Güney sahilleri gibi dik yokuşların olduğu yollarda çakılma ihtimali nedir? Bir keresinde kiraladığım bir Hyundai i20 arabalardan nefret etmeme yol açıyordu. Bu nedenle yokuş performansıyla ilgili soruyorum :)




  • Ata kullanıcısına yanıt
    Çakılmaktan kastınız tam olarak nedir bilmiyorum ama, bu araba ile ilgili değil şoförle ilgili bir konudur zannımca :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ata kullanıcısına yanıt
    1.0 Manuel'in torku 160NM, Xtronic'in 142NM. Düz vites daha keyifli olur gibime geliyor 1.0 motorda. Donanımı Touch'a düşürüp 1.3 motor da düşünülebilir. Motor, arabanın önemsenmesi gereken en önemli parçasıdır. Sonradan da değiştirelemeyeceğine göre, bazı donanım eksiklikleri göz ardı edilebilir. Sonradan kısıtlı da olsa, bazı ek donanımlar ekletilebilir sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silversmith -- 15 Nisan 2020; 11:25:51 >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Dik yokuşu çıkmakta zorlanır mı demek istemiş arkadaşımız. :)
  • Dik yokuşu şöyle özet geçeyim. Kayseride yaşıyorum, erciyese tırmanırken (tesislerin rakımı 2.200metre) millet vites küçültürken 1.3 motorla sürekli hız artıyor, vites büyüyor. Buradan hesap yapılabilir :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar dün bahsettiğim kulakçıklarla vites değişimi konusunu çözdüm. Şöyle ki, normal manuel vites değişiminde 5 saniyelik süre sonunda otomatiğe geri dönüş oluyor. Sağ kulakçık üzerinde OFF yazısı dikkatimi çekti. Basarak 2-3 saniye beklediğimde ekrandaki D harfi M ye dönüştü. Bu şekilde arabayı tamamen manuel kullanmak mümkün. İptal edip tekrar D ye geçmek için yine sağ kulakçığı 2-3 saniye basılı tutmak gerekiyor. Anlamadığım konu ise, satanlar bunu neden söylemiyor. Dur bakalım daha neler çözecez :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yavaş yavaş alışıyoruz

    galiba telefonda iki sim takılıyken arama yapılamıyor
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Hakikaten ya "OFF" yazısı var. Kendimize doğru mu çekiyoruz hocam kulakçığı? Zaten sağ kulakçığın üst kısmından vites değiştirilemiyordu. Demek ki bunun içinmiş. Ben de yakıt tüketimi için vites topuzuna M modu konulmamış diye çok iyimser bir çıkarımda bulunmuştum. Kullanım kılavuzlarının hem hızlı hem de ayrıntılı 2 çeşidi var. Okudum hızlı olanı ancak ayrıntılısına da bakmak lazım. Bagaj kapağının iç kısmında da bir plastik takoz var. Bagajın kapanma sertliğini ayarlamak için sanırım.
  • Merhaba start&stop tamamen kapatmak var mı? Her arabayı çalıştırdığımda kullanmak istemediğimden bir kere kapatıyorum. Teşekkürler
  • asinab A kullanıcısına yanıt
    Start stop özelliği olan hiç bir marka ve modelde tamamen kapatmak mümkün değildir. Her çalıştırmada aktif olur, manuel olarak kapatılır. Tamamen kapatmak için yazılıma müdahele etmek gerekir. Tüm arabalar için aynı şey geçerlidir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.3 130bg 100,110 ve 120km hızlardaki devir durumunu göstermek istedim. Benzinli araçlar için oldukça düşük devirlerde bu hızlara ulaşması bence harika. Dizel araçlardaki devir rakamlarına benzer ortalamalar.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.